eitaa logo
سید محمدجواد موسوی‌فرد
1.1هزار دنبال‌کننده
613 عکس
218 ویدیو
7 فایل
طلبه حوزه علمیه قم، روضه خوان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شاید اینجا برای اندکی عمیق‌تر شدن در اعتقادات و مسائل اجتماعی مناسب باشد ارتباط با بنده: https://eitaa.com/Mousavifard
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 🎧 سایه‌بان 📻
42.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 چی‌شد که غدیر فراموش شد؟! (۲) 🔵 پاسخ به سوال‌های مختلف 📚 نقد علمی نظریه «عدالت صحابه» پیشنهاد دانلود 🖌 فیلم پادکست شماره ۹۳ 🔻 👇 ╔═🍃🌸════╗ @radiosayeban ╚════🌸🍃═╝
◽️ "چند نکته کوتاه درباره مهمانی ۱۰ کیلومتری" ۱. مشکل ما نداشتن جمعیت زیاد دینداران نیست، اتفاقا ما از این نظر وضعیت خوبی داریم بحمدالله، هر چند توان تشخیص آن در ایام عادی ممکن نباشد. مشکل اصلی وجود بخشی از جمعیت ایران به عنوان ملحد، ضد انقلاب و دارای انگیزه منفی علیه اسلام است که البته توسط اینترنشنال‌ها اکثریت نمایی می‌شوند. ۲. حمایت حاکمیت‌ و حضور مردم بهترین مدل فرهنگ سازی است. اگر ضد فرهنگ‌ها هم در کشور ما رواج پیدا می‌کنند به دلیل حمایت حاکمیت‌های استکباری غربی از آنهاست. لذا به نق و نوق‌های کسانی که این جشن‌ها را حکومتی می‌دانند توجه نکنید. ۳. وقتی بی‌بی‌سی مشکلات این جشن را می‌نویسد یعنی خدا را باید شاکر بود که به اهداف خود نزدیک شده. مگس در یک بوستان مملو از گل‌های خوشبو زباله‌ها را ترجیح می‌دهد! ۴. معنای این جملات بی عیب بودن این جشن نبود، به نظر می‌آید بزرگترین ایراد این جشن تقلید‌های بعضا ناشیانه از دیگران برای شادتر کردن فضا بود. از موسیقی‌های تند تا بازی‌های گاهی نامناسب. البته تقصیر این بندگان خدا هم نیست، در تفریح و شادی واقعا مدل‌های بومی نداریم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: نگویید الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولاية علي بن أبي طالب !!
مغالطات، ج ۱۸.flac
17.81M
🔰 مغالطات بررسی مغالطات رایج بر اساس کتاب "مغالطات" نوشته دکتر علی اصغر خندان ⭕️ جلسه هجدهم 🔹فصل دوم، مغالطات ادعای بدون استدلال🔹 🔰 مغالطه توسل به جهل ◽️ مغالطه‌ای مهم در مسائل اعتقادی ◽️ نکته منطقی‌ای که در این مغالطه رعایت نمی‌شود ◽️ تنها "نمی‌دانم" است که دلیل نمی‌خواهد! ◽️ خدا نیست چون من دلیلی بر وجودش نیافتم!! ◽️ جستجوی خدا در مجهولات توسط اهل ایمان @elmetawhid
◽️ خورشید گرفتگی و مغالطه توسل به جهل! پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در سال ششم هجرت، نمایندگانی را به کشورهای خارجی، از جمله مصر فرستاد. حاکم مصر هر چند دعوت پیامبر را نپذیرفت، ولی همراه پاسخ نامه‌اش، هدایایی از جمله کنیزی به نام ماریه برای پیامبر فرستاد. این کنیز بعدها افتخار همسری پیامبر را پیدا کرد و فرزندی برای رسول خدا آورد که پیامبر نامش را ابراهیم گذاشت. پیامبر به شدت به ابراهیم علاقه مند بود ولی ابراهیم در ۱۸ ماهگی بیمار شد و از دنیا رفت. پیامبر در مرگ او به شدت غصه‌دار شد در تواریخ آمده است: در آن روز که ابراهیم از دنیا رفت ‏خورشید گرفت و مردم مدینه گفتند: خورشید به خاطر مرگ ابراهیم گرفته است! رسول خدا(ص)براى رفع این اشتباه و مبارزه با این موهومات و خرافات به منبر رفت و مردم را مخاطب ساخته فرمود: "ایها الناس ان الشمس و القمر آیتان من آیات الله یجریان بامره، مطیعان له، لا ینکسف لموت احد و لا لحیاته، فاذا انکسفا او احدهما صلوا" اى مردم همانا خورشید و ماه دو نشانه از نشانه‏‌هاى قدرت حق تعالى هستند که تحت اراده و فرمان او هستند و براى مرگ و حیات کسى نمى‏‌گیرند و هر زمان دیدید آن دو یا یکى از آنها گرفت نماز بگذارید.
◽️ توضیح مهم شهید مطهری درباره مغالطه توسل به جهل در اين گونه طرز تفكّرها مثل اين است كه بين خدا و اسباب مادّى تقسيم كار شده: نيمى را خدا و نيمى را غير خدا انجام مى‏‌دهد؛ قسمتى از كارها را اسباب مادّى انجام مى‏‌دهد و قسمتى را خدا؛ مثل اين است كه در ساير كارها خدا دخالت نداشته است و در آمدن باران و ابر كه كار خداست، سبب ديگرى مانند ساير اسباب دخيل نبوده؛ و اگر بگويى خير، آمدن باران و حركت ابر هم يك سببى مانند همين اسباب دارد، ديگر در نظر او جايى براى خدا باقى نمى‏‌ماند. خدا را تا آنجا كه اسباب ظاهرى طبيعت را مى‏‌بيند- از پختن نان و آرد شدن گندم و افشاندن بذر و شخم زدن زمين و آمدن باران- دخالت نمى‏‌دهد، از آن نقطه به بعد چون اسباب ظاهرى طبيعى را نمى‏‌بيند و نمى‏‌داند، خدا را دخالت مى‏‌دهد؛ يعنى خداوند را در ميان مجهولات خود جستجو مى‏‌كند؛ مثل اينكه ماوراء الطّبيعة انبارى‏ است كه ما مجهولات خود را بايد به آنجا ارجاع كنيم. خدايى كه در رديف علل مادّه و طبيعت قرار بگيرد خداى واقعى نيست. خدايى كه قرآن معرّفى مى‏‌كند اين طور نيست. طبق تعليمات قرآن اين طرز فكر در باب توحيد، شرك است و كفر و الحاد. خدايى كه قرآن معرّفى مى‏‌كند با همه چيز هست و در همه جا حاضر است؛ هيچ جا از او خالى نيست و نسبتش با همه موجودات و علل و اسباب على السّواء است؛ تمام سلسله منظّم علل و اسباب قائم به ذات اوست.
12.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توسل به جهل این قسمت از کارتون باب اسفنجی به شکل بسیار نامحسوسی استدلال برخی اهل ایمان بر وجود خداوند را به چالش می‌کشد. این همان مغالطه توسل به جهل است، یعنی چون مردم شهر زیر دریا نمی‌دانستند چه کسی پاسخ درخواست‌های آنان (به تعبیر مذهبی حاجت‌های آنها) را می‌دهد معتقد به وجود موجود نادیدنی شدند. جالب این که حتی وقتی برای مدتی حاجات برآورده نمی‌شود می‌گویند او از ما عصبانی شده و باید قربانی بدهیم تا راضی گردد!! اشکال اصلی این انمیشین در واقع به الهیات مسیحی وارد است که درباره آن ان شاءالله توضیح خواهم داد.
باب اسفنجی و وجود خداوند!.mp3
1.5M
🔰 نقد اعتقاد به وجود خداوند در انیمیشن باب اسفنجی و نقد این نقد ◽️ توضیح خلاصه داستان این قسمت ◽️ تبیین اشکالی که به باورمندان به خداوند در این انیمیشن گرفته شده ◽️ چرا این اشکال به الهیات مسیحی وارد است؟