eitaa logo
سید محمدجواد موسوی‌فرد
1.1هزار دنبال‌کننده
613 عکس
218 ویدیو
7 فایل
طلبه حوزه علمیه قم، روضه خوان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شاید اینجا برای اندکی عمیق‌تر شدن در اعتقادات و مسائل اجتماعی مناسب باشد ارتباط با بنده: https://eitaa.com/Mousavifard
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 سردار دلم! تو که پاسدار دلهای ما بودی که مباد ناامنی بر گرداگردش طواف کند و سبب می‌شد غرش بالگرد و پهپاد حرامی را به سخره بگیریم، چه شد تنهایمان گذاشتی و دلمان را پر از آشوب و دیده‌هایمان را اشک آلود نمودی؟ 🔹از صبح جمعه تا کنون بغضم گاه بی گاه می ترکد و خلوتی می‌طلبم و به پهنای صورت بر حماسه و مظلومیتت اشک می‌ریزم، گاهی یاد جسم قاسمت می‌افتم و گاه انگشتری که در دستت مرا یاد ساربان بی‌حیا انداخت. 🔸سردار دلم! نمی‌دانم چرا حس سه‌ساله‌ای را دارم که عمویش، علمدار سپاه پدرش، تکیه‌گاه دلش را از دست داد!😭😭😭
▪️▪️▪️▪️▪️ 🔸دو پیشنهاد برای ایام فاطمیه: 1.پیشنهاد مطالعه دو متن اصیل در تاریخ تشیع: نخست. مطالعه کتاب سُلیم برای درک موقعیت اجتماعی تشیع و جریان شناسی غصب خلافت بسیار مفید و بلکه ضروری است، بدون اغراق می‌توان گفت اگر کسی کتاب سلیم را نخوانده باشد درک منطبق با حقیقت از حوادث بعد از شهادت پیامبر اسلام نخواهد داشت. دوم. هم چنین مطالعه خطبه فدک فاطمه زهرا سلام الله علیها انسان را سرشار از معارف فراوان توحیدی، ولایی و تاریخی می نماید، شرح های متعددی بر این خطبه نوشته شده که مناسب‌ترین آن شرح مرحوم آقا مجتبی تهرانی است (عالمانه، مختصر و روان). 2. قرائت و حفظ صلوات خاصه فاطمه زهرا سلام الله علیها، اگر در همین ایام فاطمیه و بعد از نمازهای واجب صلوات خاصه را بخوانیم آن را حفظ خواهیم شد.
🔘🔘🔘🔘 چند نکته درباره این شوک بزرگ: 🔸۱. در تمام اظهار نظرها مراقب دل خانواده‌های داغ‌دیده این عزیزان باشیم، نکند به‌خاطر توجیه این رفتار سخنی که از عظمت مصیبت بکاهد بزنیم. به نظر حقیر مصیبت بزرگتر از بین رفتن این ۱۸۰ نفر است و سپس خیانت پنهان‌کاری. 🔹۲. شهید صیاد شیرازی می‌گفتند در کربلای ۴ به سبب وسعت امکانات مادی گرفتار غرور شدیم و خداوند با شکست عملیات گوش‌مالی حسابی به ما داد. شاید جریان اخیر هم گوش‌مالی خداوند به سبب مغرور شدن ما به قوای نظامی‌مان باشد. 🔸۳. به مسأله کم ‌اعتمادی مردم به مسئولان کشوری، کم اعتمادی به مسئولان لشکری هم افزوده شده است، لکن از این دو بدتر اعتمادی است که به رسانه‌های بیگانه ممکن است ایجاد یا تقویت شود. 🔹۴. به نظر می‌آید بهترین کار هم‌اکنون پرهیز از توجیه کردن است و نیز هم‌دردی با خانواده‌های داغ‌دیده و البته توسل به ذوات مقدس معصومین علیهم‌السلام برای ختم به خیر شدن جریان است. در هنگام شدائد خواندن نماز جعفر طیار و اهداء ثواب آن به یکی از ذوات مقدسه معصومین ان شاء الله کارگشاست.
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ ● روضه مادر ساده نیست، خدا بخیر بگذراند، مادر! روز آخر چقدر در اندیشه تمیزی خانه و لباس حسنین و پخت نان هستی؟! کاش شماره نفس هایت اجازه دهد موهای زینب را هم شانه کنی. اما علی! شاید در اندیشه‌ای که چگونه برای خداحافظی آماده‌اش کنی! وقتی سرت بر دامان علی بود و مرتضی دانه های اشک جاری می کرد سخنی بر زبان آوردی که دل ابوتراب را سوزاندی: "ای أباالحسن! آیا از کنیزت راضی هستی؟" و صدای گریه مرتضی را بلند کردی. ●بعد از تو مرتضی در خانه نشسته بود و جز به نماز و زیارت بیرون نمی شد. شیعیان عمار را فرستادند که مگر روی ماه مولا در خسوف ظلمت اعدا بیشتر نماند. علی را دید که زینبش را بر دامن نهاده و عزای عزیزه‌اش را گرفته، عمار هم گریه کرد، مرتضی فرمود: عمار! وقتی دردانه‌ام را برای غسل روی تخت گذاشتم دیدم پهلویش شکسته و از ضرب تازیانه سیاه شده، عمار! سوختم که این را از من پنهان می کرد تا نکند علی شرمنده‌اش شود. 😭😭😭 لا اله الا الله
بسم الله الرحمن الرحیم خلاصه سخنرانی این‌جانب در هیات محبان الزهراء سلام الله علیها در اهواز موضوع سخن: «چرا انقلاب‌های انبیا علیهم السلام به موفقیت کامل نمی‌رسید»؟ جلسه اول
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ 🔸مقدمه: بدون شک انقلاب هایی که انبیاء علیهم السلام در جوامع ایجاد می کردند نتایج درخشانی داشت و رهایی از بت پرستی و پذیرش غیب، از بزرگترین نتایج اعتقادی این انقلاب بوده است. اما سؤال این است که چرا عموما انقلاب ها به موفقیت کامل نمی رسید؟ از جمله پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله در عین این که جزیرۀ العرب و بلکه منطقه «غرب آسیا» را منقلب کرد چرا بعد از وفات ایشان، با شکست یا انقطاع مواجه شد؟ 🍃🍃 🔹بررسی عامل اول عامل اول این است که انقلاب انبیاء اهداف متعالی تر از اهداف انقلاب ها و حرکت های مادی دارد، مثلا هدف حرکت بزرگی مثل کمونیسم نهایتا این بود که انسان ها دارای شغل، مسکن و درآمد کافی باشند، یا حرکت لیبرالی دنیا در صدد ایجاد بهشت های کوچک و جزیزه جزیره در منزل هر شخص است، چیزی که اگر از جنبه های غیر اخلاقی و غیر شرعی اش بگذریم در حد کف انتظارات انبیاء است. 🍃🍃 🔸نتیجه تفاوت بین دو نوع نگرش در تمدن های مادی و تمدن های الهی، آن است که خروجی تمدن مادی عموما صنعت و تکنولوژی و معماری های شگفت انگیز و امثال آن است اما تمدن الهی تلاش می کند «انسان» تربیت کند. تمام تمدن غرب اگر قیام کند نمی تواند یک «سید علی آقای قاضی» تحویل دهد. این بدان جهت است که تمام ساختارها و امکانات مادی آنها برای تولید این هدف سامان نیافته است. 🍃🍃 🔹در روایت شگفت آوری که از امام صادق علیه السلام نقل شده است آمده که شخصی به نام عمار ساباطی از ایشان پرسید عبادت در حکومت امام قاعد افضل است یا در حکومت امام قائم؟ امام علیه السلام فرمودند همان طور که صدقه مخفیانه افضل از صدقه در ملأ عام است، عبادت با امام سرّ مستتر از عبادت با امام قائم ظاهر افضل است. عمار می گوید: پرسیدم پس چرا تمنای ظهور کنیم؟ حضرت فرمودند: «سبحان الله»، آیا نمی‌خواهید خداوند حق و عدالت را در بین همه مردم بسط داده و حال عموم مردم خوب گردد و هیچ تفرقه‌ای در دنیا نباشد و هیچ گناهی صورت نگیرد و هیچ حقی از ترس مردم مخفی نگردد؟!» محل شاهد آن است که هدف انقلاب مهدوی که همان هدف پیامبر است بسیار متعالی است و هر کسی حال رسیدن به قله را ندارد. 🍃🍃 🔸نکته: اگر جامعه ای اهل همت های متعالی نباشند به حاکمیت رذل ترین انسان ها، رضایت خواهند داد. مثل جامعه آمریکا که به رئیس جمهوری هتاک، تروریست و بی قانون و قاعده رضایت داده اند. و مثل جامعه ما که به نماینده هایی اکتفا کردیم که بنا بود عصاره فضائل ملت باشند اما از بدترین اقشار در بین آنها یافت می شود.
؟ ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ 🔸مقدمه: مشروعیت سیاسی بدین معناست که چرا «حاکم» حق دستور دادن داشته باشد و ما نداشته باشیم، و در واقع مشروعیت به معنای «حق حاکمیت» است. اما چه کسی حق حاکمیت دارد؟ ویژگی اول «حاکم» آن است که کفایت سیاسی داشته باشد یعنی توان مدیریت و اداره امور کشور را داشته باشد و الا هیچ ترجیحی بر سایرین ندارد. اما آیا این مقدار کفایت می کند؟ خیر، لازم است «حاکم» از طرف منبع قدرت منصوب گردد تا مشروعیت داشته باشد، منبع قدرت در نظریه «دموکراسی» مردم هستند و در نظریه «تئوکراسی» خداوند است. در «جمهوری اسلامی» مشروعیت امری ترکیبی از اجازه امام معصوم و مشروط به مقبولیت حاکم از جانب مردم است. 🍃🍃🍃 🔹اصل بحث: 1- اگر در یک نظام سیاسی مثل نظام سیاسی انبیاء عظام، مردم نقش داشته باشند انقلاب های انبیاء مشروط به تشخیص و اجرای مردم است. اگر مردم درست تشخیص دادند و اجرا کردند انقلاب انبیاء به ثمر می نشیند و در غیر این صورت عقیم می ماند. 🍃🍃🍃 🔸2- آنچه سبب شد انبیاء و نبی مکرم اسلام به هدف کامل خود نرسند آن بوده که دیکتاتور و زورگوی بی جهت نبودند و به تعبیر عامیانه «مردم را آدم حساب می کردند». وقتی امر به دست مردم باشد و مردم، مردمِ اهل صبر و بصیرتی نباشند و عده ای دروغ گو با حقه بازی در صدد فریب مردم باشند البته امر خلافت غصب خواهد شد. 🍃🍃🍃 🔹3- روایت معروف فاطمه زهرا سلام الله علیها در توضیح شأن امامت همین را می رساند که «امام» معصوم به شرط حضور مردم حاکمیت را در دست خواهد گرفت. مَحْمُودِ بْنِ لَبِيدٍ قَال‏ قُلْتُ [لفاطمۀ الزهراء] يَا سَيِّدَتِي إِنِّي سَائِلُكِ عَنْ مَسْأَلَةٍ تَتَلَجْلَجُ فِي صَدْرِي قَالَتْ سَلْ قُلْتُ هَلْ نَصَّ رَسُولُ اللَّهِ قَبْلَ وَفَاتِهِ عَلَى عَلِيٍّ بِالْإِمَامَةِ قَالَتْ وَا عَجَباً أَنَسِيتُمْ يَوْمَ غَدِيرِ خُم‏؟ قُلْتُ يَا سَيِّدَتِي فَمَا بَالُهُ قَعَدَ عَنْ حَقِّهِ قَالَتْ يَا بَا عُمَرَ لَقَدْ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله: «مَثَلُ الْإِمَامِ مَثَلُ الْكَعْبَةِ إِذْ تُؤْتَى وَ لَا تَأْتِي‏».(کفایۀ الاثر خزازی قمی، ص 198)