eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
2.7هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸موفق‌ترین سرودها، سرودهای خردسالان است🔸 موفق‌ترین سرودها، سرودهای بچه‌گانه است. یعنی سرودهای بچه‌پسند است. خردسال‌پسند. سرودی داشتیم در موقع جنگ با این مضمون: «یک شب امام ما گفت ... حتی اگر شب و روز ... بر ما گلوله بارد ... » ما از جنگ دست برنمی‌داریم. عین عبارت امام را به سبک سرود بچه‌گانه درآورده بودند. یا آن سرودی که می‌گفت: «سراسرِ دیار ما همیشه سنگر است ...» اینها چون به زبان بچه‌هاست، است. یعنی باید از بچه‌های پنج ساله، چهار ساله آغاز بشود تا پیرمردهای هفتاد، هشتاد، نود ساله را بگیرد! اگر از پایین شروع کنید، به بالا می‌رسید. هر چه خردسال حضورشان در این شعر خواندن و سرود خواندن باشد، خب آلودگی اینها کمتر هم هست. @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸برنامه‌ریزی برای حضور بچه‌ها در نماز جمعه🔸 بچه‌هایتان را با خودتان به نماز جمعه بیاورید تا گرگ ضدانقلاب، آنها را نبرد. جمعه‌ها که می‌خواهید برنامه بریزید، همیشه مهمانی نگذارید که بعد بگویید: اگر ما نماز جمعه برویم، دیگر به مهمانی نمی‌رسیم یا صاحب‌خانه منتظر ماست یا ما منتظر کسی هستیم. روز جمعه را گذاشته‌اند برای جمع. چرا اسمش «جمعه» است؟ چون این روز برای جامعه است، برای مردم است، برای همگان است. حالا اگر کسی در این روز کمی دیرتر غذا خورد یا کمی دیرتر مهمان بر او وارد شد، اشکالی ندارد. این روز را خیلی اهمیت بدهید و از صبح مواظب باشید که برنامه‌اش با برنامۀ روزهای دیگر فرق داشته باشد. @haerishirazi
هدایت شده از جارچی 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همخوانی «سلام فرمانده» در استانبول 🔹همخوانی سرود حماسی «سلام فرمانده» توسط گروهی از کودکان و نوجوانان در مسجد امام زین‌العابدین(ع) استانبول ترکیه اجرا شد. @jaarchi
🔴 تکت (توانمند‌سازی‌ کنشگران تربیتی) 👩‍🏫👨‍🏫 تجربه نوردی مدارس تفکر محور در شهر اصفهان برگزارکنندگان: 🤝 مدرسه عالی تربیت مهرستان 🤝 باشگاه فکرپروری و خلاقیت 🤝 مرکز تربیت مربی کرامت 🤝 مرکز مطالعات راهبردی ژرفا بازدید از: ✅دبیرستان کارآفرینی برنا ✅دبیرستان رواق ✅مرکز فرهنگی آموزشی حکمتسرا ✅ مجتمع تربیتی مهرستان ✅دبستان و پیش دبستان پویه 🕰 زمان: ۲۶ الی ۲۸ خرداد ماه 🔔 ویژه فعالین تعلیم و تربیت از سراسر کشور ( به غیر از شهروندان عزیز اصفهانی) 📝 ثبت نام از طرق لینک: https://mehrestan.ir/takt/تارنما آپارات بله روبیکا گپ سروش 🆔 @jsrc_ir
هدایت شده از تربیت دینی و نمازی
🔰پرسش و پاسخ 💠 فرزندم قبلاً با خدا بود، وظایف دینی را انجام می داد ولی بعد از سن تکلیف تغییر کرده حتی نماز هم نمی خواند؟ ✍️ پاسخی کوتاه به این پرسش 📝 کودک وقتی به دوره ی نوجوانی برسد هوش انتزاعی پیدا می کند یعنی باورها واعتقاداتی که برای آنها دلیلی پیدا نمی کند فرو می ریزد از جمله این باورها، باور به وجوب نماز است که تا الان بصورت تقلیدی نماز می خوانده ولی بعد از بلوغ ممکن است دیگر نماز نخواند و نسبت به آن سهل انگاری کند لذا والدین باید باورهای اعتقادیِ او را تثبیت کنند. ⁉️ چگونه؟ 1️⃣ ابتدا باید این اعتقادات را در قالب گفتوگو به آنها منتقل کنید و این وظیفه ی مهمی است و نیاز است که والدین خود اعتقادات را بصورت صحیح بدانند تا بتوانند آن را منتقل کنند لذانحوه ی گفت وگوی شما باید عمیق باشد. 🔸 مثلا بعضی به فرزندشان می گویند نماز بخوان تا در امتحانات قبول شوی! این حرف کامل نیست عمیق نیست چون ممکن است او درس نخواند بعد در جلسه امتحان حاضر شود واز خدا کمک بخواهد ودر نهایت موفق نمی شود پس انتظاری که ایجاد شده اشتباه است. 🔻 والدین باید فلسفه ی نماز را جوری بیان کنند تا قبول کند که نماز جزئی از زندگی است نماز در واقع ارتباط با خالق است و انسان نیاز دارد با خالقِ خود ارتباط داشته باشد. اینطور به او یاد دهیم که نماز، شکرگزاری از خداست. چگونه وقتی پدر چیزی برای فرزند تهیه می کند ولی انتظار تشکر ندارد اما فرزند احساس می کند لازم است از پدر تشکر کند. و به فرزندتان بگویید وقتی پدر مسافرت است یا مریض است یا دیر به منزل بر میگردد چگونه دوست داریم خبری از او بگیریم و ابراز احساسات بکنیم چون احساس تعلق به او می کنیم. خُب خدا که منشأ کل هستی است منشأ کل خوبی ها و زیبایی هاست بطریق اولی جذب چنین ارتباطی می شویم وعلاقمند به آن می شویم و... و همین طور دیگر اعتقادات را بامنطق به او آموزش دهید. 2️⃣ آنها را وادار به تفکر کنید. 3️⃣ آنها را با علماء دین مرتبط کنید تا در این بین بواسطه گفتوگوهایی که صورت می گیرد اعتقادات فرزندتان تثبیت شود. 4️⃣ ارتباط آنها را کاملاً با شبهه قطع کنید (البته در این کار سعی کنید با توجه به ویژگی های دوره نوجوانی جوری عمل کنید که منجر به کشمکش نشود) 🌺 @namazkudak🌺
هدایت شده از قم آنلاین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 اینا گل و گیاه نیستن اینا حشره‌اند که انقدر خوشگلن! 🕌 اخبار قم را ابتدا اینجا ببینید http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c اولین و بزرگترین رسانه‌ قمی‌ها☝️
با سلام و احترام بنیاد مادرانه حوراء در راستای آشنایی با نظریات تربیتی ، انشاء الله در نظر دارد سیر مطالعاتی کتاب های تربیت کودک و نوجوان را با همراهی استاد میرسبحان سادات برگزار نماید. ❇️این جلسات به صورت هفتگی، آنلاین و رایگان برگزار خواهد شد. 🔶مخاطب این سیر مطالعاتی، مشاوران، مربیان، معلمان و والدین دغدغه مند می باشند و حضور مستمر در این جلسات الزامی است. 📖این سیر مطالعاتی شامل کتاب های زیر می شود : ادب الهی (جلد سوم) - آقا مجتبی تهرانی تربیت دینی کودک - آیت الله حائری شیرازی نقش آزادی در تربیت کودکان - شهید بهشتی مجموعه کتاب های دکتر عبدالعظیم کریمی (اثرات پنهان تربیت آسیب زا -تربیت چه چیزی نیست؟ - کسب دین علیه کشف دین و ...) مجموعه کتاب های استاد صفایی حائری 💠فرصت ثبت نام : 20 خرداد 1401 ✅لینک ثبت نام : https://b2n.ir/tarbiatii آدرس صفحه بنیاد مادرانه حوراء در پیام رسان بله: https://ble.ir/madaranehowrair آدرس صفحه بنیاد مادرانه حوراء در اینستاگرام: https://instagram.com/madaranehowra.ir
❇️ غنای زیست اخلاقی و عدالت اجتماعی در ایران اسلامی 📝 چند خطی درباره بیان استاد عندلیب همدانی 🖋 محمد متقیان تبریزی 🔢 بخش نخست: رابطه قلت و کثرت 🔸 استاد عندلیب همدانی، در راستای دغدغه‌های اجتماعی خود، نکاتی را درباره شاخصه دینداری فرموده‌اند که به نظر می‌رسد، ابهامات و پرسش‌هایی درباره آنها وجود دارد. 🔻 ایشان فرموده‌اند: «هرگز نباید صرف برپایی شعائر و یا حضور در مراسم و محافل دینی توسط عده‌ای از مردم را نشانه دینداری اکثریت جامعه دانست». 1️⃣ آیا در مراسمات مذهبی، با «عده‌ای از مردم» به مثابه گروه و فرقه و جمعی خاص روبروییم که در شهر و استان و بخشی مشخص از کشور، به اقامه شعائر می‌پردازند، یا اینکه، آن عده از مردم، در تمام استانها و شهرها و محلات و روستاها حاضرند؛ به گونه‌ای که هیچ‌گاه منطقه‌ای خالی از اقامه شعائر نیست، هرچند با تعداد افراد کمی تشکیل شود؟ گویا در ذهن استاد عزیز، عده‌ای از مردم، به صورت یک ترکیب جمعیتی مشخصِ منفکِ جدا افتاده از اکثریت جامعه تلقی شده است در حالیکه خود ایشان نیز بعید است چنین باوری داشته باشند. 2️⃣ وجود اجتماعاتِ متکثرِ منتشرِ در جای جای کشور، نشان از آن دارد که فضا و جو اجتماعی، دینی و مذهبی است، و اگر چنین نبود و فقط عده‌ای از مردم دغدغه اقامه‌ی دین داشتند، قطعاً نمی‌توانستند در بدنه‌ی جامعه منتشر گردند و حتماً منزوی شده و به گوشه‌ای خزیده و مناسک خود را در خلوت برپا می‌داشتند. وجود فضا و جو غالب دینی نیز حکایت از آن دارد که آن «عده ای از مردم» در حقیقت مرتبط با آن «اکثریت جامعه» است و از آن بریده نیست، و حتی از آن اکثریت نیز نمایندگی می‌کند. بنابراین به نظر می‌رسد در این تحلیل باید دقت نمود که جامعه را به موزائیک‌های کنار هم چیده‌شده تقلیل ندهیم، به گونه‌ای که برخی از انسانها را تبدیل به «عده» نموده و در کنار «اکثر» به حساب بیاوریم. بلکه بدنه‌ی جامعه یک پیکر واحد است که در این پیکره، هم عالم است و هم جاهل؛ هم عابد است و هم فاسق؛ که باید دید غلبه جو اجتماعی با کدام است؟ به عنوان نمونه پاسخ این پرسش را می‌توان از اجرای سرود «سلام فرمانده» به دست آورد. وقتی که این اجرا، می‌تواند یک موج اجتماعی بزرگ در شهرهای متعدد بیافریند، باید به گستره این موج و ریشه‌های آن در دل دریا نگریست؛ نه اینکه با نظر به تعداد افراد حاضر در مراسم و شمارش آنها، چشم خود را بر اکثریتِ قرار گرفته در وراء آنها بست. 📌 ادامه دارد... @Tanbiholomah
❇️ غنای زیست اخلاقی و عدالت اجتماعی در ایران اسلامی 📝 چند خطی درباره بیان استاد عندلیب همدانی 🖋 محمد متقیان تبریزی 🔢 بخش دوم 💢 رابطه اقامه شعائر و زیست اخلاقی استاد عندلیب فرموده‌اند: «چگونه می‌توان شعائر الهی را بدون اخلاق انسانی و عدالت اجتماعی، معیار تحقق دین در جامعه دانست، مگر هدف دین، زیست اخلاقی و برپایی عدالت نیست؟» 1️⃣ در عین باور به این نکته که اخلاق و عدالت، دو معیار از معیارهای تحقق دین هستند اما بسیار جای تعجب است که استاد، چرا «اقامه‌ شعائر» را امری غیر از «زیست اخلاقی» می‌داند؟ حضور در مراسم عزاداری، جلسات مناجات و لیالی قدر، اعتکاف و توسل، نمونه‌های بارز اقامه شعائر هستند، آیا این اعمال، امری غیر از زیست اخلاقی هستند؟ بله، این اعمال تمامِ زیست اخلاقی انسان نیست اما غیر از آن هم نیست، پس دوگانه‌سازی اینچنینی، خالی از دقت است. و تعبیر درست آن است که گفته شود: علاوه بر اقامه شعائر، باید به رفتارهای اخلاقی دیگر نیز توجه نمود، و چه کسی این توصیه بجا را انکار خواهد نمود؟ 2️⃣ پرسش از استاد این است که؛ اگر بنای جامعه بر زیست اخلاقی باشد، چه باید بکند؟ آیا مگر غیر از این است که یکی از مهمترین بسترهای اجتماعیِ رواج اخلاق در جامعه، وعظ و خطابه و توبه و مناجات و بکاء است؟ قطعاً ایشان هم چنین باوری دارند، پس نباید در دوگانه کاذب (اقامه شعائر یا زیست اخلاقی) قرار گرفت و بلکه، باید تأکید نمود بر اینکه اقامه شعائر، مقدمه‌ای است برای زیست اخلاقی. و اگر هم ادعا شود که زیست اخلاقی جامعه ایرانی مبتلا به نقیصه است، نیاز به پژوهشهای دقیق دارد که در متن ایشان منعکس نشده است. 3️⃣ از درون اقامه شعائر، و از متن فرهنگ حسینی است که مجاهدت پزشکی در دوران کرونا، ایثار کریمانه با طرح مواسات، بذل مال و منال در بلایا و‌ حوادث از سوی گروه‌های جهادی متولد و در سطح جامعه به شکل چشمگیری فراگیر می‌شود. آیا می‌توان ایثار و مجاهدت بی ‌چشم‌داشت را زیست اخلاقی ندانست؟ و آیا می‌توان این دو اخلاق والامرتبه را بی‌ارتباط با اقامه شعائر -علی الخصوص شعائر حسینی- دانست؟ 💢 و اما درباره عدالت اجتماعی 🔹 پرواضح است که تحقق عدالت اجتماعی، در اولین و مهمترین مرحله، متوجه مسئولین و حاکمان جامعه است، هرچند مردم نیز باید عدالتخواه باشند تا تحقق عدالت آسان گردد. حال، اگر مقام معظم رهبری (دام ظله الوارف) از عقب‌ماندگی در زمینه عدالت اجتماعی می‌گویند، این امر متوجه به مدیران نظام است نه مردم. درحالیکه، موضوع دینداری، ارتباط مستقیم با بدنه و آحاد مردم دارد. پس نمی‌توان وظیفه اولیه حاکمیت را به پای مردم نوشت. و همچنین پرواضح است که؛ تحلیل عقب‌ماندگی نظام در مقوله عدالت اجتماعی به رفتارهای فردی مدیران، نوعی «تقلیل مسئله» است. مهمترین عاملی که فقرآفرین، فسادزا و تبعیض‌ساز است نه رفتار فردی چند مدیر بلکه «ساختارهای فسادزا» است. مدیر بانکی که تهجد و نمازشبش ترک نمی‌شود، نمی‌تواند سیستم اداره بانک را به سمت مستضعفین بچرخاند، و این سیستم است که بر او غلبه کرده و مسیر سرمایه‌داری را در پی خواهد گرفت. 🔹 و حال، این پرسش مطرح می‌شود که: در تبدیل ساختارهای فسادزا به ساختارهای عدالت آفرین، چه سهمی داشته‌ایم؟ حوزه‌های علمیه، علما و اساتید و محققین عرصه فقاهت که همواره در طول تاریخ منادی اخلاق و عدالت بوده‌اند، آیا سهم خود را اداء کرده‌اند یا اینکه بنای خویش را صرفا بر توصیه و نصیحت گذارده‌اند؟ به نظر می‌رسد، باید به میدان درآمد و نرم افزار اداره جامعه اسلامی را از متن وحی استخراج نمود و از اسارت اندیشه غربی رهانید، و سپس، توقع آن را داشت که عدالت اجتماعی تحقق یابد. و اگر گمان بریم که با نگارش کتاب و ارائه سخنرانی و توصیه‌نامه‌های مجازی بتوانیم کاری پیش ببریم، سخت به بیراهه رفته‌ایم. @Tanbiholomah
✨ ما میخواهیم کشور را تبدیل کنیم به یک چنین کشوری با این.. نُه شاخص.. 🔺"و این بدون یک نسل جوان نخبه امکان‌پذیر نیست. یک نسلی باید وجود داشته باشد که این هدف را تأمین بکند. کسی در ضرورت این هدف نمیتواند تردید کند. اینکه ما موظّفیم به‌عنوان یک انسان، به‌عنوان یک مسئول، به‌عنوان یک مسلمان و به‌عنوان یک ایرانی -آن که اسلام را هم قبول ندارد، بالاخره ایرانی است؛ ایرانی بودن هم مسئولیّت‌آور است- به‌عنوان این چند منشأِ مسئولیّت، موظّفیم کشور را به اینجا برسانیم. خب، راهش چیست؟ 🔺راهش تربیت نسلی ...شجاع، باسواد، متدیّن، دارای ابتکار، پیش‌گام، خودباور، غیور -البتّه خوشبختانه ما امروز در نسل جوان بسیاری از این خصوصیّات را داریم امّا این بایستی گسترش پیدا کند- چنین نسلی لازم داریم. بایستی ایمان داشته باشد، سواد داشته باشد، غیرت داشته باشد، شجاعت داشته باشد، خودباوری داشته باشد، انگیزه‌ی کافی برای حرکت داشته باشد، توان جسمی و فکریِ حرکت داشته باشد، هدف را در نظر بگیرد، چشم را به اهداف دور متوجّه بکند و به تعبیر امیرالمؤمنین «اَعِرِ اللهَ جُمجُمَتَک»؛ زندگی خودش و وجود خودش را بگذارد در راه این هدف و با جدّیّت حرکت کند؛ در یک کلمه یعنی یک موجود انقلابی؛ معنای انقلابی این است. بعضی‌ها از روی دشمنی، انقلابی را بد معنا میکنند. انقلابی را به معنای بی‌سواد، بی‌توجّه، بی‌انضباط [میدانند]؛ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=34703
💠 برگزاری نخستین جشنواره ملی «قصه گویی قرآنی تبیین» 🔻 نخستین جشنواره ملی «قصه گویی قرآنی تبیین» به همت مؤسسه قرآن و عترت صراط نور و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود. این جشنواره ویژه تمامی رده‌های سنی بوده و تا مهلت ارسال آثار تا ۳۱‌ خرداد ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد. همچنین اختتامیه آن در دهه ولایت، تیرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. دبیرخانه این جشنواره در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مشهد مقدس، مؤسسه قرآن و عترت صراط نور واقع شده و علاقمندان می‌توانند قصه‌های خود را در قالب فایل‌های ویدئویی و یا صوتی با حداقل ۳ و حداکثر ۶ دقیقه و حجم تقریبی ۳۰ مگابایت با محوریت کتاب‌های «قرآن کریم»، «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» اثر مهدی آذریزدی، مجموعه آثار کلر ژوبرت، کتاب هدیه‌های آسمانی مدارس و قصه‌های شفاهی بزرگتر‌ها ارسال نمایند. 🔻 علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق شماره ۰۹۱۵۹۸۴۵۳۴۶و آیدی @tabeen ۰۱ در تمامی پیام‌رسان‌ها اقدام نمایند. 🇮🇷 @Sh_Aviny
امیرالمؤمنین علیه السلام فرموده است: " در غیبت فقط کسانی بر دین خود ثابت قدم می مانند که با روح یقین مباشر و با مولا و صاحب خود مأنوس باشند." 📕 کمال الدین و تمام النعمه، ص 303 ╭━━━⊰◇⊱━━━╮ @javaan_enghelabi🇮🇷 ╰━━━⊰◇⊱━━━╯
هدایت شده از کرامت
معرفی کتاب 📚 من دیگر ما (مجموعه ۱۱ جلدی) نشر آیین فطرت نویسنده: محسن عباسی ولدی 📚 زن آقا نشر سوره مهر زهرا کاردانی یزد 📚 تربیت دینی کودک نشر معارف نویسنده: محی الدین حائری شیرازی 📚 آغازی برای پرواز (شیوه های دعوت به نماز در فرزندان) نشر معارف نویسنده: سید علیرضا تراشیون 📚 تربیت فرزند (کتاب سوم از مجموعه ادب الهی) نشر مصابیح الهدی نویسنده: حاج آقا مجتبی تهرانی 🌐 برای کسب اطلاعات بیشتر از این آثار، به سایت کرامت مراجعه بفرمایید. https://www.keraamat.ir/5-کتاب-مناسب-برای-تربیت-فرزند-از-نمایشگا/@keraamat_ir
هدایت شده از کرامت
صوت کامل نشست نقد تربیتی عصر جدید_1.m4a
22.3M
صوت کامل نشست نقد تربیتی برنامه عصر جدید@keraamat_ir
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 برنامه عصر جدید فرصت یا تهدید؟! 🔻استعداد توانمندی‌ خدادادی جسمی و هوش توانمندی خدادادی ذهنی آدمهاست. وقتی به هوش و استعداد، تلاش اضافه شود، شاهد نخبگی خواهیم بود و اگر در جامعه آدم های نخبه زیاد شوند، مثلاً نخبه ورزشی، کشاورزی، معلمی، مربیگری، تبلیغ و ... جامعه احساس رضایت می‌کند. کشوری که استعدادهای بیشتری را شکوفا و به تبع آن رضایت افراد جامعه از احساس موفقیت را بیشتر کند، جامعه خوبی است. برداشت من این است که رسانه با برنامه عصر جدید، مسئله استعدادیابی را الهام‌بخشی کرد. حال می‌توان از این موج رسانه‌ای استفاده کرد تا مطالبه گری جدی از آموزش و پرورش، کانون فکری پرورشی کودکان، حوزه هنری، بسیج و غیره انجام داد تا اتفاقات خوبی در کشور رقم بخورد. البته می‌توان این برنامه را یک تهدید در حوزه‌های شرعی و اخلاقی تلقی کرد اما پیشنهاد من این است که از ظرفیت مخاطب انبوه این برنامه استفاده کرد. آقای اسماعیلی. @keraamat_ir
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 *فلسفه برای کودک از طریق قصه ها* 🔻بچه‌ها را از طریق خواندن نوشته‌های خوب و نوشتن داستان به اندیشیدن وادارید. اول داستان خوب در اختیارشان قرار دهید تا بخوانند. بعد داستان را همراه او تحلیل کنید و بعد از او بخواهید درس‌های داستان را بگوید، سپس از بچه‌ها بخواهید هرکدام یک قصه بنویسند. من الان قصه موش و شتر را برای شما می‌گویم. موش کوچکی مهار شتر را به دست گرفته بود و او را به جلو می‌کشید و به خود می‌بالید که این منم که شتر را به جلو می‌کشم. شتر در پی موش می‌رفت و به اندیشه غرورآمیز او پی برده بود. با خود گفت فعلاً سرخوشی کن تا به موقع تو را به خودت بشناسانم! در راه به رودخانه بزرگی رسیدند که موش توانایی عبور از آن را نداشت. شتر به موش گفت برای چه ایستاده‌ای؟ مردانه گام بردار و به جلو برو! آخر تو جلودار من هستی! موش گفت این آب خیلی عمیق است. می‌ترسم غرق شوم. شتر پای خود را درون آب فرو کرد و گفت اینکه تا زانوی من است. از برای چه تو می‌ترسی؟ موش گفت، زانوی من کجا و زانوی تو کجا؟! شتر گفت گستاخی نکن بار دگر، تا نسوزد جسم و جانت زین شرر! موش گفت توبه کردم، مرا از این آب عبور ده. گفت بیا بر روی کوهان من سوار شو. من صدها چون تو را می توانم از این آب بگذرانم. بعد خود مولانا در این داستان نتیجه می‌گیرد که نباید غرور داشته باشیم. حضرت امام در جمله‌ای بسیار زیبا می‌فرمایند: به هیچ کس اتکا نکنید، جز به خداوند. به جوانان می‌گفتند به خودتان هم اتکا نکنید. این معنایش این نیست که شما کمید، بلکه به معنی بزرگی خداوند است. "خانم دکتر طوبی کرمانی." @keraamat_i
هدایت شده از کرامت
‌💡 دوره آموزشی آشنایی با منظومه تربیتی اندیشه شهید مطهری (ره) و امتداد آن در پاسخگویی به مسائل کاربردی تربیت. ترم ۱ 🗓 زمان: ۵شنبه ها، ساعت ۸ تا ۱۲ 📌 مکان: شهرک قدس، هرمزان، آمفی تئاتر دبیرستان دخترانه امام صادق (ع) ⛔️ مهلت ثبت نام تا ۲۶ خرداد تمدید شد 🔻ترم اول این دوره، در ۱۰ هفته آموزشی و در دو بخش برگزار میشود: 1⃣ بخش اول: تدریس استاد (حضوری و مجازی)؛ ساعت ۸ تا ۱۰ صبح ۵شنبه ها 2⃣ بخش دوم: مباحثه و فعالیت گروهی (فقط حضوری و پس از تایید رزومه)؛ ساعت ۱۰ تا ۱۲، ۵شنبه ها 📎 ارسال رزومه از طریق https://formafzar.com/form/7boce ⭕ هزینه دوره ۳۴۰ تومان 📌 همراه با اعطای گواهی از طرف مرکز تربیت مربی کرامت ⭕️ این دوره به صورت حضوری و مجازی برگزار میشود. 🔆 تخفیف ویژه برای شرکت کنندگان دوره های الزامات تربیتی شهید مطهری و تربیت مشاور و پشتیبان تربیتی پیوند ، دوره های گذشته کرامت، طلاب و دانشجویان و مادران دارای ۳ فرزند و بیشتر. ✔️ دریافت کد تخفیف و پشتیبانی با نام کاربری @peyvand_1081 🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در www.keraamat.ir@keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎦 ورکشاپ واکاوی دنیای موسیقی دختران + کارگاه حضوری_مجازی 📝 در این ورکشاپ با سرفصل های ذیل آشنا خواهیم شد: 🔹تاثیر فن آوری نوین و فضای مجازی بر دختران نوجوان 🔸 آشنایی با گروه های KPOP 🔹 مدل سه مرحله ای تاثیر این گروه ها بر دختران نوجوان 🔸 جاذبه های روان شناختی،سمعی و بصری 🔹هویت در دوران نوجوانی 🔸 هویت جمعی و تاثیر این گروه ها بر هویت جمعی نوجوانان 💠 مخاطب این ورکشاپ: 👈 🆔پشتیبان دوره: @madresefeiz_adm 09197224726 🌐 لینک ثبت نام ورکشاپ: https://zil.ink/madresefeizvorkshop_kpop 🔴کانال مدرسه تربیتی فیض: 🆔 @madresefeiz
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اشتباه مرسوم در آموزش مسائل دینی به بچه ها 🔻مدل آموزش‌های دینی ما معمولاً اصول عقاید است. به این صورت که معلم کسی است که آنها را بلد است و قبول دارد و بچه‌ها بلد نیستند یا قبول ندارند یا شبهه دارد و معلم تلاش می‌کند با شیوه‌های مختلف چیزهایی که بچه‌ها بلد نیستند را به آنها منتقل کند. در حالی که می‌گوییم لازم نیست اینقدر با بچه‌ها حرف دینی زد. بلکه مثلاً حین کارهایی مثل کاشتن گیاه و کشاورزی، خیلی کوتاه وارد گفت و گو شویم. مثلا اگر سبزی کاشته‌ایم، مربی در یک موقعیت مناسب به بچه‌ها بگوید از خدا بخواهیم محصولمان محصول خوبی شود یا بگوییم بچه‌ها ببینید خداوند چه سبزی زیبایی را آفریده است. مانند آنچه در قرآن کریم داریم که خداوند می‌فرماید: «افلا ینظرون الی الابل کیف خلقت». مدل قرآنی، ذکر و یاد آوری است. یعنی اصل این نیست که تو قبول نداری یا شبهه داری که من بخواهم استدلال برایت بیاورم. کافیست در لحاظی یادآوری‌هایی کنیم و بچه‌ها را رها کنیم. چون فطرت بچه‌ها دست نخورده تر از ماست، این تذکرها کافی است و نیاز به این همه سخنرانی و ... برای آنها نیست. "دکتر محمد آزین/ دوره یادگیری مسئله محور" @keraamat_ir
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 موثرترین عامل در تربیت دینی 🔻 این روز را به خاطر تعظیم شهید مطهری، روز معلم نام نهادند و امتیاز او به این بود که معلم بود و افتخار می‌کرد که معلم است. برای او این مهم بود که جهل از بین برود. معلمی فقط به یاد دادنِ خواندن و نوشتن نیست، بلکه ایجاد فهم درست است. علت اینکه مغز متفکر او نشانه گرفتند همین بود که با دیگران فرق داشت. شهید مطهری دو حساسیت داشتند. یکی حساسیت در برابر مادیون و دیگری در برابر التقاطی‌ها و این مسائل الان هم هست و همچنان مادیون و التقاطی‌ها هستند. اما ما علاوه بر عمل درست، بیان درست و منطقی و علمی و حساسیت در برابر التقاطی‌ها که همیشه بوده‌اند، مهم است که بچه ای که تربیت می‌کنیم چه جهت گیری داشته باشد؟ آن چیزی که در تربیت دینی بچه ها موثر است، اخلاص و نان حلال خوردن ماست. اگر مخلص باشیم، می‌توانیم مخلص و آدم تربیت کنیم. آیت الله مهدوی کنی @keraamat_ir
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از قشنگ‌ترین کارها برای امام رضا👌 بچه‌ها رفتن بین مردم برای اجرای سرود... خادمای حرم امام رضا هم پرچم حرم رو بردن بین جمعیت😍 @Afsaran_ir