eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
2.7هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ندای تهذیب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | فتح‌الفتوح انقلاب‌ ✏️ رهبر انقلاب: امام در یکی از آن بیاناتِ بسیار عمیقِ خود بعد از یکی از این فتوحاتِ اوّل کار پیام دادند… که فتح‌الفتوح، فتح فلان شهر نیست؛ فتح‌الفتوح، و تولید یک چنین جوانهایی است؛ این فتح‌الفتوح است… همّت‌ها، خرّازی‌ها، شما خیال میکنید [چگونه بودند؟] شهید همّت که واقعاً یک اسطوره است یا شهید خرّازی که یک اسطوره است، جوانهای معمولی بودند؛ جنگ [بود که] اینها را تبدیل کرد به این شخصیّت‌های برجسته و بزرگ و حقیقتاً ماندگار. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
🔰معنای دقیق زهد در بیان مقام معظم رهبری ▪️مطرح شده در شرح حديث ابتدای درس خارج معظم له ⛺️عن جعفرِ بن محمدٍ«علیهماالسلام» ، عن ابیه«علیه‌السلام» قال: جاءَ اعرابیٌّ - اعرابی یعنی: چادرنشین، بدوی- الی النبیّ«صلی‌الله‌علیه‌وآله» فقال: یا محمد! این هم نشان‌دهندۀ بدوی بودنش است که حضرت را با عنوان رسالت صدا نمی‌کند، با نام صدا می‌کند! أخبِرنی بِعَملٍ یُحِبُّنِیَ الله علیه، یک کاری به من یاد بده که خدا مرا به خاطر آن کار دوست بدارد. 📏 حضرت به تناسب فهم و ذهن او جواب می‌دهند، لکن جوابی است که اگر جلوی عالم‌ترین و متفکرترین افراد عالم بگذارند، می‌بینند این جواب درست است، اعماق جواب را پیدا می‌کنند. ❗️قبل از اینکه جواب حضرت را عرض بکنم، به خودمان این را بگویم، بنده بارها این را عرض کردم، به افرادی که با یا مردم مواجه هستند که: 👇🏻 🗣حرفِ سست نزنید! حرف آسان باشد اما سست نباشد! حرفی باشد که اگر این نوجوان، این پسر ده، دوازده ساله‌ای که الآن یاد گرفت، در ذهنش رفت، زمانی که به سن بلوغ و کمال رسید، 20 سال و 25 سالش شد، عالم شد، فاضل شد، وقتی این جوابِ امروزِ شما به ذهنش رسید، ببیند جواب منطقی است. 👌🏻آسان باشد، اما منطقی باشد. ⬅️مثل 2 به علاوۀ 2 می‌شود چهار، این را در کودکی یاد می‌گیرید، اگر اول‌ریاضی‌دانِ عالم هم بشوید باز 2 به علاوۀ 2 می‌شود 4؛ ساده است اما صحیح و متقن است. 💡حضرت فرمودند: یا اعرابی! إزهَد فی الدنیا یُحبُّکَ الله، راه محبت خدا، زهد در دنیاست. 🔸 در دنیا یعنی بی‌رغبتی، یعنی حرص نزدن، سرِ دنیا دعوا نکردن. ⚔️ طبیعتِ اعرابیِ آنروز اطراف مدینه و مکه چه بود؟ گاهی 5 نفر را سر می‌بُریدند برای اینکه شتری را از آنها بدزدند! زندگی در آنجا، زندگی‌ای بود که برای یک امر کوچک دنیوی، جنایات بزرگی مرتکب می‌شدند! گاهی برای یک چیز کوچک، دو قبیله با همدیگر می‌جنگیدند! ده سال، بیست سال، سی سال! جنگهایی که در تاریخ عربستان معروف است. 💎در دنیا زهد بورز، یعنی‌ بی‌رغبت باش! ❌ بی‌رغبتی معنایش این نیست که از غذای خوب اجتناب کنید، بی‌رغبتی معنایش این است که 🤚🏻 برای این غذای خوب با کسی دعوا نکنید! 💵وقتی ما برای پول، مقام یا عنوان با همدیگر دعوا می‌کنیم، حاضریم ♟یکدیگر را نابود بکنیم، 🎭یا آبروی هم را ببریم؛ 🌎این، رغبتِ در دنیا است. زهد، ضدّ این است، زهد یعنی حریص در دنیا نباشید، دنیا یعنی همین پول، مال و فرزند؛ «المال و البنون زینةُ الحیاةِ الدنیا»، این وسائل راحت و سرگرمی، لطف الهی به شماست، اگر داشته باشید، اشکالی ندارد اما دنبالش ندوید، بخاطر آن، دعوا نکنید! زهد یعنی این. 👦🏼فرزند، «زینةُ الحیاةِ الدنیا»ست. از خدا بخواهید، او را دوست هم بدارید، محبت هم بکنید، او را ببوسید. ✨پیغمبر اکرم«صلی‌الله‌علیه‌وآله» گاهی از روی منبر، وسط صحبت پایین می‌آمدند که امام حسن«علیه‌السلام» را که کودکی بود، روی زمین افتاده بود، از زمین بلند کنند! محبت و لطف به فرزند اینطوری است. 🌷الآن می‌بینید آن پدر و مادر مؤمنی که فرزندشان را به جبهۀ دفاع از اسلام یا حریم اهل بیت می‌فرستند، یا اجازه می‌دهند، می‌گویند: برو! دستش را باز می‌گذارند. دعواهای امروز دنیا، بدبختی‌های امروز بشر بخاطر نداشتن همین خصوصیت زهد است، حرص به دنیا، به مقام، به ثروت و حرص به قدرت امروز بشریت را بیچاره کرده است. 🌸و ازهَد فی ما فی اَیدِی الناس یُحبُّک الناس. عین همین قضیه در مورد انسانها هم هست، اگر نسبت به آنچه در اختیارِ مردم است، بی‌رغبتی نشان بدهی، یعنی چشمت دنبال دستِ این و آن، جیبِ این و جیبِ آن نباشد، مردم هم تو را دوست می‌دارند. مردم از آدمِ حریص خوششان نمی‌آید، از آدم مستغنی بالطبع بیشتر خوششان می‌آید. 📖امالی شیخ طوسی ص ۲۰۲ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💡إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا ما تو را پيروزى بخشيديم [چه] پيروزى درخشانى... @Fars_plus
🔴 نقشه جامع علمی کشور بعد از ۱۳ سال بازنویسی شد ♦️حجت‌الاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه شورای فرهنگ عمومی در سمنان:۴۰ رصدخانه‌ علمی و فرهنگی وجود دارد که نیازها، اولویت‌ها، مسئله‌ها و مشکلات حوزه علم، فناوری و فرهنگ را شناسایی می‌کنند، با جمع‌آوری همه اینها مرکز ستادی رصد و ارزیابی در شورای انقلاب فرهنگی راه‌اندازی شده است. ♦️نقشه جامع علمی کشور پس از ۱۳ سال بازنویسی شد و هدف از اجرای آن، بازنویسی بر اساس علوم و نیازهای روز جامعه است که برش فرهنگی آن در ۱۲ استان انجام شد. 🇮🇷 @Sh_Aviny ✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
✅ ارتباط و انتقال مفاهیم 🔹 یکی دیگر از چالش های ما در حوزه عفاف و حجاب، عدم ارتباط گیری صحیح با نوجوانان و جوانان و متعاقب آن عدم انتقال صحیح مفاهیم به آنان هست. 🔻 ما، عموما بدون در نظر گرفتن نوجوانان و جوانان، طرح‌ریزی صحیح ارتباط گیری با آنان و همچنین عدم توجه به نیاز آنان، در پی انتقال مفاهیم خود به آنان هستیم و این موضوع باعث ایجاد شکافِ بین نسلی شود و متعاقب آن شاهد هنجارشکنی، دین‌گریزی و تقابل اجتماعی آنان شویم. 👈 ما می‌باست، ابتدا اصول ارتباط‌گیری با نوجوانان و جوانان را آموزش ببینیم و سپس آنها را پیاده‌سازی کنیم تا بتوانیم بخش قابل ملاحظه‌ای از چالش‌ها و معضلاتِ اجتماعی- فرهنگی‌مان را برطرف کنیم. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب @s_a_razavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت خانوما🥺😍 طبقه بالای حرم امام حسین (ع) رو بخاطر ایام امتحانات برای درس خواندن قرار دادن اینجا باشی و درس بخونی و بفهمی.. 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | حلقه مفقوده ثبات ✏️ این قسمت بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان با انتقاد از تغییر ۹ وزیر و سرپرست در وزارت آموزش و پرورش طی ۱۰ سال گذشته، نگاهی به روند تغییرات کوتاه مدت و بی‌ثباتی مدیریتی در وزارت آموزش و پرورش پرداخته است. 🔻 «مثبت ۱۰۰ ثانیه» عنوان بسته تصویری است که در صد ثانیه به کاوش در یک نکته مطرح شده از سوی رهبر انقلاب در جریان دیدارها و سخنرانی‌ها می‌پردازد. 🇮🇷 @Sh_Aviny ✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
هدایت شده از حامد کاشانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🎬 شماره 4 - برگرفته از جلسات «چگونه شیعه شدیم؟» ویژه نوجوانان 📋 خدمت جناب ابوطالب علیه السلام به اسلام 🔸 برای دریافت🎬 فیلم و 🔊صوت و 📋متن و استنادات این بحث به https://www.hkashani.com/?p=20119 مراجعه نمایید. ✳️ ان شاء الله ایام غدیر پیش رو، ادامه ی این جلسات برگزار می شود که اطلاعیه ی آن در همین کانال منتشر خواهد شد. تلگرام | ایتا | بله | روبیکا | آپارات | سایت
هدایت شده از حسینیه شهید محسن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افتتاح تل زینبیه سلام الله علیها؛ کربلای معلا 💕 اللهم الرزقنا 🤲💚 🌷🇮🇷🌷
📢 ۵ محور تغییرات در مصاحبه و گزینش آزمون آموزش و پرورش ۱۴۰۲ 📋 آزمون آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با تغییرات گسترده در و بخش و همراه بود. 💠 اساسی ترین بخش این تغییرات شامل پنج محور زیر است: ❇️ پنج محور اصلی این تغییرات: 1️⃣ عدالت‌محوری: استفاده از سر ارزیابان آموزش دیده توسط سازمان اداری و استخدامی و بررسی ویژگی‌های فردی هر داوطلب توسط سه تیم دو نفره. 2️⃣ ضریب تاثیر: مرحله ارزیابی ۶۰٪ نمره نهایی را شامل می‌شود. 3️⃣ شفافیت:‌ اعلام شفاف و کامل منابع و جدول ارزیابی (جدول ۲ در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون). 4️⃣ ارزیابان: ارزیابی تکمیلی توسط ارزیابان حرفه‌ای آموزش دیده توسط اساتید. 5️⃣ حداقل امتیاز: کسب حداقل ۹۵ امتیاز شایستگی عمومی/ ۷۰ امتیاز شایستگی اختصاصی/ ۴۰ امتیاز شایستگی تخصصی‌. 🇮🇷🇮🇷مهمترین و بروز ترین اخبار حوزه را در کانال اطلاع رسانی طلاب پیگیری کنید 🇮🇷🇮🇷 🔊🔊 به ما بپیوندید . 🆔 @ettelaresani_tollab
💢نیاز مدارس کشور به حدود ۴۰ هزار مشاور 🔹معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان: 🔹فقط ۱۳ هزار مدرسه در کشور مشاور دارند و بالغ بر ۴۰ هزار مدرسه مشاور ندارند. 🇮🇷🇮🇷مهمترین و بروز ترین اخبار حوزه را در کانال اطلاع رسانی طلاب پیگیری کنید 🇮🇷🇮🇷 🔊🔊 به ما بپیوندید . 🆔 @ettelaresani_tollab
هدایت شده از هادیانه ها
✅ جهت دسترسی به فایل جلسات و محتواهای ناب ارائه شده توسط استاد می توانید در کانال زیر عضو شوید👇 📲 کانال با هدف ترویج و تبیین معارف اسلامی و با بهره‌گیری از سخنرانی‌ها، مکتوبات و تدریس‌های اساتید برجسته راه‌اندازی شده است و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. 📚 مهمترین موضوعات: ۱. ضرورت جایگاه تربیت و نیروسازی ۲. مفهوم جامع تربیت انسان ۳.فقه تربیت ۴. روش تربیت کودک در جامعه امروزی ۵. روش تربیت انسان بالغ با رویکرد وحیانی ۶. اهداف تربیت انسان بالغ از منظر آیات و روایات ۷. شرح کتاب مسئولیت و سازندگی ۸. شرح کتاب روابط متکامل زن و مرد ۹. شرح دعای ابوحمزه ۱۰. مدیریت و تشکیلات تربیتی 🖇 آدرس کانال تربیت فطری در پیام‌رسان‌ها ایتا: https://eitaa.com/tarbiat_fetri سروش: https://splus.ir/tarbiat_fetri بله: https://ble.ir/tarbiat_fetri 📌پ ن: استاد هادیزاده از شاگردان نزدیک استاد علی صفایی است، ایشان سالیانی است که مشغول پژوهش و تدریس دروس خارج فقه و اصول و تفسیر و خارج فقه تربیت هستند @hadianeha
هدایت شده از استاد عابدینی
🔸کتاب جدید «شاگردپروری» اثر 📝یادداشت در مورد کتاب 👇 "... استاد با چنین منظری، حضور خود را نسبت به شاگردش، حضوری گسترده می‌یابد و هم شاگرد متوجه می‌شود نسبتی وجودی با استاد خود دارد که این فراسوی رابطه مفهومی با مطالبی است که استاد در اختیار او گذارده است." 📖کتاب شاگردپروری جدیدترین اثر استاد گرامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی است که به همت هسته منظومه فکری علامه طباطبایی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام و نشر معارف چاپ و توزیع عمومی شده است. 📌برای خرید کتاب با تخفیف 30 درصد میتوانید تا پایان ماه مبارک رمضان به این👇 لینک مراجعه کنید: 🌐 patoghketab.com/?p=161505 🔸 ✅ کانال استاد عابدینی 🔸 @abedini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه ای ارزشمند به دانش آموزان خالد میقانی / مدیر دبیرستان اسلامی اصلاح/ لبنان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واقعا آدم از ابتکار این بچه ها لذت می برد. برسد بدست اسرائیل غاصب 😁
هدایت شده از فضائل 🌙ماه‌من علي علیه‌السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الإمام عليّ عليه السلام : ما عَبَدتُكَ طَمَعًا في جَنَّتِكَ، ولا خَوفًا مِن نارِكَ ، ولكِن وَجَدتُكَ أهلاً لِلعِبادَةِ فَعَبَدتُكَ  خدايا تو را نه به آز بهشتت پرستيدم و نه از هراس دوزخت، ليكن تو را شايسته پرستش يافتم و پرستيدمت 📗شرح نهج البلاغة لابن ميثم البحرانيّ : 5/361 و شرح مائة كلمة لأمير المؤمنين عليه السلام : 235 . 🔹 آیت الله حائری شیرازی 🔹 🔸نگویید: «مستحب است؛ شد، شد؛ نشد، نشد»🔸 🔺"هرچه می توانید سنت‌های خود را در ، جدی‌تر بگیرید. نگویید: «مستحب است؛ شد شد؛ نشد نشد». این سنت‌ها از اوجب واجبات است. چرا؟ چون ما شیعیان است. 🔺پدرها جوری نسبت به عید غدیر ارادت به خرج بدهند که بچه‌ها از ، قبل عید غدیر باشند ! حتی اگر لازم شد، کنید و یک عیدی حسابی -به اندازه‌ای که به علی ارادت دارید- به بچه‌ها بدهید . نگویید: «باز من باید یک چیزی خرج کنم!» نه! مقروض می‌شوی، خب بشو! تو که برای چیزهای دیگر قرض کرده ای، یک بار هم برای حضرت علی مقروض شو. 🔺مسیحی‌ها بابانوئل درست می‌کنند و به بچه هایشان می‌گویند: «او برای تو هدیه را آورده؛ مسیح برای تو این هدایا را آورده». بچه از اول ذهنش با عیسی (علیه‌السلام) انس می‌گیرد، رفاقت می‌کند. 🔺حالا بروید ببینیم چه کار می‌کنید! این شما و این عید غدیر" @haerishirazi 🔻برنامه امسالتون چیه؟ برای محل کارتون؟ برای خانوادتون؟ برای فامیلتون؟ برای محله‌تون؟ برای مدرستون؟ برای...؟ 📆امسال ۱۶ تیر ۱۴۰۲ است. 🌙علی‌بن‌ابی‌طالب 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از ندای تهذیب
💠 امیرالمؤمنین عليه السلام: 🔹 مَنْ لَمْ يُصْلِحْ نَفْسَهُ لَمْ يُصْلِحْ غَيْرَهُ 🔸 هر كس خودش را اصلاح نكند، نمى تواند ديگران را اصلاح نمايد. 🔗 غررالحكم، ح ۸۹۹۰ به بپیوندید: @nedaye_tshzib
📚معرفی کتاب ویکرد اسلامی به مراحل تحول دین‎داری؛ تولد تا هیجده سالگی" در کتابخوان همراه پژوهان 🔹روان‌شناسی تحول دین‌داری فرایند تغییرات نظام‌مند در دین‌داری را در گستره عمر از منظر روان‌شناسی بررسی می‌کند. کتاب حاضر، رویکرد اسلامی به مراحل تحول دین‌داری را در سه بخش ارائه می‌کند. بخش اول کتاب به بیان طرح مسئله، مفاهیم کلیدی، پیشینه تحقیق، و روش‌شناسی تحقیق اختصاص یافته است و در دو فصل، مخاطب را با مسئله پژوهش، روش و فرایند اجرای پژوهش آشنا می‌کند. ... 🎯مطالعه در اپلیکیشن پژوهان 🌐pajoohaan.ir 🔻 مرجع رسمی اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی: 🔺 @tablighnews
✍️ حجت الاسلام دکتر رفیعی هنر: ؟ مدت‌ها بود در این اندیشه بودم که راه برون‌رفت از رویکرد تخدیری در روان‌شناسی چیست؟ ؟! بله! 🔹 روان‌شناسی امروز در حوزه تجویز در دام تخدیر گرفتار شده است، و به تعبیر پارگامنت، به تبدیل شده است. گو اینکه همه رویکردها از فرویدین‌ها گرفته تا نئو بکین‌ها همه در پی تجویز اصولی هستند که من و تو بتوانیم خود را به نفع خواسته‌های دیگران کنترل کرده، با شرایط سازگار شده، خود را آسوده نگه داریم! یا در لاک خود فرو رفته و کاری به کار دیگران نداشته باشیم، دلخوش از مسکّنی باشیم که به ما زده‌اند، و در دغدغه آن نباشیم که برای دیگران چه رخ می‌دهد، هرکس گلیم خود را از آب برون کشد! هدف آرامش است! 🔹در این وادی ممکن است جلوی چشمان‌مان افرادی در مشکلاتشان دست و پا بزنند و یا دچار ناراستی‌هایی باشند، اما آن قدر دُز تخدیرِ تجویز بالاست که گاه به پدیده دچار می‌شویم! بگذریم! 📃 دیروز، اما با مقاله‌ای روبرو شدم که از ایده و رهایی بخش سخن گفته بود، آن هم از منظر ! آغازگر این ایده، مارتین بارو، روان‌شناس اسپانیایی الاصل سالوادوری است، او یکی از ده تاثیرگذار برتر در روان‌شناسی اجتماعی است که به‌خاطر اندیشه‌های آزادی‌خواهانه‌اش جان خودش را از دست داد( ظاهرا توسط دولت آمریکا ترور شد!) ایده او را خودتان در جای دیگر دنبال کنید، فارغ از اینکه تمام حرف‌های نویسنده مقاله مورد اشاره که تحت تاثیر بارو بوده، مورد پذیرش من باشد، اما او در ایده مذکور می‌خواهد روان‌شناسی اسلامیِ آزادی‌خواهانه را طرح ریزی کند، روان‌شناسی بر مبنای . 🔹روان‌شناسی که نسبت به اقشار جامعه بی تفاوت نیست، فقیر و غنی نمی‌شناسد، نژاد و قومیت را مبنای قضاوت قرار نمی‌دهد، بلکه همه را انسان می‌بیند، آن هم از جنس ! 🔸نگاه توحیدی یعنی نگاه عدالت گسترانه خداوند در میان همه انسان‌ها، یعنی دغدغه همه افراد را داشتن، یعنی نسبت به حوادث جامعه بی تفاوت نبودن، یعنی رهایی از تخدیر! 🔹این نگاه، آسیب‌های روانی را نه صرفا امر فردی، که تلقی می کند. وجود در یک گروه، در یک خانواده، و در یک جامعه را منشأ شکل‌گیری آسیب‌های روانی، و را تغییردهنده و درمان کننده می‌داند. نویسنده قائل است از منظر اسلام داد عدالت در اوج است، آن هم بر مدار توحید. هرچه قدر نگاه عدالت محورانه توحیدی در یک جمع گسترش یابد، سلامت در افراد آن گروه گسترش خواهد یافت، و افراد همواره در پی نجات یکدیگر خواهند بود و متقابلا تفکر ظلم مآبانه و تبعیض گرانه خاستگاه آسیب‌ها و ناراستی‌ها خواهد بود. 🔹 حال، انتخاب با ماست که کدام ایده را در جامعه خود گسترش دهیم. ؟ ؟ 🌿🌺🍃🌸🌿
هدایت شده از هادیانه ها
2107141149آهنگزنگ.mp3
6.37M
✅ مروری سریع بر نظام در کلام استاد 1⃣ در تربیت انبیاء تحول در حوزه بینش و معرفت است 🔹 جداکردن انسان ها از معبودهای دیگر و رساندن به معبود یگانه 🔹این یا پایه ای است که مبنای دیگر تحول ها برای حوزه های دیگر زندگی است 2⃣ (مبنای) تربیت در نگاه وحیانی از موضوع شناسی شروع می شود یعنی از و ساخت او ناظر به حوزه تربیت 🔹اساس آن »» موجود است که پس از اجابت، حیات دیگری پیدا می کند (در مقابل میت که کلام پیامبر را نمی شنود) 3⃣ : تعصب _ تقلید _ دلبستگی 4⃣ راه حل: تربیت👇 💢کار مربی: » آزادسازی فکر __ » و آموزش تفکر ( نوع پرسش و ادامه آن) » 💢اتفاق در متربی: برای انتخاب به دست آوردن مواد اولیه + استنتاج از آن مواد + زمینه انتخاب از آن شناختها 🔹تطبیق این روش: در جهان‌بینی در چه تدبر کند و تفکر؟ »»»ارسلنا رسلنا بالبینات««« از آگاهی های استوار شروع کند 5⃣ آثار این جهان‌بینی: 👈 آثار در احساس ها و آرمان ها و ایمان 👈 در عمل هایش و مسؤولیت ها و معیارها و میزان ها 6⃣ مخاطب شناسی مراحل مذکور مال مخاطب حی بود ولی روحیات در مقابل آن حی : موتی کر کور ✅ خلاصه : تربیت وحیانی👈 انسان شناسی» شکل گیری مسائل » روش ها و نظام بر اساس آن » نظام در حوزه تطبیق جهان‌بینی و احساس و عمل را می دهد / برای مخاطب حی @hadianeha
هدایت شده از مربیان تربیتی
عوامل تربیت کودک ج۱.mp3
24.87M
⭕️ سلسله جلسات آموزشی تربیتی 📌 جلسه 1️⃣ ✅ زیربنا و مقدمات بحث و 📝سرفصل ها" 🔹شامل آسیب های تشویق نادرست 🎙 محمدهادی قراباغی @morabbiha
هدایت شده از مربیان تربیتی
عوامل تربیت کودک ج۲.mp3
23.42M
⭕️ سلسله جلسات آموزشی تربیتی 📌 جلسه 2⃣ ✅ زیربنا و مقدمات بحث و (۲) 📝سرفصل ها" 🔹شامل تبیین مختلف تربیتی مورد نیاز مربی از تا ها و و و ها و ... 🎙 محمدهادی قراباغی @morabbiha
❇️ «عقوق والدين» (ناراحتی پدر و مادر) ششم از گناهان کبیره عقوق والدین است. از پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله چنین رسیده است که از هر گناه کبیره بزرگ‌تر شرک به خدا و عقوق والدین است و نیز از گناهانی است که در قرآن مجید و احادیث صحیحه بر آن وعده عذاب داده شده است. ... 🔻پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود از آزردن والدین بپرهیزید به درستی که بوی بهشت از هزار سال راه استشمام می‌شود، ولی عاقّ والدین و قاطع رحم (کسی که صله رحم را ترک کند) آن را نمی‌یابند. از همان حضرت روایت است که فرمود کسی که پدر و مادر خود را به خشم در آورد، خدای را به غضب در آورده است. و همچنین فرمود کسی که والدین خود را بیازارد مرا اذیت کرده و کسی که مرا بیازارد خدای را آزرده؛ و آزارکننده خدا ملعون است. و همچنین فرمود عاقّ والدین هر عملی که می‌خواهد بجا آورد، هرگز داخلبهشت نخواهد شد. 🔻و نیز پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود سه طایفه‌اند که در روز قیامت خداوند با ایشان سخن نمی‌فرماید و نظر رحمت به آن‌ها نمی‌کند و ایشان را پاک نکرده و از برای آنها عذاب دردناکی است؛ ایشان: 1⃣ شراب‌خواران و 2⃣ تکذیب‌کنندگان به قدر الهی و 3⃣عاق والدین‌اند. 🔻عاق والدین آمرزیده‌شدنی نیست و کافی است در شقاوت عاق والدین که جبرئیل (ع) بر او نفرین فرمود. هر که پدر و مادر یا یکی از آن‌ها را درک کند و او را از خود خشنود نسازد، آمرزیده مباد و رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله بر نفرین جبرئیل آمین گفت. و از حضرت صادق علیه‌السلام مروی است که فرمود ملعون است ملعون است کسی که والدینش را بزند و کسی که آزار به آن‌ها رساند. 🔻نماز عاق پذیرفته نیست. از حضرت صادق علیه‌السلام است کسی که به پدر و مادرش از روی غیظ بنگرد در حالی که والدین بر او ستم کرده باشند، خداوند نماز او را نمی‌پذیرد؟ چه رسد به آنکه در صورتی که والدین نیکوکار باشند؟ 🔻رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله بر بالین جوانی که در احتضار بود، حاضر گردید. آن حضرت کلمه شهادت را به او تلقین فرمود؛ لیکن جوان نتوانست بگوید. پرسید آیا مادر دارد؟ زنی که نزد او بود عرض کرد بلی! من مادر او هستم! فرمود آیا بر او غضبناکی؟ گفت آری شش سال است با او حرف نزده‌ام. پس آن حضرت خواهش فرمود از او راضی شود؛ مادر به خاطر آن حضرت از جوان درگذشت. زبان آن جوان به کلمه توحید باز شد. حضرت به او فرمود چه می‌بینی؟ گفت مردی سیاه و زشت‌رو، بدبو، مرا رها نمی‌کند. حضرت جمله‌ای یادش دادند! خواند و عرض کرد می‌بینم مردی سفیدرنگ، خوش‌رو، خوش‌بو و خوش‌منظر رو به من آورد و هیولای مهیب اولی از من دور شده! فرمود: همان جمله را تکرار کن. پس از آن گفت آن هیکل موحشه به‌کلی محو گردید. پس آن حضرت شاد شد و فرمود: خدا او را آمرزید. آن گاه جوان از دنیا رفت. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ (قسمت ۱۲ و ۱۳) 📚 کتاب گناهان کبیره (شهید آیت‌الله دستغیب) در ثواب انتشار و ترک این گناه بزرگ شریک شوید حسین‌دارابی 👈 عضوشوید @hosein_darabi
هدایت شده از نظام فکری معرفتی و تربیت
🌱✨ ما را نمی توان یافت، بیرون از این دو حالت یا ناقص الکمالیم، یا کامل القصوریم‌... ..