🔻مطالبمرتبط
🔺نعمت های بهشت برزخی به بدنی از غیر بدن عنصری (بدن مادی دنیایی) تعلق می گیرد؛ بدنی که متناسب با حیات برزخی است که به اصطلاح متکلمان به آن، بدن یا قالب «مثالی» گویند (فقط آرایش و رنگ ماده را دارد) ولی نعمت ها در بهشت آخرت، شامل بدن و روح هر دو می شود.
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2386886772C9034807562
✅ @NDE_IR
🔻مطالبمرتبط
🔗قطعا در بهشت تکامل وجود دارد، و بهشتیان هرگز در جا نمی زنند، بلکه در پرتو عنایات الهی، و الطاف ربانی، روز به روز به ساحت قدسش نزدیکتر می شوند، و در مسیر قرب الی الله به پیشروی خود ادامه می دهند. مفهوم این سخن آن نیست که در آنجا طاعات و عبادات و اعمالی دارند، چرا که بهشت دار تکلیف نیست، زیرا عناصر اولیه تکلیف در آنجا وجود ندارد، بلکه در پرتو اعمالی که در این جهان انجام داده اند همچنان به سیر تکاملی خویش ادامه می دهند.
درست همانند بعضی درختان پرباری که انسان یکبار آن را غرس می کند ولی مرتبا جوانه می زند و ریشه می دواند و از نقاط دیگر سر برمی آورد و دشت و صحرا را فرا می گیرد!. با همانند سفینه های فضائی که برای آغاز حرکت و خارج شدن از محیط جاذبه زمین نیاز به نیروی عظیمی دارد ولی بعد از خروج از این محیط چنانچه به مانعی برخورد نکند بدون احتیاج به نیروی محرک جدید تا ابد به سیر خود ادامه می دهد!.
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2386886772C9034807562
✅ @NDE_IR
🔻مطالبمرتبط
🔗بهشتیان هرچه بخواهند از مواهب و روزیها در هر ساعت و هر زمان برای آنها مهیا است، این چه موهبتی است که هر صبح شام به آنها اعطا می شود؟ مسلما این مواهب جدید و تازه مادی و معنوی است که در این دو وقت به آنها داده می شود، و طبعا به مقامات بالاتری سوق داده خواهند شد.
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2386886772C9034807562
✅ @NDE_IR
🔻مطالبمرتبط
🔗«در سکرات مرگ، سستی و ضعف سراپای انسان را میگیرد و رنگ رخسار او تغییر میکند. در ابتدا زبانش از گفتار باز میماند ولی چشم و گوش و اندیشه او هنوز از کار نیفتادهاند. او درباره دنیا و اموالش با حسرت میاندیشد و پشیمان میشود. سپس مرگ بر او چیرهتر میشود و گوش او نیز از کار میافتد؛ نه سخن میگوید و نه صدایی میشنود، چشمانش در حدقه چرخ میزند و چهره اطرافیان و حرکت لبهای آنان را میبیند ولی صدایشان را نمیشنود. پس از مدتی، سایه مرگ چشمان او را نیز فرا میگیرد و جان از بدنش خارج میگردد».
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2386886772C9034807562
✅ @NDE_IR
🔻مطالبمرتبط
🔗عالم برزخ، جهانی است که بین دنیا و آخرت قرار گرفته است که از هنگام مرگ هر انسان شروع می شود و تا پایدار شدن روز قیامت ادامه دارد، بنابراین هم اکنون عالم برزخ وجود دارد، و آنان که مرده اند در این عالم به سر می برند به عبارت روشن تر وقتی انسان مرد، بدن او مرده است ولی روح از بدن جدا شده و زنده است، منتهی چون دیگر در قالب بدن نمیتواند زندگی کند ناچارا از بدن جدا شده و زندگی مستقل از بدن را شروع میکند.
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2386886772C9034807562
✅ @NDE_IR
🔻مطالبمرتبط
🔗روح انسان بعد از پایان زندگی دنیا، در جسم لطیفی قرار می گیرد، که آن جسم، از بسیاری از عوارض و مشکلات جسم مادی برکنار است و به آن، قالب مثالی می گویند، که نه کاملا مجرد است و نه مادی.
بلکه دارای یک نوع تجرد برزخی است (مثلا جای گرفتن آب در میان کوزه، با جای گرفتن آن در میان نایلون، فرق دارد در اولی آب در میان جسم غلیظ است و در دومی در میان جسم لطیف، آب همان آب است فقط ظرفش عوض شده،مثل روح که در دنیا در قالب جسم مادی قرار میگیرد و بعد از مرگ در قالب جسم لطیف قرار داده می شود.
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2386886772C9034807562
✅ @NDE_IR
🔻مطالبمرتبط
🔗چرا خداوند انسانها را امتحان می کند؟
غرض اصلی در امتحان الهی این است که استعدادهای وجودی انسان ، به خصوص استعدادهای الهی او رشد کنند ؛ لذا گاه خداوند متعال با امتحانی بنده ی خود را متوجّه ضعف خود می کند تا خودش آن ضعف را جبران کند ؛ و گاه او را امتحان می کند امّا نه برای متوجّه نمودن او ، بلکه برای اینکه خود آن امتحان باعث رشد وجودی شخص می شود. خداوند متعال می داند که مؤمنین و انبیاء (ع) در برابر امتحانات او اعتراضی نخواهند نمود ولی باز آنها را امتحان می کند ؛ چرا که با این امتحانها درجه ی وجودی آنها بالا می رود. لذا امتحان خدا همواره از سر لطف است ؛ لکن موضع گیری منفی یک شخص در برابر امتحان الهی ، باعث می شود که آن امتحان ، زمینه سقوط او را فراهم کند.
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2386886772C9034807562
✅ @NDE_IR
🔻مطالبمرتبط
🔗اگر کسی ضعفهای معنوی خود را دانسته و خود اقدام به برطرف نمودن آنها کرد ، روشن است که برای برطرف شدن آن ضعفها مورد امتحان قرار نخواهد گرفت ؛ چون ضعفی نیست که برطرف شود ؛ ولی برای تثبیت آن کمال حاصل شده ، ممکن است مورد امتحان قرار گیرد ؛ همچنین خود همان درجه حاصل شده ممکن است محملی برای یک امتحان دیگر شود تا شخص ، به درجه ای بالاتر نیز ترقّی کند.
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2386886772C9034807562
✅ @NDE_IR
🔻مطالبمرتبط
اساساً باید دانست که دنیا دار امتحان است ؛ و امتحان الهی مثل امتحانهای دنیوی سر ترم نیست ؛ لحظه لحظه ی زندگی ، امتحان است ، خوردن انسان ، خوابیدن او ، سخن گفتنش ، بادی که می وزد ، بارانی که می بارد ، خکسالی ها ، ارزانیها ، گرانیها ، سلامتی و مریضی ، خوش قیافه بودن و بدقیافه بودن ، مرد بودن و زن بودن و ... همه ابزار امتحان خدا هستند. لذا آدمی تا زمان وارد شدن به عالم برزخ ، حتّی یک ثانیه هم از امتحان خدا فارغ نیست.
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2386886772C9034807562
✅ @NDE_IR
🔻مطالبمرتبط
لکن برای اینکه انسان اوّلاً بودن خود در جلسه امتحان الهی را فراموش نکند و ثانیاً در مسیر تکامل مداوم ، جهشهای تکاملی نیز داشته باشد ، گاه امتحانهای بزرگی نیز از او گرفته می شود.
بنا بر این ، همان گونه که مرگ عزیزان ، فقر ، مریضی ، نقص عضو و امثال این امور ، امتحان خدا هستند ، زنده بودن عزیزان ، ثروت ، سلامتی ، داشتن اعضای سالم و امثال آنها نیز امتحان الهی اند. و چه بسا کسانی که در امتحانات قسم دوم مردود می شوند تعدادشان بیشتر از کسانی باشد که در امتحانات قسم اوّل مردود می شوند.
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2386886772C9034807562
✅ @NDE_IR
🔻مطالبمرتبط
واقعاً چند نفر در عالم وجود دارند که خدا را به خاطر آفریدن شب و روز و خورشید و ماه شکر کنند؟ یا هر بار که والدین خود را می بینند خدا را یاد کرده و شکر گزار او باشند؟ در حالی که همه ی اینها نعمت خدا هستند و وظیفه آدمی این است که در برابر نعمت ، شکر گزار باشد.
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2386886772C9034807562
✅ @NDE_IR
🔻مطالبمرتبط
🔗سه دوست مختلف
پيامبر اکرمﷺ،حالات انسانها را در حين مفارقت از دنيا، در قالب تمثيلي بديع، چنين به نمايش گذاشته است:
من درباره دنيا و فرزند آدم هنگام مرگ، مثلي براي شما ميزنم. مثال آن، همچون مردي است که سه دوست دارد،
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2386886772C9034807562
✅ @NDE_IR