فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد ماساکی هاتسومی
تکنیکهای اساسی را میتوان به سه شاخه وسیع و اصلی، تقسیمبندی نمود. ای هن جوتسو Taihen Jutsu شامل کلیه روشهای حرکات فیزیکی انفرادی از جمله افتادن (با انداختن خود)، غلطیدن، جست زدن و خیز برداشتن و نیز روشهای خاص راه رفتن که ویژه نینجوتسو و منحصربهفرد میباشند.
داکن تای جونسنو Daken tai jutsu شمل ضربات دست، پا (لگد) و مشت و نیز تکنیکهای مسدود نمودن (یا بلوکه نمودن مسیر ضربه - م) نینجا که سیستم مبارزه غیرمسلحانه میباشد، میگردد.
جو نای جوتسو Jutasijutsu روش چنگگیری و گلاویز شدن برای انداختن، مسدود کردن مسیر تنفسی، گرفتن و نگاه داشتن و گریز و رهائی از چنگ دیگران میباشد.
شرایط واقعی حفاظت از خود، چه جنگ با یک حیوان درنده باشد، چه مبارزه با یک انسان دیگر، و یا سالم ماندن به دنبا افتادن از یک ماشین در حال حرکت، همواره مجموعهای (رشتهمانند) از لحظات آتی هستند، که ما بدن و ذهن خود را با یک سری نیروهای خارجی درگیر ساخته و مرتبط مینمائیم. به همین دلیل، طیف وسیع تمرینهای نین جوتسو، تکامل یافتهاند تا روشهائی را برای مقابله و برخورد با هر شرایطی، گردد.
انسانی که تنها مشتزنی یاد گرفته باشد، در صورت برخورد با شرایطی که مهارتها مشتزنی او بیتأثیر یا نامناسب باشد. طبعاً دچار مشکل خواهد شد. فردی که متخصص گرفتن (حریف به هنگام مبارزه) است هنگام رویاروئی با حریفی که خود را از دسترس او دور نگاه میدارد و یا با ضربه وارد میسازد، مأیوس خواهد شد.
کارآئی حقیقی در حفاظت از خود، نتیجه ترکیبی از مهارتهای فیزیکی است و طبعاً نمیتواند ناشی از پدیده محدود و خطرناک کسب یک مهارت خاص باشد یعنی محدود شدن تنها به یک تکنیک شما باید در تلاش فراگیری تکنیکها و فنونها متنوع نین جوتسو به مهارت برسید.
او کمی (ukemi) یا تکنیکهای زمین زدن سبک نیتجونسو که در مراحل ابتدائی در سطح وسیع و بهطور مداوم بر روی آنها تمرین میشود، تا هنرآموز با ویژگیهای طبیعی بدن خود آشنا گردد و حالتی از نرمی و قابلیت تحرک سریع در او ایجاد گردد. از حرکاتی مانند غلطیدن (غلطت زدن) و معلق زدن و سقوط ناگهانی برای سازش (بدن) و تطابق با شرایط محیط، در مواردی که نینجا مجبور به زمین گیر شدن در اثر افتادن، سقوط در اثر ضربه، یا زمین خوردن بر اثر حمله حریف و یا حتی به وسیله عوامل طبیعی گردد. استفاده میشود.
از طریق ایجاد احساس عدم مقاومت پذیرش شرایط پیشآمده و اراده برای استفاده از شرایط به نفع خودمان، اجازه داده میشود، تا ذهن و بدن در جهت دفاع موفقیتآمیز از خود هدایت گردند.
تکنیکهای اساسی اصلی تای هن جونسو اوکمی شامل روشهای حرکتی فیزیکی میگردند، به صورتی که به نینجا اجازه میدهد بهگونهای حرکت کند یا زمین بخورد که (بدن) خود را با شرایط حمله (حریف) وفق دهد و هرگز خود آسیب نبیند.
تکنیکهای اساسی مجموعه از اعمال فیزیکی یک نینجا فوقالعاده میباشد که با ترمینات و ممارست توانسته است اندام بدن خود را تقویت کرده و در خدمت خود قرار دهد تا هیچ چیز او را شکست ندهد چه از نظر روحی و چه از نظر فیزیکی، در دروس پایهای سبک تین جوتسو به هنرجویان آموزش میدهند که شکست باید انرژی خفته تو را بیدار کند. هنرجو باید بیاموزد طناب در ضعیفترین نقطه پاره میشود استراتژی فنون یک نینجا به وی این اجازه را میدهد تا بتوان استعدادهای نهفته خود را کشف کرده و از آن در راه خدمتگذاری استفاده نماید استراتژی یک نینجای واقعی تکیه بر (آموزش، قدرت، فروتنی) میباشد.
متأسفانه دیده شده مربیان فلاپی با عناوین گوناگون و فریبدهنده سعی در گمراهی اذهان عمومی و سرپوش گذاشتن تخلفات خود با عناوین نینجا با تین جوتسو دارند. ولی حقیقت نباید فراموش شود اصل هویت یک نینجای واقعی ایمان و اعتقاد نسبت به آئین و مقررات سبک و بهخصوص مربی خویش است. امروز متأسفانه لقبها به مانند آدامس ما بین افراد جابجا میشود. انشاءالله روزی به آن خواهیم رسید به یک فرهنگ سالم رزمی و معنای واقعی هنرجو بودن را درک خواهیم کرد.
نا امیدی مرگ نینجاست - احترام نمره عشق است.
انتظار بزرگترین سلاح نینجاست
نینجا شمشیر بست در میان خیزران
برداشتی از کتاب (نینجا از حقیقت تا اسطوره): تألیف و گردآوری اکبر فرجی
بنیانگذار و مؤسس بوجین
کان دوجو نینجا
جمهوری اسلامی ایران.
منبع : مجلهرزمآور
هدایت شده از هنرهای رزمی ورزش پهلوانی 🇮🇷
🈴نینجا و نینجوتسو
نینجوتسو در لغت به معنای #هنر حرکت پنهان می باشد.
نین به مفهوم بردباری و تحمل است اما دلالت بر استقامت یا ملایمت نیز دارد.
جوتسو نیز به معنای هنررزم می باشد.
وسیله ای برای دفاع از خویشتن و رسیدن به مهارت های ویژه رزمی برای غلبه بر دشمن و نوعی باور کردن درون آدمی که آمیخته با طبیعت است.
پیروان این مسلک را نینجا می نامیدند.
نینجاها که در هنرهای رزمی استاد بودند قادر بودند تا در مواقع خطر خود را به اشکال طبیعی و غیر طبیعی درآورند (استتار) تا از دام دشمن بگریزند.
نین جوتسو قبل از ورود به ژاپن #فوشو نام داشت که به معنی #هنر سیاه چینی بود که توسط آنها بسیار و به تدریج توسعه یافت و به هنر رزمی زیبا سریع و منعطفی مبدل شد.
پنج تمرین مختلف، ویژگی این هنر را مشخص می کردند:
تعادل
چابکی
قدرت
استقامت
مهارت های ویژه☯
#سبک شناسی
💪@HrazmiVpahlvani💪
کانال هنرهای رزمی.. ورزش پهلوانی🀄️
(⛩هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار می کند و در آن زیبایی بزرگی نهفته است.)☯
هاتسومی حالا پدر بزرگ نینجاهای جهان، سوک رسمی است. آنچه که ما بهعنوان نین جوتسو میشناسیم پشتکار سوک و زحمات شاگردان هاتسومی بهعنوان کارآموزان ابدی وفادار و عدهای نویسنده مشتاق است. در کشورمان زحمات و پشتکار پدر نینجای ایرانی استاد فرجی و شاگردان فداکار و دلسوز در قالب سنسیها و نمایندگان باعث شناخت بهتر این ورزش رزمی شده است. شکل اجرا شده نینجوتسو امروزی خلاقیت هاتسومی جهت یک سو کردن ۹ مدرسه سنتی پیشین بوده است و سوکهاتسومی در درجه Dojo خودش طی سالهای دراز با استفاده از تجربیات گذشته قوانین و شیوههای کاربردی نینجا را ایجاد کرده است . که به آن بوجینکان میگویند . به معنای (( خدای جنگجو )) .
● سوک ماساهاکی هاتسومی پیرمرد ۸۴ ساله ژاپنی
(استاد بزرگ) ماساهاکی هاتسومی masahaki hatsumi:
یکی از مشهورترین افراد در جهان است که (نین جوتسو) کار میکند. در سالهای ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰، غوغای (نینجا) بودن ایالات متحده را همچون گردباد در هم نوردید. همانطور که هر کسی شاید تمایل به انداختن بمبهای دودزا در پی آن ناپدید شده، یا نفوذ به دژ مستحکم دشمن و یا پوشیدن لباس سیاه رنگ و حرکت مخفیانه و خزندی در تاریکی را نشان دهد، تب یادگیری نینجا در بین مردم نیز تقریباً این چنین بود. نمایش فیلمهای غیرمستند از عملیاتهای نینجاها تحریکی برای این موضوعات شده بود. تقریباً یک شبه گروههای متعددی از اساتید رشتههای مختلف از خانههای خود، بیرون میرفتند تا شاید بتوانند در پرتو نورافکن به وجود آمده خودی نشان بدهند. در حالیکه اکثر این مربیان بیهنر در بازار داغ سعی در پائین کشیدن ستارههای این رشته و جانشینی آنها منازعه داشتند. فقط عده کمی از افراد به تمرینات واقعی در رشته خود پرداخته و برای تکمیل مهارتهای هنرآموزان خود کار میکردند. اینها افرادی بودند که طوفان را پشت سر گذاشته و تا دهه ۹۰ توانسته بقای خود را حفظ کنند.
یکی از آنها استاد ماساهاکی هاتسومی بوده و جامعه هنرهای رزمی، هنوز هم برای او اعتبار بالائی قائل است.
سوک هاتسومی مدیر بینالمللی بوجینکان دوجو مرکزی ژاپن میباشد در شهر نودا در دو دسامبر هزار و نهصد و سی و یک به دنیا آمد.
▪ نامهای مبارز:
یوشیکامی،تتزوسان، هیساسون و استاد بزرگ هاتسومی بنیانگذار و مدیریت هومبو دوجو بوجینکان (محل دینی، روحی و تمرینی) که در شهر نودا ژاپن را هم اکنون به عهده دارد و اداره اجرائی متصل به خانه پائین شهر وی میباشد. سوک با همسر دلخواهش ماریکو ازدواج کرد. مربی رقص معروف ژاپن بوده است ماریکو مسئول آزموندان یک و دو بانوان در بوجینکان دوجوی مرکزی نیز میباشد. زنان که در این سبک فعالیت میکنند را کونوایچی مینامد که در کشور ژاپن از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. دکتر هاتسومی وارث ۹ نین جوتسوی سنتی از طرف استاد توشیتسوکوتاکاماتسو قبل از فوتش بوده است. گفته میشود که دکتر هاتسومی تنها دریافت کننده آموزش عمیق از تاکاماتسوی بزرگ در طی ۱۵ سال آخر عمر زندگیاش بوده است. در این ارتباط عمیق بین استاد و شاگرد وصف کردنیست چراکه ارتباط تاکاماسو و هاتسومی به مانند پدر و پسر بود. هم اکنون سوک هاتسومی با احترام واقعی و درونی زحمات سنسی تاکاموسو را ارج میدهد. در این ارتباط توسط استاد فرجی مسئول نینجوتسو در ایران فیلمی مستند از خاطرات و عکسهای سوک هاتسومی و استاد بزرگوار تاکاماسو در آرشیو بوجینکان دوجوی مرکزی در ایران تهیه شده است که علاقمندان میتوانند این فیلم ترجمه شده را تهیه کنند.
▪ هاتسومی:
از دانشگاه سیجی در توکیو فارغالتحصیل شد و رشته تحصیلیاش تئاتر بوده است و همچنین پزشکی ارتوپد سنتی (دکتر استخوان) را آموخت. بعد از فارغالتحصیلی او یک کلینیک کوچک استخوان در خانهاش باز کرد و تمرینش را نیز در سال ۱۹۹۰ ادامه داد. او رویداد و سمینارهای سالانه تائیکائی (شیدوشیکای، دایکومی نینجا) را به منظور عرضه آموختههای خود به رزمیکاران سایر رشتههای ورزشی بهخصوص سبک نینجوتسو سراسر جهان ارائه میداد.
استاد بزرگ هاتسومی نویسنده ۱۲ کتاب و بیش از ۵۱ نوار ویدیوئی از هنرهای نینجوتسو تهیه کرد. او تقریباً در هر مجلهای که وابسته به این موضوعات (نینجا و نینجوتسو) در ژاپن و سراسر دنیا بود حضور داشت. مقالات، مجلات و روزنامههای بیشماری درباره نینجوتسو دیده میشود و بهصورت بسیار تولید میشود. او به طور مستقیم سری برنامه ۵۰ قسمتی تلویزیون که ”جییا“ نامیده میشود نوشته و کارگردانی کرد و یکی از برنامههای تماشائی برای کودکان در ژاپن بود. یکی دیگر از توانائیهای سوک او را بهعنوان تاریخشناسی هنرهای رزمی در انواع نقشها و حرکتها میداند. وی بهعنوان مشاور مطمئن سعی در به تصویر کشیدن واقعیتهای نینجوتسو نینجا همت گمارده و همیشه میگوید، این موارد باید بهطور صحیح برپایه تاریخ مستند باشد.
وی یک نمایشگاه خصوص البسه
و ابزار نینجاها را در دوجوی خویش جهت آموزش مربیان و هنرجویان فراهم کرده است.
او معاون نویسندگان مؤسسه گیلد در ژاپن بوده است. بهعنوان سخنگو و شخصیتهای مهم تلویزیونی در ژاپن شناخته شده است. وی نوازنده و خواننده هم است و یک زمانی گیتار میزد. برای چندین سال در کلوپهای شبانه ”درها“ بهعنوان خواننده و نوازنده کار میکرد.
دیوارههای خانه او کلکسیونی برجسته از عکسها میباشد که از طرف رئیسجمهور و رهبران خیلی از کشورهای جهان امضاء شده است و همراه با جوایز میباشد. گواهینامهەا و درجات افتخارآمیز که از طرف بعضی سازمانهای نخبگان دریافت کرده است. در میان این افتخارات مدارکی مانند علوم انسانی و فلسفه از آمریکا، درجه افتخاری تگزاس، عنوان پادشاهی از آلمان، استاد سال مجله کمربند سیاه، شهروندی افتخاری ایالت تگزاس و شهرهای لسآنجلس، کالیفرنیا، آتلانتا، جورجیا، دوبلین، ایرلند میباشد همچنین مدالی افتخاری و اثری از هنرمندان ایرانی (قالیچه دستبافت ایرانی) از طرف کشورمان ایران در سال ۱۳۷۷ شمسی توسط استاد اکبر فرجی بنیانگذار نینجوتسو در ایران به وی تقدیم شده است. در سال ۲۰۰۰ سوک بالاترین افتخار جایزه فرهنگی را دریافت کرد که امپراطور ژاپن برای هنرهای رزمی سراسر جهان قرار داده بود. لیست شرکت کنندگان برای این کسب این افتخار طولانی بود و هر ماه بیشتر بیشتر میشود. ولی زحمات و پشتکار سوک هاتسومی برگزاری دورههای بینالمللی Taikai (تایکائی) سفر کردند به نقاط مختلف دنیا و تعلیم تربیت هزاران نینجوتسو کار در جهان و معرفی نینجوتسو اصیل ژاپنی از طریق شاگردانش امر مهمی در انتخاب وی و سابقههای هنرهای رزمی او بود. هم اکنون همه ساله مراسم ( دایکومی سای)در ژاپن روز تولد سوکه هاتسومی برگزار میگردد. و صدها شاگرد ارشد وی ازنقاط مختلف دنیا دور هم جمع میشوند و تمرینات دسته جمع انجام میدهند و در پایان دوره جشن تولد سوکه را جشن می گیرند.
هم اکنون بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر کارآموز در سراسر دنیا مشغول به فراگیری این هنر رزمی میباشند که درکشور عزیزمان ایران از سال ۱۳۶۸ تا کنون بیش از۲۴ هزار نفر با این هنر آشنا و مشغول تمرین شده اند . جمعیت فعال نینجا ها د رایران هم اکنون ۱۰۰۰۰ هزار نفر از دختران و پسران علاقمند میباشند که توسط شاگردان استادفرجی تحت تعلیم و تربیت هستند . .
هاتسومی پسر ۷ ساله بود پدرش اولین شمشیر چوبیاش را به او داد و آنجا هنرهای رزمیاش را شروع کرد. تمرین با تیغههای که از چوب ساخته شده بود و پدرش به او خیلی افتخار میکرد. در اواخر دهه ۱۹۳۰ بود که یک روز زندگی معنوی هنرهای رزمی شروع شد. همان پسر جوان بزرگ شد و آموزشهایش در تمرین هنرهای رزمی ژاپن تکمیل کرد. او عشق و شور داشت. هرچیزی را مطالعه میکرد او میتوانست جودو، کندو، کاراته، آیکیدو، اکیتووان کاراته و جوکندو را انجام دهد. در این زمان ۲۰ ساله بود که چهارمین درجه کمربند سیاه را در جودو گرفت در ۱۹۵۱ این درجه بسیار بالا برای شاگرد جوان ورزشهای رزمی ژاپن بود. او از خود گذشته، شجاع و بیشتر از آن سنی بود که نشان میداد.
بعد از جنگ مدتی از هنرهای رزمی فاصله گرفت. در طی اواخر سالهای نوجوانیاش به بوکس غربی و فوتبال آمریکائی روی آورد.
دنیای شخصی که عاشق بود فراموش کرد و دوباره به هنرهای رزمی برگشت. وی دنبال چیزی میگشت کاملاً مطمئن نبود که چه میخواهد اما به نظر میرسید سر رشته زندگیاش را گم کرده است. بهتدریج خودش را در ردپای قدمهای مرد بزرگی پیدا کرد که زندگیاش را تغییر داد و هنرهای رزمی جدیدی را یاد گرفت. توشی تسوکا تاکاماتسو آخرین نینجا زنده واقعی بود. استاد تاکاماتسو زیر پر و بال هاتسومی را گرفت در طی ۱۵ سال راز ۹ مدرسه سنتی نینجوتسو را به او آموخت و بعد فوت کرد. تاکاماتسو در ۲ آوریل ۱۹۷۲ در سن ۸۵ سالگی فوت کرد. اگرچه در سن ۸۵ سالگی او آموزش را کنار گذاشت، ولی آموزش خصوصی را به هاتسومی ادامه داد. در قبرستان کومورا را نزدیک نیرا سوزانده شد.
هاتسومی به مانند یک پسر واقعی به استاد خویش خدمتگذاری میکرد و راه رسم آئین سلحشوری (هاکاکوره) را با دقت اجرا میکرد.
امروزه شاگردان سوک در سراسر دنیا این روند و شیوههای آموزشی هاتسومی را در قالب بوجینکان شناخته و سعی در ترویج درست و اساسی این مکتب دارند. استاد هاتسومی شاگردان بسیاری در خارج از ژاپن تربیت کرده است که مشغول به تدریس بودا تای جوتسو (نینجوتسو) این هنر باستانی میباشند.
▪ مصاحبه با سوک هاتسومی به منظور آگاهی از طریقت نینجوتسو: استعداد بدون تلاش هیچ است
ـ تقریباً ۲۷ سال از وقتی که برای تدریس به ایالات متحده آمدید میگذرد شما در روش آموزشی آمریکائیها چه تفاوتهائی را ملاحظه کردید؟
وقتی برای بار اول اینجا آمدم غوغای نینجا بودن به وجود آمده بود هر کسی فکر میکرد نینجوتسو چیزی اسرارآمیزی است و به تدریج با تلاش فراوان این دیدگاه را تصحیح میکردم. نینجوتسو، واقعاً یک هنر ناب و ا صیل رزمی است به همین دلیل بود که نام نینپوتایجوتسو را به بودو تای جوتسو تغییر دادم، آنها کاملاً شبیه هماند میتوان گفت که نینپو فرمی از بودو است و نینجوتسو عصاره برتر رزمی است.
ـ از وقتی که سنسی تاکاماتسو این رشته را به شما واگذار کرده است این هنر چهقدر تحول داشته؟
تحولی نداشته است هنوز هم مثل اولش زنده است و در این مورد فقط واقعیت وجودی آن حفظ شده این دو سبک دو چیز کاملاً شبیه هماند. به نظر میآید که دارند تغییر میکنند ولی آنها شکل خود را حفظ میکنند شکل آن سخن میگویند و حتی یک زمانی نظریه تکمیل شده است. اما آنچه زیربنای زندگی بشری است تغییر نکرده و تکامل بیشتری ندارند. اینکه من دوجو را تعریف مینمایم آن است که این رشته را جای قوی شده نمیدانم بلکه آن را فرصتی برای ریاضت کشیدن میدانم. جائی که شما به آنچه انجام دادهاید رجوع کرده و به آن میاندیشید و مثل یک انسان واقعی زندگی میکنید بنابراین افراد نباید در مورد موضوع دوجو دچار سوءتفاهم شوند آنها باید بیرنگ و ریا شوند. شما هر کجا باشید هر روزتان یک دوجو واقعی است. تحول باید در نگرش به نوع زندگی به وجود آید. خلاقیت در نینجوتسو نوعی شیوه و اجرای فن است نه در ماهیت این رشته میتواند تأثیر بگذارد و نه در قلبهای نینجاها این اشتباه است که به گل درخت بگویم و به درخت جنگل.
ـ ما اغلب میشنویم شما میفرمائید هنرهای رزمی در مورد عشق و زندگی است در حالیکه دیدگاه و درک عموم از اینها خشونت است شما چگونه این دو چیز را به هنرهای رزمی ربط میدهید؟
بله اینها همان چیزهائی است که هر شخص جدی و سلیمالنفس باید در زندگی خود آن را به انجام برساند. اشتباه است تصور شود که اگر رشتههای رزمی بیاموزد خیلی بیگانه با مسائل انسانی خواهید بود یا اینکه شبیه یک جانور وحشی خواهید شد. خدمتگزاری شیوه دورنی یک نینجای واقعی و اسطورهای است (نویسنده) نینجوتسو تنها راهی برای نشان دادن قدرت و جنگیدن در خیابانها نیست. احترام ثمره عشق است، میآموزیم تا با عشق بیاموزیم، نینجوتسو یک خانواده بزرگ است (نویسنده)
ـ در مورد علت اینکه همه ساله یک دیدار تائیکائی برگزار میکنید توضیحی میفرمائید؟
به خاطر اینکه مردم در مورد رشته رزمی من کمی بیشتر بدانند به دور دنیا سفر میکنم و سعی میکنم با سادهترین روشها بهترین نتیجه را دریافت کنم.
ـ چرا در سیستم آموزشی خود سیستم مرتبهبندی کمربند سیاه از دان ۱ تا ۱۱ را به سیستم ۱۵ تائی تغییر دادند؟
این چیز جدیدی نیست. سالها پیش نیز این چنین بود. ولی قدیمها افرادی که دان ۱۱ داشتنه باشند نداشتیم. امروز سعی در به نظم کشیدن درجات و رتبه را داریم تا اشخاص سودجو نتوانند با شیوههای آلوده دانهای بیارزش و بیهوده مردم را گمراه کنند. تخصص و ممارست در تمرینات و کسب تجربیات ارزنده داشتن حسن وفاداری و حسن خلق ارتقاء را در نینجوتسو به وجود آورد.
ـ فکر میکنید در آینده رشته هنریتان به چه سمت و سوئی خواهد رفت؟
اگر بیشتر از این هم پیشرفت نکند مهم نیست اگر فقط یک نفر از این رشته هم داشته باشیم کفایت میکند منظور این است که یک فرد عالی و کامل داشته باشیم ما نیازی به افراد زیاد، تهی مغز و خودخواه نداریم. همانطور که هر کشوری فقط تنها یک رئیسجمهور دارد. کیفیت در تعداد نفرات نیست بلکه کیفیت در پشتکار و اتحاد نینجوتسوکاران است. (نویسنده)
ـ جنبه تشویقی روش تدریس شما چیست؟
اگر مردم به طبیعت نگاه کنند میبینند زیباست افرادی که از این طبیعت انسانی برخوردار باشند (زیبائیپرستی) در وجودشان جمعآوری شده و هنگام دیدن چیزهای زیبا به شگفتی میافتند من هوادار آن هستم و اگر شما از این دیدگاه به هنرهای رزمی بنگرید و در مورد آن حرف بزنید چیزی به زیبائی اضافه نکردهاید بلکه تنها چند کلمه حرف زدهاید. تشویق برای هنرجویان نینجا تنها دادن درجه و ارتقاء رتبه نیست بلکه یک نینجا باید بدون تشویق و بدون هیچگونه توقع خاصی از استادش به مسیر خودش ادامه بدهد.
ـ آیا در میان نینجوتسو که در ایالات متحده بیان
می شود با آن چه در سایر نقاط دنیا تدریس میشود تفاوتی میبینید؟
نه آنها همگی مثل هماند. تنها در نحوه و شیوه آموزش تفاوتی بسیار کمی وجود دارد. آن هم با تمرین برگزاری سمینارها برطرف میشود.
ـ شما از آنها که به بوجینکان روی میآورند و یا در سمینارهای فنی (تایکای) و پس از خاتمه دورهها از آن خارج میشوند، چه میخواهید و چه توقعی دارید؟
من از آنها توقع دارم دیدگاهها و تفکر بد خود را رها کنند تا دل و جان آنها نورانی و با صفا شود. نینجوتسو یک هنر است و هنرمند باشرف همیشه یک هنرمند باقی میماند. نینجا احترام را ثمره عشق میداند و هرگز تنها به دنبال اثبات خودش نیست زندگی میکند تا بهتر خدمت کند (نویسنده) امروز نمیتوان نام هر کس را استاد گذاشت در انتخاب معلم دقت کنید ببینید چه قدر معلم شما در طول دوره آموزشی خویش موفق بوده چه جایگاهی را در انسانیت به دست آورده و هم اکنون روند موفقیت را خالصانه بهدست میآورد یا با سیاست و نیرنگ، فراموش نکنید بهترین سیاست در ورزش صداقت است.
بوجینکان دوجو چیست؟
بوجینکان دوجو یا سالن تمرین جنگ جویان الهی در اوایل سال 1970 تو سط استاد ماساکی هاتسومی به و جود امد ماساکی هاتسومی ؛ سوک فعلی بوجینکان دوجو می باشد در کل این نظام شامل 9 ریو (مکتب) مختلف می باشد که مربو به هنرهای رزمی سبک قدیم چین هستند سوک هاتسومی این ریوها را از استاد خود تاکاماتسو به ارث برده است
34 مین استد بزرگ در توگاکوره – ریو نین جوتسو
28 مین در گیوکوریو کسشی جوتسو
28 مین در کوکی شیندن ریو هاپو بیکن جوتسو
26 مین در شین دن فودو ریو داکن تای جوتسو
21 مین در گیوکوشین ریو نین جوتسو
18 مین در کوتو ریو کوپو جوتسو
17 مین در هون تی تاکاگی یوشین ریو جو تای جوتسو
15 مین در گیکان ریو کوپو جوتسو
15 مین در کومو گاکوره ریو جوتسو.
هدایت شده از هنرهای رزمی ورزش پهلوانی 🇮🇷
#نینجا نوهاچی مون
(۸ دروازه نین جا)⛩
"نینجا #نوهاچی مون" شامل موضوعاتی است که لازم بود برای نینجا شدن بر این موارد تسلط کامل را بدست آورد.
۱. نینجا #نوکی آی (استفاده نینجا از صدا برای هماهنگی با انرژی دنیایی، انرژی طبیعت)
۲. نینجا #نوتای جوتسو (بالا بردن هنر بدن، روش های مبارزه مسلح و غیر مسلح)
۳. نینجا #نوکِن پو (مطالعه تکنیک ها و قوانین و استراتژی های شمشیر)
۴. نینجا #نوسوجوتسو (روش های مبارزه با نیزه)
۵. نینجا #نوشوریکن (روش های استفاده و پرتاب تیغه های مخفی در دست)
۶. نینجا #نوکاجوتسو (روش های استفاده از آتش)
۷. نینجا #نواوگِی (هنر فریب و مبدل سازی، فریب توسط هر چیزی، نمایش و کارهای هنری و ...)
۸. نین جا نو #کیومون (مطالعه دین، فلسفه، علوم مختلف و در کل مواردی که باعث می شد شخص دانش خود را افزایش دهد و یک شخص آگاه باشد و صرفا یک شخص جنگجو و یا اهل کشتار در لباس سیاه نباشد.)☯
@honar_ninjutsu2
#نینجا شدن🎴
💪@HrazmiVpahlvani💪
کانال هنرهای رزمی.. ورزش پهلوانی🀄️
(⛩هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار می کند و در آن زیبایی بزرگی نهفته است.)☯
هدایت شده از هنرهای رزمی ورزش پهلوانی 🇮🇷
تعریف نینجا و نینجوتسو از زبان #کانچواکبر فرجی☯
#اکبرفرجی🥋
#سبک شناسی⛩
💪@HrazmiVpahlvani💪
کانال هنرهای رزمی.. ورزش پهلوانی🀄️
(⛩هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار می کند و در آن زیبایی بزرگی نهفته است.)☯
بوجینکان بودو تای جوتسو_نین جوتسو_نینجا چیست؟
به زبان بسیار ساده:
«بوجینکان بودو تای جوتسو» متشکل از تکنیک های 9 ریو (مدرسه) جنگی ژاپنی می باشد که با سابقه ترین آن ها حدود 800 سال قدمت دارد (1161 میلادی) و سینه به سینه توسط اساتید به دست ما رسیده است. رهبر فعلی این شیوه ی جنگی سوک (بزرگ خاندان_جنگجوی بزرگ) «ماساکی هاتسومی» متولد 1931 میلادی در شهر نودا ژاپن می باشد.
9 ریوی بوجینکان شامل موارد زیر می باشد:
* Shinden Fudo Ryu Dakentaijutsu
* Kukishinden Ryu Taijutsu Happo Hiken
* Takagi Yoshin Ryu Jutaijutsu
* Gyokko Ryu Kosshijutsu
* Gikan Ryu Koppojutsu
* Koto Ryu Koppojutsu
* Togakure Ryu Ninpo Happo Hiken
* Kumogakure Ryu Ninpo Happo Hiken
* Gyokushin Ryu Ninpo Happo Hiken
از میان این ریو ها، 6 مورد اول، پایه ی سامورایی داشته (و البته پایه ی مهارت های نینجا می باشد) و 3 مورد آخر مربوط به مهارت های نینجا می باشد.
«بوجینکان» به معنای «تالار جنگجویان الهی» می باشد.
«نین جوتسو» اصل و عصاره هنرهای رزمي و استراتژی نظامی محافظت از خود و پيشگيری از خطرات می باشد. «نین» در عبارت «نین جوتسو» به معنای بردباری، شكيبايی، گذشت و استقامت در هر دو حيطه فيزيكی و روحي مي باشد و هم چنين كلمه ی «نين» در لغتنامه معنای دومی به معنی اختفا، پنهانی و خفيه كاری دارد. نين جوتسو تركيبی از دو لغت «نين» و «جوتسو» می باشد و معنی و مفهوم لغت جوتسو هنر می باشد كه معنای نين جوتسو را می توان هنر پنهانی يا هنر تحمل و شكيبايی و يا در مفهومی كلی تر «طريقت پنهان» ناميد.
«نینجا» در لغت به معنای «فرد فوق العاده» می باشد که علت داده شدن این لقب به جنگجویان شینوبی، دیده شدن مهارت های خارق العاده این جنگ جویان بوده است. نینجاها_جنگجویان شینوبی، رهروان این طریقت (نین جوتسو) بودند و همواره به نفع مردم با حاکمان ظالم ژاپن در ستیز بودند و برای اینکه شناخته نشوند، ناگزیر به پوشاندن چهره ی خود در جهت پنهان ماندن هویتشان بودند.