هدایت شده از ام أبیها فاطِمَةُ الزَّهراء (س)
با سلام و عرض تسلیت به مناسبت شب عاشورای حسینی
در روایت داریم که:
هر کس در روز عاشورا ، زیارت عاشورا را با صد سلام و صد لعن به طور کامل بخواند و بعد دو رکعت نماز آن را بخواند و
بعدش دعای علقمه را بخواند
علاوه بر انواع ثوابها
هر حاجتی داشته باشد، بخواهد
ان شاءالله مستجاب می شود
۷ امام و پیامبر خدا و خود خدا
ضمانت کرده
اگر توفیق خواندن داشتید، ظهور امام زمان را بخواهید و
بنده را هم دعا بفرمایید
🌹☘🌹☘🌹
⭕️آماده شدن عمر سعد برای جنگ با سیدالشهدا علیه السلام
🔺در عصر روز نهم محرم عمر بن سعد به سپاهیانش فرمان داد تا برای جنگ آماده شوند. او در میان سپاهیان خود ندا داد : ای لشکریان خدا! سوار شوید و به بهشت بشارت دهید. پس کوفیان خیمههای امام حسین(ع) و یارانش را محاصره کردند.
🔸هیاهو و سر و صدای لشکر که بلند شد، حضرت زینب سلام الله علیها، خدمت برادر رفت و فرمود: «آیا صداهایی که نزدیک میشوند را میشنوید؟» امام فرمود: «هماکنون جدم رسول خدا(ص) را در خواب دیدم که به من فرمود: تو [به زودی] نزد ما خواهی آمد.»
🔹سپس امام(ع) به حضرت عباس(ع) فرمود: «جانم به فدایت؛ بر اسب خود بنشین و نزد آنها برو و بپرس که چه میخواهند و برای چه به پیش آمدهاند؟» حضرت عباس(ع) با بیست سوار نزد سپاه دشمن آمد و فرمود: «چه رخ داده و چه میخواهید؟»
♦️گفتند: «فرمان امیر است که به شما بگوییم یا بیعت کنید و یا آماده کارزار شوید.» عباس(ع) فرمود: «از جای خود حرکت نکنید تا نزد ابی عبدالله(ع) رفته و پیام شما را به عرض ایشان برسانم.» پس عباس(ع) به تنهایی نزد امام حسین(ع) آمد تا موضوع را به ایشان خبر دهد.
◾️امام(ع) به حضرت عباس(ع) فرمودند: «اگر میتوانی آنها را راضی کن که جنگ را تا فردا به تأخیر اندازند و امشب را به ما مهلت دهند تا با خدای خود راز و نیاز کنیم و به درگاهش نماز بگزاریم. خدا میداند که من نماز و تلاوت کتاب او را بسیار دوست میدارم.»
#تقویم_محرم
#امام_حسین(ع)
#نهم_محرم
#خواص_عاشورایی
✅ چه شد که کربلا بوجود آمد⁉️
👇از منظر امام سجاد(ع) بخوانید..
💬 پاسخ این سؤال در نظام ۶ طبقاتی است که امام سجاد(ع) در جامعه شناسی خود به این نحو توصیف نمودند:
1️⃣ شیرها. اینان حاکمان سیاسیاند که همیشه به دنبال راهی برای تسلط بر دیگراناند و نمیخواهند مغلوب شوند. برای دستیابی به مدارج بالا، نیاز نیست تا تقوا داشته باشند، بلکه همان مسیر سیاست قبل از اسلام را اگر بدانند، میتوانند رشد کنند. در جامعهی اسلامی امروز نیز چنین است، هر کسی که بخواهد به مجلس، شورا و ریاست جمهوری راه یابد، کافیست به مردم دروغ بگوید! #فساد_سیاسی
2️⃣ گرگها. تُجاری که هنگام خرید یک کالا مذمت آن را میگویند و هنگام فروش کالا مدحش میکنند.
3️⃣ سگها. مردم از زبان آنها آسایش ندارند (این گروه در واقع نظام رسانهای و امپراتوری رسانهای در همهی جهان است.) #رسانه_بازتابی
4️⃣ روباهها. دینفروشانی که ادیان خود را به قیمت روز میفروشند. (عمروعاصهای زمان، آن چه که به زبان میآورند را باور ندارند.)
5️⃣ خوکها. تودهای از مردم مخنث (خنثی) که در نسبت با حق و باطل خنثی هستند. حق و باطل برایشان فرقی ندارد پس به هر زشتی و فحشایی که دعوت میشوند، اجابت میکنند.
6️⃣ برهها. مؤمنانی هستند که پنج طیف دیگر، پشمشان را میچینند، گوشتشان را میخورند و استخوانشان را میشکنند.»
🔴 زمانی که این ۶ طبقه در یک جامعه شکل گرفتند، واقعه کربلا تکرار خواهد شد و بار دیگر امام حسین(ع) به مسلخ خواهند رفت. وقتی ابا عبدالله (ع) دیدند دین جدشان توسط ۵ طبقه اول مصادره شده است، ایستاد و گفت: «فلان بن فلان مرا بین شمشیر و ذلت مخیر کرده؛ من و ذلت، هیهات!»
⭕️ در جامعهی امروز ما نیز این ۶ طبقه شکل گرفتهاند؛ آیا ادامهی این مسیر در سال پنجاه و نهم انقلاب اسلامی نیز به واقعه سال ۵۹ هجری منتهی خواهد شد؟!
✅ اگر میخواهیم حسینِ زمان خود را ذبح نکنیم، میباید شمر زمانهی خود را بشناسیم؛ شمر، سرباز امام علی(ع) بود، سردار امام حسن(ع) و قاتل امام حسین(ع) بود. مبادا چنین بلایی بر سر ما بیاید! اگر سیاسی هستیم، مراقبت کنیم تا شیر نباشیم؛ اگر تاجر هستیم، گرگ نباشیم؛ اگر رسانهای هستیم، سگ نباشیم؛ اگر عالم دین، منبری و مداح هستیم، روباه نباشیم؛ و اگر از تودهی مردم هستیم، همچون خنزیر (خوک) نباشیم.
#عبرت_های_عاشورا #جامعه_شناسی_امام_سجاد
◾️امام حسین علیه السلام:
خداوندا! تو مىدانى که قیام ما، برای رقابت در امر ریاست و یا به چنگ آوردن ثروت و مال نبوده، بلکه هدف ما ،آشکار کردن نشانه هاى دین تو و اصلاح شهرهاست تا بندگان مظلومت آسوده باشند و به فرایض و سنّت ها و احکامت عمل شود.
📓تحف العقول، ص ۱۷۰
📓بحارالانوار، ج ۹۷، ص ۷۹
@akhavanshahidi
🌴امام سجاد علیه السلام:
عَجِبْتُ لِمَنْ يَحْتَمى مِنَ الطَّعامِ لِمَضَرَّتِهِ وَ لايَحْتَمى مِنَ الذَّنْبِ لَمِعَرَّتَهِ؛
در شگفتم از كسى كه از غذا مىپرهيزد تـا گـرفـتـار زيـان آن نشـود؛ ولى از گـناه پـرهـيز نمىكـند تا گرفتار ننگ و عار آن نگردد.
📗كشف الغمه: ج ۲، ص ۱۰۷
💠 امیرالمؤمنین علی عليهالسلام
حبیبم رسول خدا صلىاللهعليهوآله زیاد میفرمود:
یاعلی! محبت تو تقوا و ایمان است و دشمنی با تو کفر و نفاق است.
📚 أمالی شیخ صدوق، ص٢۵
امیرالمؤمنین (علیه السلام) خطاب به همسر مظلومش:
كُنَّا كَزَوْجِ حَمَامَةٍ فِي أَيْكَةٍ
مُتَمَتِّعِينَ بِصِحَّةٍ وَ شَبَابٍ
دَخَلَ اَلزَّمَانُ بِنَا وَ فَرَّقَ بَيْنَنَا
إِنَّ اَلزَّمَانَ مُفَرِّقُ اَلْأَحْبَابِ
چون جفت کبوتر همه همدم بودیم
وز محنت و از شباب خرّم بودیم
ناگاه زمانه کرد انگیز فراق
گوئی که هزار سال بیهم بودیم
🌹یا زهرا
>>>━═✿♡﷽♡✿═<<<
چرا رسول خدا(ص) می فرمایند:
هرکس ازدواج کند نصف دین خود را به دست آورده، پس باید که از خدا بترسد از نصف دیگر دینش.
🔰 جواب:
با ازدواج «اترک نفسک»: خودت را نفی کن تا خدا را جای آن بیابی.
✅ چون شما برای تجلی نور الهی بیش از این نمی توانید کاری بکنید که خودتان را عقب بکشید تا خدا همه جا حاضر شود.
این که می گویند: «نیمی از راه دینداری را رفته است»، به همین دلیل است که وقتی شما نفی خود کردید، نصف دیگر که حضور نور پروردگار است به لطف خدا واقع می شود.
از این روایت می شود فهمید که ازدواج یک کار بزرگی در زندگی محسوب می شود.
👈 پیامبر اکرم(ص) به همین جهت می فرمایند که انسان مسلمان با ازدواج ، نصف ایمانش کامل خواهد شد.
مثل این که با آزادشدن از رذائل نفسانی و نظافت از رذائل اخلاقی، زمینهٔ تحقق نصف ایمان به وجود می آید، و نصف دیگر که تجلی انوار الهی است پس از پاک شدن از رذائل اخلاقی، در قلب انسان تجلی می کند.
🔸 لذا در روایت داریم: نظافت یعنی پاک شدن از رذائل اخلاقی، نصف ایمان است.
گفتیم حسین دردها درمان شد
گفتیم حسین کاخ غم ویران شد
تا با دل پر گناه گفتیم حسین
دل نور گرفت و خانهٔ رحمان شد
🌹💚🌹
✅ مناقب سیدالشهدا علیه السلام در منابع اهل تسنن
❇️پیوند ناگسستنی پیامبر(صلوات الله علیه واله) و امام حسین(علیه السلام)
⭕️یعلی بن مُرّه به نقل از رسول خاتم(صلی الله علیه وآله) میگوید: «حسین منّی و أنا مِنْ حسین، أحَبَّ اللهُ من أحَبَّ حسیناً؛
🔰 من از حسین هستم و حسین از من است. خداوند دوست دارد هر آن کس را که حسین را دوست داشته باشد».
📚تهذیب التهذیب، ج2، ص314
📚صحیح بخاری، ج2، ص306؛
⁉️چرا در نماز همیشه سوره حمد را میخوانیم
🔸امام رضا علیه السلام فرمودند : اگر کسی بپرسد: چرا به مردم دستور داده شده تا در نماز قرآن بخوانند؟ در جواب گفته میشود: این دستور براى این است که قرآن متروک و مهجور نشود، بلکه با خواندن و شنیدن در نماز، در جامعه منتشر شود و از گزند فراموشی در امان بماند.
🔸اگر بپرسد: چرا در هر قرائتى باید حتماً سوره حمد خوانده شود و نه سوره دیگری؟ در جواب گفته میشود: براى اینکه هیچ سورهاى از سورههاى قرآن مثل سوره حمد مشتمل بر جوامع خیر و حکمت نیست
🔸در بین سورههای قرآن، فقط سوره حمد است که انسان با خواندن آن، خدا را مورد خطاب قرار میدهد و با او صحبت میکند. از این رو، این سوره بیشترین مناسب برای خوانده شدن در نماز دارد زیرا حقیقت نماز، سخن گفتن و راز و نیاز کردن با پروردگار عالم است
📚شیخ صدوق، علل الشرائع، ج 1، ص 260
💐اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
اشک، خون و درد… چقدر سوغات آوردی از کربلا
همان خاطرات عطش کافیست تا روزیِ یک عمرِ چشمانت اشک باشد و زمزمه لبهایت دعا برای ظهور منتقم.
چشمها اشکبار و گلوی دنیا خشک، برگرد ای وارث تنهای حسین
🌹شهادت حضرت سید الساجدین، زینالعابدین علیه السلام تسلیت باد.
ای تمام آفرینش تشنه اشک شبت
وی خدا و خلق او مشتاق یارب یاربت
ای مسیحای دعا در هر نفس، لعل لبت
سینههای سوخته یک شعله از تاب و تبت
باب حاجت باب رحمت باب ایمان باب دین
قطب عرفان، سیّدسجّاد، زینالعابدین
🔳 #شهادت_امام_سجاد (ع) امام عابدان و عارفان تسليت باد
🖤
اَلسَّلامُ عَلى مَنْ هُتِكَتْ حُرْمَتُهُ، اَلسَّلامُ عَلى مَنْ اُريقُ بِالظُّلْمِ دَمُهُ،
سلام بر كسى كه حرمتش را هتك نمودند؛ سلام بر كسى كه خونش را به ناحق و با ستمكارى ريختند؛
اَلسَّلامُ عَلَيْكَ ... سَلامَ مَنْ قَلْبُهُ بِمُصابِكَ مَقْرُوحٌ، وَدَمْعُهُ عِنْدَ ذِكْرِكَ مَسْفُوحٌ،
سلام بر تو؛ ... سلام كسى كه دلش از مصيبت تو جريحه دار، و اشكش با ياد تو ريزان است؛
سَلامَ الْمَفْجُوعِ الْحَزينِ الْوالِهِ الْمُسْتَكينِ،
سلام دردمندى اندوهگين و سرگشتهاى بيچاره ...
🏴
📚 زیارت ناحیه مقدسه
🏴امام سجاد علیه السلام:
هر کس به آنچه خداوند برایش تقسیم کرده و روزی داده ،قانع باشد ،او از بینیاز ترین مردم است .🖤✨
📘بحارالانوار،ج۷۵،ص۱۵۳
#شهادتامامسجاد
🔘 امامـ صـادق علیه السلامـ
امام زین العابدین علیه السلام بیست سال (به یاد عاشورا) گریست و هرگز طعامی پیش روی او نمیگذاشتند مگر اینکه گریه میکرد.
📚 بحار الأنوار، ج۴۶، ص١٠٨