5.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ #پیشنهاد_ویژه
⚫️ روایتی عجیب و جانکاه ، از مظلوم ترین مادر شهید ایران
🔅شهید یوسف داور پناه
♻️ #نشر_حداکثری
🔅 لا یوم کیومک یا ابا عبدالله
(✌️تاظهور✌️)
قسمت (8) ا💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 ا🍃🌺🍂 ا🌿🍂 ا🌸. ⚪️🔹 ◎﷽◎ 🔹⚪️ 🌴🌹#حوادت_فاطمیه 🌹🌴 #قسمت8️⃣ 41
قسمت (9)
ا💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼
ا🍃🌺🍂
ا🌿🍂
ا🌸. ⚪️🔹 ◎﷽◎ 🔹⚪️
🌴🌹#حوادت_فاطمیه 🌹🌴
#قسمت9️⃣
49 ـ تهديد به قتل على(عليه السلام)
ابوبكر به فكر فرو مى رود و جوابى ندارد.
عُمَر از جا بلند مى شود و رو به ابوبكر مى كند و فرياد مى زند: "چرا بالاى منبر نشسته اى و هيچ نمى گويى؟ آيا دستور مى دهى تا من گردن على(ع) را بزنم؟".92
شمشيرها در دست هواداران خليفه مى چرخد. عُمَر رو به على(ع)مى كند و مى گويد: "تو هيچ چاره اى ندارى، تو حتماً بايد با خليفه بيعت كنى".93
على(ع) رو به او مى كند و مى گويد: "شيرِ خلافت را خوب بدوش كه نيمى از آن براى خودت است، به خدا قسم، حرصِ امروز تو، براى رياست فرداست".94
آنگاه رو به جمعيّت مى كند و مى گويد: "اگر ياورانى وفادار داشتم هرگز كار من به اينجا نمى كشيد".95
50 ـ دفاع اُمّ سَلَمه و امّ اَيمَن
امّ سَلَمه، همسر پيامبر و امّ اَيمَن وارد مسجد مى شوند و به عُمَر مى گويند: "چقدر زود حسد خود را نسبت به آل محمّد نشان داديد؟" عُمر فرياد مى زند: "ما چه كار به سخن زنان داريم؟"، او دستور مى دهد تا آنها را از مسجد بيرون كنند.96
51 ـ فرياد فاطمه(عليها السلام) در مسجد
ابوبكر بار ديگر فرياد مى زند: "اى على! برخيز و بيعت كن، زيرا اگر اين كار را نكنى ما گردن تو را مى زنيم".
به راستى چه خواهد شد؟ آيا على(ع) بيعت خواهد كرد؟ شمشير را بالاى سر على(ع) نگاه داشته اند، همه منتظر دستور خليفه اند.
ناگهان فريادى بلند مى شود: "پسرعمويم، على را رها كنيد! به خدا قسم، اگر او را رها نكنيد، نفرين خواهم كرد".
اين فاطمه(س) است كه (با بدن زخمى و پهلوى شكسته) به يارى على(ع) آمده است! او بار ديگر فرياد مى زند: "به خدا قسم، اگر على را رها نكنيد، گيسوان خود را پريشان مى كنم، پيراهنِ پيامبر را بر سر مى افكنم و شما را نفرين مى كنم...".97
52 ـ فاطمه(عليها السلام) آماده نفرين است
لرزه بر ستون هاى مسجد مى افتد، گويا زلزله اى در راه است، همه نگران مى شوند، نكند فاطمه(س) نفرين كند!!
خليفه و هواداران او مى فهمند كه اينجا ديگر فاطمه(س) صبر نخواهد كرد، فاطمه(س) آماده است تا نفرين كند، ترس تمام وجود آنان را فرا مى گيرد، چشم هاى آنان به ستون هاى مسجد خيره مانده است كه چگونه به لرزه در آمده اند! عذاب خدا نزديك است.98
53 ـ سخن سلمان فارسى(رضي الله عنه)
سلمان (به دستور على(ع)) به سوى فاطمه(س) مى دود تا با او سخن بگويد، او مى بيند كه فاطمه(س)دست هاى خود را به سوى آسمان گرفته است و مى خواهد نفرين كند، سلمان با فاطمه(س)سخن مى گويد: "بانوى من! پدر تو براى مردم، مايه رحمت و مهربانى بود...".
فاطمه(س) به ياد مهربانى هاى پدر مى افتد و دست هاى خود را پايين مى آورد، لرزش ستون هاى مسجد تمام مى شود، همه جا آرام مى شود.99
54 ـ رها كردن على(عليه السلام)
خليفه با ترس و دلهره دستور مى دهد كه على(ع) را رها كنند، اكنون آنان شمشير از سر على(ع)برمى دارند و ريسمان را هم از گردنش باز مى كنند. على(ع)مى تواند به خانه خود برود. آرى، تا زمانى كه فاطمه(س)هست، نمى توان از على(ع) بيعت گرفت!100
55 ـ رفتن فاطمه(عليها السلام) به زيارت حمزه(عليه السلام)
روزهاى دوشنبه و جمعه كه فرا مى رسد، فاطمه(س) از مدينه به سوى قبرستان اُحُد مى رود. فاصله بين مدينه تا آنجا تقريباً شش كيلومتر است، او با پاى پياده و آرام آرام اين مسافت را طى مى كند تا به زيارت قبر حمزه(ع)برود. حمزه(ع)عموى پيامبر بود و همواره پيامبر را يارى مى كرد. در جنگ اُحد كه در سال سوم هجرى روى داد او مظلومانه شهيد شد.101
#ادامه_دارد.....
.•°°•.💞.•°°•.
💛 💚
`•.¸ ༄༅ #اللهم_عجل_الولیک_الفرج 💖
(✌️تاظهور✌️)
#نشانه_های_قیامت_اخرالزمان 3⃣ علامت سوم: نزول عيسي؛ از آسمان به زمين او در زمين به عدالت حكم مي كن
#نشانه_های_قیامت_اخرالزمان
4⃣
علامت و نشانه چهارم: خروج يأجوج و مأجوج
و آنها مخلوقات بسياري هستند كسي نمي تواند آنها را بكشد. گفته شده آنها از نوادگان يافث كه از فرزندان نوح علیه السلام؛ است، ميباشند و كتاب و سنت بر خروج آنها دلالت دارد. الله تعالي ميفرمايد:{حَتَّى إِذَا فُتِحَتْ يَأْجُوجُ وَمَأْجُوجُ وَهُمْ مِنْ كُلِّ حَدَبٍ يَنْسِلُونَ**وَاقْتَرَبَ الْوَعْدُ الْحَقُّ فَإِذَا هِيَ شَاخِصَةٌ أَبْصَارُ الَّذِينَ كَفَرُوا}( انبياء 96- 97)
«تا زماني که ياجوج و مأجوج رها ميگردند و آنان از هر بلندي و ارتفاعي ميگذرند. (در اين هنگام) وعدة راستين (روز قيامت) نزديک است پس ناگهان چشمان کفار خيره ميشوند (و از حرکت باز ميايستند)». شيخين از زينب بنت جحشك روايت مي كنند كه رسول الله صلی الله عليه وسلم روزي با حالت هراسان بر او داخل شد و فرمود:«لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَيْلٌ لِلْعَرَبِ مِنْ شَرٍّ قَدْ اقْتَرَبَ فُتِحَ الْيَوْمَ مِنْ رَدْمِ يَأْجُوجَ وَمَأْجُوجَ مِثْلُ هَذِهِ وَحَلَّقَ بِإِصْبَعِهِ الْإِبْهَامِ وَالَّتِي تَلِيهَا». .) بخاري (3346) ، وصحيح مسلم (2880).
« لا اله الا الله» واي بر عرب از شري که امروز نزديک شد. امروز سد ياجوج و ماجوج اينطور (دو انگشت ابهام و مجاورش را حلقه کرد) باز شد».
︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻
📋مـطالـب کـانـال را بـراے دوسـتان وگـروهـهاے خـود ارسـال کنـــــید 🌹
︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻
⛅️ أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج ⛅️
︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻
⇱ ڪلیــک ڪنــید ⇩⇩⇩
(✌️تاظهور✌️)
#روشنگری ■ ذولقرنین در قرآن کریم کیست ؟ □ امیرالمومنین علی علیه السلام
■ در روایات اسلامى چه کسى به عنوان «ذوالقرنین» امّت اسلام معرفى شده است؟
□ پیامبر خدا(صلى الله علیه وآله) ، امیر مؤمنان على(علیه السلام) را ذو القرنین نامیده و در حضور مردم فرمود: «یا أیّها الناس اُوصیکم بحبِّ ذی قرنیها أخی وابن عمّی علیّ بن أبی طالب؛ فإنّه لا یحبّه إلاّ مؤمن ، ولا یبغضه إلاّ منافق ، من أحبّه فقد أحبّنى، ومن أبغضه فقد أبغضنی»(1)؛ ( اى مردم به شما سفارش مى کنم که ذو القرنین یعنى برادر و پسر عمویم على بن ابى طالب را دوست بدارید؛ زیرا فقط مؤمن او را دوست مى دارد وتنها منافق به او بغض مى ورزد. هر کس او را دوست بدارد مرا دوست داشته، و هر کس به او بغض ورزد به من بغض ورزیده است) .
و نیز خطاب به على(علیه السلام) فرمود: «إنّ لک فی الجنّة بیتاً ـ ویروى : کنزاً ـ وأنت لذو قرنیها»؛ (براى تو در بهشت خانه اى ـ و بنا به روایتى: گنجى ـ است و تو ذو القرنینِ بهشت هستى) .
شارحان حدیث گفته اند: یعنى صاحب دو طرف بهشت ، و مُلک با عظمت آن ، که همه بهشت را در بر مى گیرد آن گونه که همه زمین در اختیار ذوالقرنین قرار گرفت. یا به این معناست که او ذو القرنین امّت است گر چه به جاى واژه امّت ضمیر آمده بدون اینکه پیش از آن، نامى از امّت برده شده باشد; مانند سخن خداى تعالى: «حَتَّى تَوَارَتْ بِالْحِجَابِ»(2)؛ ( تا خورشید در پس پرده ظلمت و تاریکى پنهان شد و غروب کرد) ، که خداوند از ضمیر مستتر در «تَوارَتْ» خورشید را اراده کرده(3) بدون اینکه پیش از آن، نامى از خورشید به میان آمده باشد. ابو عبید مى گوید: من تفسیر دوم یعنى برگشت ضمیر به «اُمّت» را بر اوّلى ترجیح مى دهم .
گفته اند: از على(رضی الله عنه) درباره ذو القرنین روایت شده است که فرمود: «دعا قومه إلى عبادة الله تعالى فضربوه على قرنه ضربتین وفیکم مثله»؛ ( او قوم خود را به پرستش خدا فرا خواند ولى آنان دو ضربه بر پیشانى او وارد آوردند، و در میان شما نیز مانند ذو القرنین وجود دارد) . به نظر مى رسد امیرالمؤمنین(علیه السلام) از این روایت، خودش را اراده کرده است؛ یعنى من مردم را به سوى حقّ فرا مى خوانم تا این که دو ضربه بر سر من زده مى شود و به سبب آن کشته مى شوم.
و از ثعلب نقل شده است: منظور این است که على پدر دو شخصیّت بسیار بزرگوار امّت ، حسن و حسین ـ فرزندان پیامبر ـ رضى الله عنهما مى باشد (و ذوقرنیها یعنى: ذو جبلیها) .
و یا ذو القرنین بدین معناست : «ذو شجنتین فی قرنی رأسه»؛ یعنى دو شکاف و شکستگى که در سرش به وجود آمده بود یکى از ضربت عمرو بن عبدوُدّ در جنگ خندق ، و دیگرى از ضربت ابن ملجم لعنة الله علیه . ابو عبید مى گوید: و این صحیح ترین قول است (4). (5)
□ پی نوشت:
(1). الریاض النضرة، ج 2 ، ص 214 [ج3، ص166] ؛ تذکرة السبط ، ص 17 [ص 28] ; شرح ابن أبی الحدید، ج 2 ، ص 451 [ج9، ص172 ، خطبه 154] .
(2). سوره ص ، آیه 32 .
(3). و حاصل معناى آیه این است : حضرت سلیمان مى گوید : من به قدرى اسبان را دوست داشتم ، که وقتى اسبان را بر من عرضه کردند ، نماز از یادم رفت تا وقتش فوت شد و خورشید غروب کرد . البتّه علاقه سلیمان براى خدا بوده ، و علاقه به خدا او را به اسبان علاقه مند مى کرد ; چون مى خواست آنها را براى جهاد در راه خدا تربیت کند . البتّه برخى از مفسّران گفته اند : ضمیر در «توارت» به واژه «خیل» برمى گردد و معناى آیه این است : سلیمان از شدّت علاقه اى که به اسبان داشت ، پس از سان دیدن از آنها ، همچنان به آنها نظر مى کرد ، تا آنکه اسبها در پس پرده بُعد و دورى ناپدید شدند ؛ تفسیر المیزان، ج17، ص203] .
(4). نوادر الاُصول، حکیم ترمذی ، ص 307 [ ج2، ص187 ، اصل 241] ؛ مستدرک حاکم، ج 3 ، ص 123 [ج3، ص133 ، ح 4623] ؛ الریاض النضرة، ج 2 ، ص 210 [ج3، ص161] ؛ النهایة ، ابن أثیر، ج 3 ، ص 278 [ج4، ص51] ؛ لسان العرب، ج 17 ، ص 210 [ج11، ص136] ؛ کنز العمّال، ج 1 ، ص 254 [ج2، ص456 ـ 457 ، ح 4491 ـ 4493] .
(5). گردآوری از کتاب: گزیده ای جامع از الغدیر، علامه شیخ عبدالحسین امینی، ترجمه محمد حسین شفیعی شاهرودی، موسسه میراث نبوت، چاپ سوم، ص573.
استاد حسین پور جلسه 4.mp3
5.36M
🔊 #صوت_مهدوی ( #پادکست)
📝 موضوع: #شرایط_ظهور
📌 قسمت چهارم
👤 استاد #حسین_پور
📜 #سلسله_مباحث_مهدویت