فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💗پیامبر اسلام(ص) فرمود :
🌸صلوات فرستادن،
فقر را برطرف می نماید.
📕جلاء الافهام، ص ۲۵۲
💗صبحمون را معطر کنیم به
🌸عطر دل نشین صلوات
💗بر محمد و آل محمد(ص)
🌸اَللّٰهُــمَّ صَلِّ عَلی ٰمُحَمَّدٍ
وَّ آلِ محمد وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🌸
7.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 تفسیر آیات مهدوی (۱۳)
🌕 سوره حج آیه ۴۱
♦️موضوع: وظایف منتظران
🔵 ویژه ماه مبارک رمضان
🎙 استاد_اباذری
#رمضان_مهدوی
🔹#دعایظهوردرماهحضور ۱۳
🔻«اَللّهُمَغَیِّرْ سُوءَ حالِنا بِحُسْنِ حالِکَ»
خدایا بدی حال ما را به خوبی صفات خودت تغییر ده.
⁉️چه روزی بدحالیها به خوشحالی تبدیل خواهد شد؟
این سؤالی است که بسیاری از افراد به دنبال پاسخ آن هستند، ولی با رجوع به فطرت خدایی انسان به این پاسخ خواهیم رسید، آن روزی بدحالیها به خوشحالی مبدل خواهد شد که:
ظلم و ستم، حرص و طمع، بغض و کینه و تمام صفتهای زشت از جامعه رخت بربندد و اختلافات مرتفع شود، روزی که صفا و صمیمیت و امنیت و آرامش بر جامعهها حاکم شود...
🔸 فضائل و کمالات در دولت ولی عصر عجلاللهتعالیفرجه تجلی عینی پیدا خواهد کرد، امیرمؤمنان علیه السلام میفرمایند:
«اگر قائم ما قیام کند ... کینهها از سینهها بیرون میرود».
🔸 امام محمد باقر علیه السلام میفرمایند:
«هنگامی که قائم ما قیام کند، دوستی واقعی و صمیمیت حقیقی پیاده شود، کسی که نیازی داشته باشد، سر جیب برادر ایمانیاش رود و نیاز خود را برمیدارد و او هم مانعش نشود.»
📌آری! در دولت حضرت مهدی صفا و صمیمیت و یک رنگی و برادری در جامعه حکم فرما می شود.
📚 بحارالأنوار، ج ۵۲ ، ص ۳۱۶
بحارالأنوار، ج ۵۲ ، ص ۳۷۲
🔰ادامه دارد...
#ماه_رمضان #امام_زمان
✨🌷
دلگیر نباش
دلت که گیر باشه رها نمیشی...
یادت باشه خدا بنده هاش رو با اون چیزی که بهش دل بستن آزمایش میکنه...
#شهدا۰۱۲۰
#شهید_همت🌷
#امام_زمان
سلام به همه دوستان خوب ومهربان ظهرتون به خیرونیکی التماس دعاء داریم دراین ایام پاینده وبرقرارباشید ان شاءالله
#یازهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸برای سلامتی و تعجیل
🤍در فرج مهدی موعود عج صلوات
🌸 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّـدٍ
🤍 و آلِ مُحَمَّدٍ
🌸وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
🤍خدایا به برکت صلوات
🌸 امام غایبمان رابرسان
🤍آمین
#بحق_الزهرا_عجل_لولیک_الفرج #شماهم_به_جمع_مابپوندید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تشییع پیکر شهدای مدافع حرم میلاد حیدری و مقداد مهقانی در تهران
#مدیون_شهدا_هستیم
❇️ ورود فقها به عرصههای تخصصیِ دیگر ممنوع، غیر از من!!
📝 تناقضات اخیر آقای علوی بروجردی
🖋 مرتضی صادقی
👤 مصاحبهی اخیر آقای علوی بروجردی با موضوع اقتصاد انجام و منتشر شده است. بیت الغزل مطالب آن این است که حوزه باید به بررسی احکام شرعی بپردازد و علوم و امور تخصصی از اقتصاد گرفته تا سیاست و جامعه شناسی و روانشناسی و... را به عقلا و علم عقلا واگذار کند.
🔺 در مورد این مصاحبه از منظرهای مختلف مجال برای نقد و بررسی وجود دارد؛ از مدعیات دینی گوینده گرفته تا مدعیات ناظر به اقتصاد و سایر علوم و مدعیات ناظر به سیر چهل سالهی انقلاب و مدعیات ناظر به وضعیت دنیا و سایر کشورها مثل ژاپن و ... .
🔻 ولی آنچه در این نوشته مد نظر است پر رنگ کردن تناقض مواضع آقای علوی بروجردی در این مصاحبه است.
♨️ ایشان در عین طرح این ادعا که کار فقیه ورود به عرصههای تخصصی نیست، در جایجای این مصاحبه اظهار نظرهای تخصصی مینماید!!
از ترجیح اقتصاد آزاد به اقتصاد سوسیال گرفته تا حقیقت بانک و حقیقت بهره و درستی و یا نادرستی عملیاتهای اعتبارمحور بانکها و دولتها و حتی خنثیبودن یا نبودن علوم انسانی عقلائی!
⁉️ آیا تک تک این موارد، مباحث تخصصی مورد بحث در دانشگاهها و مجامع علمی مربوطه نیست؟ پس علت این همه اظهار نظر چیست؟!
‼️ همچنین جالب است که ایشان از بین دو مدل اقتصاد که بین عقلاء رائج بوده یکی را موافق با اسلام ارزیابی میکند!
❓سؤالی که از ایشان مطرح است این است که شما با اتکاء چه دانش و تخصصی چنین مطلبی را بیان میکنید؟
آیا بر اساس دانش آن دکتر که اشاره کردید برای عمل چشم نزد او رفتید یا بر اساس تخصص آن تعمیرکار ارمنی متخصص که گفتید برای تعمیر ماشین، مشتریاش بودید؟!
❓آیا غیر از این است که با اتکاء درس فقهی که خواندهاید و آگاهی از متون دینی که به دست آوردهاید چنین قضاوتی میکنید؟
⁉️ بنابراین چرا کسانی که در عرصه اقتصاد اسلامی و روانشناسی اسلامی و جامعه شناسی اسلامی و ... وارد میشوند را تخطئه میکنید؟
✅ مگر نه این است که لااقل طبق روش شما، برای اینکه بین نظریات عقلائی موجود در اقتصاد یا سیاست یا جامعه شناسی یا روانشناسی و ... ببینیم کدام با اسلام موافق است، باید فقاهت را به کار بگیریم و به متون دینی مراجعه کنیم؟
#علوم_اسلامی
#علوی_بروجردی
✅ خبر خوش، دستور مهم رییس جمهور برای مهار تورم
✍️ دکتر محمدجواد توکلی
❇️ براساس شنیده ها، به دستور رئیسجمهور، از فردا نرخ مبنای دلار برای محاسبه قیمت پایه محصولات داخلی از ۳۶۴۸۰ به ۲۸۵۰۰ تومان بازمیگردد.
❎ این دستور به معنای جلوگیری از یک شوک افزایش ۲۵ درصدی هزینه مواد اولیه پالایشی،پتروشیمی و فولادی تولیدکنندگان داخلی است.
❇️ بسیار خرسندیم که مطالبه گری در این زمینه جواب داد و دکتر رییسی تصمیمی بجا برای مهار تورم در سال جدید گرفتند.
❇️ گام بعدی باید اصلاح قوانین مرتبط با فروش دلاری محصولات پالایشی، پتروشیمی و فولادی به تولیدکنندگان داخلی باشد، یعنی اصلاح ماده ۱ قانون هدفمندی یارانه ها و ماده ۷۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت،که همت نمایندگان مجلس را میطلبد.
❇️ ضرورت پاسداشت حیثیت علمی حوزه (۱)
📝 شواهد ضعف آگاهی تخصصی آقای علوی بروجردی
🖋 علی اشراقی
🔸 این روزها جناب علوی بروجردی مصاحبه مجددی با مجموعه رسانهای دنیای اقتصاد - رسانه دارای رویکرد مشخص در اقتصاد و سیاست- داشته است و در ادامه مصاحبه سابق که ظاهرا به مذاق رسانه مزبور بسیار خوش آمده بود، از جایگاه یک عالم دینی مباحثی متنوع در اقتصاد و سیاست و دیگر علوم انسانی و اسلامی مطرح نموده است.
🔹 رویکرد اصلی این مصاحبه که از جهتگیری پرسشهای مدیر رسانه مذکور و تأکیدهای مصاحبهشونده کاملا روشن است، نفی دخالت در اقتصاد از دیدگاه اسلامی و ضرورت سپردن امر اقتصاد و بلکه سیاست و اجتماع به عقلاست (که البته مراد ایشان متخصصین علوم غربی هستند.)
❗️اما کاش لااقل خود مصاحبهشونده به گزاره خود پایبند میبود، چه آن که از ابتدا تا انتها بدون داشتن کمترین تخصص و صرفا براساس مطالعات سطحی و پراکنده خود در بسیاری از مسائل بانکی و اقتصادی و سیاسی و... ورود کرده و به گمان خویش دیدگاه مقابل را با چاشنی تعریضات، به نقد میکشد!
♨️ نتیجه نیز آنکه با وجود بنای مصاحبهکنندگان بر همراهی، اما برای حفظ وجاهت مصاحبه، در موارد متعدد مجبور به اصلاح و تذییل کلام گوینده میشوند!
✅ البته جناب ایشان نیز چون دیگران در طرح برداشت خود آزاد است،
اما این خطاهای مکرر و #تناقضات_متعدد در کلام ایشان، ضمن مصاحبهای که با قدرت رسانهای دنیای اقتصاد بازتاب بسیار یافته، تکلیفی متوجه متخصصان واقعی فقه اقتصادی و اقتصاد اسلامی و دیگر تخصصهای مرتبط حوزوی میسازد تا با نقد و بررسی آن از ساحت علمی حوزههای علمیه دفاع نمایند و در ذهن عموم مخاطبین و آشنایان به رشته اقتصاد و علوم اجتماعی چهره مشوشی از فهم حوزویان از بانک و اقتصاد و بهره و... تثبیت نگردد.
‼️ شاهد آنکه مصاحبه شونده جایی سود بالای بانکی را ربوی و مانع تولید واقعی میداند و معتقد است سود بالای بانکی ناشی از بنگاهداری بانکهاست و اما کمی بعد، کلام مصاحبهگر درباره امکان مجاز بودن نرخ بهره تعادلی حتی بسیار بالا چون هفتاد و هشتاد درصدی را تأیید میکند!!
‼️ چنانکه در نمونهای دیگر گوینده ضمن عدم توانایی در تفکیک صحیح بین علم اقتصاد و مکتب اقتصادی، بر بیارتباطی اسلام با مقولاتی چون اقتصاد و تورم و تولید پافشاری میکند و نتیجه میگیرد که اسلام مکتب اقتصادی خاصی نیز ندارد؛ اما در جای دیگر تلاش بر تطبیق احکام اسلام با اقتصاد آزاد و سرمایهداری میکند!
🔺 بدیهی است که علمای اقتصاد اسلامی نیز مدعی نیستند که اسلام همه قوانین علمی و تکوینی اقتصادی را در آیات و روایات بیان کرده و نیازی به بهرهگیری از تجارب بشری نیست. انتساب این ادعا به ایشان تنها از روی #جهل یا #غرض بودهاست،
❓اما آیا دیدگاه تبیین شده براساس احکام اسلام در کتبی چون اقتصادنا برای تبیین چارچوب یک مکتب متمایز از سرمایهداری و سوسیالیسم کافی نیست؟
به علاوه آیا با تحقق عملی ممنوعیت ربا و قمار و ضرر و اکل مال به باطل و احکام خاص در تملک اولیه و توزیع ثانویه و باز توزیع و مصرف اموال و نیز با پذیرش مفروضات اعتقادی اسلامی، نیازمند علم اقتصادی فی الجمله متفاوت با علم اقتصاد مبتنی بر نهادهای نظام سرمایه داری نیستیم؟ علمی که چگونگی دستیابی به اهدافی چون رشد و توسعه و عدالت در این نظام اقتصادی و نهادهای شکلگرفته براساس آن را تبیین کند؟
حتی برای انکار این مدعا نیازمند ورود تخصصی به فقه اقتصادی و اقتصاد اسلامی هستیم که به اقرار خود گوینده قطعا خارج از توانمندی ایشان است.
📌 ادامه در فرستهی بعد👇🏻