فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🔰 یکی از همراهان یک دسته سر بند با نقش "یا فاطمه الزهرا" با خود آورده، که بین بچّهها پخش کند.
گاهی حتّی پدر و مادرهای عراقی هم از این سربندها میخواهند! در کل، کالای فرهنگی در عراق مشتری زیاد دارد.
#روایت_جیبی
#اربعین
@NafirNey
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🔰 موکب «خیمه عبدالله الرضیع» نزدیک عمود ۱۰۱۰. از صبح شروع میکنند به پذیرایی تا شب. دوباره شب تا صبح این شاورماهایی که میبینید را سیخ میگیرند. حجم بالای غذا و در نتیجه صفهای سریع.
بعضی میگویند این شوآف است؛ نمیدانم 🤷🏻♂
#روایت_جیبی
#اربعین
@NafirNey
«نـفـیٖر نِــےْ» | مُحَـمَّد بُرْهـٰان
. 🔰عسبرسو هم میدادند، برای پا منقلیهایش 😅 @NafirNey
.
🔰من قهوهخور نیستم؛ ولی فکر کنم ۱۰۰ عربیکا بود. کمی ترشمزّه...
@NafirNey
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🔰 خط مینوشت. آن بغل هم شربت توتفرنگی و بهارنارنج میدادند. میگفت خودمان رفتیم از گلخانه بانی توتفرنگی چیدیم و عصاره گرفتیم؛ طبیعیِ طبیعی.
#روایت_جیبی
#اربعین
@NafirNey
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 🏴🏴🏴🏴
پ.ن: توضیح این صحنهها در توانم نیست. هیاهوی سفر تمرکزم را گرفته...
@NafirNey
.
🔰 خسته و کوفته رسیدیم کربلا و مهمان سید شدیم. آقای سیدعلی موسوی مدتی در ایران زندگی کرده و به فارسی مسلطه.
انصافا با پذریاییشون ما رو شرمنده کرد. آیا ما هم میتونیم اینجور از زوّار پذیرایی کنیم؟ خونه رو بکنیم محل اسکان و هرچه داریم بزاریم سر سفرشون؟! نمیدانم... 🤷🏻♂
#روایت_جیبی
#اربعین
@NafirNey
«نـفـیٖر نِــےْ» | مُحَـمَّد بُرْهـٰان
﷽ 🔰دشداشهی مشکی *روزنگاشت اربعین ۱۴۰۳ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✍🏻 محمد برهان #قسمت_دوم فروشنده گفته بود
﷽
🔰دشداشهی مشکی
*روزنگاشت اربعین ۱۴۰۳
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
✍🏻 محمد برهان
#قسمت_سوم
بالآخره دشداشهام را شستم؛ در موکبی که از این لباسشوییهای سطلی داشت. قلق کار با دشداشه هم دستم آمده. مشاهده کردم، و تجربه. مشاهده کردم که عربها چطور در مواقع اضطراری مانند دویدن یا پریدن، یک طرف لباس را با دست میگیرند تا جایی که دامن دشداشه به سر زانو برسد؛ این روش اجازه میدهد پاها آزاد شوند و شخص دشداشهپوش، قدرت مانور بیشتری داشته باشد.
چنتا آدم خاص را در همان موکبی که لباسشویی سطلی داشت دیدم؛ آقای صلواتی اهل شاهرود، جوان تبریزی که در همان موکب خدمت میکرد و یک پاکبان اهوازی.
داشتم گلاب به رویتان زیر بغلهایم را اسپری ضد تعریق میزدم، که آقایی گفت: «بده من هم بزنم خوشبو بشم خانمم تحویلم بگیره» و همین شد شروع گفتگوی من و آقای صلواتی. پرسیدم: «از کجا اومدید؟» گفت: «شاهرود» گفتم: «منم قمیام». راجع به "جنگل ابر" پرسیدم؛ منطقهای در شاهرود که پر از دار و درخت است و مه غلیظی محیط را پوشانده. توضیح داد که آنجا هوا خیلی خنک است و جای دیدنی است. بعد هم تعارف کرد که اگر رفتم شاهرود، مهمانش باشم.
آقای صلواتی مرد مسنی بود که سال ۶۴ تا ۶۸ در دانشگاه شاهرود الهیات خوانده بود ولی بعد از گرفتن لیسانس، وارد اداره راهآهن شده بود.
کمی که صحبت کردیم یک دفعه پرسید: «معمّمی؟» جا خوردم. ترکیب دشداشه و ادبیاتم، و اینکه از قم آمده بودم نمیتوانست نتیجهای دیگر داشته باشد. گفتم: «نه؛ هنوز نه.»
یک نکتهی جالب نسبت به آقای صلواتی وجود داشت. ماها معمولا در شرایط عادی آدمهای خوبی هستیم. در اتوبوس جایمان را به پیرمردها میدهیم، و خرید پیرزنها را تا دم خانهشان میرسانیم؛ ولی در مواقع اضطراری به کُل عوض میشویم. اربعین مظهر از خود گذشتیست امّا در بعضی موارد میشود مصداق "لِكُلِّ امْرِئٍ مِّنْهُمْ يَوْمَئِذٍ شَأْنٌ يُغْنِيهِ". وقتی در یک موکبِ خیمهای که چهار تا کولر آبی بیشتر ندارد، به زور جا پیدا کردهای، دیگر نمیگزاری کسی غصبش کند؛ انگار که اعمال صالح را در صحرای محشر به دندان گرفتهای.
امّا آقای صلواتی اینجوری نبود؛ وقتی رفت برای ناهار چیزی بخورد، یک دسته جوان عراقی پُر سر و صدا رسماً جایش را اشغال کردند. وقتی بهشان توپیدم که مگر این کوله و وسایل را نمیبینید؟ با زبان سیگاریها بهم فهماندند که همین یک نخ را بکشند، از اینجا میروند -که مشخصاً طبق رسومات سیگاریها، آن یک نخ، و بلکه بیشتر را کشیدند و نرفتند.
آقای صلواتی ساندویچ به دست آمد؛ فوراً به جوانهای عراقی گفتم: «گومو، گومو» که -مثلاً- یعنی بلند شوید. حاجی که رسید، خودشان را جمع کردند ولی عجیب این بود که آقای صلواتی نه تنها از اینکه جایش را اشغال کرده، تبدیل به دودکش کرده بودند گلهای نداشت، بلکه ساندویچِ توی دستش -که برایش چندین دقیقه توی صف بود- را هم بهشان تعارف زد؛ یک جوان عراقی هم از خدا خواسته غذایِ بندهخدا را گرفت؛ بقیه جوانها هم زدند زیر خنده.
یک لحظه واقعا جا خوردم؛ من چه میکنم و آقای صلواتی چه میکند. او به محتوای حماسه اربعین عمل میکند و من، فقط درگیر فرم شدم؛ فقط راه میروم، استراحت میکنم و کبابترکی میخورم...
┄┄┅••┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄••┅┄┄
#دشداشهی_مشکی
#اربعین
#سیگار 🚬
@NafirNey
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
پیرو یادداشت قبل، این نقد دکتر راحمی به اخلاق دوستان حکومتی و مواکب حکومتی ایرانی، چه در طریق حیدریه و چه در آنهایی که داخل کشور برگزار می شود و زائران اربعین را همراهی می کند وارد است.
وضعیت اجتماعی برادران عراقی ما به وضعیت بهنیه در روابط افقی مردم در جامعه ایمانی شبیه تر است، تا این موکب هایی که بزرگ مینویسند موکب مردمی اما ریزتر زیرش مینویسند اداره اب و برق و گاز و...!
فناوری های متکی بر خانواده بزرگ که همان عشیره است، فناوری های درست تری برای جامعه پردازی اربعینی است تا موسسه و شرکت و ستاد فلان و بیسار و کانون فرهنگی و حزب... !
کوفه پایتخت تمدن آینده ای است که قرنهاست در رویای آن هستیم. این پایتخت در عالم خیال هم از مردمش جدا نیست، چه برسد در عالم واقع! خوب نگاه کنیم و یاد بگیریم. بقول حضرت آقا که امروز می فرمودند: «یاد گرفتن عار نیست! »
🆔 @social_theory
هدایت شده از جدال سیاسی
صدای ایشون هم در اومد
چرا پسر عارف تو جلسه معارفه وزرای صنعت حضور داشته؟
⚫️ @jedal_siasi | جدال سیاسی
هدایت شده از جدال سیاسی
🔴پزشکیان هم داره بازتولید پوپولیسم میکنه از نظر اصلاحطلبها و اعتدالیها؟
⚫️ @jedal_siasi | جدال سیاسی
هدایت شده از وحید یامین پور
تفکر تکنیکی مدرن در ظاهر مخالف و دشمن دین نیست بلکه غرض ورزانه برای آن شغلی دست و پا می کند و آنرا در حاشیه جهان خود زمینگیر میکند. سرّ اینکه انبوهی از صفحات شبکه های اجتماعی به رمزگشایی از آثار سورههای قرآن یا اذکار میپردازند و میلیونها نفر از سر درماندگی در دینداری نسخه های معنوی زودبازده و تکنیکها و مهارتهای معنوی آنها را بکار می گیرند همین دینداری غرض ورزانه است. در جهان تکنیک که اصالت با تمتع و اراده بشری است، سورههای قرآن و اذکار باید بتوانند باری از دوش بشر خسته بردارند. غرض این بشر از رجوع به این نسخه ها، دفع یک بلا یا بیماری یا بیشتر کردن سود و مال یا قبول شدن در یک آزمون یا بدست آوردن چیزی است. تصاویر عرفا و اهل معنا در شبکههای اجتماعی همانند جوکیها و مرتاضهای هندی دست به دست میشود تا از آنها به عنوان کسانیکه با تواناییهای رازآلود، کلیدهای پنهان خوشبختی را در جیب دارند برای کشف و بدست آوردن سود احتمالی بیشتر یا دفع کردن خطرات بهرهای گرفته شود.
#داستان_فراموشی
➕️ @yaminpour
آن ماهی ام که گوشه ای از حوض، مرده ام
بیچاره آن دلی که به دریا سپرده ام
بی تاب ، مثل شعر به کاغذ نیامده
شرمنده مثل نامه ی برگشت خورده ام
از بس که زخم بود برآن، جا نیافتم
تا بار عشق را بگذارم به گُرده ام
ای باغبان ! مزاحمتم را به دل مگیر
از باغ، غیر حسرت چیدن نبرده ام
می ترسم ای رفیق! تو هم مثل خاک سرد
وقتی مرا به دل بسپاری که مرده ام!
#میلاد_عرفانپور
﷽
🔰ماجرا فقط این نبود
از میان این ۶ جستار، به ترتیب جستار چهارم، دوّم و سوّم برایم جذّآب بودند. کتاب، تکجملههایی که به خال میزنند و بسیار بسیار درستند، زیاد دارد. جستار چهارم از این نظر خیلی پُربار است. نویسنده فضای حاکم بر یک مهمانی هالیوود را ترسیم میکند -که در واقع نمونهایست در یک اشل کوچک، از فضای حاکم بر زندگی انسانهای امروزی. بخشی از آن را که به خال میزند، برایتان بازگو میکنم:
«وحشت از مسخرگی بر همهی رفتارها و گفتارها سایه انداخته: آدمها مراقبند چیزی نگویند که باعث شود احمق یا ابله به نظر بیایند. بروزش میل غریبی است به روایت کردن رویدادها همینطور که اتفاق میافتند؛ تلاشی برای چنگ زدن به معنایی مشترک از جهان پیرامون. در جواب جوکها نمیخندند بلکه میگویند: خندهدار بود... خیلی بامزه بود. روایتهای کمی تند و تیز و خارج از عرف، با عبارتِ "دختر ملوسیه، واقعا ملوسه..." خنثی میشوند.» ص۸۷
جستار اوّل که در باب «خوشی» بود را که اصلا متوجّه نشدم؛ احتمالا بخاطر سانسوریجات بیش از اندازه، و البته نحوهی تعامل نویسنده با خوشی و برداشتی که از این واژه دارد. خوشی ما جهانسوّمیهای قم نشین، خیلی ربطی به خوشی این بندگان خدا ندارد. بگذریم...
لینک بهخوان
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
#معرفی_کتاب
@NafirNey
هدایت شده از وحید یامین پور
احساس میکنم هنوز رئیس جمهور نداریم... باید بر احساسم غلبه کنم. ولی هرچه دقیقتر نگاه میکنم، بیشتر نمیبینم.
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
نطق در جلسه غیرعلنی مجلس در حضور رئیس محترم جمهور و در اعتراض به برخی مواضع اشتباه ایشان
🔹امروز بعد از صحن علنی مجلس، ریاست محترم جمهور در صحن مجلس حاضر شدند و جلسه به صورت غیر علنی ادامه پیدا کرد. با یادآوری بیانات امام راحل (ره)، نطقی را در حضور ایشان و در اعتراض به برخی مواضع اشتباه ایشان در نشست خبری دیروزشان (به ویژه اینکه گفتند نمیخواهیم انقلاب را صادر کنیم!) خدمت ایشان تقدیم کردم.
🔹آنچه در این نطق به آن استناد کردم این فرمایش مرحوم امام(ره) بود: "اینکه می گوییم باید انقلاب ما به همه جا صادر بشود، این معنی غلط را از او برداشت نکنند که ما میخواهیم کشورگشایی کنیم. ما همۀ کشورهای مسلمین را از خودمان میدانیم. همۀ کشورها باید در محل خودشان باشند. ما میخواهیم این چیزی که در ایران واقع شد و این بیداری که در ایران واقع شد و خودشان از ابرقدرتها فاصله گرفتند و دادند و دست آنها را از مخازن خودشان کوتاه کردند، این در همۀ ملتها و در همۀ دولتها بشود، آرزوی ما این است. معنی صدور انقلاب ما این است که همۀ ملتها بیدار بشوند" (صحیفه امام، ج ۱۳، ص ۲۸۱).
🔹اینکه بالاترین مقام اجرایی کشور هنوز نه اطلاع درستی از دیدگاهها و مواضع امامین انقلاب دارد و نه درک درستی از مفهوم صدور انقلاب دارد جای گلایه دارد و امیدواریم این موضع گیری اشتباهشان را که فرمودند نمیخواهیم انقلاب را صادر کنیم حتما در نشستهای آتی خبری جبران بفرمایند. قصد داشتم ویدئوی این نطق را هم منتشر کنم اما مدیران مربوطه فرمودند که چون صحن غیر علنی بوده امکان انتشار این ویدئو را ندارند و لذا به همین چند سطر بسنده میکنم.
بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی
https://eitaa.com/baladetayyeb
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غم انگیزتر از بکار گیری افراد مساله دار، نگاه نسبی گرایانه رئیس جمهور محترم است.
میگویند هرکس در فتنه فکر می کرد خودش حق است...
پس کوتاه بیایم.
کاش فقط می گفتند گذشت کنیم.
اگر اینطور است صهیونیست ها هم فکر می کنند حق دارد کودک بکشند.
ضمنن از ایات سوره انبیا هم چنین برداشتی نمیشود
@mahdian_mohsen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دردهایش، یکی دوتا که نبود!
دردهایش هزار خرمن بود...
#موسی_عصمتی
@NafirNey
هدایت شده از بر پا
انفجار
🔹انفجار پیجرها در لبنان یک معنای استعاری مهم هم دارد و آن اینکه حقیقت همه ابزارهای تمدن غرب همین است، همه اموری که رام و سربهراه در خدمت من و شما هستند، وقتی بیخشان در دست آنها باشد، هر لحظه ممکن است منفجر شوند و چشمهایت را کور کنند. ما نمیدانیم وقتی آنها موجودیت استکباریشان به خطر میافتد چقدر وحشی میشوند، وحشی تر از آنکه فکرش را بکنید. آنچه در هیروشیما و ناکازاکی دیدید را با هالیوود پنهان کردند اما همین میکیموس پولهای سرگرمکردن بچهها را میدهد اسراییل، تا بچه ها را بکشد. ذاتش را ببینید. میکی موس را میگویم ، همانکه دهه پنجاه و شصت از دیدنش لذت میبردید، آن روز اگر میگفتیم پشت این کارتون زیبا چه جهنمی مخفی شده کسی باور نمیکرد.
🔹پیجر که چیزی نیست، فردا گوشی هایمان منفجر میشود، تلویزیون و رادیو و هواپیما و هلکوپتر و ماشینها و بعد نظامهای حقوقی و قانونی بین المللی و خلاصه همه و همه منفجر میشوند اگر قرار باشد این روح خبیث حلول کرده در آنها را نشانه برویم. روح استکبار. اگر هم این روح جهنمی را رها کنید او هست و همه این تمدن پیکره و بدنش هستند و با همه اینها همه ما را و نسل و دودمانمان را برده و تابع خود میکند و همه را خفه میکند، او هست باور کنیم یا نه، شیطان بزرگ به اندازه یک تمدن بسط دارد، آنها که مظاهر تمدن را نفی میکنند ظاهرگرایانی بیش نیستند،و اما این فقط و فقط جبهه مقاومت است که میداند چه میکند، زدن حاکمیت و ولایت شیطان، این اصل است، همه این ابزارها را تسخیر میکند در مقابل همان شیطان بزرگ و بسط یافته، آری به قول نتانیاهو که در کنگره آمریکا به سناتورهای آمریکایی گفت بعد از ما ، نوبت شما است، او درست فهمید، و البته همه شان میدانند ماجرا از چه قرار است. همان روز اول که خمینی کبیر گفت شاه باید برود معلوم بود این قصه سر دراز دارد.
🔹حالا اگر میبینید پیجرها منفجر میشوند، بفهمید بد زدیم، محکم هم زدیم، همان عملیات وعده صادق ، همان عملیات اربعین حزب الله که پایگاه اطلاعاتشان را در تل آویو زد، همین یک دانه موشک هایپرسونیک یمن، همه نشان داد چگونه قلب تمدن غرب را نشانه رفته ایم، چطور درست نشانه گرفته ایم و درست زده ایم. باز هم میزنیم شک نکنید، هنوز قصه هنیه و فرصتی که برای ضربه ما ساخته، پرونده اش باز است، اما این جنگ نظامی نیست فقط ، تمدنی است سیصد و شصت درجه ای است، و این یعنی همه ما درگیر آنیم بفهمیم یا نه، به چشمهای بسته شده با پیجرهای منفجر شده، قسم.
@ali_mahdiyan