💠استاد حسین انصاریان:
◽️منهای علی(علیه السلام) انسان در ظلمت محض بسر می برد. این کلام محصول عمر تحقیق من در روایات است
#امام_علی_امیرالمؤمنین_علیه_السلام
🔶 @Nahj_Et
7.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️عاقبت ستمگر
▫️وَمَنْ سَلَّ سَيْفَ الْبَغْيِ قُتِلَ بِهِ
🟤آنكس كه تيغ ستم بركشد (سرانجام) با همان تيغ كشته مى شود
📘#حکمت_349
#طوفان_الاقصی
#القدس_لنا
🔶 @Nahj_Et
🔴 در محضر امام زمان «عج»
✍ آن کسى که لياقت دارد تا از محضر امام زمان بهره مند شود، نيازى به ظهور جسمانى حضرت ندارد، بلکه به واسطه ارتقاى نفسانى خود از آن حضرت بهره مىگيرد.
اما در مقابل آن که در درون جانش، اسباب امام مطلق را فراهم نکرده است، ولو اين که امام با بدن مبارک شان حاضر شوند، بهره کافى و لازم نخواهد برد؛ زيرا امام زمان انسان کاملى است که با ظهورش، هفتاد و يک اسم از اسماى اعظم الهى که تا کنون فقط يکى از آن ها ظهور کرده است، قيام خواهد کرد.
ما بايد آنچنان خود را آماده کنيم که بتوانيم هر وقت اراده کرديم، در محضر کريمه «لو انزلنا هذا القرآن على جبل لرأيته خاشعا متصدعا من خشيه الله» قرار بگيريم و از آن حضرت استفاده علمى و معنوى ببريم.
📚 رساله انسان کامل از ديدگاه نهج البلاغه
🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ویژگی های نفاق و منافقین
📖 خصوصیّات منافقین: برای صید دیگران مسیر را ساده و آسان نشان می دهند
✍️ نهج البلاغه خطبۀ صد و نود و چهار: «قَدْ هَوَّنُوا الطَّرِيقَ وَ أَضْلَعُوا الْمَضِيقَ»؛ اوّل یک تعبیری بکنم تا بعد این جمله را معنا کنم. برای کسانی که می خواهند آنها را صید بکنند و در مسیر خودشان بیاورند، راه و درِ ورودی را خیلی ساده و آسان جلوه می دهند؛ یعنی روشی را که خودشان دارند و می خواهند آنها را صید کنند و در راه خودشان بیاورند، آن در ورودی را خیلی زیبا، خوب و ساده نشان می دهد. امّا در مورد درِ خروجی، وقتی در دامش افتادی، دیگر راه پس و پیش نداری و بیچارهات می کند. «قَدْ هَوَّنُوا الطَّرِيقَ وَ أَضْلَعُوا الْمَضِيقَ»؛ راه باطل را آسان نشان می دهند و ترسیم می کنند و راه خروج از باطل را تنگ و کج می کنند. اگر بخواهی بیرون بروی؛ یعنی وقتی در دام آنها افتادی، نه راه پس و نه راه پیش داشته باشی.
🎙آیت الله مجتبی تهرانی(ره)
#حکمت_194
🔶 @Nahj_Et
🍀پیامبرگرامی اسلام صلیالله علیه و آله:
☘️یا عَلی! إنّ شیعتَکَ عَلی منابِرَ مِن نورٍ مُبیَضَّةً وَجوهُهُم حَوْلی، أَشفَعُ لَهُم وَ یکُوُنونَ فیالجّنةِ جیرانی
🌱یا علی! شیعیان تو در قیامت بر فراز منبرهایی از نور و با چهرههای سفید و درخشان در پیرامون من هستند، آنان را شفاعت میکنم و در بهشت در جوار من خواهند بود.
📚شرح ابن ابیالحدید، ج ٩، ص ١٥٨
📚مجمعالزوائد هیثمی، ج ٩، ص ١٣١
📚ینابیع المودة، ص ٦٣
🔶 @Nahj_Et
حسابرسی
🍀امیرالمؤمنین علی علیه السلام:
☘️إِنَّ مَعَ كُلِّ إِنْسَانٍ مَلَكَيْنِ يَحْفَظَانِهِ؛ فَإِذَا جَاءَ الْقَدَرُ خَلَّيَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَهُ، وَ إِنَّ الْأَجَلَ جُنَّةٌ حَصِينَةٌ.
🌱با هر انسانى دو فرشته است كه او را حفظ مى كنند، و چون تقدير الهى فرا رسد، تنهايش مى گذارند، كه همانا زمان عمر انسان، سپرى نگهدارنده است.
📚نهجالبلاغه، #حکمت_201
🔶 @Nahj_Et
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام و درود
توی انتخاب تصویر بعضی وقت ها باید کمی دقت کنید
✍️ سلام اگر انتقادتان مربوط به محتوا است، حتما بنویسید کدام تصویر و مربوط به چه متنی و ایرادش چیست. اگر مربوط به تبلیغات است با قاصدک مطرح کنید که لینکش در بیوی کانال هست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 توبیخ مردم توسط امام علیه السلام و یادآوری مسئولیت های آنها
📌 نهجالبلاغه/ #خطبه_119/ قسمت2
🎤صوتی استاد مفسردکتر#محمدعلی_انصاری
🔶 @Nahj_Et
💠قَالَ علیه السلام الزّهدُ کُلّهُ بَینَ کَلِمَتَینِ مِنَ القُرآنِ قَالَ اللّهُ سُبحَانَهُ لِکَیلا تَأسَوا عَلی ما فاتَکُم وَ لا تَفرَحُوا بِما آتاکُم
وَ مَن لَم یَأسَ عَلَی الماَضیِ وَ لَم یَفرَح باِلآتیِ فَقَد أَخَذَ الزّهدَ بِطَرَفَیهِ
💠تمام پارسایی بین دو کلمه از قرآن است که خداوند پاک می فرماید: لکیلا تاسوا علی مافاتکم و لا تفرحوا بما آتاکم، و کسی که بر گذشته افسوس نخورد، و به آینده شاد نشد، پارسایی را از دو طرف دریافت کرده است). دو موردی که در آیه ذکر شده است نتیجه ی پارسایی و اعراض از دنیاست و به منزله ی خاصه ی مرکبه ای است که لازمه ی پارسایی است، و برای تعریف پارسایی بدانها اشاره کرده است. و عبارت فقد اخذ الزهد بطرفیه (پارسایی را از دو طرف گرفته است) کنایه از کامل داشتن پارسایی و کمالات آن است در چنان حالتی، و بدیهی است که وجود چنان ویژگی باعث اعراض از دنیا و خوشیهای آن از صمیم قلب است و زهد واقعی هم همان است
📙شرح#حکمت_439
حکمت های نهج البلاغه ( همراه با 25 ترجمه و شرح )/ ص443 شرح ابن میثم
🔶 @Nahj_Et