حکمت 3-الْبُخْلُ عَارٌ وَ الْجُبْنُ مَنْقَصَهٌ وَ الْفَقْرُ ….mp3
5.03M
🔻رفتار بزرگوارانه سید رضی...❗️
◽️نقل است سید رضی گردآورنده نهج البلاغه چند جلد کتاب را به قیمت ده هزار دینار خرید
◽️وقتی کتاب ها را به خانه آورد و به مطالعه آنها پرداخت، در حاشیه یکی از کتاب ها شعری به خط فروشنده دید که مضمون آن چنین بود: اگر من به پول نیاز نداشتم،این کتاب ها را نمی فروختم، ولی به دلیل فقر مالی، ناچار به فروش این کتاب ها شدم
◽️سید با دیدن این جمله،همه کتابها را به فروشنده باز گرداند و پول آنها را نیز پس نگرفت
#حکایت
🔶 @Nahj_Et
هدایت شده از قاصدک
‼️خانمهایی که دغدغه مانتو و لباس حجابی دارید
⚠️میری بازار مدل هایی میبینی که اصلا در شأنت نیست که اونا رو بپوشی ... 😔
💰یا قیمتها اینقدر بالاست که... 😔
ما این مشکل رو براتون حل کردیم 😍
🛍مستقیم از تولیدی بخر
🔶 عبا و مانتوهای پوشیده با کیفیت بالا و نصف قیمت مزونهای حجاب
#تک_به_قیمت_عمده
#ما_تولید_کننده_ایم 😎✌🏻
🛍فروش حضوری در کرج
😇یه عبا بخر +یه چادر ببر
بزن رو لینک و به خانواده بزرگ دُرسان بپیوند
https://eitaa.com/joinchat/223346877C929d3d2345
34.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠درس هایی از نهج البلاغه
🎙 حجت الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی
جلسه سوم (قسمت دوم)
🔶 @Nahj_Et
💠 ماجرای آهن گداخته و بیت المال
💠به خدا سوگند عقيل را در نهايت بينوايى ديدم، از من خواست تا يك صاع از گندم شما مردم را به او ببخشم، در حالى كه، فرزندانش را از شدت فقر آشفته موى و گردآلود با چهره اى نيلين مى ديدم. چند بار نزد من آمد و خواهش خود مكرر كرد و من، همچنان، به او گوش مى دادم و او پنداشت كه دينم را به او مى فروشم و شيوه خويش وامى گذارم و از پى هواى او مى روم. پس پاره آهنى را در آتش گداختم و تا مگر عبرت گيرد، به تنش نزديك كردم. عقيل همانند بيمارى ناله سر داد و بيم آن بود كه از حرارتش بسوزد......
📚 #خطبه_224
🎤 حجت الاسلام والمسلمین استاد #رفیعی
🔶 @Nahj_Et
💠حدیث روز 💠
💎امام على عليه السلام:
وَاجْعَلْ لِكُلِّ اِنْسانٍ مِنْ خَدَمِكَ عَمَلاً تَأْخُذُهُ بِهِ، فَاِنَّهُ اَحْرى اَلاّ يَتَوا كَلُوا فِى خِدْمَتِكَ
مسئوليت هر يك از زيردستان خود را مشخص نما و بعد بازخواست كن، كه اين بهتر است براى اينكه هريك مسئوليت را به گردن ديگرى نيندازد
📙نهج البلاغه، از #نامه_31
🔶 @Nahj_Et
🔮وَ أَحْمَدُ اللّهَ وَ أَسْتَعِينُهُ عَلَى مَدَاحِرِ الشَّيْطَانِ وَ مَزَاجِرِهِ وَالاِعْتِصَامِ مِنْ حَبَائِلِهِ وَ مَخَاتِلِهِ
🟠خداى را ستايش مى کنم و از او براى کارهايى که موجب طرد و منع شيطان است کمک مى جويم و براى مصون ماندن از گرفتار شدن در دام ها و فريب هاى شيطان يارى مى طلبم
✍امام عليه السلام در اين دو جمله از خداوند توفيق اطاعت و عبادت و پرهيز از گناه و معصيت مى طلبد ، زيرا «مداحر» و «مزاجر» شيطان و به تعبير ديگر امورى که او را از انسان دور مى سازد ، چيزى جز اطاعت فرمان خدا نيست و «حبائل» و «مخاتل» (دام ها و فريب هاى) شيطان چيزى جز گناهان و معاصى نيست و به يقين بدون يارى خداوند و امدادهاى الهى نه اطاعت ممکن است و نه پرهيز از گناه ، چرا که راه اين دو بسيار سخت است و پر پيچ و خم
📙 #خطبه_151
🔶 @Nahj_Et
🌸🍃🌸🍃
🍃
📿وَأْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ تَکُنْ مِنْ أَهْلِهِ وَأَنْکِرِ الْمُنْکَرَ بِيَدِکَ وَلِسَانِکَ وَبَايِنْ مَنْ فَعَلَهُ بِجُهْدِکَ
🟠امر به معروف کن تا اهل آن باشى و با دست و زبانت منکر را انکار نما و از کسى که عمل بد انجام مى دهد با جديت دورى گزين
✍جمله اوّل اشاره به اين است که چون انسان ديگران را امر به معروف مى کند اگر خودش اهل معروف نباشد در پيش وجدان خويش شرمنده مى گردد.
به علاوه از مردم نيز خجالت مى کشد که بگويند او آمر به معروف است در حالى که خودش عامل به منکر است.
مجموع اين امور سبب مى شود که با امر به معروف انسان تدريجاً در سلک عاملان به معروف درآيد.
جمله «وَأَنْکِرِ الْمُنْکَرَ ...» اشاره به مراتب نهى از منکر دارد که در اينجا براى آن دو مرحله ذکر شده نخست انکار به قلب و بيزارى از منکر در درون دل و جان ، هرچند ظالمان دست و زبان انسان را ببندند.
مرحله دوم انکار با زبان و مرحله سوم جلوگيرى عملى از منکرات
بسيارى از فقها اين مرحله را وظيفه حکومت اسلامى وحاکم شرع دانسته اند و مرحله اوّل و دوم را وظيفه عموم مردم
جمله وَبَايِنْ مَنْ فَعَلَهُ بِجُهْدِکَ ممکن است اشاره به جايى باشد که نهى از منکر اثر نمى گذارد ، در چنين مواردى انسان بايد مجلس منکر را ترک گويد و از عاملان به منکر دورى گزيند.
📙 #نامه_31
🔶 @Nahj_Et