eitaa logo
نهج البلاغه
37.4هزار دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
2.6هزار ویدیو
59 فایل
🔹تبادل و تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر
مشاهده در ایتا
دانلود
 🔹امام على عليه السلام : ✨بتقوَى اللّه ِ اُمِرْتُم ، و للإحسانِ و الطّاعةِ خُلِقْتُم . شما به پرواى از خدا فرمان يافته و براى نيكوكارى و فرمانبردارى [از خدا ]آفريده شده ايد. 📚( شرح نهج البلاغة : ۳ / ۱۰۸ ) 🔶 @Nahj_Et
28.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تحلیل سیاسی وعده صادق از دیدگاه نهج البلاغه 🎙استاد مهدوی ارفع 🔶 @Nahj_Et
4_5974396660896237526.mp3
6.52M
🔴جلسه۷_ بخش‌‌سوّم 🎤 🌺 شرح 🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 بخت و اقبال و پنهان ماندن عیوب 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃عيب تو (از چشم ها) پنهان است تا وقتى دنيا به تو اقبال دارد! (همين كه دنيا پشت كند عيوب تو آشكار مى شود) 🔹 عيْبُكَ مَسْتُورٌ، مَا أَسْعَدَكَ جَدُّك 📚 نهج البلاغه 🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📒عدم سزاواری ناعادل و رشوه خوار به عنوان حاکم اسلامی 📌 نهج‌البلاغه/ خطبه131/ قسمت15 از 15 قسمت 🎤صوتی استاد مفسر دکتر 🔶 @Nahj_Et
📖آشنایی با نهج‌البلاغه 📝خطبه اول نهج‌البلاغه بخش دوم بخش دوم 🔶 @Nahj_Et
حکمت 44 - طُوبَى لِمَنْ ذَکَرَ الْمَعَادَ وَ عَمِلَ لِلْحِسَابِ وَ….mp3
2.02M
📚شرح و تفسیر حکمت ۴۴(کلمات قصار) ⏮ استاد حجت الاسلام و المسلمین نظافت 🎇موضوع: ویژگی های برجسته خوبان اهداف, تبیین ملاک سعادت 📝سوالاتی که در این جلسه به آن پاسخ داده میشود ☑️طوبی به چه معناست؟ ☑️تفاوت ملاک ما و امیرالمومنین برای خوش بختی دیگران چیست؟ ☑️ملاک های خوشبختی از نظر امیرالمومنین چیست؟ ☑️معنای معاد چیست؟ ☑️انواع ذکر از نظر متعلق آن کدامند؟ ☑️فواید ذکر معاد چیست؟ ☑️کنترل نکردن چشم چه عواقبی دارد؟ ☑️عمل برای حساب به چه معناست؟ ⏱دقایقی در محضر نهج البلاغه؛زیبا ؛ روان و کاربردی و شنیدنی .گوش کنید و لذت ببرید. ⏮ استاد حجت الاسلام و المسلمین 🔶 @Nahj_Et
✨﷽✨ ‍ ⌛️در آخرالزمان فریبکارانی بیایند !! ✍از پیامبر خدا در کتاب کنزالاعمال، حدیث ۲۹۰۳۲۴ روایت شده است که فرمود : در آخرالزمان دغل بازان و فریبکارانی بیایند که حدیث هایی نو و روایت هایی جدید از دین بر شما بخوانند، انچنان که نه شما و نه پدرانتان چنین حدیث هایی نشنیده باشید. پس دوری گزینید از آنها. مبدا به دام تزویر و فریب شان بیافتید . از علی بن ابی طالب(ع) درباه آخرالزمان پرسیده شد : آیا در آن زمان مومنانی وجود دارند؟ فرمود: آری . باز پرسیده شد: آیا از ایمان آنان بر اثر فتنه ها چیزی کاسته می شود؟ فرمود: نه ، مگر آن مقدار که قطرات باران از سنگ خارا بکاهد اما آنان در رنج بسر برند. امیرالمونین (ع) فرمود : زمانی بر مردم بیاید که مقرب نباشد جز به ، و جالب شمرده نشود جز فاجر بودن ، و تحقیر نشوند جز افراد با انصاف، در آن زمان دستگیری مستمندان زیان بشمار آید و صله رحم لطف وبزرگواری بشمار آید . (نهج البلاغه،حکمت ۱۰۲) امام سجاد(ع) فرمود : چون خداوند می دانست در آخرالزمان اهل فکر دقیق النظر خواهند آمد، از این جهت قل هوالله و احد و آیاتی از سوره حدید نازل کرد. (بحار ۶۰/۱۸ ) بر شما باد که همچون بادیه نشینان و زنان دینداری کنید امام صادق(ع) فرمود : چون قائم ما قیام کند خداوند انچنان نیرویی به چشم و گوش پیروانش داده که به پیک و پیام اور نیازی نداشته باشند و به هرکجای جهان که باشند امام خود را ببینند و سخنش را بشنوند.(بحار ۳۶/۴۵ ) پیامبر (ص) فرمود : « این دین مدام برپا خواهد ماند و گروهی از مسلمانان از آن دفاع کنند و در کنار ان بجنگند تا قیامت بپا شود » و فرمود « در هر عصر و زمانی گروهی از امتم مدافع احکام خدا باشند و از مخالفان باکی نداشته باشند » (کنزالاعمال حدیث۳۴۴۹۹و۳۴۵۰۰) ⬅️ در جای دیگری فرمودند: « چون در اخرالزمان دینتان دستخوش افکار گوناگون گردد، بر شما باد که همچون بادیه نشینان و زنان دینداری کنید که به دل هایشان دیندارند و دین انها از الایش به افکار مصون ماند. 📚 بحار ۵۲/۱۱۱ 🔶 @Nahj_Et
💠🔹نهج البلاغه امیرالمؤمنین سفارشى از آن حضرت علی علیه السلام به سپاهیان شان پيش از ديدار با دشمن درجنگ صفين است که فرمان داده اند : لا تُقاتِلُوهُمْ حَتَّى يَبْدَؤُوكُمْ، فَإِنَّكُمْ- بِحَمْدِ اللَّهِ-عَلى حُجَّةٍ، وَ تَرْكُكُمْ إِيّاهُمْ حَتَّى يَبْدَؤُوكُمْ حُجَّةٌ اءُخْرى لَكُمْ عَلَيْهِمْ.فَإِذا كانَتِ الْهَزِيمَةُ بِإِذْنِ اللّهِ فَلا تَقْتُلُوا مُدْبِرا، وَلا تُصِيبُوا مُعْوِرا، وَ لا تُجْهِزُوا عَلى جَرِيحٍ، وَ لا تَهِيجُوا النِّساءَ بِاءَذىً،...، با آنان مجنگيد تا آنان جنگ را بياغازند. سپاس خدا را، كه حجت با شماست. و اگر واگذاريد تا آنان جنگ را آغاز كنند، اين هم حجتى ديگر است به سود شما و زيان ايشان . هرگاه ، به اذن خدا، روى به هزيمت نهادند، كسى را كه پشت كرده و مى گريزد، مكشيد و آن را كه از پاى افتاده است ، آسيب مرسانيد و مجروح را زخم مزنيد و زنان را ميازاريد...مفاد این فرمان نهج البلاغه نیز که ممنوعیت آزار به زنان، ممنوعیت کشتن دشمن را درحین فرار، ممنوعیت آسیب رساندن به دشمنی که ازپا افتاده است را صادرفرموده اند به روشنی نمایانگراین حقیقت دینی است که پیروان آن حضرت از جمله نظام اسلامی ایران،این دستورات حضرت را نصب العین خود قرارداده و خواهند داد. 📙 🔶 @Nahj_Et
🔆صبر جميل صبر جميل زهراى اطهر - دختر رسول خدا (صل الله علیه وآله و سلم ) - مورد اهانت قرار مى گيرد، خشمگين وارد خانه مى شود و با جملاتى كه كوه را از جا مى كند شوهر غيور خود را مورد عتاب قرار مى دهد و مى گويد: - پسر ابوطالب ! چرا به گوشه اى خزيده اى ؟ تو همانى كه شجاعان از بيم تو خواب نداشتند، اكنون در برابر مردمى ضعيف سستى نشان مى دهى ، اى كاش مرده بودم و چنين روزى را نمى ديدم ! على - عليه السلام - خشمگين از ماجرا، از طرف همسرى كه بى نهايت او را عزيز مى دارد اين چنين تهييج نمى شود. اين چه قدرتى است كه على را از جا نمى كند، پس از استماع سخنان زهرا با نرمى او را آرام مى كند كه : - نه ، من فرقى نكرده ام ، من همانم كه بودم مصلحت چيز ديگر است ، تا آنجا كه زهرا، عليه السلام ، را قانع مى كند و از زبان زهرا مى شنود: - حسبى اللّه و نعم الوكيل روز ديگرى باز فاطمه - سلام اللّه عليها - على (علیه السلام ) را دعوت به قيام مى كند، در همين حال فرياد مؤ ذن بلند مى شود كه : - اشهد ان محمدا رسول اللّه على (علیه السلام ) به زهرا (سلام الله علیها ) فرمود: آيا دوست دارى اين فرياد خاموش شود؟ گفت : نه فرمود: سخن من جز اين نيست. 📚سيرى در نهج البلاغه ، صحفه 184 - 183. 🔶 @Nahj_Et
امیرالمؤمنین عـلـے عليه السلامـ إنّ مَعصيَةَ النّاصِحِ الشَّفيقِ العالِمِ المُجَرَّبِ تُورِثُ الحَسرَةَ، و تُعقِبُ النَّدامَةَ. مخالفت كردن با مشاورِ دلسوز فهميده كار آزموده، حسرت به بار مى‌آورد و پشيمانى در پى دارد. 📙 نهج البلاغه 🔶 @Nahj_Et
هدایت شده از  طریق المهدی
📣اطلاعیه | عجّل الله تعالی فرجه 🇮🇷 (نیروی انتظامی) 🍀پیاده روی مردم غیور و انقلابی شهر مقدس قم در طریق المهدی، برای قدردانی و حمایت از طرح نور در مقابله قانونی و شرعی نیروهای محترم انتظامی با بدحجابی و بی حجابی 📚حکمت 374 نهج البلاغه ◻️فَمِنْهُمُ الْمُنْكِرُ لِلْمُنْكَرِ بِيَدِهِ وَ لِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ، فَذَلِكَ الْمُسْتَكْمِلُ لِخِصَالِ الْخَيْرِ... ▫️گروهى، منكَر را با دست و زبان و قلب انكار مى كنند، آنان تمامى خصلت هاى نيكو را در خود گرد آورده اند. 🗓سه شنبه ۴ اردیبهشت ⏱آغاز پیاده روی: ساعت ۱۷ مکان: بلوار پیامبر اعظم شهر مقدس قم ( از عمود ۱۲ تا مسجد مقدس جمکران ) 🤝مشارکت در هزینه های برنامه طریق المهدی شامل هزینه های آب،یخ، فضاسازی، سیستم صوت و... تمام مسیر:👈 💳|
5892 1070 4515 1308
روی شماره بزنید کپی می‌شود. تا جان در بدن داریم؛ هستیم بر آن عهد که بستیم✊ 👈 قرار عاشقان بقیة الله الاعظم، سه‌شنبه ها عصر، بلوار پیامبراعظم قم کانال طریق المهدی 👇 💠 @tariq_almahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام علی علیه السلام از ما چه انتظاری دارند؟ 💌 در حکمت ۳۳۳ نهج البلاغه، ۱۸ انتظار حضرت امیر علیه السلام از مومنان بیان شده 🎁 بهترین هدیه به پدرمون آقا امیرالمومنین علیه السلام اینه که این ویژگی‌ها رو در خودمون از امروز سعی کنیم ایجاد بشه 🏷 ما تو این پست چند تا از اون ویژگی‌ها رو از زبان حجت الاسلام رفیعی می‌شنویم 👈 توضیح کامل‌تر رو در ویدیو مشاهده بفرمایید 🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹ـ في صِفَةِ المُنافِقينَ ـ : حَسَدَةُ الرَّخاءِ، و مُؤَكِّدو (مُوَلِّد و) البَلاءِ، و مُقنِطو الرَّجاءِ 🍃‌امام على عليه السلام ـ در معرّفى منافقان ـ فرمود: حسودانِ آسايش [ديگران] هستند، به گرفتارىِ [مردم ]دامن مى زنند، و اميد را به يأس مى كشانند 📚‌نهج البلاغة از 🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📒خدای را سپاس می گوییم بر آنچه می گیرد و می دهد 📌 نهج‌البلاغه/ خطبه132/ قسمت1 از 19 قسمت 🎤صوتی استاد مفسر دکتر 🔶 @Nahj_Et
شرح_صوتی_خطبه_۱۳_و_۱۴.mp3
8.53M
. 📙سایت بنیاد مجازی نهج البلاغه در فضای مجازی و تالیفات استاد . 🔶 @Nahj_Et
🌿 آیا كسى نیست كه پیش از آنكه مرگش در رسد، از خطاى خود توبه كند؟! آیا كسى نیست كه پیش از بدحالى و شوربختى، براى خویش كارى كند؟! بدانید كه شما در این روزهاى عمر غرق امیدها و آرزوهایید و حال آنكه مرگ پشت سر شما كمین كرده است. هر كس در این روزها، پیش ‍ از رسیدن مرگش براى خود كارى كند، كارش ‍ بدو سود رساند و مرگش زیان نرساند و هر كه در این روزها قصور ورزد و براى خود كارى نكند، كارش سود ندهد و مرگش زیان رساند. به هنگام امن و آسایش چنان به كار خدا پردازید كه در روزگاران بیم و وحشت مى پردازید. بدانید كه من مانند بهشت چیزى را ندیده ام كه جوینده آن به غفلت خفته باشد و مانند دوزخ چیزى را ندیده ام كه گریزنده از آن، به جاى گریختن و رهانیدن خویش، به خواب راحت فرو رفته باشد ... در این جهان ، از همین جهان توشه برگیرید، تا فردا در آن سراى، خویشتن از عقوبت برهانید. 📙نهج البلاغه 🔶 @Nahj_Et
🌸نشانه های پرهیزکاران مردم را با لقب های زشت نمی خواند ، ✨همسایگان را آزار نمی رساند ، ✨ در مصیب های دیگران شاد نمی شود ✨ودر کار ناروا دخالت نمی کند ، ✨واز محدوده حق خارج نمی شود. 📚 🔶 @Nahj_Et
📖آشنایی با نهج‌البلاغه 📝خطبه اول نهج‌البلاغه بخش سوم 📙 بخش سوم 🔶 @Nahj_Et
آیت الله العظمی جوادی آملی: «هرگز نمی توان به بهانه ذكر قلبی يا با اتكای بر آن، ذكر زبانی را ناديده گرفت و مثلاً از نماز، دعا، مناجات، تلاوت قرآن و... چشمپوشی كرد، زيرا قلب آدمی فرّار است و به راحتی در يك جا بند نمی شود، بلكه ممكن است هر لحظه در جايی باشد. ذكر زبانی، افساری است برای قلب و به بند كشيدن و رام كردن آن و در حقيقت، راهی است برای ذكر قلبی؛ به ويژه اگر دائمی باشد.به ديگر سخن، ذكر زبانی به منزله سيم های انتقال برق است كه نه می توان از آن چشم پوشيد، زيرا راه ديگری برای انتقال جريان الكتريسيته نيست؛ و نه می توان به سيم كشی تنها بسنده كرد، چون مشكلی را حل نمی كند.افزون بر اين، ذكر لفظی، عبادت زبان است و سبب می شود كه اين عضو نيز سهمی از عبادت داشته باشد:«و افترض من ألسنتكم الذكر» [۱]، چنان كه در بسياری از موارد اشتغال زبان به ذكر آن را از غيبت، دروغ، تهمت و... باز می دارد و آن را به اعمال خير عادت می دهد.» 📙[۱]نهج البلاغه 🔶 @Nahj_Et
🔴 دروازه شهر علم روزی پیامبر اکرم علیه صلوات الله الاکرم به امام علی (علیه السلام) فرمود: علی جان! من شهر علم هستم و تو درب (و دروازه) آن. دروغ می گوید کسی که گمان کند می تواند وارد شهر شود بدون گذر کردن از درب آن**امام علی (علیه السلام) 📙 در نهج البلاغه می فرماید: نحن الشعار و الاصحاب و الخزنه و الابواب ولا تؤتی البیوت الا من ابوابها فمن اتاها من غیر ابوابها سمی سارقاً. یعنی: مردم! ما اهل بیت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) چونان پیراهن تن او و یاران راستین او و خزانه داران علوم و معارف وحی و درهای ورود به آن معارف هستیم که جز از در، هیچ کس به خانه ها وارد نخواهد شد و هر کس از غیر در وارد شود، دزد نامیده می شود. خدای (عزوجل) فرموده: و أتوا البیوت من ابوابها. بقره/ 189. یعنی: و از درخانه ها وارد شوید ر.ک: الغدیر 6/ 79. چه گفت آن خداوند تنزیل وحی خداوند امر و خداوند نهی که من شهر علمم علیم در است – درست این سخنرانی گفت پیغمبر است گواهی دهم که این سخن را ز اوست – تو گویی دو گوشم بر آواز اوست 🔶 @Nahj_Et
🔅امام علی علیه السلام : ⁙ کارگزارانت را از ميان كسانى كه تجربه و حيا دارند و از خاندان‌‏هاى شايسته كه در مسلمانى قدمتى بيشتر دارند، جستجو كن ؛ زيرا كه آنان، داراى خُلق و خويى گرامى‌‏ترند و آبرويشان، محفوظ‏تر و طمعشان، كم‌‏تر و عاقبت‌‏نگريشان، فزون‏تر است... 📙نهج البلاغه 🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 شهادت حضرت حمزه 🌹 🌻پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم: 🍃 «رَحِمکَ اللّه أی عمّ، لَقَدْ کُنتَ وَصُولاً لِلرَّحِمِ فَعُولاً لِلْخیر6ات!» 🍃 «ای عمو! خدای رحمت کند تو را که در صله رحم و انجام‌دادن کارهای نیک، فعال و کوشا بودی!» 📚 رحِمکَ اللّه أی عمّ، لَقَدْ کُنتَ وَصُولاً لِلرَّحِمِ فَعُولاً اصابة، ج 1، ص 354. 🔶 @Nahj_Et
🍃✨ منبر کوتاه ✨🍃 ☀️ثواب زیارت کربلا حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام ⁉️سوال: ✍چرا ثواب حضرت عبدالعظیم برابر با زیارت امام حسین علیه السلام است؟ آیا جایگاه عبدالعظیم مثل امام حسین است؟ حضرت عبدالعظیم چه مقام رفیعی دارد که درباره زیارت هیچ معصومی این ثواب نیامده است؟ 🔖در ابتدا باید گفت: باید توجه داشت که آن ثواب ها که برای زیارت عبد العظیم ذکر شده در مقایسه با زیارت ائمه (علیه السلام) نیست، زیرا هیچ کسی با آنان قابل مقایسه نیست از این رو امیرمومنان(علیه السلام) فرمود: «لا یقاس بال محمد (ص) من هذه الامه احد، و لا یسوی بهم من جرت نعمتهم علیه ابدا؛ (۱) هیچ کس از این امت را با آل محمد نمی‌توان مقایسه کرد. آنان که ریزه خوار خوان نعمت آل محمد اند با آن ها برابری نمی‌توانند». 🕯از این کلام حضرت به روشنی به دست می‌آید که مردم و همه بشر نه تنها نمی‌توانند به مقام ائمه (علیه السلام) دست یابند و به جا و مقامی معنوی برسند که آن ها دارند، بلکه همگان ریزه خوار نعمت معنوی آن ها و با آنان قابل مقایسه نخواهد بود. با توجه به این نکته حال باید گفت: 1⃣ اولا : در مورد دلیل اینکه چرا ثواب زیارت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) به مثابه زیارت سیدالشهدا(علیه السلام) در کربلا عنوان شده است، باید گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) حلقه وصل شیعیان در شهرهای مختلف بودند و می توان از ایشان به عنوان سفیر سیار ائمه(ع) یاد کرد. ایشان از جمله محدثین و علمای برجسته شیعه است که به دلیل مجاهدتهای علمی و تلاش برای رساندن معارف اهل بیت به شیعیان مورد توجه و تأیید ائمه معصوم قرار گرفته است. امامزاده عبدالعظیم حسنی در بین علما به عنوان محدث مطرح هستند. محدث کسانی هستند که فن جمع آوری احادیث و طبقه بندی روایات را می داند، آن را جمع می کند و یا می نویسد و یا شاگرد تربیت می کند. اما راوی کسی است که در سند حدیث نامش قرار می گیرد ضمن اینکه در محدث اصطلاح ویژه ای است و آن اینکه حدیث را مستقیم می شنود و دیگرانی که از او نقل می کنند راوی می شوند. لذا حضرت عبدالعظیم از محدثین است. 🔶در مورد دلیل اینکه چرا ثواب زیارت حرم عبدالعظیم به مثابه زیارت سیدالشهدا(ع) در کربلاست این نکته نیز قابل توجه است که : ممکن است در مورد سایر امامزادگان بزرگوار نیز روایاتی بوده، اما به دست ما نرسیده است چون ما هر یک از این امامزادگان را به نیت ائمه زیارت می کنیم و ثواب آن محفوظ است. اما روایت ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) به ما رسیده است. برخی شیعیان نزد امام هادی(علیه السلام) رفته و گفتند ما از زیارت کربلا آمدیم - در آن زمان که حاکمیت بنی عباس بود این سفر و زیارت بسیار برای شیعیان مشقت داشت- و حضرت در جواب فرمود که شما در ری زیارت عبدالعظیم را بکنید مثل این است که امام حسین(علیه السلام) را زیارت کرده اید. 🔷 البته با اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) از نظر علمی در میان علمای شیعه برجسته است اما جنبه امامزاده بودن ایشان در بین مردم غلبه دارد. برعکس، سید مرتضی و سید رضی که از امامزادگان هستند جنبه علمی آنها در بین مردم غلبه دارد. 🔰جنبه دیگر در حق حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) می تواند بحث مأموریتهای ایشان باشد. چرا که حضرت بین شیعیان که در جای جای خطه اسلامی نمی توانستند با هم ارتباط داشته باشند، حلقه اتصال بود. چون ائمه ایشان را قبول داشتند و ممکن است این ثواب ناظر به همین مجاهدتهایی باشد که در راه ارتباط بین شیعیان و رساندن پیام ائمه باشد که از ایشان می توان به عنوان سفیر سیار ائمه یاد کرد. 2⃣ ثانیا _ ممکن است شرائط خاص زمانى و مکانى، سبب گردیده باشد، که آن همه فضیلت برای زیارت حضرت عبدالعظیم (علیه السلام) ذکر شده آن را مانند فضیلت زیارت سیدالشهداء (علیه السلام) محسوب داشته و این درک فضیلت را مخصوص آن زمان قرار داده باشد؛ زیرا متوکل عباسى و برخى دیگر از حکام جور، پس از تخریب بارگاه امام حسین (علیه السلام)، براى جلوگیرى از زیارت آن بزرگوار، مأموران دژخیم و جلادى را، به مراقبت و نگهبانى گماشته بودند، که به صغیر و کبیر رحم نمى کردند و جان افراد در خطر کشته شدن قرار می گرفت و حتى زائرین زیادى را، بی رحمانه به خاک و خون کشیده بودند. چه این که مسئله لزوم پایگاه سازى و تشکیل مراکز تجمع نیروها و اجتماعات، موضوعى است، که به طور کلى از اخبار و احادیث به دست مى آید، روشن مى شود که ائمه اطهار (علیه السلام) دوست می داشتند، شیعیان با هم باشند، گرد هم جمع شوند، مذاکره کنند، و براى حفظ کیان تشیع و نشر معارف و گسترش مکتب، فعالیت هاى دینى و تبلیغى و اجتماعى داشته باشند. 📚پی نوشتها: ۱. نهج البلاغه، نشر موسسه امیر المومنین قم ۱۳۷۵ ش، خطبه 🔶 @Nahj_Et
◼️ آیت الله بهجت : اهل تهران اگر هفته ایی یک بار به زیارتشان نروند ، جفا کرده اند ▪️شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام تسلیت 🔶 @Nahj_Et