eitaa logo
کانال نماز خوب
1.6هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
12 فایل
✅ کانال اول ما @ahkaamcanonical 🔴 جهت پیشنهاد و انتقاد،پاسخگویی #سئوالات_شرعی، #ازدواج، و #دیگر_مسائل به این آیدی می توانید رجوع بفرمایید.👇👇👇 @fatematozahrastmadaram 🔵 ادمین تبادل و تبلیغ:👇👇 @fadaypedar79 کپی_آزاد ۹۹/۲/۱۷ ♥از صبوری شما متشکریم
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  کانال نماز خوب
🌺🍃🌺🍃🌺🍃 🍃🌺🍃 🌺 : تلاوت سوره واقعه در شب جمعه سفارش شده است. امام صادق (ع) فرمودند: هر كس در هر شب جمعه سوره واقعه را بخواند، خداوند وی را دوست بدارد و نیز دوستی او را در دل همه مردم اندازد و در طول عمرش در این دنیا بدبختی و تنگدستی نبیند و آسیبی از آسیب‌های دنیا به او نرسد و از همدمان امیرالمؤمنین (ع) باشد و این سوره خصوصیتی نسبت به امیرالمؤمنین(ع) دارد كه دیگران با وی در آن شریك نیستند. آثار و بركات سوره مبارکه واقعه: ۱) رفع فقر و تنگدستی💚 ۲) ایجاد بركت🌺 ۳) محبوبیت💕  ۴) آسانی مرگ و بخشش اموات🍃 هنگام تلاوت من رو از دعای خیرتون محروم نفرمایید. 🌹🌹 التماس دعای شهادت 🌹🌹 کانال @Namaztchtore 🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃
| نماز جماعت ممنوع! 🍀 وقتی که ما را به داخل اردوگاه بردند، درجه دار عراقی آمد و نخستین حرفی که زد این بود: «دعا خواندن، گریه کردن، نماز جماعت، سرود، تئاتر و برگزاری مراسم ممنوع است». 📿 حفظ روحیه ی ما به انجام همین ممنوعات بستگی داشت. کم کم شروع کردیم؛ زیر پتو دعا می خواندیم؛ 🍀 را به صورت هشت نفره برگزار می کردیم و نگهبان می گذاشتیم؛ دور از چشم بعثی ها قرآن می خواندیم و... 📿 یک بار پیرمردی بسیجی مشغول تلاوت بود. ناگهان افسر بعثی وارد شد و وحشیانه لگدی به پیرمرد زد که قرآن از دستش به روی زمین پرت شد. 📿 این ممنوعیت ها و شکنجه ها ادامه داشت تا این که پس از ده ماه گروه صلیب سرخ به اردوگاه ما قدم گذاشت. ارشد اردوگاه به اعضای گروه گفت: «به عراقی ها بگویید که خواندن دعا را برای ما آزاد کنند.» 🍀 فرمانده ی عراقی در پاسخ به این درخواست به نماینده ی صلیب سرخ گفته بود: «شما فکر می کنید جنگ میان ما و ایرانیان بر سر چیست؟ به خاطر همین دعاها و رفتارهای مذهبی آن هاست!» 📿 شبی از شب های سال 67 یکی از افسران بعثی ما را در حال اقامه ی نماز جماعت دید؛ او به سربازان دستور داد تا برق آسایشگاه ما را قطع کنند، سپس در را قفل کرد و گفت: «تا ده روز باید همین جا بمانید». 🍀 صد و ده نفر بودیم که محکوم شدیم تا در فضای بسته و بدون امکانات، در آسایشگاه بمانیم. غذا را از پشت پنجره به ما می دادند و دستشویی هم در کار نبود. 📿 هر روز افسر بعثی پشت پنجره می آمد و می گفت: «قسم بخورید که دیگر دعا و نماز جماعت نمی خوانید، ما هم در را باز می کنیم». 🍀 تصمیم گرفته بودیم هر طور شده در برابر آن ها مقاومت کنیم. هوا خیلی گرم بود. با تکه های کارتن به آن هایی که از شدت گرما بی هوش می شدند و افرادی که بیماری قلبی داشتند، باد می زدیم. 📿 عراقی ها دیدند که ما تسلیم نمی شویم، پس از شش روز آمدند و درِ آسایشگاه را گشودند. 📚 قصه‌های نماز آزادگان، ص 83، خاطره ی محمد کریم زاده گلی. کانال ⭕️ @Namaztchtore 🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷
🌸🍃🌸🍃 مردی از خانه اش راضی نبود، از دوستش که بنگاه املاک داشت خواست تا خانه اش را بفروشد. دوستش یک آگهی نوشت و آنرا برایش خواند: خانه ای زیبا که در باغی بزرگ و آرام قرار گرفته، تراس بزرگ مشرف به کوهستان، اتاق های دلباز و پذیرایی و ناهار خوری وسیع. صاحبخانه تا متن آگهی را شنید، گفت: این خانه فروشی نیست، در تمام مدت عمرم میخواستم جایی داشته باشم مثل این خانه ای که تو تعریفش را کردی! خیلی وقت ها نعمت هایی که در اختیار داریم را نمی بینیم چون به بودنشان عادت کرده ایم، مثل سلامتی، پدر ، مادر، دوستان خوب و خیلی چیزهای دیگه که بهشون عادت کردیم. قدر داشته هامون رو بدونیم کانال @Namaztchtore 🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃
10.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔊چرا بریم حج و کربلا و...پولمون رو بدیم به عرب‌ها؟.... بهتر نیست بریم ترکیه و آنتالیا و... پولمون رو بدیم به ترک‌ها؟ عجب پاسخی داده آیت‌الله رحمت الله علیه.... کانال @Namaztchtore 🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳ مشکل از دینداری ماست! ✨ اگر شما زنجیرچرخ یک دوچرخه را از چرخ‌دنده‌ی آن جدا کنید، این دوچرخه دیگر نمی‌تواند کار کند؛ 🌹 چون یک جزء آن در جایگاه اصلی خودش قرار ندارد. لذا چون ارتباط بین اجزاء قطع شده است، کل سیستم کار نمی‌کند. ✨ نمی‌شود خواند ولی و نداد؛ و یا نکنیم و بعد مدعی باشیم که نیاز اجتماعی ما را تأمین نمی‌کند. 🌹 دین یک سیستم نیست، بلکه یک اکو سیستم است. دین یک پدیده‌ی مکانیکی نیست، بلکه یک اُرگانیک است. دین مجموعه‌ای حیات‌دار و زنده است. ✨ استاد می‌فرمایند: دین یک کُل تجزیه‌ناپذیر است. در معنای آیه‌ی شریفه‌ی «ظَهَرَ الْفَسادُ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاسِ» (الرّوم، ۴۱) یعنی قطع ارتباط میان اجزاء دین که به‌واسطه‌ی عمل‌نکردن مردم صورت می‌گیرد. 🌹 اگر نیازهای فردی، اجتماعی، روحی، روانی و... ما برآورده نمی‌شود، مشکل از دین نیست، مشکل از ماست. 📚 برگرفته از کتاب «مثل این‌که...» ، فهیمه بیرانوند، صفحات ۵ و ۶. کانال @Namaztchtore 🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃
387.8K
❓❓ ✍ پاداش در عصر ظهور بیشتر است یا در عصر غیبت؟ کانال ⭕️ @Namaztchtore 🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷
⁉️پرسش:چرا بايد خداوند را عبادت و پرستش كنيم‌؟ پاسخ: 👇 1⃣.چون خدا خالق و مربّى ماست. «اُعْبُدُوا رَبَّكُمُ‌ الَّذِي خَلَقَكُمْ‌» ٦ 2⃣.چون خدا تأمين كننده‌ى رزق و امنيّت است. «فَلْيَعْبُدُوا رَبَّ‌ هذَا الْبَيْتِ‌ اَلَّذِي أَطْعَمَهُمْ‌ مِنْ‌ جُوعٍ‌ وَ آمَنَهُمْ‌ مِنْ‌ خَوْفٍ‌» ٧ 3⃣.چون عبادت سبب آرامش و رشد و روحى و روانى مى‌گردد. «بِذِكْرِ اللّهِ‌ تَطْمَئِنُّ‌ الْقُلُوبُ‌» ٨، «وَ اعْبُدْ رَبَّكَ‌ حَتّى يَأْتِيَكَ‌ الْيَقِينُ‌» ٩ 4⃣.چون انسان در محاصره‌ى انواع خطرهاست و جز خداوند معبود و پناهى نيست. «لا إِلهَ‌ إِلاّ أَنَا فَاعْبُدْنِي» ١٠ 5⃣.چون تمام هستى،تسليم خدا و همواره در حال تسبيح اوست. «وَ لَهُ‌ أَسْلَمَ‌ مَنْ‌ فِي السَّماواتِ‌ وَ الْأَرْضِ‌» ١، «كُلٌّ‌ لَهُ‌ قانِتُونَ‌» ٢، «يُسَبِّحُ‌ لِلّهِ‌ ما فِي السَّماواتِ‌ وَ ما فِي الْأَرْضِ‌» ٣، «سَبَّحَ‌ لِلّهِ‌ ما فِي السَّماواتِ‌ وَ الْأَرْضِ‌» ٤ پس ما نبايد وصله‌ى ناهمرنگ و ناهماهنگ هستى باشيم. 📚پرسش ها و پاسخ های قرآنی - 1، صفحه 27 کانال ⭕️ @Namaztchtore 🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ بچه چیه دیگه؟! یه سگ بغل کن... 📣 دیدن این کلیپ رو از دست ندید... 🌷 و 🔹 امروز فرزندآوری و فرزندپروری یک مجاهدت است... 🔸 محسن پوراحمد خمینی 🔹 روان‌شناس و مشاور خانواده کانال @Namaztchtore 🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃
15.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
متاسفانه نسل جدید خیلی از ماجرای سلمان رشدی اطلاع ندارند لطفا"این کلیپ را برای آگاهی مردم از واقعیت قضیه در گروه ها منتشر کنید. کانال @Namaztchtore 🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃
✅ * نظافت و بهداشت را در مسواك زدن، وضو، غسل و پاك بودن بدن و لباس مى‌بينيم. ✅ * جرأت، جسارت و فرياد زدن را از اذان مى‌آموزيم. ✅ * حضور در صحنه را از اجتماع در مساجد ياد مى‌گيريم. ✅ * توجّه به عدالت را در انتخاب امام جماعت عادل مى‌يابيم. ✅ * توجّه به ارزشها و كمالات را از كسانى كه در صف اوّل مى‌ايستند، به دست مى‌آوريم. ✅ * جهت‌گيرى مستقل را در قبله احساس مى‌كنيم. آرى، يهوديان به سويى و مسيحيان به سوى ديگر مراسم عبادى خود را انجام مى‌دهند و مسلمانان بايد مستقل باشند و لذا به فرمان قرآن، كعبه، قبله‌ى مستقل مسلمانان مى‌شود، تا استقلال در جهت‌گيرى آنان حفظ‍‌ شود. ✅ * مراعات حقوق ديگران را در اين مى‌بينيم كه حتّى يك نخ غصبى، نبايد در لباس نمازگزار باشد. ✅ * توجّه به سياست را آنجا احساس مى‌كنيم كه در روايات مى‌خوانيم: نمازى كه همراه با پذيرش ولايت امام معصوم نباشد، قبول نيست. ✅ * توجّه به نظم را در صف‌هاى منظّم نماز جماعت و توجّه به شهدا را در تربت كربلا و توجّه به بهداشت محيط‍‌ را در سفارشاتى كه براى پاكى و نظافت مسجد و مسجدى‌ها داده شده است، مى‌بينيم. ✅ * توجّه به خدا را در تمام نماز، توجّه به معاد را در «مالك يوم الدين» ، توجّه به انتخاب راه را در «اهدنا الصراط‍‌ المستقيم» ، انتخاب همراهان خوب را در «صراط‍‌ الّذين انعمت عليهم» ، پرهيز از منحرفان و غضب شدگان را در «غير المغضوب عليهم ولا الضّالّين» ، توجّه به نبوّت و اهل‌بيت پيامبر صلى الله عليه و آله را در تشهّد و توجّه به پاكان و صالحان را در «السلام علينا و على عباد اللّه الصالحين» مى‌بينيم. ✅ * توجّه به تغذيه‌ى سالم را آنجا مى‌بينيم كه در حديث آمده است: اگر كسى مشروبات الكلى مصرف كند، تا چهل روز نمازش قبول نيست. ✅ * آراستگى ظاهر را آنجا مى‌بينيم كه سفارش كرده‌اند از بهترين لباس، عطر و زينت در نماز استفاده كنيم و حتّى زنها وسايل زينتى خود را در نماز همراه داشته باشند. ✅ * توجّه به همسر را آنجا مى‌بينيم كه در حديث مى‌خوانيم: اگر ميان زن و شوهرى كدورت باشد و يا يكديگر را بيازارند و بد زبانى كنند، نماز هيچ كدام پذيرفته نيست. اينها گوشه‌اى از آثار و توجّهاتى بود كه در ضمن نماز به آن متذكّر مى‌شويم. امام خمينى قدس سره فرمود: نماز، يك كارخانه‌ى انسان‌سازى است. 📚چهارصدنکته از تفسیر نور، صفحه 140 کانال ⭕️ @Namaztchtore 🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷
✍ مقارنات نماز ♻️ در محراب نماز اينك، آمادۀ ورود به متن نمازيم. غير از حركات ظاهرى نماز، كه هر كدام فلسفه و رازى دارد، و غير از ذكرها و تسبيح‌هاى آن، كه هر كدام مفاهيم بلندى را در بر گرفته است، روح نماز، همان «توجّه» است. نمازگزار با اخلاص و آگاهِ‌ به رمز و راز عبوديت، بايد همواره و در تمام لحظات و فقرات نماز، بداند كه چه مى‌كند، در چه مقامى ايستاده است، با كه سخن مى‌گويد، طرف خطابش كيست و حرف و خواسته‌اش چيست. اين «حضور قلب»، عنصر اصلى سازندگى نماز و «ياد خدا» است كه فلسفۀ بلند و عميق نماز است. آشنايى به مفاهيم جملات قرائت و ذكرها، و توجّه به معناى اعمال و حركات در نماز، زمينه ساز پيدايش خشوع قلبى و خضوع جسمى و توجّه باطنى به معبود يكتاست. با اين تذكّر، وارد نماز مى‌شويم: 1⃣ سرفصل اين عبادت و نخستين امر واجب در نماز، «نيّت» است. و ... نيّت، تعيين كنندۀ ارزش هر عمل است. اگر عبادتى، از جهت نيّت، خلل يابد و نمازگزار، دچار ريب و ريا گردد، كاراش بى نتيجه و عبادتش فاسد و رنجش بى اجر خواهد بود. بنا به اهميّت نيّت و خلوص و جايگاه رفيع آن در هر عبادت و عمل، به ويژه در نماز، به بحثى نسبتاً مبسوط‍‌ دربارۀ آن مى‌پردازيم. نيّت چيست‌؟ انگيزۀ آگاهانه نسبت به هر عمل «نيّت» آن است و در عبادت، اين انگيزه بايد خدايى باشد و نماز به خاطر رضاى الهى و در جهت تأمين خواستۀ او و اجراى فرمانش و به قصد نزديك‌تر شدن به خدا (قصد قربت) انجام گيرد. اگر در عبادت و نماز، چنين نيّت خالصى وجود داشت، عامل قرب مى‌شود وگرنه جز دورى از خدا بازدهى ندارد. نيّت، آگاهى و توجّه به عمل و هدف آن است. هدف نماز كه «ياد خدا»ست بايد همواره در دل و ذهن نمازگزار، زنده باشد و انگيزه‌هاى مادّى و غير خدايى از جمله جلب رضايتِ‌ مردم، ريا، خودنمايى و شهرت در دل و فكر، راه پيدا نكند. در جادّه‌ها، راه پر خطر را علايم بيشترى مى‌گذارند. راه بندگى خدا هم، پر از انواع خطرهايى است كه عمل و فكر و نيّت را تباه و منحرف مى‌سازد. و از اينجاست كه در متون دينى و رهنمودهاى پيشوايان اسلام، تعابيرِ «فىِ‌ اللّه» ، «لِلّه» ، «فى‌سبيل اللّه» و ... فراوان به كار رفته است. در آيات قرآن، هفتاد بار كلمۀ «فى سبيل اللّه» (در راه خدا) دربارۀ كارهايى همچون نماز، زكات، جهاد، هجر، شهادت، انفاق، به كار رفته است رنگِ‌ «الهى» به هر كارى بخورد، آن را ارزشمند و جاودان مى‌سازد. ١ در سايۀ نيّت خالص، كار كم، زياد مى‌شود. عمل كوچك، عظمت مى‌يابد، انفاقى اندك، پاداشى عظيم مى‌يابد، كار دنيايى و مادّى، به عملى اخروى و معنوى تبديل مى‌شود. اگر كسى عمرى در عبادت و روزه و جهاد و انفاق بگذراند، ولى نه بخاطر خدا، همه‌اش تباه است، و اگر دِرهمى انفاق، مرتبه‌اى جهاد، گامى كوچك، سجده‌اى كوتاه، براى خدا باشد، نزد خدا محفوظ‍‌ است و از پاداش خدايى برخوردار. امام صادق عليه السلام فرموده است: «مَنْ‌ ارادَ اللّهَ‌ بِالْقَليِلِ‌ مِنْ‌ عَمَلِهِ‌، اظْهَرَهُ‌ اللّهُ‌ اكْثَرَ مِمّا ارادَ، وَ مَنْ‌ ارادَ النّاسَ‌ بِالْكَثيرِ مِنْ‌ عَمَلِهِ‌ ابَى اللّهُ‌ الاً انْ‌ يُقَلَّلَهُ‌ فِى عَيْنِ‌ مَنْ‌ سَمِعَهُ‌» هر كه در كار اندك خود، هدف خدايى داشته باشد، بيش از آنكه خودش بخواهد، خداوند كار او را بيشتر جلوه مى‌دهد و هر كه از كار زياد، جلب نظر مردم را بخواهد خداوند، كارهايش را در ديد شنونده، اندك جلوه مى‌دهد. دل‌ها به دست خداست و محبّت مردم نيز با ارادۀ پروردگار است. اگر انسان، محبوبيّت و مودّت ديگران را هم بخواهد، بايد از خداوند كه «مقلّب القلوب» است بطلبد. بسيارى اوقات رعايت مصالح شخصى يا جلب منافع يا جلب توجّه ديگران يا انگيزه‌هاى دنيايى، خط‍‌ دهندۀ اعمالِ‌ ماست. اگر بتوانيم نيّت خود را خالص كنيم، رستگاريم و همين عمل براى ما مى‌ماند. على عليه السلام فرموده است: «اَخْلِصْ‌ لِلّهِ‌ عَمَلَكَ‌ وَ عِلْمَكَ‌ و بُغْضَكَ‌ وَ اخْذَكَ‌ وَ تَرْكَكَ‌ وَ كَلامَكَ‌ وَ صُمْتَكَ‌» ١ عمل و علم و دشمنى و گرفتن و نگرفتن و سخن و سكوت خويش را تنها «براى خدا» خالص گردان. در عبادت و نماز، بايد قصد قربت كرد. حتّى اگر گوشه‌اى از آن براى غير خدا باشد عمل باطل است و نزد خداوند، نامقبول. حتى اگر نماز را براى خدا بخوانيم ولى انتخاب مكان و زمان و نحوۀ خواندن و ... براى غير خدا باشد، باطل است. در عبادت خدا نبايد ديگرى را شريك ساخت. قرآن مى‌فرمايد: «وَلَا يُشْرِكْ‌ بِعِبَادَةِ‌ رَبِّهِ‌ أَحَدَا» ٢ احدى را شريك عبادت خدا قرار ندهيد. حتى اگر رزمنده‌اى در جبهه، براى غنايم، يا خودنمايى و اظهار شهامت و ... بجنگد، ارزش ندارد. ٣ ورود شرك و ريا به عمل انسان، طبق حديث، از راز نماز، صفحه 55 کانال ⭕️ @Namaztchtore 🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷