🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🌸خدایا
نورت را در وجودمان متجلی کن
که سخت محتاج آنیم ....
🌸 خدایا
برکت نگاهت را در نگاهمان بریز تا هر
کجا که مینگریم نیکی باشد و مهر
🌸 خدایا
میدانی که خسته ایم از خودمان از
روزمرگیها از نفرتها از جداییها از من
بودنها و ما نشدن هایمان
🌸 خدایا
دستمان را بگیر تا یادمان باشد که باید دستی
را بگیریم ....
🌸 خدایا
نگاه مهربانت را از ما دریغ مکن تا یادمان
باشدکه باید به تمامی نگاهی باشیم از سر
مهر و عشق به انسانها
#آمیـنیـاربالعـالمیـن
💜💥اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ
💚⭐️وآلِ مُحَمَّدٍ
♥️🌙وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
سلام و صبح بخیر خدمت تمام خواهران گلم...
امروز یکشنبه است و متعلق به خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها و همسر گرامیشون آقا امیرالمومنین علیه السلام
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
عزیزان دلم بیائیم تمام کارهایی رو که برای خدمت به خانواده انجام میدیم خالص کرده و تمام این خدمات رو نذر کنیم که ثوابشو هدیه کنیم به حضرت زهرا سلام الله علیها و آقا امیرالمومنین علی علیه السلام 🙏🤲امید است که مورد رضایت پروردگار واقع بشیم و عاقبت هممون ختم به خیر بشه ان شاءالله 🤲✨✨✨✨
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐https://eitaa.com/joinchat/699138128C02c5d708a6
16.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ روایتی شنیدنی از دلیل تغییر دین خانم ایزابل پرل، از فعالان مدنی بلژیک.
🔹آیا دین ریشه تبعیض جنسیتی در اجتماع است؟
#رهیافتگان #مسیحیت
📽 تهیه و تدوین: انجمن بین المللی ترنم صلح
12.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مبلغ_بین_الملل #الگوهای_موفق
❇️ مبلغ برتر بین المللی در آفریقا
🔹 حجت الاسلام شاهدی یزدی
🔸 مشقّت های تبلیغ در آفریقا
🔸 بیست سال مجاهدت تبلیغی در آفریقا
🔸 تأثیر در هدایت مردم آفریقا و مبارزه با فرهنگهای غلط شکل گرفته علیه عاشورا
💠 #پی_نوشت: درعجبم که چه سرّی است که متولیان امر به تبلیغ بلند مدت و مهاجرت الی الله علاقه ای ندارند و حتی از آن نهی می کنند، تبلیغی که اثرگذارترین الگو و مدل تبلیغی است؛ حتی با مشاهده اثرات بسیار ارزشمند این نوع تبلیغ و موفقیت های مبلغ مقیم باز بعد از مدتی او را مجبور به تغییر مکان و حتی بازگشت می کنند؛ تغییری که سرمایه انسانی بسیار عظیمی را از بین می برد.
هدایت شده از فرهنگی مدرسه علمیه نرجس(س) سبزوار سطح ۱ و ٢
توضیحاتی پیرامون رقص و چرایی حرمت آن !!!!
🤔#پرسش :
❓اخیرا آقای سید جواد هاشمی در فیلمی رقصیده است و وقتی به او انتقاد کرده اند که چرا می رقصد , استدلال کرده است که رقصیدن در ژن افراد انسانی است و حرام نیست , برای یک نوزاد تازه متولد شده هم بشکن بزنید , می رقصد یا می گوید اگر رقص حرام است , پس چرا می گویند رقص زن برای شوهرش اشکال ندارد , و می گوید رقص حلال خدا است و نباید حرام باشد , رقص لهو و لعب نیست , اگر برای زن در برابر نامحرم رقص حرام است برای مرد اصلا اشکال ندارد ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌سخنان فوق موافق ادله و روایات اسلامی نیست , در روایات ما به صورت مطلق از رقص نهی شده است , چنان که امام صادق ع فرمود که پیامبر گرامی ص چنین فرمودند :
" شما را از رقص نهی می کنم " "أَنْهَاكُمْ عَنِ الزَّفْن "
📚الکافی ج ٦ ص ٤٣٢ _ روضه المتقین ج ١٠ ص ١٦٢ _ الوافی ج ٥ ص ١٠٨٣
❕یا در نقل دیگر , پیامبر گرامی فرمود :
" امتم را از رقص نهی می کنم " " انهی امتی عن الزفن "
📚دعائم الاسلام ج ٢ ص ٢٠٧ _ مستدرک الوسائل ج ١٣ ص ٢١٧ _ جامع احادیث الشیعه ج ٢٢ ص ٤١٠
👌در روایات فوق از کلمه " الزفن " استفاده شده است که به معنای " رقص " است : " الزفن: الرقص "
📚صحاح الجواهري: ج ٥ ص ٢١٣١ مادة «زفن».
❕می بینیم که در این روایات از مطلق رقصیدن نهی می کند و استثنائی بیان نمی کند , یعنی تمام انواع رقصیدن حرام است , چه مرد در برابر مرد , چه زن در برابر زن , چه مرد در برابر زن و چه زن در برابر مرد و نیز چه زن در برابر شوهرش یا بالعکس , چنان که در فتوای مرحوم آیت الله اراکی و آیت الله بهجت نیز آمده است که تمام انواع رقیصدن حرام و خلاف احتیاط است :
📚توضیح المسائل اراکی , ص ٥٩٨ ( به نقل از کتاب فرهنگ فقه , ج ٤ ص ١٢٤ ) _ رساله دانشجویی ص ٢١٥
❕در رابطه با چرایی حرمت رقص , برخی می نویسند :
👌"فلسفه بعضى از احكام را بايد در غايات و نتايجى كه يك كار به دنبال دارد، جست و جو كرد. از ديدگاه اسلام، چون انسان موجودى با كرامت و داراى ارزش فوق العاده است، بايستى تمام همت خود را مصروف كمال خواهى كند و براى اين منظور، زمينه ها را فراهم ساخته و از آنچه كه او را از اين هدف باز مى دارد، پرهيز كند. از جمله موانع جدى انسان در اين راه، اشتغال به لهو و لعب و غفلتى است كه از اين طريق عايد انسان مى گردد.
❕به همين منظور در شريعت الهى، تمهيداتى براى جلوگيرى از فرو رفتن فرد و جامعه، در منجلاب هوس ها و غفلت ها، پيش بينى شده است كه از جمله آنها، تحريم مسكرات، قمار و رقص مى باشد .
👌البته ممكن است پرسيده شود كه آيا چند دقيقه رقص، موجب غفلت مى گردد؟ بلى ممكن است يك حادثه چندان آثار مشهودى نداشته باشد ولى اگر چنين عادت هايى در جامعه فراگير شود، جامعه به همان دامى خواهد افتاد كه اكنون بسيارى از جوامع بدان دچار شده اند يعنى، فرو رفتن در غفلت ها و شهوت ها و بازماندن از مسير كمال. بنابراين به منظور پيشگيرى از فساد در جامعه رقص تحريم شده است"
📚نرم افزار پرسمان , کلید واژه رقص در روایات
👌بنابراین اگر از رقص نهی شده است , چون موجب غفلت انسان از خداوند و پیمودن مسیر کمال و فرو رفتن در پوچی و بیهودگی می گردد , لذا خداوند ویژگی بندگان صالحش را عدم غفلت و اشتغال به بیهودگی معرفی می کند و می فرماید :
« و آنها كه از لغو و بيهودگى رويگردانند. » ( مومنون 3 ) _ « بندگان خدا کسانی اند که در مجالس باطل شركت نمى كنند و هنگامى كه با لغو و بيهودگى برخورد كنند بزرگوارانه از آن مى گذرند. » ( فرقان 72 )
👌استدلال به فعل و عملکرد یک نوزاد و کودک نیز برای مشروع جلوه دادن رقص نشانه سفاهت و جهالت است , زیرا عملکرد کودک و نوزاد اختیاری و از روی شعور و اراده نیست , چرا که هنوز عقل و فکرش رشد نکرده است تا خوب را از بد تمیز دهد , آیا می توان گفت چون کودکان دوست دارند که برهنه باشند , پس برهنه بودن در ذاتشان است و نباید ممنوع باشد ?!!! یا چون کودک از پوشک بدش می آید پس پوشک کردنش بد است ? یا چون نوزاد در لباسش ادرار و مدفوع می کند , پس این عملکرد در طبعش بوده و از دوران رحمی آموخته است و نباید زشت باشد و کودک را از آن نهی کرد !!!! این استدلال های کودکانه ارزش بیان و نقد و بررسی ندارد .
❕نکته پایانی آنکه از دید فقهایی که رقص زن را برای شوهرش اجازه می دهند , این جهت مد نظر است که چون رقص موجب تحریک جنسی و شهوانی می گردد , لذا حرام شده است , اما زن و شوهر این تحریک جنسی برایشان حلال است , لذا رقص زن برای شوهرش اشکالی ندارد , اگر چه از آنچه گذشت روشن شد که این تحلیل تمام علت در این ممنوعیت نیست و مطلق انواع رقص مورد نهی روایت است
هدایت شده از فرهنگی مدرسه علمیه نرجس(س) سبزوار سطح ۱ و ٢
کارگاه آموزشی ((ارتباط موثر))به روش ((شخصیت شناسی))
🌺 تاریخ برگزاری:9و10آذر ماه 🌺
🌺زمان برگزاری: از 8 صبح الی 15 بعداز ظهر🌺
🌺مکان: سالن همایش های بیهقی دانشگاه حکیم سبزواری 🌺
همراه با اعطای گواهی نامه 🌺
برنامه های جانبی: پرسش وپاسخ _ نماز جماعت_ صرف نهار و...🌺
مهلت ثبت نام : یک شنبه 7 آذرماه 🌺
((با ظرفیت محدود))
🔶هزینه ورود به کارگاه: مبلغ 20/000 تومان
🔷شماره کارت جهت واریز:
5675-3351-8311-5859
به نام سبحان پراک نزد بانک تجارت
🔴جهت ثبت نام، نام و نام خانوادگی خود را بهمراه فیش واریزی به شماره 09155724368 ایتا نمایید.🔴