eitaa logo
خواهران فعال سبزواری
86 دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
3.2هزار ویدیو
206 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ره توشه 🌿 امام صادق(ع): 🌸 هرکس ذكر « لِلَّهِ‏ كَمَا هُوَ أَهْلُهُ‏» رادر ""بگويد، خداوند، به فرشتگان دستور ثبتِ این ذکررا می‌دهد، (ولی آنها از ثبت آن درمانده می‌شوند)... و می‌گویند: بارالها! ما علم غیب نداریم (که بدانیم این ذکر چقدر است). پس خداوند می‌فرماید: شما عین گفته بنده من را بنویسید، ثوابش با من است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ قال الباقر علیه السلام : اِنَّ اَکْمَلَ المُؤْمِنینَ ایمانا اَحْسَنُهُمْ خُلُقا؛ ( الشافی ، ص 544 ) کامل ترین مؤمنین از نظر ایمان نیکوترین آنها از نظر اخلاق است. ✳️ این تصوّر که اگر عقاید و معارف الهی در قلب انسان مستحکم بود ، اعمال شرعی و وظایف معمولی زندگی را هم انجام داد ، ایمانش کامل است ، اگر چه به فضایل اخلاقی توجّه نکند و آنها را مهم نشمرد و در خودش نیز آنها را به وجود نیاورد ، از اخلاق بد اجتناب نکند، ❌ این یک تصوّر غلط و باطلی است، اخلاق یک رکنِ اصلیِ ایمان است که موجب کمال ایمان می شود. و اگر کسی آن را نداشته باشد ، ایمان او کامل نیست. مثلاً تواضع نکردن، سخاوت نداشتن ، ترحّم نکردن ، محبت نداشتن به دیگران و ... اینها حرام فقهی و شرعی نیست ، امّا نبودن آنها نقص ایمان است. 🔵👈 بنابراین ایمان یک مؤمن آن وقتی کامل است که این خصوصیات اخلاقی را هم داشته با شد. البته اخلاق در این روایات به معنای ، خُلقِ خوش در اصطلاح فارسی ( خوشرو و خوش اخلاق بودن با این و آن ) نیست . بلکه مراد ، فضائل نفسانی است که یکی از آنها هم البته همین خوش خُلق بودن و بد اخلاقی نکردن است. اینها پایه های اصلی دین محسوب می شوند. شرح حدیث از حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظلّه العالی) [10 /9/ 87] ✍️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت امام على عليه السلام حُبُّ الدُّنيا يُفسِدُ العَقلَ وَ يُصِمُّ القَلبَ عَن سَماعِ الحِكمَةِ وَ يوجِبُ اَليمَ العِقابِ؛ دل بستگى به دنيا، عقل را فاسد مى ‏كند، قلب را از شنيدن حكمت ناتوان مى ‏سازد و باعث عذاب دردناك مى ‏شود. مستدرک الوسایل و مستنبط المسایل ج 12 ، ص41
🔹خبر از ستمگری و فساد بنی اميه ♦️سوگند به خدا! بنی اميّه چنان به ستمگری و حکومت ادامه دهند که حرامی باقی نماند، جز آن که حلال شمارند، و پيمانی نمی ماند جز آن که همه را بشکنند، و هيچ خيمه و خانه ای وجود ندارد جز آن که ستمکاری آنان در آنجا راه يابد، و ظلم و فسادشان مردم را از خانه ها کوچ دهد، تا آن که در حکومتشان دو دسته بِگِريند: دسته ای برای دين خود که آن را از دست داده اند، و دسته ای برای دنيای خود که به آن نرسيده اند. و ياری خواستن يکی از ديگری، چون ياری خواستن برده از ارباب خويش است، که در حضور ارباب اطاعت دارد و در غيبت او، بدگويی می کند. در حکومت بنی امّيه، هر کس به خدا اميدوارتر باشد، بيش از همه رنج و مصيبت بيند. پس اگر خداوند عافيت و سلامتی بخشيد، قدرشناس باشيد و اگر به بلا و گرفتاری مبتلا گشتيد، شکيبا باشيد، که همانا سرانجام، پيروزی با پرهيزکاران است. 📜 ،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ پیامبر(ص) فرمودند: عَجِبْتُ لِمَنْ يَحْتَمِي مِنَ الطَّعَامِ مَخَافَةَ الدَّاءِ كَيْفَ لَا يَحْتَمِي مِنَ الذُّنُوبِ مَخَافَةَ النَّار ! (شیخ صدوق ، من لایحضره الفقیه، ج3ص359 - امالی ص 247) ✳️ در شگفتم از کسى که از بیم مرض از غذا پرهیز مى‌کند ( مثلاً غذایی که برای سرما خوردگی ضرر دارد یا احتمال ضرر می دهد نمی خورد) چگونه از ترس عذاب الهی و آتش جهنم ، از گناهان پرهیز نمى‌کند؟! شما که در مورد جسم تان این قدر مراقبید ، مواضبید ، پرهیز می کنید چطور نسبت به آن آینده دشوار و سختِ عذاب الهی مراقبت نمی کنید؟! از گناه چرا پرهیز نمی کنید؟! البته که این غفلت و بی مبالاتی ناشی از ضعف اعتقاد به قیامت است. 🔵👈 برخی بزرگان در تعریف برخی از اشخاص مومن و پرهیزگار می گفتند که واقعا به قیامت معتقد است . همه مان به قیامت معتقدیم ولی (اعتقاد آنها) معنایش این است که باور قلبی در او آنچنان است که او را به حرکت و عمل وادار می کند.آن باوری اثر گذار است که در اعماق دلِ انسان ریشه دوانده باشد و انسان به معنای حقیقیِ کلمه از بُن دندان آن را قبول کرده باشد. لذا در آن خطبه همّام ، وقتی حضرت می فرمایند: کَیفَ اَصبَحتُ؟ 🔵👈 او می گوید من کانّه ناله و استغاثه اهل جهنم را با گوشم می شنوم ! یقینِ واقعی این است . باید سعی کرد این را در خودمان ایجاد کنیم. این هم با توسل و توجّه و تدبّر در آیات قیامت در قرآن حاصل می شود. 🔹 شرح حدیث از حضرت آیت ا.. العظمی امام خامنه ای (مدظلّه العالی) ( 12 /11/ 1393 ) ✍️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا