eitaa logo
خواهران فعال سبزواری
85 دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
3.2هزار ویدیو
206 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
233579_718.mp3
6.77M
💠 دعای هفتم صحیفه سجادیه ✅این دعا در این روزهای بلا توسط مقام معظم رهبری توصیه شده است🌹 ❤️ترجمه مضمون این دعا بسیار روح انگیز است ❣️الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣️ مدرسه علمیه نرجس (س) سبروار
قرآن کریم در کلام مستشرقان ◀️"لبید ابو ربیعه" که جزء هفت ادیب بزرگ قبل از اسلام بود، وقتی آیات اول سوره بقره را بر دیوار معبدی دید، چنان مجذوب فصاحت و بلاغت شد که از شگفت‌زدگی فریاد کشید:"این عبارات فقط و فقط خدایی است". ◀️"ویل دُرانت"محقق مشهور آمریکایی و صاحب کتاب تاریخ تمدن که قضاوت‌هایش درباره کریم از روی دشمنی و با پیش فرض وحیانی نبودن است، در قسمتی از کتاب خود زبان به اعتراف عظمت گشوده و می‌نویسد: اخلاق مسلمانان را فرم داده و قریحه صدها میلیون نفر را صیقلی کرده است. در جانهای ساده، عقایدی آسان و دور از ابهام پدید می‌آورد که از رسوم و تشریفات ناروا و از قید مراسم بت‌پرستی و کاهنی آزاد است. ترقی اخلاق و فرهنگ مسلمانان به برکت انجام گرفته و حتی این کتاب اصول نظم اجتماعی و وحدت جمعی را در میان آنان استوار ساخته و به پیروی از مقررات بهداشت ترغیبشان کرده و عقول آنها را از بسیاری اوهام، خرافات و از ظلم و خشونت رهائی داده است. ◀️نویسنده مقاله "قرآن" در دایرةالمعارف بریتانیا می‌نویسد:بسیاری از سوره‌های بدون شک آنچنان دارای قوت بیان است که حتی برای خواننده غیرمسلمان قابل تقدیر است و از نظر زیبایی فن بیان ، در مقام اول قرار دارد. ◀️"ویلیام جیمیز دورانت" در کتاب "تاریخ تمدن" ادعا می‌کند که در متن کریم به دلیل شأن نزول‌های گوناگون و نزول آن در مناسبت‌های مختلف، تکرار و ناپیوستگی وجود دارد. وی این تکرار و ناپیوستگی را به حدی می‌داند که حدس می‌زند، پیامبر قصد نداشته اجزای را در یک کتاب جمع کند. کریم در کلام مستشرقان علمیه نرجس (س) سبزوار https://eitaa.com/joinchat/699138128C02c5d708a6
🥀 ۱۷ اسفند سالروز شهادت شهید همت •┈┈••••✾•🍃🌹🍃•✾•••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/nofoosmotmaene
🔴 خطر برای خوب ها ! اگر امر به معروف و نهی از منکر نکنید عذاب می آید و همه را می گیرد. یک روایت است که خداوند به شعیب نبی علیه السّلام وحی کرد که می خواهم صد هزار نفر از قوم تو را عذاب کنم ، چهل هزار نفر از بدها و شصت هزار نفر هم از خوبان هستند. حضرت شعیب (علیه السلام) تعجب کرد، و گفت کسانی که اهل گناه هستند، بسیار خوب، حق آنها همین است که عذاب شوند، اما خوبان چرا ؟ 🍁 خداوند فرمود : « برای این که خوبها امر به معروف و نهی از منکر نکردند و نسبت به بدها و اهل معصیت بی تفاوت بودند. رد شدند و دیدند ولی ساکت بودند و چیزی نگفتند. غرض این که برای خوبها خطر است . منتها باید امر به معروف و نهی از منکر با زبان نرم باشد. من قدیم که می رفتم و می آمدم وقتی متوجه خانمی در خیابان می شدم که رویش باز بود یا بد حجاب بود ، همین طور که سرم پایین بود می گفتم : « لا اله الا الله ،لا اله الا الله ،لا اله الا الله » . بلند می گفتم تا او بفهمد که من از بد حجابی او ناراحتم.به گنهکار بفهمانید که ناراحت هستید والّا در روایت دارد که به حقیقت ایمان نمی رسید،مگر وقتی که به گناه برخورد می کنی ، صورتت را عبوس کنی. اخم هایت را در هم بکشی. [ مواعظ آیت الله مجتهدی تهرانی ، بدیع الحکمه ، بوستان قرآن، چاپ چهارم،1395، ص 103 و 104 ] 🍃🍃🍃✨✨✨🍃🍃🍃 ❣️الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣️ علمیه نرجس (س) سبزوار
🦋قرآن در نگاه مستشرفان🦋 🔷اساسی‌ترین‌ اشکالی‌ که‌ در تحقیقات‌ و بررسی‌های‌ مستشرقان‌ وجود دارد، نگرش‌ غیر عقلانی‌ همراه‌ تعصب‌ به‌ قرآن‌ و اسلام‌ است؛ از این‌ رو، هیچ‌ یک‌ از اشکالات‌ آن‌ها راه‌های‌ صحیح‌ علمی‌ و تحقیقی‌ را نپیموده‌ و در هیچ‌ مورد، مستندی‌ تاریخی‌ که‌ بتواند مد‌عایشان‌ را اثبات‌ کند، ارائه‌ نکرده‌اند. به‌ جرأت‌ می‌توان‌ گفت‌ که‌ بیش‌تر ادلة‌ آن‌ها چیزی‌ جز خیال‌پردازی‌ و توجیه‌ آن‌چه‌ خود اعتقاد دارند نیست .🔷 آنان، جریان‌ نامسلم‌ تاریخی‌ با پیش‌ فرض‌های‌ خود باز سازی‌ می‌کنند و آن‌را به‌ هزاران‌ شاهد قطعی‌ و مسلم‌ تاریخی‌ را ترجیح‌ می‌دهند. 🔷از مهم‌ترین‌ و اساسی‌ترین‌ انتقادهای‌ مستشرقان‌ به‌ اسلام‌ می‌توان‌ به‌ موضع‌ آن‌ها در مقابل‌ وحیانی‌ بودن‌ قرآن‌ اشاره‌ کرد. 🔷موضعی‌ که‌ می‌گوید: قرآن‌ وحی‌ یا معجزه‌ نیست؛ بلکه‌ ساخت‌ بشر است‌ و محمد آن‌ را تألیف‌ کرده‌ و پنداشته‌ که‌ آن‌ وحی‌ و از سوی‌ خداوند است؛ بدین‌ سبب، فراوان‌ کوشیده‌اند که‌ برای‌ قرآن‌ مصادر غیر الاهی‌ را اثبات‌ کنند 🔷مستشرقان‌ قائل‌ هستند که‌ پیامبر، همة‌ معارف‌ قرآنی‌ را به‌ طور کلی‌ از دو منبع‌ گرفته‌ است: بخشی‌ از آن‌ را از همان‌ محدودة‌ جغرافیایی‌ و زندگی‌ اجتماعی‌ و دینی‌ و فرهنگی‌ جزیرة‌ عرب، و بخش‌ دیگر را از یهودیت‌ و مسیحیت‌ و عقاید و آداب‌ و سنن‌ دیگر ملت‌ها، و از این‌ رو گفته‌اند: مصادر قرآنی‌ به‌ دو مصدر و عامل‌ اساسی‌ تقسیم‌ می‌شوند: «مصادر داخلی» و «مصادر خارجی» 🍃طلبه مائده عیدیزاده 🍃 🌺مدرسه علمیه نرجس س سبزوار