eitaa logo
🌕 نور علی نور
225 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
203 ویدیو
247 فایل
آفرین بر سخن عشق که "مهمانی عرش" همه برهان همه عرفان همه قرآن آید چشمه آب حیات است شراب تفسیر همه "نور است علی نور" چو تبیان آید تنِ خاکی به سوی خاک روان می‌گردد دل عرشی است که در عرش چومهمان آید @Mohamadipayam
مشاهده در ایتا
دانلود
نهج‌البلاغه ح۱۲۵.mp3
1.92M
۱۲۵ 🔹"اسلام" یعنی تسلیم شدن 🔹تسلیم یعنی یقین داشتن 🔹یقین یعنی تصدیق و پذیرش از صدق دل 🔹تصدیق یعنی اعتراف به حقانیت 🔹اعتراف یعنی انجام دستور 🔹انجام یعنی اجرا و عمل 🔶 اسلام >>>>>>>>> عمل ۱۲۵ @NoorAlaNooor
۱۲۵ 🔹"اسلام" یعنی تسلیم شدن 🔹تسلیم یعنی یقین داشتن 🔹یقین یعنی تصدیق و پذیرش از صدق دل 🔹تصدیق یعنی اعتراف به حقانیت 🔹اعتراف یعنی انجام دستور 🔹انجام یعنی اجرا و عمل 🔶 اسلام >>>>>>>>> عمل ۱۲۵ @NoorAlaNooor
امیرالمؤمنین علیه السلام در اوصاف سگ می‌فرمایند: طوبی لمن عیشه کعیش الکلب، ففیه عشره خصال فینبغی ان یکون کلها للمؤمن  الاول: لیس له مقدار بین الخلق و هو حال المساکین  الثانی: ان یکون فقیرا لیس له مال و لا ملک و هو صفه المجردین  الثالث: لیس له مأوی معلوم و الارض کلها له بساط و هو من علامات المتوکلین  الرابع: ان یکون اکثر اوقاته جائعا و هم من دأب الصالحین  الخامس: إن ضربه صاحبه مأه جلده لا یترک بابه و هو من علامات المریدین  السادس: لا ینام من الیل الا الیسیر و ذلک من اوصاف المحبین  السابع: انه یطرد و یجفی فیجیب و لا یحقد و ذلک من علامات الخاشعین  الثامن: رضی بما یدفع صاحبه من الاطعمه و هو حال القانعین  التاسع: اکثر عمله السکوت و ذلک من علامات الخائفین  العاشر: اذا مات لم یبق منه المیراث و هو حال الزاهدین  خوشا بحال کسی که زندگیش چون زندگی سگ باشد. در این حیوان ده خصلت است که مومن به داشتن آنها سزآوار است.   آنکه سگ را در میان مردمان قدری نیست و این حال مسکینان است.   آنکه مالی و ملکی ندارد و این همان صفت مجردین است – مجردین یعنی کسانی که به مقام وصال نائل شده اند و از وابستگی‌های مادی و پست به هرچیز و هرکس حتی از خویشتن جدا شده اند.   آنکه او را خانه و لانه ای معین نیست و همه زمین بساط اوست واین علامت متوکلان است.   چهارم آنکه اغلب اوقات گرسنه است و این عادت صالحان است.   آنکه اگر صد تازیانه از صاحب خود بخورد در خانه او را رها نمی کند واین صفت مریدان است.   آنکه شب هنگام بجز اندکی نمی خوابد و این از اوصاف محبین است.   آنکه رانده می شود و جفا می بیند لکن چون بخوانندش بدون دلگیری باز می گردد و این از علامات خاشعین است.  آنکه به اضافه طعام صاحبش راضی است و این حال قانعین است.   آنکه بیشتر اوقاتش خاموش است و این از علامات خائفین است.   آنکه چون بمیرد میراثی بجای نگذارد و این حال زاهدان است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تصویر پیشنهادی پروفایل