eitaa logo
✨🇮🇷☫امیدبه آینده
517 دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
12.1هزار ویدیو
135 فایل
🔰یکی ازعلائم ایران‌دوستی شما این است که امیدآفرینی کنید؛ اگر یأس‌آفرینی کردید، نمیتوانید بگویدایران دوستید 🔰فعال رسانه ی ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ایتا وشاد ♦️تازه اول کاره.... #امید_به_آینده 🇮🇷 @Omid_be_ayande110 @Jamiyat313 : اینستا 🆔 @rad_media110
مشاهده در ایتا
دانلود
آسوشیتدپرس: ایران در نزدیکی قله‌ای در رشته‌کوه زاگرس در حال ساخت تأسیسات هسته‌ای زیرزمینی است که به دلیل عمق زیاد آن، احتمالا تخریبش، فراتر از توان آخرین سلاح‌های طراحی شده از سوی آمریکا است. 🇮🇷
خدائیان: بانک‌های خصوصی ‌‌خانوادگی شده‌اند رئیس سازمان بازرسى کل کشور: 🔹درباره طولانى بودن فرآیند صدور مجوز‌ها، بسیارى از مدیران نمى‌خواهند این صدور این مجوز‌ها را آزاد کنند، زیرا قدرتى است که در دست دارند و مى‌خواهند این قدرت را داشته باشند. 🔹متاسفانه تعدادی از بانک‌ها به خصوص بانک‌های خصوصی تسهیلاتی غالبا به شرکت‌های وابسته اختصاص می‌دهند که جای تعجب دارد. 🔹سرمایه بانک‌ها باید در اختیار مردم و جامعه باشد نه اینکه بانک‌های خصوصی بانک‌های خانوادگی باشند. 🇮🇷
قسمتی از برنامه زنده ای شبکه استانی بوشهر در اختتامیه جشنواره دانش آموزی ایران جوان بماند در مورد « سردار شهید محمد جعفر سعیدی » اجرای مجری توانمند صدا و سیما: جناب آقای سعید نوذری و پخش زندگی نامه شهید سعیدی لینک تماشا: https://www.aparat.com/v/sT3Bj حتما ببنید 🙏💐 🇮🇷
روز زیبای پنج شنبه شما بخیر شادی. امروز به نام امام حسن عسگریی عليه السّلام می باشد هدیه به محضراین امام عزیز صلوات 🍃🌸 الَّلهُمَ صَلّ عَلَی مُحَمَّد وَ اَلِ مُحَُمَّد وعجل فرجهم 🌸🍃 🇮🇷☫🇮🇷 ایتا |ویراستی |روبیکا| تلگرام | توئیتر | فیسبوک ┄┅═✧🌷💠🌷✧═┅┄
18.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 راهکارهای دروغ نگفتن فرزندان 📗 بر اساس متن کتاب «راهکارهای رهایی از دروغگویی، دورویی و پیمان‌شکنی در خانواده» تهیه شده در پژوهشکده الهیات و خانواده وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان 🔹 تولید شده در اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفترتبلیغات 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 موشک بالستیک خرمشهر ۴ رونمایی شد 🍃🌹🍃 🔸موشک بالستیک خرمشهر ۴ دقایقی پیش در مراسمی با حضور وزیر دفاع رونمایی شد. 🔹 این موشک دارای برد ۲ هزار کیلومتر و وزن سرجنگی ۱۵۰۰ کیلوگرم است. 🔸موشک خرمشهر ۴ نقطه‌زن و بدون نیاز به هدایت فاز نهایی است. 🔹سرعت بالای اصابت سرجنگی به هدف، باعث می شود سیستم های پدافندی دشمن، قادر به تشخیص و رهگیری و اقدام جهت انهدام سرجنگی را نداشته باشند. 🔺تفاوت این موشک با سایر نسل های قبلی خود تامین دقت نقطه زنی در فاز میانی(پرواز بالای جو) است. 🇮🇷
🔻خرمشهر اینجاست! جهان‌آرا کجاست؟ 🔹 ۱. یک هفتۀ اول پس از بیست‌وششم فروردین، شاید کشف حجاب بیش از پنج درصد کاهش پیدا کرد. شال هم نه به‌عنوان حجاب، بلکه برای احتیاط به دور گردن اضافه شد. اما بعد از این یک هفته، و احساس شعاری و تبلیغی بودن هشدار سردار رادان، وضع به گذشته بازگشت؛ بلکه جسارت و بی‌حیایی، فزونی بیشتری گرفت. اکنون تا حد زیادی، وضع کشف حجاب، عادی و بهنجار شده است. مشاهدۀ روزانۀ حدود ده درصد کشف حجاب و حتی کشف بدن، در حال تثبیت‌شدن از نظر روانی و فکری است. کشف حجاب، آشکار و آسوده و در همه‌جا است. البته بعضی از اینان در درون‌شان، حس نگرانی به وجود آمده که نظام قصد برخورد دارد و در کمین ما نشسته است و چه‌بسا از راه برسد. با این حال، وضع همچنان مانند گذشته است؛ به این معنی که روند، دوباره صعودی شده است اما با شیب کم. 🔹 ۲. در حال حرکت به سمت طبیعی‌شدگی و هنجارشدگی هستیم. آن‌قدر تعلل کردند که تا حدی وضع، به نفع آنها تثبیت شده است. غیرت‌ها و حساسیت‌ها، ساییده شده‌اند و این گروهک‌های فرهنگی، بخشی از جامعه شده‌اند. در واقع، خودشان را در جامعه جا کرده‌اند و در پی جایابی ساختاری نیز هستند. اینان جامعه را از آنِ خود کرده‌اند و بخش متدین نیز بیش از گذشته، ناچار است در فضاهای گلخانه‌ای بخزد و از واقعیت‌های فرهنگیِ بیرونی بگریزد، مبادا که دامن‌ش به معاصی اینان، آلوده شود. این همان کاری است که دربارۀ «مدارس» انجام شد و در اثر آن، مدارسِ خاصِ حزب‌اللهی‌ها و مؤمنان ایجاد گردید. مدارس اینان از مدارس دیگران جدا شد و اینک کار جدایی، به «جامعه» هم کشیده شده است. انقلابی‌ها، هرچه بیشتر در حال منزوی‌شدن هستند و خود را پنهان می‌کنند. مدسه و جامعه را نمی‌پسندند اما به جای «مواجهه» و «اصلاح»، می‌گریزند و برای خود، «باغچه‌های فرهنگی» ایجاد می‌کنند؛ ناکام در جامعه‌پردازی توحیدی و راضی به باغچه‌پردازی مصنوعی. از خودسازی به جامعه‌پردازی عبور نکرده‌اند، چه رسد به این‌که بخواهند تمدّن‌سازی کنند. منطق تقیّه و گریختن و پنهان‌شدن و بیرون‌کشیدن گلیم خویش را از آب آموخته‌اند و بس. 🔹 ۳. نیاز نیست که قانون حجاب در مورد همه «اجرا» شود تا سخن از «امکان‌» و «قابلیت»، معنا داشته باشد. شاید دربارۀ حدود بیست درصد، اعمال «قدرت» (اجرای قانون) موضوعیت داشته باشد. بقیۀ افراد با مشاهدۀ اِعمال قدرت، تمکین و همراهی خواهند کرد. برای اینان، «اقتدار» کافی‌ست و حاجت به قدرت نیست. ازاین‌رو، بیست درصد اِعمال «قدرت» و هشتاد درصد تجلی «اقتدار»، ما را از گردنه عبور خواهد داد. کار دولت، بسته به اقتدار است؛ اقتدار که فرویخت، همه‌چیز مباح می‌شود. واقعیت اجتماعی، صفر و صدی نیست، بلکه با مواجهه‌های پیوستاری و متنوّع، گره‌هایی که به ظاهر کور هستند، گشوده می‌شوند. در جنگ ترکیبی، باید چندلایه و چندسویه عمل کند و اهرم‌های مختلف را به کار گرفت. 🔹 ۴. بسیاری از ساختارها، چندان در خدمت غایات دینی نیستند. تسهیل‌گر نیستند، بلکه گاه مانع هستند؛ هرچه که بتوانند بازدارندگی ایجاد می‌کنند. سبک زندگیِ ما نیز در بخش مهمی، زیر نفوذ «ساختارهای تجدّدی» هست؛ حتی در لایۀ خُرد. فقط تحلیل ارزش‌های معطوف به ازدواج و انتخاب همسر، کافی است که تغییر ساختارهای ذهنی را نشان بدهد. از ازدواج تا اشرافیت در زندگی تا فرزندآوری تا پوشش تا مصرف و خرید و پاساژ و سلبریتی و فضای مجازی و لذت و بدن و بینی و گونه و ... در هم تنیده شده‌اند و تجدّد را می‌زایند؛ آن هم در ابعاد ساختاری. در بند هفتمِ بیانیۀ گام دوم، تعبیر «نفوذ سبک زندگی غربی» به کار برده شده است. اولاً نفوذ و ثانیاً نفوذ ساختاری. تجدّد، ما را محاصره کرده است و می‌خواهد بیش از گذشته، سرزمین‌های فرهنگی ما را اشغال کند.‌ خرمشهر اینجاست. جهان‌آرا کجاست؟! 🔹 ۵. ما دچار فقر «فهم عالمانه و دینی» هستیم. چندان شناخت درستی از گره‌ها و گرانیگاه‌ها در دست نیست. باید این فهم را تولید و تکثیر کرد؛ چون ادبیات متناسب با این فهم، ذهنیت‌ها را تغییر خواهد داد. باید تعبیر دینی و انقلابی از دردها و درمان‌ها ارائه داد. رسالت نخبگان فکری، آفرینش همین فهم‌های قدسی است تا به واسطۀ آنها، راه گشوده شود. راهکارها هم وابسته و مشروط به فهم‌ها هستند. حتی فهم ما از ماهیت حجاب هم متوقف مانده است و ازاین‌رو، روایت‌های نو ایجاد نکردیم. تغییر انفسی، تغییر در فهم نیز هست و اغلب باید از «فهم» به «وجود» رسید. ✍️ مهدی جمشیدی 🇮🇷
خدا میداند که اگر ایتا نبود... شاید همه ندانند؛ شاید جوان باشند؛ ولی ما میانسال‌ها که خوب میدانیم دارید چه کیفی می‌کنید از اینکه حزب‌الهی‌ها می‌نویسند و خالی می‌شوند! یک زمانی بود در این کشور می‌گفتند جریان ارزشی «قلم» ندارد! اهل قلم نیست؛ اهل رسانه نیست؛ چقدر هم دلسوزانه میزدند این حرف را... جوری میگفتند که آدم فکر میکرد واقعا دل‌نگران ارزشی‌ها هستند؛ دلشان واقعا میخواهد ارزشی‌ها صاحب رسانه و اهل قلم بشوند... ولی همان روزهای دهه هفتاد هم بعضی‌ها پی برده بودند که این «ارزشی‌ها باید اهل رسانه باشند» دلسوزی نیست! نقشه است! امروز که پلتفرمهای نسبتا بالغی مثل ایتا شاهد حضور میلیون‌ها ارزشی است عده خیلی بیشتری فهمیده‌اند که «نقشه» از چه قرار بوده: ارزشی‌ها قرار بوده بشوند «میرزا بنویس!» ارزشی‌ها قرار بوده اعتراض‌شان را «پُست» کنند و بروند دنبال زندگی‌شان! ارزشی‌ها قرار بوده «خالی» بشوند و زحمت را کم کنند! یک جاهایی باید پیدا می‌شده که اینها دور هم جمع شوند؛ همدیگر را بخوانند؛ همدیگر را لایک کنند؛ همدیگر را «عضو» شوند! یک محیطهایی قرار بوده راه بیفتد که ارزشی‌های جامعه «اقدام» را مساوی بگیرند با «انشاء»... یا نهایتا صدا و تصویری منتشر کنند و قدری سبک شوند و «تاب و تحمل‌شان» بالا برود! خدا میداند اگر این ایتا و امثال ایتا نبود؛ آن مشاور و آن لایحه‌نویسی که متنی مشابه «لایحه جدید عفاف و حجاب» را تنظیم کرده بود چطور گرفتار می‌شد در این مملکت! ماها دهه هفتاد را هنوز یادمان هست؛ روزگاری که حزب‌الله خیلی «قلم» نداشت؛ ولی خیلی «اثر» داشت! محمد حسین 🇮🇷
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی حجت الاسلام و المسلمین عبد الحسین خسرو پناه : گاهی مقررات نوشته می شود و ساختار هم طراحی می شود ولی گفتمان سازی انجام نمی شود و یا گفتمان سازی در مسیر عکس صورت می گیرد. مثال آن همین لایحه ی عفاف و حجاب است که اخیرا قوه ی قضائیه به دولت داده است و دولت هم با اصلاحاتی تحویل مجلس داده است. این لایحه هنوز منتشر نشده است اما به سرعت مورد نقد و حمله قرار گرفته است و حتی امروز جمعی در کنار ریاست جمهوری بر علیه آن تجمع کرده اند . استاد حوزه علمیه قم  از نحوه ی مواجهه  جریان انقلابی با این مسئله گلایه کرد و  افزود: بیشترین انتقادات از طرف جریانات انقلابی است و گفته می شود اولین کسی که نقدی در این مطلب نوشت آقای شریعتمداری کیهان بود. انتقاد ها از سوی جریان انقلابی است ولی دوستان دقیقا در زمین بازی دشمن کار میکنند؛ چون آقایونی که این لایحه را نوشته و کار کرده و فکر کرده اند  در این زمینه گفتمان سازی نکرده اند و در نتیحه گفتمان سازی را دیگران دارند علیه آن انجام میدهند. قانون در جمهوری اسلامی این است که حتی ضعیف الحجاب بودن هم جرم است و این یعنی باید ضابط او را دستگیر کند و به دادگاه ببرد و دادگاه او را محاکمه کند؛ یعنی تفهیم اتهام کند و وقتی برای دادگاه اثبات شد که این، جرم است، مجرم وکیل بگیرد. بعد که اثبات شد، حکم صادر بشود و بعد از آن حق اعتراض هم دارد و اعتراض دوباره در فرایند خودش قرار میگیرد. بعد از همه ی این  مراحل حکم صادر بشود که این خانم مکشفه به طور مثال ۲۰۰ هزار تومن یا ۳۰۰ هزار تومن یا ۱میلیون تومن جریمه شود. عقلای انقلابی دیده اند که باید این مسئله ی کشف حجاب، قانونش فرایندی باشد و گفته شود در مراحل اول این فعل تخلف محسوب میشود و در مراحل بعد جرم. ضابطین بتوانند کسی را که مکشفه  بیرون آمده است - مثل جریمه ی  راهنمایی رانندگی – به هر مقداری که بازدازنده باشد - جریمه کنند؛ بار اول ضابط تذکر بدهد، بار دوم تذکر بدهد و  بار سوم جریمه نقدی کند و بعد  از آن جریمه ی نقدیِ بیشتر و طی یک فرایند، این جمعیت که به طور فرضی صد هزار مکشفه هستند که لجاجت میکنند و عناد می ورزند تبدیل به جمعیت کمتری شود. در این صورت دادگاه میتواند برای آن ها عنوان جرم را دنبال بکند. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: از اول  که نمیشود گفت به طور فرضی صد هزار نفر آدم به دادگاه بروند. قانون فعلی اصلا اجرایش امکان پذیر نیست و اصلا با آن نمی توان حکم الهی را اجرا کرد. عقل میگوید مثل تخلف های راهنمایی رانندگی و به صورت فرایندی در گام های اول جریمه شود و در مراحل بعد جرم تلقی بشود.  به هر حال قرار است امربه معروف و نهی از منکر به نتیجه برسد. این همه عقلای حقوقدان متدین و فقیه و حکیم دور هم نشسته اند و به لایحه ای رسیده اند بعد عده ای شروع به حمله  می کنند. بعد که به آن ها می گوییم مگر شما لایحه را دیده اید میگویند ندیده ایم.  فقط می خواهند حمله کنند. دقیقا چیزی که دشمن میخواد به دست ما بچه حزب الهی ها اتفاق میفتد. چرا این طور می شود؟ از سه ماه پیش که بحث لایحه مطرح شد حرف ما به دولت مردان این بود که اگر بهترین لایحه را هم نوشتید ولی پیوست رسانه ای و گفتمان سازی نداشتید به نتیجه نمیرسد ولو این که هر سه قوه همراهی کنند. عضو هیئت علمی  پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بخش سوم مفهوم حکمرانی را به صورت مختصر بیان کرد: بعد از تنظیم گری، نوبت تصدی گری است. تصدی گری همان مراحلی است که طی آن مردم به مقررات مقید میشوند و به طور عمده شامل ساختارهای دولتی، اداری و مردمی یعنی تشکل های مردمی می شود. 🇮🇷
عبدالحسین خسروی پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از لایحه عفاف حجاب می گوید https://eitaa.com/Omid_be_ayande110/2351