eitaa logo
✨🇮🇷☫امیدبه آینده
521 دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
11.9هزار ویدیو
135 فایل
🔰یکی ازعلائم ایران‌دوستی شما این است که امیدآفرینی کنید؛ اگر یأس‌آفرینی کردید، نمیتوانید بگویدایران دوستید 🔰فعال رسانه ی ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ایتا وشاد ♦️تازه اول کاره.... #امید_به_آینده 🇮🇷 @Omid_be_ayande110 @Jamiyat313 : اینستا 🆔 @rad_media110
مشاهده در ایتا
دانلود
السلام علیک یا اباعبدالله🌷گمنام چه کسی است! من که دنبال نامم یا او که نامش را از همه گم می کند ..‌. او که پلاکش را از خودش دور می کند تا پیش مردم گمنام بماند .... یا من که به هر کارم پلاکی آویزان می کنم! شهید پیش خدا گمنام نیست...‌ گمنام کسی است که خدا از او نامی نبرد ... که برخی ارزش نام هم ندارند👌🌷 ✍️سید علی شجاعی اللهم عجل لولیک الفرج🌷
🔻جرم مردم مدینه بعد از پیامبر این بود که حاضر نشدند زندگی عادی خود را تغییر بدهند! 🔻آیا ما حاضریم به‌خاطر اقتصاد مقاومتی یا فرزندآوری، مدل زندگی‌مان را تغییر دهیم؟ ➖ گاهی دین از ما می‌خواهد به اقتضای نیاز روز، وضع عادی زندگی‌مان را تغییر دهیم ➖ خیلی از دین‌داران حاضر نیستند دین تمام شئون زندگی‌شان را در بر بگیرد ➖مصائب فاطمیه را نباید صرفاً به دو سه نفر منتسب کرد. مشکل اصلی این بود که مردم در صحنۀ «ابتلا» پای کار نیامدند. ➖ گاهی در صحنۀ «ابتلا» لازم است عمل اجتماعی خاصی انجام دهیم که جزو واجب یا حرام‌های مشخص نیست ➖ سکولار نبودن یعنی اینکه بر اساس دین و به اقتضای نیاز روز، زندگی خودمان را تغییر بدهیم 🔘 مسئلۀ معنویت و بندگی خدا از جانب اکثر انسان‌ها به‌عنوان یک امر فرعی در زندگی بشر تلقی می‌شود و مردم معمولاً بندگی خدا را در متن زندگی خودشان قرار نمی‌دهند بلکه در حاشیه زندگی قرار می‌دهند. «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَعْبُدُ اللهَ عَلى حَرْفٍ» 🔘 مردم غالباً زندگی خود را بر اساس نیازهای غریزی و منافع و مضار فوری تنظیم می‌کنند و حتی بسیاری از دین‌داران هم حاضر نیستند اجازه بدهند که دین، تمام شئون زندگی آنها را در بر بگیرد. 🔘 بلافاصله بعد از رسول خدا(ص) تفکرات سکولار در جامعه حاکم شد. البته بسیاری از مناسک و عقاید دین را حفظ کردند اما وقتی دین می‌خواست به صورت جدی وارد زندگی مردم بشود و معادلات قدرت و اقتصاد را شکل بدهد، همان‌جا در مقابل دین ایستادند. 🔘 قبل از بعثت نبوی هم، علت مخالفت با پیامبر(ص) بیشتر از همین جنس مخالفت‌ها بود؛ مشکل آنها این بود که دین می‌خواست بیاید در مناسبات اجتماعی و در معادلات قدرت قرار بگیرد. 🔘 مصائب فاطمیه را نباید صرفاً به دو سه نفر منتسب کنیم. مشکل اصلی در فاطمیه این بود که مردم در صحنۀ ابتلا و امتحان، پای کار نیامدند. مسئله اصلی، مذهبی‌هایی هستند که نمی‌گذارند دین در تمام شئون زندگی و مناسبات اجتماعیِ آنها نفوذ کند و اثرات خود را نشان بدهد. 🔘 در دین، یک‌سری حلال‌ها و حرام‌های بَیّن وجود دارد که بسیاری از دین‌داران حاضرند رعایت کنند، ولی دین، فقط اینها را از ما نمی‌خواهد، بلکه دین در صحنۀ «ابتلا» یک وظایفی را برای ما تعیین می‌کند. 🔘 مثلاً شما در شرایط عادی، هفته‌ای یک‌بار به پدر و مادرت سر می‌زنی، ولی اگر آنها به یک بیماری خاص مبتلا بشوند، در این صحنۀ ابتلاء دیگر کافی نیست که هفته‌ای یک‌بار به آنها سر بزنی و شاید لازم باشد هر روز از آنها مراقبت کنی. 🔘 «ابتلا» یعنی تکلیف خاص در موقعیت خاص. یک نمونه‌اش همان جملۀ امام(ره) است که فرمود حفظ نظام از نماز واجب تر است... 🔘 گاهی در صحنۀ ابتلا لازم است یک عمل اجتماعی خاص را انجام بدهیم که جزو کارهای واجب یا حرامِ خیلی مشخص(مثل نماز) نباشد. اما خیلی‌ها چون این ابتلا، جزو واجباتِ مشخص نیست، راحت آن را پشت گوش می‌اندازند و انجام نمی‌دهند. 🔘 فرزندآوری یکی از مسائل مهم جامعۀ امروز است. آیا ما حاضریم به خاطر این مسئله مهم، فرم زندگی عادی خود را تغییر بدهیم؟ کمااینکه رسول‌خدا(ص) بعد از بعثت، و بعد از هجرت، وضع زندگی عادیِ مردم را تغییر داد. 🔘 گاهی دین از ما می‌خواهد به اقتضای نیاز روز جامعه، وضع عادی زندگی خود را تغییر بدهیم. مردم مدینه هم بعد از رحلت پیامبر(ص) جرمشان این بود که حاضر نشدند زندگی عادی خود را تغییر بدهند. 🔘 سکولار نبودن یعنی اینکه بر اساس دین و به اقتضای نیاز روز، زندگی خودمان را تغییر بدهیم. مثلاً رهبر جامعه دینی تعیین می‌کند که مرز جهاد با دشمن در عرصۀ اقتصاد است و ضرورت «اقتصاد مقاومتی» را مطرح می‌کند و اقتصاد مقاومتی هم بدون مشارکت مردم شکل نمی‌گیرد. 🔘 آیا ما برای اقتصاد مقاومتی، کار و زندگی عادی خودمان را تغییر دادیم و برای رونق تولید، سراغ ایجاد تعاونی و تولیدی رفتیم؟ آیا ما هیئتی‌ها و مسجدی‌ها و بسیجی‌ها، از کار کارمندی دست کشیدیم و سراغ فعالیت‌های مولّد رفتیم؟ آیا همۀ ما سرمایه‌های خودمان را در این عرصه آورده‌ایم؟ 🔘 حالا که این کارها را نکرده‌ایم، آیا خودمان را مقصر می‌دانیم و فکر می‌کنیم جنایت کرده‌ایم؟ نه! خُب مردم مدینه هم می‌گفتند «ما که جنایت نکردیم، فقط در خانه نشستیم و کاری انجام ندادیم!» 👤علیرضا پناهیان 🚩 دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی - ۱۴۰۰.۰۹.۲۵
🇮🇷🇵🇸 📝 ائتلاف ضدیمنیِ آمریکا بدون حضور عربستان و امارات 🍃🌹🍃 🔸وزیر دفاع آمریکا که به تل‌آویو سفر کرده از تشکیل ائتلاف دریایی با همراهیِ انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، هلند، کانادا، بحرین و سیشل برای «تأمین امنیت دریای سرخ» و مقابله با تهدیدهای یمن خبر داد. 🔹برخی منابع صهیونیستی غیبت کشورهایی مثل عربستان، امارات و مصر در این ائتلاف را «خطرناک» توصیف کرده‌اند. |
16.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌اینایی که هنوز نمی دونن جمهوری اسلامی چکار کرده حتما حتما این فیلم را ببینن.. ✖️گوش بدید جالبه..
♦️‌احتمالا چند روز دیگه هم پاپ رسما اعلام میکنه که خودشم رنگین کمونیه! 🔹‌خاک بر سر واتیکان که صداش برای نسل کشی غزه در نیومد و سرش به این کثافت کاریا گرمه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افشاگری و انتقادات یکی از کارکنان دادگستری استان چهارمحال بختیاری در دیدار آقای اژه ای از این استان مهر 1402
متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به بودجه اضافه شد رئیس سازمان برنامه و بودجه: 🔹در اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۳، هزینه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و حق عائله‌مندی و اولاد اضافه شد 🔹نمایندگان مجلس اصرار داشتند این ارقام در لایحه به صورت صریح ذکر شود،ما عمل کردیم و در لایحه این اعداد را اضافه کردیم 🔹البته نمایندگان مجلس انتظارات داشتند سیاست ارزی و انرژی دولت را هم در بودجه بیان کنیم، ولی در جلسه رو روز پیش با رئیس محترم مجلس و کمیسیون تلفیق اعلام کردیم این موضوعات عملاً فرا بودجه‌ای است و باید خارج از بودجه بررسی شود.
بسم‌الله الرحمن الرحیم بخش‌هایی از دانش اقتصاد متعارف آلوده است به توجیه رباخواری مطابق با آموزه‌های یهود، شما می‌توانید فقط از غیر یهود ربا دریافت کنید. در تورات آمده است: از بیگانه ربا بگیر اما از برادرت ربا مگیر تعداد قابل توجهی از اقتصاددانان مشهور و نامدار، یهودی هستند. نامدارانی چون: جان مینارد کینز میلتون فریدمن پل ساموئلسن یوزف شومپیتر به جرآت می‌توان گفت نظریه متعارف اقتصاد کلان و اقتصاد پولی و اقتصاد رشد بگونه‌ای بسیار ماهرانه مبتنی بر ربا سازماندهی شده است.‌ یک‌ هماهنگی بسیار زیرکانه بین همه این اقتصاددانان در توصیح و بکارگیری بهره علیرغم تفاوتهای مکتبی بین آنها وجود دارد. چون در آیین مسیح ربا حرام است، دانشمندان یهود ناچار بودند به توجیه و استدلال برای تفاوت بین بهره و ربا دست بزنند. گفته می‌شود آنچه باعث شد بزرگان یهود درصدد قتل مسیح برآیند، مخالفت سرسخت ایشان با رباخواری آنها بود. هر موقع مسیح به بیت المقدس وارد می‌شد و بساط رباخواری اینها را پهن می‌دید، با چوب درخت زیتون به جانشان می‌افتاد. اما ظاهرا در این منازعه تا امروز این یهود بوده که برنده بوده است. کلمه اینترست به معنای بهره، اما در اصل به معنای علاقه و مفیدیت است که در اثر تلاش نویسندگان یهود جایگزین کلمه منفور یوژری یا همان ربا شد.‌ امروزه در پس این تلاش‌های بسیار گسترده‌ی این نویسندگان، بهره در قالب های مختلف زیر در دانش متعارف اقتصاد ظاهر شده است: بهره پولی بهره بانکی بهره طبیعی بهره واقعی بهره اسمی بهره خنثی بهره بیولوژیک بهره بین زمانی بهره بین‌نسلی بهره خودی بهره کالایی و .... مطالعه آثار و استدلال ها و جستجو در بین این انواع مختلف بهره کاری بس زمان‌بر است. امروزه در هیچ کجای متون متعارف دانشگاهی در اقتصاد کلمه یوزری مطلقا استفاده نمی‌شود ولی به جای آن، اینترست، از پرکاربردترین کلمه ها است. اینها همه به مدد تلاش‌های هماهنگ و استاد شاگردی های دودمانی این ابناء یهود ممکن شده است.‌ امروزه پای این استدلال‌ها متاسفانه به بخش‌هایی از دانش اقتصاد اسلامی نیز رخنه کرده است و پژوهش‌هایی را شاهد هستیم که با همان استدلال‌های غربی درصدد توجیه تفاوت بهره از ربا هستند. بی شک دست بخش‌هایی از دانش اقتصاد متعارف تا آرنج در خونی که امروزه در فلسطین ریخته می‌شود فرو رفته است.‌ این‌ یک واقعیت است و نمی‌توان از آن شانه خالی کرد. به‌طور خاص، کسری خارجی آمریکا محل تامین هزینه‌ی تولید بمب‌ها و گلوله‌هایی است که حرام لقمه‌های صهیونیست بر سر مظلومین غزه می‌بارند. نظریه کینزی جریان‌ مدور فعالیت‌های اقتصادی که آمریکایی‌ها آن‌را مدل‌سازی کردند و تا حد مدل‌های تعادل عمومی پویای تصادفی امروزین توسعه اش دادند، و با حقه‌بازی و چشم‌بندی، ربا را درونش تزریق کردند، به روشنی پشتوانه نظری این هجوم را توضیح می‌دهد. اگر بگویم دانش اقتصاد متعارف، دانشی کاملا محض و فارغ از قضاوت‌های دینی و عقیده‌ای است، یا دروغگو و یا کم اطلاع هستیم و فریب دغل بازی‌های مشتی رباخوار را خورده‌ایم.
پرداخت وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی از هفته آینده رئیس بنیاد مسکن: 🔹برخلاف گذشته شاهد همکاری خوبی بین وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه برای وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی بوده‌ایم. 🔹هفته گذشته مراحل اداری تضمین نامه از صندوق ملی مسکن به سازمان برنامه و بودجه و از آنجا به بانک انجام شد. روز ۲۳ آذر نیز آقای منظور تضمین نامه را امضا کرده بود. 🔹توزیع بانکی وام مسکن روسنایی هفته آینده انجام خواهد شد و امسال به ۳۵۰ هزار نفر این وام پرداخت می‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نماهنگ | بی‌تفاوتی جایز نیست! 🔹 رهبر انقلاب: در قضیّه‌ی غزّه، این [وظیفه‌ی] واکنش بر دوش همه‌ی ما وجود دارد؛ باید واکنش نشان بدهیم؛ عدّه‌ای گرسنه‌اند، عدّه‌ای زیر بمبارانند، عدّه‌ای دارند صدتا صدتا به شهادت میرسند. در این جبهه‌بندی‌های متعدّدی که وجود دارد در سطح جهان، در سطح کشور، عالِم ــ چه عالِم دانشگاه، چه عالِم حوزه ــ باید اوّلاً تلاش کند حق را بشناسد، حق مشخّص بشود، در کنار حق بِایستد؛ بی‌تفاوتی، نگاه کردنِ بی‌تفاوت، برای عالِم و دانشمند جایز نیست. ۱۴۰۲/۰۷/۲۵