11.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این هم از گلایههای مرحوم #نادر_طالب_زاده در رابطه با انفعال مساجدی که قرار بود سنگر باشند:
مسجد محل تفکر است، مساجد باید از قبل از اذان صبح تا آخر شب باز باشند.
مسجد را اگر بستید، جلوی خلاقیت را گرفتید.
تنها کشوری هستیم در دنیا از کشورهای اسلامی که مساجد مان درش بسته است، اگر کسی ساعت ۱۰ یا ۱۱بخواهد در مسجد بیتوته کند ، این همه مستحب است در مسجد بنشینید فکر و اندیشه کنید.
هیچ مسجدی در ایران اینکار را نمیکند.
مسجد باید باز باشد ، چرا هیئت امناها همکاری نمیکنند؟
چرا بعد از نماز و قرآن مردم را بیرون و مسجد را قفل میکنید؟
یک مقایسه کنید با تمام مساجد دنیا...
#مسجد_محوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شوخی و خنده در ایام سرور
همراه با نکته ای جدی:
بازی بچه ها را در هنگام نماز تحمل کنید و با عصبانیت با آنان برخورد نکنید تا از اصل نماز زده نشوند.
البته اگر برخی بازی های آنان موجب حواس پرتی شما در نماز می شود و حضور قلب شما به هم می خورد چاره کار خواندن نماز در مسجد یا نماز خانه خاص داخل منزل باشد با مدیریت زمان و مکان مدیریت نمازتان نیز آسان میشود.
اگر حین نماز بچه را در آغوش دارید وقت رکوع به زمین بگذارید زیرا برخی فقها دست بر زانو گذاردن حین رکوع را تاکید دارند
#تربیت_کودک
#کودک_رسانه
🟢 توصیههای استاد مطهری برای چگونگی استفاده بهینه از وقت
🔹 آدمی یا در حال جلو رفتن است و یا در حال عقبگرد، یعنی حالت توقف وجود ندارد، زیرا اگر وقت و عمر، بجا مصرف شود پیشروی است، اگر بیجا مصرف گردد سرمایه باختن و عقبگرد است.
🔸تنها قدر وقت دانستن کافی نیست، مهارت و استادی از نظر بهرهبرداری لازم است. استفاده بیشتر در مدت کمتر موقوف به این است که:
🔹اولا انسان همیشه برای کارهای خود برنامه و نقشه داشته باشد؛
ثانیا برای هر کار وقت مناسب همان کار را در نظر بگیرد؛
ثالثا ترتیب کارها را طوری بدهد که وقت خالی نماند.
📗 استاد مطهری، حکمتها و اندرزها، ج۲، ص۱۹۸-۱۹۷
بهشتی چپ نیست
#شهیدبهشتی: گفته ایم با اقتصاد دولتی مخالفیم
منبع: #شهید_بهشتی، نظام اقتصادی در اسلام (مباحث کاربردی ) ۱۳۹۷، تهران: انتشارات روزنه
1. یکی از اصولی که در سیستم اجتماعی و اقتصادی ما براساس معیارها و تعالیم اسلامی بر آن تأکید داریم، این است که در جامعه اسلامی باید از یک طرف کوشش شود دولت همه ی مصالح مردم را مورد توجه قرار بدهد و تأمین کند، ولی از سوی دیگر کارها هر چقدر ممکن است کمتر دولتی شود. مردمی بودن کارها و دولتی نشدن مدیریت جامعه به عنوان یک اصل از اصول نظام اجتماعی و اقتصادی اسلام است. ص157
2. گفته ایم با #اقتصاد_دولتی مخالفیم. ما با دولتی شدن اقتصاد مخالفیم و اقتصاد باید در حداقل ضرورت، دولتی باشد. این جزء اصول بود. ما با دولتی شدن اقتصاد مخالفیم. معتقدیم دولتی شدن اقتصاد، انسان های جامعه را وابسته می کند. منظور از وابستگی هم این است که انسانهای جامعه همه مزدور دولت می شوند. نظام مزدوری از بین نمی رود. منتها در سابق، مزدور اشخاص بودند، حالا مزدور دولت می شوند. ص235
3. در جامعه ی اسلامی، نقش محدودیتهای دولتی مورد پذیرش است ولی این محدودیت ها باید به حداقل ممکن برسد. بنابراین، اصل بر کاهش نقشهای الزامی و اجباری افراد از ناحیه دولت و اینکه دولت در کار افراد کمتر دخالت بکند است. ص216
#اقتصاد_مردمی
#بهشتی_مظلوم
#مناظره
#اقتصاد_اسلامی
🇮🇷
📝#یادداشت_کوتاه | الزامات و راهکارهای جهاد تبیین
🍃🌹🍃
🔻 اولین اصل مهارت آموزی است. نیروهای دغدغه مند معمولاً با ضعف مهارت مواجهند؛ دغدغه دارند ولی راهکار را نمی دانند. هرکسی خودش را عضو جبهۀ انقلاب میداند- از یک خانم خانهدار، تا یک کاسب، کارگر، دانشجو یا دانش آموز باید از یک سلسله مهارتها برای جهاد تبیین برخوردار بشود.
🔸 مثلاً مهارت متننویسی، سخنرانی، پاسخ به شبهات، توئیت زدن،موشن گرافی، تدوین، تهیۀ عکس نوشت و... . البته بخشی به ساختارها بر می گردد که باید برای کادر سازی در حوزه جهاد تبیین این مهارت ها را به علاقمندان انقلاب یاد دهد.
❌ اقدام بعدی برای جهاد تبیین:
1⃣ _ مخاطب شناسی
2⃣ _ توجیه مخاطب
3⃣ _ همراه سازی
4⃣ _ فعال سازی مخاطب
👈 ودر نهایت ساختن جهادگر عرصه تبیین است.
🔹 پیامبر را به طبیب دوّار بطبّه مثال زده اند یعنی پزشکی که خودشان راه می افتادند و در کوچه و بازار درمان می کردند. در این مسیر نیز باید جهادگر ضمن عدم انفعال، فعالانه و انقلابی اقدام کند، منتظر نشود دیگران به او مراجعه کنند، بلکه ببیند بر چه کسی میتواند تاثیر گذاری داشته باشد مخصوصاًبا تبلیغ چهره به چهره.
فراموش نشود که برای جهاد تبیین نیاز به پیوندهای اجتماعی قوی و کار گروهی و قرارگاهی داریم نه اینکه با کمترین اختلاف سلیقهای دچار اختلاف بشویم و هر کدام ساز خود را بزنیم.
✍ هادی ابراهیمی
بقول شهید عباس بابایی
پـرواز انـدازه ی آدمــو بـرمـلـا مـی کـنـه. هـرچـی بــالــاتــر مـی ری دنـیـا از دیـد تـو بـزرگـتـر مـی شـه و تـو از دیـد دنـیـا کوچکتر !
13.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۹ توصیه فوق العاده برای مهمانانِ ویژه ماه خدا
از مرحوم آیت الله کشمیری
#ماه_رمضان
🟢 منتخب دوره دوازهم مجلس شورای اسلامی مردم قم محمد منان ریسی
🔹دیروز یکی از انبوهسازان باسابقه کشور تماس گرفت و ار حقیر گلایه کرد که چرا در برنامه ثریا، انبوهسازی را نقد کردهام. فرمود نقد انبوهسازی مثل این است که کارخانهسازی را نقد کنیم؛ آیا کارخانهسازی بد است؟! خیلی صریح و شفاف پاسخ دادم که بله!!
🔹برادران و خواهران گرامی، اگر میگوییم که مردمیسازی رمز تحقق تمدن نوین اسلامی است بایستی تعارف را کنار بگذاریم و مواضعمان را هرچند خوشایند برخی از سرمایهداران و ذینفعان نباشد شفاف بگوییم. از منظر تمدن اسلامی، هرنوع صنعت بزرگ مقیاس که لازمهاش کارگری و اجیر شدن اکثریت برای اقلیت باشد مطلوبیت ندارد (به جز برخی استثنائاتی که گریزی از آنها نباشد). به جایش آنچه مطلوب است، توسعه کارگاهها و کسب و کارهای خُرد است تا مردم به جای آنکه مواجب بگیر عدهای سرمایهدار باشند و کارگریِ آنها را بکنند، آقای خودشان باشند و برای خودشان کار کنند. اگر انبوه تسهیلاتی که با رانتهای مختلفِ اصحاب ثروت و قدرت، به مگا کارخانهها و صنایع بزرگ تزریق شده است (که دقیقا در راستای مفهوم انباشت سرمایه و اصول نظام سرمایهداری است) به کارگاهها و کسب و کارهای خُرد تزریق شده بود اکنون به مراتب وضعیت اقتصادی عادلانهتری داشتیم.
🔹اما آیا لزوما این به معنای تحجّر و بازگشت به قرون گذشته است؟! خیر، هنر حاکمیت این است که بتواند بدون تصدیگری، اما با تکمیل زنجیره ارزشِ این کسب و کارهای خُرد، همان محصول نهایی مگا کارخانهها را با شکستن انحصار و با راهبرد مردمیسازی به دست بیاورد. این همان تجربهای است که برخی کشورهای دیگر، حتی در تولید محصولات خاصی نظیر خودرو نیز با موفقیت به آن مبادرت کردهاند.
🔹پینوشت: در تکمیل عرایض فوق، به این جملات آیت الله جوادی آملی عنایت بفرمایید: "ملت را با شغل و کارگری و با مزدوری اداره کردن مکروه است؛ هرگز دین نمیخواهد ملت مزدور باشد... مکروه است انسان مزدور باشد، هر کس باید برای خود کار کند" (۱۳۹۳/۲/۱۸). این همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب نبز با بیان دیگری بر آن تاکید دارند: "تمدّن اسلامی، جز با حضور مردم، جز با توجّه و مبادرت مردم امکانپذیر نیست. باید مردم بخواهند، مردم بیایند، مردم اقدام کنند" (۱۴۰۲/۱۰/۲۶). میدانم که چنین یادداشتهایی خوشایند سرمایهدارانی همچون انبوهسازان (که راهبرد آنها دقیقا در تقابل با مردمیسازی است) نیست اما قاعدتا از حقیر انتظار میرود تا مدافع حقوق مردم باشم و نه مجیزگوی سرمایهداران و انبوهسازان.
#تمدن_اسلامی
#مردمی_سازی
اخیرا برخی رسانه های وابسته به نهادهای نظامی بدون احترام به نظر مردم تهران در انتخابات و همچنین کج دهنی به صحبت های رهبر انقلاب عملا شرایط نابسامانی را در افکار عمومی کشور طرح ریزی کرده اند.
چه کسی به خبرگزاری فارس این جسارت را داده است که برای اعتبارنامه منتخبین مردم تهران آن هم با رای بیش از ۴۰۰ هزار نفری کمپین برگزار کند؟
چرا از انتخاب جدید مردم ناراحتید؟لااقل به موضوع خانواده آقای خاص هم بپردازید و کمپین های مردم را برای این موضوع رد نکنید؟
رسانه ای که فاقد اعتبار از سوی مردم هست حق ندارد برای نماینده ای که اعتبارنامه خود را از مردم دریافت کرده است،فضای کشور را مسموم کند.
بعد از اعلام نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تهران،رسانه های تسنیم و جوان و فارس با یک برنامه از پیش تعیین شده پروژه تحریک کننده ای را برعلیه منتخبین مردم آغاز کردند.
بغض و ناراحتی رسانه هایی نظیر فارس و تسنیم و جوان درباره انتخاب مردم بسیار شرم آور و تاسف برانگیز هست،آن ها بدون توجه به صحبت های رهبری برای جلوگیری از تلخ کردن کام مردم،عملا سناریوی بی احترامی به انتخاب مردم را پیش گرفته اند
بعد از شکست جریان خاص و آقای خاص در انتخابات مجلس شورای اسلامی تهران شاهد این هستیم که برخی در حال برهم زدن کشور و امنیت روانی مردم هستند،وقتی مردم از عملکرد آقای
خاص و جریان موسوم به چنار راضی نیستند مقصر کیست؟مگر چه شده که کشور را بهم ریختید؟
تسنیم و جوان و فارس نشان داده اند اعتقادی به معیارهای حرفه ای در حوزه رسانه ندارند و در زمان لازم خط پروژه را بر احترام به نظر مردم ترجیح می دهند.
ابوقاسم
خداوندا این حماقتها کی میخواد تمام بشه!
از قدیم گفتن چاقو دسته خودش رو نمیبُره!
تنها و تنها و تنها جایی که این اتفاق میفته بین مثلا انقلابیون و درون نهادها انقلابیه!
عوضش انحصارطلبها، افسادطلبها، نفوذیها، منافقین و قس علی هذا... در فسقی که دارن پشت همند و تا حالا نشده علیه هم بزنند!