eitaa logo
✨🇮🇷☫امیدبه آینده
518 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
12هزار ویدیو
135 فایل
🔰یکی ازعلائم ایران‌دوستی شما این است که امیدآفرینی کنید؛ اگر یأس‌آفرینی کردید، نمیتوانید بگویدایران دوستید 🔰فعال رسانه ی ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ایتا وشاد ♦️تازه اول کاره.... #امید_به_آینده 🇮🇷 @Omid_be_ayande110 @Jamiyat313 : اینستا 🆔 @rad_media110
مشاهده در ایتا
دانلود
22.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سر شوخی با دنیای اجنه باز شده 😨🤐 حضرت آقا هم اشاره داشتند و چندبار تذکر دادند آیت الله بهجت فرمودند : 1. دعاچهار قل زیاد بخوانید 📿 2. آیت الکرسی قبل خواب حتما بخوانید 📕 3. حرز امام جواد (ع) به بازوی راست حتما ببندید صحبت حجت الاسلام قاسمیان 🆔 @Omid_be_ayande110
ایام محسنیه ⭕️ در مورد ایام محسنیه امسال هم مثل هر سال بحث هایی در فضای مجازی پیش میاد که خوبه چند نکته در موردش مطرح بشه. 🔶 بنابه منابع تاریخی چند مورد حمله به خانه حظرت زهرا سلام الله علیها شده که هجوم آخر موجب شهادت فرزند حضرت میشه. این هجوم حدودا 50 روز بعد از رحلت پیامبر اکرم اتفاق میفته. 🔺 برای همین اکثر مراجع و تاریخ نویسان میگن اصلا در ایام اول ربیع اتفاقات مربوط به شهادت حضرت زهرا رخ نداده. چون حضرت به مدت 40 شب به منزل مهاجرین و انصار میرفتن تا برای امیرالمومنین علی علیه السلام یار جمع کنند. ⭕️ در مجموع عزاداری ایام محسنیه بدعتی هست که از حدود 200 سال قبل پیدا شده و در سال های اخیر هم تشیع انگلیسی این بدعت رو پر رنگ کرده و برای ضربه زدن به حاکمیت شیعه در ایران، چنین دهه ای رو طراحی کردن که همه مومنین باید مراقب باشند که در دام فرزندان انگلستان نیفتند. 🆔 @Omid_be_ayande110
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اظهارات درستکار بعد از شکست حسن یزدانی 🔸سرمربی تیم ملی کشتی آزاد:داوری عامل شکست حسن یزدانی بود؛ نفوذ آمریکایی ها در داوری باعث برد تیلور شد 🆔 @Omid_be_ayande110
14.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 «همه چی آرومه ما چقدر خوش‌بختیم...» 🔸 این حرف‌ها چقدر آدم را یاد این سکانس از سریال پایتخت می‌اندازد، زمانی که نقی معمولی بعد از باخت سنگین در کشتی، خراب شدن خانه‌اش و انتشار کلیپ و تمسخرش توسط همگان، به خانه آمده بود. 🆔 @Omid_be_ayande110
16.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ زمزمه های شکست سکولاریزم در برابر اسلام در اروپا 💠 طبق آخرین آمارها، ۳۰ درصد بانوانی که از «پوشش اسلامی» در اروپا استفاده می کنند غیر مسلمانند. 💠 در حوزه عمومی فرانسوی ها جنگ ایدئولوژی را باخته اند و امروزه اسلام در اروپا در حال پیشرفت و سکولاریزم در حال شكست است 💠 اجبار مردم به برهنگی باعث پناه بردن زن به فطرت و ارزش‌هاست و اجبار به بی حجابی از عوامل نفرت مردم از سکولاریسم است. 🖌بايد در كنار هر قانون ايدئولوژيک مانند حجاب، اقناع گسترده و گفتمان سازی صورت گيرد. آموزه‌های اسلام به دلیل عقلی و فطری بودن، این ظرفیت اقناع را دارد اما اندیشه‌های سکولاریزم فاقد این ظرفیت است. 🆔 @Omid_be_ayande110
6.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺روایت استاد عباسی ولدی از دیدار سال ۹۸ با مقام معظم رهبری در جمع زائران اربعین: مقام معظم رهبری گفتن جز چندتا دختر مذهبی، کسی به حرف ما گوش نکرد... مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی لطفاً پخش کنید 🆔 @Omid_be_ayande110
◾️قله های تمدنی انقلاب اسلامی◾️ حبیب الله بابایی استاد حوزه و دانشگاه 🔸فرمایشات اخیر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در باره وضعیت کنونی ما، تأملات و گاه تحلیل‌هایی را برانگیخته که هر یک در خور توجه است. سئوال اصلی این است که قله کجاست و وضعیت کنونی ایران با آن قله چگونه است؟ ▫️به نظرم قله‌های تمدنی در انقلاب اسلامی و در تجربه جمهوری اسلامی را باید در نگاهی متفاوت و در موارد ذیل عمیق‌تر جستجو کرد: 1⃣ قله در تربیت انسان‌ در اوج و نسل جدیدی از مسلمان تحول‌گرا و جهانی‌اندیش ایرانی. انسان‌های در اوج را نه فقط در میان شهید ـ امت‌ها (مثل قاسم سلیمانی‌های فراوان) و نه فقط درمیان پدیدۀ فراگیر بسیج و بسیجیان در تجربه ایرانی می‌توان پی گرفت، بلکه در میان شخصیت‌های علمی برجسته، در میان دختران، زنان و مادران ممتاز، و بلکه در میان تودۀ مردمی متفاوت (یا همان عوام ممتاز) باید مشاهده کرد. 2⃣ قله‌های علمی، نظامی و سیاسی را بیش از آنی که باید در نظام دانشی و سیاستگذاری‌های موجود در آن جستجو کرد، باید این قله را در «حس استقلال»، «حس توانستن»، و «حس خودکفایی و عدم‌وابستگی»ای که امام ره و بعد رهبر فرزانه انقلاب به نسل جدید القا کردند و آن در عمیق‌ترین لایه‌های مختلف جامعه ایرانی بوجود آورده اند. حس استقلالی که امام به نسل امروز القاء کرد، نه فقط حس استقلال برآمده از یک عزم سیاسی، بلکه حس استقلال برآمده از حس ایمان، حس معنویت و باور به توحید بوده است. لذا قله در حس استقلال را باید در کنار قله در ایمان و معنویت ترسیم و تبیین کرد. 3⃣ قله دیگر، قله در اندیشه، سطح تفکر، اعتدال و نوآوری فکری، و در کل رویکردهای متفاوت و جدید در ساحت‌های علوم انسانی و نیز در علوم اسلامی است. این نکته به مرات و کرات در تجربه حضورم در برخی از کشورهای اسلامی، از ناحیه بسیاری از اساتید در دانشگاه های مختلف در منطقه اظهار شده است. رُشدی که عرصه های پژوهشی ما در نگاه به علوم انسانی و نیز علوم اسلامی و دغدغه‌ها و مسئله‌های جدید فکری‌ای که در دوره بعد از انقلاب در ایران بوجود آمده، به هیچ وجه قابل مقایسه با آنچه که در دوره‌های پیشین بوده است، نیست. 4⃣ قله داشتن هرگز به معنای نداشتن نقطه نشیب و حضیض (مثل موضوع عدالت) در تجربۀ جمهوری اسلامی نیست. اما قله در موضوع عدالت را نباید فقط در وضعیت داخلی جامعه ایران و در عرصه‌های داخلی عدالت فرهنگی، عدالت اقتصادی، عدالت جنسیتی، و عدالت سیاسی و عدالت آموزشی جستجو کرد، بلکه باید ارزش عدالت و فضیلت انصاف و برابری را در سطحی کلان‌تر و در عرصه‌های انسانی در بین الملل و مناسبات جهان اسلام نیز پی گرفت. پس از انقلاب اسلامی، امروزه دیگر ظلم فراگیر و نظام ناعادلانه و نظم ستم‌بار وستفالیایی در دنیا و در نسبت بین کشورهای غربی و غیرغربی فروریخته، و نوعی از توازن و تعادل در میان دولت‌ها و ملت‌ها از یک سو، و دولت‌های قوی و دول ضعیف از سوی دیگر بوجود آمده است (نمونه‌اش را در انقلاب اخیر نیجر و اخراج نیروهای فرانسوی از آن ببینید). 5⃣ به رغم مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، و به رغم بی‌انصافی‌هایی که برخی در روایت از ما دارند، ایران بلاشک در میان کشورهای اسلامی دست کم یکی از الگوهای مطرح در عرصه‌های سیاسی، علمی، نظامی، فرهنگی و تمدنی است. در قله بودن و یا به قله رسیدن را باید در این مرجعیت تمدنی جمهوری اسلامی در کنار دیگر مدل های تمدنیِ مطرح در دنیای اسلام در نظر گرفت و وضعیت کنونی ایران را در این رقابت داخلی جهان اسلام و نیز در تنش تمدنی بین تمدن اسلامی و تمدن غرب دنبال کرد. 6⃣ آخرین نکته، قله در برخورد با خصم تمدنی است. چه بپسندیم و چه نپسندیم ما روز به روز به سمت برخورد و تنش تمدنی پیش می رویم. واقعیات جهان غرب و دنیای اسلام در قرن بیست و یکم نشان داد که ما بیش از گفتگو، به سمت برخورد و تضاد می رویم (شاید مع الاسف). اکنون برخوردهای در اوج هرگز با تسلیم و تمکین در برابر غرب فروکش نخواهد کرد. ما در برابر یک دو راهی هستیم یا تسلیم شویم که در این صورت نابودی ما قطعی خواهد بود و یا مقاومت کنیم که در آن امکانی برای بقا و بلکه تعالی پیدا خواهیم کرد. بقای ما در پس برخوردهای تمدنی، بقای در قله و اوج خواهد بود. ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ 🆔 @Omid_be_ayande110
🔅«از شرارت تا کسب لقمه حلال» ♦️گفته بود هرکس سلاح تحویل بدهد و دنبال شرارت نرود در امان است. آمده بودند و اسلحه تحویل داده بودند. حاجی به قولش وفا کرد و به تک‌تکشان امان‌نامه داد. فکر بعدازاین را هم کرده بود. آدمی که بیکار باشد و در آمد نداشته باشد چه تضمینی داشت دوباره پایش نلغزد. چقدر به این در و آن در زد تا توانست چهارصدتا تلمبه آب جور کند. همه را تقسیم کرد بینشان. هم سرشان را به زمین و کشاورزی گرم کرد هم لقمه حلال گذاشت توی سفره‌هایشان. ✍مهدی ایرانمنش 📍سلیمانی عزیز، ص ۲۵ شادی روح مطهر و پاک حاج قاسم عزیز صلوات 🆔 @Omid_be_ayande110
7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴‌ جناب سکویی الان بابت فشاری که متحمل میشه رگای مغزش پاره میشه و جنبش براندازا رو بی پدر میکنه و عزادار 🔹‌ البته نکات مهمی راجب عدم موفقیت این جنبش هم ذکر کردن که باید زیرش خط کشید 🔹‌ و نکته مهم آخر هم از نظر ایشون اینه که همش کار خودشونه ولی خب این نکته در بین صحبتهاشون پنهانه 🆔 @Omid_be_ayande110
🔴 برد و باخت تو مسابقه یه چیز کاملا طبیعیه 🔹 ولی اونی که طبیعی نیست اینه که ادای وطن پرستی بکنی ولی از باخت هموطنت که برای وطنت مبارزه کرده خوشحال باشی، اینجاست که مرز بین وطن پرست و وطن فروش مشخص میشه. 🆔 @Omid_be_ayande110
❇️‍ مادرها ، به وقتش بچه ها را از شیر می گیرند، ولی بچه ها مثل ابر بهار اشک می ریزند ، مادرها اما هیچ اعتنایی نمی کنند، ⚡️بیچاره بچه ها خبر ندارند که این مادر های مهربان می خواهند برابر شان سفره هایی از غذا پهن کنند. ⚡️ای خوشا به حال آنها که گرفتن های خدا را از این دست بدانند. 💫 ای خوشا به احوال آنها که بدانند اگر خدا چیزی را از آدمی می گیرد، نمی گیرد جز آنکه می خواهد بهتر و بیشترش را بدهد 🆔 @Omid_be_ayande110
💠صحبت های کمتر شنیده شده از امام خامنه‌ای در دیدار با اعضای خبرگان ۱۴۰۰/۱۲/۱۹:(دقیق بخوانید و نشر حداکثری دهید): 💠شما می‌بینید که شیاطین کوچک و بزرگ در صدد اغوای مردمند؛ [همان جور] که رئیسشان گفت «لَاُغوِیَنَّهُم اَجمَعین»، دائم مشغول اغواء [هستند]؛ به وسیله‌ی این رسانه‌هایی که امروز دیگر خیلی آسان کرده رساندن هر حرفی را، هر دروغی را و تزیین کردن و توجیه کردن هر حرف غلطی را، دائم به اعماق ذهنیّات جامعه چیزهایی را میرسانند. اغواء میکنند دیگر؛ لَاُغوِیَنَّهُم اَجمَعین؛ برای اینکه بتوانند مردم را از آن ایمان، از آن اعتماد، از آن امید، از آن اعتماد به نفْس، از این چیزهایی که گفتیم منصرف کنند و آنها را مأیوس کنند، اعتماد به نفْس آنها را سلب کنند، اعتماد به مسئولین را از آنها سلب کنند، اتّحاد ملّی را تضعیف کنند؛ دائم در حال یک چنین کارهایی هستند؛ و این کاری است که دشمن میکند. 💠البتّه هدف این است که توده‌های مردم مورد اغوا قرار بگیرند امّا وسیله‌ی اغوای توده‌های مردم، اغوای خواص است. امروز یکی از کارهای مهم، اغوای خواصّ جامعه است، [یعنی] کسانی که عنوانی دارند و امکانی دارند و احیاناً سوادی دارند و مانند اینها. چون وقتی خواص اغوا شدند، اگر به این خواصّ اغواشده فرصت داده بشود و امکان داده بشود، راحت توده‌ی مردم را اغوا خواهند کرد. یکی از سنگین‌ترین جنگهای نرم تاریخ کشور ما امروز در همین زمینه در جریان است. دارند دائم با مزدورپروری، با حرام‌خوارسازی، با لطایف‌الحیل افرادی را حرام‌خوار میکنند؛ وقتی حرام‌خوار شد، مثل حیوان جلّال، دیگر خیلی مشکل میشود او را از حرام‌خواری دور کرد. و مزدورپروری میکنند؛ بعضی‌ها را با تهدید، بعضی‌ها را با تطمیع و انواع و اقسام این چیزها. خب بنابراین الان یک جنگ نرم سختی وجود دارد. 💠البتّه من این را عرض بکنم: چرا امروز جنگ نرم علیه ما این‌ قدر سخت است؟ علّت، این است که ما قوی شده‌ایم؛ ما قوی شده‌ایم. امروز جبهه‌ی حق از لحاظ زیرساخت‌‌ها، از لحاظ امکانات قوی شده. امروز چالش دشمن با جبهه‌ی حق آسان نیست، کار دشواری است؛ لذاست که به جنگ نرم متوسّل میشوند و همه‌ی تلاش خودشان را میکنند که ذهنیّات را خراب کنند؛ این به خاطر قدرت و قوّت ما است. البتّه گفتیم خواص آماجند لکن در بین خواص عدّه‌ی زیادی، مجموعه‌های عظیمی از خواص بحمدالله امروز هستند ــ از پروردگانِ حوزه و دانشگاه، بخصوص جوانها ــ که اینها هم بابصیرتند، هم پُرانگیزه هستند و میتوانند به معنای واقعی کلمه یک ستونی باشند، یک استوانه‌ی مستحکمی باشند. البتّه دشمن هم بشدّت در حال تلاش است، بشدّت در حال اثرگذاری و نفوذ است. 💠خب حالا چه کار کنیم در مقابل این حرکت دشمن؟ جهاد تبیین؛ همین که شماها هم در بیاناتتان در این دو روز، مکرّر گفتید؛ بنده هم قبلاً چند بار تا حالا تکرار کرده‌ام و بحث جهاد تبیین را گفته‌ام. خب حالا چرا میگوییم جهاد، جهاد تبیین؟ این گرفته شده است از کلام امیرالمؤمنین (علیه‌ السّلام)؛ امیرالمؤمنین در آن وصیّت معروف خودشان به حَسنین (علیهما ‌السّلام) ــ که خطاب به آنها است، منتها میفرمایند «وَ مَن بَلَغَهُ کِتَابِی»؛ یعنی بنده و شما هم مخاطب این وصیّت هستیم ــ از جمله‌ی چیزهایی که میفرمایند [این است]: «وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه»؛ جهاد با السنة. حالا خوشبختانه [از میان] ملّت ما، کسانی که میتوانستند، وارد بودند، با اموالشان، با انفسشان جهاد کردند؛ الان هم دارند جهاد میکنند؛ با السنه هم باید جهاد کرد که کسانی در این بخش هم میتوانند واقعاً فعّال باشند و جهاد کنند. 🆔 @Omid_be_ayande110