eitaa logo
امید زندگی
266 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
101 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷اعوذ بالله من الشيطان الرجيم🌷 بناام خداونذ بخَشنده مهربان الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَ لَهُمْ بِاللَّيْلِ وَالْنَّهَارِ سِرّاً وَعَلَا نِيَةً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ{۲۷۴} كسانى كه اموال خود را در شب و روز، پنهان و آشكارا انفاق مى كنند، اجر و پاداششان نزد پروردگارشان است و نه ترسى براى آنهاست و نه غمگین مى شوند.(۲۷۴)m سوره مبارکه 🌺 در تفاسیر صافى، مجمع البیان، قرطبى و كبیر فخررازى آمده كه این آیه در شأن حضرت على علیه السلام نازل شده است. هنگامى كه آن حضرت فقط چهار درهم ذخیره داشت، یك درهم را در روز، یك درهم را در شب، سومین آنرا مخفیانه، و چهارمین درهم را آشكارا در راه خدا انفاق نمود.  🌺 البته وعده ى این آیه، شامل همه كسانى مى شود كه اینگونه عمل كنند. چنین افرادى نه از فقر و تنگدستى بیم دارند، چون به وعده هاى خداوند ایمان داشته و به او توكّل مى كنند، و نه بخاطر انفاق، اندوهگین مى شوند، چون به رضایت الهى و آثار اخروى انفاق توجّه دارند.  شاید دلیل آنكه «لیل» بر «نهار» و یا «سرّ» بر «علانیة» مقدّم شده است، آن باشد كه انفاقهاى پنهانى در دل شب ارزش بیشترى دارد. 🌺این آیه به منزله ى جمع بندى چهارده آیه گذشته است كه درباره انفاق بحث مى كرد. موضوعى كه هیچ موردى در قرآن اینگونه مفصّل بحث نشده است. آثار انفاق بر كسى پوشیده نیست، از جمله: تعدیل ثروت و كم شدن اختلافات طبقاتى، ایجاد محبّت، شكوفایى روح سخاوت و بالاتر از همه قرب به خداوند.  انفاق، علاوه بر انفاق مال و ثروت، شامل انفاقِ علم، آبرو و مقام نیز مى شود. 🌺 كلمه ى انفاق، در لغت به معناى پر كردن گودال و در اصطلاح، به معناى پر كردن و بر طرف نمودن كمبودهاى مالى است.  https://eitaa.com/Omidezendegi🌹
علامه محمد تقی جعفری : ورود به پيشگاه خداوند كه در اذهان عمومى مرگ ناميده مى شود، سعادت عظمايى است كه براى انسان هاى حسابگر، در زندگى همواره مورد انتظار است. https://eitaa.com/Omidezendegi🌹
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 🌹🌹امام صادق علیه السلام: 🔹«در شگفتم از کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار کلمه پناه نمی برد! 🍀🍀🍀 1⃣◀️ در شگفتم از کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر «حَسبُناالله و نِعمَ الوَکیل...» (سوره آل عمران، آیه ۱۷۱) پناه نمی برد. در صورتی که خداوند به دنبال ذکر یادشده فرموده است: «پس (آن کسانی که به عزم جهاد خارج گشتند و تخویف شیاطین در آنها اثر نکرد و به ذکر فوق تمسّک جستند)، همراه با نعمتی از جانب خداوند (عافیت) و چیزی زاید بر آن (سود در تجارت) بازگشتند و هیچ گونه بدی به آنان نرسید.» 🍀🍀🍀 2⃣◀️ در شگفتم از کسی که اندوهگین است، چگونه به ذکر «لااله الّا أنت سُبحانَک أنّی کُنتُ مِنَ الظّالِمین» (سوره انبیاء، آیه ۸۷) پناه نمی برد؛ زیرا خداوند به دنبال این ذکر فرموده است: «پس ما یونس را در اثر تمسّک به ذکر یادشده، از اندوه نجات دادیم و همین گونه مؤمنان را نجات می بخشیم.» (سوره انبیاء، آیه ۸۸) 🍀🍀🍀 3⃣◀️ در شگفتم از کسی که مورد مکر و حیله واقع شده، چگونه به ذکر «وَ أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَی اللهِ إِنَّ اللهَ بَصِیرٌ بِالْعِباد» (سوره غافر، آیه ۴۴) پناه نمی برد؛ زیرا خداوند به دنبال ذکر فوق فرموده است: «پس خداوند (موسی را در اثر ذکر یادشده) از شرّ و مکر فرعونیان مصون داشت.» (سوره غافر آیه ۴۵) 🍀🍀🍀 4⃣◀️ در شگفتم از کسی که طالب دنیا و زیبایی های دنیاست، چگونه به ذکر «ماشاءَ اللهُ لاقُوَّةَ إِلَّا بِالله » (سوره کهف، آیه 39) پناه نمی برد؛ زیرا خداوند بعد از ذکر یادشده فرموده است: «(مردی که فاقد نعمت های دنیوی بود، خطاب به مردی که از نعمت ها برخوردار بود) فرمود: اگر تو مرا به مال و فرزند، کمتر از خود می دانی، امید است خداوند مرا بهتر از باغ تو بدهد.» 📚 الأمالی صدوق، ص 6؛ 📚 بحارالانوار، ج 90، ص 184 https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🌺امام على عليه السلام و مسائل سياسى(۸۹)🌺 ❇️آگاهى سياسى ✳️روش سیاسی امام على عليه السلام: حضرت اميرالمؤمنين على عليه السلام با استفاده از وحى الهى، و رهنمودهاى رسول خدا صلى الله عليه و آله و ذهن و انديشه بى نظير خود، هم جامعه را و هم مردم را به خوبى مى شناخت و با انواع روش ها و شيوه هاى سياستمدارى آشنا بود، دشمنان را به خوبى مى شناخت و راه هاى مقابله با انواع توطئه ها را مى دانست، امّا در بكارگيرى آن حدود الهی را رعایت مى كرد، و در اجراى روش هاى سياسى اصول گرا بود. به مرزهاى تعيين شده ارزش هاى اخلاقى و شرع مقدّس، احترام مى گذاشت، اما چون بسيارى از سياستمداران آن روز با سياست توحيدى آشنا نبودند و در عمل به ارزشهاى دين بيگانه بودند، به معاويه و روش هاى سياسى او چشم مى دوختند كه از انجام هر عملى باكى نداشت و مى گفتند: معاويه زيرك تر يا سياستمدارتر است! در صورتى كه: معاويه هرچه در امور سياسى مى دانست به كار مى گرفت و در حفظ حدود شرعی محدوديّتى برای خود قائل نبود، ولی حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام آنچه را كه مى دانست در محدوده شرع مقدّس به كار مى گرفت و خواسته هاى اطرافيان را در مرز دين پاسخ مى گفت. با توجّه به برخى فرازهاى نهج البلاغه، اين مطلب ثابت مى شود، که جامعه اى كه على عليه السلام در آن مى زيست تصوّر صحيحى از سياست و سياستمدار نداشت كه آن حضرت را به بى سياستى متّهم مى كرد. در اينجا برخى از سخنان آن حضرت مطرح مى شود كه در آن به اين توهّم مردم پاسخ داده شده و فرق سياست حقيقى و غير حقيقى، بيان شده است و بر ارتباط تنگاتنگ (سياست و دين) كه همان سياست الهى است، تأكيد مى گردد: اى مردم! وفا و راستى همزاد يكديگرند، كه سپرى محكمتر و نگهدارنده تر از آن سراغ ندارم، آنكس كه از بازگشت خود به قيامت آگاه باشد خيانت و نيرنگ ندارد. امّا امروز در محيط و زمانه اى زندگى مى كنيم كه بيشتر مردم حيله و نيرنگ را، زيركى مى پندارند. و افراد جاهل آنان را اهل تدبير مى خوانند. چگونه فكر مى كنند؟ خدا بكشد آنها را! چه بسا شخصى تمام پيش آمدهاى آينده را مى داند، و راه هاى مكر و حيله را مى شناسد ولى امر و نهى پروردگار مانع اوست و با اينكه قدرت به انجام آن را دارد آن را به روشنى رها مى سازد، امّا آنكس كه از گناه و مخالفت با دين پروا ندارد از فرصت ها براى نيرنگ بازى استفاده مى كند. جملات فوق نشان مى دهد كه سياست دان به معناى رايج آن مرادف با مفهومى غير الهى است و سياست، غير سياست توحيدى بوده است، امّا درد دين، و پايبندى امام على عليه السلام به اصول شريعت، مانع از هرگونه اقدامات دلخواه است، حضرت اميرالمؤمنين على عليه السلام اين مطلب را در فرازهاى ديگر نهج البلاغه روشنتر بيان مى دارد مانند: سوگند به خدا! معاويه از من سياستمدارتر نيست، امّا معاويه حيله گر و جنايتكار است، اگر نيرنگ، ناپسند نبود من زيركترين افراد بودم، ولى هر نيرنگى گناه، و هر گناهى نوعى كفر و انكار است، روز رستاخيز در دست هر حيله گرى پرچمى است كه با آن شناخته مى شود، به خدا سوگند من با فريبكارى، غافلگير نمى شوم، و با سخت گيرى ناتوان نخواهم شد. https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 🌹🌹امام صادق علیه السلام: 🔹«در شگفتم از کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار کلمه پناه نمی برد! 🍀🍀🍀 1⃣◀️ در شگفتم از کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر «حَسبُناالله و نِعمَ الوَکیل...» (سوره آل عمران، آیه ۱۷۱) پناه نمی برد. در صورتی که خداوند به دنبال ذکر یادشده فرموده است: «پس (آن کسانی که به عزم جهاد خارج گشتند و تخویف شیاطین در آنها اثر نکرد و به ذکر فوق تمسّک جستند)، همراه با نعمتی از جانب خداوند (عافیت) و چیزی زاید بر آن (سود در تجارت) بازگشتند و هیچ گونه بدی به آنان نرسید.» 🍀🍀🍀 2⃣◀️ در شگفتم از کسی که اندوهگین است، چگونه به ذکر «لااله الّا أنت سُبحانَک أنّی کُنتُ مِنَ الظّالِمین» (سوره انبیاء، آیه ۸۷) پناه نمی برد؛ زیرا خداوند به دنبال این ذکر فرموده است: «پس ما یونس را در اثر تمسّک به ذکر یادشده، از اندوه نجات دادیم و همین گونه مؤمنان را نجات می بخشیم.» (سوره انبیاء، آیه ۸۸) 🍀🍀🍀 3⃣◀️ در شگفتم از کسی که مورد مکر و حیله واقع شده، چگونه به ذکر «وَ أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَی اللهِ إِنَّ اللهَ بَصِیرٌ بِالْعِباد» (سوره غافر، آیه ۴۴) پناه نمی برد؛ زیرا خداوند به دنبال ذکر فوق فرموده است: «پس خداوند (موسی را در اثر ذکر یادشده) از شرّ و مکر فرعونیان مصون داشت.» (سوره غافر آیه ۴۵) 🍀🍀🍀 4⃣◀️ در شگفتم از کسی که طالب دنیا و زیبایی های دنیاست، چگونه به ذکر «ماشاءَ اللهُ لاقُوَّةَ إِلَّا بِالله » (سوره کهف، آیه 39) پناه نمی برد؛ زیرا خداوند بعد از ذکر یادشده فرموده است: «(مردی که فاقد نعمت های دنیوی بود، خطاب به مردی که از نعمت ها برخوردار بود) فرمود: اگر تو مرا به مال و فرزند، کمتر از خود می دانی، امید است خداوند مرا بهتر از باغ تو بدهد.» 📚 الأمالی صدوق، ص 6؛ 📚 بحارالانوار، ج 90، ص 184 https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
💙🌼💙🌼💙🌼💙🌼💙🌼💙🌼💙🌼 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم 🌹🌹داستانهای پیامبر اکرم (ص): خصلت سخاوت از پيامبر (ص) به يارانش نيز سرايت كرده بود، مورّخ معروف مسعودى در مروج الذّهب مى گويد: ☑️☑️ فقيرى تصميم گرفت نزد عبيد اللّه بن عباس بيايد، ولى اشتباه كرد و به حضور پيامبر (ص) آمد به خيال اينكه او عبيد اللّه است و گفت: «به من كمك كن خداوند به تو روزى دهد، من شنيدهام عبيد اللّه بن عبّاس هزار درهم به فقير مى دهد و از او عذر خواهى مى كند». پيامبر (ص) فرمود: من كجا و عبيد اللّه كجا؟. فقير گفت: تو كيستى از نظر حسب يا فراوانى مال و ثروت؟. پيامبر (ص) فرمود: داراى هر دو جهت هستم. فقير گفت: حسب و شخصيت انسان به جوانمردى و نيكو كارى او است، وقتى كه چنين بودى داراى حسب خواهى بود. پيامبر (ص) دو هزار درهم به او داد و عذر خواهى كرد. فقير گفت: اگر تو عبيد اللّه نباشى، بهتر از او هستى، و اگر عبيد اللّه هستى امروز تو بهتر از ديروز تو است. پيامبر (ص) هزار درهم ديگر به او داد. فقير گفت: اگر تو عبيد اللّه هستى، سخاوتمندترين مردم زمانت مى باشى، فكر مى كنم تو در ميان جمعيتى هستى كه در ميانشان محمد (ص) است، تو را به خدا بگو بدانم تو خود محمّد (ص) نيستى؟. پيامبر (ص) فرمود: چرا، من محمد (ص) هستم. فقير گفت: سوگند به خدا اشتباه نكردم، ولى شك و ترديد مرا فرا گرفت، چرا كه اين جمال درخشان و دل آرا، جز از پيامبر (ص) يا از عترت او نمى باشد. منبع: سيرت پيامبر اعظم و مهربان، محمد محمدى اشتهاردى، انتشارات ناصر، قم، 1385، ص152-153. https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 💚🌸💚🌸💚🌸💚🌸💚🌸💚🌸💚🌸
🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘ 💌 در محضر صحیفه: ۱ 💠 همه نگرانیم این است که سرمایه عمرم، در چه حالی به پایان میرسد ☘ آیا زمانی به پایان میرسد که در زمرهء بندگان شایسته خدا هستم؟ ☘ آیا پیمانه عمرم زمانی به پایان میرسد که خداوند از من راضی است و عاقبت بخیر میشوم؟ 🍁 یا اینکه نام من در پایان این پیمانه جزو کسانی است که بیراهه رفتند و گمان کردند به سوی سعادت و خوشبختی گام برمیدارند؟ 💓خداوندا تو قلم در دست داری و هرچه را بخواهی محو و هرچه را بخواهی ثبت و اثبات میکنی 💓پس نام مرا در گروه سعادتمندان و عاقبت بخیران بنویس 💠و توبه ای نصیبم کن تا شایسته این نوشتن باشم آمین دعای یازدهم - درخواست عاقبت بخیری https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروزطلوع زرین خورشیدرا تاعمق جانمان لمس ڪنیم وباشیرین ترین لبخندها سلامش راپاسخ دهیم مهربورزیم ومهربانےڪنیم ڪی نه رادردلها قربانےڪنیم عشق رادروجودمان آبیارےڪنیم https://eitaa.com/Omidezendegi🌹
🔹بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِیمِ🔹 ✨آیــه ای از نــور✨ 🌲ءَﺃَﻣِﻨﺘُﻢ ﻣَّﻦ ﻓِﻲ ﺍﻟﺴَّﻤَﺂءِ ﺃَﻥ ﻳَﺨْﺴِﻒَ ﺑِﻜُﻢُ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽَ ﻓَﺈِﺫَﺍ ﻫِﻲَ ﺗَﻤُﻮﺭُ(۱۶)ﺃَمْ ﺃَﻣِﻨﺘُﻢ ﻣَّﻦ ﻓِﻲ ﺍﻟﺴَّﻤَﺂءِ ﺃَﻥ ﻳُﺮْﺳِﻞَ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﺣَﺎﺻِﺒﺎً ﻓَﺴَﺘَﻌْﻠَﻤُﻮﻥَ ﻛَﻴْﻒَ ﻧَﺬِﻳﺮِ(مُلک۱۷) 🌳ﺁﻳﺎ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ(ﻗَﻬﺮ)ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ، ﺍﻳﻤﻦ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﻴﺪ، ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻓﺮﻭ ﺑﺮﺩ، ﭘﺲ ﻧﺎﮔﺎﻩ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﻪ ﻟَﺮﺯﻩ ﺍﻓﺘﺪ. ﻳﺎ ﺍﺯ(ﻗَﻬﺮ)ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ، ﺍﻳﻤﻦ ﺷﺪﻩ ﺍﻳﺪ ﻛﻪ ﺗﻨﺪﺑﺎﺩﻱ ﺍﺯ ﺳﻨﮕﺮﻳﺰﻩ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﻓﺮﻭ ﻓﺮﺳﺘﺪ. ﭘﺲ ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻱ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺩﺍﻧﺴﺖ ﻛﻪ ﺑﻴﻢ ﺩﺍﺩﻥ ﻣﻦ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺍﺳﺖ. 🌿پـیام هـا🌿 1⃣ﻗَﻬﺮ ﻭ ﻛﻴﻔﺮ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻧﻴﺴﺖ{ءَﺃَﻣِﻨﺘُﻢ.... ﺃَﻥ ﻳَﺨْﺴِﻒَ ﺑِﻜُﻢُ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽَ} 2⃣ﻫﻴﭻ ﻛﺲ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻗَﻬﺮ ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﺍَﻣﺎﻥ ﻧﺪﺍﻧﺪ که ﻫﺮ ﻟﺤﻈﻪ ﺍِﺣﺘﻤﺎﻝ ﻧﺰﻭﻝ ﻗَﻬﺮ و کیفر ﻫﺴﺖ{ءَﺃَﻣِﻨﺘُﻢ ﻣَّﻦ ﻓِﻲ ﺍﻟﺴَّﻤَﺂءِ} 3⃣ﺁﺳﻤﺎﻥ، ﻣﺮﻛﺰ ﻣﺄﻣﻮﺭﺍﻥ ﻣُﻄﻴﻊ ﻭ ﺗﺤﺖ ﺍَﻣﺮ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ{ﻣَّﻦ ﻓِﻲ ﺍﻟﺴَّﻤَﺂء} 4⃣ﻧﻈﺎم ﺣﺎﻛﻢ ﺑﺮ ﻃﺒﻴﻌﺖ ﺑﺎ ﺍِﺭﺍﺩﻩ خداوند ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺮ ﻟﺤﻈﻪ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺩﻫﺪ{ﻳَﺨْﺴِﻒَ ﺑِﻜُﻢُ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽَ} 5⃣ﻗَﻬﺮ ﺍﻟﻬﻲ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺯﻳﺮ ﭘﺎﻱ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻓﺮﻭ ﺑﺮﺩ{ﻳَﺨْﺴِﻒَ ﺑِﻜُﻢُ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽَ}ﻳﺎ ﺍﺯ ﺑﺎﻟﺎﻱ ﺳﺮ ﺍﻭ، ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﻮﺩ{ﻳُﺮْﺳِﻞَ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﺣَﺎﺻِﺒﺎً} 6⃣ﺗﻬﺪﻳﺪﺍﺕ ﺍﻟﻬﻲ ﺭﺍ ﺟﺪّﻱ ﺑﮕﻴﺮﻳﻢ{ﻓَﺴَﺘَﻌْﻠَﻤُﻮﻥَ ﻛَﻴْﻒَ ﻧَﺬِﻳﺮِ} https://eitaa.com/Omidezendegi🌹
🔹بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِیمِ🔹 ✨فرمایشات اِمام رَئوف(سَلامُ اللّه عَلَیه)✨ 🍀می فرمودند: نماز وسیله نزدیک شدن به خدا برای هر شخص باتقوایی است[اَلصَّلاهُ قُربانُ کُلِّ تَقِیّ] 📚عیون اَخبار الرضا(ع)،ج۲،ص۷ 🔺و می فرمود: نماز و مداومت یاد خدا در شب و روز باعث می شود که انسان مولا و مدبّر و خالق خود را فراموش نکند و در برابر خدا سرکشی نکند. 📚تفسیر نمونه،ج۱۶،ص۲۹۴
امیرالمؤمنين (علیه السلام) 🌹 🌼 خلوت را با ياد #خدا پُر كن و نعمت ها را با شكر خدا همراه ساز. ‌ شرح غررالحكم،ج 2،ص601 https://eitaa.com/Omidezendegi🌹
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 🌹🌹امام علی علیه السلام : ✅ اي مردم، كالاي دنياي حرام چون برگهاي خشكيده وبا خيز است، پس از چراگاه آن دوري كنيد، كه دل كندن از آن لذت بخش تر از اطمينان داشتن به آن است و به قدر ضرورت از دنيا برداشتن بهتر از جمع آوري سرمايه فراوان است 🍀🍀🍀 ✅ آن كس كه از دنيا زياد برداشت به درويشي محكوم است و آن كس كه خود را بي نياز دانست در آسايش است و آن كس كه زيور دنيا ديدگانش را خيره سازد دچار كوردلي گردد و آن كس كه به دنياي حرام عشق ورزيد، درونش پر از اندوه شد و غم و اندوهها در خانه دلش رقص هاي ويژه دارند، كه از سويي سرگرمش سازند و از سويي ديگر رهايش نمايند تا آنجا كه گلويش را گرفته در گوشه اي بميرد، رگهاي حيات او قطع شده و نابود ساختن او بر خدا آسان و به گور انداختن او به دست دوستان است. 🍀🍀🍀 ✅ اما مومن با چشم عبرت به دنيا مي نگرد و از دنيا به اندازه ضرورت برمي دارد و آهنگ دلرباى آن را با بغض و نفرت مى شنود. هرگاه گفته شود فلان كس توانگر شد (ديرى نمى پايد كه) گفته مى شود بدبخت و بى نوا گشت و هرگاه مردم از فكر بقاى او (در اين جهان) شاد شوند (چيزى نمى گذرد كه) خبر مرگ او آن ها را محزون مى كند. اين حال دنياى آنهاست و هنوز روزى كه در آن به راستى غمگين و مأيوس شوند (روز رستاخيز) فرانرسيده است 📚 نهج البلاغه، حکمت ۳۶۷ https://eitaa.com/Omidezendegi🌹 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷