🚨 هر دو خط، هم آدمهاى بسيار خوب داشتند، هم آدمهاى ناباب داشتند، هم آدمهاى متوسط داشتند. هر دو طرف، در حرفهايشان عناصرى از درستى هست. آن عناصر درست را هر جا هستند،
پيدا و ترويج كنيد.
🔝🔺 لكن چيزى كه در باب اين دو باند ـنه امروز، از سابقـ معتقدم، اين است كه
آنچه اين دو باند درست مىكنند، معتقدات و اصول نيست. عواطف و احساسات قبيلهاى است!
اين، اعتقاد من است.☝️
🕹 ما در «حزب جمهورى اسلامى» كنگره دوم را كه تشكيل داديم ـبه
نظرم سال شـصتوچهار بودـ اوج اختلافات گروهى همين دو باند بود؛ يعنى تازه شروع شده
بود. هر دو طرف تعصبات شديد داشتند.
➖🔸 مظهر و به اصطلاح آن آيينه صحنه درگيرى هم، از
همهجا بيشتر، حزب جمهورى اسلامى بود؛ چون از هر دو جناح افرادى در اين حزب بودند؛ از ِچپ چپ تا راست راست.
👌 بنده هم آن زمان دبير حزب بودم. هر هفته كه مىشد و روز جلسه
هفتگىمان بود، يكى، دو ساعت مانده به جلسه، خدا مىداند دل مرا غصه مىگرفت كه حالا
باز بايد برويم در جلسه پرملالت و دعوا!•Π
AUD-20201231-WA0036.mp3
4.02M
📜 قرائت زیارت #آل_یاسین
🗓 روز چهارم
📌شروع چله: ۹۹/۱۰/۲۰
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌷 @Organizational_Work
📌 #نکات_زیارت_آل_یس 4
🌼 السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللّٰهِ وَناصِرَ حَقِّهِ...
🔹 در این سلام، از دو مقام دیگر آن وجود مقدس سخن به میان آمده است؛ یکی مقام رفیع و جایگاه بلند "خلیفه الهی" و دیگری "یاریگر حق الله"
💫 از جهت شرعی، خلیفة الله به امامی می گویند که فوق او امامی نیست و به اندازه ای عظمت دارد که ملک داوودی و سلیمانی در مقابل او کوچک است.
❇️ هر جانشینی باید با آن کسی که جانشین او شده از هر جهتی شباهت کامل داشته باشد
➖ و کسی که دیگری را خلیفه و جانشین خود قرار می دهد هر چه دارد - و می شود به غیر منتقل کند - به آن جانشین می بخشد، با حفظ رابطهی خالقی و مخلوقی و الا خلیفة الله بودن محقق نمی شود!
🔹 و ناصر حقه... در باره حق خدای متعال که امام زمان(ع)، ناصر حق اوست در آغاز حدیث حقوق امام سجاد علیه السلام، چنین آمده است:
✍ فاما حق الله الاکبر علیک فان تعبده و لا تشرک به شیئا... حق خدای بزرگ بر تو این است که او را عبادت کنی و چیزی را شریک او قرار ندهی! (←•توحید•→)
💟 گرچه همه اولیای حق صاحب چنین منزلتی هستند اما، خداوند سبحان این مقام را بطور مطلق در سطح هستی برای آن وجود مقدس ذخیره ساخته است.
🔆 در روزگار اوست که اثری از شرک باقی نمی ماند و وعده الهی در آیه ۵۶ سوره نور محقق می شود← یعبدوننی لا یشرکون بی شیئا.
💚 در مقابل این یاری حضرت، خداوند سبحان هم چنان نصرت و یاری در حق او خواهد نمود که از آغاز عالم تا انجام آن در حق کسی چنان نصرتی محقق نشده است...👌✨
→• @Organizational_Work
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
💢 ما اول سنگهایمان را بـا هنرمندان، حق كرديم. ما مشهدیها به اين حالت «َگهگيرى»مىگوييم. به هرحال،
💥 دو قبیله سالها بيهوده با هم دعوا كردند كه خوشبختانه
و به فضل پروردگار چندى است آتش نزاع بين آنها فروكش كرده است. آن دعواها به شدت
قبل نیست. بحمدالله خيلى كم شده و تقريباً نزديك به نبودن است.
←± اين دوگانگى در محيط
هنرى و روشنفكرى انقلابى و خودى هم پديد آمد. عدهاى بيهوده شروع به دادن شعارهاى
آن دعواگرها كردند؛ در حالى كه هيچوجه و دليلى نداشت.
⬅️ البته اينجا تقصير از سياسيون
بود. آنها فكر مىكردند بد نيست حرفهاى خودشان را در اين محيط هم مطرح كنند. ديگر
نمىفهميدند وقتى مىنشينند و مثلا بدگويى فلان شخصيت را مىكنند، به نوعى از نظام بد
مىگويند.
⭕️ نمىدانستند وقتى چنين حرفهايى مىزنند، در درون مخاطبشان چه چيز فرو
مىريزد. از اين كارها هم شد. ولى خوشبختانه آن عامل، امروز يا نيست يا خيلى كم است.
🏮اصلا مسأله فرهنگ، مسأله سياسى چپ و راست نيست؛ مسأله ارزشهاست؛ بودن يا
نبودن و آرى يا نه. انقلاب و اسلام، هويت اسلامى و انقلابى اين كشور است.√
💠 توده عظيم
مردم مسلمان و متدينند و بديهى است كه طرفدار اسلام و پايبند به نظام اسلامى باشند. حتى
آن كسى كه دچار كجروى عملى هم هست، به هرحال دلش مسلمان است؛ يعنى مايل است كه
نظام، نظام اسلامى باشد و از بركات آن بهره ببرد.
🔻زنهار! مسأله خط و خطوط را در كارهاى فرهنگى اصلا داخل نكنيد. هر خطى كه باشد فرق
نمىكند. خط، خط است. آن وقت خطدارى يعنى بهاصطلاح، قبيلهاى فكر كردن.
⁉️ قبيلهاى
فكركردن يعنى چه؟ يعنى در قبايل سابق، فردى از اين قبيله فرد ديگرى از آن قبيله را
مىكشت. قبيله مقتول كار به اين نداشت كه قاتل چه كسى است. اصلا بحث قاتل نبود.
لذا مىرفت و يك نفر از قبيله قاتل را ـهركس كه بودـ مىكشت!😳😲
*← جنگ خطى و بهاصطلاح
سياسى در برههاى از زمان در كشور ما جنگ قبيلهاى بود. يعنى هر گروه كه اسم خودش را
خط مىگذاشت، نگاه نمىكرد كه بين ما چه كسى خوب است، چه كسى بد است؟ بحث سر
اين بود كه از قبيله ماست يا از قبيله ما نيست.🤔🙄
⭕️ً اصلا مسأله اين است. مثل بحثهاى فاميلى و مثل تعصبهاى قومى. خط خاصيتش اين
است.
*← حالا هر خطى مىخواهد باشد. هر مجموعهاى كه اينگونه فكر كرد، ضرر خواهد زد.
مراقب باشيد كه مطلقا ديدگاههاى خطى را از هيچ طرف به مسائل فرهنگى وارد نكنيد كه ضربه خواهد زد و مشكل درست خواهد كرد.
⛔️ مبادا بگذاريد كه گزينشها، ناشى از اينگونه
مسائل شود. البته آنجا كه ديديد زيد در اين مقوله، يا ضعيف عمل مىكند يا بر طبق سياستها
و شاخصها عمل نمىكند، ملاحظه نكنيد.
✴️ اينجا هم نگوييد كه اگر ما اين را دست بزنيم،
خواهند گفت خطبازى كرديد. خب، بگويند. چه اشكالى دارد؟!