eitaa logo
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
590 ویدیو
27 فایل
https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0 در این کانال سعی میکنیم مطالب درست و حسابی درمورد "اصول کار تشکیلاتی" رو خدمتتون ارائه بدیم. ارتباط با ما: @YaFatEMH313 @A313_Z313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 انتخابات از دیدگاه حضرت امام راحل( ره ) 1️⃣ ✍️ این وظیفه‌ای است الهی ، همه‌مان باید در انتخابات شرکت بکنیم. 🇮🇷 @Organizational_Work
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
⭕️ عوامل تضعیف کننده پیوند برادری میان مسلمانان: 👈 اشاره علل و عوامل این کم بهرگی متعدد و مختلف ا
۲- ملیت 💕 عاطفه اجتماعی بشر رنگ‌های گوناگونی به خود می‌گیرد. عاطفه خانوادگی، عاطفه خویشاوندی، عاطفه همسایگی، عاطفه دوستی، عاطفه صنفی، عاطفه محلی، عاطفه همشهری‌گری، عاطفه ملی، عاطفه دینی، عاطفه حیوانی و.... تا آنجا که در مطالعات اسلامی گوناگون عاطفه اجتماعی، فقط بعضی از آنها را محترم شمرده است، آن هم به شرط اینکه دریافته‌ام، اسلام از میان این اشکال حدود هر یک درجای خود مراعات شود.✔️ 🦋❣ عاطفه حیوانی، یعنی ترحم بر موجودات زنده و به اصطلاح امروز حمایت از حیوانات، 💕 عاطفه انسانی و ترحم بر انسان‌ها، عاطفه دینی و برادری اسلامی، عاطفه دوستی و رفاقت، عاطفه همسایگی، عاطفه خویشاوندی و صله‌ارحام و عاطفه خانوادگی و دوستی متقابل پدر، مادر و فرزندان. 👈 از میان این چند عاطفه، آنچه از نظر اسلام از همه مهمتر و محور اساسی وحدت اجتماعی و حقوق مشترك مدنی و سیاسی است، عاطفه دینی است.✅ ✨ قرآن صریحا مسلمانان را برادر یکدیگر می‌خواند و می‌گوید: *«انما المؤمنوَن اْخوةٌ فَاصلَحوا بین اَخویکم وَاتَّقواالله لَعلَکم تُرحَمون»* مسلمانان همه با هم برادرند، بنابراین میان دو برادر خود صلح برقرار کنید و جانب خدا را نگه‌دارید، باشد که مشمول رحمت قرار گیرید. اسلام بـا صراحت هر نوع تفاخر قومی و قبیله‌ای و غرور ملی را در داخل امت بزرگ خود قدغن کرده است.❌ 🏳 ملیت به آن معنی رسمی و قانونی که امروز درحقوق بین‌الملل از یک طرف و در حقوق سیاسی و مدنی هر ملت ازطرف دیگر مطرح می‌شود و موضوع بسیاری از قوانین و حقوق قرار می‌گیرد دراسلام نیز به صورت کامل مطرح هست و لیبرای امت بزرگ اسلام، نه برای اقوام و قبایل و نظایر اینها. ✨ کتاب خدا وسنت رسول خدا با کمال صراحت اعلام می‌دارد که محور همه حقوق سیاسی و مدنی، چه در میدان سیاست خارجی و چه در میدان سیاست داخلی، فقط اسلام است.√
⛔️ هیچ حکومت محلی حق ندارد یک مسلمان را، از هر کجای عالم که باشد، در قلمروحکومت محلی خود بیگانه به شمار آورد. ✳️ مسلمان به هرجا از سرزمین اسلام برود وطن اوست و در آنجا بیگانه نیست. این وضع که با یک نفر مسلمان اهل ایران یا عراق یا سوریه یا مصر یا پاکستان یا ترکیه یا اندونزی در مناطق اسلامی چون یک بیگانه رفتار بشود بدون شک برخلاف نص تعالیم اسلام است.☝️ 〰 این درست مثل ایناست که حکومت محلی در شیراز با یک ایرانی اهل همدان و در دمشق با یک سوری اهل حلب و در آنکارا با یک ترك اهل ازمیر همچون بیگانه رفتارکند.💢 ⁉️ آیا قوانین ایران به حکومت محلی شیراز و قوانین سوریه به حکومت محلی دمشق و قوانین ترکیه به حکومت محلی آنکارا چنین اجازه‌ای می‌دهد؟ هرگز! قوانین اسلام نیز همینطور.❌ 🔹اتحادیه دانشجویان اسلامی در اروپا می‌تواند با خلوص نیت با تشکیل سمینارها یا با پخش نشریات مستدل اسلامی به سهم خود در این زمینه تلاش کند تا لااقل این گروه تحصیل کرده‌های ما،که بدون شک چند سال دیگر هر یک در اداره جامعه خود مؤثرخواهند بود، به این ایده عالی اسلامی ایمان بیاورند و بعدا در میدان نفوذ و تأثیر خود اجازه ندهند هرگز با یک مسلمان چون یک بیگانه رفتار شود.🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13920323_5882_192k.mp3
4.11M
🔸پادکست من توصیه‌ی اوّلم حضور در پای صندوق‌های رأی است. 🥇حماسه سیاسی باید آفرید... نقش تو در ایجاد این حماسه چیه؟؟!🙃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ و چه خون دل ها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
۲- ملیت 💕 عاطفه اجتماعی بشر رنگ‌های گوناگونی به خود می‌گیرد. عاطفه خانوادگی، عاطفه خویشاوندی، عاطفه
✅ ۳- مذاهب فقهی و کلامی ← این یک واقعیت انکارناپذیر است که مسلمانان از مذاهب فقهی و کلامی متعددی پیروی می‌کنند که معروف‌ترین آنها در فقه؛ *حنفی، *شافعی، *جعفری، *مالکی، *حنبلی و *زیدی و در کلام؛ *اشعری و *معتزلی و به یک نظر شیعی است. 🔸 بسیار بعید به نظر می‌رسد که ما بتوانیم همه مسلمانان را به پیروی یکی از این مذاهب و رها کردن مذهبی که تاکنون پیرو آن بوده‌اند بکشانیم. ممکن است صد یا هزار یا یک میلیون نفر یا بیشتر را به اینکار بکشانیم ولی همه را نه.✖️ 💢 این هم عملی به نظر نمی‌رسد که همه مذاهب موجود را به یک‌سو بگذاریم و همه را به مذهب تازه‌ای در آوریم. 🌀 تجارب مکرر نشان داده است که هر وقت به این فکر افتاده‌اند که مشکل اختلاف در مذاهب فقهی و کلامی را به اینصورت حل کنند نه تنها موفق نشده‌اند بلکه اختلاف را شدیدتر و وسیع‌تر کرده و درحقیقت، مذهبی بر مذاهب قبلی افزوده‌اند. ➖🔹 راه حل اساسی برای این مشکل‌ همان است که از دیرباز مورد توجه بسیاری از علمای بزرگ اسلام بوده و در زمان ما «دارالتقریب بین‌المذاهب الاسلامیه» آن را محور فعالیت خود قرار داده و اَلحق کم‌و‌بیش موفقیت‌هایی هم در این زمینه به دست آورده است. 👈 این راه حل، این است که برطبق نص کتاب و سنت، هر مسلمان که به خدای یکتا و نبوت پیغمبران او و پیغمبر بزرگوار اسلام معتقد باشد وکتاب خدا و سنت رسول‌خدا(ص) را بی‌چون‌وچرا بپذیرد و اساس عقیده و عمل خود بشناسد و به تعالیم مسلم اسلام از قبیل معاد و جزای اعمال، نماز، روزه، زکات، حج، جهاد، دوستی خاندان رسول‌ خدا(ص)، اطاعت از ائمه عدل و مبارزه با ائمه جور، دفاع از سرزمین اسلام، امر به معروف و نهی از منکر و... معتقد باشد، چنین شخصی مسلمان و عضو رسمی امت اسلام است☑️ 〰 و اختلاف‌نظر درجنبه‌های دیگر که مربوط به طرز استنباط مطالب از کتاب و سنت و تابع علل و عوامل گوناگون است هرگز نباید سبب شود که صاحبان آراء فقهی یا کلامی گوناگون، یکدیگر را تکفیر کنند و هر یک دیگری را خارج از اسلام و غیر مسلمان بشمارند.
👈 این راه حل، این است که بر طبق نص کتاب و سنت، هر مسلمان که به خدای یکتا و نبوت پیغمبران او و پیغمبر بزرگوار اسلام معتقد باشد و کتاب خدا و سنت رسول‌خدا(ص) را بی‌چون‌وچرا بپذیرد و اساس عقیده و عمل خود بشناسد و به تعالیم مسلم اسلام از قبیل معاد و جزای اعمال، نماز، روزه، زکات، حج، جهاد، دوستی خاندان رسول‌ خدا (ص)، اطاعت از ائمه عدل و مبارزه با ائمه جور، دفاع از سرزمین اسلام، امربه معروف و نهی از منکر و... معتقد باشد،چنین شخصی مسلمان و عضو رسمی امت اسلام است☑️ 〰 و اختلاف‌نظر درجنبه‌های دیگر که مربوط به طرز استنباط مطالب ازکتاب و سنت و تابع علل و عوامل گوناگون است هرگز نباید سبب شود که صاحبان آراء فقهی یا کلامی گوناگون، یکدیگر را تکفیر کنند و هر یک دیگری را خارج از اسلام و غیر مسلمان بشمارند. ☝️ اجازه دهید به عنوان یک مسلمان شیعه دوازده امامی این روایت را که تاکنون مکرر در مجامع برادران و خواهران مسلمان خوانده‌ام، اینجا نیز بخوانم تا معلوم شود ائمه شیعه اثنی‌عشریه در این زمینه چه گفته‌اند. 👤«محمـد بن‌ یعقوب کلینی» که یکی از محدثان بزرگ شیعه و صاحب کتاب «اصول کافی»، از مهمترین جوامع حدیث امامیه است، در باب درجات ایمان از قسمت «ایمان و کفر» کتاب اصول کافی، از یکی از کارگزاران امام جعفر صادق علیه‌السلام، چنین روایت می‌کند:⤵️
📌 «ابوعبدالله، یعنی امام صادق(ع)، در حیره بود. من و گروهی از دوستان را به دنبال کاری فرستاد. شامگاه برگشتیم. بستر من در سرایی بود که منزل کرده بودیم. خسته بودیم و من یکسو خود را در بستر انداختم. ➖🔆 در همین وقت امام صادق‌ -علیه‌السلام ـ به سراغ ما آمد. من برخاستم و نشستم. امام هم بر بالای بستر نشست و درباره کاری که مرا به دنبال آن فرستاده بود سؤال کرد. جریان را گزارش دادم. امام خدا را سپاس گفت. بعد صحبت یک عده به میان آمد. 📌 من گفتم: فدایت شوم! ما از این عده بیزار هستیم، چون عقیده آنها در مورد مسئله «امامت» با ما یکی نیست و معتقد به امامت شما که امام صادق هستید؛ نیستند. 🌟 امام گفت: آنها دوست‌دار ما، خاندان پیغمبر، هستند ولی عقیده آنها با شما در مورد امامت یکی نیست، آن وقت شما از آنها بیزارید؟! گفتم: بله! 🌟 گفت: پیش ما هم چیزهایی(معارف عالیه‌ای) هست که پیش شما نیست؛ آیا سزاوار است ما به این دلیل از شما بیزار باشیم؟⁉️ 💬 گفتم: فدایت شوم! نه. 🌟 گفت: پیش خدا چیزهایی(علم‌های الهی) هست که پیش ما نیست؛ آیا فکر می‌کنی که خدا به این جهت ما را مطرود کرده است؟ گفتم: فدایت شوم! به خدا قسم، نه. ⁉️ حال می‌گویی ما چه کنیم؟ 🌟 گفت: آنها را دوست بدارید و از آنها بیزار نباشید و جدایی نگیرید. در میان مسلمان‌ها کسانی هستند که از ایمان و معرفت یک سهم دارند، کسانی دو سهم، کسانی سه سهم، کسانی چهار سهم، کسانی پنج سهم، کسانی شش سهم و کسانی هفت سهم. ☝️ شایسته نیست آنچه از «کمال در ایمان و عمل و معرفت“ درصاحب دو سهم است بر صاحب یک سهم تحمیل شود؛ نه آنچه در صاحب سه سهم است بر صاحب دو سهم، نه آنچه در صاحب چهار سهم است بر صاحب سه سهم، نه آنچه در صاحب پنج سهم است بر صاحب چهار سهم، نه آنچه در صاحب شش سهم است بر صاحب پنج سهم و نه آنچه در صاحب هفت سهم است بر صاحب شش سهم.»✅ ✍ بعد در روایت مثال مفصلی هم آمده که برای اختصار از نقل آن صرف‌نظر می‌کنم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا