فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️به مناسبت ششم تیر
اولین مصاحبه #آیتالله_خامنهای پس از حادثه #ترور ۶ تیر سال ۶۰.
❤️ ادب و تواضع تماشایی در برابر امام خمینی روحی فداه...
🌷 @Organizational_Work
❇️ برنامه روزانه رهبر انقلاب
🔸 غلام شاه پسندی از محافظان رهبری درمورد برنامه روزانه آیت الله خامنه ای گفت:
🕑 ایشان حدود یک تا یکونیم ساعت پیش از نماز صبح بیدارند که تهجد و عبادت شخصی ایشان است. روزهایش هم با هم فرق میکند، شبیه به هم نیست. ایام هفته فرق میکند. یک روز آقا بیشتر نماز میخوانند، یک روز بیشتر قرآن میخوانند، یک روز بیشتر دعا میخوانند، یک روز بیشتر ذکر میگویند...
🕓 بعدش نماز صبح را میخوانند، ایشان نماز صبح را به جماعت میخوانند و کمترین جماعتشان، آن شخصی است که همراه ایشان است و بیشترینشان هم هر کسی که توی آن ساختمان است، میآید. ایشان توی دفتر کارشان نماز میخوانند و همه کسانی که صبح در محل کار هستند ـ اعم از پاسدارها و دفتریهایی که آنجا هستند ـ نمازشان را با آقا میخوانند.
☢ ایشان هفتهای سه روز را کوهنوردی میکنند
بعد از نماز صبح، ایشان هفتهای سه روز را کوهنوردی میکنند و حداقل بین چهلوپنج تا شصت دقیقه به سمت بالا حرکت میکنند. این مسیر را حدود نیم ساعت تا چهلوپنج دقیقه برمیگردند.
بعضی از مواقع کوههایی دورتر هستند و برای اینکه به وضعیت کار ایشان لطمه نزند، آقا آن ساعت که باید تهجد و نماز و عبادت شخصی خودشان باشد را میآیند بیرون و در طول مسیر عبادتشان را انجام میدهند. پای کوه که میرسیم، نماز را آنجا میخوانیم. هنوز تاریک است و کسی بیدار نیست. یک ساعتی که بالا میرویم، هنوز آفتاب نزده است.
🌺 آن سه روز کوهنوردی وقتی از کوه پائین میآیند، بعد وقت اداری کار ایشان است و آن چهار روز دیگر را توی خانه ورزش میکنند.
پس از ورزششان از ساعت هفت، هفتونیم، ایشان در محل کار حاضر میشوند. اگر ملاقات خاصی نداشته باشند میروند منزل و صبحانه را در منزل با خانواده میخورند و بعد از صبحانه میآیند دفتر، کارشان انجام میشود.
❇️ اگر ملاقات داشته باشند، ملاقات با صبحانه شروع میشود. وقتی هفت صبح با آقا ملاقات هست، صبحانهشان را هم با آقا میخورند.
🔸 بعد از خوردن صبحانه و کار اداری، تا نماز ظهر، آقا توی دفتر است. اذان که گفته بشود، هر کاری که وجود داشته باشد، وسط سخنرانی هم که باشد، آقا قطع میکنند، میگویند نماز را بخوانیم بعد بیاییم؛ نماز اول وقت.
🔷 بعد از نماز، ادامه کار. اگر جلسات ادامه داشته باشد، نهار را آقا با آن افراد جلسه، توی دفتر میل میکنند. اگر توی دفتر، ملاقاتی نبود، بین ساعت نماز تا یکی دو ساعت بعد از نماز، چون فاصله بین منزل آقا و دفتر به اندازة ده، بیست قدم است، در منزل غذایشان را میخورند و استراحتشان را میکنند، مجدد اولین برنامهای که دارند ساعت سه بعد از ظهر، چهار بعدازظهر است. ایشان میآیند در داخل دفتر هستند و مواقعی که بعدازظهر جلسه خاصی نباشد، ایشان توی کتابخانه شخصیشان به مطالعه میپردازند.
❤️ هر زمانی که شما ایشان را ببینید، یا ذکر میگوید یا قرآن میخواند. ایشان به ما توصیه میکردند و میگفتند: بچهها قرآن را زیاد بخوانید؛ قرآن نور است، قرآن را خیلی مطالعه کنید....
🔸 همه افراد خانواده آقا حافظ کل قرآن هستند. منزل حضرت آقا یک خانواده پرجمعیتی است، خودشان، خانمشان و شش تا فرزند با ایشان زندگی کردهاند که همه الآن ازدواج کردهاند و رفتهاند؛ هر هشت نفر این خانواده حافظ کل قرآن هستند. مأنوس قرآن بودن یعنی این. کل افراد خانواده قاری و حافظ قرآناند...
🗞 یک روز با رهبری،ماهنامه امتداد،شماره۶۴،ص۱۶
🌷 @Organizational_Work
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
➖🔹 آمادگی مرکزاسلامی هامبورگ برای برگزاری سخنرانی درشهرهای مختلف مرکز اسلامی هامبورگ مصمم است از ای
💶👌 استقلال مالی واقتصادی اتحادیه
مسئله بعدی، دوستان عزیز، مسئلهای است که دیروز مطرح کردم و امروز میخواهم به طور مخصوص و حتی به صورتی برای آینده
دورتر مطرح کنم.
🌐 سازمان شما باید هرچه بیشتر از نظر مالی و اقتصادی مستقل شود و وابسته به خودش باشد.
💢 اگر کسانی که در
مکتبهای ماتریالیستی اعم از ماتریالیسم همراه با سوسیالیست و کمونیسم یا ماتریالیسم همراه با کاپیتالیسم اصلا بیخود مارك
ماتریالیسم را فقط به پیشانی کمونیستها زدند، این کاپیتالیستها صدبرابر از آنها ماتریالیستتر هسـتند.
🔺 ماتریالیست یعنی کسی
که زندگی را فقط در چهار دیوار زندگی مادی و ارضای خواستهای مادی میشناسد و فقط برای ماده. این
معنای عام ماتریالیست است و معموًلا یک کاپیتالیستی هم که از هر دری برای ارضای خواستههای مادی خودش وارد میشود بدون
رعایت هیچ جنبه دیگر آن هم ماتریالیست است.
🔙 اگر ماتریالیستهای مختلف، عامل اقتصادی را مهمترین عامل و عامل زیرین
میشناسند ولی ما عامل اقتصاد را عامل زیرین نمیشناسیم و از این نظر با آنها تفاوت مسلکی و اختلاف نظر داریم، معنایش این
نیست که ما اصلا اقتصاد را بیکاره و بیاثرـ یا از اینور یا از آنور ـ میدانیم.❌
👈 شما شاید غالبتان این جمله عربی را شنیدهاید که اگر
خودش روایت نباشد بازگو کنندهای از تعالیم اسلام است: «مَن لا مَعاش لَه لا مَعاد لَه» هرکس زندگی رو به راهی ندارد
در خطر این است که آخر و عـاقبت و آخرت رو به راهی هم نداشته باشد.این معنایش این است که وضع زندگی و عوامل مربوط به
زندگی حتی در جنبههای روحی و معنوی انسان، میتواند موثر واقع شود.👌✅
📌 من صریحا میگویم که ما از این تجربۀ تاریخِی ریشهدار
پرسابقهای که تاریخ بشریت نشان میدهد سابقهدار است و در عصر ما به صورتی برجستهتر به چشم میخورد، و آن اینکه عامل
اقتصادی درجهت گیری وجهت دادن به فعالیتهای افراد و موسسات و سازمانها تأثیر بسزایی دارد به هیچوجه نباید غفلت کنیم و الاـخودمان را گول زدهایم.
👈✅ این حرف که «ما ایمان قاطع داریم؛ بنابراین، منحرف نمیشویم.» حرف صحیحی است.
⬅️ ایمان قاطع ما در برابر خطرهای سـهمگین چرا قرار بگیرد؟ چرا به دست خودمان، خودمان و ایمان قاطعمان را به مخاطره بیندازیم؟ این عینا مثل یک آدمی است که بگوید من آدم خیلی سالمی هسـتم و چون خیلی سالم هسـتم هر غذای آلودهای باشد میخورم. این منطق صحیح است؟❓❓
↩️ معنایش این نیست که این آقا سالم نیست. ولی این عقلایی نیست که یک انسان سالم با
اتکاء برسلامتیاش هر غذای آلوده به میکروبی را بخورد. او آدمی خیالاتی است.
🛍🔛 عامل اقتصـادی نظیر همان خوراكهاست.خوراکیهایی که از نظر اقتصادی به گروه فارسیزبان داده میشود باید حتیالامکان
آلوده به میکروبها نباشد و بهتر از همه و مطمئنتر از همه این است که به دست خود این گروه و از داخل خود این گروه تهیه
شود.
💬 من هر نوع اتکای این تلاش و جنبش شما را از نظر اقتصادی بر عوامل خارجی حتی بر مرکز اسلامی هامبورگ غلط میدانم.⛔️
⚛ مرکز اسلامی هامبورگ هر کمکی که میتواند بکند،خواهد کرد اما اتکاء نمیکند. بنابراین، پیشنهاد و نظریه مشورتی من این است.👇🏽👇🏽
📌 رفقا! این موضوع را در سال گذشته تا حدی شوخی گرفتیم.
آفرین! من از دوستان اجازه میخواهم که این آفرین را بگویم برای اینکه ما باید کارخوب انجمنها را تقدیر کنیم. این خدای
نکرده معنایش این نیست که به دیگران بخواهم گوشه بزنم. آفرین به انجمن اسلامه آخن و هانوفر و بعضی از شهرهای دیگر که
به این تعهد سال گذشته خود بصورت شایستهای عمل کردهاند.👏✅
❇️ حرکت آقای رئیسی در دو سال اخیر در قوه قضائیه مصداق حرکت جهادی شبانهروزی بود/ در این مدت امید مردم به دستگاه قضا احیا شد/ اعتماد ملت یک سرمایه بزرگ اجتماعی برای جمهوری اسلامی است
🔻 رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه:
👈 لازم است یک خدا قوّتی به جناب آقای رئیسی عرض بکنیم. ایشان در این دو سال و چند ماهی که مسئولیت قوهی قضائیه را داشتند حقاً زحمت کشیدند، تلاش کردند، کارهای خوبی انجام گرفت در این قوه و حرکت جناب آقای رئیسی در قوهی قضائیه مصداق همان چیزی بود که ما همیشه تکرار میکنیم؛
[یعنی]؛
🍃حرکت جهادی:
حرکت جهادی؛ یعنی⬅️
🌷جدی،
🌷شبانهروزی،
🌷پرتلاش،
🌷پرانگیزه،
🍃یک حرکت اینجوری بود بحمداللّه. آثار خوبی هم داشت و مهمترین اثر این حرکت همین بود که:
🌺امید مردم به قوهی قضائیه را زنده کرد، احیاء کرد، مردم را به قوهی قضائیه خوش بین کرد. ما شکایتهای مردم را از دستگاههای مختلف دریافت میکنیم، خیلی تفاوت هست بین آن قبل از این دو سال و اندی با بعد از این دو سال و اندی در نظرات مردم. خیلی تفاوت هست.
امید و اطمینان به قوه را زنده کرد. این سرمایهی اجتماعی است، این اعتماد مردم به دستگاههای فعال در جمهوری اسلامی یک سرمایهی بزرگ اجتماعی است.
🌷 @Organizational_Work
💌 فرازی از #وصیتنامه شهید مدافع حرم حسن غفاری
🌷 « شما را قسم میدهم به آن چیزی که ایمان دارید، نائب برحق امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف حضرت امام خامنهای را همانند امام علی علیهالسلام خانه نشین نکنید...
در این دنیا، تنها چیزی که مرا آرام مینمود؛ نگاه زیبا و پربرق این آقا بود...»
༺🦋🕊
@Organizational_Work
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
💶👌 استقلال مالی واقتصادی اتحادیهمسئله بعدی، دوستان عزیز، مسئلهای است که دیروز مطرح کردم و امروز می
🍀💕 خوب، رفقا! واقعا چه عیبی داشت که همۀ افراد، سال گذشته ـحتی آنهایی که تاکنون مزه کار کردن را نچشیدهاندـ یک روز، دو
روز و حتی سه روز در هفته را کار میکردند و حدودا ده یا بیست یا پنجاه درصد اجرت آن روز را در اختیار صندوق مذهبی قرار
میدادند. این یک بحث سازمانی است که مربوط به خودتان است.
💥 آنچه مهم است این است که چه مانعی داشت که این کار
صورت میگرفت. من یک فکری دارم. این فکر را مطالعه کنید. آیا انجمنها میتوانند بنای خودشان را بر این بگذارند که لااقل
افراد موثر آن انجمن یکصدم مخارج خودشان را در سال صرفهجویی میخواهند بکنند یا نمیخواهند نکنند، من وارد آن بحث
نمیشوم ـ به صندوق انجمن بریزند. یعنی، به صورت یک فرمول این را مطرح میکنم. یکصدم، یکدرصد.☝️
👨🎓 اگر دانشجویی در
سال ۳۰۰۰ مارك خرج میکند؛ ۳۰ مارك و اگر ۴۰۰۰ مارك خرج میکند؛ در سال ۴۰ مارك، به صورت ماه به ماه یا روزبهروز
پرداخت کند. اگر در روز ۳ مارك خرج میکند؛ ۳ فنیک. یکصدم آنرا عرض کردم؛ ۳ فنیک. روزی ۵ مارك خرج میکنید؛
۵ فنیک از این ۵ مارك را کمتر خرج کنید و کنار بگذارید. یکصدم را عرض کردم نه یکدهم.
〰🔹 مثل اینکه حالا دوستان به
نظرشان خیلی عملی میآید. روزی که ۵ مارك خرج میکنید و به مغازه تشریف میبرید، ببینید چگونه این ۵ مارك را خرج کنید
که ۵ فنیک کمتر بدهید و کنار بگذارید. بنابراین دوستان، روی این فرمول فکر کنید. اگر میتوانید سیستم یکدرصد را فعلا
شروع کنید.☑️
🕹 اگر توانستید شروع کنید یک سیستم قابل اعتمادی ممکن است برای آینده باشد. این مطلب تمام شد.
حالاـ یک مسئله از این بالاتر و وابسته بـه این مبحث را میخواهم بگویم.
💬 من میخواهم موسسات دیگر، حتی مرکز اسلامی
هامبورگ، در آیندهای که دوستان این دوره ما دارای زندگی و درآمد میشوند، تکیهشان از نظر مالی و اقتصادی روی کسانی
باشد که درآمد آنها مستند به حفظ رژیمهای اقتصادی مخصوصی نباشد. کسانی که حتیالامکان با نیروی کار و تلاش درآمد
دارند.
🖇 بنابراین، من میخواهم به شما دوستان عزیز بگویم خودتان را برای یک نوع زندگی مالی، چه در دوره دانشجویی و چه در
آینده، آماده کنید که تأمین هزینههای فعالیتهای اسلامی و اجتماعی از مجرای افراد همهدف، همفکر و همایدهای باشد که
زندگی آنها، به هرحال با هر نوع اسلوب اقتصادی که با موازین اسلام سازگار است تأمین شده باشد.
🍃🌷 بحمدالله مرکز اسلامی
هامبورگ در شرایط حاضر نیز صراحت خود را در مسائل گوناگون دارد. من باکمال صراحت میگویم که اگر ما نتوانیم در
هامبورگ صراحتهایی را که تاکنون داشتهایم حفظ بکنیم وحتی روزی به دلیل این صراحتها در فشار اقتصادی قرار بگیریم و از
منابع دیگری که با صراحت ما سازگارند نتوانیم هزینهها را تأمین کنیم، آنگاه یا دایره سؤالاتمان را کم خواهیم کرد یا اصلا مرکز
هامبورگ در مسیر اسلام ارزش دارد نه مرکز اسلامی هامبورگی که حتی تحتتاثیر
اسلامی را منحل میکنیم. مرکز اسلامی عوامل اقتصادی از مسیرخودش منحرف شود.
☝️ این شیوهای است که من شخصا در تمام کارهای گذشتهام داشتهام و امیداورم تاآنجایی که به سهم خودم میتوانم در این مؤسـسه موثر بـاشم، این شیوه را حفظ کنم و از آنجا که فکر من این است که این
موسـسات وابسته به شخص من نباشد امیدوارم تا حدی که از دست ما ساخته است کوشش کنیم برای اینکه آنجا برای همیشه حفظ
شود.👌
♻️〽️ بنابراین ما به هرصورت، کوشش خودمان را برای حفظ طهارت و پاکی مرکز اسلامی هامبورگ خواهیم کرد و به خواست خدا نخواهیم گذاشت که از مجرای عوامل مالی کمترین آلودگی در کار ما وارد شود.
💠 اما برای اینکه این پاکیها ضمانت بیشتری
داشته باشد، باید از همین حالا که دورهم نشستایم فکر کنیم که در آینده، این مؤسـسات و مشابه آنها را به موازات گسترش امکانات اقتصادی و مالیمان تأمین نماییم. فکر کنیم اگر در آینده مثلا ۲۰۰۰ مارك در ماه خرج میکنیم، ماهی ۲۰ مارك برای این
کار بپردازیم. یا اگر تاحالا یک درصد آن را میدادیم، پنج درصد بپردازیم.
⬅️🌀 بـه هرصورت باید این مؤسسات از نظر اقتصادی، از نظر روحی، از نظر اجتماعی، مّتکی بر کسانی باشد که با این موسسات
همفکری دارند. با کسانی که روح آنها با این مؤسسات سازگار است و همه با هم در راه یک هدف فعالیت دارند.
📌این است که
من میخواهم بگویم حتی دوسـتانی که در آیندهای نزدیک فارغالتحصیل میشوند، حالاـ مرکز اسلامی هامبورگ فعلا سرجای خودش، تصمیم بگیرند وقتی فارغالتحصیل شدند ارتباط خودشان را از نظر مالی و فکری با سازمان گروه فارسیزبان قطع نکنند و
پشتوانه اقتصادی و اجتماعی این حرکت اسلامی دانشجویی، هم از دانشجویان موجود و هم از دانشجویان آینده تشکیل شده باشد.
🔵🌐🔵
💌 فرازی از #وصیتنامه شهید مدافع حرم محسن قوطاسلو
🌷« ما نمک خورده اهل بیت و حضرت زینب سلاماللهعلیها هستیم و از بچگی داخل هیئتها بودیم و الان باید درس خود را پس بدهیم.
از دوستان خواهش میشود هیچوقت رهبرمان آقا سیدعلی را تنها نگذارید.
من آبردی اراش را در این میدان حفظ میکنم...»
༺🦋🕊
@Organizational_Work