🏴حلت بفنائک اصحاب الحسین علیهالسلام
🔰 گام هفتم : جنگاوری عاقلانه مبارزه عاشقانه
💢آنگاه که جهاد پیش از مقاتله به سر منزل مقصود نرسید و تاریخ منتظر قضاوت ایستادگی پای آرمان و عقیدههاست، مبارز راهی جز مقاتله ندارد و این نیز همان کارزاری است که فرمود: مبارزه و جهاد دری از درهای بهشت است که جز به روی اولیای خاص خدا باز نمیشود ...
🔍اولیای خاص، مجاهد میدانی است که در کنار تعمیق مبانی، انطباق بر مشی امام و تشخیص اولویتها باید بتواند برای میدان مبارزه از ورزیدگی جسم، قدرت استفاده از ابزار و تسلط بر تاکتیکها و تکنیکها بهره برده باشد ...
♨️میدان مقاتله و جنگ جایی برای عشاقِ بدون توان رزم نیست، باید توان رزم باشد، باید جنگاوری مسلط بر ابزار و تاکتیکها و تکنیکها باشد، باید رجزخوانِ دست به قبضهای باشد که معادلات را به نفع جبههی امام تغییر دهد ...
⚠️طول تاریخ پر است از انسانهای رزمآور بیبصیرت و با بصیرتان ناتوان که به هرگونه محاسبه شود توان تغییر موازنه جنگ را برای امام و راهبر خویش نداشتهاند ...
📜اصحاب الحسین علیهالسلام که قصهی رزمآوری آنان شهرهی آفاق است در عاشورا نشان دادند که مرد میدان مبارزه هم #ابزار و #تکنیکها را خوب مشق میکند و هم دل را به نور هدایت و #بصیرت و #حب_امام در هر ضربهی شمشیر چگونه گره میزند ...
🔺#جنگاوری_عاقلانه همان است که تلاش و کوشش و تمرین بر تسلط و بهره بردن از ظرفیتها و ابزار و تکنیکها به کمال خویش منطبق بر ظرفیت مجاهد برسد و #مبارزه_عاشقانه همان است که گامها را استوار و ضربات شمشیر را به رضایت خدا و امام و مسیر مقاتله را تا کسب بالاترین درجهی ایثار در راه امام که شهادت است پیش میبرد ...🔻
💯این دو بال در میدان رزم از هم جدایی ناپذیرند و جدایی آنان از یکدگر در هر حال حتی به نیت قربت خداوند، اسباب مضرّت برای جبهه حق خواهد شد ...
📎پی نوشت : #آفت بزرگ جنگاوری عاقلانه و مبارزه عاشقانه، کاهلی و روزمرگی که از #منیّت سرچشمه میگیرد، محقق میشود، کاش راحت به ندانستن اقرار کنیم ....
✍محمد جعفری
#حلت_بفنائک
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
#تشکیلات
💗اللﮩـم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجـْــ
🚩https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
👈🔹در یک عبارت مشخص میتوان دغدغه، را به ادراک ما از فاصله بین وضعیت موجود و مطلوب تعریف کرد. با این
🌐🔛 وقتی کل تشکیلات برای انجام مأموریت خود مثل اسپند روی آتش شدند وقتی که یک اهمیت واحد متمرکز و مشترک بین افراد تشکیلات پیدا شد؛ وقتی همه افراد حرص و جوش مشترک انجام کار واحدی را داشته باشند:
🔚 میگوییم تشکیلات دغدغه دارد؛
🔸به عنوان مثال، وضعیت و حس مسئولان یک هیأت عزاداری را در روز عاشورا تصور کنید. همه اعضای هیأت استرس انجام کارها را دارند؛ برنامه دسته عزاداری مداح هماهنگی نهار، سخنران، سیستم صوت و... باید انجام شوند و همه دارند این طرف و آن طرف میدوند تا این مأموریت به درستی انجام شود.
🔹این پویایی در همه اعضا هویداست؛
استرس انجام درست این مأموریت، در افراد نمایان است و اساساً میتوان این استرس جمعی را نماد روح تشکیلات دانست.
⚛ تشکیلاتی که در آن استرس وجود ندارد، یعنی همه بیخیال انجام درست مأموریت هستند و دغدغه ندارند چنین تشکیلاتی، روح ندارد و
مرده است.
📛 از آفتهای تشکیلات این است که افراد به بهانه این که هر چیزی سر جای خودش تعریف میشود و نباید در کارهای دیگری دخالت کنند، فقط به فکر کار خودشان باشند و تحقق یا عدم تحقق مأموریت اصلی تشکیلات برایشان مهم نباشد❌
💠 در حالی که بر اساس شاخص استرس که مطرح شد افراد تشکیلات باید دغدغه و استرس انجام مأموريت كل تشکیلات را داشته باشند.
👌در چنین حالتی گفته میشود که تشکیلات، دغدغه دارد.✔️
🏴حلت بفنائک اصحاب الحسین علیهالسلام
🔰گام هشتم : حاصلِ جمع بدون تفریق...
📌وقتی بر عمق اصول و مبانی، بر ظرفیت توان و اراده و قدرت مجاهدت و مبارزه افزون شد، باز چاشنی تغییر موازنه به بایستههایی بستگی دارد که هر فرد و شرایطش تعیین کننده بخشی از این تغییر موازنه میباشد ...
♨️جمع شدن انسانهای مجاهد در هنگامه نبرد ، #نقطه_ی_ثقلی برای شکلگیری ظرفیتی بدیع خواهد شد که در تقرب به سعادت هر یک از افراد و میل به هدف با دقت بیشتر برای آن مجموعه اثرات شگرف دارد ...🔻
#تشکل و جمع شدنهای مسلمین اما اغلب در طول تاریخ به دلیل رخنهی بیاخلاقیها و وسوسه شیاطین و نفوذ دشمنان به کژی و دنیا طلبی و حسد و کبر و غرور و سهمخواهی و خود برتر بینی و کمبینی دیگران و سواستفاده از جمع برای صعود شخص و فدا کردن افراد برای تحقق هدف به هر قیمتی و.... بی نتیجه مانده و قیام های متعدد در طول تاریخ همین را روایت میکند ...
🏳چه عَلَمهایی برافراشتهای که جمعهای با #تفرق آنها را به زمین کوبیدند و چه خونهایی به زمین ریخت که جز به جوی نسیان اثری از آنان روان نشد و چه شریف مردمانی که قیام کردند اما از اراده و همآوردشان جز جلساتی باقی نماند و چه بد جمعی است که قیامش به جلوسی ختم شود ...❗️
📜اما اصحاب الحسین علیهالسلام ، این یاران کزبرالحدیدِ خالص و مردان ذوب شده در کورهی عشق امام ع ، چنان جمع بدون تفرقی را برای ابدیت الگو ساختند که از تمام ساحات نظری و عملی آنان میشود کتابها مرقومه کرد و منبرها به پا کرد ...
♻️#تبعیت_خالص ، #مسئولیت_پذیری به هنگام ، #اراده و عزم ناشی از #تقوا و #مبارزه_با_کجی_ها از درون خویش تا بطن و متن جامعه و حکمرانی در سکانس های بیبدیل #تشکیلاتی در #شب_عاشورا و جمع کردن اصحاب توسط امام، در مناجات و مکالمات مشترک اصحاب در آن شب شیدایی ، رزم کم نظیر سازماندهی شده صبح عاشورا و تحکیم عزم و ارادههای مقاتله نابرابر فردی در ظهر و عصر عاشورا نشان از آن دارد نه تنها تفرق و زمینههای آن در میان اصحاب حضرت جایی ندارد که هر چه به لحظهی موعودِ بذل جان نزدیکتر می شوند رشتههای ناگسستنیتری بین این جمع الهی #مستحکم میشود ...
⚠️آنچه این مهم را رقم می زند جز به پروانه شدن حول شمع وجود امام و جز او و رضای او ندیدن نیست که کمیاب است و قیمتی ...⚠️
📎پی نوشت : جمع بدون تفرق زمانی ماهیت می یابد که تحقق #هدف را حول #هدایت_راهبر خویش جدا از سعادت خود نداند و نخواهد ...
✍محمد جعفری
#حلت_بفنائک
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
#تشکیلات
💗اللﮩـم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجـْــ
🚩https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0
📖 تحریف چهرهٔ قهرمان
🌷امام سجّاد(علیهالسلام) را یک آدم ضعیفِ بیارداهٔ بازیچهٔ بیمار معرّفی کردند؛ امام بیمار! هیچ نام دیگری، هیچ عنوان دیگری، هیچ لقب افتخارآمیز دیگری غیر از «بیمار» برای یک امام پیدا نکردند! آن هم چه امامی؟!
🌷امام چهارمی که به نظر ما بنیانگذار نهضت مخفی شیعی بعد از واقعهٔ کربلا است؛ امام سجّادی که متزلزلکنندهٔ بنیان اموی است؛ کسی که ضامن همهٔ نهضتهای تشکیلاتی است که در طول تاریخ تشیع بهوسیلهٔ شیعه انجام گرفته است.✔️
#منظومه_معرفتی
#همرزمان_حسین(علیهالسلام)
#سیر_مطالعاتی_منظومه_فکری_رهبری
@t_manzome_f_r
▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
#تشکیلات
💗اللﮩـم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجـْــ
🚩https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
🌐🔛 وقتی کل تشکیلات برای انجام مأموریت خود مثل اسپند روی آتش شدند وقتی که یک اهمیت واحد متمرکز و مشتر
ب) شادابی:
🌐 دومین مؤلفه روح نشاط و شادابی تشکیلات است. امیرالمؤمنین (ع) می فرماید: «اَلْمُؤْمِنُ هش بَس بَسّام» مؤمن، مسرور، بشاش و خندهروست. «هش» و «بش» اصطلاحی است که از عربی به فارسی وارد شده است و در لغت نامه فارسی، دهخدا، تازه رویی، خندان و شاداب بودن ترجمه شده است.
☺️ شادابی و بشاش بودن در برابر کسالت و خمودگی قرار دارد مؤمن دائماً در حال حرکت جنبوجوش و پویایی است و هیچ موقع خموده و کسل نمیشود هر موقع او را میبینید، انرژی میگیرید.
👈 این شادابی، انگیزه لازم برای حرکت و تحمل سختیها را فراهم میآورد.
💢 سختی مسیر میتواند در انسان خستگی ایجاد کند اما انگیزه وی را نباید از بین ببرد و او را متوقف کند.
🔅کارکرد شادابی و نشاط در انسان ایجاد انگیزه و انرژی برای حرکت است.
به تبع، تشکیلات ایمانی هم چنین ویژگیای دارد؛ یعنی نشاط و شادابی در ابعاد مختلف آن موج میزند ورود در آن روح کلی نشاط و انگیزه را در انسان تزریق میکند.
⚛ در تشکیلات بسیاری از مشکلات اساساً منحل شده و تحمل سختی بسیاری دیگر از مشکلات نیز بسیار آسان میشود؛ از این رو انگیزه و روحیه نشاط در تشکیلات یک عنصر مهم و مؤلفه هویتی است که اگر مخدوش شود بسیاری از ابعاد آن را مخدوش میکند.
👌 اساساً یکی از ضرورتهای کار، تشکیلاتی دستیابی به این نوع از نشاط و انگیزه برای انجام کارها است.
✅ مقصود از نشاط و شادابی خوش بودن به معنای منفی آن که حکایت از بیخیالی نسبت به زندگی دنیا دارد، نیست،❌
⏪ بلکه انگیزه آرمان گرایانی است که با امید به وصول به اهداف سختیهای مسیر را در کنار یکدیگر و با کمک هم تحمل کرده و همواره با شور و حال و انرژی به طی مسیر خود نگاه کرده و میاندیشند.
👈 این کارکرد تشکیلات
انس حداکثری با آن ایجاد میکند و به همین دلیل است که آدمها برای حضور در تشکیلاتی که برایشان این خاصیت را داشته است دل تنگ میشوند.