eitaa logo
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
591 ویدیو
27 فایل
https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0 در این کانال سعی میکنیم مطالب درست و حسابی درمورد "اصول کار تشکیلاتی" رو خدمتتون ارائه بدیم. ارتباط با ما: @YaFatEMH313 @A313_Z313
مشاهده در ایتا
دانلود
💤👣 يك عده از دزدان غارتگر وارد محله‌اى مى‌شوند و به خانه‌اى مى‌روند و در آن خانه مأمن مى‌گيرند؛ براى اينكه به آن كوچه حمله كنند. و كوچه به خاطر بودن آنها ناامن است، اما كسى خبر ندارد.😔 👳‍♂👁 پيرمردى بر حسب تصادف مى‌فهمد كه اين دزدان غارتگر در خانه آخر كوچه سكنى گزيده‌اند؛ باهيجان خود، با احساس مسؤوليت خود، با درك و بينش خود، مردم را از خانه‌ها بيرون مى‌كشد در نيمه شب، آنها را به كوچه مى‌آورد، آن‌ها را تحريك مى‌كند، خطر را به آن‌ها مى‌گويد، آنها را بسيج مى‌كند؛ اما يك آقايى هم روى بالكن خانه‌اش، روى ايوان خانه‌اش ايستاده. 👀👤 او از آن بالا داخل آن خانه را مى‌بيند، مردم همه پشت ديوارند، از آنچه در داخل خانه مى‌گذرد، بى‌خبرند، اما اين آقايى كه آن بالا روى بالكن ايستاده، از آن بالا آنچه در آن خانه مى‌گذرد به چشم خود مى‌بيند، او مى‌تواند نقش مؤثرترى ايفا كند در بسيج مردم، در تحريك مردم، در نشان دادن عمق خطر، اما بالاى ايوان مى‌ايستد. ❓❓ 💢 سؤال اين‌ها را با ترديد، با بيگانگى، با نامهربانى جواب مى‌دهد و به ميان مردم نمى‌آيد؛ اين روشنفكر است.
🌀 در بار دوم، در پرده دوم كه ماجرا قدرى بالا مى‌گيرد و غارتگران، حضورشان خطرناك‌تر مى‌شود و مردم، هيجانى پيدا مى‌كنند و داد و فريادى راه مى‌اندازند و شعارى مى‌دهند عليه آن غارتگران و دزدان كمين گرفته، روشنفكر تحت‌تأثير احساساتش از ايوان پائين مى‌آيد، به درون مردم مى‌آيد، مقدارى با مردم حرف مى‌زند، اما ناگهان خطر جدى مى‌شود، ناگهان احتمال زد و خورد پيش مى‌آيد، دزدان مثل اينكه حضور جدى‌ترى پيدا مى‌كنند. 🔙 در همين حين مى‌بينيد كه باز روشنفكر از ميان مردم گم شد، پريد رفت بالاى ايوان و توى اتاق و گرفت خوابيد.❌ ✍ اين نمايشنامه را آن آقا نوشت.🔝 📿 من همان‌وقت در مشهد بعد از نماز براى دانشجويان و جوانان صحبت مى‌كردم؛ اين كتاب به دست ما رسيد، من گفتم كه خود اين آقاى نويسنده كتاب هم، همان آقاى بالاى ايوان است. ▪️ در حقيقت خودش را تصوير و توصيف كرده است؛ به كلى بركنار! ×
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 قرائت دعای عهد 💚 روز بیستم 🗓شروع چله: ۹۹/۹/۴ 🌷 @Organizational_Work
20 «عاشق مبارز» 💕 🤲 خدایا، مرا زنده فرما‌ تا در وقت ظهور خدمتگزار حضرت باشم. 🔹 در ادامه میگیم؛ مُؤْتَزِرا کَفَنِی شَاهِرا سَیْفِی مُجَرِّدا قَنَاتِی مُلَبِّیا دَعْوَةَ الدَّاعِی فِی الْحَاضِرِ وَ الْبَادِی؛ خداوند! وقتی منو زنده‌ می کنی با همون حالاتی‌‌ زنده کن که حضرت ظهور می کنند... یعنی؛ 💢 کفن پوشان با شمشیر از نیام برکشیده و نیزه بدست، لبیک گویانِ امامی که در میان شهرنشین و بادیه‌نشین دعوت می کند...! 📚 فراوان‌ در اخبار و ادعیه اومده که حضرت با شمشیر، خروج می فرمایند و روی زمین را از‌ جمیع شرک و کفر و معاصی پاک می فرمایند و آن را مملو از عدل و ایمان و طاعت می کنند 🌀 والبته دشمنان زیادی هم دارند و‌ من‌ میخوام در اون زمان در رکاب حضرت باشم و ..‌. 🌷 @Organizational_Work
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
💠 روشنفکران گاهی نشانه‌های خيلى كوچكى از آن‌ها پيدا مى‌شد، اما وقتى كه دستگاه يك تشر مى‌زد،برمى‌گشت
✴️ بنابراين بدترين كارى كه ممكن بود يك مجموعه روشنفكرى در ايران بكند، كارهايى بود كه روشنفكران ما در دوره پانزده ساله نهضت اسلامى انجام دادند؛ به كل كنار رفتند! نتيجه هم معلوم شد؛ مردم مطلقا از آنها بريدند. ❇️ البته تا حدودى، تعداد خيلى معدودى وسط ميدان بودند. از جمله خود مرحوم آل‌احمد بود. حتى شاگردان و دوستان و علاقمندانش وارد اين ميدان نشدند؛ خيلى دورادور حركتى كردند. ⛓ زندان‌ها از مردم، از روحانيون، از دانشجويان، از طلبه‌ها، از آحاد مردم، از كارگر و از كاسب پُر بود. ⏳ تمام طول اين سال‌هاى متمادى، بيشترين تعداد زندانيان را، زندانيان مربوط به نهضت امام تشكيل مى‌دادند؛ چون تلاش‌شان، تلاشى بود كه دستگاه را به ستوه مى‌آورد.☑️ 👥 اين چهره‌هاى معروفى كه همه مى‌شناسيد، زندان رفتند و ساعت‌هاى متمادى زير شكنجه فرياد كشيدند، اما آن آقايان، نه.× 🚥 البته بعضى از اين‌ها كه به خاطر چيز مختصرى به زندان مى‌افتادند، تقريبا به فوريت به‌ توبه‌نامه مى‌رسيدند. ⬅️ در ميان همين چهره‌هاى معروفى كه مى‌خواهند عامل ارتجاع روشنفكرى در زمان ما شوند، كسانى بودند كه در زندان نامه مى‌نوشتند و التماس و گريه مى‌كردند. ☝️ ما اينها را كاملا از نزديك مى‌شناسيم؛ خودشان هم مى‌دانند كه ما آن‌ها را مى‌شناسيم، اما جوانان اين‌ها را نمى‌شناسند.❌
بنابراين بدترين كارى كه ممكن بود يك مجموعه روشنفكرى در ايران بكند، كارهايى بود كه روشنفكران ما در دوره پانزده ساله نهضت اسلامى انجام دادند؛ به كل كنار رفتند! نتيجه هم معلوم شد؛ مردم مطلقا از آنها بريدند. البته تا حدودى، تعداد خيلى معدودى وسط ميدان بودند. از جمله خود مرحوم آل‌احمد بود. حتى شاگردان و دوستان و علاقمندانش وارد اين ميدان نشدند؛ خيلى دورادور حركتى كردند. زندان‌ها از مردم، از روحانيون، از دانشجويان، از طلبه‌ها، از آحاد مردم، از كارگر و از كاسب پُر بود. تمام طول اين سال‌هاى متمادى، بيشترين تعداد زندانيان را، زندانيان مربوط به نهضت امام تشكيل مى‌دادند؛ چون تلاش‌شان، تلاشى بود كه دستگاه را به ستوه مى‌آورد. اين چهره‌هاى معروفى كه همه مى‌شناسيد، زندان رفتند و ساعت‌هاى متمادى زير شكنجه فرياد كشيدند، اما آن آقايان، نه. البته بعضى از اين‌ها كه به خاطر چيز مختصرى به زندان مى‌افتادند، تقريبا به فوريت به توبه‌نامه مى‌رسيدند. در ميان همين چهره‌هاى معروفى كه مى‌خواهند عامل ارتجاع روشنفكرى در زمان ما شوند، كسانى بودند كه در زندان نامه مى‌نوشتند و التماس و گريه مى‌كردند. ما اينها را كاملا از نزديك مى‌شناسيم؛ خودشان هم مى‌دانند كه ما آن‌ها را مى‌شناسيم، اما جوانان اين‌ها را نمى‌شناسند. آن مجموعه آن‌روز، تا زمان انقلاب نشان داد كه يك قشر غيرقابل اعتماد براى رهبرى فكرى مردم است. البته يكى، دو سال به انقلاب، حركتى به‌وجود آمد. اين حركت هم به اين شكل بود كه موج نهضت، با بار معرفتى و اعتقادى خودش، وارد محافل گوناگون شد. خيلی‌ها بودند كه به اسلام اعتقاد نداشتند، اما به بركت نهضت، به اسلام اعتقاد پيدا كردند. خيلى از دختران بودند كه به حجاب هيچ اعتقادى نداشتند، اما در دوران نهضت، بدون اين‌كه كسى به آنها حتى يك كلمه بگويد، خودشان باحجاب شده بودند. يعنى نهضت امام، نهضت اسلامى، با گسترش خودش، با اوج خودش، با كربلايى شدن خودش، هرچه بيشتر تلفات مى‌داد، هرچه بيشتر شهيد مى‌داد، هرچه بيشتر فدايى مى‌داد، طرفداران بيشتر و پيام گسترده‌ترى پيدا مى‌كرد. هرچه پيام انقلاب پيش مى‌رفت، پيام نهضت هم كه همان پيام دين و پايبندى به اصول و معارف اسلامى بود، گسترش پيدا مى‌كرد و البته مجموعه‌اى را هم شامل شد. اينها ـ‌اشخاص مشخصى كه البته من نمى‌خواهم اسم بياورم‌ـ وارد ميدان شدند، تا انقلاب شد.
💢 آن مجموعه آن‌روز، تا زمان انقلاب نشان داد كه يك قشر غيرقابل اعتماد براى رهبرى فكرى مردم است. البته يكى، دو سال به انقلاب، حركتى به وجود آمد. 🌀 اين حركت هم به اين شكل بود كه موج نهضت، با بار معرفتى و اعتقادى خودش، وارد محافل گوناگون شد. 🔺 خيلی‌ها بودند كه به اسلام اعتقاد نداشتند، اما به بركت نهضت، به اسلام اعتقاد پيدا كردند.✔️ 🔺 خيلى از دختران بودند كه به حجاب هيچ اعتقادى نداشتند، اما در دوران نهضت، بدون اين‌كه كسى به آنها حتى يك كلمه بگويد، خودشان باحجاب شده بودند.✔️ ⚪️ يعنى نهضت امام، نهضت اسلامى، با گسترش خودش، با اوج خودش، با كربلايى شدن خودش، هرچه بيشتر تلفات مى‌داد، هرچه بيشتر شهيد مى‌داد، هرچه بيشتر فدايى مى‌داد، طرفداران بيشتر و پيام گسترده‌ترى پيدا مى‌كرد.👌✅ 💫 هرچه پيام انقلاب پيش مى‌رفت، پيام نهضت هم كه همان پيام دين و پايبندى به اصول و معارف اسلامى بود، گسترش پيدا مى‌كرد و البته مجموعه‌اى را هم شامل شد. 👈 اينها ـ‌اشخاص مشخصى كه البته من نمى‌خواهم اسم بياورم‌ـ وارد ميدان شدند، تا انقلاب شد. 🌺🔹🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 قرائت دعای عهد 💚 روز بیستم و یکم 🗓شروع چله: ۹۹/۹/۴ 🌷 @Organizational_Work
21 «معشوق همه ذرات عالم»💕 🌴 درخواست دیدار یار؛ اللّٰهُمَّ أَرِنِي الطَّلْعَةَ الرَّشِيدَةَ، وَالْغُرَّةَ الْحَمِيدَةَ.. خدایا آن آفتاب روشنی که عالم به نور جمال او منور می شود و هدایت و ضلالت از یکدیگر ممتاز می شوند، را به من بنمایان! 💥 همان که وقتی‌ظاهر شود مؤمن و کافر، بلکه هر چیزی از سایر اشیا متمایز و قدر و مرتبه آنها معلوم می شود. 💫 وجود همه ممکنات به وجود آن حضرت وابسته است و آن حضرت مربی کل موجودات هست... ♻️ لذا تغییر احوال آن حضرت، که ظهورش بعد از غیبتش می باشد، باعث تغییر احوال کل موجودات جهان هستی خواهد شد. یعنی با ظهور آن حضرت، انگار همه از نو خلق می شوند...."تولد دوباره"...!! 🌤 بلاتشبیه مَثَل آن حضرت، مثل آفتاب هست که با طلوع اون، عالم روشن و با غروبش، عالم تاریک می شود.. →• @Organizational_Work
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
✴️ بنابراين بدترين كارى كه ممكن بود يك مجموعه روشنفكرى در ايران بكند، كارهايى بودكه روشنفكران ما در
⚜ البته بعد از انقلاب هم مجموعه‌اى شروع كردند، در اوايل پيروزى انقلاب منتها آن‌جا ميدان روشنفكران توده‌اى بود؛ فضا را در بازار كتاب و بازار مطبوعات، قبضه كردند. ☣ حضور آنها حضور مرعوب كننده بود؛ به‌طور سازمان يافته، چون آنها از لحاظ سازماندهى از ديگران قوی‌تر بودند، لذا ديگران يك خرده مى‌ترسيدند. 🌀 البته آن‌ها با انقلابيون و با امام، ارتباط هم داشتند و روابطشان ـ‌به اصطلاح‌ـ خوب بود؛ لذا يك محيط آن‌چنانى را به‌وجود آوردند. 🔙 البته بعد كنار زده شدند و بحمدالله اين نهال‌هاى روشنفكرى انقلابی اسلامى پا گرفت كه شما باشيد و جماعتى كه انسان آثار آن‌ها را در شعر و در قصه و در فيلم و در چيزهايى كه هست، مى‌بيند.✅
💠 گرايش روشنفكرانه مذهبی هم عمدتا از سال‌های دهه سوم و شتابش از سال‌های دهه چهارم اين قرن شروع شد. 🔰 در مشهد، در تهران و بعضی شهرهای ديگر، متفكرينی، معلمينی پيدا شدند كه نسل جوان را به طرف اسلام واقعی، اسلام روشنفكرانه هدايت می‌كردند و سوق می‌دادند. ♻️ اين حركت تا سال‌های حدود چهل، شتابندگی خاصی پيدا كرد. در اين سال‌ها آن چهره‌های اصلی كه نقشه‌ای مهمی داشتند، چندان زياد نبودند؛ * علامه طباطبايی، * آقای مرحوم شهيد مطهری و اين‌ها را * محمدتقی‌شريعتی ـ‌پدر مرحوم دكترـ «آقای طالقانی» بايد جزو پيشكسوت‌های تفكر نوين اسلامی دانست. اين‌ها هر يك، در يك بعد خاص، انصافا معلمين اولیه‌اند. 💎 نمايی كه اينها از اسلام ارائه می‌دهند، همان چيزی است كه بعد از يك خواب طولانی نشانگر و نمايشگر يك بيداری است، يك جهش است، و لذا يقينا تصادفی نبوده است كه اغلب اين‌ها يا همه‌شان، در زمان اوج فعاليت‌شان به نوعی مورد اتهام عقيدتی قرار گرفتند.
💡 اما جوان‌ها در آغوش اين‌ها پرورش پيدا كردند؛ درست همزمان با نهضت و تحول فكری‌اى كه اين بزرگ‌مردها ايجاد می‌كردند، فعاليت‌های ايدئولوژی الحادی و مادی هم در نهايت توسعه و تلاش و شتاب، مشغول كار بودند و بايد بگويم به مراتب وسيع‌تر از تلاشی كه متفكرين و روشنفكران مذهبی می‌كردند، به مراتب كارشان هم آسان‌تر بود. 👤 يك متفكر اسلامی بايد می‌نشست در آيات قرآن ساعت‌ها تدبّر می‌كرد، مطالعه می‌كرد، از تجربياتش از مبارزاتش، از مطالعاتش استفاده می‌كرد تا معنای يك آيه را می‌فهميد. سطری، صفحه‌ای در مورد آن آيه و يا سوره و يا يك واژه قرآنی می‌نوشت. 👈 اما آن روشنفكر نويسنده مادی و مثلا ماركسيست احتياج به اين همه فكركردن نداشت. 🔍📓 شما برداريد نوشته‌های ماركسيستی فارسى را بخوانيد، غالبا ترجمه متون انگليسی، متون فرانسه، متون آلمانی و غيره است؛ لذا كار آنها آسان‌تر بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ نیاز روحیت به خدا رو زنده کن... بسیااار عالی...😌🌺 نیاز روحیت را نسب به ولایت هم بالا ببر؟ تا شکل تشکیلاتی هم بگیره! استاد پناهیان 🌷 @Organizational_Work
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 قرائت دعای عهد 💚 روز بیستم و دوم 🗓شروع چله: ۹۹/۹/۴ 🌷 @Organizational_Work
22 «عاشق دیدار یار»💕 💠 وَ اكْحُلْ نَاظِرِي بِنَظْرَةٍ مِنِّي إِلَيْهِ‏؛خداوندا! به من نشان بده آن درخشش هدایت کننده و آن سفیدی پیشانی ستوده شده را و سرمه فرما، چشم نظر کننده مرا به نظری از من به سوی او... 🌟 «کحل ناظر به نظر به آن حضرت » یعنی آن حضرت را به دیده بصیرت مشاهده کنم و بشناسم طوری که این دیدار باعث شادی من بشه و گرنه صرفا دیدن ظاهری او، ثمری نخواهد داشت. ⭕️ برای دست یافتن به این‌ دیدار به چشم بصیرت، آدم باید چشمی همجنس چشم آن حضرت پیدا بکنه، که با چشم او، او را ببیند و بشناسد والا این دیدار میسر نمی شود‌ ⚠️ در حقیقت می خوایم خود آقا دلیل این شناخت باشند نه آنکه غیر او وسیله شناخت ایشان بشه. چون خود اون ، حجاب بین حضرت و شخص هست. 💎 و البته این همجنس بودن، بستگی به میزان ! پاکی طینت و خلوص اعمالمون" داره، و گر نه ظاهر سازی هیچ فایده ای نداره... 🔰 و از اینجا معلوم میشه که این درخواست هم میتونه فقط یک ادعا باشه و میزان درستی و نادرستی این ادعا، آن حضرت هست که مشخص می کنه چقدر درخواستمون حقیقت داره وگرنه اگر به ادعا باشه هر کسی می تونه ادعا بکنه.... →• @Organizational_Work
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
⚜ البته بعد از انقلاب هم مجموعه‌اى شروع كردند، در اوايل پيروزى انقلاب منتها آن‌جا ميدانروشنفكران تو
✍ ترجمه، هميشه آسان‌تر از نگارش و تحقيق است، مخصوصا اگر نويسنده و محقق بخواهد كار تازه و متينی ارائه بدهد. 〰 🔸 و لذا با وجود تلاش مخلصانه متفكرين اسلامی، حجم كتاب‌های ضداسلامی يا غيراسلامی به‌طور عجيبی زياد شد و ناگهان نسل جوان آن روز را در برابر تعداد كثيری از نوشته‌های رنگارنگ الحادی قرار داد.Π 🔻 آن كسی كه فی‌المثل در سال سى‌وپنج می‌خواست افكار اسلامی را با منش اسلامی درك كند در كتابخانه ايرانی و در فضای ذهنی اين مرز و بوم برخورد می‌كرد به كتاب‌های متعددی از اقتصاد ماركسيستی، تاريخ ماركسيستی، و در فلسفه ماركسيستی؛ بدون آنكه معادل اين‌ها را از اسلام در اختيار داشته باشد. مقابل يك مكتبى قرار مى‌گرفت كه از هزار راه و از هزار كانال، سيل جزوه و نمايش‌نامه و داستان و كتاب علمى و كتاب شبه‌ علمى و كتاب شبه فلسفى مى‌ريزد و پرتاب مى‌كند و زمينه را پر مى‌كند. ♨️ اگر ده تا ترجمه ماركسيستی درباره تاريخ يا درباره اقتصاد وجود داشت، در مقابلش حتی يك جزوه درباره تاريخ و درباره اقتصاد از سوی متفكرين اسلامی نوشته نشده بود، زيرا حركت روشنفكری عميق و جدی، تازه پديد آمده بود و فرآورده‌های چشمگيری نداشت. 🔹 در مصر و در هند البته زودتر از ما شروع شده بود و كمابيش ترجمه فارسی كتاب‌هايشان در دسترس قرار داشت. ليكن مصری‌ها و هندی‌ها هيچ‌كدام آن پيچيدگی ذهن ايرانی را نداشتند كه نوشته‌هایشان بتواند اين خلأ را پر كند. 🔙 البته حق سبقت، از آن هندی‌ها و مصری‌ها است كه از لحاظ بينش روشنفكرانه اسلامی، از ما جلوترند و فراموش نكنيم كه هم در هند و هم در مصر اين حركت نوين اسلامی مرهون «سيد جمال‌الدين اسدآبادی» است.✔️
〽️💢 اما نوشته‌ها و تفكرات اسلامی غير ايرانی، آن‌جوری نبود كه ذهن كاوشگر را سيرآب كند. نتيجه آن‌كه روشنفكر مسلمان در اوايل تكون"۱" فكر اسلامی برخورد می‌كرد با يك فضای ذهنی ماركسيستی. 💭🔻 رنگ ذهن بسياری از اين روشنفكران، رنگ ماركسيستی شد. مسلمان بودند، حتی ضد ماركسيسم بودند و سعی می‌كردند تفكرات ماركسيستی را طرد كنند، اما يك‌جايی بالاخره دچار آن زمينه ذهنی غلط می‌شدند. 👈 اين يك مسأله است و مسأله بسيار مهمی است، يعنی جامعه روشنفكر اسلامی دچار همان بلايی شد، به همان دامی افتاد كه گذشتگان ما يعنی متفكران اسلامی در قرن‌های قبل به آن دام افتاده بودند: 💥 «دام آلودگی ذهنی به نهادهای فكری غيراسلامی» نهايت آنكه يك روز آن نهادها، فلسفه يونان بود، ُ َتفكرات كلامی «اَشعَری و معتزلی» بود، يك روز هم تفكر الحادی فلان ايدئولوژی بود. ⬅️ همه اين روشنفكران هم اسلامی فكر می‌كردند، همه هم می‌خواستند قرآن را ترجمه و تفسير كنند، همه هم از هرگونه گرايش الحادی حتی وحشت می‌كردند، اما در نهايت گوشه‌هايی دست و بالشان‌گير می‌كرد و در بسياری از مبانی دچار می‌شدند. اين يك واقعيت است، اين واقعيت را بپذيريم.⚠️ ـــــــــــــــــــــــــ ۱(كون)، هست شدن، پيدايش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا