eitaa logo
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
590 ویدیو
27 فایل
https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0 در این کانال سعی میکنیم مطالب درست و حسابی درمورد "اصول کار تشکیلاتی" رو خدمتتون ارائه بدیم. ارتباط با ما: @YaFatEMH313 @A313_Z313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
👤 سؤال کننده: شما بحث‌های خود را به دو قسمت تقسیم کردید. به اینکه بحث‌هایی راجع به مسائل ایدئولوژیک
💠 یکی از ورزیدگی‌های رفقا این مأخذیابی و منبع‌یابی است. ما تا اینجا نشستیم می‌گوییم کجا؟ وقتی به راه افتادیم می‌بینیم عجیب، منابع خیلی فراوان است، ما خبر نداشتیم. حتی منابعی را می‌شناختیم، آگاهی نداشتیم، توجه نداشتیم، تنبه نداشتیم. بنابراین، آقایان! راه باز است. بحمدالله بیش از مقدار و ظرفیت وقت و توانایی دانشجویان منابع برای اینکار امروز در اختیار عموم هست.✔️ 👌 مثلا دوستان یک تاریخچه مختصری درباره وضع اسرائیل -چون اسرائیل مطرح گردیدـ تهیه کنند. در آنجا بحث مفصل تحقیق شده‌ای است که، چقدر یهودی آنجا بوده است؛ چگونه یهودی‌ها زیاد شدند؟ تنها این مطلب در دایرهٔ‌المعارف بریتانیکا، از زبان مردمی که در کشور لعنتی بنیانگذار اسرائیل کتاب تهیه می‌کنند، می‌شنوید و می‌بینید که چقدر اطلاعاتش جالب است. مثلا اینکه در اواخر قرن نوزده در سرزمین فلسـطین کمتر از ده هزار یهودی زندگی‌ می‌کرده است و حالا وطن یهود شده است. 🔙 از این قبیل چیزهایی که برای آگاهی و برای بحث‌ها از هر نظر برایتان سودمند است. مأخذ وجود دارد. 〰 دوستان، همین قدر که به راه بیفتید آن وقت راه‌های وسیعی پیش پای خودتان خواهید یافت. 👤 سؤال کننده: شما به مطلبی اشاره کردید که من لازم می‌دانم روی این مطلب بیشتر کار شود و آن اینکه رهبری باید از داخل اتحادیه باشد. من اگر اجازه داشته باشم می‌خواهم اظهار نظر کنم که اصلا مرکز اسلامی هامبورگ نمی‌تواند رهبری اسلامی داشته باشد نه اینکه نمی‌خواهد بلکه نمی‌تواند.❌ 🌷 دکتر بهشتی: همین است و من هم همین را گفتم. نمی‌خواهد، نه اینکه نمی‌خواهد همکاری کند. گفتم مرکز اسلامی هامبورگ با مجموعه کار خودش در یک حدودی قرار دارد که با کار اتحادیه نمی‌خواهد اینکار را بکند. نمی‌خواهد، یعنی می‌داند که نباید بکند. چه بهتر! یعنی باز این تأیید کننده آن فکر ماست که باید سعی کنیم گروه فارسی‌زبان فعلا یک گروه مستقلی حتی از نظر رهبری باقی بماند.✔️
👤 سئوال کننده: در واقع در مطالعات ایدئولوژیک ما باید سعی کنیم مکاتب و آراء را با هم تطبیق کنیم. من در افکار استاد قطب مطالعه می‌کردم، دیدم او اصلا معتقد نیست که ما باید اسلام را با سایر مکاتب مقایسه کنیم. می‌خواهم بدانم نظر شما چیست؟⁉️ 🗯 نظر شما این است که در راه مطالعه و در راه تحقیق باید جستجوهای‌مان را کامل کنیم یا برای آمادگی با عقاید مخالف، خودمان را آماده سازیم؟ 🌷 دکتر بهشتی: بسیارخوب شد که این را مطرح کردید. این مطلب که غالبا هم کج‌ فهمیده می‌شود و موجب سوءتفاهم‌هایی می‌شود، خوب بود که قبلا مطرح می‌شد تا پاسخ می‌دادیم. 👈 یک وقت کسـی می‌گوید من برای اینکه اسلام را اثبات کنم یا بشناسم باید از دلایل استخراج شده از علوم طبیعی، فیزیکی، روانشناسی وجامعه شناسی به عنوان دلیل صحت اسلام استفاده کنم که این انحراف است. این اصلا غلط است.❌ 👌 هیچ‌یک از تعالیم اسلام را نمی‌شود به دلایل ویسن شافت لیش و علمی اثبات یا بحث کرد و در همان پیشنهادهایی که می‌دهیم و نظرهای مشورتی به این مسئله خواهیم رسـید. 🗯 یک‌وقت کسـی می‌گوید من برای بهتر فهمیدن تعالیم اسلام و تطبیق آن بر پدیده‌های عصری باید از پیشرفت‌های علمی در علوم طبیعی، علوم انسانی و اجتماعی آگاه باشم که این بسیار حرف پسندیده‌ای است.☑️ ➰ بدون اینکه به آن مسـئله‌ای که شما بصورت دوم مطرح کردید برسیم و آن این که حتما ما آراء دیگران را می‌خوانیم برای اینکه بهتر بتوانیم با آنها جنگ کنیم که من آنرا نمی‌گویم بلکه من همیشه می‌گویم که می‌خواهیم خود را خوب بسازیم، وقتی خود را خوب ساختیم خودبه‌خود حریف حریف‌های‌مان هم می‌توانیم بشویم.✅ 💬 دوستان روحیۀ مرا می‌دانند چیست. من ویسن شافت لیش طبیعی یا انسانی استناد کنیم اما می‌گویم از نظر ساختن خودمان و شناخت صحیح اسلامی، نمی‌توانیم به دلایل آگاهی بر نتایج این علوم، به ما یک نوع قدرت فهم بهتری برای اسلام از نظر انطباق و تطبیق با عهد خودمان می‌دهد. اینکار را نه اینکه بهتر است بکنیم بلکه باید انجام دهیم. آنچه مرحوم قطب و دیگران، حتی همان «حزب‌التحریر» که اشاره کردید، در آثارشان بر آن تکیه می‌کنند مقصودشـان همان اولی است.🔝 🔸 ولی متأسـفانه تـاکنون مطالبی را که ما درکتاب‌ها دیده‌ایم با عبارت‌هایی گفته شده‌اند که خواننده فکر می‌کند آنها به آن دومی هم نظر منفی دارند درحالیکه ندارند. ما می‌بینیم خود آنها روی این مسائل مطالعه کردند. دقت کردید! ✔️ این است که من گفتم در این بحث‌ها خودبه‌خود متعرض می‌شـویم نه متعرض جدلی، ما اگر در بحث‌های‌مان بحثی درباره مسلک‌ها و مکتب‌های دیگر کردیم با فرمول کوبیدن جدلی وارد نمی‌شویم بلکه از راهی وارد می‌شویم که آنها را بفهمیم و بعد می‌بینیم اسلام چه می‌گوید و با توجه به این فکر و این ایده، ماچه نتیجه‌ای می‌گیریم. بحث‌ها در این سیستم مطرح است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👆👆👆 🌹🍃 اولین شرط لازم برای پاسداری از اسلام، اعتقاد داشتن به امام حسین(ع) است❣ هیچ کس نمی‌تواند پاسداری از اسلام کند در حالی که ایمان و یقین به اباعبدالله‌الحسین(ع) نداشته باشد....💚 اگر امروز ما در صحنه‌های پیکار می‌رزمیم و اگر امروز ما پاسدار انقلابمان هستیم و اگر امروز پاسدار خون شهدا هستیم و اگر مشیّت الهی بر این قرار گرفته که به دست شما رزمندگان و ملت ایران ، اسلام در جهان پیاده شود و زمینه ظهور حضرت امام زمان(عج) فراهم گردد ، به واسطه عشق ، علاقه و محبت به امام حسین(ع) است...💔 من تکلیف می‌کنم شما «رزمندگان» را به وظیفه عمل کردن و حسین‌وار زندگی کردن ، در زمان غیبت کبری به کسی «منتظر» گفته می‌شود و کسی می‌تواند زندگی کند که منتظر باشد، منتظر ، منتظر ظهور امام زمان(عج)....💕 خداوند امروز از ما همت ، اراده و می‌خواهد...❤️ قـسمتے از وصـیّت شهـید ♥️🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
💠 یکی از ورزیدگی‌های رفقا این مأخذیابی و منبع‌یابی است. ما تا اینجا نشستیم می‌گوییم کجا؟ وقتی به راه
➖🔹 آمادگی مرکزاسلامی هامبورگ برای برگزاری سخنرانی درشهرهای مختلف مرکز اسلامی هامبورگ مصمم است از این پس به هر یک ازشهرهای دانشجویی در منطقه آلمان و اتریش لااقل یک مسافرت از طرف مرکز صورت گیرد. کلمه لااقل را می‌گویم که اگر توانایی و امکان بیشتر داشتیم، در هرجا مناسب دیدیم، اقدام شود.✔️ 💬 چون من حساب کردم که نزدیک سی‌وهفت شهر دانشجویی در آلمان و اتریش وجود دارد و علاوه بر این، ما چند شهر غیردانشجویی دیگر هم، باید برویم که نزدیک به‌ چهل شهر می‌شود. 〰 اگر ما بیست مسافرت بتوانیم بکنیم که خودش خیلی است، با توجه به تعطیلی‌ها، آنوقت ببینید که چگونه می‌شود. در این مسافرت‌ها می‌تواند سخنرانی‌هایی عمومی به زبان آلمانی تنظیم شود؛ می‌تواند سخنرانی‌هایی به زبان فارسی تنظیم شود و به هر حال برنامه مسافرت هرچه باشد باید ساعتی، نه یکساعت؛ یعنی مقداری از وقت، مخصوص رفع نیازمندی‌های علمی و فکری انجمن آن شهر بشود. 🌀 برای اینکه این مسافرت‌ها بتواند بهتر انجام گیرد، در صورتی که گروه فارسی زبان بتواند فرصت‌های مناسب در مسافرت به هر شهر را به موقع برای‌مان بفرستد ـ مثلا اعلام کند که به فلان شهر، در طول این یک ماه و در فلان روز از این یک ماه مسافرت کنیم، اما هفته‌اش معین نشود چون ما نمی‌توانیم این را آلان قول بدهیم، بنویسید مثلا در شهر فلان خوب است در ماه آوریل یا در ماه می و مثلا در یکی ازسه‌شنبه‌های ماه مسافرتی صورت بگیرد، یک چنین پیشنهادی را می‌توانید بدهیدـ آنوقت ما می‌توانیم تاحدی این برنامه را یک ساله تنظیم کنیم، به‌ طوری که برنامه مسافرت‌ها از این به بعد منظم باشد. ☝در این زمینه اگر سؤالی هست مطرح شود و اگرسؤالی نیست، سراغ مطلب بعد يبرویم.
👤 سؤال کننده: معذرت می‌خواهم برای شهرهایی که بیشتر احتیاج دارند، از این برنامه‌ها بیشتر گذاشته شود. یعنی ممکن است بعضی شهرها باشند که به این نوع مسافرت‌ها کمتر احتیاج داشته باشند اما بعضی شهرها به مناسبت وضعیت به‌خصوصی که دارند به این نوع مسافرت‌ها و کنفرانس‌ها بیشتر احتیاج دارند.🤔 🌷 دکتر بهشتی:سعی خواهیم کرد. البته می‌دانید ما فکر کردیم که اگر سالی یک‌بار هم به یک شهر نرویم خیلی بریده می‌شود. تصمیم داریم که هر سال همه‌ جا حداقل یک‌بار برویم. در حدود امکان، آن وقت به شهرهایی که احتیاج بیشتری هست یا زمینه بیشتری هست طبعا بیش از یک‌بار می‌رویم. ان‌شاءالله! 👤سؤال کننده: آیا درست فهمیدم، شما منظورتان این بود که مثلا یک انجمنی همیشه یک ماه معینی یا دو ماه معین شما را دعوت بکند؟⁉️ 🌷 دکتر بهشتی: نه برای همیشه تا آخر عمر، بلکه سال به سال است. سال به سال یک برنامه‌ای داشته باشند. 🗯 سؤال کننده: جناب آقای بهشتی، مرکز اسلامی هامبورگ در مواردی که انجمن‌ها به سخنرانی خاصی احتیاج داشته باشند یعنی فعالیت سیاسی اجتماعی اشخاص و افراد انجمن برای مقابله با شرایط مختلف به سخنرانی و مشورت محتاج باشد، آیا مرکز اسلامی هامبورگ برای دعوت از چنین سخنرانانی آماده است؟ 💬 دکتر بهشتی: درصورت امکان. ببینید آلان نمی‌توانیم بگوییم. آقایان،ظرفیت نیروی انسانی ما را می‌دانید که چیست و امکانات ما معلوم است. ما آلان در مقابل شما تعهد کارهایی را می‌کنیم که اگر بخواهیم مسافرت بکنیم دیگر به آن کارها نمی‌رسیم. تهیه بحث‌های ایدئولوژیکی و غیره مثل آب خوردن نیست که آدم بنشیند یک لیوان آب بنوشد و بعد تمام شود و بعد هم مسافرت کنیم. بلکه به بررسی، مطالعه، وقت، فراغت، نوشتن و تنظیم کردن احتیاج دارد. کارهای جاری هم که هست.✅
⬅️ اگر مکاتبات هم عقب بیفتد گله می‌کنید. حق هم دارید گله کنید طبعا به هر مقدار که برسیم، درخدمتیم. خوشبختانه حالا که من از هامبورگ آمدم، تقریبا نامۀ بدون جواب نداشتیم.📨 ➖👌 بنابراین، دوستان عزیز توجه کنند که بالاخره ما هم از نظرجسم و روح انسان‌های ضعیفی هستیم. خلاصه تا یک ساعت معینی می‌توانیم در شبانه‌روز کار بکنیم. مأیوستان نکنم در حدود امکان چنین خواهیم کرد. 〰 سؤال کننده: درحدود امکان به نظر من خیلی خیلی کم است.حتی در سال به یکی ازشهرها هم نمی‌رسیم. به خاطر اینکه در سال ما هفت ماه داریم که امکانات سفر وجود دارد. این حداکثرش است چون در تعطیلات به هیچ وجه سازمان‌ها نمی‌توانند جلسات را تشکیل بدهند🤔. 🌷دکتر بهشتی: بعضی جاها می‌شود. ما معدل حساب کرده‌ایم هشت ماه می‌شود. 〰 همان شخص: هشت ماه به سی‌وهفت تا نمی‌رسد چون بالاخره یک هفته برای هر کدام از آنها وقت لازم است. 🌷 دکتر بهشتی: آقا، مگر نمی‌دانید جناب آقای شبستری تشریف دارند. فرض این است که ایشان، چرا زودتر تشریف نیاوره‌اند. [خنده حضار] حتی ما می‌خواهیم از آقای سردانی هم خواهش کنیم که در این زمینه با ما همکاری کنند و در بعضی از موارد که ایشان می‌توانند، کمک کنند.👉 ♻️گاهی بیایند بنشینند صحبت بکنند. به هرحال بنده نخواستم بگویم که همۀ این بارها را یک نفری می‌توانم بردارم؛ زیرا در زیر این بار خم خواهم شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️به مناسبت ششم تیر اولین مصاحبه پس از حادثه ۶ تیر سال ۶۰. ❤️ ادب و تواضع تماشایی در برابر امام خمینی روحی فداه... 🌷 @Organizational_Work
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ برنامه روزانه رهبر انقلاب 🔸 غلام شاه پسندی از محافظان رهبری درمورد برنامه روزانه آیت الله خامنه ای گفت: 🕑 ایشان حدود یک تا یک‌ونیم ساعت پیش از نماز صبح بیدارند که تهجد و عبادت شخصی ایشان است. روزهایش هم با هم فرق می‌کند، شبیه به هم نیست‌. ایام هفته فرق می‌کند. یک روز آقا بیشتر نماز می‌خوانند،‌ یک روز بیشتر قرآن می‌خوانند، یک روز بیشتر دعا می‌خوانند، یک روز بیشتر ذکر می‌گویند... 🕓 بعدش نماز صبح را می‌خوانند، ایشان نماز صبح را به‌ جماعت می‌خوانند و کمترین جماعتشان، آن شخصی است که همراه ایشان است و بیشترین‌شان هم هر کسی که توی آن ساختمان است، می‌آید. ایشان توی دفتر کارشان نماز می‌خوانند و همه کسانی که صبح در محل کار هستند ـ اعم از پاسدارها و دفتری‌هایی که آنجا هستند ـ‌ نمازشان را با آقا می‌خوانند. ☢ ایشان هفته‌ای سه روز را کوهنوردی می‌کنند بعد از نماز صبح،‌ ایشان هفته‌ای سه روز را کوهنوردی می‌کنند و حداقل بین چهل‌وپنج تا شصت دقیقه به سمت بالا حرکت می‌کنند. این مسیر را حدود نیم ساعت تا چهل‌وپنج دقیقه برمی‌گردند. بعضی از مواقع کوه‌هایی دورتر هستند و برای اینکه به وضعیت کار ایشان لطمه نزند، آقا آن ساعت که باید تهجد و نماز و عبادت شخصی خودشان باشد را‌ می‌آیند بیرون و در طول مسیر عبادتشان را انجام می‌دهند. پای کوه که می‌رسیم، نماز را آن‌جا می‌خوانیم. هنوز تاریک است و کسی بیدار نیست. یک ساعتی که بالا می‌رویم، هنوز آفتاب نزده است. 🌺 آن سه روز کوهنوردی وقتی از کوه پائین می‌آیند، بعد وقت اداری کار ایشان است و آن چهار روز دیگر را توی خانه ورزش می‌کنند. پس از ورزششان از ساعت هفت، هفت‌ونیم، ایشان در محل کار حاضر می‌شوند. اگر ملاقات خاصی نداشته باشند می‌روند منزل و صبحانه را در منزل با خانواده می‌خورند و بعد از صبحانه می‌آیند دفتر، کارشان انجام می‌شود. ❇️ اگر ملاقات داشته باشند،‌ ملاقات با صبحانه شروع می‌شود. وقتی هفت صبح با آقا ملاقات هست،‌ صبحانه‌شان را هم با آقا می‌خورند. 🔸 بعد از خوردن صبحانه و کار اداری، تا نماز ظهر، آقا توی دفتر است. اذان که گفته بشود، هر کاری که وجود داشته باشد، وسط سخنرانی هم که باشد،‌ آقا قطع می‌کنند، می‌گویند نماز را بخوانیم بعد بیاییم؛ نماز اول وقت. 🔷 بعد از نماز، ادامه کار. اگر جلسات ادامه داشته باشد، نهار را آقا با آن افراد جلسه، توی دفتر میل می‌کنند. اگر توی دفتر، ملاقاتی نبود، بین ساعت نماز تا یکی دو ساعت بعد از نماز، چون فاصله بین منزل آقا و دفتر به اندازة ده‌، بیست قدم است، در منزل غذایشان را می‌خورند و استراحت‌شان را می‌کنند، مجدد اولین برنامه‌ای که دارند ساعت سه بعد از ظهر، چهار بعدازظهر است. ایشان می‌آیند در داخل دفتر هستند و مواقعی که بعدازظهر جلسه خاصی نباشد، ایشان توی کتابخانه شخصی‌شان به مطالعه می‌پردازند. ❤️ هر زمانی که شما ایشان را ببینید، یا ذکر می‌گوید یا قرآن می‌خواند. ایشان به ما توصیه می‌کردند و می‌گفتند: بچه‌ها قرآن را زیاد بخوانید؛ قرآن نور است، قرآن را خیلی مطالعه کنید.... 🔸 همه افراد خانواده آقا حافظ کل قرآن هستند. منزل حضرت آقا یک خانواده پرجمعیتی است، خودشان، خانمشان و شش تا فرزند با ایشان زندگی کرده‌اند که همه الآن ازدواج کرده‌اند و رفته‌اند؛ هر هشت نفر این خانواده حافظ کل قرآن هستند. مأنوس قرآن بودن یعنی این. کل افراد خانواده قاری و حافظ قرآن‌اند... 🗞 یک روز با رهبری،ماهنامه امتداد،شماره۶۴،ص۱۶ 🌷 @Organizational_Work
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
➖🔹 آمادگی مرکزاسلامی هامبورگ برای برگزاری سخنرانی درشهرهای مختلف مرکز اسلامی هامبورگ مصمم است از ای
💶👌 استقلال مالی واقتصادی اتحادیه مسئله بعدی، دوستان عزیز، مسئله‌ای است که دیروز مطرح کردم و امروز می‌خواهم به طور مخصوص و حتی به صورتی برای آینده دورتر مطرح کنم. 🌐 سازمان شما باید هرچه بیشتر از نظر مالی و اقتصادی مستقل شود و وابسته به خودش باشد. 💢 اگر کسانی‌ که در مکتب‌های ماتریالیستی اعم از ماتریالیسم همراه با سوسیالیست و کمونیسم یا ماتریالیسم همراه با کاپیتالیسم اصلا بی‌خود مارك ماتریالیسم را فقط به پیشانی کمونیست‌ها زدند، این کاپیتالیست‌ها صدبرابر از آنها ماتریالیست‌تر هسـتند. 🔺 ماتریالیست یعنی کسی که زندگی را فقط در چهار دیوار زندگی مادی و ارضای خواسته‌ای مادی می‌شناسد و فقط برای ماده. این معنای عام ماتریالیست است و معموًلا یک کاپیتالیستی هم که از هر دری برای ارضای خواسته‌های مادی خودش وارد می‌شود بدون رعایت هیچ جنبه دیگر آن هم ماتریالیست است. 🔙 اگر ماتریالیست‌های مختلف، عامل اقتصادی را مهمترین عامل و عامل زیرین می‌شناسند ولی ما عامل اقتصاد را عامل زیرین نمی‌شناسیم و از این نظر با آنها تفاوت مسلکی و اختلاف نظر داریم، معنایش این نیست که ما اصلا اقتصاد را بی‌کاره و بی‌اثرـ یا از این‌ور یا از آن‌ور ـ می‌دانیم.❌ 👈 شما شاید غالب‌تان این جمله عربی را شنیده‌اید که اگر خودش روایت نباشد بازگو کننده‌ای از تعالیم اسلام است: «مَن لا مَعاش لَه لا مَعاد لَه» هرکس زندگی رو به راهی ندارد در خطر این است که آخر و عـاقبت و آخرت رو به راهی هم نداشته باشد.این معنایش این است که وضع زندگی و عوامل مربوط به زندگی حتی در جنبه‌های روحی و معنوی انسان، می‌تواند موثر واقع شود.👌✅ 📌 من صریحا می‌گویم که ما از این تجربۀ تاریخِی ریشه‌دار پرسابقه‌ای که تاریخ بشریت نشان می‌دهد سابقه‌دار است و در عصر ما به صورتی برجسته‌تر به چشم می‌خورد، و آن اینکه عامل اقتصادی درجهت گیری وجهت دادن به فعالیت‌های افراد و موسسات و سازمان‌ها تأثیر بسزایی دارد به هیچ‌وجه نباید غفلت کنیم و الاـ‌خودمان را گول زده‌ایم.