هوالکافی
ماه شریف رمضان المبارک 1445هجری در صورت و برج فلکی عقرب است.... گذر ماه از کنار آنترس یا قلب العقرب هم اکنون و همین لحظه... افت تراز و میزان انرژی... شدت و تاثیر... خواندن آیت الکرسی و دادن صدقه در تمام امور کفایت میکند جداول اینترنتی صحیح نیست محاسبه ریاضی فقط حد و حدود رامیرساند اصل بر رویت است نه محاسبات و جدول ملاک حال فعلی افراد و اشیاءاست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 جلسه پنجم
سلسله کلیپ های کوتاه #ماه_رمضان
🔴 از دیدگاه: طب اسلامی ایرانی
🎙 استاد طالقانی
👈 موضوع: تدابیر روزه (بایدها و نبایدها) ویژه برای طبایع گرم (صفراوی و دموی)
@Ostadkhosravi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 سخن تکاندهنده آیتالله بروجردی(ره) در واپسین روزهای حیات
🔹 به مناسبت ۱۰ فروردینماه، سالگرد رحلت این مرجع بزرگ/سلام و رحمت والمغفره
🔰 دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ الجِنانِ واغْلِقْ عَنّی فیهِ أبوابَ النّیرانِ وَوَفّقْنی فیهِ لِتِلاوَةِ القرآنِ یا مُنَزّلِ السّکینةِ فی قُلوبِ المؤمِنین.
خدایا بگشا برایم در آن درهاى بهشت و ببند برایم درهاى آتش دوزخ را و توفیقم ده در آن براى تلاوت قرآن اى نازل کننده آرامش در دلهاى مؤمنان
🧾مطالعه تطبیقی با موضوع «تشدید بیماریهای روحی روانی در ساختمانهای بلندمرتبه در مقایسه با خانههای ویلایی»
📝 پروفسور لارکومب؛ استاد برجسته دانشگاه ادیث کوان استرالیا، در تحقیقی که در سال 2019 با نام «High-Rise Apartments and Urban Mental Health—Historical and Contemporary Views» منتشر کرده، مقایسهای میان سلامت روان در:
۱. "ساکنین ساختمانهای بلندمرتبه"
با
۲. "ساکنین ساختمانهای کوتاه مرتبه یا ویلایی" انجام داده است.
این مطالعه مروری نشان میدهد که مشکلات سلامت روان در گروه اول در مقایسه با گروه دوم تفاوت معناداری دارد...❕
به صورت واضح، 58 درصد از ساکنان آپارتمان گرفتار مشکلات #روحی_روانی و 35 درصد از آنان از انزوای اجتماعی رنج میبرند.
🔻با اینکه امروزه بلندمرتبه سازی و بلند مرتبه نشینی از مقولات بُغرنج و لاینفک زندگی شهری شده و دولت ها بایست ترتیبی اتخاذ و برایش کاری کنند که نه برایش برنامه ای دارند و نه کاری خواهند نمود❗️
🤚توجه داشته باشیدکه: حذف #حیاط بدترین انتخابِ بَشَر برای ادامهی #حیات بود❗️
🟣 علاقه مندان به سبک زندگی صحیح و تغذیه سالم ما را دنبال کنید:
@Ostadkhosravi
#آمیشها پس از رد #واکسن های صنعت داروسازی رسما به عنوان "سالم ترین کودکان جهان" معرفی شدند!
یک مطالعه جدید بزرگ نشان داده که کودکان آمیش از بیماریهای مزمنی که کودکان خردسال در بقیه جهان را تحت تاثیر قرار میدهند، رنج نمیبرند.
آمیش ها گروهی از مسیحیان سنت گرا هستند که اکثر فن آوری ها و داروهای مدرن را رد می کنند و سخت تلاش میکنند، تا در جوامع محلی خود زندگی خودکفا داشته باشند.
─┅═ೋ❅❅ೋ═┅─
♨️یادتونه یک خبر کار کردیم که علی پروین توی پخش زنده گفته بود دوستدار و طرفدار هایده هست!
الان میگن برای اینکه #علی_پروین بیاد بگه طرفدار #هایده اس، ٧٠٠ میلیون واسهی #صداوسیما آب خورده!
چند روز شده که منتظر تکذیبیه صدا و سیما موندیم اما...!
کی میشه از شر بعضی سلبریتیهای دوزاری و پول پرست و بعضی مدیران صدا و سیمای سلبریتی ساز و سلبریتی نواز یه نفس راحت بکشیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
مرا دعای شهیدی به هیئت آورده...
قدرت جذب خون شهید را فقط شهیدان
دانند، قانون جذب حقیقت محض است
اما این کجا و آن کجا...
https://eitaa.com/Ostadkhosravi
✍ یادی از بزرگترین نقاش دربار قاجار
🔹زندهیاد جمشید مشایخی بازیگر نقش کمال الملک در خاطرهای تعریف میکند: مقابل وزارت ارشاد یک مرد سنگ تراش حدوداً 90 ساله بود که خاطراتی از استاد کمال الملک داشت که من و مرحوم علی حاتمی به دیدنش رفتیم. بخشی از تعاریفش از استاد کمال الملک این بود: استاد انسان بسیار خاکی بود، همیشه در سلام دادن پیش دستی میکرد طوری که من هیچ وقت نتوانستم زودتر به ایشان سلام کنم.
تصویر : استاد کمال الملک در کنار غلامرضا خان فخرالممالک اردلان در اواخر عصر قاجار
🔘https://eitaa.com/Ostadkhosravi
#ثقلین
امام صادق عليه السلام:
سرنوشت (مُقَدَّر شدن)، در شب نوزدهم است
و محكم ساختن، در شب بيست و يكم
و امضا (حتمى سازى)، در شب بيست و سوم
التَّقديرُ في لَيلَةِ تِسعَ عَشرَةَ، والإبرامُ في لَيلَةِ إحدى وعِشرينَ، وَالإِمضاءُ في لَيلَةِ ثَلاثٍ وعِشرينَ
الكافی جلد4 صفحه159
https://eitaa.com/Ostadkhosravi
3.8M
صوت شماره 169
نکات پیش پا افتاده
https://eitaa.com/Ostadkhosravi
45.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 نفوذ شیطان از راه خون به بدن انسان!
✔️
🍀پیامبر صلى الله عليه و آله:
🔹مَن صَلّى عَلَيَّ في كِتابِهِ، لَم تَزَلِ المَلائِكَةُ تُصَلّي عَلَيهِ ما دامَ اسمي في ذلِكَ الكِتابِ
🔸هر کس در نوشتهای #صلوات بنویسد،
مادامی که نام من در آن نوشته باشد
فرشتگان بر او درود می فرستند.
📚 جامع الأخبار، ص: ۶۱.
🖤✨🖤✨
🖤بر شاه ولایت حضرت حیدر صلوات
💫بر جان نبی ساقی کوثر صلوات
🖤بر قاتل مرتضی علی هزاران لعنت
💫بر شیر خدا فاتح خیبر صلوات
🖤✨🖤✨
📣🔻با نشر مطالب در ثواب آنها سهیم باشیم.
علاقه مندان به ذکر شریف صلوات کانال اختصاصی صلوات را دنبال کنید :
@sallavat @sallavat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 شیخ حسین انصاریان همان کسی است که یک روزی این حرفها رو زد و بهش حمله کردند و گفتند داری سیاه نمایی میکنی...
اون زمان اگر مسئولین این حرفشو میشنیدن، امروز کار به اینجا نمیرسید.
#اللهم_عجل_لوليك_الفرج
@Ostadkhosravi
30.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | سفارش به حفظ حرمت شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی (علیهالسلام) در روز ۱۳ فروردین
👤 حجةالإسلام فرحزاد
#شهادت_امام_علی #امام_علی #ماه_رمضان
در کوفه، عبدالرحمن پیش مردان قبیلهاش کنده رفت. اما نیتاش را بر ملا نکرد، چرا که میترسید در همه جا فاش شود. روزی گروهی از قبیله تیم الرباب را دید که برای ۱۰ تن از کشتگانشان در نهروان عزاداری میکردند و در میان آنان زنی زیبا رو به نام قطامه بنت شجنه را دید و دلباخته اش شد و از وی خواستگاری کرد. قطامه پذیرفت به شرطی که مهریهاش ۳۰۰۰ درهم، یک کنیز و یک غلام و کشتن علی باشد. وی در جنگ نهروان پدر و برادرش را از دست داده بود و در فکر انتقامگیری از علی بود. او نه تنها به عبدالرحمن در انجام این امر پافشاری کرد، بلکه خود نیز کمکش کرد و فردی به نام وردان از قبیله اش را به کمک وی فرستاد. عبدالرحمن نیز از فردی به نام شبیب بن بجره از قبیله بنی اشجع درخواست یاری نمود. شب قبل از واقعه، قطام با این سه تن در مسجد اعظم کوفه دیدار کرد و سینههایشان را با حریر بست. (در منابع، شرح بیشتری بر این کار عجیب ارائه نشدهاست). این سه تن که شمشیرهایشان را در زهر خوابانیده بودند، کنار در مسجد منتظر ماندند تا علی به منظور اقامه نماز صبح به مسجد وارد گردد. به محض پدیدار شدن علی، شبیب به وی حمله برد و شمشیرش را زد که به بازوی در خورد که فرار کرد و در میان جمعیت گم شد. وردان نیز فرار کرد اما وقتی به خانه رسید، پسرعمویش وی را دید که حریر از سینه باز میکرد و به وی ظنین شد و وردان را کشت. تنها ابن ملجم باقی ماند که در حالی که فریاد میکشید حکمیت خاص خداست نه تو و یارانت، ضربتی به فرق سر علی زد و میخواست فرار کند که ابوادما همدانی وی را به زمین افکند. علی به خانهاش بازگشت و ابن ملجم را پیش وی آوردند و او به علی گفت که ۴۰ روز شمشیرش را تیز میکرد و از خدا میخواست که با آن بدترین مخلوق خدا را بکشد. علی در پاسخ گفت خود ابن ملجم با همین شمشیر کشته خواهد شد و وی را بدترین مخلوق خدا نامید.
شرح قتل و نام این سه تن خوارج در منابع دیگر
در بلاذری به اشعاری از نجاشی اشاره شده که در آن معاویه را به خاطر تحریک ابن ملجم برای کشتن علی میستاید. در منابع به نسبهای دیگری از عبدالرحمان اشاره شده مانند حمیاری، مرادی، کندی (به واسطه خویشاوندی با قبیله بنی جبله یا بنی حنیفه از کنده)، مصری، تجیبی (تیرهای از قبیله مراد) یا تجوبی (تجوب گروهی از قبیله حمیار است که توسط قبیله مراد جذب شد) و سکونی.
نام واقعی برک که مسئول کشتن معاویه بود، حجاج بن عبدالله بن (عبیدالله یا بکر) و از نسبهایش میتوان به صریمی، مبرد، تمیمی صریمی، نزال بن عامر (بر طبق دینوری) اشاره نمود.
در مورد شخصی هم که مسئول کشتن عمرو عاص بود، در منابع به نامهای عمرو بن بکیر (بر طبق ابن سعد و به جای عمرو بن بکر)، عمر بن بکیر اشاره شده و نسبش سعدی است. برخی منابع وی را ایرانی میدانند و او را به نام زادویه یا زاذویه میخوانند که غلام بنی عبر بن عمرو بن تمیم بود. دینوری تنها فردی است که این شخص را عبدالله بن مالک صیداوی مینامد. مدائنی روایتی دارد که در بین خوارج مشهور است که در آن این سه تن را فرزندان ملجم مینامد به نامهای عبدالرحمن، قیس و یزید که پدرشان ملجم آنان را از این کار بازمیداشت اما مادرشان تشویقشان میکرد. دانشنامه اسلام این روایت را رد میکند.
آنچه از روایات بر میآید نشان میدهد که در اصل قضیه شباهتهای بسیاری دارند و تفاوتشان جزئی است که ناشی از راویان مختلف است و نشان میدهد که مورخان این قضیه را بهطور دقیقی مورد بررسی قرار دادهاند.
اشعث بن قیس و کشته شدن علی بن ابیطالب
سرنوشت هم پیمانانش
در منابع روز ضربت خوردن علی ۱۷، ۱۹ و ۲۱ رمضان گزارش شدهاست. اما شیخ مفید روز ۱۹ را صحیح تر میداند و ابن ابی الحدید نیز مینویسد چون این سه تن کارشان را عبادت میدانستند بنابراین آن را در شب قدر ۱۹ رمضان قرار دادند تا ثواب بیشتری برده باشند. روز مرگ علی هم در منابع از ۱۱ تا ۲۱ رمضان گزارش شده و مدت تحمل ضربت را دو یا سه روز دانستهاند.
مسعودی و ابن کثیر نام هم پیمان ابن ملجم شبیب را شبیب بن نجده (به جای بجره) و نسبش را اشجع هروری میدانند. بلاذری معتقد است که شبیب توانست به علی ضربت بزند، اما دانشنامه اسلام این را رد میکند. شبیب بعدها توسط مغیره بن شعبه به جرم فتنه انگیزی در ناحیه کوفه و ارعاب مردم و پرسیدن نظر مذهبی آنان در مورد ازرقیان، بازداشت و کشته شد.
برخی منابع نام پدر وردان را مجالد دانسته و برخی دیگر نام وردان را مجاشع بن وردان میدانند. این در حالی است که دینوری حتی نامی از شبیب و وردان نمیبرد. بلاذری روایتی نقل میکند که به جای وردان کسی دیگر را نام میبرد با این شباهت که پسر عمویش او را میکشد. برخی منابع مانند منابع شیعی میگویند این شبیب بود که به خانه بازگشت و توسط پسرعمو یا برادرش کشته شد و وردان فرار کرد.