eitaa logo
کانال رسمی استاد خسروی(نام معنوی کانال
9.3هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
6.2هزار ویدیو
175 فایل
تغذیه سالم، طب اسلامی ایرانی، سبک زندگی صحیح. نجوم ادیان. آخرالزمان.. اقتصادی ورزشی.هنر و‌معماری.دریچه‌‌ حکمت‌ (خسروی مدیریت اندیشکده علم و تمدن پارس شماره ثبت ۴۶۲۰)سلام بر حجت ابن الحسن العسکری عج کمک مالی هر مبلغی جهت گسترش کانال 6104338905692188
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️ عزاداری و لطمه زنی و خاک بر سر ریختن ایرانیان در مرگ پیروز (شخصیت مشهور شاهنامه و از شاهان ایرانی) بر اساس شاهنامه ی فردوسی همه گوشت بازو بدندان بکند/همى ریخت بر تخت خاک نژند سپاهى و شهرى ز ایران بدرد/زن و مرد و کودک همى مویه کرد همه کنده موى و همه خسته روى/همه شاه جوى و همه راه جو 📚 فردوسی، ابوالقاسم (متوفای 416 هـ)، شاهنامه، ج8، ص17، چاپ مسکو.
✨💔✨ ✍امام سجاد (علیه السلام) عمّه ام،زینب، با وجود همه مصيبت ها ورنج هايى كه در مسيرمان به سوى شام به او روى آورد، حتّى يك شب اقامه نماز شب را فرو نگذاشت... ‌ 📚بحار،ج۴۴،ص۴۴۱ 【سَلامٌ عَلی قَلبِ زَینَبِ الصَّبور】
🔴 مقایسه آمار مجردین زنان و مردان متولد قبل سال۱۳۶۵ شمسی👆 ⚠️ زنان مجرد تقریبا 😳 🔴 مطابق سرشماری سراسری سال۱۳۹۵ شمسی (یعنی مقایسه تعداد زنان و مردان مجرد #۳۰_سال به بالا) 🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ابن سینا :چهل بار کتاب مابعد الطبیعه ی (متا فیزیک )ارسطو را خواندم و چیزی نفهمیدم ....😞 https://eitaa.com/Ostadkhosravi
🔴 اختلاط ۷۰۰ هزار تن سنگ و خاک با گندم نانوایی‌ها/حیف‌ومیل سالانه ۱۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه دولت ♦️هر ساله بیش از ۷۰۰ هزار تن سنگ، ماسه و خاک مخلوط با گندم از دلالان و کشاورزان خریداری می شود که موجب حیف و میل ۱۲۰۰ میلیارد بودجه دولت در هر سال می شود و برای سلامتی مردم هم مخاطره آمیز است. 👇👇 https://eitaa.com/Ostadkhosravi
عقل فعال در نظر فارابی فارابی در این رابطه می‌گوید: کسی که به مرتبهٔ اعلای روحانی و معنوی می‌رسد می‌تواند میان روح خویش و عقل فعال جمع کند. یعنی بی واسطه به عقل فعال اتصال یابد و چون عقل فعال از علت اولی فیض می‌گیرد. پس چنین کسی به واسطهٔ عقل فعال از مبدأ اولی فیض خواهد گرفت. عقل فعال در نظر ابن سینا ابن سینا خلقت را ناشی از نفس اندیشه الهی می‌داند که خود اندیشه می‌کند و علمی که وجود الهی به‌طور ابدی از خود دارد همان عقل اول است. عقل اول معلول آغازین و نیروی خلاق است که با اندیشه الهی یکی است و تنها از این طریق می‌توان با رعایت قاعده «الواحد لا یصدر عنه الا الواحد» از وحدت به کثرت رسید. خداوند هنگامی که به ذات خود می‌اندیشد، آفرینش براساس درجات و سلسله مراتب انجام می‌گیرد، بنابراین عمل آفرینش و عمل تعقل همانند هم هستند و هنگامی که درجات بالا در خود می‌اندیشند، درجات پایین‌تر هستی به‌وجود می‌آیند. از یک واجب الوجود که سرچشمه همه چیزهاست بنابر اصلی که ذکر شد بیش از یک وجود صادر نمی‌شود همان وجودی که ابن سینا عقل اول می‌نامد. عقل اول هنگامی که در خویش تأمل می‌کند، وجود خدا را واجب می‌داند و از آن جهت که خود توسط واجب الوجود، پدید آمده ماهیت خود را نیز واجب می‌داند اما نفس ماهیت خود را وجود ممکن تعقل می‌کند و از این طریق عقل اول به سه بعد از معرفت دست پیدا می‌کند که عقل دوم و نفس فلک اول و جسم فلک اول از آن پدید می‌آیند. عقل دوم نیز همین عمل را انجام می‌دهد و از آن عقل سوم و جسم و نفس فلک دوم پدید می‌آید و این روند تا عقل دهم وفلک نهم که فلک قمر است، ادامه دارد اما از اینجا به بعد عقل دهم که همان عقل فعال است آن اندازه پاکی ندارد که از آن فلک دیگری به وجود بیاید؛ به همین جهت از آن تنها عالم کون و فساد و نفوس آدمی صادر می‌شود که این عالم عالم کثرت است و نفسی که این عالم را مستقیماً هدایت می‌کند از عقل فعال صادر شده‌است و ذات واجب الوجود از آن جهت که به کلیات علم دارد و از هرگونه کثرت مبرا است تنها به واسطه عقول این جهان را هدایت می‌کند. جهان تحت فلک قمر، جهان تغییر و تبدیل است و موجودات در این جهان به وجود می‌آیند و پس از مدتی فنا می‌شوند و زندگی خاکی که مدام در حال تغییر و دگرگونی است، آدمی را احاطه کرده‌است بنابراین هنگامی که مخلوقی می‌خواهد به وجود بیاید، عقل فعال صورتی از خود افاضه می‌کند تا وجود آن را امکان‌پذیر سازد و چون آن مخلوق ازمیان برود و نیست شود، عقل فعال آن صورت را باز پس می‌گیرد و به درون خود می‌برد. به همین دلیل ابن سینا این عقل را «واهب الصور» یعنی بخشنده صورتها نامیده است. فارابی نیز عقل فعال را واهب الصور می‌گوید زیرا که معقولات در آن موجودند و عقل فعال معقولات را به عقل انسانی ارزانی می‌دارد و چون این معقولات همچون صور افلاطونی هستند برای همین نام آن را بخشاینده صورتها یا واهب الصور نامیده‌اند. https://eitaa.com/Ostadkhosravi
🎁حلیة المتقین🎁 💠در فضیلت ناخن گرفتن: از حضرت رسول صلّی اللّه علیه وآله وسلّم منقول است که ناخن گرفتن دردهای بزرگ را منع میکند، روزی را فراخ میکند. حضرت امام محمد باقر علیه السلام فرمود که: برای این امر کرده اند به ناخن گرفتن که چون بلند شود شیطان در آن جا می کند، مورث فراموشی است. حضرت صادق فرمود که سنت مؤکد است ناخن گرفتن. در حدیث دیگر منقول است که حضرت رسول صلّی اللّه علیه وآله وسلّم مردان را میفرمود، که ناخن را از ته بگیرید و زنان را میفرمود که اندکی بلندتر بگذارید، که زینت شما است و در روایت دیگر وارد شده است، که چند گاه وحی بر حضرت رسول خدا نازل نشد از سبب آن پرسیدند، فرمود که چگونه وحی باز نایستد و حال آنکه شما ناخن نمیگیرید و چرک انگشتان را ازاله نمی کنید. 💠در بیان آداب و اوقات ناخن گرفتن: منقول است که حضرت رسول نهی فرمود از گرفتن ناخن به دندان. در حدیث حسن از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام منقول است که ناخن گرفتن در روز جمعه ایمن میگرداند، از خوره و کوری و پیسی و اگر احتیاج بگرفتن نداشته باشی بسای تا از ریزها بریزد. در چند حدیث دیگر فرمود که شارب و ناخن در هر جمعه بگیر واگر نباشد از سوهان و غیر آن حک کن تا دیوانگی و خوره و پیسی به تو نرسد. در حدیث دیگر فرمود، که هر که در هر جمعه ناخن و شارب بگیرد پیوسته باطهارت باشد تا جمعه دیگر. در حدیث دیگر فرمود که ناخن و شارب گرفتن و سر را باخطمی شستن در هر جمعه فقر را برطرف می کند و روزی را زیاد می کند. درحدیث دیگر منقول است که به آن حضرت عرض کردند، که خبربما رسیده است، که تعقیب خواندان بعد از نماز صبح تا طلوع آفتاب نافع تر است برای زیادتی روزی از سفر کردن به شهرها، حضرت فرمود که میخواهی چیزی به تو تعلیم کنم که از این همه نافع تر باشد؟ گفتم بلی فرمود که ناخن و شارب را در هر جمعه بگیر اگر چه بسائیدن باشد. در حدیث معتبر منقول است که حضرت امام رضا علیه السلام شخصی را دیدند که آزار چشم داشت، فرمود که میخواهی به تو چیزی بیاموزانم که اگر بجا آوری هرگز درد چشم نبینی؟ گفت بلی، فرمودند که در هر پنجشنبه ناخن بگیر آن شخص چنین کرد هرگز درد چشم ندید. از حضرت امام محمد باقر نیز منقول است که هر که باین مداومت کند آزار چشم نبیند، هرگز. در حدیث معتبر وارد شده است که در ناخن گرفتن ابتدا به انگشت کوچک از دست چپ بکنید، پس تا بگیرد و با انگشت کوچک دست راست ختم کند. درحدیث دیگر وارد شده است که هر که روز چهارشنبه ناخن بگیرد و ابتدا کند بانگشت کوچک دست راست و ختم کند بانگشت کوچک دست چپ، او را امان دهد از درد چشم. درروایت دیگر وارد شده است که اگر روز پنجشنبه ابتدا کند به ناخن انگشت کوچک دست راست و تا انگشت مهین بگیرد، پس ابتدا کند بانگشت کوچک دست چپ و تا انگشت مهین بگیرد، امان یابد از درد چشم، دور نیست که اگر در روز چهارشنبه بگیرد ابتدا بانگشت دست چپ کردن بهتراست، اگر در روز پنجشنبه گیرد ابتدا در هر دستی بانگشت کوچک آن دست کند، اگر در روز پنجشنبه گیرد ابتدا در هر دستی بانگشت کوچک آن دست کند، اگر در روز جمعه یا سایر روزها گیرد، ابتدا بانگشت کوچک دست چپ کند و ختم بانگشت کوچک دست راست بکند، اگر در هر وقت ابتدا بانگشت کوچک دست چپ بکند خوبست چنانچه علی بن بابویه گفته است. در حدیث دیگر منقول است که هر که ناخنهای خود را در روز پنجشنبه بگیرد، یک ناخن را برای روز جمعه بگذارد، خدا پریشانی از او زایل گرداند. از حضرت امام رضا علیه السلام منقول است که در روز سه شنبه ناخن بگیرید. در حدیث معتبر از حضرت رسول صلّی اللّه علیه وآله وسلّم منقول است که هر که ناخن های خود را در روز جمعه بگیرد حق تعالی دردها را از سرانگشتان او بیرون کند، دوا را در آنها داخل کند، کسی که در روز شنبه یا پنجشنبه ناخن و شارب بگیرد، از درد دندان و درد چشم عافیت یابد. از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام منقول است که ناخن ها را در روز جمعه گرفتن هر دردی را برطرف میکند، در روز پنجشنبه گرفتن روزی را فراخ میکند. در حدیث دیگر منقول است که به حضرت امام موسی علیه السلام عرض کردند، که اصحاب ما می گویند که البته ناخن را در روز جمعه میباید گرفت فرمود اگر خواهی در روز جمعه بگیر و اگر صبر نباید کرد تا روز جمعه شود چنانچه در حدیث دیگر وارد شده است، که هر گاه بلند شود بگیرد. از حضرت صادق علیه السلام منقول است که هر که در روز جمعه ناخن بگیرد، ریشته کردن بن ناخن ها از او بر طرف شود. از حضرت امام محمد باقر علیه السلام منقول است که هر که پنجشنبه ناخن بگیرد، فرزندانشت بسیار شود و درد چشم نبیند، اگر کسی خواهد ثواب پنجشنبه و جمعه هر دو را بیابد، در روز پنجشنبه بگیرد و یکی را برای جمعه بگذارد، یا همه را در پنجشنبه بگیرد و در روز جمعه سوهانی بر آن بمالد که ریزه چند بریزد،در وقت ناخن گرفتن بگوید بِسْمِ اللّهِ وَبِاللّهِ وَعَلی سُنَّةِ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُ
هوالحکیم دومین جلسه ی کارگاه فشرده ی تغذیه ی سالم (حفظ الصحه)انشا الله به مدت ۵ساعت در روز جمعه۲۹شهریور ماه از ساعت ۸ونیم صبح الی سیزده به آدرس شیراز چهار راه زندان پارک هاشمی نماز خانه ی پارک برگزار خواهد شد موضوعات جلسه جدول کیفیات .بحث مفصل روغن ها (سرد و گرم ...زیتون ...ارده ی کنجد ..حیوانی...)و ظروف (مفید ..مضر ...نه مفید نه مضر و...)خواهد بود.هزینه ی کلاس ۵۰هزار تومان است تلفن هماهنگی کلاس ۰۹۳۶۰۴۰۷۳۲۶ گروه تحقیقاتی استاد خسروی https://eitaa.com/Ostadkhosravi
🔘 آن قائم 🔸 یونس بن عبدالرّحمن گوید: نزد موسی بن جعفر(ع) وارد شدم و گفتم: ای فرزند رسول خدا! آیا شما قائم به حقّ هستید؟ 🔸 حضرت فرمودند: «من قائم به حقّ هستم؛ امّا قائمی که زمین را از دشمنان خدا پاک سازد، و آن را از عدل و داد آکنده سازد آنچنان که پر از ظلم و جور شده باشد، او پنجمین از فرزندان من است. 🔸 و او غیبتی طولانی دارد؛ زیرا بر نفس خود می‏هراسد و اقوامی در آن غیبت، مرتدّ شده و اقوامی دیگر در آن ثابت قدم خواهند بود.» 📚 برگرفته از کتاب « (عج)» 📬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️‏طبق آخرین آمار، هر روز ۱۴۰۰ عمل سقط جنین در ایران انجام میشود. 🔹که فقط ۱۰ عدد از ۱۴۰۰ عمل سقط جنین قانونی ست، چون سقط جنین بعد از ماه چهارم بارداری ممنوع است. 🔹شاید برایتان سوال باشد ۱۳۹۰ عمل بعدی چطور انجام می شود؟ 👈ویدیو بالا را ببینید تا به عمق فاجعه پی ببرید
◾گریه جبرئیل بر مصایب زینب (س) : روایت شده است که پس از ولادت حضرت زینب (س)، حسین (ع) که در آن هنگام کودک سه چهار ساله بود، به محضر رسول خدا (ص) آمد و عرض کرد: خداوند به من خواهری عطا کرده است. پیامبر(ص) با شنیدن این سخن، منقلب و اندوهگین شد و اشک از دیده فرو ریخت. حسین (ع) پرسید: برای چه اندوهگین و گریان شدی؟. پیامبر(ص) فرمود: ای نور چشمم، راز آن به زودی برایت آشکار شود. تا اینکه روزی جبرئیل نزد رسول خدا (ص) آمد، در حالی که گریه می کرد، رسول خدا (ص) از علت گریه او پرسید، جبرئیل عرض کرد: این دختر (زینب) از آغاز زندگی تا پایان عمر همواره با بلا و رنج و اندوه دست به گریبان خواهد بود؛ گاهی به درد مصیبت فراق تو مبتلا شود، زمانی دستخوش ماتم مادرش و سپس ماتم مصیبت جانسوز برادرش امام حسن (ع) گردد و از این مصایب دردناک تر و افزون تر اینکه به مصایب جانسوز کربلا گرفتار شود، به طوری که قامتش خمیده شود و موی سرش سفید گردد. پیامبر (ص) گریان شد و صورت پر اشکش را بر صورت زینب (س) نهاد و گریه سختی کرد، زهرا (س) از علت آن پرسید. پیامبر (ص) بخشی از بلاها و مصایبی را که بر زینب (س) وارد می شود، برای زهرا(س) بیان کرد. حضرت زهرا (س) پرسید: ای پدر! پاداش کسی که بر مصایب دخترم زینب (س) گریه کند کیست؟ پیامبر اکرم (ص) فرمود: پاداش او همچون پاداش کسی است که برای مصایب حسن و حسین (ع) گریه می کند. 📚الخصائص الزینبیه، ص 155 📚 ناسخ التواریخ زینب (س) ص 47 http://sapp.ir/ghoorani
🌹ثبت‌نام حدود ۶۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ♦️نماینده سازمان حج و زیارت : پیش‌بینی می‌شود 3 میلیون زائر در ایام اربعین به کربلا مشرف شوند ♦️مجموعه هزینه‌ای که زائران برای ثبت‌نام پرداخت خواهند کرد 25 هزار تومان است و تا 240 میلیون غرامت فوت پرداخت خواهد شد https://eitaa.com/Ostadkhosravi