اصلاح طلبان، شکست پنهان، پیروزی آشکار!
عبدالله گنجی:
بالاخره اصلاحطلبان بدون، چون و چرا و با همه وجود وارد صحنه انتخابات شدند و در یک رقابت واقعی وزن اجتماعیشان روشن شد. اصولگرایان در سالهای ۷۶، ۸۰، ۹۲ و ۹۶ طعم شکست را چشیدند و هیچ ادعایی ندارند و هیچ تصویری «فرامن» از خود ارائه نمیکنند. چون خود را بخشی از نظام میدانند و در غم و شادی و تلخ و شیرینی حوادث کشور، خود را سهیم میدانند و ادای اپوزیسیوننمایی در نمیآورند.اما مدیریت حکیمانه نظام این دوره اصلاحطلبان را به درون کشاند و بسیاری از مدعیات آنان باطل شد. درست است که آنان از لحاظ حقوقی با ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار رأی پیروز انتخابات هستند، اما این پیروزی از جهت ثبت تاریخی برای آنان از شکست سنگینتر است. آنان هوشمندانه رصد میکردند تا هیچگاه از مردم شکست نخورند و علت مشارکت پایین در سال ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ را نه فقط به عملکرد دولت منتسب به خود ارجاع نمیدادند بلکه علت مشارکت پایین را عدم حضور کاندیداهای اختصاصی خود در صحنه میدانستند و در سال ۱۴۰۲ برای فرار از شکست به کاندیداهای سراسر کشور زنگ میزدند که به نام اصلاحات کاندیدا نشوید. آنان باوری تولید کرده بودند که ملت با ماست. با ما شرکت میکند و با ما شرکت نمیکند. خاتمی میگوید در ۱۴۰۲ در کنار ۶۰ درصد ایستاده است. حال معلوم شد آن ۶۰ درصد اصلاً کنار خاتمی نایستادهاند. اصلاحطلبان دولت تشکیل میدهند، اما آن هیمنه پنبهای فرو ریخت.
خاتمی، ظریف، روحانی، آذری جهرمی، نهضت آزادی، علیرضا رجایی، زیدآبادی، صمیمی، خانواده تاجزاده، محقق داماد و همه و همه آمدند تا پایینترین درصد رأی یک رئیسجمهور در تاریخ ۴۵ ساله جمهوری اسلامی را به آقای پزشکیان بدهند. اگرچه معتقدم آنان هیچ تأثیری نداشتند و این رأی هم مدیون مرام خود پزشکیان است. اکنون اصلاحطلبان صاحب پایینترین رأی یک رئیسجمهور در کشورند. حتی نتوانستند رأی رئیسجمهور عاریتی خود یعنی روحانی را احیا کنند و مسنترین کاندیدای تاریخ انقلاب نیز از آنان است. اکنون ۷۴ درصد ملت به آنان «نه» گفتهاند و این وزن واقعی فقط در چنین شرایطی شفاف میشد.
اپوزیسیوننماها دیگر نمیتوانند بگویند آن ۵۰درصد که مشارکت نکردند با ما هستند، زیرا شما التماس کردهاید، وحشت آفرینی کردهاید، با شعار «برای ایران» از جمهوری اسلامی برائت جستهاید، اما وقعی به شما گذاشته نشد.
بعد از شکست سنگین اجتماعی، شکست گفتمانی نیز رقم خورد. آیا کسانی که دنبال رأی برای پزشکیان بودند همانهایی هستند که در جمع ۴۰ نفر در سال ۱۴۰۰ تاجزاده را نفر سوم انتخاب و پزشکیان را ندیدند؟ تئوریسینهای ضد اسلام سیاسی، مفسران یکه سالاری از ولایت فقیه، مبلغان انتخابات آزاد و رفراندوم و مرزسازان با نظام دینی، یک مرتبه همه مدعیات سه دهه خود را به رودخانه ریختند و تصاحب قدرت، دروغین بودن همه آن باورها را اثبات نمود. خاتمی یا ظریف واقعاً فکر میکردند ملت ایران قامت آنان را با همه وجود نظارهگر است حال معلوم شد اینها اگر سهمی هم داشتهاند زیر سقف ۲۶ درصد واجدین شرایط است.
اکنون سکولارهای ضد ایدئولوژی باید نهج البلاغه بخوانند. مفسران یکه سالاری از ولایت فقیه باید به دستور پزشکیان سیاستهای کلی نظام را دنبال نمایند. مدعیان «مردم همیشه با ما هستند» باید برای رضایت ۵۰ درصد مردم تلاش کنند و این تلاش اکنون در درون قدرت است و نمیتوانند بر عشوه «اصلاحات جامعهمحور» اپوزیسیون نمایی را بفروشند. تله وزن کشی اصلاحات به بهترین شیوه کار کرد و البته مگر این جماعت غریبهی نظام، از رو میروند؟
در این انتخابات نه آنان از تقلب سخن گفتند و نه ما طراحان انقلاب رنگی را دیدیم، همه چیز بر وفق مرادشان بود تا نظام جمهوری اسلامی آنان را به تله خودشناسی بکشاند و اسطورههای اجتماعیشان جای خود را مجدداً بشناسند. البته، چون ما مانند آنان روشنفکر اپوزیسیوننما نیستیم، نمیتوانیم مشی آنان با رئیسی را دنبال کنیم. ما هرگز پزشکیان را «رئیسجمهور پایینترین اقلیت تاریخ جمهوری اسلامی» خطاب نخواهیم کرد. هشتگ دولت علیل و دولت انتصابی نخواهیم زد. ما حتماً به او کمک خواهیم کرد. عمل مثبت او را در سبد نظام میدانیم. آنچه وظیفه ماست نورتابانی بر دخمه سکولارهای خودشیفته است که ما آنان را مصادیق نااهلان و نامحرمان انقلاب اسلامی میدانیم و آرشیوهای آنان را به میدان روشنایی منتقل خواهیم کرد. تردیدی نیست که آنان از پزشکیان عبور خواهند کرد و آن روز فرا خواهد رسید، زیرا روشنفکر سکولار نمیتواند هم درون قدرت، کلاه جمهوری اسلامی سرش باشد هم بگوید، برای «ایران انتزاعی» هستیم و همچنان فکر کند که میشود سر مردم کلاه گذاشت. از عوامل اصلی مشارکت پایین، فرچههای سیاه نمای این جماعت است. حال میخواستند خود را سفید نشان دهند و در قبال تابلو نظام که سیاه کرده اند سکوت کنند.
یا علی
هیئت متخلف کرجی لغو مجوز شد
🔹️رئیس سازمان هیأت و تشکلهای دینی از لغو مجوز هیئت کرجی که افراد بیحجاب در دستهٔ عزاداریِ آن حضور پیدا کردند، خبرداد و گفت: مسئول هیئت ازسوی نهادهای انتظامی احضار شده است.
🔹️ باباخانی همچنین گفت: اقدام صورتگرفته در این هیئت متأسفانه برنامهریزیشده بود و با برنامه این فیلم تهیه و منتشر شد و به همین دلیل، مجوز هیئت لغو شد.
چهارشنبه، ٢٧ تیر ۱۴۰۳.
🌎@Shakhes3
Sokhanrani_Shab_6_Moharam 1403-04-21 [mahdisalahshour(2).mp3
1.89M
روایت دفن شهید #رئیسی 😭
💔یا حسین(ع) 😭😭
🔴آیا دولت چهاردهم نیابتی است⁉️
🔻رئیس کمیسیون امنیت ملیِ مجلس: پزشکیان باید تصمیمگیرندهٔ کابینه باشد نه ظریف
دولت چهاردهم نباید ذهنیتی برای جامعه ایجاد کند که افراد خاص هدایتگر دولت هستند و دولت فاقد قدرت تصمیمگیری است؛ بههرحال مردم به آقای پزشکیان رأی دادهاند؛ نه شخص دیگر و توقع دارند که رئیسجمهور منتخب شخصاً پیگیر کارها باشد.
🔰دولت باید استقلال رأی داشته باشد. افراد و جریانهای سیاسی نظر خود را ارائه دهند؛ اما نظر خود را تحمیل نکنند. آنها نباید بهجای دولت تصمیم بگیرند. مخصوصاً کسانی که تمایل به غرب دارند و احساس میکنند که همهٔ دنیا غرب است.
@Akhbarevijeh1
♦️ مردم را فریب ندهید
آقای پزشکیان گفت: من حزبی نیستم، اصلاح طلب نیستم و چرا به من تهمت میزنید.
مردم را سرگرم کرده و جماعت #اصلاح_طلب و #محکومین_فتنه ۸۸ و سران #دولت_روحانی و #دولت_خاتمی را دور هم جمع کرده تا وزرای پزشکیان را انتخاب کنند.
خدا به داد مردم برسد
اعضای شورای راهبردی دولت چهاردهم:
🔹علی شکوری
(محکوم فتنه ۸۸)
🔹هادی خانیکی
(مشاور فرهنگی خاتمی)
🔹محسن رنانی
(استاد دانشگاه و همراه با اغتشاشات ۹۸ و ۱۴٠۱)
🔹فاطمه مهاجرانی
(سخنرانی انتخاباتی و حمایت از کشتگان ۱۴٠۱)
🔹جواد ظریف
(وزیر خارجه روحانی)
🔹محمدجواد جهرمی
(وزیر ارتباطات روحانی)
🔹علی عبدالعلی زاده
(عامل گرانی مسکن دولت خاتمی)
🔹محمد قائم پناه
🔹سیدرضا صالحی
(وزیر ارشاد روحانی)
🔹علی ربیعی
(سخنگوی دولت روحانی)
🔹الیاس حضرتی
(نماینده مجلس سابق اصلاح طلب)
🔹حسین مرعشی
(برادر زن رفسنجانی / محکوم فتنه ۸۸)
🔹محمد صدوقی
🔹شهیندخت مولاوردی
(معاون امور زنان ریاست جمهوری روحانی)
🔹حسین عبده تبریزی
(اصلاح طلب و مخالف مسکن ملی)
🔹نورالدین آهی
(اصلاح طلب)
🔹عباس عبدی
(منتقد اصلاح طلب)
🔹علی تاجرنیا
(محکوم فتنه ۸۸)
🔹فیاض زاهد
(محکوم فتنه ۸۸)
🔹 محمدرضا جلایی پور
(محکوم فتنه ۸۸ و ۹۸ و ۱۴٠۱)
🔹علی طیب نیا
(وزیر اقتصاد روحانی و امضای مخفیانه سند fatf)
دبیران:
🔸محمد رهبری
(نویسنده چپ روزنامه اصلاح طلب شرق)
🔸امین عارف نیا
(مسئول مرکز ارتباطات شهرداری تهران زمان نجفی)
🔸محمد کبیری
(معاون وزیر کار روحانی)
🔸 سمیه توحیدلو
(محکوم فتنه ۸۸)
https://eitaa.com/joinchat/4073259207Ce587f9582c
✅ #روزبرگ_شیعه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِیِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم
موضوع امروز: «#مَا_رَأَیْتُ_إِلَّا_جَمِیلًا»
مناسبت روز: امروز، سیزدهمین روز از ماه #محرم الحرام است که تاریخ در چنین روزی در سال ۶١ هجری قمری، شاهد رویداد جانسوز و مهمی در دارالاماره کوفه بود؛ چنانچه آوردهاند که عبیدالله بن زیاد ملعون که سرمست از غرور پيروزى بود، براى قدرتنمايى، بر تخت خود نشست و همگان را دعوت نمود و دستور داد، سر امام حسين (ع) را در برابرش قرار دهند و اسرای کربلا را وارد کنند؛ سپس رو به حضرت زينب (س) كرد و گفت: «خدا را سپاس كه شما را رسوا ساخت و نادرستى خبرهاى شما را نشان داد!»
حضرت زينب (س) در پاسخ او فرمودند: «فقط انسان فاسق، رسوا مىشود و انسان فاسد دروغ مىگويد و آن هم ما نيستيم و ديگرى است!»
ابن زياد باز هم مغرورانه گفت: «كار خدا را نسبت به برادر و خاندانت چگونه ديدى؟» و حضرت با صلابت و قدرت بیشتر پاسخ دادند: «من جز زيبايى و نيكى چیزی نديدم! آنها گروهى بودند كه خداوند شهادت را برايشان مقرّر كرد و آنان نيز به آرامگاه خويش شتافتند؛ به زودى خداوند تو و آنان را [در روز قيامت] گرد خواهد آورد و ميان شما داورى خواهد كرد؛ در آن روز خواهی دید که چه كسى پيروز است؟» وسپس فرمودند: «اى پسر مرجانه! مادرت به عزايت بنشيند»
ابن زياد با شنيدن اين سخنان، بسیار خشمگين شد و ابتدا قصد کشتن آن حضرت را نمود، اما بهدلیل نظر برخی از بزرگان مجلس از این تصمیم گذشت و از روی درماندگی گفت: «اين زن، پيوسته موزون و شعرگونه سخن مىگويد؛ پدرش نيز چنین بود» (ارشاد مفيد، ص۴٧٣؛ تاريخ طبرى، ج۴، ص٣۵٠)
✍️ به راستى انسان نمىداند در برابر اين همه شجاعت و قدرت روحى چه بگويد؟ جز اينكه در برابر عظمت اين بانوى بزرگ، زانو به زمين زده و اعتراف كند كه هیچ لفظ و جملهای، قادر به بیان عظمت و شهامت آن حضرت در برابر مرد سفّاك و بىرحمى همچون ابن زیاد ملعون نیست! و تنها میتوان گفت که زینب کبری (ع) فرزند حیدر کرار (ع) و فاطمه زهرا (س) است.
❓اما سؤالی که شاید به ذهن بعضی از عزیزان خطور کرده باشد، این است که مگر نه اینکه حادثه کربلا یک جنایت و یک تراژدی است، یک مصیبت و یک رثاء است؛ جنایتی بزرگ که در آن بین جنایتکاران، مسابقه خیانت و رذالت برقرار است! از بستن آب روی کودکان و زنان بیگناه گرفته تا کشتن بهترین انسانها و تکه تکه کردن جوانان و نوجوانان بیگناه و حتی تیر زدن به گلوی طفل شیرخواره؛ و در ادامه بریدن سرها و اسب تاختن بر بدنهای بیسر، و حمله به خیمههای زنان و کودکان و تاراج آنها، و اسیری و شلاق زدن، و بر شتر بیجهاز سوار کردن آنان و صدها جنایت دیگر... پس چرا حضرت زینب (س) میفرمایند: «مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا»؛ مگر در این همه جنایت هولناک، زیبایی هم وجود دارد؟!
✅ در جواب، اولاً باید بدانیم که حضرت زینب (س) این جمله را هنگامی فرمودند که ابن زیاد گفت: «كار خدا را نسبت به برادر و خاندانت چگونه ديدى؟» لذا حضرت با اشاره به «مقدرات الهی» چنین فرمودند که «من جز زیبایی چیزی ندیدم» و بدیهی است که رضای اهلبیت (ع) همواره منطبق بر رضای الهی است، چنانچه امام حسین (ع) پس از آنهمه مصیبت، در گودی قتلگاه و در لحظات آخر فرمودند: «الهی رِضاً بِرِِضِاک»؛
⬅️ ثانیاً ما همیشه از همین بُعد سیاه و خیانت و جنایت به حادثه عاشورا نگاه کردهایم؛ اما همانطور که در سخن دیروز عرض کردیم، «عاشورا» یک چهره دیگر هم دارد و آن چهرهی روشن و درخشان اطاعتپذیری و جان دادن در راه محبوب و معشوق است!
عاشورا ثابت کرد که انسان خاکی میتواند تا عرش اعلی پرواز کند، و تمام هستی و وجود زمینی خود را در راه رضای حضرت دوست قربانی کرده و به جایی برسد که خدا خریدارش شود: «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ: خداوند از مؤمنان، جانها و اموالشان را خریداری کرده و (در برابرش) بهشت برای آنان است» (توبه/١١١)؛
در این صفحه از کربلا، همانطور که حضرت زینب (ع) فرمودند، همهچیزش زیبایی است، خداپرستی و عشقبازی است؛ شجاعت و شهامت است؛ وفاداری و ایثار و ازخودگذشتگی است؛ ولایتباوری و ولایتیاوری است؛ و در یک کلام، شهادت در راه الهی و ماندگاری است!
لذا حضرت زینب (س) خطاب به یزید ملعون فرمودند: «فَکِد کَیْدک وَاسْعَ سَعْیک و ناصِبْ جُهْدَک فوالله لا تمحُو ذکرنا و لا تُمیتُ وَحْیَنا»: «هرچه نيرنگ دارى به كار بند و نهايت تلاشت را بكن و هر كوششى كه دارى به كار گير؛ امّا به خدا سوگند نمیتوانی ما را بمیرانی و ما را محو کنی و نمیتوانی چراغِ وحى ما را خاموش کنی...» (بحارالأنوار، ج۴۵، ص١٣۵)
✍️ چنانچه هنوز پس از قرنها، شاهد زنده بودن حماسه حسینی هستیم.
https://eitaa.com/ROOZBARG
بسم رب الحسین
✍نقدی بر کتاب تذکرةالشهداء
"مؤلف کتاب تذکرةالشهداء، آیتالله ملاحبیب الله شریف کاشانی (م. ۱۳۴۰ق) از علمای برجسته عهد قاجار است که تالیفات بسیاری در علوم مختلف دارد که یکی از آنها، کتاب مفصل تذکرة الشهداء در تاریخ عاشوراست. آثار علمی به جا مانده از مرحوم آیتالله شریف کاشانی، که در سالهای اخیر تعدادی از آنها با همت بعضی از بازماندگانش احیا و تجدید چاپ شده، بیانگر رتبه بالای علمی او است. برخلاف سایر آثار علمی آیتالله شریف کاشانی که نوعا از دقت و عمق علمی برخوردارند. تذکرة الشهداء دارای برخی گزارشهای ضعیف و مخدوش است. چنان که پیش تر در معرفی منتخب طریحی گفته شد، گویا علت عدم دقت برخی از بزرگان علمی در نقل اخبار مربوط به مقتل، تسامح آنان در این مقوله بوده که مثل سایر علوم و مقولهها، آن را در خور دقت و بررسی علمی نمیدانستند. بر اساس گفته مؤلف، او این کتاب را در سال ۱۳۰۶ قمری، یعنی در۴۴ سالگی، برای مرثیه خوانان، مداحان و توده مردم نگاشته است. [۱]
۱.۱ - گزارشهای نامعتبر موجود در کتاب
۱. حضور چهارصد نفر از مفتیهایی که فتوا به قتل امام حسین (علیهالسّلام) داده بودند در کربلا؛ از جمله ظفر بن ملجم
۲. انداختن عصا به سوی امام (علیهالسّلام) به جای استفاده از نیزه و شمشیر؛[۲]
۳. نشان دادن سپر خونین حضرت عباس به مادرش ام البنین توسط حضرت زینب، و بیهوش شدن وی در مدینه،[۳]
۴. درخواست سکینه از پدرش امام حسین (علیهالسّلام) به هنگام وداع، که از اسب پیاده شود و او را همانند یتیمان نوازش کند که حضرت پذیرفت و او را در میان خیمه گاه و میدان در آغوش نشاند و نوازش کرد؛[۴] در حالی که این داستان در هیچ یک از منابع قدیمی نیامده است؛
۵. دادن یک رشته مروارید از سوی امام حسین (علیهالسّلام) به یکی از لشکریان دشمن، به این سبب که هنگام بیرون آمدنش از خانه، دختر آن دشمن به او گفته بود که از این سفر برایش سوغات بیاورد؛[۵]
۶. خودداری ذو الجناح از راه رفتن، هنگام سوار شدن امام بر آن، و حرکت با این شرط که حضرت در قیامت بر او سوار شده، امت گناهکار را شفاعت کند [۶]
۷. پاره کردن بند قنداق توسط طفل شیرخوار و خود را از گهواره به زمین انداختن، هنگام شنیدن صدای یاری خواستن امام حسین[۷] هیچ یک از این موارد، مستند تاریخی ندارد.
📌پی نوشت
۱. ↑ شریف کاشانی، ملا حبیب الله، تذکرة الشهداء، ص۴۵۳.
۲. ↑ شریف کاشانی، ملا حبیب الله، تذکرة الشهداء، ص۲۷۹_ ۲۸۰.
۳. ↑ شریف کاشانی، ملا حبیب الله، تذکرة الشهداء، ص۴۴۳.
۴. ↑ شریف کاشانی، ملا حبیب الله، تذکرة الشهداء، ص۳۱۱.
۵. ↑ شریف کاشانی، ملا حبیب الله، تذکرة الشهداء، ص۳۲۵.
۶. ↑ شریف کاشانی، ملا حبیب الله، تذکرة الشهداء، ص۳۱۲.
۷. ↑ شریف کاشانی، ملا حبیب الله، تذکرة الشهداء، ص۲۲۰."
https://wikibin.ir/article.
به تازگی انقلابی ها
ثبت مطالباتشون رو منتقل کردن به کارزار به جای فارس!
با این توجیه غلط که چون اونوری ها اونجا ثبت می کنن ما هم بریم اونجا!
اولا فارس من متعلق به یه خبرگزاری رسمیه ولی کارزار یه پلتفرم شخصی؛
که کلی هم اطلاعات می گیره!
ثانیا فارس از یه حدی امضا به بعد از مسئول مربوطه پیگیری می کنه، برخلاف کارزار!
ثالثا مواضع عجیب حامد بیدی مدیر کارزار رو ببینید!
آگاه بشید و آگاه کنید!
#بصیرت_مومن