eitaa logo
🎧 سخنرانی سیاسی
4.8هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
3هزار ویدیو
468 فایل
کانالی مخصوص فرهیختگان جامعه لینک کانال‌‌سخنرانی‌سیاسی: https://eitaa.com/joinchat/567345168Ce3301f68f1 مهمترین سخنرانی‌ها، نشست‌ها، میزگردها و مناظرات سیاسی، اجتماعی را در این کانال مشاهده خواهید کرد. ارتباط با ما: @zareir
مشاهده در ایتا
دانلود
✔️حفظ نظام یا حفظ شیعه؟🔻 🔸(واکنش‌ها به یک همایش) 🔹همایش «صد سالگی حوزه قم و مسایل ایران» با سخنرانی مصطفی محقق داماد، رسول جعفریان، اکبر ثبوت و رضا مختاری روز یکشنبه ۲۸ آذر، در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی تهران برگزار شد. 🔹بخشی از سخنان مصطفی محقق داماد فرزند آیت‌الله سید محمد محقق داماد و نوه موسس حوزه علمیه قم در این همایش حاشیه ساز شد؛ «شیخ عبدالکریم در ذهنش این بود که یک حوزه با دو عنصر سواد و فضل و دیگری اخلاق و همچنین جدای از سیاست تأسیس شود تا روحانیت دوباره در قلب ملت وارد شود». محقق داماد همچنین گفته بود که «آیت‌الله بروجردی افرادی را که کارهای تند می‌کردند، از حوزه بیرون کرد و گفت این تندی‌ها نباید باشد و حوزه جای درس و تحقیق و اعتدال است، نه سیاست». در محقق داماد در خاتمه مخالفت خود را با بودجه‌های دولتی برای حوزه علمیه اعلام کرده بود. 🔹رسول جعفریان استاد تاریخ دانشگاه تهران؟ تاریخ‌نگاری حوزه را غیر شفاف دانسته بود او گفته بود «به برخی از حقایق که برمی‌خوریم، جرأت گزارش کردن آن را نداریم، گرفتار نوعی خودسانسوری هستیم. البته برخی از علمای قم هم اصولاً خوششان نمی‌آید درباره این قبیل مسائل صحبت شود و به راحتی توصیه می‌کنند که این‌ها را حذف کنید. در بخش دیگر جعفریان به مواجهه حوزویان با مسائل جدید اشاره کرده بود؛ "ما متهم هستیم که هر چیز جدیدی که آمده ما تحریم کرده‌ایم. چطور با پدیده‌های جدید برخورد کردیم، با دوش حمام، با بلندگو، با کفش به‌جای نعلین، با ماشین، با رادیو، با سینما و بسیاری از مسائل دیگر" جعفریان در خاتمه گفته بود گویی حوزه علمیه قم خسته و شاید گرفتار سیاست شده است. 🔹سیداحمد خاتمی نایب رئیس جامعه مدرسین در دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد به سخنان محقق داماد واکنش نشان داد " آقای محترمی در یکی از جلسات تهران بر جدایی حوزه از سیاست تأکید می کند و ادعا می کند مرحوم شیخ عبدالکریم حائری حوزه را از سیاست جدا کرد و همین شد که روحانیت را به مردم برگرداند؛ وقتی رویشان نمی‌شود بگویند دین از سیاست جدا است می‌گویند حوزه باید از سیاست فاصله بگیرد". خاتمی گفت بود "اگر کسی دین را از سیاست جدا بداند امیر مؤمنان را تکذیب کرده است". "مرحوم آیت‌الله بروجردی کسی را از قم بیرون نکرد و تا آخر شهریه مرحوم واحدی و مرحوم کاشانی را می‌داد". به نظر خاتمی این حرف‌ها گفته می‌شود تا جدایی دین از سیاست را جا بیفتد. "می‌خواهند حوزه را ذره ذره از نظام جدا کنند". 🔹حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین در دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد البته با احتیاط انتقاد خود را مطرح کرد. انتقاد او فقط متوجه محقق داماد نبود بلکه خطاب او به گروهی از روحانیان و علما بود که در سال‌های اخیر بر کناره‌گیری و نظارت حوزه تاکید دارند. بوشهری گفته بود: «ما به این باور رسیده‌ایم که دین از سیاست جدا نیست، سیاست در متن دین ماست، دین با سیاست همراه است، نمی‌شود تنها در امور فردی برای احیای ارزش‌ها تلاش کنیم. نکند برخی از روحانیون با عده‌ای همنوایی کنند یا به خاطر فشارهایی که دیده می‌شود منفعلانه برخورد کنند و ریشه را بزنند و بگویند دین از سیاست جداست. 🔹سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه به سخنان محقق داماد واکنش نشان داد: «متاسفانه برخی از حوزویان با برخورداری از پیشینه بیت عظیم مرجعیت، به جای حرکت در مسیر عقلانیت توام با غیرت دینی، با شعار جدایی دین از سیاست، دانسته و یا ندانسته، غیرت دینی و جوشش انقلابی حوزویان که برخاسته از عمق معرفت دینی و عقلانیت است را، نشانه گرفته اند و با تحریف تاریخ حوزه، آدرس غلط می دهند». 🔹محمدجواد فاضل لنکرانی واکنش تندتری داشت. او در پایان یکی از کلاسهای درسی گفته بود؛ "می‌خواهم تأسف عمیق خود را نسبت به سخنان بی‌اساسی که در نشست یکصدمین سال حوزه علمیه قم مطرح شد، برخی آقایان در این جلسه بزرگ‌ترین جفا را بر حوزه کردند. نسبت به حوزه، خلاف گفتند! نسبت‌هایی به مرحوم آقای بروجردی و حائری دادند که عالمانه نبود، و حرفشان خلاف واقع است. 🔹جعفریان در توئیتی نوشت: "شاید روش خوبی نباشد که شماری از مدرسان حوزه قم، به طور سازمان یافته، با هر نوع اظهار نظری که اندکی با فکر آنان زاویه دارد، درگیر شوند". 🔹بنظر می‌رسد اختلافات درون‌حوزوی میان دو جریان حوزه سنتی فرهنگی و حوزه انقلابی با تشدید مشکلات اقتصادی و فشار افکار عمومی علیه روحانیت در سالهای اخیر بروز و ظهور بیشتری یافته است. اولویت "حفظ شیعه" یا "حفظ نظام" را باید محور این اختلافات دانست. @namehayehawzavi 📚@nasiri42
*مجموعه مستند "در برابر طوفان"* این مستند جذاب و دیدنی را دانلود کنید و سر فرصت ببینید. *مجموعه مستند "در برابر طوفان"* روایتگر تاریخ سیاسی و اجتماعی پهلوی دوم از زمان پادشاهی محمدرضا پهلوی تا انقلاب اسلامی است. در این مجموعه صداها و تصاویر دیده نشده از تاریخ معاصر کشور نمایش داده می شود. *کارگردان : مهدی نقویان* *دانلود تمامی قسمت‌ها* https://www.doctv.ir/program/153562
9.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹زیبایی‌های اسلام در زندگی مبلغ برجسته آرژانتینی ✅ گسترش ندای دلنشین اسلام اهل بیت فراتر از مرزها ✅ به گفته وی: قبلا تمام زندگیم هنر و موسیقی بود با موهای بسیار بلند ... بدنبال تفکر عمیق بودم...اسلام، مرا با دنیای جدیدی آشنا کرد. ✅ : حیات بخش روح و جان آدمیان و پاسخگویی به پرسشهای بنیادین تشنگان حقیقت (تا آخر ببینید) Eitaa.com/Sajedi_ir/ فهرست مطالب كانال: Eitaa.com/sajedi_ir/672 *♨️ رسانه تحلیلی و سیاسی ایتا* https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
5.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به روسیه در رسانه‌های دنیا *♨️ رسانه تحلیلی و سیاسی ایتا* https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
🔴 دادگاه ویژه روحانیت؛ به نفع روحانیون یا تبعیض علیه روحانیون؟! 🔻چند سؤال ساده درباره دادگاه ویژه روحانیت! 🔹برخلاف دوستان که را تبعیض علیه عموم مردم می‌دانند(که از جنبه ای شاید درست باشد) اما در واقعیت این دادگاه، تبعیض علیه عموم روحانیون است. نظر امام این بود که دادگاه ویژه روحانیت بصورت تخصصی بر حفاظت از نهاد روحانیت عمل کند و جلوی انحراف حوزه های علمیه و روحانیون گرفته شود. اما در عمل این دادگاه به محلی برای تبعیض علیه روحانیت تبدیل شده است. 🔸کسانی که سروکاری با دادسرا و دادگاه های عمومی و انقلاب داشته اند و از وضعیت دادگاه ویژه روحانیت مطلعند بر این نکته صحه می گذارند که رعایت حق و حقوق بدیهی افراد در دادگاه های عمومی و انقلاب خیلی بهتر و بیشتر صورت می گیرد تا دادگاه ویژه روحانیت! 🔻چندسؤال از مسئولین قوه قضائیه و دادگاه ویژه روحانیت مطرح است: 1️⃣ اول؛ در دادگاه های عمومی و انقلاب، انتخاب وکیل برای متهمین آزاد است. هر وکیلی از هر نقطه کشور. اما در دادگاه ویژه روحانیت، متهم فقط می تواند وکیلی انتخاب کند که اولاً روحانی باشد؛ ثانیاً ملبس باشد؛ ثالثاً مورد تأیید دادگاه باشد! متأسفانه ماده واحده ای در مجمع تشخیص تصویب شده که «دادگاه تعدادی از روحانیون صالح را به عنوان وکیل انتخاب می کند»؛ این تبصره برخلاف اصول کلی دادرسی است. چرا این محدودیت وجود دارد؟ 🔹همین محدودیت عجیب باعث شده که فقط یک وکیل در چند استان مثل خوزستان و لرستان و ایلام و کهگیلویه برای طلاب و روحانیون باشد! 2️⃣ دوم؛ در دادسرا و دادگاه های عمومی؛ وکیل می تواند در تمامی مراحل دادرسی در کنار متهم حضور فیزیکی داشته باشد و حرف بزند؛ هم در کلانتری و آگاهی؛ هم در دادیاری و بازپرسی؛ هم در دادگاه. اما در دادگاه ویژه روحانیت، وکیل نمی تواند تا مرحله دادیاری حضور فیزیکی داشته باشد اگر هم در دادیاری حضور پیدا کند حق حرف زدن ندارد! فقط می تواند لایحه بنویسد! این محدودیت کجای آیین نامه دادگاه ویژه آمده؟! 3️⃣ سوم؛ در دادسرا و دادگاه عمومی؛ حق نسخه برداری و کپی از پرونده برای شاکی و متهم فراهم است اما در دادگاه ویژه متهمین حق نسخه برداری و کپی از پرونده را ندارند! چرا؟! حتی به خود متهم و وکیل به زور اجازه مطالعه پرونده داده می شود. چرا؟ 4️⃣ چهارم؛ از سال 1396 سامانه ثنا برای قوه قضائیه ایجاد شد و قرار شد تمام امور دادرسی؛ تشکیل پرونده؛ ابلاغ؛ صدور رأی و ... در سامانه ثنا انجام شود. در حال حاضر در دادگاه های عمومی این مراحل طی شده و حتی ارسال لایحه دفاعیه یا شکوائیه باید بصورت الکترونیکی و از طریق دفاتر قضایی انجام شود. اما در تبعیضی آشکار، امور دادگاه ویژه روحانیت در سامانه ثنا انجام نمی شود! نه ابلاغیه ها الکترونیکی برای افراد ارسال می شود نه حتی رأی بدوی و نهایی و قطعی! 🔹بسیار عجیب است چرا ابلاغ رأی در دادگاه ویژه روحانیت هنوز تلفنی است یا حضوری! و رأی بصورت مکتوب یا الکترونیکی به افراد ابلاغ نمی شود؟! چرا؟ چرا همانند دادسرا و دادگاه عمومی، روحانیون و طلاب حق ندارند آرایی که علیه آنهاست را بصورت مکتوب یا الکترونیکی داشته باشند؟! 5️⃣ پنجم؛ در دادسرا و دادگاه های عمومی برای پرونده های کیفری غالباً، اول ابلاغ صورت می گیرد اگر متهم بعد از چندبار ابلاغ حضور پیدا نکرد جلب می شود؛ اما در دادگاه ویژه روحانیت، جلب بدون ابلاغ صورت می گیرد؛ آن هم نه موضوعات امنیت ملی! بلکه برای اتهامات و جرائم کیفری نشر اکاذیب و ...! آیا این عدالت است؟ 6️⃣ ششم؛ برخی از دادگاه های عمومی و انقلاب علنی برگزار می شود یا افرادی می توانند همراه شاکی یا متشاکی حضور پیدا کنند اما در دادگاه ویژه روحانیت همین هم وجود ندارد. چرا؟ طبق اصل 165 قانون اساسی دادگاهها باید علنی باشد. چرا به این اصل عمل نمی شود؟ 🔹این ابهام وجود دارد که دادگاه ویژه روحانیت بیش از آنکه بدنبال حفظ شأن روحانیت باشد دنبال کنترل کردن و مهار کردن روحانیتی است که هزار سال علمدار قیام های آزادی خواهانه و عدالتخواهانه بوده است. امروز عموم روحانیون شیعه در استان ها و شهرها جرأت عرض اندام جلوی مدیران و مسئولین و اصحاب قدرت و ثروت ندارند شاید کسی آن را به سکولاریسم حوزوی و جدایی از سیاست تعبیر کند اما یک دلیل اصلی آن «دادگاه ویژه روحانیت» است که بدنبال مهار و کنترل روحانیت است. 🔸عموم روحانیونی چون هاشمی، خاتمی، کروبی، روحانی، آملی لاریجانی، ناطق نوری و ... که با عملکرد سیاسی و اقتصادی خود به دین و دیانت مردم ضربه زده اند و چقدر اهل فساد سیاسی و اقتصادی بوده اند و اطرافیانشان از قبل رانت به چه آلاف و الوفی رسیده اند آزاد و آزادند اما کافی است یک روحانی شهرستانی علیه ناکارآمدی ها و تبعیض ها حرفی بزند! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
یا علی: ❓ ماجرای خلع لباس سید مهدی صدرالساداتی چیست؟ 🔸 یکی از طلاب سلبریتی‌ که با شعار عدالتخواهی و مبارزه با فساد اسمش بر سر زبان‌ها افتاد، طلبه‌ای بنام «سید مهدی صدرالساداتی» است که شاگرد غفار عباسی (چهره پر حاشیه مدعی عرفان) و برادر سید روح‌الله صدرالساداتی عضو مجلس خبرگان رهبری است. 🔹 او با ایجاد شوک‌های رسانه‌ای و افشاگری‌های غیر مستند از پشت پرده‌های فساد اخلاقی و مالی برخی اقازادگان در رده‌های مختلف شخصیت‌ها توانست توجه افکار عمومی و اقشار خاکستری را به خود جلب کند. اغلب پست‌های مجازی وی پس از انتشار، در بی‌بی‌سی و صدای امریکا و حتی جریانات انحرافی باز نشر میشود. 🔹 صدرالساداتی با مخاطبینی نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در اینستاگرام، تحت عنوان مبارزه با فساد، از برخی مرزهای قانونی و اخلاقی عبور کرد و به همین جهت حتی مورد انتقاد جریانات گوناگون عدالتخواه هم قرار گرفت تاجایی که امام جمعه لواسان وی را «فضله‌ای در دیگ عدالتخواهی» دانست. 🔹ماجرای ارتباط مرید و مرادی وی با اقای غفار عباسی( مدعی حاشیه‌دار اخلاق و عرفان در قم) و تاثیرپذیری فکری و سیاسی از این فرد در موضع‌گیری‌های صدرالساداتی خود را نشان داد و حواشی وی را دو چندان کرده است. ♨️ مسئله عجیب و غریب مشاراليه و برادرش در سالهای اخیر، ضمن اینکه واکنش منفی جریان انقلابی و حتی عدالتخواه را در پی داشت، در مقطعی به سوژه‌ی اصلی رسانه‌های معاند علیه جمهوری اسلامی تبدیل و هزینه سنگینی را برای حوزه و نظام ایجاد کرد تا جایی که رسانه‌های بیگانه این اختفا را با عنوان ربایش وی توسط دستگاه‌های امنیتی نظام مطرح کردند؛ در حالی که فیلم وی در حال تفریح و خرید قلیان در یکی از باغهای اطراف قم منتشر شد و مشخص شد که این اقدام یک سناریو برای مطرح شدن وی بوده است. 🔹 فعالیت های هزینه‌ساز صدرالساداتی تا جایی بود که پدر همسر وی آیت الله مدرسی عضو شورای نگهبان هم در بیانیه‌ای از اقدامات دامادش اعلام برائت کرد. 🔹 یکی دیگر از بزنگاه‌های اقدامات صدرالساداتی، جریان التهابات بنزینی کشور در آبان ماه ۹۸ بود. وی در اقدامی عجیب با انتشار پستی از عکس شاه مخلوع و فرح در خیابا‌ن‌های تهران، مشابه ادبیات ضد انقلاب، رویکرد نظام اسلامی را در این موضوع، به شرایط سال ۱۳۵۰ و عملکرد پهلوی تشبیه کرد و صريحاً سقوط نظام را در سال‌های آتی به مخاطبین خود القاء کرد. وی همچنین با حمایت از اغتشاشات، همراهی تلویحی خود را با عناصر آشوبگر علنی نمود... 🔻 یکی از نکاتی که همواره مورد انتقاد نخبگان حوزوی واقع میشود بازخوردهای پست‌های اینستاگرامی صدرالساداتی در بین مخاطبین است. با نگاهی به نظرات و کامنت‌های ذیل مطالب وی می‌توان گفت کلکسیونی از اهانت و هتاکی به ائمه اطهار، دین اسلام، روحانیت و علما و ومسئولین نظام را در ذیل مطالب صدرالساداتی در حال تولید است. میدان دادن به جریانات ضددین و ضد روحانیت و ایجاد زمینه برای هتاکی به مقدسات از اقدامات چالش برانگیز وی در صفحه اینستاگرام بود. 🔹 ناکارآمد نشان دادن مجموعه نظام جمهوری اسلامی و تأكيد بر فساد ساختاری همه گیر و سیستماتیک، با پررنگ کردن نقاط ضعف و در پی آن مأیوس کردن مردم نسبت به عملکرد حکومت اسلامی از دیگر اقدامات صدرالساداتی است که اخیرا با تعریض به برخی شخصیت‌ها منجر به شکایت شاکیان خصوصی از وی نیز شد و محکومیت نامبرده به خلع لباس و جزای نقدی شد. 🌐 خبر فوری طلاب ♻️شبکه سایبری ثامن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افشای ابعاد جدیدی از خیانت های آخوندی ملعون و دولت تدبیر/چینی‌ها می‌خواستند ۵۰ میلیارد یورو برای ساخت و تعمیر سیستم ریلی کشور فاینانس کنند، در ازایش نفت بدهیم، آخوندی اجازه نداد علاءالدین بروجردی، سفیر اسبق ایران در چین: شش ماه قبل از انتخاب ترامپ، چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری به ایران آمدند ولی دولت روحانی آن‌ها را دست خالی بازگرداند/ چینی‌ها بخاطر ما ۱۵ درصد پیش پرداخت را هم حذف کردند اما آخوندی اجازه عقد قرارداد فاینانس را نداد/ آخوندی ۲۰ روز هیئت عالی رتبه چینی را معطل کرد تا اینکه آنها در آخر خسته شدند و به چین برگشتند. *♨️ رسانه تحلیلی و سیاسی ایتا* https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
AUD-20220130-WA0005.
1.3M
‏فایل صوتی از طرف استاد زارع
◀️معرفی کتاب«درآمدی به مطالعات قرآن و نظریه پردازی در علوم انسانی» ✅در دوره سیطره علوم انسانی برآمده از مبانی غیرالاهی و غیرحقیقی بر فکر و کنش افراد و جوامع بشری، رجوع به قرآن کریم چراغ راهی است فراروی بشریت برای یافتن راه حقیقت و دانش‌های حقیقی. این مهم در دهه‏های اخیر اندیشمندان اسلامی را بر آن داشت تا با رجوع به این منبع معرفتی آسمانی و برداشت مفاهیم و نظریه‏های علمی از آن، ره‌توشه‏ای برای گام نهادن در مسیر تحول علوم انسانی برگیرند. اما آنچه در رجوع به کتاب خالق هستی اهمیت دارد، نه هرگونه برداشت و فهم، بلکه آن برداشت و فهمی است که از رهگذر یک روش معتبر یا همان «تفسیر معتبر» بگذرد. کتاب «درآمدی به مطالعات قرآن و نظریه‌پردازی در علوم انسانی» درصدد است تا با ملاک قرار دادن شاخصه‏ها و معیارهای عام علوم انسانی و تفسیر قرآن، نمونه‌هایی از مطالعات قرآنی در عرصه علوم انسانی را ارزیابی کند. این ارزیابی، آسیب‏ها و امتیازات نمونه‏آثار موجود را آشکار و سنخ عناصر روش‏شناختی کلان برای نظریه‏پردازی قرآنی را نمایان می‏سازد. در این طرح، پژوهشگران عرصه علم دینی و علوم انسانی قرآنی به‏سوی «تفسیر موضوعی» سوق داده می‏شوند؛ گونه‏ای اجتهادی از روش فهم متن دینی که با اکتشاف نظریه‏های علمی قرآن، توان آشکار ساختن ظرفیت پاسخگویی دین به مسائل اساسی زندگی بشر را داراست. 📎لینک دریافت فهرست و تهیه کتاب: yun.ir/cnyrtd 🖌نویسندگان: علیرضا محمدی فرد و هادی موسوی https://eitaa.com/allamehsadr/182