eitaa logo
🎧 سخنرانی سیاسی
4.8هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
3هزار ویدیو
458 فایل
کانالی برای فرهیختگان جامعه لینک کانال‌‌سخنرانی‌سیاسی: https://eitaa.com/joinchat/567345168Ce3301f68f1 لینک کانال تحلیل سیاسی: https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e ارتباط با ما: @zareir کانال #سخنرانی‌سیاسی رو به دوستانتون معرفی کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
💢راویان حدیث، عطاران می‌باشند نه محدثان! ✔️ حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی محقق داماد در نشست «جستاری در روایات طبی در پرتو ملاحظات فقهی ــ اصولی»: 🔹روایتی نداریم که ائمه(ع) خودشان به درمان خود می‌پرداخته‌اند و اگر مطلب پزشکی هم از ائمه(ع) نقل شده، جنبه رسالت و امامت ندارد. 🔹علما با مطالعه‌های گسترده و کوشش‌های زیاد در خصوص احادیث به اجتهاد رسیده و مطالبی را مطرح می‌کردند، اما گویی این تلاش‌ها فقط به حوزه شریعت اختصاص پیدا کرده و در این حوزه فقط احادیث غیرموثق شناسایی و کنار گذاشته شده است.  🔹آیا هدف رسالت انبیاء سلامت بدن ما بوده است یا مسئله دیگری؟ برخی از حکما در این زمینه گفته‌اند که هدف رسالت انبیاء ایجاد نظم اجتماعی بوده است. 🔹آیا ما باید چنین حکمت والایی را به حدی پایین بیاوریم که بگوییم چه چیزی برای معده خوب است؟! پیامبر(ص) هم که مریض شدند، طبیبی بر بالین ایشان آوردند. ائمه(ع) هم هرگز نگفته‌اند که «طبیب نیاورید، چون خودم می‌دانم باید خودم را چگونه درمان کنم». روایتی هم نداریم که مطرح شده باشد ائمه(ع) خودشان خودشان را درمان کرده‌اند. پس در اخبار مربوط به احادیث پزشکی، اجتهاد لازم است. 🔹وضعیت پزشکی ما جای غرور دارد و فضلا باید پزشکان را تأیید و به آنها افتخار کنند. طبیب‌ها را با حرف‌های منتسب به دین نباید تضعیف کرد. 🔹روایت‌های طبی اول باید اجتهاد و بعد استنباط شود. در ادامه در صورتی که تأیید شدند، باید بررسی شود که ارزش دینی دارد یا خیر. در صورتی هم که تأیید شوند، این روایت‌ها نه از جایگاه رسالت و امامت، بلکه به عنوان تجارب شخصی و اطلاعات یک امام باید مطرح شود. این روایت‌ها از جنبه رسالت، نبوت و امامت نیست و به این معنی نیست که خداوند آنها را مطرح کرده است. 🔹دین می‌گوید که مراقب سلامت خود باشد و خود را به هلاکت نینداز، اما اینکه متکفل باشد تمام بیماری‌های جسمی ما را درمان کند، این مسئله داخل در سعادتی که دین متکفل آن می‌باشد نیست. @TollaBEnghelabi
🎧 سخنرانی سیاسی
💢راویان حدیث، عطاران می‌باشند نه محدثان! ✔️ حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی محقق داماد در نشست «ج
💢با کلیات ابوالبقا، رَه به منزل نمی برید! 💢دست کم به آنچه که خود میگویید التزام عملی داشته باشید! 💢معصومین (علیهم السلام) شان رسالت و امامت را، بهتر از شما میدانند! گزیده ای از یادداشت اختصاصی "حجت الاسلام علی امیری"، مدیر موسسه فقه الطب در نقد اظهارات اخیر استاد علیدوست و جناب آقای محقق داماد ◼️نقد اظهارات استاد علیدوست: 🔹وجه اشتراک هر سه سخنران این نشست یک چیز بود! بی اطلاعی تام و تمام از دانش طب قدیم و عدم تسلط و تبحر به مرویات طبی! این حدس و گمان بنده نیست، بلکه صراحت کلام و صدق بیان خود اعزه بوده است. به اعتراف آقایان، هیچ کدام کمترین اطلاعی از علم طب نداشته و حتی منقولات طبی را هم برای یک بار به طور مستوفا مورد تعمق و تفحص ژرف قرار نداده اند. 🔹عجب است و اندوه! که چگونه می شود «روش شناسی استنباط در روایات طبی» موضوع سخن این حضرات باشد اما کمترین سر رشته ای از دو مولفه «طب» و «روایات طبی» نداشته باشند؟ 🔹از شما سروران می خواهم کمی در این عبارات جناب علیدوست غور نمایید: «باید سند و دلالت روایات طبی مورد ارزیابی قرار بگیرد»، «باید اصالت ظهور، اطمینان، ثقه، خبر غیر واحد در گزاره های طبی رعایت شود»، «مجتهد باید روایات امکنه و اهویه خاص را در نظر داشته باشد»، «مطالعه نصوص طبی، در کنار هم و گاه در طول هم باید باشد»، «مطالعه نصوص فارغ از عقل غلط هست و باید در کنار هم باشد» 🔹آنچه مرور شد، رئوس سخنان استاد علیدوست بود. نمی دانم تا کی میخواهیم با این کلیات ابوالبقایی بر سر خود شیره شیرین بمالیم! تا کی قرار است طلاب و دانشجویان را با مشتی گزاره های «باید باشد» و «باید بشود» مشغول نماییم؟ تا کی قرار است 🔹رجاء واثق دارم که حضرت استاد علیدوست می توانند با همین کلیات ابوالبقایی این نشست، در صد نشست دیگر، آن هم با صد موضوع متفاوت سخن بگویند. چرا که این کلیات قابلیت تطبیق و انطباق را با هر موضوع دیگری نیز دارد. چرا که در هر موضوعی «باید اسناد بررسی بشود»، «باید دلالات روشن بشود»، «باید عقل در کنار استنباط باشد» و... . آخر از این همه «باید باید» و «بشود بشود» خسته نشده اید؟ ◼️نقد اظهارات محقق داماد: 🔹 یکی از شاه بیت های کلام محقق داماد، تاکید بر سند و رجال احادیث بوده است، تا جایی که اساس وجود حدیث معتبر طبی را انکار کردند. 🔹اما از قضا طولی نکشید که ایشان در همین مجلس عدم التزام علمی و عملی خودشان را نشان دادند و دست کم دو بار کلام خود را نقض نمودند. 🔹 نقض اول آنجا بود که ایشان برای خلع ید نمودن معصومین از علم طب، به کتاب معلوم الحال «مقتل امیر المومنین» از جناب «ابن ابی الدنیا» استناد کردند که آری، هنگام شهادت امیرالمومنین (ع) بر بالین ایشان طبیب حاضر کردند و این خود نشان از بی اطلاعی ائمه علیهم السلام از علم طب دارد! 🔹نقض دوم آنجا بود که ایشان پرده از تفکر شاذ خود برداشتند و بدون توجه به اولیات کلامی شیعه و با استناد به حدیث مجعوله «تابیر نخل» حدیثی مجعول را از منابع اهل سنت نقل نمودند که حضرت فرموده اند: «انتم بامور دنیاکم اعرف منی». اقای محقق داماد با اعتماد به نفس مثال زدنی خود، کرارا و مرارا می فرمودند: «شان اسلام و ائمه این نیست که در علم طب دخالت کنند و مثلا برای معده من و شما نسخه بدهند». از ایشان میخواهم قدری بیشتر اوراق مکتوب و معتبر روایات طبی را مرور نمایند، چرا که یحتمل یا ایشان غفلت از دیدن این حجم عظیم روایی داشته اند یا اساسا دیده بصیری برای دیدن حجم عظیمی از معارف معتبر طبی ندارند. 🔹استاد محقق داماد، فرمودند: «راویان احادیث طبی، نه محدثان بلکه عطاران کهن بوده اند و بسیاری از احادیث طبی از طریق عطاران نقل شده است». 🔹 بسیار مُتَباعِد است که ایشان ندانند که عنایت به منبع مکتوب احادیث، یکی از محورهای اصلی قدما در فرایند ارزیابی صدور حدیث و اعتبار سنجی آن بوده است و مُستبعَد آنجاست که اساسا ندانند راوی هیچ نقشی به عنوان ملاک اعتبارسنجی در سیر تدوین احادیث شیعه در نزد قدما نداشته است. 🔹از آنجا که نقل حدیث در شیعه بر محور کتابت و نوشتار حدیث بوده و نه نقل شفاهی روایات، ارزیابی آن نیز غالبا مبتنی بر کتابت و نوشتار آن منبع حدیثی بوده است و نه شناخت احوالات راوی و رجال حدیث! بماند که شما حتی نمی توانید در اسناد روایات طبی کتب اربعه، حتی نام یک راوی عطار را نیز پیدا کنید. @TollaBEnghelabi
💢گلایه "حسین شریعتمداری" از سکوت عالمان دینی: 🔶حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان به نقد اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر غلط انگاشتن فیلترینگ تلگرام پرداخته و نوشته : "اساسا اگر مسئولان نظام اسلامی در قبال مردم وظیفه‌ای جز ابلاغ مبانی اسلام نداشتند و قرار بود ملت را در مقابل پلیدی‌ها و پلشتی‌هایی که از سوی دشمنان اسلام به جامعه تزریق می‌شود، تنها بگذارند، اینهمه تاکید بر وظیفه امر به معروف و نهی از منکر معنا و مفهومی نداشت. " 🔺او در انتهای یادداشت خود به گلایه از سکوت عالمان دینی در قبال این اظهارات پرداخته و گفته: «در خاتمه، این گلایه دوستانه از عالمان دینی در میان است که چرا در مقابل این نظرات و دیدگاه‌های انحرافی تلاش چندانی نمی‌کنند تا ورود افرادی نظیر نگارنده به این وادی ضرورتی نداشته باشد؟!» 🆔 @feghahat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان امام خمینی(ره) که کمتر از صدا‌و‌سیما پخش شده است❗️ امروز که ساواکی در کار نیست، اگر از شما آقایون (مسئولین) چیزی صادر بشود، می‌گویند جمهوری اسلامی این است... @TollaBEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیانتی دیگر از دولت به اصطلاح تدبیر و امید ⛔️گندم‌های درجه سه و تراریخته قرار بود از مسیر ایران به کشورهای دیگه منتقل بشه، اما یهویی تو ایران جاشو با گندم‌های درجه‌یک ایرانی عوض می‌کنه و گندم‌های درجه‌سه رو به خورد ملت میدن، خیلی اتفاقی❗️ این دولت سلطان‌زا هم طبق معمول تماشا می‌کنه... لطفاً لینک کانال را تنها برای و ارسال نمائید. @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🔻 #فوری/ نامه‌نویسی وزرای پیر و خسته به رهبر انقلاب برای پذیرشFATF؛ فشارها برای تحمیل برجام‌های دیگر در راه است/ اسامی ۸ تن از امضاکنندگان نامه جام زهر به رهبر انقلاب 🔹شنیده ها حاکی است ۸ تن از وزرای روحانی که سردسته آنها را با جرات میتوان محمدجواد ظریف دانست پای این نامه را امضا کرده اند. این رخداد درحالی است که ظریف قبلا در مجلس اعتراف کرده بود که پذیرش تعهدات داده شده در لوایح چهارگانه هیچ تضمینی برای رفع مسکلات مالی و بانکی ناشی از تحریم ها ندارد. 🔸گزارش کامل: 📎 rajanews.com/node/304452 لطفاً لینک کانال را تنها برای #روحانیون و #طلاب ارسال نمائید. #طلاب_انقلابی @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🚩دریافت ۲۰ درصد حق الزحمه بانک‌ها از مردم نوعی رباخواری است آیت الله مکارم شیرازی در دیدار اعضای هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس: 🔹بانک‌ها وام قرض الحسنه ای که می‌دهند قطعاً خلاف شرع است، چهار درصد حق الزحمه را تعیین کردیم که بانک‌ها با یک زرنگی بیش از این میزان را از مردم دریافت می‌کنند که میزان آن به ۲۰ درصد رسیده و نوعی رباخواری آشکار محسوب می‌شود 🔹باید مشخص شود بانک مرکزی چه ضمانت اجرایی دارد که هیچ بانکی به دستورات آن عمل نمی‌کند @TollaBEnghelabi
💢خروجی دروس خارج فعلی، کمتر از یک درصد است! ✔️حجت‌الاسلام والمسلمین سید منذر حکیم، استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در نشست علمی «روش‌شناسی دروس خارج فقه و اصول»: 🔹در روش کلاسیک، معمولاً بعد از درس به منابع مراجعه می‌شود؛ اما در یک روش پیشرفته، استاد می‌تواند راهنمایی کند تا طلاب قبل از حضور در درس، مراجعات لازم را انجام دهند و بعد از مراجعه، با آمادگی کامل سر جلسه استاد حاضر شوند. 🔹این روش، البته باارزش است، اما کارایی‌اش در تعلیم، به این مقدار است که بعد ۱۵ سال از ۱۰۰۰ نفر که در درس خارج شرکت کردند، تنها ۵، ۶، ۱۰ نفر به‌عنوان آدم توانمند بیرون می‌آید درحالی‌که اگر روشمندتر و اصولی‌تر در این دروس خارج عمل کنیم، از ۱۰۰۰ نفر، اگر حداقل ۸۰۰ نفر، یعنی چهارپنجم به درجه اجتهاد می‌رسند. @TollaBEnghelabi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵تحلیل بسیار مهم و راهبردی استاد اکبرنژاد از استقلال حوزه ▪️قسمت سوم 🔶بسنده کردن به خمس باعث شده است تا علما فکر اساسی برای تأمین مالی حوزه نکنند! 🔶 همانطور که وابستگی اقتصادی حوزه به حکومت های طاغوت غلط است، وابستگی مالی حوزه به مردم نیز، به استقلال حوزه ضربه وارد می کند! 🆔 @TollaBEnghelabi
🎧 سخنرانی سیاسی
مجمع تشخیص جلوی این گروگان‌گیری و راهزنی را بگیرد هشت وزیر دولت آقای روحانی به رهبر انقلاب درباره الحاق به کنوانسیون‌های تکلیفی FATF نامه نوشته‌اند. به خاطر داشته باشیم، فردا که خسارات FATF آشکار شد، همین جماعت آن را "تصمیم نظام" خواهند خواند، چنانکه در قصه برجام چنین کردند. اعضای دولت آقای روحانی نه حاضرند تضمین بدهند که با اجرای FATF مسئله مبادلات بانکی ما حل خواهد شد، و نه حاضرند تضمین بدهند که با اجرای FATF مشکلی برای کشور پیش نخواهد آمد، بلکه صرفا می‌گویند اگر دستورات FATF اجرا نشود، مشکلات بیشتر خواهد شد! این نحوه مواجهه با مسئله، نوعی باج‌خواهی و مسئولیت‌گریزی توامان است که فقط در داستان راهزنان و گروگان‌گیران شنیده‌ایم. مبادلات بانکی را که در اختیار کامل دولت است، گروگان گرفته‌اند و می‌گویند اگر درخواست‌های ما را انجام ندهید، وضعیت مبادلات بانکی بدتر می‌شود، اما اگر درخواست ما را انجام دادید، درباره بهبود یا بدتر نشدن وضعیت مبادلات بانکی هیچ تضمینی نمی‌دهیم! دولت آقای روحانی به جای نامه‌نگاری با رهبر انقلاب، باید درباره فرجام FATF تضمین‌های سلبی و ایجابی لازم را بدهد. تضمین بدهند که اولا هیچ گونه مشکلی از ناحیه این کنوانسیون‌ها برای کشور پیش نخواهد آمد، ثانیا باید دقیقا مشخص کنند کدام مشکل بانکی به چه نحوی حل خواهد شد و فی‌المثل در وضعیت مشخص "الف" در مبادلات، پس از الحاق به CFT و پالرمو چه تغییری ایجاد خواهد شد.  با کلی گویی و هوچی‌گری حق ندارند کشور را وارد یک باتلاق دیگر کنند و بعد از روشن شدن فرجام ماجرا بگویند این وضعیت تصمیم نظام و تقصیر ترامپ بوده است. مجمع تشخیص مصلحت نظام وظیفه دارد با اخذ تضمین‌های مذکور، در مقابل این گروگان‌گیری بایستد. سید یاسر جبرائلی لطفاً لینک کانال را تنها برای و ارسال نمائید. @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi