فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طلبههای جوانی که صبحها مردهها را تیمم میدهند و شب به ضدعفونی کردن معابر میپردازند...
آقای زیباکلام چشمهای مرعوبت رو از غرب بردار یکم به کشور خودت نگاه کن
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
#احیای_طب_در_حوزه
📢 تحير آیتالله بروجردی!😳
1⃣ چه فضایی در در سالهاي گذشته حاکم بوده که بزرگترین زعیم حوزه های علمیه اجازه عمل به حدیث در باب سرکه را نداشته است؟
2⃣ تحير آيت الله بروجردي از روايات وارده در فوايد سركه و منع اطباء ايراني از خوردن آن چگونه برطرف شد؟!
◀️ خاطره ای مرحوم فلسفی كه روشن خواهد كرد چرا احادیث پزشکی سالها در حوزه های علمیه محجور بوده است.
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
⭕️چرا در ایران فروشگاهها خالی نمیشود؟!
♦️با توجه به شیوع ویروسِ کرونا در غرب ، مردم این کشورها بخاطر بدست آوردن سادهترین کالاها مثل دستمال توالت، تخم مرغ، کنسروجات و... با هم درگیری تا حد مرگ میگیرند.
🔸اما در ایران میبینیم بحران کرونا با این حجم بالا از مبتلایان، مردم کمتر دچار کمبود لوازم ضروری زندگیشان میشوند.
🔹مهمترین عاملی که باعث میشود مردم ما احساس کمبود نکنند، همین سوپر مارکتها و کسب و کارهای خُرد است که در هر محلهای وجود دارد
پس لطفا
۱. گول تخفیفات موقتی فروشگاههای بزرگ را نخورید.
۲. از فروشگاههای کوچیک و سوپر مارکتیها محلهی خود حمایت کنند😊
۳. در نشر این پیام سهیم باشید.
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
43.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رهبر انقلاب درباره شیاطین جن و انس در سخنان تلویزیونی خطاب به مردم چه گفتند؟
🔑آیتالله احمد عابدی استاد سطح عالی حوزه و دانشگاه درباره مبنای قرآنی این سخنان توضیح میدهد.
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
👈 گویا لازمه مرجعیت همین است!
▪️به مناسبت سالگرد ارتحال آیه الله بروجردی
آیت الله امینی از شاگردان آیت الله بروجردی و امام خمینی:
🔹روزی مسئله اصلاح حوزه را با آقای خمینی در میان گذاشتم و عرض کردم چرا آقای بروجردی در مسئله اصلاح حوزه کوتاهی می کند؟ آیا از مشکلات حوزه اطلاعی ندارد؟
🔹 جواب فرمود: آقای بروجردی هم مشکلات را می داند هم به ضرورت اصلاحات توجه دارد. بعد از فوت آيت الله آسید ابوالحسن اصفهانی وقتی به آقای بروجردی پیشنهاد مرجعیت کردیم فرمود: من نمی خواهم صراف باشم وجوهات را از مردم بگیرم و در میان طلاب تقسیم کنم اینکه ارزش ندارد.
🔸 عرض کردیم ما نیز به همین علت به شما پیشنهاد مرجعیت می دهیم. امیدواریم در راه اصلاح حوزه و خدمت به مسلمین قدم های بزرگی بردارید بدین صورت مرجعیت را پذیرفت ولی اکنون که به مقام مرجعیت رسیده این گونه عمل می کند گویا لازمه مرجعیت همین است.
🌐سرائر/ خاطرات آیت الله امینی
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
9.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 غافلگیری شرکت کننده عصر جدید با طراحی تصویر حاج قاسم سلیمانی روی صحنه برنامه
#حتما_ببینید
دریافت بروز ترین #خبرهای_داغ_سیاسی👇👇👇
@khabarsyasi
🔔 دیگر حق نداریم در باب لباس مشکوک، شش ماه وقت صرف کنیم.
🔸 درس مرحوم آیت الله میلانی رضوان الله عليه، شش ماه در لباس مشکوک بودیم.
🔴 امروز دیگر ما حق نداریم افتخار کنیم که فروع علم اجمالی را از هشتاد تا آوردیم نود تا، از نود تا آوردیم صدتا، از صدتا کردیم صدوبیست تا. این افتخاری ندارد.
🔻امروز حق نداریم مبحث زكات، مبحث جهاد، مبحث امر به معروف، مبحث تولی و تبری، مباحث گوناگون معاملات، بحث مزارعه، بحث مساقات، بحث بیع، بحث اجاره، اینها را سرسری بگذریم و در بحث طهارت و صلات فقط متمرکز بشویم. طهارت پانزده تا، صلات بیست تا؛امروز دیگر اجازه نیست.
🎤بیانات رهبری ۶۲/۱/۹
ادامه دارد...
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
خاکپور بنیاد تاریخ پژوهی:
⚫️ به مناسبت سالگرد رحلت مرجع معظم شیعه؛ حضرت آیتالله بروجردی⚫️
◀️رابطه آیتالله بروجردی با امام قدس سرهما/ از مشورت آیتالله بروجردی با امام؛ تا تصمیم ایشان برای حمایت ویژه از امامِ جوان
یکی از برگهای تاریخ انقلاب اسلامی و حوزه علمیه رابطه امام خمینی قدس سره و #آیتالله_بروجردی است. گفتنیها در این زمینه فراوان است که به مناسبت سالگرد رحلت آن عالم بزرگوار به دو خاطره مستند اشاره میکنیم:
🔵« حجتالاسلام و المسلمین حاج سیدعباس مهری نقل کردند: من در محضر آیتالله بروجردی بودم که نمایندهای از طرف دولت به حضور ایشان بار یافت و موافقت ایشان را با موضوعی که دولت در دست اجرا داشت خواستار شدند. آیتالله بروجردی فرمودند: پاسخ را بعد از مشاوره و تبادل نظر با بعضی از علما به دولت ابلاغ خواهم کرد.
من به فکر رفتم که آقای بروجردی در اینگونه امور با کدام یک از علمای قم مشورت میکنند؟ دیری نپایید که دیدم امام خمینی-بنا به درخواست آیتالله بروجردی- به آنجا آمدند و به اتفاق آن مرحوم به اتاق دربستهای رفته به گفت و گو نشستند و ساعتی بعد آیتالله بروجردی نظر خویش را برای دولت فرستادند.»
🔹تاریخ نشان میدهد رابطه امام خمینی قدس سره و آیتالله بروجردی به رابطهای بسیار نزدیک و سازنده برای جهان اسلام تبدیل میشد؛ اگر برخی ایادی نفوذی و مرموز در بیت آیتالله بروجردی میگذاشتند:
« بعضی از افاضل حوزه نجف از مرحوم شیخ محمدتقی بروجردی نقل میکردند که آیتالله بروجردی بارها فرمود: قصد دارم که در موقعیت مناسبی، زیر بازوی جوانی را بگیرم که برای اسلام و مسلمین میتواند مثمر باشد. (و اشاره به امام خمینی قدس سره کرده بود). این موقعیت تا پایان زندگی آیتالله بروجردی هرگز پیش نیامد، یعنی #ایادی_مرموز که در دستگاه ایشان بودند نگذاشتند.
(نهضت امام خمینی قدس سره ج۱ ص۱۱۴-۱۱۵)
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸«جمهوری اسلامی»، از باب «عدم مخالفت قطعیه» است نه «موافقت قطعیه»🔸
خدا ما را از حکومت شاهنشاهی که #مخالفت_قطعیه با اسلام بود، نجات داد و آورد در جمهوری اسلامی که مخالفت قطعیه با اسلام نمیکند، اما #موافقت_قطعیه هم نمیکند! «حکومت اسلامی»، موافقت قطعیه است!
«جمهوری اسلامی»، مخالفت قطعیه با اسلام نمی کند اما موافقت قطعیه هم زورش نمی رسد، رسالتش در همین حد است. موافقت قطعیه با اسلام، در حکومت اسلامی، دولت اسلامی و تمدن اسلامی محقق می شود.
مگر رهبر بزرگوار نگفت ما الآن در «جمهوری اسلامی» هستیم و باید خودمان را بکشانیم به «حکومت اسلامی»، «دولت اسلامی» و «تمدن اسلامی»؟ بعضی ها در «جمهوری اسلامی» دنبال «تمدن اسلامی» هستند! اشتباه می کنند. هی داد و بیداد می کنند و می گویند اسلام رفت و چطور شد و چطور شد. نخیر، «جمهوری اسلامی» نسبت به «حکومت شاهنشاهی»، بهشت است، جمهوری اسلامی «اَعراف» است، یعنی بین «جهنم» حکومت شاهنشاهی و «بهشت» تمدن اسلامی، این اَعراف است و در وسط قرار دارد. همین روز هایی که الآن داریم، دوره شاه آرزوی یک ساعتش را می کردیم!
فرق بین «موافقت قطعیه» و «عدم مخالفت قطعیه» چیست؟ مثالی برایتان میزنم:
ده تا لیوان داریم که یکی از آنها نجس است. من نمیدانم کدامش نجس است. «عدم مخالفت قطعیه» به این است که یک لیوانش را کنار بگذاری و بقیه اش (نه تای دیگر) را مصرف کنی. چرا مخالفت قطعیه نکرده ای؟ چون میتوانی قسم بخوری که این لیوانی که مصرف کردی، قطعاً نجس بوده است؟ نمی توانی! جمهوری اسلامی، این است. یقین به مخالفت با اسلام نداری.
حکومت اسلامی، موافقت قطعیه است با اسلام است. در حکومت اسلامی باید از همه اش اجتناب کنی. ده تا سیم است. در یکیاش برق است. تو میتوانی یکیاش را بگذاری کنار و به بقیه دست بزنی؟ حکومت اسلامی این جوری است. دست به هیچ کدامش نمیتوانی بزنی. ورع یعنی همین.
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🌀 نظام ما به آگاهی نیاز دارد نه تبلیغات که پیوسته حرف به خورد مردم بدهد 🌀
💠 نظام جمهوری اسلامی یک نظام #مردمی است و کسی نمیتواند این را منکر شود. مخالفین ما هم نمیتوانند این را منکر شوند. حداکثر این است که مردم را تخطئه میکنند و میگویند «مردم نفهمیدند و با این مسؤولین و این نظام، صفا کردند.»
🔸نظام مردمی، جز با #آگاهی_مردمْ ممکن نیست پیش برود. نظام دیکتاتوری، نظام کودتایی، نظام تحمیلی که با مردم سر و کاری ندارد، برایش مهم نیست که مردم بفهمند یا نفهمند. چه آنجا که شمشیر حاکم است و چه آنجا که سرمایه حاکم است، فرقی نمیکند. بنابراین، برای آن نظام، آگاهی مردم مهم نیست.
🔹[اما] نظام مردمی، مستغنی از آگاهی مردم نیست. باید مردمش را آگاه کند. منظور، #تبلیغات نیست که حرفهای خودش را پیوسته به خورد مردم دهد؛ نه، [بلکه] مردم باید #اهل_تحلیل شوند تا بفهمند که نظام برایشان مفید است. آگاهی برای چنین نظامی، مثل آب و هوا، لازم و واجب است.
۱۳۷۵/۰۲/۱۳ 📢
#امام_خامنه_ای
#آگاهی_مردم
#نظام_مردمی
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi
💥 یک #احتمال و فرضیه این است که اشاعۀ بیماری #کرونا در جهان، با هدفِ عبور دادنِ ملتها از نظم فعلیِ تمدنی بهسمتِ حکمرانیِ بلامنازع مجازی باشد.
💥 جوانانِ آتشبهاختیار بستر تأیید یا رد این قبیل فرضیهها را فراهم کنند.
💥 ویروس کرونا برخلاف همۀ طراحیها، میتواند ضربههای مهلکی بر پیکرۀ مدرنیته وارد کند.
🔵 آیتالله میرباقری:
بیماریای که اخیراً فراگیر شده و به یک ابتلای بزرگ برای جامعه جهانی تبدیل شده، از نظرِ اجتماعی و تمدنی، یک پدیدۀ چندوجهی است نه یکوجهی. ما با یک امرِ میانرشتهای و بلکه #فرارشتهای مواجه هستیم که نباید یک وجهۀ آن غلبه پیدا کند و باید ابعاد مختلف این پدیده به شکلِ جدی موردِ تأمل قرار بگیرد. وجهی از این پدیده، جنبۀ بهداشتی است که مربوط به دانشهای وابسته به پزشکی است. وجه دیگر مربوط به حوزه علوم انسانی و علومِ شناختی و همچنین دانشهای تمدنی و فلسفه تاریخ و حوزۀ رسانه و امثال اینها است. حتی جنبۀ امنیتی و #جنگ_بیولوژیکی هم مورد توجه قرار گرفته و آمادگیهایی برای مقابله با این تهدید فراهم شده است.
امروز این بیماری با تهدیدِ سلامت بشر و مخیر کردن بشر بین انتخاب سلامتی یا انتخاب پیوستارهای کنونی، فضای سیاست، فرهنگ و اقتصادِ جهانی را بهشدت تحتتأثیر قرار داده و نوعی گسست اجتماعی ایجاد کرده است، به طوری که بعضی از صاحبنظران جهانی دربارۀ دنیای #پساکرونا شروع به نظریهپردازی کردهاند. این حوادث نشان میدهد که این واقعه، جدیتر و فراتر از یک پدیدۀ یکبُعدیِ بهداشتی و پزشکی است.
به نظر میرسد با در نظر گرفتنِ گستردگی و بزرگیِ این واقعه، و فرضِ پایداریِ این شرایط، این احتمال وجود دارد که در کنارِ همۀ جنبههایی که عرض شد، مقصد جدیتر و بزرگتری هم در پشتصحنه وجود داشته باشد و آن، عبور دادنِ جامعه جهانی از نظم کنونیِ زندگی به یک سامان و نظم جدید است.
دربارۀ این جنبه، دو احتمال هست و ما باید این احتمالاتِ مختلف را در نظر بگیریم و طراحیهای خود را متناسب با آنها دنبال کنیم. #احتمال_اول این است که واقعاً در امتداد این واقعه، فضای عبور از نظم مادیِ مدرن، به نظم معنوی و نظمِ تحتتأثیرِ هدایتهای الهی و در جهتِ غلبۀ ولایت حقه به وجود بیاید؛ یعنی این پدیدهها یک امری تلقی شود که تحت تدبیر ولی الله الاعظم (عج) جامعه جهانی را بهتدریج از نظمِ مادی و سیطرۀ قدرتها بهسمتِ یک نظمِ معنوی و رهایی از تسلط مادی سیر دهد.
#اما در نقطۀ مقابل، این هم محتمل است که مهلت شیطان هنوز تمام نشده باشد و خدای متعال مهلتی به شیاطینِ جن و انس داده باشد و دستگاه ابلیس و شیاطین انس از این فرصت استفاده کنند و با طراحیهای بزرگ و پنهان در پشتِ صحنه، بهدنبالِ تغییر مفهوم و سازوکارهای حُکمرانی بر جهان و ایجاد یک نظم پیچیدهتر مادی، یعنی عبور از حاکمیت کنونیِ قدرتهای مادی بر جهان بهسمتِ حاکمیت مجازی و #حکمرانی_مجازی و سایبری باشند که فضایی مدیریتپذیرتر، خشکتر و سختتر است.
این طراحیها ممکن است توسط دستهای پشتِ صحنۀ قدرت در جهان انجام شود؛ کمااینکه #دستهای_پشت_صحنه در بعد از جنگ جهانی، صحنه را به گونهای مدیریت کردند که جامعه بشری را به پذیرشِ یک حاکمیت جهانی، و محدود کردن اختیارات دولت_ملتها، واداشتند و تحت عنوانِ سازوکارهایی برای تحقق صلح پایدار، سازمانهای بینالمللی از جمله سازمان ملل و زیرمجموعههای آن را بر جهان حاکم کردند و فضایی از رعب و هراس و اضطراب و گریز از جنگ را در جامعه جهانی به وجود آوردند. آنها آسیب را به حدّی گسترده کردند که حتی کشورهایی که مستقیماً درگیر آن جنگها نبودند، به پذیرش این نظم جهانی و سیطره قدرتها از طریقِ شبکۀ سازمانهای بینالمللی تن بدهند.
میدانید بیش از هفتاد میلیون کشتۀ رسمی در آن جنگها بوده که بسیاری از آنها مربوط به کشورهای درگیر است، ولی در ورای آن، کشورهایی که درگیر جنگ جهانی نبودند، شاید دهها میلیون کشتههای خاموش دادهاند و این هم طراحی همان کسانی بوده که این جنگها را هدایت میکردند تا بتوانند آن کشورها را هم به نقطۀ پذیرشِ این نظم نوین جهانی بر محور قدرتهای برندۀ جنگ برسانند و نیز آنها را در نقطۀ آسیبپذیری قرار بدهند که مسلط بر اوضاع نشوند.
علیایّحال، همانطور که بحرانِ جنگ جهانی اول و دوم، بستر جامعه جهانی را برای پذیرش یک نظم جدید با ادعای صلح پایدار مهیا کرد، این فضای ناامنِ کنونی هم میتواند جامعه جهانی را برای پذیرش یک پیشنهاد جدید برای تحققِ یک نظم مادی و ایجاد #حکمرانی_مجازی مهیا کند.
ادامه دارد
#طلاب_انقلابی
@TollabEnghelabi
https://eitaa.com/TollabEnghelabi