38.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ ویدئو فوق یکی از زیباترین ویدئوهایی است که تا امروز در تشریح ماهیت انقلاب مردمی ایران به رهبری یک شخصیت دینی، دیده ام. مختصر، موثر و از زبان مردی که خودش این انقلاب را درک کرد و با خود به کشور خود نیجریه برد و آن تحولات عظیم را به وجود آورد.
به ما بپیوندید:
🆔 Eitaa.com/salehinrasd
4_5960817215551833920.pdf
733.1K
✅ کتاب زیبا و کم حجم مقام حضرت زینب سلام الله علیها
👌خواندنیست
🔰وفات شهادت گونه این بانوی مکرمه اسلام، تسلیت باد
#وفات_حضرت_زینب
319-sedayeenghelab_ir.mp3
3.74M
💠 بررسی انتشار فایل صوتی فرمانده اسبق سپاه توسط رادیو فردای آمریکا
🎙 کارشناس برنامه: دکتر یدالله جوانی
#سپاه
#ایران
#رادیو_فردا
#آمریکا
#صدای_انقلاب
به ما بپیوندید:
🆔 Eitaa.com/salehinrasd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وفات شهادت گونه زینب کبری برشما تسلیت عرض می نمایم
@asieh313
💠ادامه 👇
👌بنابراین , تفسیر آیات به حسب معنای ظاهری همان است که بیان کردیم , اما چنان که بارها گفته ایم , قرآن در کنار معنای ظاهری که دارد , دارای بطون گسترده ای نیز است , چنان که امام باقر علیه السلام فرمود ؛
« برای قرآن باطنی وجود دارد و برای آن باطن نیز ، بطن دیگری وجود دارد و قرآن ظاهری دارد و برای آن ظاهر هم ظاهر دیگری است »
« إِنَّ لِلْقُرْآنِ بَطْناً وَ لِلْبَطْنِ بَطْنٌ وَ لَهُ ظَهْرٌ وَ لِلظَّهْرِ ظَهْر »
📚بحار الانوار ج89 ص94
👌معنای باطنی آیه آن است که ضمیر در " انه " به علی علیه السلام باز میگردد و مقصود از " ام الکتاب " سوره حمد است , زیرا در روایاتی از سوره حمد به عنوان " ام الکتاب " یاد شده است : " فعلمه الحمد، ام الكتاب "
📚وسائل الشيعة، ج 6، ص: 232
👌و " لعلی حکیم " هم معنای توصیفی دارد نه علم .
❕بر این اساس معنای آیه این است که از علی ع در ام الکتاب یعنی سوره حمد با عظمت و عالی مقام یاد شده است , زیرا مقصود از صراط مستقیم در آیه " اهدنا الصراط المستقیم " علی ع است .
❕علی بن ابراهیم قمی می گوید :
" «حم» حروفی از اسم اعظم پروردگار است. «والکِتَابِ المُبِینِ» به معنای قرآن واضح است. «إِنَّا جَعَلنَاهُ قُرْآنًا عَرَبِیا لعَلکُمْ تَعْقِلونَ». آیه «وإِنَّهُ فِی أُمِّ الکِتَابِ لدَینَا لعَلی حَکِیمٌ» به این معناست که در سوره فاتحه به ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام اشاره شده و نام ایشان ذکر گردیده است که منظور همان آیه «اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِیمَ» است. امام صادق علیه السلام در باره آن فرموده است که منظور از راه راست، امیرالمؤمنین علیه السلام است. "
" حم حروف من اسم الله الأعظم وَ الْكِتابِ الْمُبِينِ يعني القرآن الواضح إِنَّا جَعَلْناهُ قُرْآناً عَرَبِيًّا لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ. قال قوله تعالى: وَ إِنَّهُ فِي أُمِّ الْكِتابِ لَدَيْنا لَعَلِيٌّ حَكِيمٌ يعني أمير المؤمنين (عليه السلام) مكتوب في الفاتحة ، في قوله تعالى: اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِيمَ قال أبو عبد الله (عليه السلام): «هو أمير المؤمنين (صلوات الله عليه)».
📚تفسیر قمی، ج ۲، ص ۲۵۴
❕اصبغ بن نباته می گوید :
" همراه با امیرالمؤمنین علیه السلام خارج شدیم تا این که نزد صعصعة بن صوحان که رحمت خدا بر او باد، رسیدیم که در بستر افتاده بود. زمانی که امیرالمؤمنین علیه السلام را دید احساس سبکی کرد. امام علیه السلام خطاب به او فرمود: به خاطر دیدار ما از تو، بر قومت فخر فروشی مکن. صعصعة گفت: خیر! ای امیرالمؤمنین! بلکه آن را به عنوان ذخیره و پاداش میدانم. امام به او فرمود: به خدا قسم! من تو را به عنوان فردی میشناسم که کمتر هزینه ای بر دوش دیگران دارد و بیشتر به دیگران یاری میرساند. صعصعه گفت: ای امیرالمؤمنین! به خدا قسم! تو را به عنوان فرد خداشناسی میشناسم و میدانم که خداوند در نظرت بسیار بزرگ و با عظمت است و 👈از تو در کتاب خداوند به عنوان شخص بزرگ و با حکمت یاد شده است 👉 و تو نسبت به مؤمنان رئوف و بسیار مهربان هستی.
" عن الأصبغ بن نباتة، قال: خرجنا مع أمير المؤمنين (عليه السلام) حتى انتهينا إلى صعصعة بن صوحان (رحمه الله)، فإذا هو على فراشه، فلما رأى عليا (عليه السلام) خف له، فقال له (صلوات الله عليه): «لا تتخذن زيارتنا فخرا على قومك». قال: لا يا أمير المؤمنين، و لكن ذخرا و أجرا، فقال له: «و الله ما كنت علمتك إلا خفيف المؤنة، كثير المعونة». فقال صعصعة: و أنت و الله- يا أمير المؤمنين- ما علمتك إلا أنك بالله لعليم، و أن الله في عينك لعظيم، و أنك في كتاب الله لعلي حكيم، و أنك بالمؤمنين لرؤوف رحيم. "
📚 تأویل الآیات، ج ۲، ص ۵۵۲، ح ۴.
👌بنابراین " لعلی " در تفسیر باطنی هم معنای توصیفی دارد , یعنی از علی ع در سوره حمد با عظمت و والا مقام یاد شده است , نه آنکه مستقیما تعبیر مذکور معنای " علم " داشته باشد تا بگوییم نام علی علیه السلام در قرآن آمده است .
💠ادامه 👇
پاسخی به جناب رائفی پور در مورد آمدن نام علی علیه السلام در قرآن !!!!
❕ متاسفانه در زمان کنونی هر کسی که دو کتاب در موضوعات اسلامی می خواند , توهم می زند که کارشناس اسلام شده است و به خود حق می دهد که در تمام مسائل اسلامی اظهار نظر کند . جناب رائفی پور نیز از این قاعده خارج نیست , در ذیل برخی از اظهار نظرهای ناصواب جناب رائفی پور را بررسی کرده ایم :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/13851
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/13658
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/13588
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12535
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/7580
❗️جناب رائفی پور خیلی اصرار دارد که ثابت کند نام علی علیه السلام در قرآن آمده است و به دو آیه در این رابطه استدلال کرده است .
🔸١ _ یک مورد استدلال او به آیه سوره مریم است که فرمود : " وَ وَهَبْنا لَهُمْ مِنْ رَحْمَتِنا وَ جَعَلْنا لَهُمْ لِسانَ صِدْقٍ عَلِيًّا " ( ٥٠ مریم )
👌ما در سالهای گذشته به این استدلال او پاسخ دادیم , در ذیل بخوانید :
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2993
🔸٢ _ مورد دیگری از قرآن که رائفی پور به آن استدلال کرده است , آیات ابتدایی سوره زخرف است که می فرماید : " حم - سوگند به اين كتابى كه حقايقش آشكار است - كه ما آن را قرآنى فصيح و عربى قرار داديم تا شما آن را درك كنيد - و آن در كتاب اصلى (لوح محفوظ) نزد ما است كه بلند پايه و حكمت آموز است. "
" حم _ وَ الْكِتابِ الْمُبِينِ _ إِنَّا جَعَلْناهُ قُرْآناً عَرَبِيًّا لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ _ وَ إِنَّهُ فِي أُمِّ الْكِتابِ لَدَيْنا لَعَلِيٌّ حَكِيمٌ " ( زخرف ١ تا ٤ )
❕جناب رائفی پور متاسفانه تفسیر به رای می کند و بدون آنکه معنای آیه و روایاتی که در توضیح آیه وارد شده است را مورد فهم قرار دهد , تاکید دارد که بگوید " لعلی " در آیه مذکور نام علی علیه السلام است , بنابراین نام علی ع در قرآن آمده است .
👌در حالی که هرکس اندک تاملی در آیات مذکور داشته باشد , متوجه می شود که " لعلی " در آیه مذکور به معنای وصفی است نه علم یعنی توصیفی است از برای قرآن , چرا که در آیات قبل سخن از قرآن است و ضمیر در " انه " به قرآن بازگشت می کند .
❕بنابراین خداوند می گوید که قرآن در ام الکتاب به گونه ای که بسیار بلند مرتبه بود در نزد ما قرار داشت و از آن مقام ارجمند خود به زمین نازل شده است و مقصود از " ام الکتاب " همان " لوح محفوظ " است , چنان كه در آيه 22 سوره" بروج" نيز مىخوانيم: بَلْ هُوَ قُرْآنٌ مَجِيدٌ فِي لَوْحٍ مَحْفُوظٍ:" آن قرآن مجيد است كه در لوح محفوظ قرار دارد".
❕بر این اساس در تفسیر نمونه و المیزان در توضیح آیات مذکور می خوانیم :
" ام الكتاب" (كتاب مادر) به معنى كتابى است كه اصل و اساس همه كتب آسمانى مىباشد، و همان لوحى است كه نزد خداوند از هر گونه تغيير و تبديل و تحريفى محفوظ است "
📚تفسير نمونه، ج21، ص: 9
❕" معناى آيه اين است: قرآن كريم در حالى كه در ام الكتاب و نزد ما بوده و همواره هست , هر آينه بلند مرتبه و سرشار از حكمت است.
👌مراد از اينكه فرمود:" لعلى" به طورى كه از مفاد آيه قبلى استفاده مىشود اين است كه قرآن در آن حال كه در ام الكتاب بود قدر و منزلتى رفيعتر از آن داشت كه عقول بتوانند آن را درك كنند. و مراد از اين كه فرمود" حكيم" اين است كه قرآن در ام الكتاب يك پارچه بوده است، و مانند قرآن نازل شده مفصل و جزء جزء و سوره سوره و آيه آيه و جمله جمله و كلمه كلمه نبوده. اين معنا را از آيه شريفه" كِتابٌ أُحْكِمَتْ آياتُهُ ثُمَّ فُصِّلَتْ مِنْ لَدُنْ حَكِيمٍ خَبِيرٍ" ( هود ١ ) نيز استفاده مىكنيم.
❕پس حاصل معناى اين دو آيه اين شد: كتاب در نزد ما در لوح محفوظ مقامى رفيع دارد و داراى احكام و اتقانى است كه به خاطر همان مقام رفيع و آن احكام و اتقان عقول دسترسى بدان ندارد، و ما آن را نازل و در خور درك عقول كرديم، يعنى آن را خواندنى و عربى كرديم، باشد كه مردم آن را بفهمند. "
📚ترجمه تفسير الميزان، ج18، ص: 123
💠ادامه 👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌پاسخی به جناب رائفی پور که مدعی است نام علی علیه السلام در قرآن آمده است 👇👇👇👇
💠ادامه 👇
❕در روایتی نیز بالخصوص تصریح شده است که در هیچ آیه ای نام علی علیه السلام به صورت علمی و مستقیم نیامده است , چنان که ابو بصیر می گوید :
" از امام صادق عليه السلام در باره آيه شريف: «خدا را اطاعت كنيد و پيامبر و اولو الأمر خود را اطاعت كنيد» پرسيدم. فرمود: «اين آيه در حقّ على بن ابى طالب و حسن و حسين عليهم السلام نازل شده است».
❕به ايشان گفتم: مردم مىگويند: پس چرا نامى از على و اهل بيت او در كتاب خداوند عز و جل به ميان نيامده است؟
👌امام ع فرمود: «به آنها بگوييد: بر پيامبر صلى الله عليه و آله نماز نازل شد، در حالى كه سه و چهار ركعت بودن آن از سوى خداوند، مورد تصريح قرار نگرفت و اين پيامبر صلى الله عليه و آله بود كه آن را براى مردم تفسير كرد. نيز زكات بر پيامبر صلى الله عليه و آله نازل شد و تصريح نشد كه در هر چهل درهم، يك درهم زكات بدان تعلّق مىگيرد و پيامبر صلى الله عليه و آله، آن را براى مردم تفسير فرمود. نيز حج بر پيامبر صلى الله عليه و آله نازل شد و گفته نشد:" هفت بار طواف كنيد" و خود پيامبر، اين حقيقت را براى آنها باز گفت و آيه: «خدا را اطاعت كنيد و پيامبر و اولو الأمر خود را اطاعت كنيد» نازل شد كه در حقيقت در حقّ على، حسن و حسين نازل شده است». "
" عن أبي بصير: سَأَلتُ أبا عَبدِاللَّهِ عليه السلام عَن قَولِ اللَّهِ عز و جل: «أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» فَقالَ: نَزَلَت في عَلِيِّ بنِ أبي طالِبٍ وَالحَسَنِ وَالحُسَينِ عليهم السلام.
فَقُلتُ لَهُ: إنَّ النّاسَ يَقولونَ: فَما لَهُ لَم يُسَمِّ عَلِيّاً وأهلَ بَيتِهِ عليهم السلام في كِتابِ اللَّهِ عز و جل؟
فَقالَ: قولوا لَهُم: إنَّ رَسولَاللَّهِ صلى الله عليه و آله نَزَلَت عَلَيهِ الصَّلاةُ ولَم يُسَمِّ اللَّهُ لَهُم ثَلاثاً ولا أربَعاً حَتّى كانَ رَسولُاللَّهِ صلى الله عليه و آله هُوَ الَّذي فَسَّرَ ذلِكَ لَهُم، ونَزَلَت عَلَيهِ الزَّكاةُ ولَم يُسَمِّ لَهُم مِن كُلِّ أربَعينَ دِرهَماً دِرهَمٌ حَتّى كانَ رَسولُ اللَّهِ صلى الله عليه و آله هُوَ الَّذي فَسَّرَ ذلِكَ لَهُم، ونَزَلَ الحَجُّ فَلَم يَقُل لَهُم طوفوا اسبوعاً حَتّى كانَ رَسولُ اللَّهِ صلى الله عليه و آله هُوَ الَّذي فَسَّرَ ذلِكَ لَهُم، ونَزَلَت: «أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» ونزلت في عَلِيٍّ وَالحَسَنِ وَالحُسَينِ عليهم السلام "
📚الکافی ج ١ ص ٢٧٦
👌بنابراین بالخصوص نام علی ع در قرآن نیامده است , بلکه آیات کلی در شان علی ع و امامان علیهم السلام نازل شده است که در سنت پیامبر تفسیر و شرح داده شده است , چنان که خود علی علیه السلام فرمود ؛
« قرآن به چهار قسمت تقسیم می شود ، یک چهارم آن در شان ما نازل شده است و یک چهارم در مذمت دشمنان ما و یک چهارم آن سنن و امثال است و یک چهارم در رابطه با فرائض و احکام است و کرائم و آیات برگزیده قرآن در شان ما است »
«نَزَلَ الْقُرْآنُ أَرْبَاعاً رُبُعٌ فِينَا وَ رُبُعٌ فِي عَدُوِّنَا وَ رُبُعٌ سُنَنٌ وَ أَمْثَالٌ وَ رُبُعٌ فَرَائِضُ وَ أَحْكَامٌ وَ لَنَا كَرَائِمُ الْقُرْآن »
📚تفسیر فرات کوفی ص 47 _ البرهان ج 1 ص 52 _ بحار الانوار ج 24 ص 305
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
🔴مذاکرات وین حداقل در سه موضوع با مشکل مواجه شده:
۱.آمریکا حاضر نیست تعهد دهد که دوباره از برجام خارج نشود.
۲.هیچ مکانیزمی برای راستی آزمایی لغو تحریمها از طرف ایران را قبول نمیکند.
۳.هیچ تعهدی برای اعمال نکردن تحریمهای جدید علیه ایران را هم نمیدهد.
⁉️به نظر شما در چنین شرایطی تیم مذاکره کننده ایران باید چه کند؟ مثل تیم قبلی به هر قیمت توافق کند یا با "توافق نکردن" از منافع ملی حراست کند؟
👤امیرحسین ثابتی
🔮کانال مرجع گفتمان
#مذاکره
#مذاکرات_وین
🔴حکایت برخیها
❌سعی میکرد با تبر درخت را قطع کند! وقتی خسته شد زیر سایهاش خوابش برد ...
💯💯بعضیها اینجوری با وطن خود برخورد می کنند، اما نمیدانند اگر سقوط کند او اولین کسی است که هلاک میشود!
🔮کانال مرجع گفتمان
#وطنفروشی
🌹🍃قناعت و تأثير آن در تحكيم خانواده
💢یكی از مؤثّرترین عوامل در مدیریت اقتصادی، داشتن روحیۀ قناعت است. به سبب اینكه اگر شخص از صفت قناعت برخوردار نباشد، حرص درونی او را دائماً به سمت نگاهها و خواستههای دنیوی کشانده و به مجرّد ناکامی از آن خشم، غضب، خودمحوری، ظلم به دیگران و... در او به بروز و ظهور میرسد.
💫امیرالمؤمنین (علیهالسلام) میفرمایند:
🍃🌹طُوبی لِمَن ذَكَرَ المَعادَ وَ عَمِلَ لِلحِسابِ وَ قَنِعَ بِالكَفافِ وَ رَضِیَ
عَنِ اهللِ
🍃🌹خوشا به حال كسي كه به ياد معاد باشد، براي حسابرسي قيامت كار كند، با قناعت زندگي كند، و از خدا راضی باشد.
📚نهج البلاغه؛ حکمت۴۴.
🔮کانال مرجع گفتمان
#سبک_زندگی
🔴امیرعبداللهیان به بورل: از خطوط قرمز خود عقبنشینی نمیکنیم
🔺وزیر امور خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با هماهنگ کننده برجام:
◻️برخی شتاب زدگیها، بازی تکراری با متن و عدم نمایش اراده جدی برای حصول به توافقی خوب و قابل اتکاء در وین از سوی طرف غربی باعث تطویل غیرضروری مذاکرات شده است.
◻️ضروریست در هرگونه پیشنهادی، حقوق و مطالبات مشروع جمهوری اسلامی ایران لحاظ شود.
◻️ما به هیچ وجه از خطوط قرمز خود که مبتنی بر منطق و واقع بینی است عقب نشینی نخواهیم کرد.
🔮کانال مرجع گفتمان
#ایران_قوی
#مذاکرات_وین
🔴بنت: شب و روز در حال جنگ با ایران هستیم
♦️نخستوزیر رژیم صهیونیستی: شب و روز با ایران و وابستگان به آن میجنگیم.
♦️رئیسجمهور بایدن از ۵۰ سال پیش تاکنون دوست واقعی اسرائیل بوده است، او درک میکند نیازمندیهای امنیتی ما چه چیزهایی هستند.
♦️امضای توافق با ایران اشتباه راهبردی است، چرا که باعث میشود ایران توانمندیهای هستهای خود را حفظ کند و صدها میلیارد دلار به دست آورد
🔮کانال مرجع گفتمان
#ایران_قوی
1_870290475(1).mp3
2.97M
🖤
🏴میبینم آب گریه میکنم
🏴دل کباب گریه میکنم...
🎤 مهدی رسولی
#امام_زمان
#حضرت_زینب
#وفات_حضرت_زینب
@golpabasir
مداحی_آنلاین_غریبی_امام_زمان_حجت.mp3
2.64M
🖤
💔غریبی امام زمان(عجلاللهتعالیفرجهالشریف)
👌سخنرانی بسیار شنیدنی
🎤حجت الاسلام عالی
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
#امام_زمان
#حضرت_زینب
#وفات_حضرت_زینب
@rasad_irr
مداحی_آنلاین_غریبی_امام_زمان_حجت.mp3
2.64M
🖤
💔غریبی امام زمان(عجلاللهتعالیفرجهالشریف)
👌سخنرانی بسیار شنیدنی
🎤حجت الاسلام عالی
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
#امام_زمان
#حضرت_زینب
#وفات_حضرت_زینب
@golpabasir
🔰 دعا، توسل، استغفار؛ توصیههای رهبر معظم انقلاب برای بهرهبرداری معنوی از ماه رجب؛ خودسازی کنید
🔻 رجب، ماه صفا دادن به دل و طراوت بخشیدن به جان است؛ ماه توسل، خشوع، ذکر، توبه، خودسازی وپرداختن به زنگارهای دل و زدودن سیاهیها و تلخیها از جان است. دعای ماه رجب، اعتکاف ماه رجب، نماز ماه رجب، همه وسیلهیی است برای اینکه ما بتوانیم دل و جان خود را صفا و طراوتی ببخشیم؛ سیاهیها، تاریکیها و گرفتاریها را از خود دور کنیم و خودمان را روشن سازیم.
۸۴/۰۵/۲۵
#امام_زمان
#حضرت_زینب
#وفات_حضرت_زینب
@golpabasir
🔴رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری با مردم آذربایجان به مناسبت سالروز قیام مردم تبریـز فرمودند: اگر در برخی نیازها امروز اقدام نشود، فردا به مشکل میخوریم
❌⚠️❌اگر امروز محقق و دانشمند تربیت نکنیم، ۱۵ سال دیگر دانشمند برجستهای که با دنیا برابری کند نخواهیم داشت. امروز اگر برای مسئله فرزندآوری فکری نکنیم، ۱۵ سال دیگر کشور به اندازه کافی جوان نخواهد داشت.
۱۴۰۰/۱۱/۲۸
#ایران_قوی
#حضرت_زینب
#وفات_حضرت_زینب
@golpabasir
🖤 شخصیت و جهاد بزرگ حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) در بیانات حضرت آیتالله خامنهای
🏴در عاشورا، در حادثهی کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد «که واقعاً پیروز شد» عامل این پیروزی، حضرت زینب بود... این حادثه نشان داد که زن در حاشیهی تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد.
۱۳۸۹/۰۲/۰۱
#امام_زمان
#حضرت_زینب
#وفات_حضرت_زینب
@golpabasir