ـ📄👆👆👆
◀️ همانطور که ملاحظه فرمودید حضرت علی (صلوات الله علیه) شخصا بحث اعجاز را مطرح نموده وارائه معجزه نمودند ویهودیان هم سکوت نموده واعتراضی ننمودند. این ماجرا بدان معنی است که در نزد یهودیان هم ــــ از نظر عقلی ــــ معجزه دلیل بر حقانیت وصدق آورنده آن میباشد.
◀️ البته گاهی اوقات، درخواست معجزه از سوی معاندین وکفار صورت میگرفته است واین مطلب هم، دلیل بر عقلی بودن معجزه به عنوان راه شناخت سفیران الهی میباشد.
مثلا قوم حضرت صالح به ایشان گفتند:
(ما أَنْتَ إِلاَّ بَشَرٌ مِثْلُنا فَأْتِ بِآيَةٍ إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقين قالَ هذِهِ ناقَة . . . / تو نیستی مگر بشری مثل ما، پس [علامت] وآیهای بیاور اگر از راستگویانی. گفت: این شتری است . . . ) [شعراء/154]
📣 اساسا معجزه تذکری است که بوسیله آن وجدانهای خفته وعقلهای نهفته، بیدار ونمایان گشته وحجت بر همگان تمام گردد. لذا تمام عقلاء معجزه را شاهدی بر صدق آورنده آن میدانند واینگونه حجت بر آنان تمام میشود و در صورت انکار آورنده معجزه، مستحق عذاب الهی میگردند.
👈 البته بارها تذکر دادهایم که معجزه، یکی از راههای تشخیص امام میباشد و راههای دیگری هم در روایات ذکر شده است.
اما متاسفانه فرقه مدعی یمانی 👈 برخلاف روایات وآیات عمل نموده 👈 وصراحتا معجزه را به عنوان راه تشخیص امام منکر هستند واین خود به تنهایی، دلیل محکمی بر 👈 بطلان این فرقه پوشالی میباشد.
🔵 #جمع_بندی:
📌 حضرت علی علیه السلام از معجزه با عنوان (حجت) یاد کرده وبر یهودیان استدلال می نمایند.
📌 رویت معجزه موجب ایمان قهری وجبری نمی شود لذا عده ای با دیدن معجزات هم ایمان نمی آورند.
📌 در نظر عقلاء ــــ چه مومن وچه کافر ــــ معجزه دلیل بر حقانیت آورنده آن می باشد.
📌 ارائه معجزه توسط حجج الهی، گاهی همراه با درخواست وپیشنهاد دیگران بوده وگاهی هم درخواستی درکار نبوده است.
📌 معجزه، یکی از راههای تشخیص امام میباشد و راههای دیگری هم در روایات ذکر شده است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
💥 تلنگر وتعقّل:
🔹 آیا کسی که برخلاف کلام صادق آل محمد (صلوات الله علیهم) سخن میراند ومعجزه را علامت تشخیص حجج الهی نمیداند، میتواند (یمانی موعود) باشد⁉️
🔹 آیا یمانی واقعی بر خلاف اهل بیت (صلوات الله علیهم) سخن میگوید ⁉️
🔹 یک اشتباه برای بطلان ادعای احمد اسماعیل کفایت می کند وما تا کنون بیش از صد مورد اشتباه وغرض ورزی را در کانال اعلام نموده ایم.
ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔅 ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون
👈 إنَّ في ذلِكَ لَعِبْرَةً لِأُولِي الْأَبْصار
🙏 برای رضای خدا منصفانه تعقل و قضاوت کنیم تا راه را از چاه تشخیص دهیم 🙏
به امید بصیرت وبیداری برای همه محبین اهل بیت (علیهم السلام)
همچنان با ما همراه باشید . . .
https://t.me/PayehayePooshaly
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
ء👆👆👆👆👆👆👆👆
💥 عکس احمد اسماعیل بصری همبوشی
👇👇👇👇👇👇👇👇
امروز در تحقیقات میدانی با شیخ علی اسدی که زمانی مدیر حوزه هندیه کربلا واستاد سطوح حوزه بودند ملاقات کردیم از ایشان درباره احمد اسماعیل پرسیدیم ایشان گفت احمد اسماعیل در درس من شرکت می کرد وبه خانه ما می آمد حتی بچه های من احمد را دیده ومی شناسند قبل از ادعایش اصلا معروف به سیادت نبود
از فرصت استفاده کردم این عکس منسوب به احمد را به او نشان دادم ایشان گفتند حاضرم قسم بخورم این تصویر احمد اسماعیل است واگر بخواهید شما را به نجف می برم تا دهها نفر از کسانی که احمد اسماعیل را می شناسند نشانتان دهم تا این تصویر را تایید کنند
📩
پایه . . . . . . . . . . . 10
—<( بسم الله الرحمن الرحیم )>—
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
💠 #معجزه
یکی از طرق تشخیص حجت خدا
(لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/391)
بخش ششم:
همانطور که تا کنون شاهد بودید، با ارائه روایاتی ثابت نمودیم که معجزه یکی از راه های تشخیص امام می باشد. اینک در این بحث به روایت دیگری نیز اشاره می نمایم. به علت طولانی بودن روایت، حدیث را به 7 فراز تقسیم نموده وترجمه می نماییم.
🔅 روایت هفتم:
1- عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: لَمَّا قُتِلَ الْحُسَيْنُ ع أَرْسَلَ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَنَفِيَّةِ إِلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ع فَخَلَا بِهِ فَقَالَ لَهُ يَا ابْنَ أَخِي قَدْ عَلِمْتَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص دَفَعَ الْوَصِيَّةَ وَ الْإِمَامَةَ مِنْ بَعْدِهِ إِلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع ثُمَّ إِلَى الْحَسَنِ ع ثُمَّ إِلَى الْحُسَيْنِ ع
☘ ترجمه:
امام باقر (علیه السلام) فرمودند: هنگامی که حسین (ع) کشته شد، محمد بن حنفیه [شخصی را] به سوی علی بن الحسین (ع) فرستاد [وتقاضای گفتگو نمود]، پس با او خلوت نمود وگفت: ای پسر برادرم! میدانی که رسول خدا (صلوات الله علیه وآله) وصیت وامامت بعد خودش را به امیرالمومنین (ع) سپرد وسپس به حسن وحسین واگذار نمود.
☘ ترجمه:
2- وَ قَدْ قُتِلَ أَبُوكَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ وَ صَلَّى عَلَى رُوحِهِ وَ لَمْ يُوصِ وَ أَنَا عَمُّكَ وَ صِنْوُ أَبِيكَ وَ وِلَادَتِي مِنْ عَلِيٍّ ع فِي سِنِّي وَ قَدِيمِي أَحَقُّ بِهَا مِنْكَ فِي حَدَاثَتِكَ فَلَا تُنَازِعْنِي فِي الْوَصِيَّةِ وَ الْإِمَامَةِ وَ لَا تُحَاجَّنِي
☘ ترجمه:
وپدرت کشته شد ــــ رضوان و درود خدا بر او باد ــــ و وصیت ننمود ومن عموی شما و برادر پدرت هستم و زاده علی (ع) هستم در این سنّ وسابقه، [بنابراین] نسبت به امامت سزاوارترم نسبت به شما که جوان هستید. پس در وصیت وامامت با من منازعه و احتجاج نکن.
3- فَقَالَ لَهُ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع يَا عَمِّ اتَّقِ اللَّهَ وَ لَا تَدَّعِ مَا لَيْسَ لَكَ بِحَقٍّ إِنِّي أَعِظُكَ أَنْ تَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ إِنَّ أَبِي يَا عَمِّ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ أَوْصَى إِلَيَّ قَبْلَ أَنْ يَتَوَجَّهَ إِلَى الْعِرَاقِ وَ عَهِدَ إِلَيَّ فِي ذَلِكَ قَبْلَ أَنْ يُسْتَشْهَدَ بِسَاعَةٍ وَ هَذَا سِلَاحُ رَسُولِ اللَّهِ ص عِنْدِي .
☘ ترجمه:
امام سجاد (ع) فرمودند: ای عمو! تقوای الهی پیشه کن وادعای چیزی را نکن که در آن حقّی نداری، همانا من تو را موعظه میکنم که [مبادا] از جاهلان باشی. ای عمو! همانا پدرم ــــ که درود خدا بر او باد ــــ قبل از حرکت به سمت عراق 👈 به من وصیت نمود و درباره آن لحظاتی قبل از شهادتش عهد گرفت 👈 واین هم سلاح رسول خداست که در نزد من است.
4- فَلَا تَتَعَرَّضْ لِهَذَا فَإِنِّي أَخَافُ عَلَيْكَ نَقْصَ الْعُمُرِ وَ تَشَتُّتَ الْحَالِ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ جَعَلَ الْوَصِيَّةَ وَ الْإِمَامَةَ فِي عَقِبِ الْحُسَيْنِ ع فَإِذَا أَرَدْتَ أَنْ تَعْلَمَ ذَلِكَ فَانْطَلِقْ بِنَا إِلَى الْحَجَرِ الْأَسْوَدِ حَتَّى نَتَحَاكَمَ إِلَيْهِ وَ نَسْأَلَهُ عَنْ ذَلِكَ .
☘ ترجمه:
پس متعرض این امر نشو که 👈 از کوتاهی ونقص عمر بر تو ودگرگونی حالت میترسم. همانا خدا وصیت وامامت را در نسل حسین (ع) قرار داد واگر میخواهی که این مطلب را بدانی 👈 با ما به سوی حجر الاسود بیا تا به سوی او محاکمه کنیم ودر این مورد از او سوال کنیم.
5- قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع وَ كَانَ الْكَلَامُ بَيْنَهُمَا بِمَكَّةَ فَانْطَلَقَا حَتَّى أَتَيَا الْحَجَرَ الْأَسْوَدَ فَقَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ لِمُحَمَّدِ بْنِ الْحَنَفِيَّةِ ابْدَأْ أَنْتَ فَابْتَهِلْ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ سَلْهُ أَنْ يُنْطِقَ لَكَ الْحَجَرَ ثُمَّ سَلْ فَابْتَهَلَ مُحَمَّدٌ فِي الدُّعَاءِ وَ سَأَلَ اللَّهَ ثُمَّ دَعَا الْحَجَرَ فَلَمْ يُجِبْهُ .
☘ ترجمه:
امام باقر (صلوات الله علیه) فرمودند:
این مکالمه در مکه اتفاق افتاد پس به نزد حجرالاسود رفتند. امام سجاد (ع) به محمد فرمودند: اول تو شروع کن وبسوی خدا تضرع نما واز او درخواست کن حجرالاسود را به نطق آورد وحاجتت را بخواه. پس محمد در دعا تضرع نمود واز خدا درخواست نمود وسپس حجرالاسود را خواند ولی حجرالاسود او را جواب نداد.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
ـ📄👆👆👆
6⃣ در فراز 6 حدیث حضرت تصریح مینمایند که: اگر تو وصی و امام بودی حجرالاسود جواب تو را میداد.
از این فراز معلوم می شود که تکلم با حجرالاسود و به نطق آمدن آن، یکی دیگر از علامتهای امام میباشد.
آیا به نظر شما کسی که بر خلاف کلام امام سجاد (صلوات الله علیه) سخن گفته وتکلم با حجرالاسود را جزو علامتهای امام نمیداند، میتواند مدّعی راستین وحجت الهی باشد؟
ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون
7⃣ جالبتتر اینکه احمداسماعیل ادعا میکند که من 👈 حجرالاسود 👉 هم هستم. 😂
براین اساس اگر از او تقاضا کنیم که در حضور همگان با خودش صحبت کند، کار بسیار سادهای بوده ودیگر نباید از ارائه این معجزه ساده طفره رود.
البته اگر احمداسماعیل به روایات تسلط میداشت هیچ وقت چنین ادعایی نمیکرد زیرا در روایات، حجرالاسود را مَلَکی ذکر کردهاند که به این صورت درآمده است. رج کافی ج4ص184ح3.
ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون
🔵 #جمع_بندی:
📌 هیچ اشارهای به 👈 حدیث وصیت پیامبر (ص) واینکه من اولین کسی هستم که به آن احتجاج کرده ام ننموده وفقط اشاره به وصیت پدر گرامیشان قبل از حرکت به عراق مینمایند.
📌 سلاح امری مادی بوده وامام سجاد (ع) به آن اشاره نموده اند.
📌 عمر مدعی دروغین امامت کوتاه می گردد، نه اینکه فورا قبض روح گردد.
📌 امام سجاد (ع) برای اثبات حقانیت خود ارائه معجزه می نمایند.
📌 در روایات، حجرالاسود را مَلَکی ذکر کردهاند که به این صورت درآمده است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
💥 تلنگر وتعقّل:
🔹 آیا کسی که برخلاف کلام امام سجاد (صلوات الله علیه) سخن میراند ومعجزه را علامت تشخیص حجج الهی نمیداند، میتواند (یمانی موعود) باشد⁉️
🔹 آیا یمانی واقعی بر خلاف اهل بیت (صلوات الله علیهم) سخن میگوید ⁉️
🔹 یک اشتباه برای بطلان ادعای احمد اسماعیل کفایت می کند وما تا کنون بیش از صد مورد اشتباه وغرض ورزی را در کانال اعلام نموده ایم.
ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔅 ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون
👈 إنَّ في ذلِكَ لَعِبْرَةً لِأُولِي الْأَبْصار
🙏 برای رضای خدا منصفانه تعقل و قضاوت کنیم تا راه را از چاه تشخیص دهیم 🙏
به امید بصیرت وبیداری برای همه محبین اهل بیت (علیهم السلام)
همچنان با ما همراه باشید . . .
https://t.me/PayehayePooshaly
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
📩
پایه . . . . . . . . . . . 10
—<( بسم الله الرحمن الرحیم )>—
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
💠 #معجزه
یکی از طرق تشخیص حجت خدا
(لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/415)
بخش هفتم:
همانطور که در بخشهای قبل ذکر شد، در روایات از معجزه به عنوان حجت وعلامت یاد شده واهل بیت (صلوات الله علیهم اجمعین) 👈 یکی از راههای تشخیص مدّعی صادق از کاذب را معجزه ذکر کردهاند.
اینک روایتی دیگر را ــــ در بحث معجزه ــــ تقدیم عزیزان نموده وپیرامون آن مطالبی را عرض مینماییم.
🔅 روایت هشتم:
قال أبو عبد اللّه جعفر بن محمّد عليه السّلام:
(ما مِن مُعجزَةٍ مِن مُعجِزاتِ الأنبياءِ و الأوصياءِ إلا و يُظهِر اللّهُ تبارك و تعالى مِثلَها في يَدِ قائِمِنا لإتمامِ الحُجّةِ عَلَى الأعداءِ)
اثبات الهداة ج5ص328 به نقل از کتاب اثبات الرجعة فضل بن شاذان
☘ ترجمه:
امام صادق (صلوات الله علیه) فرمودند:
هیچ معجزهای از معجزات انبیاء و اوصیاء نیست مگر اینکه خدا مثل و شبیهش را در دست قائم ما 👈 برای اتمام حجت بر دشمنان ظاهر میکند.
✅ نکات:
1⃣ در این روایت حضرت صادق (صلوات الله علیه) از معجزه به عنوان راهی برای اتمام حجت بر دشمنان یاد میکنند. حال اگر معجزه در تشخیص امام حَق از حُقّه نقشی نداشته باشد، آیا بر منکران حضرت حجت تمام میشود❓
در این حدیث شریف هیچ صحبتی از وصیت وسلاح وپرچم و . . . به میان نیامده بلکه فقط صحبت از معجزه واتمام حجت مطرح گردیده است.
پس به یقین معجزه حجت بوده و بوسیله آن بر همگان اتمام حجت میشود.
2⃣ روایات وآیات مذکور در بخشهای قبل هم از حیث مفهوم ومعنی، با این روایت یکسان بوده ودر همه آنها از معجزه به عنوان بیّنه، حجت، برهان، دلیل، علامت و راه تشخیص امام یاد شده است وهیچ تعارضی بین آنها وجود ندارد.
3⃣ بر اساس آنچه که در پاراگراف قبل ذکر گردید، خدشه کردن در انتساب کتاب اثبات الرجعة به فضل بن شاذان در جهت تضعیف حدیث کاملا بی معنا میباشد.
مضافا اینکه فرقه مدعی یمانی اساساً علم رجال را قبول ندارند یعنی مولف کتاب اثبات الرجعة هر که میخواهد باشد ویا راوی آن هر که میخواهد باشد، معروف باشد یا مجهول، ثقه باشد یا غیر ثقه و . . . لذا بر اساس این مبنا استدلال به این حدیث تام وتمام بوده واین خدشهها هیچ تاثیری در آنچه ما گفتهایم نمیتواند وارد کند.
4⃣ با توجه به این حدیث، گمان نشود که کاربرد معجزه فقط برای دشمنان بوده وشامل دیگران نمیشود، بلکه بر شیعیان ودیگران هم اتمام حجت صورت گرفته وحقانیت امام بر همگان روشن میگردد.
👈 توضیح اینکه:
ارائه معجزات، نقش مهمی در تشخیص شیعیان نسبت به امام لاحق ــــ یعنی امام جدیدی که پس از شهادت امام قبل میآید ــــ دارد که در روایات ماجراهای مختلفی در این زمینه ذکر شده است و در بخش قبل به یک نمونه از این روایات ــــ ماجرای امام سجاد (ع) ومحمد بن حنفیه ــــ اشاره شد.
آیا وقتی در روایات یکی از علامات امام را معجزه ذکر میکنند، این علامت فقط به درد دشمنان میخورد یا اینکه دیگران هم میتوانند از این علامت سود جسته وامام حقّ را تشخیص دهند❓
بنابراین منحصر کردن کاربرد وفایده معجزه برای دشمنان، حکایت از بی اطلاعی یا غرض ورزی مبلغین فرقه مدعی یمانی نسبت به روایات دارد.
💯 خلاصه اینکه:
باتوجه به آنچه که در این هفت بخش در موضوع علامت بودن وحجت بودن معجزه به عنوان یکی از راه های شناخت امام ذکر گردید، کاملا غرض ورزی مبلغین فرقه مدعی یمانی وامام 13 آنها آشکار گردید.
امید که این مختصر در جهت بصیرت محبین امیرالمومنین (علیه السلام) نافع بوده ومقبول
درگاه قطب عالم امکان
🌺 امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) 🌺
افتد.
آمین یا رب العالمین 🙏
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
6- فَقَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع يَا عَمِّ لَوْ كُنْتَ وَصِيّاً وَ إِمَاماً لَأَجَابَكَ قَالَ لَهُ مُحَمَّدٌ فَادْعُ اللَّهَ أَنْتَ يَا ابْنَ أَخِي وَ سَلْهُ فَدَعَا اللَّهَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع بِمَا أَرَادَ ثُمَّ قَالَ أَسْأَلُكَ بِالَّذِي جَعَلَ فِيكَ مِيثَاقَ الْأَنْبِيَاءِ وَ مِيثَاقَ الْأَوْصِيَاءِ وَ مِيثَاقَ النَّاسِ أَجْمَعِينَ لَمَّا أَخْبَرْتَنَا مَنِ الْوَصِيُّ وَ الْإِمَامُ بَعْدَ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ ع .
☘ ترجمه:
امام سجاد (ع) فرمودند: ای عمو! اگر تو وصی و امام بودی حجرالاسود تو را جواب میداد. محمد به او گفت: ای پسر برادرم! شما خدا را بخوان واز او درخواست نما. پس امام سجاد (ع) خدا را به آنچه خواست خواند سپس فرمود: به آن خدایی که میثاق انبیاء ومیثاق اوصیاء ومیثاق همه مردم را در تو قرار داد از تو سوال میکنم که از امام بعد از حسین بن علی (ع) خبر دهی.
7- فَتَحَرَّكَ الْحَجَرُ حَتَّى كَادَ أَنْ يَزُولَ عَنْ مَوْضِعِهِ ثُمَّ أَنْطَقَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِلِسَانٍ عَرَبِيٍّ مُبِينٍ فَقَالَ اللَّهُمَّ إِنَّ الْوَصِيَّةَ وَ الْإِمَامَةَ بَعْدَ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ ع إِلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ وَ ابْنِ فَاطِمَةَ بِنْتِ رَسُولِ اللَّهِ ص قَالَ فَانْصَرَفَ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ وَ هُوَ يَتَوَلَّى عَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ ع .
☘ ترجمه:
پس سنگ تحرکی نمود که نزدیک بود از جای خود بیفتد سپس خدا او را به زبان عربی آشکار ناطق کرد وگفت: بار خدایا! وصیت وامامت بعد از حسین بن علی (ع) به سوی علی بن حسین بن علی بن ابی طالب وفرزند فاطمه دختر رسول خدا (صلوات الله علیه وآله) میباشد. پس محمد بن علی [حنفیه] برگشت وعلی بن الحسین (ع) را مولای خود قرار داد.
❇️ نکات:
1⃣ همانطور که در فراز 3 حدیث ملاحظه فرمودید، امام صادق (صلوات الله علیه) هیچ اشارهای به 👈 حدیث وصیت پیامبر ننموده وفقط اشاره به وصیت پدر گرامیشان قبل از حرکت به عراق مینمایند.
📌 در صورتیکه که بنا بر مبنای فرقه مدعی یمانی، امام باید به حدیث وصیت رسول خدا (صلوات الله علیه وآله) استناد نموده وامامت خود را ثابت نماید.
وهمچنین بنا بر مبنای این فرقه، امام سجاد (صلوات الله علیه) باید میفرمودند که: من 👈 اولین نفری هستم که به وصیت احتجاج میکنم، ومحمد بن حنفیه هم قانع شود اما ایشان نه به حدیث وصیت احتجاج نموده ونه به اولین نفر، بلکه فقط به وصیت پدرشان اشاره می نمایند.
2⃣ در ادامه ایشان فرمودند: هَذَا سِلَاحُ رَسُولِ اللَّهِ ص عِنْدِي.
از این کلام حضرت فهمیده میشود که در نزد امام باید سلاح رسول خدا (صلوات الله علیه وآله) هم باشد وگرنه گفتن این عبارت در این مقام ــــ یعنی مقام اثبات امامت خود ــــ لغو وبیهوده میباشد.
3⃣ کلمه اشاره (هذا) در عبارت فوق، بیانگر این مطلب است که امام به سلاح مادی رسول خدا (صلوات الله علیه وآله) اشاره نموده است لذا حمل سلاح بر علم وانکار مادیت آن، دلیلی جز غرض ورزی نمیتواند داشته باشد.
📣 جهت آشنایی با معنای سلاح حتما حتما به لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://telegram.me/FehrestePayehayePooshali/5
4⃣ در فراز 4 حدیث، امام از کوتاه شدن عمر مدّعی دروغین امامت وتشتّت احوال او یاد میکنند. بنابراین مدعی دروغین امامت به صرف مطرح کردن ادعای خود 👈 قبض روح نمیشود.
کسانی که ــــ نعوذ بالله ــــ در کلام امام سجاد (صلوات الله علیه) شک دارند با مروری بر زندگانی مدعیان دروغین امامت، براحتی کلام ایشان را تایید نموده و متوجه می شوند که مدعی دروغین امامت به صرف مطرح کردن ادعای خود 👈 قبض روح نمیشود.
5⃣ در ادامه امام سجاد (صلوات الله علیه) ــــ علاوه بر استناد به وصیت امام حسین (صلوات الله علیه) وسلاح مادی رسول خدا (صلوات الله علیه وآله) ــــ برای اثبات حقانیت خود بحث معجزه را پیش کشیده تا حق هویدا ومدعی کاذب معلوم گردد.
امام صادق (صلوات الله علیه) هم از معجزه به عنوان راه شناخت مدعی صادق از کاذب نام برده که در بخش اول به آن پرداختیم.
📣 لینک بخش اول:
https://telegram.me/PayehayePooshaly/337
اگر واقعا معجزه علامت ودلیل حقانیت صاحب آن نیست، پس چرا امام سجاد (صلوات الله علیه) برای اثبات حقانیت خود، پیشنهادش را به محمد بن حنفیه میدهد؟
آیا ایشان میخواهند ــــ نعوذ بالله ــــ عموی خود را گول زده و امامت خود را با چیزی ثابت نمایند که حجیت ندارد؟
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
🔵 #جمع_بندی:
📌 با توجه به حدیث فوق، معجزه راهی برای اتمام حجت بر دشمنان می باشد.
📌 روایات فراوانی در تایید این روایت وجود دارد که در بخشهای قبل به آن اشاره نمودیم.
📌 ناگفته نماند که علم رجال در نظر فرقه مدعی یمانی باطل می باشد.
📌 با توجه به دو نکته قبل، خدشه کردن در انتساب کتاب اثبات الرجعة به فضل بن شاذان در جهت تضعیف حدیث کاملا بی معنا میباشد.
📌 کاربرد معجزه فقط برای دشمنان نیست وارائه معجزات، نقش مهمی در تشخیص شیعیان نسبت به امام لاحق ــــ یعنی امام جدیدی که پس از شهادت امام قبل میآید ــــ دارد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
💥 تلنگر وتعقّل:
🔹 آیا کسی که برخلاف کلام امام صادق (صلوات الله علیه) سخن میراند ومعجزه را یکی از راههای شناخت امام نمیداند، میتواند (یمانی موعود) باشد⁉️
🔹 آیا یمانی واقعی بر خلاف اهل بیت (صلوات الله علیهم) سخن میگوید ⁉️
ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔅 ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون
👈 إنَّ في ذلِكَ لَعِبْرَةً لِأُولِي الْأَبْصار
🙏 برای رضای خدا منصفانه تعقل و قضاوت کنیم تا راه را از چاه تشخیص دهیم 🙏
به امید بصیرت وبیداری برای همه محبین اهل بیت (علیهم السلام)
📚 برای اطلاع از تعدادی روایات دیگر در بحث معجزه به پست بعدی یا لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://t.me/PayehayePooshaly/428
https://t.me/PayehayePooshaly
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
معجزه،علامت_امام_محل_دفن_حضرت_زهرا.pdf
943.8K
📣 جهت آشنایی با روایات بیشتر در بحث معجزه، این فایل را مطالعه فرمایید.
🆔 @PayehayePooshali
🌺🌺🌺🌺🌺
📩
پایه . . . . . . . . . . . 11
—<( بسم الله الرحمن الرحیم )>—
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
💠 #یمانی
بخش اول:
همانطور که مطلع هستید برای ظهور و خروج امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) در روایات علائمی ــــ از قبیل خروج یمانی . . . ــــ ذکر گردیده تا شیعیان در آن هنگامه با کمک این علائم، راه را از چاه تشخیص داده وگمراه نشوند.
#علامت یعنی نشانه وچیزی که برای راهنمایی نصب گردیده و قرار داده شده است. بنابراین یک شیء وقتی علامت محسوب میگردد که 👈 حاوی پیامی باشد ومفهومی را به مخاطب و بینندهی خود برساند و اگر علامت، مفهوم وپیامی را در برنداشته باشد دلیل و راهنما هم نمیتواند باشد.
بر این اساس به وقایع و اتفاقات قبل از ظهور هم علامت میگویند زیرا حاوی پیامهایی از قبیل: آماده بودن برای ظهور، فتنههای قبل از ظهور و . . . بوده و موجب راهنمایی مردم در آن دوران میشود.
☘ یکی از بحثهای اساسی در مورد علائم ظهور، موضوع #بداء پذیر بودن وتغییر این علائم میباشد.
اینکه آیا علائم ظهور بداء پذیر هستند یا نه❓
اگر بداء پذیرند، تا چه میزان تغییر میکنند❓
آیا جزئیات علائم هم بداء پذیر است❓ تا چه میزان❓ و . . .
اینها نمونه سوالاتی است که در این بحث مطرح شده وباید برای آنها پاسخی مناسب ارائه شود.
✅ واما پاسخ:
بداء وتغییر در علائم ظهور به دو قسمت تقسیم میشود.
1⃣ بداء وتغییر در جزئیات علامت
2⃣ بداء وتغییر در اصل علامت
❇️ توضیح مطلب:
1⃣ بداء وتغییر در جزئیات علامت
همانطور که بیان کردیم غرض از بیان علائم ظهور توسط اهل بیت (صلوات الله علیهم اجمعین) این است که شیعیان در آخرالزمان با کمک این علائم، راه را از چاه تشخیص داده وگمراه نگردند و . . .
بر این اساس اگر #بداء در جزئیات علامت به نحوی باشد که موجب #دگرگونی علامت گردد وعلامت از علامتیت خود ساقط شود #نقض غرض حاصل شده ودیگر این علامت پیام ومفهومی برای مخاطب خود ندارد.
این قسم تغییرات چون #نقض غرض محسوب میگردد واقع نمیشود زیرا نقض غرض از شخص حکیم، قبیح است.
اما بداء در جزئیات به نحوی که موجب دگرگونی علامت نگردد، قبحی نداشته وامکان وقوعش در علامت هست.
☘ جهت فهم بهتر مطلب به مثال زیر توجه فرمایید:
تابلو ورود ممنوع ⛔️ را در نظر بگیرید. غرض از این تابلو، جلوگیری از ورود میباشد. حال اگر مستطیل سفید رنگ این تابلو به دایرهای سفید تبدیل شود ⭕️ مفهوم ورود ممنوع از آن ساقط شده ونقض غرض میگردد واین علامت پیام ورود ممنوع را به همراه خود ندارد.
اما اگر مستطیل سفید رنگ در تابلوی ورود ممنوع، کمی بالاتر یا پایینتر قرار گیرد، این تغییر تاثیری در مفهوم تابلو نداشته وهمچنان از این تابلو، ممنوعیت ورود فهمیده میشود.
🌾 مثالی دیگر:
در روایات فرموده اند که یمانی از #یمن خروج می کند. حال اگر بداء به نحوی باشد که یمانی از آمستردام خروج کند، نقض غرض صورت گرفته زیرا ما با دیدن چنین شخصی در آمستردام، او را نشناخته و بالنتیجه کسی او را یاری نمی کند وبه او نمی پیوندد.
اما اگر مثلا در زمان یا مکان فوت یمانی بداء وتغییری صورت بگیرد، این تغییرات منافات با غرض نداشته وامکانش وجود دارد.
🔵 #جمع_بندی:
📌 علامت یعنی نشانه وچیزی که برای راهنمایی نصب گردیده است.
📌 به وقایع و اتفاقات قبل از ظهور هم #علائم ظهور میگویند زیرا موجب راهنمایی مردم در آن دوران میشود.
📌 بداء وتغییر در علائم ظهور به دو قسمت تقسیم میشود.:
1⃣ بداء وتغییر در جزئیات علامت
2⃣ بداء وتغییر در اصل علامت
📌 بداء در جزئیات اگر به نحوی باشد که موجب دگرگونی اساسی در علامت نگردد، قبحی نداشته وامکان وقوعش در علامت هست.
ادامه دارد . . .
https://t.me/PayehayePooshaly
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.