eitaa logo
پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
615 دنبال‌کننده
389 عکس
391 ویدیو
39 فایل
بررسی پایه های استدلالات احمدالحسن بصری همبوشی و ادعاهای او . در تلگرام: https://t.me/PayehayePooshaly وبلاگ: http://payehayepooshaly.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
23.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 عوام فریبی۲ 💫 معجزه ای از جنس ✅ کرامتی از احمد اسماعیل بصری همبوشی https://eitaa.com/PayehayePooshali .
📩 پایه . . . . . . . . . . . . 8 —<( بسم الله الرحمن الرحیم )>— صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://eitaa.com/PayehayePooshali 💠 (صلوات ابوالحسن ضرّاب اصفهانی) (لینک بخش قبل: https://eitaa.com/PayehayePooshali/354 ) بخش دوم: در بخش قبل به ذکر ماجرای مربوط به ابوالحسن ضرّاب اصفهانی و شأن نزول صلوات منقول توسط او پرداختیم و در ادامه نکاتی پیرامون این صلوات را بیان می‌نماییم. 💥 اما آنچه که سبب گردید تا به ذکر شأن نزول این صلوات بپردازیم، شبهه‌ای بود که همبوشیان ـــ با تمسک به این صلوات ـــ آن را مطرح نموده و به وسیله آن، مقام امامت را برای فرزندان امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) قائل می‌شوند. به عبارات زیر از صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی دقت فرمایید: (وَ صَلِّ عَلَى وَلِيِّكَ وَ وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه/ و درود بفرست بر ولیّ ‌ات و والیان عهدش و امامان از فرزندانش) ⛔️ آری دوستان، همبوشیان با تمسک به این عبارت، مقام امامت را در امت پیامبر (صلوات الله علیه وآله) منحصر در 12 امام نداسته بلکه قائلند این مقام را 12 نفر از فرزندان امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) هم دارا می‌باشند و مجموع اوصیاء پیامبر (ص) 24 نفر می‌باشند. در این مقاله برآنیم تا با بیان نکاتی پیرامون این صلوات، پرده از غرض ورزی مبلغین همبوشی برداشته و حق را بر همگان روشن نماییم تا شیعیان امیرالمومنین (صلوات الله علیه) در دام این مغرضین نیفتاده ودر دام افتادگان نیز نجات یابند. 🙏 آمین یا رب العالمین ✅ بررسی و نکات: 1⃣ همانطور که شاهد بودید همبوشیان از عبارت (وَ صَلِّ عَلَى وَلِيِّكَ وَ وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) بر وجود اوصیاء و امامانی از حضرت مهدی (عج) معتقد شده‌اند اما از طرفی در صورت پذیرش این امامان، دچار تعارض می‌شویم زیرا احادیث فراوان وجود دارد که تعداد ائمه و اوصیاء پیامبر خدا (ص) تا روز فقط 12 نفر می‌باشد ولاغیر 👈 لذا این احادیث فراوان ومتواتر، قرائن خارجی و منفصلی است بر اینکه مراد از عبارت (وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) نمی‌تواند امامان از فرزندان امام زمان (عج) باشد. به عبارت دیگر: با وجود احادیث فراوان بر وجود اوصیاء وامامان بعد از پیامبر (ص) تا روز ، دیگر نمی‌توان ضمیر در عبارت (وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) را به امام زمان (عج) برگشت داد زیرا در غیر این صورت صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی با دریایی از روایات تعارض داشته وبا اجرای قواعد باب تعارض مذکور در حدیث امام باقر (ع)، این فقره از صلوات کنار گذاشته می‌شود. ✅ حدیث امام باقر در بحث تعارض در لینک زیر: https://eitaa.com/PayehayePooshali/52 📌 خلاصه اینکه بحث دائر مدار بین دو امر است: الف: ارجاع ضمیر در عبارت (وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) به امام زمان عج وکلمه (وَلِيِّكَ)، که در این صورت به باب تعارض می‌رویم ونتیجه آن کنار گذاشتن این فقره از صلوات یا کل صلوات می‌باشد. ب: وجود احادیث فراوان در بحث 12 وصی و امام بعد از پیامبر (ص)، قرائن منفصلی است بر اینکه قطعا این ضمیر به کلمه (وَلِيِّكَ) بازگشت ندارد بلکه مثلا به حضرت علی ‌(ع) که مذکور در خط قبل می‌باشد بازگشت دارد وتا زمانیکه بتوان چنین توجیه و جمعی بین روایات کرده وتعارض بدوی را حل نمود، دیگر نیازی به اجرای امر (الف) نمی‌باشد. 📢 در زیر به چند روایت مختصر از دریای احادیث اهل البیت (صلوات الله علیهم) در 👈 بحث اوصیاء 12 گانه 👉 اشاره می‌نماییم. 1- پیامبر خدا (صلوات الله علیه وآله) فرمودند: أَنَا سَيِّدُ النَّبِيِّينَ وَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ سَيِّدُ الْوَصِيِّينَ 👈 و إِنَّ أَوْصِيَائِي بَعْدِي اثْنَا عَشَرَ أَوَّلُهُمْ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ وَ آخِرُهُمُ الْقَائِمُ ع. کمال الدین ج1ص280 والزام الناصب ج1ص185 🔅 ترجمه: من سید پیامبران هستم و علی بن ابیطالب سید اوصیاء است 👈 و همانا اوصیائم پس از من، 12 نفر بوده که اولین آنها علی بن ابیطالب و آخرین آنها قائم است. 2- و در حدیثی دیگر فرمودند: إِنَّ خُلَفَائِي 👈 و أَوْصِيَائِي وَ حُجَجَ اللَّهِ عَلَى الْخَلْقِ بَعْدِي اثْنَا عَشَرَ أَوَّلُهُمْ أَخِي وَ آخِرُهُمْ وَلَدِي . . . الْمَهْدِيُّ الَّذِي يَمْلَؤُهَا قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْما . . . . کمال الدین ج1ص280 و الزام الناصب ج1ص173 🔅 ترجمه: همانا خلفاء 👈 واوصیاء من وحجتهای الهی بر بندگان پس از من 12 نفر هستند، اولین آنها برادرم [علی] وآخرین آنها فرزندم . . . مهدی است، همان کسی که زمین را پر از عدل و داد می‌کند پس از آنکه از ظلم وجور پر شده است. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 3- جابرین عبدالله انصاری می‌گوید: دَخَلْتُ عَلَى فَاطِمَةَ ع وَ بَيْنَ يَدَيْهَا لَوْحٌ فِيهِ 👈 أسْمَاءُ الْأَوْصِيَاءِ فَعَدَدْتُ اثْنَيْ عَشَرَ آخِرُهُمُ الْقَائِمُ ثَلَاثَةٌ مِنْهُمْ مُحَمَّدٌ وَ أَرْبَعَةٌ مِنْهُمْ عَلِيٌّ. عیون اخبارالرضا ج1ص47 🔅 ترجمه: بر فاطمه (ع) داخل شدم در حالی که روبروی ایشان لوحی بود که در آن 👈 اسامی اوصیاء وجود داشت پس 12 عدد شمردم که آخرین آنها قائم بود، 3 نفر از آنان محمد و 4 نفر از آنان علی نام داشت. 📌 در روایات فراوانی، آخرین امام را با عنوان قائم ونهمین فرزند امام حسین (صلوات الله علیه) معرفی فرموده‌اند که نمونه‌ای از این روایات در لینک زیر موجود است. https://eitaa.com/PayehayePooshali/255 👈 روایت فوق همان حدیث معروف لوح فاطمه (ع) بوده که حدیث مفصل آن در کتاب شریف کافی موجود است. کافی ج1ص528 4- پیامبر خدا (ص) ضمن حدیثی به حضرت زهرا (ع) فرمودند: أَبْنَاءُ بَعْلِكِ 👈 أوْصِيَائِي إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ كُلُّهُمْ هَادُونَ مَهْدِيُّونَ وَ أَوَّلُ الْأَوْصِيَاءِ بَعْدِي أَخِي عَلِيٌّ ثُمَّ حَسَنٌ ثُمَّ حُسَيْنٌ ثُمَّ تِسْعَةٌ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْن . . . . کمال الدین ج1ص263 🔅 ترجمه: فرزندان همسر تو 👈 اوصیاء من تا روز قیامت هستند، همه آنان هدایت کننده و هدایت شده هستند و اولین اوصیاء پس از من برادرم علی بوده، سپس حسن و سپس حسین وسپس 9 تن از فرزندان حسین. 5- در حدیث دیگری پیامبر خدا (صلوات الله علیه وآله) نام تک تک امامان دوازدگانه را ذکر نموده و در مورد آخرین آنان فرمودند: ثم الحجة بن الحسن الذي تنتهي إليه الخلافة 👈 و الوصاية و يغيب مدة طويلة، ثم يظهر و يملأ الأرض عدلا و قسطا كما ملئت جورا و ظلما. اثبات الهداة ج2ص234 🔅 ترجمه: سپس حجت بن الحسن همان کسی که خلافت 👈 و وصایت به سوی او منتهی می‌شود ومدتی طولانی غایب می‌شود سپس ظاهر می‌شود وزمین را پر از عدل وقسط می‌کند همانطور که از ظلم وجور پر شده است. 6- در حدیث دیگری امام صادق (صلوات الله علیه) فرمودند: 👈 الْأَئِمَّةُ بَعْدَ نَبِيِّنَا ص اثْنَا عَشَرَ نُجَبَاءُ مُفَهَّمُونَ مَنْ نَقَصَ مِنْهُمْ وَاحِداً أَوْ زَادَ فِيهِمْ وَاحِداً خَرَجَ مِنْ دِينِ اللَّهِ وَ لَمْ يَكُنْ مِنْ وَلَايَتِنَا عَلَى شَيْءٍ. الاختصاص ص233 🔅 ترجمه: 👈 امامان بعد از پیامبر ما، 12 نفر بوده که همگی نجیب و مفهَّم می‌باشند، کسی که یک نفر از آنان کم کند یا زیاد کند از دین خدا خارج گشته و بر ولایت ما نمی‌باشد. 7- حضرتش در حدیث دیگری با یاد فتنه‌های دوران غیبت و ارتداد اکثر شیعیان حزین شده وگریه نمودند وپس از جملاتی فرمودند: ِ فَإِنَّ الْأُمَّةَ سَتُنْكِرُهَا لِطُولِهَا فَمِنْ قَائِلٍ يَقُولُ إِنَّهُ لَمْ يُولَدْ وَ قَائِلٍ يَفْتَرِي بِقَوْلِهِ إِنَّهُ وُلِدَ وَ مَاتَ وَ قَائِلٍ يَكْفُرُ بِقَوْلِهِ إِنَّ حَادِيَ عَشَرَنَا كَانَ عَقِيماً 👈 و قَائِلٍ يَمْرُقُ بِقَوْلِهِ إِنَّهُ يَتَعَدَّى إِلَى ثَالِثَ عَشَرَ فَصَاعِدا . . . الغیبة شیخ طوسی ص170 🔅 ترجمه: پس همانا امت به زودی غیبتش را به خاطر طولانی بودنش انکار می‌کنند، بعضی گویند: به دنیا نیامده است، وعده‌ای دروغ می‌گویند با این گفتار که: او به دنیا آمده و مرده است، وعده‌ای کافر می‌شوند با این گفتار که: همانا یازدهمین ما [یعنی امام عسکری (ع)] عقیم بوده است، 👈 وعده‌ای خارج می‌شوند [از دین] با این گفتار که: همانا آن [یعنی امام ومقام امامت] به 13 و بیشتر تعدّی می‌کند [وتعداد امامان در 12 منحصر نمی‌باشد]. 8- ضمن حدیثی پیامبر خدا (ص) فرمودند: يَا جُنْدَبُ 👈 أوْصِيَائِي مِنْ بَعْدِي بِعَدَدِ نُقْبَاءِ بَنِي إِسْرَائِيلَ فَقَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنَّهُمْ كَانُوا اثْنَيْ عَشَرَ هَكَذَا وَجَدْنَا فِي التَّوْرَاةِ قَالَ نَعَمْ الْأَئِمَّةُ بَعْدِي اثْنَا عَشَر . . . کفایة الاثر ص58 🔅 ترجمه: ای جندب! 👈 اوصیاء بعد از من به تعداد نقباء بنی اسرائیل هستند، جندب گفت: از تورات اینگونه فهمیدیم که آن نقباء 12 نفر بودند، حضرتش فرمودند: بله، امامان بعد از من ‌12 نفر هستند. 9- از رسول خدا در مورد امامان پس از ایشان سوال شد، حضرتش فرمودند: ِ إِنَّ عِدَّتَهُمْ كَعِدَّةِ الشُّهُورِ . . . أَوَّلُهُمْ هَذَا وَ آخِرُهُمُ ُ الْمَهْدِي . . . 👈 هؤُلَاءِ أَوْصِيَائِي وَ خُلَفَائِي . . . اعلام الوری ج2ص185 والزام الناصب ج1ص192 🔅 ترجمه: همانا تعداد آنان به تعداد ماه‌ها می‌باشد . . . اولین آنان، این است [یعنی حضرت علی ‌(ع)] وآخرین آنان مهدی است . . . 👈 آنها اوصیاء وخلفاء من هستند. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 10- امیرالمومنین (صلوات الله علیه) به جناب سلیم فرمودند: يَا سُلَيْمُ إِنَّ 👈 أوْصِيَائِي أَحَدَ عَشَرَ رَجُلًا مِنْ وُلْدِي . . . کتاب سلیم ج2ص824 🔅 ترجمه: ای سلیم! همانا 👈 اوصیاء من، یازده مرد از فرزندان من هستند.‌ 11- پیامبر خدا (ص) آیه (الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتي وَ رَضيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ دينا) را مربوط به حضرت علی (ع) 👈 و اوصیاء خود تا روز قیامت بیان فرمودند. سلمان در مورد آنان از حضرتش سوال پرسید وایشان فرمودند: عَلِيٌّ أَخِي . . . وَ أَحَدَ عَشَرَ إِمَاماً مِنْ وُلْدِه . . . کتاب سلیم ج2ص759 🔅 ترجمه: علی برادرم . . . و 11 امام از فرزندان او. 12- در معراج، وقتی خداوند تبارک وتعالی سخن از 👈 اوصیاء پیامبر را به میان آورد، حضرت رسول فرمودند: يَا رَبِّ 👈 و مَنْ أَوْصِيَائِي فَنُودِيتُ يَا مُحَمَّدُ 👈 أوْصِيَاؤُكَ الْمَكْتُوبُونَ عَلَى سَاقِ عَرْشِي فَنَظَرْتُ . ‌. . فَرَأَيْتُ اثْنَيْ عَشَرَ نُورا . . . . عیون اخبارالرضا ج1ص264 و الزام الناصب ج2ص244 🔅 ترجمه: پروردگارا ! 👈 اوصیاء من چه کسانی هستند؟ پس ندا داده شدم که: ای محمد ! 👈 اوصیاء تو همانانی هستند که بر ساق عرش نوشته شده‌اند، پس نگاه کردم . . . و 12 نور را دیدم. 13- پیامبر خدا (صلوات الله علیه وآله) ضمن حدیثی فرمودند: أَنَا وَ أَخِي وَ الْأَحَدَ عَشَرَ إِمَاماً 👈 أوْصِيَائِي إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ كُلُّهُمْ هَادُون مَهْدِيُّون . . . کتاب سلیم ج2ص565 🔅 ترجمه: من و برادرم و 11 امام 👈 که اوصیاء من تا روز قیامت هستند همگی هدایت کنند و هدایت شده هستند. 14- امام باقر در حدیثی فرمودند: إِنَّ اللَّهَ أَرْسَلَ مُحَمَّداً ص إِلَى الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ وَ جَعَلَ مِنْ بَعْدِهِ 👈 اثْنَيْ عَشَرَ وَصِيّا . . . کافی ج1ص532 و الزام الناصب ج1ص200 🔅 ترجمه: همانا خدا محمد (ص) را به سوی جن و انس ارسال نمود 👈 و پس از او 12 وصی قرار داد. این روایات، نمونه بسیار اندکی از دریای روایات اهل بیت (ع) بود در باب انحصار عدد اوصیاء و ائمه بعد از پیامبر (ص) در دوازده نفر. 📚 در کتب روایی صدها روایت در این زمینه وجود دارد که تعداد مختصری از آنها در لینک زیر موجود می‌باشد: https://eitaa.com/PayehayePooshali/359 📌 خلاصه اینکه با وجود این همه روایت در اوصیاء و امامان پس از پیامبر (ص)، دیگر نمی توان ضمیر در عبارت (وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) را به امام زمان (ع) برگشت داد. ــــــــــــــــــــــ 🙏 به امید بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده و بازگشتشان به دامان تشیّع 🙌در پناه صاحب الزمان (عج) محفوظ باشید از مدعیان ادامه دارد . . . https://eitaa.com/PayehayePooshali 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
📢 عوام فریبی رو بس کن ناظم❗️غیرمعتقدان به ولایت فقیه هم در ایران آزادانه زندگی می کنند به شرط اینکه . . . ✅ پی نوشت: 1⃣ https://t.me/PayehayePooshaly/1018 2⃣ https://t.me/moddaiyanepooshali/380 .
📩 پایه . . . . . . . . . . . . 8 —<( بسم الله الرحمن الرحیم )>— صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://eitaa.com/PayehayePooshali 💠 (صلوات ابوالحسن ضرّاب اصفهانی) (لینک بخش قبل: https://eitaa.com/PayehayePooshali/372 ) بخش سوم: در بخش قبل بیان شد روایات فراوانی در اوصیاء و امامان دوازدگانه پس از پیامبر ‌(صلوات الله علیه وآله) وجود دارد و با توجه به این روایات ـــ که به عنوان قرینه خارجی ومنفصل محسوب می‌شوند ـــ نمی‌توان ضمیر در عبارت (وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) را به امام زمان عود و برگشت داد. علاوه بر قرائن خارجی مذکور در بخش قبل، قرینه داخلی ومتصل هم در تبیین معنای عبارت (وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) وجود دارد که در این بخش به بیان آن می‌پردازیم. ✅ ادامه بررسی و نکات: 2⃣ آنچه در بخش اول پیرامون جریانات ابوالحسن ضراب اصفهانی و شأن نزول صلوات او ذکر گردید، از کتاب غیبت شیخ طوسی/ترجمه مجتبی عزیزی بوده که این کتاب بسیار مورد علاقه همبوشیان می‌باشد. در فرازهای آخرین شأن نزول این صلوات اینگونه آمده بود: ثُمَّ قَالَتْ يَقُولُ لَكَ إِذَا صَلَّيْتَ عَلَى نَبِيِّكَ ص كَيْفَ تُصَلِّي [عَلَيْهِ] فَقُلْتُ أَقُولُ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ . . . 👈 فقَالَ: لَا إِذَا صَلَّيْتَ عَلَيْهِمْ فَصَلِّ عَلَيْهِمْ كُلِّهِمْ وَ سَمِّهِمْ . . . إِذَا صَلَّيْتَ عَلَى النَّبِيِّ فَصَلِّ عَلَيْهِ وَ عَلَى أَوْصِيَائِهِ عَلَى هَذِهِ النُّسْخَة . . . 🔅 ترجمه: پیرزن گفت: به تو می فرماید که اگر بخواهی که به پیامبر خدا (صلوات الله علیه وآله) صلوات بفرستی چگونه می گویی؟ گفتم که می گویم: پروردگارا! بر محمد و آل محمد دورد فرست . . . 👈 [زن گفت که حضرت] فرمودند: نه، وقتی به ایشان صلوات می فرستی به همگی آل محمد صلوات بفرست و نام ایشان را بیاور . . . هرگاه صلوات فرستادی بر پیامبر ‌(ص) پس درود فرست بر او و بر اوصیائش طبق این نسخه. 📌 بر این اساس حضرتش به وی می‌فرمایند که در صلوات باید نام تک تک آل پیامبر ‌(صلوات الله علیهم اجمعین) را بیاوری و سپس با ارسال دفتری، صلوات بر پیامبر ‌(ص) و اوصیاء ایشان را به او آموزش می‌دهند. 💥 نکته: در این صلوات 👈 فقط اشاره به نام 12 وصی و امام شده است که نتیجه می‌گیریم اوصیاء وامامان پس از پیامبر (ص) در عدد 12 محصور شده‌اند زیرا اگر تعداد اوصیاء بیشتر از 12 باشد ـــ که به زعم همبوشیان 24 عدد می‌باشند ـــ حضرتش به نامهای آنان در صلوات اشاره می‌نمودند وبر آنان صلوات می‌فرستادند. 📌 فراموش نشود که حضرت فرموده بودند: (باید نام تک تک آنان را در صلوات بیاوری). پس خلاصه اینکه چون نام 12 وصی در این صلوات ذکر شده است، دیگر ضمیر در عبارت (وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) به امام زمان برگشت ندارد که اگر داشته باشد، باید نام تک تک آنان هم در این صلوات موجود باشد. 3⃣ در این فقره از دعا (وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) احتمال تصحیف وتغییر هم وجود دارد. 🔹توضیح مطلب: در فرازهای آخرین صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی این عبارات را داریم: ☘ و صَلِّ عَلَى وَلِيِّكَ وَ وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ وَ مُدَّ فِي أَعْمَارِهِمْ وَ زِدْ فِي آجَالِهِمْ وَ بَلِّغْهُمْ أَقْصَى آمَالِهِمْ . . . در ادعیه دیگر هم شبیه این مضامین وجود دارد. به عبارات زیر در دعایی از امام رضا ‌(صلوات الله علیه) دقت فرمایید: ☘ اللَّهُمَّ ادْفَعْ عَنْ وَلِيِّكَ وَ خَلِيفَتِك . . . اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ بَعْدِهِ وَ بَلِّغْهُمْ آمَالَهُمْ وَ زِدْ فِي آجَالِهِمْ . . . 📌 لذا با توجه به دعای مروی از امام رضا (صلوات الله علیه) امکان تصحیف وتغییر در صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی وجود داشته وتقویت می‌شود. با پذیرش احتمال تصحیف، مراد از عبارت (وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ 👈 بعدِه/ و امامان 👈 بعد از او) امامان کننده بعد از امام زمان (عج) می‌باشد که در روایات وادعیه زیادی به رجعت امامان اشاره شده است. 📢 البته لازم به ذکر است که همبوشیان اعتقادی به رجعت واقعی امامان نداشته وهمانند بهائیان قائل به رجعت مثالی هستند. 📌 رجعت مثالی یعنی اینکه در زمان امام زمان ـــ مثلا ـــ شخصی که اوصاف سلمان را دارد ومثل او محسوب می‌شود وجود دارد، نه اینکه حقیقتا شخص سلمان زنده شود و رجعت نماید. بهائیان هم دقیقا همین را می‌گویند با این تفاوت که به جای اسم (رجعت مثالی)، از عبارت (رجعت صفاتی) استفاده می‌نمایند. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 4⃣ ممکن است کسی ادعا نماید: ((این عبارت (لَا، إِذَا صَلَّيْتَ عَلَيْهِمْ فَصَلِّ عَلَيْهِمْ كُلِّهِمْ وَ سَمِّهِمْ) کلام حضرت نبوده بلکه کلام همان پیرزن می‌باشد زیرا در نسخه صلوات بحار علامه مجلسی به نقل از کتاب الغیبة اینگونه آمده است: 👈 فقَالَتْ 👉 لا إِذَا صَلَّيْتَ عَلَيْهِمْ فَصَلِّ عَلَيْهِمْ كُلِّهِمْ وَ سَمِّهِم. ترجمه: پیرزن گفت: نه، وقتی به ایشان صلوات می فرستی به همگی آل محمد صلوات بفرست و نام ایشان را بیاور)) ✅ واما پاسخ: اولا: در بخش دوم روایات فراوانی را در تعداد اوصیاء پس از پیامبر (ص) ذکر نمودیم که بر اساس آنها نمی‌توان قائل به وجود امامان از فرزندان امام زمان (عج) شد. 📌 لینک بخش دوم: https://eitaa.com/PayehayePooshali/372 لذا اگر آن عبارت، کلام حضرت هم نباشد، باز هم نمی‌توان ضمیر در عبارت (وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) را به امام زمان برگشت داد. ثانیا: همبوشیان در اختلاف بین متون ونسخ، به نسخه چاپ شده‌ی غیبت شیخ طوسی اکتفا نموده واستدلال می‌نمایند لذا ما هم بر اساس همین قاعده مقبول در نزد همبوشیان مشی نموده وصلوات مذکور در کتاب الغیبة شیخ طوسی را مورد بررسی قرار دادیم وبه نسخ دیگر این کتاب که منقول در کتب دیگر است اعتنایی ننمودیم. 🔅 عبارت مورد نظر در کتاب الغیبة شیخ طوسی اینگونه است: 👈 فقَال 👉 لا إِذَا صَلَّيْتَ عَلَيْهِمْ فَصَلِّ عَلَيْهِمْ كُلِّهِمْ وَ سَمِّهِم. ثالثا: امام حسن عسکری (ع) به خدمتکار خود ـــ همان پیرزن ـــ فرموده‌ بودند که در آخر عمر حضرت مهدی را می‌بینی و در نزد قائم چنان خواهی بود که در نزد من بودی. 📌 بر طبق روایات، خدمتکاران امام زمان (عج) بسیار متقی و جزو موالیان خاص بوده و از جایگاه بسیار مخصوصی برخوردارند. حال علی فرض که این عبارت (لَا إِذَا صَلَّيْتَ عَلَيْهِمْ فَصَلِّ عَلَيْهِمْ كُلِّهِمْ وَ سَمِّهِم) کلام پیرزن باشد، آیا می‌توان تصور نمود که خادمه امام زمان (عج) در امور دینی از پیش خود حرف بزند⁉️ بدون اینکه از امام چیزی شنیده باشد⁉️ 👈 ظاهرا همبوشیان خادمه حضرت را با خود قیاس به نفس کرده اند! مضافا اینکه: به فرض ـــ محال ـــ که این کلام پیرزن اشتباه و از پیش خود باشد، آیا می‌توان فرض نمود که وقتی او به نزد حضرت در اتاق باز گردد حضرتش کلام او را اصلاح ننمایند؟ رابعا: در صلوات صادر شده از سوی حضرت هم 👈 دقیقا نام تک تک اوصیاء پیامبر ‌(ص) ذکر شده است که تعداد آنان مطابق با صدها روایت دیگر می‌باشد لذا متن صلوات شریف هم، خود بهترین شاهد است بر اینکه این عبارت (لَا إِذَا صَلَّيْتَ عَلَيْهِمْ فَصَلِّ عَلَيْهِمْ كُلِّهِمْ وَ سَمِّهِم) 👈 کلام حضرت است 👈 ویا اینکه کلامی است که به تعلیم حضرت بوده است. 5⃣ ما با توجه به روایات فراوان ـــ و قرائن منفصل ـــ در مورد اوصیاء 12 گانه پس از پیامبر (ص) و همچنین با توجه به قرینه داخلی مذکور در بالا ـــ اسم بردن نام تک تک امامان در صلوات ـــ بیان داشتیم که ضمیر در عبارت (وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) را قطعا نمی‌توان به امام زمان (عج) برگشت داد. 📌 اما احتمال دیگری هم به نظر می‌رسد و آن اینکه به امام زمان (عج) عود کند اما مراد از کلمه (الائمة) امامان معصوم نباشند بلکه منظور ائمه و باشند و همبوشیان عزیز هم این معنا را برای کلمه (امام) قبول داشته و در استدلالات خود به آن اشاره می نمایند 😉 👈 پس یعنی ما در این صلوات، بر در زمان امام مهدی (عج) و همچنین بر از فرزندان ایشان درود می‌فرستیم. 🔵 جمع بندی: خلاصه اینکه در عبارت (وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) امر دائر مدار بین دو مطلب است: 🔅 یا ضمیر قطعا به امام زمان (عج) برگشت ندارد. 🔅 ویا اینکه مراد از (الائمة)، امامان جماعت و أحکام می‌باشند . ـــــــــــــــــ 💥 با توجه به نکات ذکر شده در این بخش و بخش گذشته، تمسک همبوشیان به این صلوات در اثبات وجود امامان از فرزندان امام زمان (عج)، مصداق اتمّ غرض ورزی و عوام فریبی بوده که هرچه بیشتر چهره واقعی این فرقه را نمایان می کند. مضافا اینکه: در صورت چشم پوشی از نکات و اشکالات بیان شده و پذیرش وجود امامان از نسل امام زمان (عج)، این صلوات هیچ ارتباطی به احمد اسماعیل همبوشی ندارد زیرا دلیل معتبری مبنی بر اینکه او فرزند امام زمان (عج) است وجود ندارد. ✅ لحظه ای تفکر . . . برای نجات کافیست. 🙏 به امید بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده و بازگشتشان به دامان تشیّع 🙌در پناه صاحب الزمان (عج) محفوظ باشید از مدعیان https://eitaa.com/PayehayePooshali 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
📩 پایه . . . . . . . . . . . . 8 —<( بسم الله الرحمن الرحیم )>— صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://eitaa.com/PayehayePooshali 💠 (اثبات تعدد قائم بر اساس تعارض اوصاف) بخش اول: یکی از شیوه‌های استدلال بر وجود (دو مهدی ویا دو قائم ویا دو صاحب امر) در آخرالزمان، تمسک به احادیثی است که در آن صحبت از اوصاف وشمایل شده است. 📌 همبوشیان با استناد به این اوصاف وتفاوت بین آنها 👈 قائل به وجود دو شخصیت تحت عنوان (قائم یا مهدی یا صاحب امر) شده‌اند واز این طریق قصد دارند تا بر وجود مهدی اول استدلال نمایند. یکی از این مبلغین در کلیپی با استدلال به توصیف علی بن مهزیار از امام زمان (عج) و قرار دادن این اوصاف در کنار حدیث امام باقر (ع)، قائل به وجود دو مهدی و دو قائم و دو صاحب امر در آخرالزمان شده است. ابتدا به توصیف علی بن مهزیار اشاره نموده و سپس حدیث شریف امام باقر (ع) را ذکر کرده ونکاتی پیرامون این دو بیان می‌نماییم. ❇️ توصیف علی بن مهزیار از امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف): لَيْسَ بِالطَّوِيلِ الشَّامِخِ وَ لَا بِالْقَصِيرِ اللَّازِقِ نه خیلی بلند بود و نه کوتاه چسبنده [به زمین] به عبارت دیگر: نه خیلی بلند بود و نه خیلی کوتاه بَلْ مَرْبُوعُ الْقَامَةِ بلکه قامت متوسط بود مُدَوَّرُ الْهَامَةِ سر مبارک حضرت گرد بود صَلْتُ الْجَبِينِ پیشانی‌اش بلند [و وسیع] بود أَزَجُّ الْحَاجِبَيْنِ ابروانش کمانی و به هم پیوسته بود أَقْنَى الْأَنْفِ بینی مبارک نازک وبلند بود سَهْلُ الْخَدَّيْنِ گونه‌هایش کم گوشت عَلَى خَدِّهِ الْأَيْمَنِ خَال بر گونه راست خالی داشت ❇️ و اما حدیث امام باقر (صلوات الله علیه) حمران بن اعین ضمن حدیثی به ایشان می‌گوید: أَنْتَ صَاحِبُ هَذَا الْأَمْرِ وَ الْقَائِمُ بِهِ قَالَ لَا قُلْتُ فَمَنْ هُوَ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي فَقَالَ ذَاكَ الْمُشْرَبُ حُمْرَةً الْغَائِرُ الْعَيْنَيْنِ الْمُشْرِفُ الْحَاجِبَيْنِ الْعَرِيضُ مَا بَيْنَ الْمَنْكِبَيْنِ بِرَأْسِهِ حَزَازٌ وَ بِوَجْهِهِ أَثَرٌ رَحِمَ اللَّهُ مُوسَى. 🔅 ترجمه ارائه شده همبوشیان از حدیث فوق در کلیپ: آیا تو صاحب این امر و قائم به آن هستی؟ فرمود: نه، عرض کردم پدر ومادرم فدای تو، پس او چه کسی است؟ فرمود: او شخصی است سبزه، دارای چشمانی گود و فرو رفته، و ابروانی پر پشت و برجسته، و شانه‌ای پهن، و بر سرش حَزاز (پوسته‌ای که از سر فرو می‌ریزد) و بر صورتش اثری است، خداوند موسی را رحمت کند. ⛔️ این مبلغ همبوشی در ادامه می‌گوید: (اوصاف چهره امام مهدی (ع): قد متوسط، ابرو به هم پیوسته، 👈صورت سفید، گونه راست خال دارد، پیشانی کشیده، صورت گرد . . . اما در بعضی روایات اوصافی را برای مهدی، قائم و صاحب امر ذکر کرده‌اند که با این اوصاف سازگار نیست. مثلا (جسمه اسرائیلی، طویل القامة، اسمر اللون یا مُشرَب حمرةً یعنی سبزه است . . . مُشرف الحاجبین یعنی ابروان به سمت بالا دارد. مشرف الحاجبین هر معنایی داشته باشد با ازجّ الحاجبین فرق می‌کند. آیا میشه یک نفر با این همه اوصاف متعارض باشد؟ . . . پس یکی اوصاف حضرت مهدی است ودیگری اوصاف مهدی اول) ✅ بررسی و نکات: 1⃣ متاسفانه این مبلغ همبوشی برای نیل به اهداف شوم خود، عامدانه ومغرضانه مطالبی گفته و استدلالاتی کودکانه در جهت عوام فریبی بیان می‌کند. مثلا در آخرین جملات مذکور در بالا گفته است: (مُشرف الحاجبین یعنی ابروان به سمت بالا دارد. مشرف الحاجبین هر معنایی داشته باشد با ازجّ الحاجبین فرق می‌کند . آیا میشه یک نفر با این همه اوصاف متعارض باشد؟) 😳 وی برای ترجمه (مشرف الحاجبین)، در کلیپ می‌گوید: 👈 ابروان به سمت بالا. اما ترجمه این عبارت که در همان کلیپ نمایش داده می‌شود اینگونه است: 👈 ابروانی پر پشت و برجسته. آری دوستان . . . مبلغین این فرقه به قدری مغرضانه سخن گفته‌اند که قدرت از آنان گرفته شده و در یک کلیپ 6 دقیقه‌ای، چنین رسوایی‌ای را برای خود رقم زده‌اند. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 📌 آیا بین توصیف علی بن مهزیار اهوازی یعنی (ابروان به هم پیوسته وکمانی) و ترجمه نمایش داده شده در کلیپ یعنی (ابروانی پر پشت و برجسته) تعارضی وجود دارد؟ 📌 آیا این دو وصف متفاوت، دو وصف مانعة الجمع بوده و در ابروان واحد جمع نمی‌شود؟ به عبارت دیگر: آیا وجود ابروی کمانی و بهم چسبیده و پرپشت محال می‌باشد؟ ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔅 مرحوم علامه مجلسی پس از نقل این حدیث می‌گوید: المشرف الحاجبين أي في وسطهما ارتفاع . . . بحار ج51ص40 ترجمه: المشرف الحاجبین یعنی در وسط دو ابرو ارتفاع وجود دارد. 📌 این تعبیر علامه مجلسی، در حقیقت اشاره به ابروان بالا و کمانی حضرتش دارد. 👈 جالب‌تر اینکه همین معنا در پاورقی حدیث کتاب غیبت نعمانی ص215 وجود دارد اما متاسفانه این مبلغ همبوشی هیچ اشاره‌ای به آن نمی‌کند! 💥 پس بر اساس ترجمه علامه مجلسی هم هیچ گونه تعارض با توصیف علی بن مهزیار وجود ندارد ودر هر دو اشاره به کمانی بودن ابرو شده است. 😳 عجیب‌تر اینکه این مبلغ همبوشی می‌گوید: (مشرف الحاجبین یعنی ابرو بالا) اما مغرضانه در مقام جلوه دادن تعارض بیت وصف (ابرو بالا) با وصف (ابرو پیوسته وکمانی) می‌باشد با اینکه این اوصاف، قابل جمع در ابروان واحد هستند. 📢 خلاصه اینکه عبارت (المشرف الحاجبین): 🔅 یا به معنای ابروان پر پشت است (ترجمه موجود در کلیپ) 🔅 یا به معنای ابروانی است که در وسط هر دو ابرو ارتفاع وجود دارد که عبارت دیگری از ابرو کمانی می‌باشد (ترجمه علامه مجلسی) 🔅 ویا به معنای ابرو بالا می‌باشد (ترجمه مبلغ همبوشی در کلیپ) 👈 حال اگر مراد از ابرو بالا، همان ابرو کمانی است که استدلال این مبلغ همبوشی نقش بر آب می‌شود وغرض ورزی او بر همگان روشن. 👈 واگر مراد از ابرو بالا یعنی ابروانی که بالاتر قرار دارد نسبت به ابروان دیگر افراد، که این وصف هم قابل جمع با معانی دیگر ـــ یعنی ابروان پرپشت و کمانی وبه هم پیوسته ـــ بوده و بازهم استدلال این مبلغ جوان مغرض باطل می‌شود. ـــــــــــــــــ ✅ لحظه ای تفکر . . . برای نجات کافیست. 🙏 به امید بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده و بازگشتشان به دامان تشیّع 🙌در پناه صاحب الزمان (عج) محفوظ باشید از مدعیان ادامه دارد . . . https://t.me/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
📩 پایه . . . . . . . . . . . . 8 —<( بسم الله الرحمن الرحیم )>— صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://eitaa.com/PayehayePooshali 💠 (اثبات تعدد قائم بر اساس تفاوت در اوصاف) (لینک بخش قبل: https://eitaa.com/PayehayePooshali/390) بخش دوم: در بخش قبل پیرامون عبارات (ازجّ الحاجبین) و (المشرف الحاجبین) گفتگو شد وبیان گردید که 👈 این اوصاف ـــ با فرض تفاوت در معنی هم ـــ متعارض نبوده بلکه در ابروان واحد قابل جمع می‌باشد. در این بخش قصد داریم پیرامون اوصاف جسمی امام زمان (عج) گفتگو ‌کنیم تا غرض ورزی مبلغین همبوشی بر همگان آشکار گردد. ❇️ طرح بحث: مبلغین همبوشی با تمسک به تفاوتهای ذکر شده در مورد اوصاف جسمی قائم وصاحب امر، قائل به دو قائم شده‌اند. مثلا در بعضی عبارات آمده است (اسمر اللون) وگاهی هم آمده است (ابیض مشرب حمرةً). گاهی آمده (قدش متوسط) وگاهی آمده (جسمش اسرائیلی) است. 📌 این عزیزان بر این باورند که هر جا عبارات (ابیض مشرب حمرةً) ویا (قد متوسط) باشد منظور امام زمان (عج) بوده وهر جا عبارات (اسمر) ویا (جسمه اسرائیلی) باشد مراد مهدی اول، احمداسماعیل همبوشی می‌باشد زیرا این اوصاف با هم متعارض بوده و قابل جمع در شخص واحد نمی‌باشد. ⛔️ یکی از این مبلغین در فایل صوتی خود می‌گوید: (در خبر علی بن مهزیار اوصاف امام مهدی اینگونه است که . . . قد حضرت مهدی متوسط است وکمی حضرتش شکم دارد . . . 👈 شبیه‌ترین به پیامبر خداست خَلقاً وخُلقاً . ‌. . اما درباره قائم ومهدی [اول] گفته‌اند که 👈 شبیه موسی است وجسمش اسرائیلی [قد بلند وچهارشانه است] و رنگش عربی [وتیره] است . . . در مورد امام مهدی گفته‌اند که رنگش سفید [مخلوط به قرمز] است وصورتش مثل ماه و روشن است وبقدری روشن است که نورش بر سیاهی محاسن حضرت غالب میشه . . . اینها تفاوت دارد با اون کسی که رنگش عربی و اسمر وتیره است واین رنگ با رنگ سفید مخلوط با قرمز فرق دارد) 🎙 فایل صوتی این مبلغ جوان در لینک زیر موجود است: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/395 اینک به بررسی گفتار این مبلغ جوان پرداخته و صحت وسقم سخنان وی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. ✅ بررسی ونکات: 1⃣ وی بر اساس گزارش علی بن مهزیار می‌گوید که (قد امام زمان متوسط است وکمی حضرتش شکم دارد . . . 👈 شبیه‌ترین به پیامبر خداست خَلقاً وخُلقاً . . . اما درباره قائم ومهدی [اول] گفته‌اند که 👈 شبیه موسی است وجسمش اسرائیلی [قد بلند وچهارشانه است] ) اما وی در این مورد رعایت انصاف را نکرده و با گزینش حدیثی خاص و عدم ذکر احادیث دیگر، غرض ورزی نموده وبحث را به نفع خود پایان داده است. ❇️ به گزارش زیر از جناب علی بن مهزیار دقت فرمایید: لَيْسَ بِالطَّوِيلِ الشَّامِخِ وَ لَا بِالْقَصِيرِ اللَّازِقِ نه خیلی بلند بود و نه کوتاه چسبنده [به زمین] به عبارت دیگر: نه خیلی بلند بود و نه خیلی کوتاه بَلْ مَرْبُوعُ الْقَامَةِ بلکه قامت متوسط بود همانطور که ملاحظه فرمودید علی بن مهزیار در مقام توصیف قامت دلربای معشوق می‌گوید: (نه خیلی بلند بود و نه خیلی کوتاه بلکه قامت متوسط بود). 📌 مستحضر هستید که عباراتی مانند (قامت متوسط) دلالت بر قامتی معین با سانتی متری خاص ـــ مثلا cm180ــ ندارد بلکه این عنوان شامل یک بازه و محدوده‌ی طولی می‌باشد. مثلا در زمانه ما 👈 افرادی که قدّی بین 170 تا 190 سانتی متر داشته باشند در زمره محسوب می‌گردند. از سویی دیگر بحث قامت 👈 از امور نسبی می‌باشد مثلا کسی که دارای قدّی 175 سانتی متری است، از فردی با قدّ 190 سانتی متری، با عنوان (قد بلند) یاد می‌کند در حالی که هر دو فرد در محدوده‌ی افراد (مربوع القامة/قامت متوسط) می‌باشند. 📌 بر این اساس ممکن است از منظر شخصی، فردی توصیف به (قامت متوسط) بشود وهمین فرد از منظر شخصی دیگر توصیف به (قد بلند) گردد. لذا توصیف علی بن مهزیار از امام زمان به (قامت متوسط) با توصیف (قد بلند) از سوی اهل بیت در مورد حضرتش قابل جمع می‌باشد زیرا هر یک بر اساس دیدگاه خاصی اقدام به این توصیفات نموده‌اند. البته ما همواره تابع دیدگاه معصومین بوده وهستیم و خواهیم بود ان شاء الله. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
4_6014761145796133579.mp3
262.8K
🌺🌺🌺🌺🌺 📢 صوت مبلغ همبوشی در مورد تفاوت اوصاف در شخصیت قائم ✅ جهت مطالعه اصل بحث به لینک زیر مراجعه شود: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/394 .