eitaa logo
علیرضا زادبر
56.7هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
11 فایل
دکتری علم سیاست، گرایش مسایل ایران تاریخ ثبت نام کلاس های ترم جدید از ۳۱ خرداد
مشاهده در ایتا
دانلود
برخی در فضای مجازی با پُست و استوری به جنگ نور خدا رفته اند. https://eitaa.com/Politicalhistory
💢به شُکرانه‌ی قتل حسین تنها راه مبارزه با دین، خودِ دین است! تمام کسانی که در جنگ جمل، نهروان، صفین و کربلا به علی(ع) و فرزندش رفتند، اهل نماز بودند، از قاریان برجسته قرآن بودند. فهم نادرست از دین، حسین(ع) را به گودال قتلگاه کشاند، تا جایی که پس از او مراسم بجا آورند. ✅امام محمد باقر علیه السلام: کوفیان، به شُکرانه‌ی قتل حسین، چهار مسجد را در کوفه تجدیدبنا و نوسازی کردند: مسجد اشعث، مسجد جریر مسجد سماک و مسجد شبث بن ربعی 📚کافی، جلد ۳، صفحه ۴۹۰ https://eitaa.com/Politicalhistory
💢عمر سعد بدترین معامله گر! عُمر سعد به حکمرانی ری منسوب شده بود. آماده حرکت به ری بود که خبر حرکت امام حسین (ع) به ابن زیاد رسید. عبیدالله بن زیاد او را تا قبل از رفتن به ری با امام حسین (ع) بجنگد. عُمر راضی به این کار نبود اما عبیدالله بن زیاد او را تهدید کرد که اگر با امام حسین (ع) نجنگد باید فرمان ری را پس بدهد. عمر از ابن زیاد شبی را فرصت خواست تا اندیشه کند. آن شب، نزدیکان خود را جمع کرد و با آنها مشورت نمود. همه او را از این کار بازداشتند با این حال تا صبح فکر کرد و در تصمیم گرفت به جنگ با امام حسین (ع) برود. ✅آنهمه جنایت که در حق خاندان رسول خدا (ص) انجام داد در نهایت دستش از حکومت ری نیز کوتاه شد. بی تردید عمر سعد معامله ی تاریخ را رقم زد تا بهترین مصداق «خَسِرَ الدُّنْیا وَالاْآخِرَةَ» باشد ✅امام صادق(ع): «مَنْ طَلَبَ الرِّئاسَةَ هَلَک؛ کسی که دلباخته باشد هلاک می شود» 📚اصول كافى، جلد 2، صفحه 297. https://eitaa.com/Politicalhistory
طرف خبر نداره، خودش با روضه، غذای نذری و توسل پدر مادرش که سال‌ها صاحب اولاد نمیشدن بدنیا اومده، اما الان نذری و روضه رو تمسخر میکنه! چرا؟ مال حلال و حرام! https://eitaa.com/Politicalhistory
بنده به این نتیجه قطعی و یقینی رسیدم هرچی که دشمن اهل بیت(ع) در این سال‌ها روی اون دست گذاشته و مانور داده برای تخریب و تخفیف و کم فروغ کردن، ما وظیفه داریم ده برابر گذشته کار کنیم روی همون موضوع! حالا پاسخ به شبهات علیه اصل واقعه عاشورا باشه، استهزا روضه و نذری باشه و... هرچی بیشتر اصرار کردن در حذف یک سنت، باید محکمتر ترویجش داد. https://eitaa.com/Politicalhistory
5.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شمر زمانه قبور کودکان را هم تخریب می‌کند عاشورا ماندن در تاریخ نیست عاشورا یعنی زمانه هنوز شمر و حرمله دارد https://eitaa.com/Politicalhistory
ما با سه نوع نگاه به امام حسین(ع) روبرو هستیم 👇👇👇👇 ۱‌. امام حسین تاریخی ۲. امام حسین مناسکی ۳. امام حسین هدفی
6.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
متن را بخوانید👇👇 رجوی هم روضه میخواند! https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
متن را بخوانید👇👇 رجوی هم روضه میخواند! https://eitaa.com/Politicalhistory
کدام امام حسین(ع)؟ ۱. امام حسین(ع) تاریخی: یک شخصیت برجسته و قهرمان که صاحب مرام و مروت است اما در صحنه تاریخی مظلوم واقع شده است. نگاه به این امام حسین(ع) نگاه در تاریخ ماندن است. این دیدگاه نمی‌خواهد امام حسین(ع) از دل تاریخ به روز و مسائل جاری حیات انسانی تسری یابد. محور باشد. تعیین کننده و تنظیم گر روابط سیاسی اجتماعی انسان باشد. در واقع اینجا کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا معنا ندارد. یک پدیده یا واقعه معلق در تاریخ است. ۲. امام حسین(ع) مناسکی: در این تفسیر و رویکرد غلبه بر احساسات و عواطف است. یک امام معصوم مورد ظلم واقع شده و باید هر سال طی مناسکی یاد او را صرفا گرامی نگاه داشت. غایت در اینجا همان انجام مناسک عزاداری است. مناسکی که در طول تاریخ بنا بر فرهنگ و آداب رسوم هر منطقه پیش رفته است. در اینجا نیز کل یوم عاشورا نیست. عاشورا تمام شده است. یکبار بوده، تکرار نمیشود. اینجا هم امام حسین(ع) تعیین کننده روابط در جامعه نیست. آدم خوب و مظلوم قصه است. باید احترامش حفظ شود. امام حسین(ع) را برای خود میخواهد. ارادت دارد. ۳. امام حسین(ع) هدفی: اینجا تفسیر متفاوت است. هدف امام حسین(ع) اهمیت دارد و غلبه بر احساس و مناسک پیدا می‌کند. اینجا دیگر کل یوم عاشوراست. اینجا امام حسین(ع) صرفا یک مظلوم محبوب کنج تاریخ نیست. اینجا امام ضدظلم، قیام کننده و معترض است. عدالت را طلب می‌کند. ضدحاکم طاغوت است. مقاوم است‌. کوتاه نمی آید حتی اگر کمتر از صد نفر باشد. تعیین کننده و تنظیم گر حیات اجتماعی جامعه بشری برای تمام عرصه هاست. عین عقلانیت است. در اوج عواطف، عقلانیت را ملاک و مبنا قرار میدهد. این نگاه به امام حسین(ع) حرکت آفرین است. اشک و سنت های عزاداری بنا بود و هست که هدف قیام امام حسین(ع) برای تمام عصرها زنده نگاه دارند. غایت و هدف مطلق صرف عزاداری نیست. عزاداری مهم است. مناسک اهمیت دارند اما از لابه لای آن عزاداری و مناسک باید به هدف قیام رسید وگرنه مسعود رجوی هم در آن تفسیر غلط خودش را پیرو امام حسین(ع) می دانست و پیش از شروع عملیات متوسل می شد! https://eitaa.com/Politicalhistory