eitaa logo
علیرضا زادبر
56.9هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
11 فایل
دکتری علم سیاست، گرایش مسایل ایران تاریخ ثبت نام کلاس های ترم جدید از ۳۱ خرداد
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 شهادت یا رحلت پیامبر؟ ✅دلائل قائلین نظریه رحلت چیست؟ اگر کسی بخواهد نگاه صرفا تاریخی بکند خود من هم می گویم دلائل شهادت ضعیف است حتی من می گویم اگر کسی نگاه صرفا تاریخی داشته باشد خود غدیر هم ضعیف است چه برسد به شهادت پیامبر چوت تاریخ توسط ذی نفعان کانالیزه و سانسور شده است. لذا در نگاه تاریخی صرف نه اینکه دلیل بر شهادت رسول خدا وجود ندارد ، وجود دارد؛ لکن دلایل برای اثبات آن کافی نیست اما با نگاهی که بنده عرض کردم کفه ی شهادت بر رحلت سنگینی می کند. این که ما بگوییم فقط باید به منابع تاریخی رجوع کنیم و منابع دیگر چون منابع روایی را دخالت ندهیم این خامی است چرا که منابع تاریخ خبرگزاری های رسمی حکومت ها بوده اند.و تاریخی که ما میبینیم از فیلتر همان متهمان عبور کرده است. لینک مطالعه کامل متن: http://www.hkashani.com/?p=8003 https://eitaa.com/Politicalhistory
💢نقطه آغاز سوء استفاده از اسلام ✅امام علی علیه السلام در بیان ظلم‌هایی که مسلمان‌نماها به اسلام کردند فرمودند: ((عرب از کار محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله) متنفر بود و حسادت می‌کرد. آنها کوشیدند تا پس از رحلت رسول‌الله، کار را از دست اهل‌بیت او خارج کنند‌. اگر نام «محمد» وسیله‌ای برای سلطه‌گری و نردبان ترقی آنها نبود، حتی یک روز هم پس از رحلت آن حضرت، خدا را نمی‌پرستیدند!! اندکی بعد از رحلت پیامبر، فتوحات جنگی آغاز شد. سیری پس از گرسنگی و ثروت پس از فقر! و همین باعث شد که اسلام نزد آنها عزیز شود!)) 📚شرح نهج البلاغه (ابن ابی الحدید) جلد ۲۰، صفحه۲۹۸ https://eitaa.com/Politicalhistory
پیامبر اسلام رحمه للعالمین است، آیات، قصص و روایت متعددی از شدت مهربانی ایشان نه فقط با انسان‌ها بلکه با حیوانات و گیاهان وجود دارد. روایاتی که شدت دقت و مهربانی ایشان را نشان میدهد. از طرف دیگر ایشان الگوی کامل اخلاق برای بشریت هستند. امروز جامعه بشریت بیش از گذشته به الگوبرداری از ایشان نیازمند است. در این موضوع هیچ شکی نیست، اما پیامبر(ص) صرفا یک "فرد" منفک از جامعه و بدون جامعه نیست. رسالت ایشان تربیت "فرد" به تنهایی نیست. تحقق اهداف نبوت که یکی از عالی ترین‌آنها برقراری عدالت در جامعه است نیازمند تاسیس حکومت دینی می بود. پیامبر(ص) قرار نبود همانند یک مُصلح یا صوفی کنج نشین دور از جامعه باشد. تاسیس حکومت پس از هجرت از مکه و نزول آیات حکومتی در مدینه گواه بر رسالت عمومی پیامبر است. اما پیامبری که امروز معرفی میکنیم صرفا یک انسان مهربان با انسانها و حیوانات است، گویی برقراری قسط و عدالت از قالب برپایی حکومت وظیفه او نیست! غیرسیاسی و دور از حکومت است! گویی پیامبر یک رهبر اجتماعی خوب ولی غیرسیاسی است. این نوع معرفی پیامبر خدمت به ایشان نیست. https://eitaa.com/Politicalhistory
💬 اقدام تحریک آمیز نتانیاهو در الحاق کامل کرانه باختری به اسرائیل https://eitaa.com/Politicalhistory
نه تنها مسولین بلکه عرف هم دارد تحمیل "انقلاب جنسی" در ایران را می پذیرد. بی عملی مطلق همه ما، معنایش همین است. دیگر مساله حجاب زنان نیست. از حجاب عبور کردند. مساله دیگر دینی یا شرعی نیست. مساله حلال و حرام بودن یک فعل و رابطه نیست. تجربه ای که مدرنیته برای انسان غربی به ارمغان آورده و در پیمودن آن تجربه، چند قله را فتح کرد، عینا در جامعه ما در حال تکرار است. فمینیسم و نسل بعد نحله‌های منتقد فمینیسم نتیجه همان تجربه است. تجربه ظلم غرب به زن، نتیجه اش شد شکل گیری فمینیسم، افراط در قله بعدی یعنی شعارهای فمینیستی نتیجه اش شد بازگشت به حالت پیشین، اما روند عادی پیشین شکل نگرفت. غرب همین تجربه را در همجنس بازی داشت. افراط در همجنس بازی نتیجه اش در امروز شد شکل گیری نهادهای مدافع خانواده در غرب، ولی روند عادی نشد. چون غرب خدا (وحی) را کنار گذاشت تا خودش همه چیز را تجربه کند. هزینه تجربه های تکراری نابودی جامعه است. ما همان مسیر را می رویم. نشانه‌ها این را میگویند. جامعه ایرانی به قله تجربه جنسی در سال‌های آینده نزدیک و دوباره بازمیگردد اما روند عادی نخواهد شد مگر اینکه پایه های سنت ایرانی_اسلامی زنده بمانند. https://eitaa.com/Politicalhistory
💢خرافات پایان ماه صفر کوبیدن درب هفت مسجد تا قبل از اذان صبح و روشن کردن شمع! این سندیت و اعتباری دینی ندارند. https://eitaa.com/Politicalhistory
💢آیا صحت دارد که پیامبر فرمود هرکس پایان را به من یا سه نفر اطلاع دهد بهشت بر او است ✅مستند آنان حدیثی از پیامبر است که فرمودند:« من بشرنی بخروج آذار فله الجنه : هر کس به من بشارت دهد صفر تمام شده است می رود» . عده ای معتقد شدند آذار همان صفر است در حالی که آذار از ماههای رومی است و صفر از ماههای قمری است . مرحوم شيخ در كتاب ارزشمند علل الشرايع اين حديث را به صورت حدیثی مسند از ابن عباس آورده است و آن عبارت از این است که پیامبر اکرم روزی در مسجد قبا در جمع عده زیادی از اصحابش فرموند: «اول من یدخل علیکم الساعة رجل من اهل الجنه» یعنی اولین کسی که هم اکنون بر شما وارد می شود، مردی از اهل بهشت است. پس چند نفر که این مطلب را شنیدند از یک در مسجد خارج شدند تا از در دیگر وارد شوند و اول کسی باشند که بهشت گردند. پیامبر که متوجه این موضوع شدند، به عده ای که در مسجد باقی مانده بودند، فرمودند: «إنه سیدخل علیکم جماعه یستبقون فمن بشرنی بخروج آذار فله الجنه» یعنی هم اکنون عده زیادی از در مسجد وارد می شوند، تنها کسی که مرا به پایان ماه آذار خبر دهد، او اهل بهشت است. پس آن عده برگشته و وارد مسجد شدند در حالی که ابوذر در بین آنها بود. پیامبر از آنان پرسید: «فی أی شهرٍ نحن من شهور الرومیه؟ یعنی در کدام ماه از ماههای رومی قرارداریم؟ آن حضرت فقط پرسيدند در کدام ماه از ماههای رومی قرارداریم؟ تنها ابوذر گفت: یا رسول الله از ماه آذار خارج شده ایم. پیامبر فرمود: ابوذر، این را می دانستم ولیکن دوست داشتم من مردی را که اهل بهشت است بشناسند. 📚علل الشرايع،ج1ص176 ✅صحبت رسول خدا(ص) در این زمان در مورد تبیین صفات مومنین بود و برای آوردن با علم لدنی خود اشاره کردند که اولین کسی که از در مسجد وارد شود او چنین صفاتی را داشته و اهل بهشت خواهد بود؛ اما چون متوجه تحرکات عده ای از اصحاب شدند این مطلب را که «هرکس مرا به خروج ماه آذار خبر دهد او اهل است» شرطی برای معرفی چنین شخصی یادآور شدند؛ لذا قول پیامبر(ص) تنها در همان زمان و مکان به عنوان شرطی برای معرفی مرد دارای مفهوم است و نه به معنای مطلق آن در همه زمانها و مکانها. در حالی که همین حدیث امروزه در بین برخی اینگونه مطرح شده است که هرکس در پایان ماه صفر در هفت مسجد را بزند و به پیامبر پایان ماه صفر را خبر دهد او اهل بهشت خواهد بود. https://eitaa.com/Politicalhistory
ماه ربیع مبارک https://eitaa.com/Politicalhistory
مقابله با جریان بدعت، آن هم از نوع شیعه انگلیسی هزینه دارد. اما نباید از هزینه دادن ترسید. جریان افراطی و نفوذی بزرگترین آسیب به جریان اصیل شیعه است. یکی از مصادیق بدعت ها، همین مناسک سازی های این جماعت در سال‌های اخیر می باشد. https://eitaa.com/Politicalhistory
سال گذشته یکی از همین افراد جریان شیعه انگلیسی در یک توییت سراسر توهین و ناسزای ناموسی هرچه میخواست نثار من کرد. چون گفته بودم لعن نکنید، در کربلا متوجه حضورم شده بودند بحث طولانی شکل گرفت، حقیقتا سوادی هم ندارند فقط میکرفون بدست شده اند و تریبون دارند! https://eitaa.com/Politicalhistory
💢اولین شب ربیع الاول، "لیلة‌المبیت" است. شبی که خداوند به وجود امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام بر فرشتگان مقرب خود مباهات کرد ✅در شبی که حضرت محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله) از مکه به مدینه هجرت کرد، امام علی علیه‌السلام در بستر پیامبر خوابید. این در حالی بود که مشرکان، آماده ی قتل رسول‌الله بودند. در همان شب، خداوند به جبرئیل و میکائیل(فرشتگان مقرب الهی) فرمود: «من میان شما، برادری ایجاد کردم، ولی عُمر یکی از شما دو نفر را طولانی تر از دیگری قرار دادم. کدام یک از شما ایثار می‌کند در حق برادرش و زندگی طولانی را به او می‌دهد؟!» پس از کلام خداوند ، هر کدام از جبرئیل و میکائیل، زندگی طولانی را برای خویش خواستند و حاضر به فداکاری نشدند. خداوند به آن دو فرشته فرمود: «شما همانند علی بن ابی طالب نیستید. من میان او و محمد، پیمان برادری برقرار ساختم؛ و اکنون علی در بستر محمد خوابید تا جانش را فدای او کند و حیات طولانی‌تر را برای او خواسته است! حال به سوی علی بروید و او را در برابر دشمنانش محافظت کنید» جبرئیل و میکائیل نزد امام علی (علیه‌السلام) آمدند. جبرئیل گفت: «آفرین بر تو ای علی بن ابیطالب! خداوند به وجود تو بر فرشتگان خویش، بالای هفت آسمان مباهات می‌کند.» ✅آیه ۲۰۷ سوره بقره در شأن جانفشانی امیرالمومنین در "لیلة المبیت" نازل شد: «وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّـهِ ۗ وَاللَّـهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ» «و از ميان مردم كسى است كه جان خود را براى طلب خشنودى خدا مى‌فروشد، و خدا نسبت به بندگان مهربان است» 📚مناقب ابن شهر آشوب، جلد ۲، صفحه ۶۵ https://eitaa.com/Politicalhistory
پنجاه و نه سال پیش چنین روزی ۱۵ شهریور سازمان تاسیس شد زمانیکه سازمان محبوب مهندس بازرگان بود شاگردان مهندس بازرگان دل از بسیاری برده بودند جوانِ مسلمان مبارز که دارند هزینه میدهند! نُه نفرشان یک هواپیما مسافری را دزدیدند و بغداد بردند حزب بعث همه را بازداشت کرد آیت الله طالقانی نامه ای به امام نوشت که واسطه شوید آزاد شوند. امام قبول نکرد آیت الله منتظری در ماجرای اعدام موسسین سازمان توسط شاه از امام خواست واسطه شوید. امام قبول نکرد. آیت الله هاشمی نامه تندتری نوشت، امام قبول نکرد از امام وقت ملاقات خواستند امام قبول نکرد با اصرار مرحوم دعایی که مدتی هوادار سازمان بود و با امام قهر کرده بود امام در نجف به آنها وقت ملاقات داد و عقایدشان را شنید اما باز هم قبول نکرد گفت من تفسیر شما از معاد را خوانده ام بعد انقلاب امام میگفت: اینها پیش من آمدند از من طلبه بیشتر آیه میخواندند بعد که انحراف سازمان مشخص شد همه مات و مبهوت ماندند که خمینی از نجف چه میدانست که سایر آیت الله ها در تهران و قم متوجه آن نبودند! بعدا آیت الله منتظری گفت: گناه من این بود که در زندان بودم و کتابهای اینها را دیر خواندم! امام مخالف تفاسیر مَن درآوردی از اسلام و جنگ مسلحانه بود تا خون ریزی نشود. https://eitaa.com/Politicalhistory