! دوران حیرت - @ostad_Shojae .mp3
7.11M
🔴مهم ❗️
به دوران قبل از ظهور «دوران حیرت» گفته میشود❗️
آنقدر حملات شیاطین نزدیک میشود که انسان صبح مومن از خانه خارج شده و کافر برمیگردد❗️
خودتان را برای مقابله با شیاطین در «دوران حیرت» آماده کنید❗️
مرتب بخدا پناه ببرید
اوضاع به شدت بدتر و خطرناکتر میشود ❗️
➖➖➖➖➖➖➖
⏰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 شیجینپینگ: باید آلام و دردهای مردم در فلسطین و لبنان را کاهش دهیم و تسکین بخشیم
🗣 رئیسجمهور چین در اجلاس بریکس پلاس:
◀️ باید مسیر صلح در خاورمیانه را ادامه دهیم و برای برقراری آتشبس فراگیر و اجرای راهحل دو دولتی تلاش کنیم.
15.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم کامل سخنرانی مسعود پزشکیان در نشست رهبران و مقامات ارشد ۹ کشور عضو و ۲۷ کشور دوست «بریکس»
📢 در حالی که پوتین در پایان سخنان هر رییس جمهور اعلام نظر نمیکرد، با پایان صحبت های دکتر پزشکیان چند دقیقه ای به صحبت های وی واکنش نشان داد
◀️ پوتین با دقت سخنان پزشکیان را شنید و در واکنش به صحبتهای رییس جمهور کشورمان گفت امیدوارم شما نقش گستردهای در بریکس داشته باشید من در صحبتهای ابتدایی دیروز گفتم میخواهیم جنگ غزه پایان پیدا کند و ما با همه کشورها نگرانیم و تلاش میکنیم بتوانیم اختلافات را پایان بدیم و برامون مهم است که جنگ فراگیر نشود.
6.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 شناخت #یهود و زمینه سازی #ظهور
🔹 #بنی_اسرائیل شناخت کاملی از پیامبر #آخرالزمان داشتند و امروز آگاه ترین اقوام نسبت به #امام_زمان_عج هستند.
#اسماعیل_شفیعی_سروستانی
#یهود_و_اسلام
@mouood_org
@mouood_multimedia
♦️ مشاور امنیت ملی آمریکا:
🔹 نسبت به برنامه هستهای ایران احساس نگرانی فراوان میکنیم
🔹 مصمم هستیم مانع از دستیابی تهران به سلاح هستهای شویم
جزئیات در👇👇
https://www.entekhab.ir/003TMP
⭕️ تحلیل «حدیثی» چرایی حضور نظامی ایران و محور شیعی در «فتنه شام و جنگ سوریه» قبل ظهور
✍️️ مصطفی امیری
▪️اگر قرار است، سوریه در اختیار «سفیانی» قرار گیرد، چرا ایران وارد جنگی شد که پایان آن، مشخص است؟
▪️از دو بُعد «سیاسی- حدیثی»، میتوان به قضیه نگریست؟
▪️اکنون از نگاه «آیندهپژوهی مهدوی» و صرفا «تحلیل حدیثی» به این مساله، نگریسته خواهد شد.
✅ چرایی حضور ایران در فتنه شام، قبل از سفیانی
▪️فرض کنیم عصر معاصر، عصر ظهور است. در «دیپلماسی خارجی»، باید مولفه «آیندهپژوهی» در اتاق فکر انقلاب، نیز لحاظ شود. نخبگان سیاسی، اساتید دانشگاه و سران نظامی کشور درباره بحران جنگ سوریه، تشکیل جلسه میدهند. استراتژیستها و آیندهپژوهان نیز دعوت شدند.
▪️از آنجا که «فتنه شام» قبل ظهور توسط مثلث «غربی، عبری، عربی» طراحی شده است[1]، باید دیپلماسی سیاسی و توان نظامی «محور مقاومت شیعی»، ضمن دفاع از حریم و مراکز مقدسه در سوریه، تلاش برای کاستن از افزایش قدرت حاکم شام (سفیانی، همپیمان غربیها) در آینده باشد.
▪️طبق گزاره حدیثی در کتاب «الکافی» کلینی[2] که مشابه آن در دیگر کتب معتبر نیز نقل شده است[3]، از امام معصوم درباره فروش سلاح و کمک نظامی به برخی از طرفهای درگیر در «منطقه شام» -که در جبهه حق، قرار ندارند اما در حال جنگ با «دشمن اصلی» شیعه هستند- سوال میشود
▪️امام معصوم، پاسخ میگویند: «حتما به اهل شام، سلاح بفروشید و در اختیارشان قرار دهید. زیرا به واسطه این کار، دشمنان اصلی شیعه (رومیها)، از مرزهای بلاد شیعی دور و نقشههای غربیها، خنثی و نابود میشود؛ اما هرگاه جنگ با شیعه رخ داد، دیگر اقدام به فروش سلاح و کمک نظامی به حکومت شام نکنید»[4].
▪️بنابراین هرچند سرنوشت محتوم سوریه بر این تعلق گرفته است که سفیانی بر دمشق[5] مسلط خواهد شد اما شیعه نباید اجازه بدهد «سفیانی مقتدر» بر سوریه تسلط یابد.
▪️ضمن اینکه بازه زمانی حکومت سفیانی بر منطقه شام، کمتر از دو سال خواهد بود[6] که البته بخشی از آن را مشغول جنگ با رقیبان داخلی[7] و بخشی دیگر نیز در حال جنگ با تُرکها[8] در شرق سوریه و نواصب در غرب عراق[9] خواهد بود.
▪️از اینرو مدت «موقت» دوسال سفیانی با فتنه «طولانی» شام قبل از حضور سفیانی، اصلا قابل مقایسه نیست.
▪️اگر به صرف اینکه قرار است سفیانی بر سوریه مسلط شود پس دیگر نیازی به مداخله نظامی ایران در فتنه شام نیست؛ این تفکر اشتباه است و رگههایی از «اسلام فردی» بدون توجه به «اسلام اجتماعی» و مرزهای عقیدتی است و سوال این است: پس چگونه «امنیت شیعیان» و «مراکز مقدسه» در منطقه شام حفظ شود؟
▪️آیا شایسته است به صرف اینکه پایان فتنه شام، آغاز فتنه سفیانی خواهد بود، از همکاری و تقویت نظامی «مخالفین»ِ سفیانی -که در جبهه مقابل غربیها و حاکمان عربی قرار دارند- چشمپوشی کنیم؟
▪️«اصهب» به عنوان حاکم سوریه در تحولات فتنه شام، مخالف اعراب است[10] و بر سایرین نیز برتری دارد[11] و در تقابل نظامی با «ابقع»- تشکّل نظامی مرتبط با عربها و رومیها- در فتنه شام است[12]
▪️بنابراین «سفیانی» -حاکم آینده سوریه در عصر ظهور- که دشمن اصلی امام عصر است؛ از طرفی بیان گردید «ابقع» نیز با دشمنان (اعراب و غربیها) در ارتباط است. و اگر قرار بر مداخله نظامی در جهت «امنیت» شیعیان منطقه شام و دفاع از «حریم» اهلبیت و «مراکز مقدسه» در سوریه باشد، ناگزیر باید از «اصهب» حمایت کرد و البته الزاما دلالت بر حقانیت «حامیان اصهب» ندارد[13]
▪️با حضور «سفیانی» بر اریکه قدرت، همکاری نظامی و فروش سلاح به حاکم منطقه شام، قطع خواهد شد. زیرا وی، دشمن اصلی امام عصر[14] و همپیمان غربیها[15] و یهودیان[16] است.
▪️اما با تدابیر و استحکامات امنیتی- نظامی محور شیعی، قبل از حضور سفیانی بر اریکه قدرت، شیعیان تا حدودی از اقدامات تخریبی دشمنان محفوظ هستند. شواهد حدیثی نیز بیانگر این است هنگام تسلط سفیانی، شیعیان منطقه شام از شرارتهای وی در امان خواهند بود:
▪️«السُّفْيَانِي...يَخْرُجُ بِالشَّامِ فَيَنْقَادُ لَهُ أَهْلُ الشَّامِ إِلَّا طَوَائِفُ مِنَ الْمُقِيمِينَ عَلَى الْحَقِّ يَعْصِمُهُمُ اللَّهُ مِنَ الْخُرُوجِ مَعَه»[17]
▪️بیشک، مصداق عبارت «طوائف من المقیمین علی الحق» در روایت مورد اشاره، شیعیان و پیروان امیرالمومنین علی بن ابیطالب میباشند که منطبق بر شیعیان منطقه شام (شیعه حزبالله لبنان و...) است، و ان شاء الله در هنگام تسلط حاکم آینده دمشق و همپیمان غربیها از شر همراهی و بیعت با لشکریان سفیانی و جبهه کفر و شیطان، در امان خواهند ماند.
▪️بنابراین گزاره فوق، دلالت بر این دارد «قبل از حضور سفیانی»، محور مقاومت شیعی در «جغرافیای ظهور» با تمهیدات لازم و آمادگیهای نظامی توانسته است، امنیت شیعیان ساکن منطقه شام را تضمین نماید.
➖➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
▪️و قبل از حضور سفیانی بر اریکه قدرت، ایرانیان و محور مقاومت شیعی، توانستهاند از طریق حضور در خاک سوریه، با یهودیان اسرائیل ساکن فلسطین، وارد جنگ شوند و شکست سختی را بر آنان تحمیل کنند[18].
▪️از اینرو سفیانی بعد از تسلط بر دمشق، با حمایت غربیها و برای کاهش نفوذ ایرانیان -که خطر و تهدید جدی برای رژیم اسرائیل است- اقدام خواهد کرد[19].
▪️بنابراین این تفکر که ایران نباید در فتنه شام دخالت میکرد، سخنی اشتباه است زیرا هرچند جنگ در سوریه، تحمیلی است اما نمیتوان وجود اراده آمریکا وصهیونیستها، پشت گروههای تروریستی مانند داعش انکار کرد.
▪️ایران و محور مقاومت شیعی به ناچار وارد منازعه فتنه شام گردید زیرا منافع ملی و انقلابی ایجاب میکند که از کیان مقاومت اسلامی و حریم اهلبیت در منطقه، قاطعانه حمایت شود.
▪️بنابراین، وظیفه شیعه، «قبل سفیانی» فرق دارد با «بعد سفیانی».
✅ پینوشت:
1. فتنه شام قبل از ظهور: بازیگران داخلی، منطقهای و بینالمللی، رجانیوز (لینک)
2. کلینی، الکافی، ج۵، ص۱۱۲.
3. صدوق، من لایحضره الفقیه، ج۳، ص۱۷۵. طوسی، تهذیب الأحکام، ج۶، ص۳۵۳. حر عاملی، وسائل الشیعه، ج۱۷، ص۱۰۲.
4. «قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ...إِنِّي كُنْتُ أَحْمِلُ السِّلَاحَ إِلَى أَهْلِ الشَّامِ فَأَبِيعُهُ مِنْهُمْ فَلَمَّا أَنْ عَرَّفَنِيَ اللَّهُ هَذَا الْأَمْرَ ضِقْتُ بِذَلِكَ وَ قُلْتُ لَا أَحْمِلُ إِلَى أَعْدَاءِ اللَّهِ فَقَالَ احْمِلْ إِلَيْهِمْ فَإِنَّ اللَّهَ يَدْفَعُ بِهِمْ عَدُوَّنَا وَ عَدُوَّكُمْ يَعْنِي الرُّومَ وَ بِعْهُمْ فَإِذَا كَانَتِ الْحَرْبُ بَيْنَنَا فَلَا تَحْمِلُوا» (کلینی، الکافی، ج۵، ص۱۱۲).
5. «السُّفْيَانِيُّ...يَسْتَوِيَ عَلَى مِنْبَرِ دِمَشْق» (نعمانی، الغیبة، ص۳۰۶. و مشابه آن: صدوق، کمالالدین و تمامالنعمة، ج۲، ص۶۵۱).
6. سفیانی در بازه زمانی «کمتر از دو سال» بر دمشق و سایر مناطق مورد منازعه در فتنه شام، مسلط خواهد شد و حکمرانی وی تا ظهور، ادامه خواهد داشت: «السُّفْیانِی مِنَ الْمَحْتُومِ...وَ مِنْ أَوَّلِ خُرُوجِهِ إِلَى آخِرِهِ خَمْسَةَ عَشَرَ شَهْراً» (نعمانی، الغیبة، ص۳۰۰).
7. «أَرْضُ الشَّامِ...یخْتَلِفُونَ...عَلَى ثَلَاثِ رَایاتٍ: رَایةِ الْأَصْهَبِ وَ رَایةِ الْأَبْقَعِ وَ رَایةِ السُّفْیانِی...فَیقْتَتِلُون» (نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰). «ثَلَاثَةُ بِالشَّامِ كُلُّهُمْ یطْلُبُ الْمُلْك» (طوسی، الغیبة، ص۴۶۳).
8. سفیانی در منطقه قرقیسیا، دیرالزور در شرق سوریه با «اخوان الترک» که از قبل تا «جزیرة الشام» پیشروی نظامی داشتهاند: «یسْتَقْبِلُ إِخْوَانُ التُّرْكِ حَتَّى ینْزِلُوا الْجَزِیرَة» (نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰. طوسی، الغیبة، ص۴۴۲. مفید، الإختصاص، ص۲۵۶) وارد جنگ خواهد شد: «يُقَاتِلُ السُّفْيَانِيُّ التُّرْكَ» (مقدسی شافعی، عقد الدرر فی أخبار المنتظر، ص۲۲۶. حنبلی، فرائد فوائد الفکر فی الإمام المهدی المنتظر، ص۲۸۷).
9. «أَلَسْتُمْ تَرَوْنَ أَعْدَاءَكُمْ یقْتَتِلُونَ فِی مَعَاصِی اللَّهِ وَ یقْتُلُ بَعْضُهُمْ بَعْضاً عَلَى الدُّنْیا دُونَكُمْ وَ أَنْتُمْ فِی بُیوتِكُمْ آمِنُونَ فِی عُزْلَةٍ عَنْهُمْ وَ كَفَى بِالسُّفْیانِی نَقِمَةً لَكُمْ مِنْ عَدُوِّكُمْ» (نعمانی، الغیبة، ص۳۰۰).
10. «الاصهب: أعداء العرب» (جوهری، الصحاح، ج۱، ص۱۶۶).
11. «الاصهب: تشریفها على سائرِ الإبلِ» (ابنسیده، المحکم و المحیط الاعظم، ج۴، ص۲۰۹).
12. «الابقع: العرب تنكح إماء الروم فیستعمل على الشام أولادهم و هم بین سواد العرب و بیاض الروم» (ابناثیر، النهایة فی غریب الحدیث و الأثر، ج۱، ص۱۴۶).
13. «اتَّقِ جَمْعَ الْأَصْهَب» (نیلی نجفی، سرور اهل الایمان، ص۳۱).
14. «السُّفْيَانِيُّ يُقَاتِلُ الْقَائِم» (صدوق، معانی الأخبار، ص۳۴۶).
15. «السُّفْيَانِيُّ... فِي عُنُقِهِ صَلِيبٌ» (طوسی، الغیبة، ص۴۶۳).
16. «إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا (اسراء، آیه8) يَعْنِي إِنْ عُدْتُمْ {الیهود} بِالسُّفْيَانِيِّ عُدْنَا بِالْقَائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّد» (قمی، تفسیر القمی، ج۲، ص۱۴).
17. نعمانی، الغیبة، ص۳۰۵.
18. راهبرد ایرانیان زمینهساز: دفاع از عراق و آزادی فلسطین، رجانیوز (لینک).
19. «السفیانی...يذهب إلى الروم لدفع الملك الخراسانى» (میرلوحی، کفایة المهتدی فی معرفة المهدی، ص۶۴۸).
20. فایل Pdf برای دانلود (لینک)
✅ متن مقاله به همراه «مستندات» در رجانیوز بخوانید:
rajanews.com/node/346859
➖➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
⭕️ نظر آیتالله خامنهای درباره «بداء و تغییر» در خروج سفیانی
✍️ مصطفی امیری
✅ نقلقول آقای رائفیپور منتسب به رهبری
▪️این روزها، کلیپی از آقای رائفیپور منتشر شده و در اظهاراتی منتسب به رهبر معظم، به نقل از عالمی، چنین نقل میکند که رهبری فرمودند: «سفیانی آنطور که در روایات آمده دیگر اثر نخواهد کرد. خون شهدای مدافع حرم، خیلی چیزها را تغییر داد»[1] یعنی بداء در «تفاصیل» نشانه حتمی ظهور.
▪️درحالیکه سابق بر این آقای رائفی پور، اظهارنظر متفاوت و البته به اشتباه درباره بداء داشتند: «ممکن است سفیانی نیاید اما ظهور اتفاق بیفتد»[2]. یعنی بداء در «اصل» نشانه حتمی ظهور.
▪️البته در این کلیپ اخیر، اشتباه قبلی را تا حدودی تصحیح کردند اما اینبار، مطلبی را هم به آیتالله خامنهای نسبت دادند[3] که صحت و سقم آن، ثابت نشده است و حتی در اظهارنظری غیررسمی، نفی گردید[4].
✅ بداء و تغییر در نشانههای ظهور
▪️به هر حال بحث «بداء در نشانههای ظهور» از مشکلالحدیث های مباحث مهدوی است.
▪️آیا تاکنون در تاریخ اسلام، شما موردی سراغ دارید که اهلبیت از مطلبی خبر داده باشند و آن موضوع اتفاق نیفتاده باشد؟ تغییر و بداء شده باشد؟
▪️داستان میثم تمار و آویزان کردن بر درخت نخل، که مخالفین امام علی تلاش کردند، آنچه امام معصوم خبر داده به وقوع نپیوندد اما سرانجام همان شد که نقل شده بود.
▪️حادثه کربلا و خبر دادن پیامبر از شهادت امام حسین، در واقع هشداری بود به امت اسلام، که اگر کوتاهی نمیکردند، شهادت ایشان رخ نمیداد اما آیا در اصل ماجرا، تغییر و بداء رخ داد؟
✅ دیدگاه برگزیده
▪️حدیث بداء در سفیانی را باید در کنار انبوه احادیث با مضامین عدم بداء در این نشانه حتمی، نگریست ازجمله:
▪️«كُنْتُ عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ فَجَرَى ذِكْرُ الْقَائِمِ فَقُلْتُ لَهُ أَرْجُو أَنْ يَكُونَ عَاجِلًا وَ لَا يَكُونَ سُفْيَانِيٌّ فَقَالَ لَا وَ اللَّهِ إِنَّهُ لَمِنَ الْمَحْتُومِ الَّذِي لَا بُدَّ مِنْهُ»[5].
▪️در واقع، وقتی اهلبیت از موضوعی خبر دادهاند، هرچند آن موضوع، قابلیت بداء دارد لکن در عمل، بداء و تغییر، محقق نخواهد شد. به عبارت دیگر: امکان بداء غیر از وقوع بداء است. و روایت امام جواد، ناظر بر «امکان» بداء است و نه «ضرورت» وقوع بداء در نشانههای ظهور.
▪️توضیح اینکه: طبق گزارش قرآن، یهودیان، توهم و اعتقاد داشتند که دستان خدا، بسته است. و بعد از اینکه جهان را آفرید و برخی از امور را متحقق ساخت، دیگر از تغییر آن، عاجر و ناتوان میشود (قالَتِ الْيَهُودُ: يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ)؛ اما قرآن با رد این دیدگاه یهود، فرمود: دستان خود شما، بسته است و دست خدا باز است (غُلَّتْ أَيْديهِمْ وَ لُعِنُوا بِما قالُوا بَلْ يَداهُ مَبْسُوطَتان) [6].
▪️گاهی تصور میشد که وقتی امر حتمی باشد، یعنی بر خدا هم حتمی است، «محتوم علی الله» و دیگر قابل تغییر نخواهد بود؛ خیر اینگونه نیست، بلکه «محتوم من الله» است، یعنی از طرف خدا حتمی است نه اینکه، دست خدا بسته باشد.
▪️از اینرو، روایت امام جواد، که میفرماید امکان بداء و تغییر در سفیانی نیز وجود دارد، اشاره به همین موضوع است. یعنی با اینکه سفیانی، از طرف خدا، حتمی میباشد (محتوم من الله)، البته تصور نکنید که بر خدا، حتمی شده است (محتوم علی الله)؛ دست خدا، بسته نیست.
▪️بداء در «تفاصیل» نشانههای ظهور که نوعی از ارتباط با فعل، رفتار و سلوک انسانها دارد، امکانپذیر است بدین معنا که اگر جبهه حق و شیعیان، آمادگی لازم را کسب کنند، تلفات و کشتهها در مواجهه با سفیانی، کمتر خواهد شد و صرفا در «تفاصیل و جزئیات» نشانه حتمی سفیانی، بداء و تغییر، ممکن است. ولکن در فرض عدم همراهی مردم، آنچه اهلبیت فرمودند، دقیقا اتفاق خواهد افتاد.
▪️لکن در دیگر علائم حتمی مثل ندای آسمانی که معیار تشخیص امام مهدی است و قابلیت مشابهسازی هم ندارد و فقط یکبار در همه ادوار تاریخ، آن هم به فاصله چند ماه مانده به قیام حضرت، رخ خواهد داد، بداء هرچند در مقام اثبات، احتمال دارد لکن در مقام ثبوت، بداءپذیر نیست. زیرا متعلق آن افعال انسانها نیست بلکه از سنن الهی است.
▪️بنابراین، نقلقول آقای رائفی پور از رهبری، صرفنظر از اینکه چقدر مُستند است یا خیر؟؛ از نظر علمی، مبتنی بر دیدگاهی است که بیان میدارد: در «تفاصیل» نشانههای حتمی همچون سفیانی، امکان بداء و تغییر وجود دارد.
▪️البته بحث بداء را در کانال، به تفصیل مطرح کردیم[7].
✅ پینوشت:
1. https://t.me/Monji_EmamMahdi/20779
2. https://t.me/Monji_EmamMahdi/17779
3. https://t.me/masaf/95925
4. https://t.me/Monji_EmamMahdi/23642
5. نعمانی، الغیبة، ص۳۰۱.
6. سوره مائده، آیه۶۴.
7. https://t.me/asrzohur110/353
8. https://t.me/asrzohur110/354
9. https://t.me/asrzohur110/355
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @ASRZOHUR110
15.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ «مکه و مدینه»ِ بنسلمان
▪️ستارگان موسیقی جهان عرب در عربستان گرد آمدند و در برنامههای «موسم ریاض»، خوانندههای مشهور به اجرای کنسرت پرداختند.
▪️نانسی عجرم، خواننده مشهور رقص و آواز، نیز برای «اولینبار» در شهر مدینةالنبی، به اجرای کنسرت پرداخت.
▪️احادیثی در باب بروز فسق و فجور در عربستان در کتب معتبر ذکر شده، البته هرچند، فساد کموبیش بوده ولیکن به اعتراف رسانههای سعودی، برخی موارد برای «اولینبار» در حال رخ دادن است:
▪️«رَأَيْتَ الْحَرَمَيْنِ يُعْمَلُ فِيهِمَا بِمَا لَايُحِبُّ اللَّهُ لَايَمْنَعُهُمْ مَانِعٌ وَ لَا يَحُولُ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ الْعَمَلِ الْقَبِيحِ أَحَدٌ وَ رَأَيْتَ الْمَعَازِفَ ظَاهِرَةً فِي الْحَرَمَيْن»(کلینی، الکافی، ج۸، ص۴۰).
▪️در مكه و مدينه کارهای میشود كه خداوند دوست ندارد و كسى هم نيست كه مانع شود و هيچكس آنها را از اين عمل زشت بازنمىدارد. زنان رقاصه، ساز و آواز در مکه و مدینه ظاهر میشوند.
▪️سخن بسیار است در حوادث عربستان، اما اجمالا بشارتی برای همگان: پیشیبینی میشود، بنسلمان ابتدا مخالفین اش را به قتل میرساند و سپس خود نیز به قتل خواهد رسید.
🆔 @ASRZOHUR110
⭕️ زمان «اولین» نشانه حتمی ظهور / سال خروج «سفیانی»: سال «فرد» یا «زوج» قمری؟
✍️ مصطفی امیری
▪️بعد مشارکت اردن در حمله آمریکا به عراق و سوریه، در فضای توئیتر و شبکههای اجتماعی، اخباری مبنی بر خروج سفیانی و حتی «مصداقیابی» تلویحی و آشکار انجام گردید که بهتر بود این کار صورت نگیرد.
▪️ضمن اینکه هنوز «حوادث قبل خروج سفیانی» رخ نداده است.
▪️از سوی دیدگاه «خروج سفیانی در سال فرد قمری»، صرفا در حد احتمال است و ممکن است اشتباه باشد. زیرا دیدگاه دیگری نیز در این باره وجود دارد.
▪️توضیح اینکه: در اینکه فاصله سفیانی تا ظهور، شش ماه یا پانزده ماه است؟ اختلاف است[1].
▪️هرکدام، ادله قوی دارند. چه بسا، واقعا همان شش ماه، درست باشد.
▪️اگر قائل به ۶ماه پایانی باشیم، خروج سفیانی در ماه رجب، سال زوج قمری است
▪️اگر قائل به ۱۵ماه پایانی باشیم، خروج سفیانی در ماه رجب سال فرد قمری است.
▪️بنابراین تا رجب هرسال قمری، باید حوادث قبل خروج سفیانی را رصد نمود[2].
🔹فاصله «سفیانی تا ظهور»، شش ماه یا پانزده ماه؟:
1. https://t.me/asrzohur110/424
🔸«ترتیب حوادث» از خروج سفیانی تا ظهور:
2. https://t.me/asrzohur110/427
🆔 @ASRZOHUR110