▪️و قبل از حضور سفیانی بر اریکه قدرت، ایرانیان و محور مقاومت شیعی، توانستهاند از طریق حضور در خاک سوریه، با یهودیان اسرائیل ساکن فلسطین، وارد جنگ شوند و شکست سختی را بر آنان تحمیل کنند[18].
▪️از اینرو سفیانی بعد از تسلط بر دمشق، با حمایت غربیها و برای کاهش نفوذ ایرانیان -که خطر و تهدید جدی برای رژیم اسرائیل است- اقدام خواهد کرد[19].
▪️بنابراین این تفکر که ایران نباید در فتنه شام دخالت میکرد، سخنی اشتباه است زیرا هرچند جنگ در سوریه، تحمیلی است اما نمیتوان وجود اراده آمریکا وصهیونیستها، پشت گروههای تروریستی مانند داعش انکار کرد.
▪️ایران و محور مقاومت شیعی به ناچار وارد منازعه فتنه شام گردید زیرا منافع ملی و انقلابی ایجاب میکند که از کیان مقاومت اسلامی و حریم اهلبیت در منطقه، قاطعانه حمایت شود.
▪️بنابراین، وظیفه شیعه، «قبل سفیانی» فرق دارد با «بعد سفیانی».
✅ پینوشت:
1. فتنه شام قبل از ظهور: بازیگران داخلی، منطقهای و بینالمللی، رجانیوز (لینک)
2. کلینی، الکافی، ج۵، ص۱۱۲.
3. صدوق، من لایحضره الفقیه، ج۳، ص۱۷۵. طوسی، تهذیب الأحکام، ج۶، ص۳۵۳. حر عاملی، وسائل الشیعه، ج۱۷، ص۱۰۲.
4. «قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ...إِنِّي كُنْتُ أَحْمِلُ السِّلَاحَ إِلَى أَهْلِ الشَّامِ فَأَبِيعُهُ مِنْهُمْ فَلَمَّا أَنْ عَرَّفَنِيَ اللَّهُ هَذَا الْأَمْرَ ضِقْتُ بِذَلِكَ وَ قُلْتُ لَا أَحْمِلُ إِلَى أَعْدَاءِ اللَّهِ فَقَالَ احْمِلْ إِلَيْهِمْ فَإِنَّ اللَّهَ يَدْفَعُ بِهِمْ عَدُوَّنَا وَ عَدُوَّكُمْ يَعْنِي الرُّومَ وَ بِعْهُمْ فَإِذَا كَانَتِ الْحَرْبُ بَيْنَنَا فَلَا تَحْمِلُوا» (کلینی، الکافی، ج۵، ص۱۱۲).
5. «السُّفْيَانِيُّ...يَسْتَوِيَ عَلَى مِنْبَرِ دِمَشْق» (نعمانی، الغیبة، ص۳۰۶. و مشابه آن: صدوق، کمالالدین و تمامالنعمة، ج۲، ص۶۵۱).
6. سفیانی در بازه زمانی «کمتر از دو سال» بر دمشق و سایر مناطق مورد منازعه در فتنه شام، مسلط خواهد شد و حکمرانی وی تا ظهور، ادامه خواهد داشت: «السُّفْیانِی مِنَ الْمَحْتُومِ...وَ مِنْ أَوَّلِ خُرُوجِهِ إِلَى آخِرِهِ خَمْسَةَ عَشَرَ شَهْراً» (نعمانی، الغیبة، ص۳۰۰).
7. «أَرْضُ الشَّامِ...یخْتَلِفُونَ...عَلَى ثَلَاثِ رَایاتٍ: رَایةِ الْأَصْهَبِ وَ رَایةِ الْأَبْقَعِ وَ رَایةِ السُّفْیانِی...فَیقْتَتِلُون» (نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰). «ثَلَاثَةُ بِالشَّامِ كُلُّهُمْ یطْلُبُ الْمُلْك» (طوسی، الغیبة، ص۴۶۳).
8. سفیانی در منطقه قرقیسیا، دیرالزور در شرق سوریه با «اخوان الترک» که از قبل تا «جزیرة الشام» پیشروی نظامی داشتهاند: «یسْتَقْبِلُ إِخْوَانُ التُّرْكِ حَتَّى ینْزِلُوا الْجَزِیرَة» (نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰. طوسی، الغیبة، ص۴۴۲. مفید، الإختصاص، ص۲۵۶) وارد جنگ خواهد شد: «يُقَاتِلُ السُّفْيَانِيُّ التُّرْكَ» (مقدسی شافعی، عقد الدرر فی أخبار المنتظر، ص۲۲۶. حنبلی، فرائد فوائد الفکر فی الإمام المهدی المنتظر، ص۲۸۷).
9. «أَلَسْتُمْ تَرَوْنَ أَعْدَاءَكُمْ یقْتَتِلُونَ فِی مَعَاصِی اللَّهِ وَ یقْتُلُ بَعْضُهُمْ بَعْضاً عَلَى الدُّنْیا دُونَكُمْ وَ أَنْتُمْ فِی بُیوتِكُمْ آمِنُونَ فِی عُزْلَةٍ عَنْهُمْ وَ كَفَى بِالسُّفْیانِی نَقِمَةً لَكُمْ مِنْ عَدُوِّكُمْ» (نعمانی، الغیبة، ص۳۰۰).
10. «الاصهب: أعداء العرب» (جوهری، الصحاح، ج۱، ص۱۶۶).
11. «الاصهب: تشریفها على سائرِ الإبلِ» (ابنسیده، المحکم و المحیط الاعظم، ج۴، ص۲۰۹).
12. «الابقع: العرب تنكح إماء الروم فیستعمل على الشام أولادهم و هم بین سواد العرب و بیاض الروم» (ابناثیر، النهایة فی غریب الحدیث و الأثر، ج۱، ص۱۴۶).
13. «اتَّقِ جَمْعَ الْأَصْهَب» (نیلی نجفی، سرور اهل الایمان، ص۳۱).
14. «السُّفْيَانِيُّ يُقَاتِلُ الْقَائِم» (صدوق، معانی الأخبار، ص۳۴۶).
15. «السُّفْيَانِيُّ... فِي عُنُقِهِ صَلِيبٌ» (طوسی، الغیبة، ص۴۶۳).
16. «إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا (اسراء، آیه8) يَعْنِي إِنْ عُدْتُمْ {الیهود} بِالسُّفْيَانِيِّ عُدْنَا بِالْقَائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّد» (قمی، تفسیر القمی، ج۲، ص۱۴).
17. نعمانی، الغیبة، ص۳۰۵.
18. راهبرد ایرانیان زمینهساز: دفاع از عراق و آزادی فلسطین، رجانیوز (لینک).
19. «السفیانی...يذهب إلى الروم لدفع الملك الخراسانى» (میرلوحی، کفایة المهتدی فی معرفة المهدی، ص۶۴۸).
20. فایل Pdf برای دانلود (لینک)
✅ متن مقاله به همراه «مستندات» در رجانیوز بخوانید:
rajanews.com/node/346859
➖➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
⭕️ نظر آیتالله خامنهای درباره «بداء و تغییر» در خروج سفیانی
✍️ مصطفی امیری
✅ نقلقول آقای رائفیپور منتسب به رهبری
▪️این روزها، کلیپی از آقای رائفیپور منتشر شده و در اظهاراتی منتسب به رهبر معظم، به نقل از عالمی، چنین نقل میکند که رهبری فرمودند: «سفیانی آنطور که در روایات آمده دیگر اثر نخواهد کرد. خون شهدای مدافع حرم، خیلی چیزها را تغییر داد»[1] یعنی بداء در «تفاصیل» نشانه حتمی ظهور.
▪️درحالیکه سابق بر این آقای رائفی پور، اظهارنظر متفاوت و البته به اشتباه درباره بداء داشتند: «ممکن است سفیانی نیاید اما ظهور اتفاق بیفتد»[2]. یعنی بداء در «اصل» نشانه حتمی ظهور.
▪️البته در این کلیپ اخیر، اشتباه قبلی را تا حدودی تصحیح کردند اما اینبار، مطلبی را هم به آیتالله خامنهای نسبت دادند[3] که صحت و سقم آن، ثابت نشده است و حتی در اظهارنظری غیررسمی، نفی گردید[4].
✅ بداء و تغییر در نشانههای ظهور
▪️به هر حال بحث «بداء در نشانههای ظهور» از مشکلالحدیث های مباحث مهدوی است.
▪️آیا تاکنون در تاریخ اسلام، شما موردی سراغ دارید که اهلبیت از مطلبی خبر داده باشند و آن موضوع اتفاق نیفتاده باشد؟ تغییر و بداء شده باشد؟
▪️داستان میثم تمار و آویزان کردن بر درخت نخل، که مخالفین امام علی تلاش کردند، آنچه امام معصوم خبر داده به وقوع نپیوندد اما سرانجام همان شد که نقل شده بود.
▪️حادثه کربلا و خبر دادن پیامبر از شهادت امام حسین، در واقع هشداری بود به امت اسلام، که اگر کوتاهی نمیکردند، شهادت ایشان رخ نمیداد اما آیا در اصل ماجرا، تغییر و بداء رخ داد؟
✅ دیدگاه برگزیده
▪️حدیث بداء در سفیانی را باید در کنار انبوه احادیث با مضامین عدم بداء در این نشانه حتمی، نگریست ازجمله:
▪️«كُنْتُ عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ فَجَرَى ذِكْرُ الْقَائِمِ فَقُلْتُ لَهُ أَرْجُو أَنْ يَكُونَ عَاجِلًا وَ لَا يَكُونَ سُفْيَانِيٌّ فَقَالَ لَا وَ اللَّهِ إِنَّهُ لَمِنَ الْمَحْتُومِ الَّذِي لَا بُدَّ مِنْهُ»[5].
▪️در واقع، وقتی اهلبیت از موضوعی خبر دادهاند، هرچند آن موضوع، قابلیت بداء دارد لکن در عمل، بداء و تغییر، محقق نخواهد شد. به عبارت دیگر: امکان بداء غیر از وقوع بداء است. و روایت امام جواد، ناظر بر «امکان» بداء است و نه «ضرورت» وقوع بداء در نشانههای ظهور.
▪️توضیح اینکه: طبق گزارش قرآن، یهودیان، توهم و اعتقاد داشتند که دستان خدا، بسته است. و بعد از اینکه جهان را آفرید و برخی از امور را متحقق ساخت، دیگر از تغییر آن، عاجر و ناتوان میشود (قالَتِ الْيَهُودُ: يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ)؛ اما قرآن با رد این دیدگاه یهود، فرمود: دستان خود شما، بسته است و دست خدا باز است (غُلَّتْ أَيْديهِمْ وَ لُعِنُوا بِما قالُوا بَلْ يَداهُ مَبْسُوطَتان) [6].
▪️گاهی تصور میشد که وقتی امر حتمی باشد، یعنی بر خدا هم حتمی است، «محتوم علی الله» و دیگر قابل تغییر نخواهد بود؛ خیر اینگونه نیست، بلکه «محتوم من الله» است، یعنی از طرف خدا حتمی است نه اینکه، دست خدا بسته باشد.
▪️از اینرو، روایت امام جواد، که میفرماید امکان بداء و تغییر در سفیانی نیز وجود دارد، اشاره به همین موضوع است. یعنی با اینکه سفیانی، از طرف خدا، حتمی میباشد (محتوم من الله)، البته تصور نکنید که بر خدا، حتمی شده است (محتوم علی الله)؛ دست خدا، بسته نیست.
▪️بداء در «تفاصیل» نشانههای ظهور که نوعی از ارتباط با فعل، رفتار و سلوک انسانها دارد، امکانپذیر است بدین معنا که اگر جبهه حق و شیعیان، آمادگی لازم را کسب کنند، تلفات و کشتهها در مواجهه با سفیانی، کمتر خواهد شد و صرفا در «تفاصیل و جزئیات» نشانه حتمی سفیانی، بداء و تغییر، ممکن است. ولکن در فرض عدم همراهی مردم، آنچه اهلبیت فرمودند، دقیقا اتفاق خواهد افتاد.
▪️لکن در دیگر علائم حتمی مثل ندای آسمانی که معیار تشخیص امام مهدی است و قابلیت مشابهسازی هم ندارد و فقط یکبار در همه ادوار تاریخ، آن هم به فاصله چند ماه مانده به قیام حضرت، رخ خواهد داد، بداء هرچند در مقام اثبات، احتمال دارد لکن در مقام ثبوت، بداءپذیر نیست. زیرا متعلق آن افعال انسانها نیست بلکه از سنن الهی است.
▪️بنابراین، نقلقول آقای رائفی پور از رهبری، صرفنظر از اینکه چقدر مُستند است یا خیر؟؛ از نظر علمی، مبتنی بر دیدگاهی است که بیان میدارد: در «تفاصیل» نشانههای حتمی همچون سفیانی، امکان بداء و تغییر وجود دارد.
▪️البته بحث بداء را در کانال، به تفصیل مطرح کردیم[7].
✅ پینوشت:
1. https://t.me/Monji_EmamMahdi/20779
2. https://t.me/Monji_EmamMahdi/17779
3. https://t.me/masaf/95925
4. https://t.me/Monji_EmamMahdi/23642
5. نعمانی، الغیبة، ص۳۰۱.
6. سوره مائده، آیه۶۴.
7. https://t.me/asrzohur110/353
8. https://t.me/asrzohur110/354
9. https://t.me/asrzohur110/355
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @ASRZOHUR110
15.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ «مکه و مدینه»ِ بنسلمان
▪️ستارگان موسیقی جهان عرب در عربستان گرد آمدند و در برنامههای «موسم ریاض»، خوانندههای مشهور به اجرای کنسرت پرداختند.
▪️نانسی عجرم، خواننده مشهور رقص و آواز، نیز برای «اولینبار» در شهر مدینةالنبی، به اجرای کنسرت پرداخت.
▪️احادیثی در باب بروز فسق و فجور در عربستان در کتب معتبر ذکر شده، البته هرچند، فساد کموبیش بوده ولیکن به اعتراف رسانههای سعودی، برخی موارد برای «اولینبار» در حال رخ دادن است:
▪️«رَأَيْتَ الْحَرَمَيْنِ يُعْمَلُ فِيهِمَا بِمَا لَايُحِبُّ اللَّهُ لَايَمْنَعُهُمْ مَانِعٌ وَ لَا يَحُولُ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ الْعَمَلِ الْقَبِيحِ أَحَدٌ وَ رَأَيْتَ الْمَعَازِفَ ظَاهِرَةً فِي الْحَرَمَيْن»(کلینی، الکافی، ج۸، ص۴۰).
▪️در مكه و مدينه کارهای میشود كه خداوند دوست ندارد و كسى هم نيست كه مانع شود و هيچكس آنها را از اين عمل زشت بازنمىدارد. زنان رقاصه، ساز و آواز در مکه و مدینه ظاهر میشوند.
▪️سخن بسیار است در حوادث عربستان، اما اجمالا بشارتی برای همگان: پیشیبینی میشود، بنسلمان ابتدا مخالفین اش را به قتل میرساند و سپس خود نیز به قتل خواهد رسید.
🆔 @ASRZOHUR110
⭕️ زمان «اولین» نشانه حتمی ظهور / سال خروج «سفیانی»: سال «فرد» یا «زوج» قمری؟
✍️ مصطفی امیری
▪️بعد مشارکت اردن در حمله آمریکا به عراق و سوریه، در فضای توئیتر و شبکههای اجتماعی، اخباری مبنی بر خروج سفیانی و حتی «مصداقیابی» تلویحی و آشکار انجام گردید که بهتر بود این کار صورت نگیرد.
▪️ضمن اینکه هنوز «حوادث قبل خروج سفیانی» رخ نداده است.
▪️از سوی دیدگاه «خروج سفیانی در سال فرد قمری»، صرفا در حد احتمال است و ممکن است اشتباه باشد. زیرا دیدگاه دیگری نیز در این باره وجود دارد.
▪️توضیح اینکه: در اینکه فاصله سفیانی تا ظهور، شش ماه یا پانزده ماه است؟ اختلاف است[1].
▪️هرکدام، ادله قوی دارند. چه بسا، واقعا همان شش ماه، درست باشد.
▪️اگر قائل به ۶ماه پایانی باشیم، خروج سفیانی در ماه رجب، سال زوج قمری است
▪️اگر قائل به ۱۵ماه پایانی باشیم، خروج سفیانی در ماه رجب سال فرد قمری است.
▪️بنابراین تا رجب هرسال قمری، باید حوادث قبل خروج سفیانی را رصد نمود[2].
🔹فاصله «سفیانی تا ظهور»، شش ماه یا پانزده ماه؟:
1. https://t.me/asrzohur110/424
🔸«ترتیب حوادث» از خروج سفیانی تا ظهور:
2. https://t.me/asrzohur110/427
🆔 @ASRZOHUR110
☑️ «ترتیب حوادث» از سفیانی تا ظهور
▪️اگر فاصله سفیانی تا ظهور، پانزده ماه باشد، چه رویدادهای در انتظار است؟
✍️ مصطفی امیری
▪️«ترتیب حوادث» نشانههای حتمی ظهور، مطابق دیدگاه دوم، چنین است:
1. سفیانی در ماه رجب سال «فرد» قمری، خروج میکند، و شش ماه طول میکشد تا بر سوریه و الکورالخمس شامات، تسلط پیدا کند.
2. سپس نُه ماه تا ظهور، حکومت میکند و در این مدت (از ماه رجب تا ماه رمضان)، ابتدا در جنگ قرقیسیاء که از قبل برپا شده بود، شرکت میکند و با غلبه بر رقباء، عزم حمله به عراق حمله میکند. بغداد سقوط کرده و کوفه آماج حمله سفیانی موردحمایت غربیها قرار میگیرد. آنگاه لشکر یمانی و خراسانی، اولین شکست را بر سفیانی تحمیل میکنند.
3. در جمعه شب قدر ماه رمضان سال «زوج» قمری، ندای آسمانی شنیده میشود و ظهور امام عصر که به منزله پایان عصر غیبت کبری است، رخ میدهد اما امکان ارتباط خاص با امام عصر تنها برای معتمدین و نائبین خاص همچون نفسزکیه، امکانپذیر خواهد بود.
3. در ماه ذیالحجۀ سال «زوج» قمری، شهادت و قتل نفس زکیه توسط حکومت عربستان، اتفاق میافتد.
4. سپس حادثه خسف و فرو رفتن لشکر سفیانی در بیداء بین مکه و مدینه، همه جهانیان را متعجب میسازد.
5. سه ماه و هفده روز بعد از ندای آسمانی، واقعه شریف قیام علنی و ظهور امام مهدی در شنبه عاشورای ماه محرم سال «فرد» قمری، برای همه جهانیان رخ میدهد.
▪️این ترتیب حوادث تا ظهور، مطابق دیدگاه استاد جلالالدین الصغیر، میباشد.
▪️لکن، در فرض قبول «دیدگاه اول»، ترتیب حوادث و زمان نشانههای حتمی ظهور نیز فرق خواهد کرد که در نوشتار جداگانهای، بررسی خواهد شد.
#سفیانی
#ظهور
➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
⭕️ فاصله «سفیانی تا ظهور»: شش ماه یا پانزده ماه؟
✍️ مصطفی امیری
☑️ دیدگاه اول: بین سفیانی تا ظهور، «شش ماه» فاصله است
▪️ثابت و یقینی است امام عصر در عاشورای محرم سال فرد قمری، از کنار کعبه در مکه مکرمه، قیام علنی میفرمایند.
▪️و از سوی، صیحه آسمانی در ماه رمضان قبل از آن است،
▪️در نتیجه ابتدا سفیانی در ماه رجب سال زوج قمری، خروج میکند
▪️و سپس ندای آسمانی در ماه رمضان همان سال زوج قمری به وقوع میپیوندد
▪️و سپس در ماه محرم سال فرد قمری، قیام علنی امام عصر، شکل خواهد گرفت.[1]
☑️ دیدگاه دوم: بین سفیانی تا ظهور، «پانزده ماه» فاصله است
▪️امام عصر در ماه رمضان و در شب قدر (۲۳ماه رمضان)، ظهور میفرمایند.
▪️و آنگاه در عاشورای ماه محرم قیام (خروج) علنی خویش را به عموم جهانیان اعلام می فرمایند.
▪️طبق این مبنا، از آنجا که سفیانی در ماه رجب خروج میکند و حضرت ۱۵ماه بعد (به مدت حمل ناقه) در ماه رمضان، ظهور میفرمایند و سپس در دهم عاشورا ماه محرم، قیام و خروج خویش را به جهانیان اعلام می کنند.
▪️درنتیجه بین خروج سفیانی و (قیام امام مهدی، حدود ۱۸ماه و ۱۷روز فاصله است (۱۵ماه + ۳ماه و ۱۷روز).
▪️طبق دیدگاه دوم، ابتدا سفیانی در ماه رجب سال فرد قمری، خروج میکند
▪️آنگاه امام مهدی در جمعه شب قدر ماه رمضان سال زوج قمری، ظهور که به منزله پایان عصر غیبت کبری است و امکان ارتباط خاص و مستقیم امام عصر تنها برای معتمدین و نائیان خاص امام عصر همچون نفسزکیه، امکانپذیر خواهد بود
▪️و در نهایت در شنبه عاشورای ماه محرم سال فرد قمری، خروج و قیام علنی امام مهدی برای تمام جهانیان از کنار کعبه در مکه مکرمه، اتفاق خواهد افتاد.[2]
☑️ گفتگو در اینباره، «ثمره علمی» دارد
▪️بدین معنا که اگر قائل به دیدگاه اول (شش ماه پایانی) باشیم، سفیانی در سال «زوج» قمری، خروج میکند
▪️اما اگر قائل به دیدگاه دوم (پانزده ماه پایانی) باشیم، سفیانی در سال «فرد» قمری، خروج میکند.
☑️ سال خروج «سفیانی»: سال فرد یا زوج؟
▪️آنچه یقینی است «صیحه آسمانی»، در ماه رمضان سال «زوج» قمری رخ میدهد و «قیام علنی» امام در ماه محرم سال «فرد» قمری خواهد بود.
▪️اما در سال خروج «سفیانی»، بین کارشناسان اختلاف است.
▪️در فرض قبول دیدگاه اول: (بین سفیانی تا ظهور، شش ماه فاصله است)، در این صورت، «سفیانی» در ماه رجب سال «زوج» قمری خروج خواهد کرد.
▪️در فرض پذیرش دیدگاه دوم (بین سفیانی تا ظهور، پانزده ماه فاصله است)، در این صورت، سفیانی در ماه رجب سال «فرد» قمری خروج خواهد کرد.
▪️قائلین به دیدگاه آقای کورانی، منتظر خروج سفیانی در سال زوج قمری خواهند بود.
▪️قائلین به دیدگاه استاد جلالالدین الصغیر، منتظر خروج سفیانی در سال فرد قمری خواهند بود.
▪️اینکه کدام دیدگاه، صحیح است باید در جای خود بررسی و تحلیل شود اما هر کدام ادله قوی دارند. بنابراین، در «ماه رجب هر سال»، باید حوادث «قبل از خروج» سفیانی را رصد و بررسی نمود.
☑️ پینوشت:
1. دیدگاه مرکز تخصصی مهدویت نجفاشرف: بین سفیانی تا ظهور، شش ماه فاصله است: «السفياني فيكون خروجه في شهر رجب...فنحسب ١٥ شهراً لمقتله، فيكون ظهور الإمام قبل انتهاء هذه الخمسة عشر شهراً»(لینک)؛ «السفیانی ستكون نهايته على يدي الإمام المهدي بعد خمسة عشر شهراً من بداية خروجه»(لینک).
2. دیدگاه استاد جلالالدین الصغیر: بین سفیانی تا ظهور، پانزده ماه فاصله است (لینک).
#سفیانی
#ظهور
➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
⭕️ فاصله خروج «سفیانی» تا ظهور «امام مهدی» / نقد دیدگاه شش ماه پایانی
✍️ مصطفی امیری
☑️ بین ظهور و قیام، فرقی نیست
▪️دیدگاه «شش ماه پایانی» مبتنی بر این است که بین ظهور و قیام حضرت، تفاوتی وجود ندارد.
▪️اگر بر این مبنا باشیم، نتیجه میگیریم شش ماه قبل از ظهور و خروج (قیام) حضرت، یعنی در ماه رجب، سفیانی و یمانی و خراسانی، در دو جبهه مقابل، قیام خویش را علیه یکدیگر آغاز خواهند کرد.
▪️پس بین خروج سفیانی (در ماه رجب) تا ظهور و قیام امام عصر (در ماه محرم)، شش ماه فاصله است (تصویر #اول).
☑️ بین ظهور و قیام، فرق است
▪️دیدگاه «پانزده ماه پایانی» مبتنی بر این است که بین ظهور و قیام حضرت، تفاوت وجود دارد.
▪️بدین صورت که امام عصر در ماه رمضان و در شب قدر، «ظهور» میفرمایند و آنگاه در عاشورای ماه محرم «قیام و خروج علنی» خویش را به عموم جهانیان اعلام میفرمایند.
▪️طبق این مبنا، از آنجا که سفیانی در ماه رجب خروج میکند و حضرت ۱۵ماه بعد (به مدت حمل ناقه) در ماه رمضان، ظهور میفرمایند. و سپس در دهم عاشورا ماه محرم، قیام و خروج خویش را به جهانیان اعلام میکنند؛ پس بین خروج سفیانی و خروج و قیام امام مهدی، حدود ۱۸ماه و ۱۷روز فاصله است. (۱۵ ماه + ۳ ماه و ۱۷ روز).
▪️بنابراین، ابتدا سفیانی در ماه رجب سال «فرد» قمری، خروج میکند و بعد امام مهدی در جمعه شب قدر ماه رمضان سال «زوج» قمری، ظهور که به معنای پایان عصر غیبت کبری است و البته امکان ارتباط با امام عصر تنها برای معتمدین و نائیان خاص امام عصر همچون نفس زکیه، امکانپذیر خواهد بود و در نهایت در شنبه عاشورای ماه محرم سال فرد قمری، خروج و قیام علنی امام مهدی برای تمام جهانیان، اتفاق خواهد افتاد (تصویر #دوم).
☑️ نقد دیدگاه شش ماه پایانی
▪️دیدگاه اول (بین سفیانی تا ظهور، ششماه فاصله است)، با ابهامات و مشکلاتی روبرو است و آن اینکه:
▪️1. در صورت التزام به این دیدگاه، بایستی حوادثی چون: جنگ قرقیسیا و حمله لشکر سفیانی به عراق، بعد از ظهور امام عصر (بعد از ماه محرم)، رخ دهد، در حالیکه همگان میدانند، این حوادث، قبل از ظهور امام عصر است و نه بعد از ظهور. زیرا سفیانی، در ماه رجب خروج میکند و به مدت شش ماه میجنگد و در این مدت، تنها و فقط بر منطقه شام و سوریه، مسلط میشود و بعد از ۶ماه (بعد از محرم)، آنگاه در جنگ قرقیسیا، شرکت میکند و سپس به عراق حمله میکند. پس آیا منطقی است، امام عصر، شش ماه بعد از خروج سفیانی، یعنی در ماه محرم همان سال، ظهور کرده باشند ولی هنوز، سفیانی به عراق و عربستان حمله نکرده باشد؟
▪️2. و نیز اشکال دیگر اینکه: اگر ملتزم به دیدگاه اول شویم، باید چنین باشد: در حالیکه، هنوز سفیانی بر مناطق پنجگانه شام و سوریه، مسلط نشده است اما لشکر اعزامی سفیانی به عربستان، دچار خسف بیداء میشود. آیا این امر، منطقی است؟ زیرا هنوز سفیانی به عربستان، لشکر نظامی اعزام نکرده است تا چه رسد به خسف این لشکر در بین مکه و مدینه.
▪️بنابراین طبق دیدگاه دوم، سفیانی در سال فرد قمری و صحیه ندای آسمانی و ظهور در سال زوج قمری و قیام امام مهدی در سال فرد قمری، خواهد بود.
▪️متن کامل این مقاله به همراه استنادات و احادیث، از لینک زیر بخوانید:
http://mshrgh.ir/622969
http://rajanews.com/node/250156
▪️تصویر دیدگاه اول و دوم:
https://t.me/Monji_EmamMahdi/19398
#سفیانی
#ظهور
➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
⭕️ سال خروج «سفیانی»: سال «فرد یا زوج» قمری؟ / زمان «اولین» نشانه حتمی ظهور
✍️ مصطفی امیری
▪️زمان خروج سفیانی: در سال «فرد یا زوج» قمری؟ کدام صحیح است؟ سه موضوع، تاثیر اصلی در اتخاذ مبنا دارد:
☑️ اشاره
▪️اگر قائل به دیدگاه اول (شش ماه پایانی) باشیم، سفیانی در سال «زوج» قمری، خروج میکند.
▪️اما اگر قائل به دیدگاه دوم (پانزده ماه پایانی) باشیم، سفیانی در سال «فرد» قمری، خروج میکند.
☑️ دیدگاه «مرکز تخصصی مهدویت» نجفاشراف
▪️بین سفیانی تا ظهور، شش ماه، فاصله است.
☑️ دیدگاه استاد جلالالدین الصغیر
▪️بین سفیانی تا ظهور، پانزده ماه، فاصله است
▪️اینکه کدام دیدگاه، صحیح است؟ در واقع، سه موضوع، تاثیر اصلی در «اتخاذ مبنا» دارد:
☑️ الف. تفسیر عبارت «من اوله الی آخره»
▪️در احادیث، ذکر شده است، سفیانی در ماه رجب خروج میکند و از اول تا آخر، پانزده ماه است و یک روز هم بر آن افزوده نمیشود:
▪️السُّفْيَانِيُّ مِنَ الْمَحْتُومِ وَ خُرُوجُهُ فِي رَجَبٍ وَ مِنْ أَوَّلِ خُرُوجِهِ إِلَى آخِرِهِ خَمْسَةَ عَشَرَ شَهْراً سِتَّةُ أَشْهُرٍ يُقَاتِلُ فِيهَا فَإِذَا مَلَكَ الْكُوَرَ الْخَمْسَ مَلَكَ تِسْعَةَ أَشْهُرٍ وَ لَمْ يَزِدْ عَلَيْهَا يَوْماً
▪️در حدیث فوق، عبارت «مِنْ أَوَّلِ خُرُوجِهِ إِلَى آخِرِه»، مقصود چیست: از اول تا پایان سفیانی؟ یا از اول تا ظهور؟ کدام؟
▪️قائلین به دیدگاه اول، بین سفیانی تا ظهور، شش ماه فاصله است، معتقدند این عبارت: «از خروج سفیانی تا پایان سفیانی»، مقصود است.
▪️اما قائلین به دیدگاه دوم، بین سفیانی تا ظهور، پانزده ماه فاصله است، معتقدند این عبارت، «از خروج سفیانی تا ظهور»، مقصود است.
☑️ ب. تفسیر عبارت «ستة اشهر یقاتل»
▪️در احادیث ذکر شده است، سفیانی شش ماه میجنگد و نُه ماه حکومت میکند:
▪️السُّفْيَانِيُّ مِنَ الْمَحْتُومِ...سِتَّةُ أَشْهُرٍ يُقَاتِلُ فِيهَا فَإِذَا مَلَكَ الْكُوَرَ الْخَمْسَ مَلَكَ تِسْعَةَ أَشْهُرٍ وَ لَمْ يَزِدْ عَلَيْهَا يَوْماً.
▪️اصلیترین عبارت برای تعیین دیدگاه صحیح و اتخاذ مبنا در فاصله سفیانی تا ظهور، تفسیر عبارت «سِتَّةُ أَشْهُرٍ يُقَاتِل» است.
▪️شش ماه جنگ: جنگ در داخل سوریه یا همه جنگهای سفیانی؟
▪️شش ماه جنگ: فقط در شام یا خارج شام هم هست؟
▪️شش ماه جنگ: فقط جنگ با ابقع و اصهب در داخل سوریه؟ یا همه جنگهای سفیانی از سوریه تا حمله به عراق و عربستان هم داخل در این شش ماه است؟
▪️قائلین به دیدگاه اول، کارشناسان مرکز تخصصی مهدویت نجفاشرف
▪️سفیانی در رجب سال زوج قمری، خروج میکند.
▪️دو ماه طول میکشد تا بر ابقع و اصهب، پیروز شود.
▪️سپس در ماه رمضان سال زوج قمری، و با وقوع صیحه آسمانی، ظهور رخ میدهد و سفیانی عزم حمله به عراق میکند.
▪️جنگ لشکر یمانی و خراسانی با سفیانی، در سال زوج قمری خواهد بود.
▪️نفس زکیه نیز در ذیالحجه سال زوج به قتل میرسد.
▪️سپس سفیانی، لشکرش را به عربستان اعزام میکند و خسف بیداء نیز به وقوع میپیوندد.
▪️چون قیام حضرت در عاشوری محرم سال فرد قمری است پس همه جنگهای سفیانی از سوریه تا حمله به عراق و عربستان، در بازه زمانی ششماه و از رجب تا ذیالحجه در سال زوج قمری خواهد بود و قیام امام عصر نیز در سال فرد قمری.
▪️در نتیجه بین خروج سفیانی در ماه رجب تا قیام امام عصر در ماه محرم، 6ماه فاصله است.
▪️قائلین به دیدگاه دوم، استاد جلالالدین الصغیر
▪️سفیانی، در ماه رجب سال فرد قمری، خروج میکند.
▪️شش ماه مشغول جنگ با ابقع و اصهب است تا بر کل سوریه و الکورالخمس، مسلط شود.
▪️سپس در طول نُه ماه بعدی، در جنگ قرقیسیاء شرکت کرده و به عراق، نیز حمله میکند.
▪️جنگ لشکر یمانی و خراسانی با سفیانی، در سال زوج قمری خواهد بود.
▪️آنگاه با وقوع ندای آسمانی در ماه رمضان سال زوج قمری، ظهور رخ میدهد.
▪️سپس نفس زکیه نیز در ذیالحجه سال زوج قمری به قتل میرسد
▪️سپس سفیانی، لشکرش را به عربستان اعزام میکند و خسف بیداء نیز به وقوع میپیوندد.
▪️قیام حضرت در عاشوری محرم سال فرد قمری است
▪️در نتیجه بین خروج سفیانی در ماه رجب تا ظهور در ماه رمضان، 15ماه فاصله است.
☑️ ج. تفسیر حدیث تمهید مباشر و عبارت «تلک السنه»
▪️آیا حوادث قبل ظهور یعنی از «اختلاف بنیفلان» تا «خسف حرستا و جابیه» تا «هرج الروم» و تا حضور «مارقۀ الروم» در فلسطین، تا «خروج سفیانی» و تا «ظهور و قیام علنی» امام عصر، همگی در بازه زمانی یکساله از «محرم سال زوج تا محرم سال فرد»، واقع میشوند؟
▪️اگر چنین باشد، فاصله سفیانی تا ظهور علنی و قیام حضرت، شش ماه است.
☑️ نکته پایانی
▪️اینکه کدام دیدگاه، صحیح است؟ باید در جای خود، بررسی و تحلیل شود اما هر کدام ادله قوی دارند. بنابراین، تا «ماه رجب هر سال»، باید حوادث «قبل از خروج» سفیانی را رصد و بررسی نمود.
#سفیانی
#ظهور
➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
⭕️ «جنگ فرات»، زمینهساز قتل عام بشریت
✍️ مصطفی امیری
▪️در خلال حوادث فتنه شام، ناگهان سخن از «هرج الروم» به میان آمده است؟
▪️منطقه قرقیسیا، محل اتصال رود خابور به فرات در شرق سوریه در دیرالزور است[1]
▪️و یکی از علتهای اصلی جنگ بین جبّارین و قدرتهای استعماری است:
▪️«بِقِرْقِیسِیاءَ...هَلُمُّوا إِلَى الشِّبَعِ مِنْ لُحُومِ الْجَبَّارِین»[2]
▪️از زمان خلقت آسمان و زمین در تاریخ بشریت، چنین جنگی روى نداده است و روى نخواهد داد و بیانگر این است از سلاحهای غیرمتعارف استفاده خواهد شد که قبل از آن سابقه نداشته است و البته شدت جنگ، تعداد کشورهای درگیر، تعداد کشتهها نیز میتواند مقصود باشد:
▪️«یا مُیسِّرُ، كَمْ بَینَكُمْ وَ بَینَ قِرْقِیسَا (قرقیسیا)...إِنَّهُ سَیكُونُ بِهَا وَقْعَةٌ لَمْ یكُنْ مِثْلُهَا مُنْذُ خَلَقَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ وَ لَا یكُونُ مِثْلُهَا مَا دَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَ الْأَرْضُ»[3]
▪️چرایی گنجاندن عبارت «هرج الروم» در خلال حوادث «فتنه شام» توسط امام معصوم نیز روشن و آشکار میشود:
▪️«تَسْقُطُ طَائِفَةٌ مِنْ مَسْجِدِ دِمَشْقَ وَ مَارِقَةٌ تَمْرُقُ مِنْ نَاحِيَةِ التُّرْكِ وَ يَعْقُبُهَا هَرْجُ الرُّوم»[4]
▪️و بیانگر این است که حوادث منطقه قرقیسیا در شرق سوریه، یکی از علتهای اصلی «هرج الروم» خواهد بود.
▪️حوادث منطقه «قرقیسیا» در شرق سوریه بهدلیل تضاد منافع، جنگ بین ستمگران و غیرمسلمانان شکل میگیرد و از سلاحهایی استفاده خواهد شد که قبل از آن در جنگها استفاده نشده و مشابه این جنگ در تاریخ بشریت وجود نداشته است
▪️و یکی از عوامل و گسلهای فعال «جنگ جهانی» و موجب سرایت شعلههای جنگ به سراسر جهان خواهد بود.
▪️پینوشت:
1. حموی، معجم البلدان، ج۴، ص۳۲۸.
2. نعمانی، الغیبة، ص۲۷۸.
3. کلینی، الکافی، ج۸، ص۲۹۵.
4. نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰؛ مفید، الإختصاص، ص۲۵۵.
☑️ عناوین مرتبط:
▪️آیا «قرقیسیا» همان جنگ آرماگدون در فلسطین است؟:
5. https://t.me/asrzohur110/211
▪️شیپور ششم «مکاشفه یوحنا» در انجیل و جنگ فرات:
6. https://t.me/asrzohur110/288
▪️چهار سوارکار آخرالزمان در مکاشفه یوحنا:
7. https://t.me/asrzohur110/216
➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110