eitaa logo
جنبش ضد سفیانی
1.6هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
5.9هزار ویدیو
93 فایل
ارتباط با ما کانال اصلی در تلگرام t.me/pouyesh_mahdaviat
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️ «ترتیب حوادث» از سفیانی تا ظهور ▪️اگر فاصله سفیانی تا ظهور، پانزده ماه باشد، چه رویدادهای در انتظار است؟ ✍️ مصطفی امیری ▪️«ترتیب حوادث» نشانه‌های حتمی ظهور، مطابق دیدگاه دوم، چنین است: 1. سفیانی در ماه رجب سال «فرد» قمری، خروج می‌کند، و شش ماه طول می‌کشد تا بر سوریه و الکورالخمس شامات، تسلط پیدا کند. 2. سپس نُه ماه تا ظهور، حکومت می‌کند و در این مدت (از ماه رجب تا ماه رمضان)، ابتدا در جنگ قرقیسیاء که از قبل برپا شده بود، شرکت می‌کند و با غلبه بر رقباء، عزم حمله به عراق حمله می‌کند. بغداد سقوط کرده و کوفه آماج حمله سفیانی موردحمایت غربی‌ها قرار می‌گیرد. آنگاه لشکر یمانی و خراسانی، اولین شکست را بر سفیانی تحمیل می‌کنند. 3. در جمعه شب قدر ماه رمضان سال «زوج» قمری، ندای آسمانی شنیده می‌شود و ظهور امام عصر که به منزله پایان عصر غیبت کبری است، رخ می‌دهد اما امکان ارتباط خاص با امام عصر تنها برای معتمدین و نائبین خاص همچون نفس‌زکیه، امکان‌پذیر خواهد بود. 3. در ماه ذی‌الحجۀ سال «زوج» قمری، شهادت و قتل نفس زکیه توسط حکومت عربستان، اتفاق می‌افتد. 4. سپس حادثه خسف و فرو رفتن لشکر سفیانی در بیداء بین مکه و مدینه، همه جهانیان را متعجب می‌سازد. 5. سه ماه و هفده روز بعد از ندای آسمانی، واقعه شریف قیام علنی و ظهور امام مهدی در شنبه عاشورای ماه محرم سال «فرد» قمری، برای همه جهانیان رخ می‌دهد. ▪️این ترتیب حوادث تا ظهور، مطابق دیدگاه استاد جلال‌الدین الصغیر، می‌باشد. ▪️لکن، در فرض قبول «دیدگاه اول»، ترتیب حوادث و زمان نشانه‌های حتمی ظهور نیز فرق خواهد کرد که در نوشتار جداگانه‌ای، بررسی خواهد شد. ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
⭕️ فاصله «سفیانی تا ظهور»: شش ماه یا پانزده ماه؟ ✍️ مصطفی امیری ☑️ دیدگاه اول: بین سفیانی تا ظهور، «شش ماه» فاصله است ▪️ثابت و یقینی است امام عصر در عاشورای محرم سال فرد قمری، از کنار کعبه در مکه مکرمه، قیام علنی می‌فرمایند. ▪️و از سوی، صیحه آسمانی در ماه رمضان قبل از آن است، ▪️در نتیجه ابتدا سفیانی در ماه رجب سال زوج قمری، خروج می‌کند ▪️و سپس ندای آسمانی در ماه رمضان همان سال زوج قمری به وقوع می‌پیوندد ▪️و سپس در ماه محرم سال فرد قمری، قیام علنی امام عصر، شکل خواهد گرفت.[1] ☑️ دیدگاه دوم: بین سفیانی تا ظهور، «پانزده ماه» فاصله است ▪️امام عصر در ماه رمضان و در شب قدر (۲۳ماه رمضان)، ظهور می‌فرمایند. ▪️و آنگاه در عاشورای ماه محرم قیام (خروج) علنی خویش را به عموم جهانیان اعلام می فرمایند. ▪️طبق این مبنا، از آنجا که سفیانی در ماه رجب خروج می‌کند و حضرت ۱۵ماه بعد (به مدت حمل ناقه) در ماه رمضان، ظهور می‌فرمایند و سپس در دهم عاشورا ماه محرم، قیام و خروج خویش را به جهانیان اعلام می کنند. ▪️درنتیجه بین خروج سفیانی و (قیام امام مهدی، حدود ۱۸ماه و ۱۷روز فاصله است (۱۵ماه + ۳ماه و ۱۷روز). ▪️طبق دیدگاه دوم، ابتدا سفیانی در ماه رجب سال فرد قمری، خروج می‌کند ▪️آنگاه امام مهدی در جمعه شب قدر ماه رمضان سال زوج قمری، ظهور که به منزله پایان عصر غیبت کبری است و امکان ارتباط خاص و مستقیم امام عصر تنها برای معتمدین و نائیان خاص امام عصر همچون نفس‌زکیه، امکان‌پذیر خواهد بود ▪️و در نهایت در شنبه عاشورای ماه محرم سال فرد قمری، خروج و قیام علنی امام مهدی برای تمام جهانیان از کنار کعبه در مکه مکرمه، اتفاق خواهد افتاد.[2] ☑️ گفتگو در این‌باره، «ثمره علمی» دارد ▪️بدین معنا که اگر قائل به دیدگاه اول (شش ماه پایانی) باشیم، سفیانی در سال «زوج» قمری، خروج می‌کند ▪️اما اگر قائل به دیدگاه دوم (پانزده ماه پایانی) باشیم، سفیانی در سال «فرد» قمری، خروج می‌کند. ☑️ سال خروج «سفیانی»: سال فرد یا زوج؟ ▪️آنچه یقینی است «صیحه آسمانی»، در ماه رمضان سال «زوج» قمری رخ می‌دهد و «قیام علنی» امام در ماه محرم سال «فرد» قمری خواهد بود. ▪️اما در سال خروج «سفیانی»، بین کارشناسان اختلاف است. ▪️در فرض قبول دیدگاه اول: (بین سفیانی تا ظهور، شش ماه فاصله است)، در این صورت، «سفیانی» در ماه رجب سال «زوج» قمری خروج خواهد کرد. ▪️در فرض پذیرش دیدگاه دوم (بین سفیانی تا ظهور، پانزده ماه فاصله است)، در این صورت، سفیانی در ماه رجب سال «فرد» قمری خروج خواهد کرد. ▪️قائلین به دیدگاه آقای کورانی، منتظر خروج سفیانی در سال زوج قمری خواهند بود. ▪️قائلین به دیدگاه استاد جلال‌الدین الصغیر، منتظر خروج سفیانی در سال فرد قمری خواهند بود. ▪️اینکه کدام دیدگاه، صحیح است باید در جای خود بررسی و تحلیل شود اما هر کدام ادله قوی دارند. بنابراین، در «ماه رجب هر سال»، باید حوادث «قبل از خروج» سفیانی را رصد و بررسی نمود. ☑️ پی‌نوشت: 1. دیدگاه مرکز تخصصی مهدویت نجف‌اشرف: بین سفیانی تا ظهور، شش ماه فاصله است: «السفياني فيكون خروجه في شهر رجب...فنحسب ١٥ شهراً لمقتله، فيكون ظهور الإمام قبل انتهاء هذه الخمسة عشر شهراً»(لینک)؛ «السفیانی ستكون نهايته على يدي الإمام المهدي بعد خمسة عشر شهراً من بداية خروجه»(لینک). 2. دیدگاه استاد جلال‌الدین الصغیر: بین سفیانی تا ظهور، پانزده ماه فاصله است (لینک). ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
⭕️ فاصله خروج «سفیانی» تا ظهور «امام مهدی» / نقد دیدگاه شش ماه پایانی ✍️ مصطفی امیری ☑️ بین ظهور و قیام، فرقی نیست ▪️دیدگاه «شش ماه پایانی» مبتنی بر این است که بین ظهور و قیام حضرت، تفاوتی وجود ندارد. ▪️اگر بر این مبنا باشیم، نتیجه می‌گیریم شش ماه قبل از ظهور و خروج (قیام) حضرت، یعنی در ماه رجب، سفیانی و یمانی و خراسانی، در دو جبهه مقابل، قیام خویش را علیه یکدیگر آغاز خواهند کرد. ▪️پس بین خروج سفیانی (در ماه رجب) تا ظهور و قیام امام عصر (در ماه محرم)، شش ماه فاصله است (تصویر ). ☑️ بین ظهور و قیام، فرق است ▪️دیدگاه «پانزده ماه پایانی» مبتنی بر این است که بین ظهور و قیام حضرت، تفاوت وجود دارد. ▪️بدین صورت که امام عصر در ماه رمضان و در شب قدر، «ظهور» می‌فرمایند و آنگاه در عاشورای ماه محرم «قیام و خروج علنی» خویش را به عموم جهانیان اعلام می‌فرمایند. ▪️طبق این مبنا، از آنجا که سفیانی در ماه رجب خروج می‌کند و حضرت ۱۵ماه بعد (به مدت حمل ناقه) در ماه رمضان، ظهور می‌فرمایند. و سپس در دهم عاشورا ماه محرم، قیام و خروج خویش را به جهانیان اعلام می‌کنند؛ پس بین خروج سفیانی و خروج و قیام امام مهدی، حدود ۱۸ماه و ۱۷روز فاصله است. (۱۵ ماه + ۳ ماه و ۱۷ روز). ▪️بنابراین، ابتدا سفیانی در ماه رجب سال «فرد» قمری، خروج می‌کند و بعد امام مهدی در جمعه شب قدر ماه رمضان سال «زوج» قمری، ظهور که به معنای پایان عصر غیبت کبری است و البته امکان ارتباط با امام عصر تنها برای معتمدین و نائیان خاص امام عصر همچون نفس زکیه، امکان‌پذیر خواهد بود و در نهایت در شنبه عاشورای ماه محرم سال فرد قمری، خروج و قیام علنی امام مهدی برای تمام جهانیان، اتفاق خواهد افتاد (تصویر ). ☑️ نقد دیدگاه شش ماه پایانی ▪️دیدگاه اول (بین سفیانی تا ظهور، شش‌ماه فاصله است)، با ابهامات و مشکلاتی روبرو است و آن اینکه: ▪️1. در صورت التزام به این دیدگاه، بایستی حوادثی چون: جنگ قرقیسیا و حمله لشکر سفیانی به عراق، بعد از ظهور امام عصر (بعد از ماه محرم)، رخ دهد، در حالیکه همگان می‌دانند، این حوادث، قبل از ظهور امام عصر است و نه بعد از ظهور. زیرا سفیانی، در ماه رجب خروج می‌کند و به مدت شش ماه می‏جنگد و در این مدت، تنها و فقط بر منطقه شام و سوریه، مسلط می‌شود و بعد از ۶ماه (بعد از محرم)، آنگاه در جنگ قرقیسیا، شرکت می‌کند و سپس به عراق حمله می‌کند. پس آیا منطقی است، امام عصر، شش ماه بعد از خروج سفیانی، یعنی در ماه محرم همان سال، ظهور کرده باشند ولی هنوز، سفیانی به عراق و عربستان حمله نکرده باشد؟ ▪️2. و نیز اشکال دیگر اینکه: اگر ملتزم به دیدگاه اول شویم، باید چنین باشد: در حالیکه، هنوز سفیانی بر مناطق پنج‌گانه شام و سوریه، مسلط نشده است اما لشکر اعزامی سفیانی به عربستان، دچار خسف بیداء می‌شود. آیا این امر، منطقی است؟ زیرا هنوز سفیانی به عربستان، لشکر نظامی اعزام نکرده است تا چه رسد به خسف این لشکر در بین مکه و مدینه. ▪️بنابراین طبق دیدگاه دوم، سفیانی در سال فرد قمری و صحیه ندای آسمانی و ظهور در سال زوج قمری و قیام امام مهدی در سال فرد قمری، خواهد بود. ▪️متن کامل این مقاله به همراه استنادات و احادیث، از لینک زیر بخوانید: http://mshrgh.ir/622969 http://rajanews.com/node/250156 ▪️تصویر دیدگاه اول و دوم: https://t.me/Monji_EmamMahdi/19398 ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
⭕️ سال خروج «سفیانی»: سال «فرد یا زوج» قمری؟ / زمان «اولین» نشانه حتمی ظهور ✍️ مصطفی امیری ▪️زمان خروج سفیانی: در سال «فرد یا زوج» قمری؟ کدام صحیح است؟ سه موضوع، تاثیر اصلی در اتخاذ مبنا دارد: ☑️ اشاره ▪️اگر قائل به دیدگاه اول (شش ماه پایانی) باشیم، سفیانی در سال «زوج» قمری، خروج می‌کند. ▪️اما اگر قائل به دیدگاه دوم (پانزده ماه پایانی) باشیم، سفیانی در سال «فرد» قمری، خروج می‌کند. ☑️ دیدگاه «مرکز تخصصی مهدویت» نجف‌اشراف ▪️بین سفیانی تا ظهور، شش ماه، فاصله است. ☑️ دیدگاه استاد جلال‌الدین الصغیر ▪️بین سفیانی تا ظهور، پانزده ماه، فاصله است ▪️اینکه کدام دیدگاه، صحیح است؟ در واقع، سه موضوع، تاثیر اصلی در «اتخاذ مبنا» دارد: ☑️ الف. تفسیر عبارت «من اوله الی آخره» ▪️در احادیث، ذکر شده است، سفیانی در ماه رجب خروج می‌کند و از اول تا آخر، پانزده ماه است و یک روز هم بر آن افزوده نمی‌شود: ▪️السُّفْيَانِيُّ مِنَ الْمَحْتُومِ وَ خُرُوجُهُ فِي رَجَبٍ وَ مِنْ أَوَّلِ خُرُوجِهِ إِلَى آخِرِهِ خَمْسَةَ عَشَرَ شَهْراً سِتَّةُ أَشْهُرٍ يُقَاتِلُ فِيهَا فَإِذَا مَلَكَ الْكُوَرَ الْخَمْسَ مَلَكَ تِسْعَةَ أَشْهُرٍ وَ لَمْ يَزِدْ عَلَيْهَا يَوْماً ▪️در حدیث فوق، عبارت «مِنْ أَوَّلِ خُرُوجِهِ إِلَى آخِرِه»، مقصود چیست: از اول تا پایان سفیانی؟ یا از اول تا ظهور؟ کدام؟ ▪️قائلین به دیدگاه اول، بین سفیانی تا ظهور، شش ماه فاصله است، معتقدند این عبارت: «از خروج سفیانی تا پایان سفیانی»، مقصود است. ▪️اما قائلین به دیدگاه دوم، بین سفیانی تا ظهور، پانزده ماه فاصله است، معتقدند این عبارت، «از خروج سفیانی تا ظهور»، مقصود است. ☑️ ب. تفسیر عبارت «ستة اشهر یقاتل» ▪️در احادیث ذکر شده است، سفیانی شش ماه می‌جنگد و نُه ماه حکومت می‌کند: ▪️السُّفْيَانِيُّ مِنَ الْمَحْتُومِ...سِتَّةُ أَشْهُرٍ يُقَاتِلُ فِيهَا فَإِذَا مَلَكَ الْكُوَرَ الْخَمْسَ مَلَكَ تِسْعَةَ أَشْهُرٍ وَ لَمْ يَزِدْ عَلَيْهَا يَوْماً. ▪️اصلی‌ترین عبارت برای تعیین دیدگاه صحیح و اتخاذ مبنا در فاصله سفیانی تا ظهور، تفسیر عبارت «سِتَّةُ أَشْهُرٍ يُقَاتِل» است. ▪️شش ماه جنگ: جنگ در داخل سوریه یا همه جنگ‌های سفیانی؟ ▪️شش ماه جنگ: فقط در شام یا خارج شام هم هست؟ ▪️شش ماه جنگ: فقط جنگ با ابقع و اصهب در داخل سوریه؟ یا همه جنگ‌های سفیانی از سوریه تا حمله به عراق و عربستان هم داخل در این شش ماه است؟ ▪️قائلین به دیدگاه اول، کارشناسان مرکز تخصصی مهدویت نجف‌اشرف ▪️سفیانی در رجب سال زوج قمری، خروج می‌کند. ▪️دو ماه طول می‌کشد تا بر ابقع و اصهب، پیروز شود. ▪️سپس در ماه رمضان سال زوج قمری، و با وقوع صیحه آسمانی، ظهور رخ می‌دهد و سفیانی عزم حمله به عراق می‌کند. ▪️جنگ لشکر یمانی و خراسانی با سفیانی، در سال زوج قمری خواهد بود. ▪️نفس زکیه نیز در ذی‌الحجه سال زوج به قتل می‌رسد. ▪️سپس سفیانی، لشکرش را به عربستان اعزام می‌کند و خسف بیداء نیز به وقوع می‌پیوندد. ▪️چون قیام حضرت در عاشوری محرم سال فرد قمری است پس همه جنگ‌های سفیانی از سوریه تا حمله به عراق و عربستان، در بازه زمانی شش‌ماه و از رجب تا ذی‌الحجه در سال زوج قمری خواهد بود و قیام امام عصر نیز در سال فرد قمری. ▪️در نتیجه بین خروج سفیانی در ماه رجب تا قیام امام عصر در ماه محرم، 6ماه فاصله است. ▪️قائلین به دیدگاه دوم، استاد جلال‌الدین الصغیر ▪️سفیانی، در ماه رجب سال فرد قمری، خروج می‌کند. ▪️شش ماه مشغول جنگ با ابقع و اصهب است تا بر کل سوریه و الکورالخمس، مسلط شود. ▪️سپس در طول نُه ماه بعدی، در جنگ قرقیسیاء شرکت کرده و به عراق، نیز حمله می‌کند. ▪️جنگ لشکر یمانی و خراسانی با سفیانی، در سال زوج قمری خواهد بود. ▪️آنگاه با وقوع ندای آسمانی در ماه رمضان سال زوج قمری، ظهور رخ می‌دهد. ▪️سپس نفس زکیه نیز در ذی‌الحجه سال زوج قمری به قتل می‌رسد ▪️سپس سفیانی، لشکرش را به عربستان اعزام می‌کند و خسف بیداء نیز به وقوع می‌پیوندد. ▪️قیام حضرت در عاشوری محرم سال فرد قمری است ▪️در نتیجه بین خروج سفیانی در ماه رجب تا ظهور در ماه رمضان، 15ماه فاصله است. ☑️ ج. تفسیر حدیث تمهید مباشر و عبارت «تلک السنه» ▪️آیا حوادث قبل ظهور یعنی از «اختلاف بنی‌فلان» تا «خسف حرستا و جابیه» تا «هرج الروم» و تا حضور «مارقۀ الروم» در فلسطین، تا «خروج سفیانی» و تا «ظهور و قیام علنی» امام عصر، همگی در بازه زمانی یک‌ساله از «محرم سال زوج تا محرم سال فرد»، واقع می‌شوند؟ ▪️اگر چنین باشد، فاصله سفیانی تا ظهور علنی و قیام حضرت، شش ماه است. ☑️ نکته پایانی ▪️اینکه کدام دیدگاه، صحیح است؟ باید در جای خود، بررسی و تحلیل شود اما هر کدام ادله قوی دارند. بنابراین، تا «ماه رجب هر سال»، باید حوادث «قبل از خروج» سفیانی را رصد و بررسی نمود. ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
⭕️ «جنگ فرات»، زمینه‌ساز قتل عام بشریت ✍️ مصطفی امیری ▪️در خلال حوادث فتنه شام، ناگهان سخن از «هرج الروم» به میان آمده است؟ ▪️منطقه قرقیسیا، محل اتصال رود خابور به فرات در شرق سوریه در دیرالزور است[1] ▪️و یکی از علت‌های اصلی جنگ بین جبّارین و قدرت‌های استعماری است: ▪️«بِقِرْقِیسِیاءَ...هَلُمُّوا إِلَى الشِّبَعِ مِنْ لُحُومِ الْجَبَّارِین»‏[2] ▪️از زمان خلقت آسمان و زمین در تاریخ بشریت، چنین جنگی روى نداده است و روى نخواهد داد و بیانگر این است از سلاح‌های غیرمتعارف استفاده خواهد شد که قبل از آن سابقه نداشته است و البته شدت جنگ، تعداد کشورهای درگیر، تعداد کشته‌ها نیز می‌تواند مقصود باشد: ▪️«یا مُیسِّرُ، كَمْ بَینَكُمْ وَ بَینَ قِرْقِیسَا (قرقیسیا)...إِنَّهُ سَیكُونُ بِهَا وَقْعَةٌ لَمْ یكُنْ مِثْلُهَا مُنْذُ خَلَقَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ وَ لَا یكُونُ مِثْلُهَا مَا دَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَ الْأَرْضُ»[3] ▪️چرایی گنجاندن عبارت «هرج الروم» در خلال حوادث «فتنه شام» توسط امام معصوم نیز روشن و آشکار می‌شود: ▪️«تَسْقُطُ طَائِفَةٌ مِنْ مَسْجِدِ دِمَشْقَ وَ مَارِقَةٌ تَمْرُقُ مِنْ نَاحِيَةِ التُّرْكِ وَ يَعْقُبُهَا هَرْجُ الرُّوم»‏[4] ▪️و بیانگر این است که حوادث منطقه قرقیسیا در شرق سوریه، یکی از علت‌های اصلی «هرج الروم» خواهد بود. ▪️حوادث منطقه «قرقیسیا» در شرق سوریه به‌دلیل تضاد منافع، جنگ بین ستمگران و غیرمسلمانان شکل می‌گیرد و از سلاح‌هایی استفاده خواهد شد که قبل از آن در جنگ‌ها استفاده نشده و مشابه این جنگ در تاریخ بشریت وجود نداشته است ▪️و یکی از عوامل و گسل‌های فعال «جنگ جهانی» و موجب سرایت شعله‌های جنگ به سراسر جهان خواهد بود. ▪️پی‌نوشت: 1. حموی، معجم البلدان، ج۴، ص۳۲۸. 2. نعمانی، الغیبة، ص۲۷۸. 3. کلینی، الکافی، ج۸، ص۲۹۵. 4. نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰؛ مفید، الإختصاص، ص۲۵۵. ☑️ عناوین مرتبط: ▪️آیا «قرقیسیا» همان جنگ آرماگدون در فلسطین است؟: 5. https://t.me/asrzohur110/211 ▪️شیپور ششم «مکاشفه یوحنا» در انجیل و جنگ فرات: 6. https://t.me/asrzohur110/288 ▪️چهار سوارکار آخرالزمان در مکاشفه یوحنا: 7. https://t.me/asrzohur110/216 ➖➖➖➖➖➖ 🆔@AsrZohur110
18.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سخنان رمزگونه آیت الله قرهی: این دو کار را که می گویم اگر انجام دهید کار اسراییل تمام است❗️ آیت الله قرهی(مد ظله العالی) از اساتید اخلاق در مورد جنگ با اسراییل: میشود اسرائیل را شکست داد به دو شرط: ۱ - لبنان به هیچ وجه نباید مرزها را به دست سازمان ملل بدهد که اگر چنین کند لبنان تمام میشود . ۲ ـ حتما بلندی های جولان باید از اسرائیل پس گرفته شود ، و اگر پس گرفته شد و اسرائیل ، نابود نشد من را دار بزنید❗️ مشهد مقدس - مهر ۱۴۰۳
🇵🇸🟢نماینده حماس در ایران: شهادت یحیی سنوار نشان داد پیروزی خون بر شمشیر حتمی است خالد قدومی در مراسم گرامیداشت شهید سنوار: شهادت یحیی سنوار به مانند واقعه عاشورا نشان داد که پیروزی خون بر شمشیر حتمی است.
پیرمردی یه اسب پیری داشت که سر گذاشت به بیابون و رفت. همه همسایه ها جمع شدند تو خونش گفتند : عجب پیرمرد بدشانسی پیرمرد گفت : معلوم نیست خوش شانسی باشه یا بد شانسی فقط خدا میدونه. دوازده روز بعد اسب پیر برگشت ، هشتاد تا اسب جوون و وحشی رو با خودش آورد. همسایه ها جمع شدند تو خونش گفتند : عجب‌ پیرمرد خوش شانسی پیرمرد گفت : معلوم نیست خوش شانسی باشه یا بدشانسی فقط خدا میدونه چند روز بعد بچه این پیرمرد یکی از اسب هارو داشت رام میکرد که اسبه میزنتش زمین و پاش میشکنه. همسایه ها جمع میشن خونش میگن : عجب پیرمرد بد شانسی پیرمرد میگه : معلوم نیست خوشبختی باشه یا بدشانسی فقط خدا میدونه چند روز بعد مامور های دولت اومدند جوون هارو گرفتن ببرن سربازی ، همه رو بردن جز این که پاش شکسته بود همسایه ها جمع شدن خونش گفتند : عجب پیرمرد خوشبخت و خوش شانسی و پیرمرد درجواب گفت : معلوم نیست خوشبختی باشه یا بدشانسی فقط خدا میدونه فقط خدا میدونه فقط خدا میدونه هیچ حادثه ای به ذاته در آنِ واحد ، تعلقی به خیر یا شر نداره. نه به خیر نه به شر! بستگی داره به حادثه بعدی و اونم مربوطه به حادثه بعدی فقط بگید خیره انشالله