eitaa logo
دکتر بهرام رسولیان
350 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
4هزار ویدیو
61 فایل
ارتباط با همکاران و دانشجویان
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 سیدمحمد مهدی حاتمی که مدال نقره شصتمین المپیاد جهانی ریاضی ۲۰۱۹ لندن را کسب کرد در اقدامی تحسين برانگيز روي پل لندن نماز خود را اقامه کرد. 🔹 حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پیامی ضمن تمجید از این دانش آموز اقامه نماز روي پل لندن را نشانه تربيت كامل اسلامي و موجب مباهات وافتخاربرای ایرانی ها دانست. 🆔 @YjcNewsChannel
🔸 شهید دوران، حقیقتی شبیه افسانه‌ها/ ۳۰ تیر ۱۳۶۱ شهادت سرلشگر خلبان شهید عباس دوران 🔹 حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی: ما در سابقه اين پايگاه [پایگاه هوایی شهید نوژه همدان] كسى مثل شهيد عباس دوران را داريم، كه به خاطر ايمان جان خودش را آشكار و صريح بر سر يک هدف گذاشت. اگر ماجراى شهيد دوران را در كتاب‌ها خوانده بوديم يا امروز هر كس مى‌خواند، احتمال مى‌داد كه افسانه باشد؛ اما ما آن را با چشم خودمان ديديم، كه اگر نديده بوديم، مى‌گفتيم افسانه است. اينها شوخى نيست؛ اينها عظمت دارد؛ همت انسان‌ها اينجور است و ما بايستى در هر بخشى همت كنيم. ۱۳۸۳/۰۴/۱۸ ‌‌‌‌ 🔹 تصویری از حضور فرمانده کل قوا بر مزار سرلشگر خلبان شهید عباس دوران در اردیبهشت ۱۳۸۷ در شیراز 🆔 @YjcNewsChannel
هدایت شده از ابومحمّد
⭕️ پیشنهاد جالب به انگلیسی‌ها‌... با پرچم سوریه وارد تنگه هرمز شوید! 🔹جبرائیلی: انگلیس به کشتی‌های خود گفته است که به نزدیک نشوند. یک پیشنهاد برای لندن دارم: با دولت دمشق مذاکره کنید تا اجازه دهد با پرچم سوریه تردد کنید. در اینصورت تنگه هرمز برایتان کاملا امن می‌شود. 🔺 بهانه‌ی انگلیس برای توقیف نفتکش ایرانی، این بود که مقصد نفتکش سوریه است و چون سوریه تحت تحریم اتحادیه اروپا است. پس توقیفش میکنیم! این درحالی است که این نفتکش ایرانی، مقصدش سوریه نبوده
هدایت شده از درشهر استان تهران
⭕️ مدیر انقلابی ایتا با اقدامی انقلابی نیرنگ مزدوران تلگرامی را خنثی کرد ⭕️ برای منافع شخصی خودشان حاضرند به روش کثیفی برای تخریب تولید ملی دست بزنند آیا اینا واقعاً ایرانی و وطن پرست هستند یا مزدور ضد مردم #اینترنت_پاک #حمایت_ازتولیدملی #تله_گرام 📡 @dar_shahr
هدایت شده از KHAMENEI.IR
⭐ پیشنهاد مطالعه به‌مناسبت سی‌ام تیر 🔍 تحلیل حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره وضعیت دولت مصدق در بازه‌ی زمانی سی‌ام تیر ۱۳۳۱ تا ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ 👈 جوانان توجه کنند!؛ بازخوانی یک تاریخی 🔻 بخش بسیار مهم این ماجرا این این مطلبی است که میخواهم بخصوص جوانان ما به آن توجّه کنند. دشمن فهمید که راز پیروزی ملت ایران چیست؛ لذا درصدد برآمد تا سیاسیّون و سردمداران دولتی را از روحانیت و دین جدا کند. آنها را از آیةالله کاشانی جدا کردند و بینشان فاصله انداختند و متأسفانه موفّق هم شدند. 🔹️ از سی تیر ۱۳۳۱ که مرحوم آیةالله کاشانی توانست ملت ایران را آن‌طور به صحنه بیاورد، تا ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که عوامل امریکا در تهران توانستند مصدّق را سرنگون و تمام بساط او را جمع کنند و مردم هیچ حرکتی از خود نشان ندادند، یک سال و یک ماه بیشتر طول نکشید. در این یک سال و یک ماه، با وساطت ایادی ضدّ استقلال این کشور و با توطئه دشمنان این ملت، دکتر مصدّق مرتّب فاصله خود را با آقای کاشانی زیاد کرد، تا این‌که مرحوم آیةالله کاشانی چند روز قبل از ماجرای ۲۸ مرداد نامه نوشت - همه این نامه‌ها موجود است - و گفت من میترسم با این وضعی که دارید، علیه شما کودتا کنند و مشکلی به وجود آورند. دکتر گفت: من مستظهر به پشتیبانی مردم ایران هستم! اشتباه او همین‌جا بود. ملت ایران را سرانگشت روحانیت - کسی مثل آیةالله کاشانی - وادار میکرد که صحنه‌ها را پُر کند و به میدان بیاید و جان خود را به خطر بیندازد. در ۲۸ مرداد که منزوی و خانه‌نشین بود - و در واقع دولت مصدّق او را منزوی و از خود جدا کرده بود - عدم حضور او در صحنه موجب شد که مردم نیز در صحنه حضور نداشته باشند؛ لذا کودتاچیهای مأمور مستقیم امریکا توانستند بیایند و به‌راحتی بخشی از ارتش را به تصرّف درآورند و کودتا کنند. یک مشت اوباش و الواط تهران را هم راه انداختند و مصدّق را سرنگون کردند. 🔺️ پس از آن، دیکتاتورىِ محمدرضاشاهی به وجود آمد که بیست‌وپنج سال این ملت زیر چکمه‌های دیکتاتوری او لگدمال شد و هم در واقع هیچ و پوچ گردید؛ چون همان نفت را به کنسرسیومی دادند که امریکاییها طرّاحی آن را کردند. هرچه دشمن خواست، همان شد؛ به خاطر جدا شدن از روحانیت و دین. اینها عبرت است. ۱۳۸۰/۰۸/۲۰ 🔍 مطالعه متن کامل بیانات در دیدار مردم کاشان و آران و بیدگل👇 http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3093
هدایت شده از جریان شناسی !
👤 توئیت علی علیزاده در خصوص نرم افزار FaceApp :کار اطلاعاتی تمیز یعنی اینکه با خلاقیت کاری کنی طرف مقابلت داوطلبانه و رضایتمندانه در زمینت بازی کند و اطلاعاتش را بدهد @jaryan_s
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز مهرآباد، مراسم کاپیتانی خانم نشاط جهان‌داری که با اولین پرواز مستقل به نخستین بانوی کاپیتان MD در ایران تبدیل شد... ولی زن ایرانی تا روسری نندازه پیشرفت نمی‌کنه 😐 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 @OstadRaefipoor1
دکتر بهرام رسولیان
https://www.google.com/amp/s/www.khabaronline.ir/amp/1280915/
خوشبختانه تذکر دلسوزان با بصیرتی مانند استاد ویسکرمی جواب داد و نه تنها با مأمور وظیفه شناس برخورد نشد، بلکه از ایشان تقدیر به عمل آمد.
درسهایی از صحیفه سجادیه دعای هفتم دعا در هنگام گرفتاری و رنج خلاصه این دعای کم نظیر این است که عالم با همه اسباب و لوازمش دست خداست و گرفتاريها و رنجها هم به هر دلیلی با مشیت الهی و قدرت و تسلط اوست که برای انسان پیش می آید و این برای انسان طبیعتا سخت و موجب رنج و اندوه است و برطرف شدن گرفتاری و نیز هم و غم ناشی از آن تنها به دست خداست و تنها از او باید گشایش در امور و برطرف شدن هم و غم را درخواست کنیم و باید هم درخواست بکنیم. یعنی در سختی ها و هم و غم ناشی از آن متوقف شدن در دید امام ع مطلوب نیست و باید از سختی ها پلی برای ارتباط با مسبب الاسباب بسازیم و برطرف شدن آنها را از خداوند بخواهیم. یعنی سختی و گرفتاری و هم و غم ناشی از آن امری مطابق مشیت الهی است که فرج ار سختی و برطرف شدن هم و غم ناشی از آن را بعنوان یک امر مطلوب و صحیح از خداوند میخواهیم ولو لیاقت برطرف شدن آن و استجابت دعا را نداشته باشیم. ترسیم فراز آخر دعا خیلی زیباست به این معنی که خدایا برای من سختی و غم پیش آمده در حالیکه تو در برطرف کردن آن توانایی، پس برایم گشایش حاصل کن ولو استحقاقش را نداشته باشم. چند نکته زیبا: "تسببت بلطفک الاسباب" سببها از لطف و مشیت تو سببیت خود را دارند" یعنی اسباب عالم فقط با اراده و لطف خداوند است که سببیتی دارند و سررشته همه چیز به دست خداست. "و لا تشغلنی بالاهتمام عن تعاهد فروضک و استعمال سنتک" خدایا مرا بخاطر هم و غم از انجام واجبات و بکار بستن سنتها (مستحبات) باز مدار یعنی از خدا میخواهیم ما را آنچنان گرفتار غم و اندوه نکند که از انجام واجبات و مستحبات باز بمانیم. از آنجا که در ابتدای دعا ذکر شده که میزان و شدت سختی ها هم به دست خدا است، شاید از خدا میخواهیم که اولا گرفتاری و سطح ابتلای ما از توان و طاقتمان بیشتر نباشد که هم و غم ناشی از آن ما را از وظیفه اصلی باز بدارد و ثانیا در حین غم و ناراحتی و در حین ابتلا به سختی ها پل ارتباطی ما با خدا که واجبات و مستحبات هستند قطع نشود. @profrasoulian
درسهایی از صحیفه سجادیه دعای هجدهم دعای امام ع وقتی مشکلی از او رفع میشد یا آنچه خواسته بود خیلی زود محقق شده بود (دعا در شکر گزاری در ترجمه ذکر شده است) این دعای بسیار کوتاه در تغییر نگرش انسان به سختی و گرفتاری و عافیت و مطلوب بودن اوضاع زندگی دنیا خیلی موثر است. خلاصه اینکه گاهی عافیت و دوری از رنجها و بلاها که انسان آن را دوست دارد موجب شقاوت و بدبختی اخروی انسان میشود و برعکس گاهی آنچه از گرفتاری ها که پیش آمده یا برطرف نشده است زمینه سعادت انسان را فراهم میکند. با این وجود امام ع در ابتدای دعا بابت رفع گرفتاری با اعتماد به حسن تدبیر خداوند، شکرگزاری میکند و خداوند را حمد و ستایش میکند. ولی بلافاصله ذهنش به کوتاه بودن دنیا و نعمتهایش منتقل شده از خدا میخواهد که بهره اش از رحمت الهی فقط همین گشایش دنیایی و رفع گرفتاری های زود گذر آن نباشد. نگران است که نکند کسانی در عین ابتلا به بلاهای دنیوی که دوستش نداریم سعادت مند شوند و ما در عین عافیت و بهره مندی دنیایی که به آن رسیده ایم و دوستش داریم، دچار شقاوت و محرومیت از سعادت شویم. این نگرانی برای حضرت چنان سنگین است که صراحتا بیان میکند که اگر تقابلی بین این عافیتی که نصیبش شده و سعادت ابدی او وجود دارد و این بلای رفع شده دنیایی زمینه ای برای گرفتاری ابدی و وزر و وبال دایمی اخروی است، همان بلای دنیایی بهتر است. لذا از خداوند میخواهد در صورت وجود چنین تقابل سنگینی، آنچه از بلا که به تاخیر افتاده و قرار است به بلای همیشگی اخروی تبدیل شود را به همان بلای دنیوی زودگذر تبدیل کند و آنچه از عافیت و نعمت دنیایی که در آن تعجیل شده و جلو افتاده است و قرار است مانع نعمتهای همیشگی آخرت شود را برایش به تاخیر بیندازد. چراکه مشکلات دنیا هر چه باشند موقت هستند و "غیر کثیر ما عاقبته الفناء" (آنچه تمام شدنی است زیاد نیست) و گرفتاری های آخرت همیشگی هستند و "غیر قلیل ما عاقبته البقاء" (آنچه جاودان و همیشگی است، کم و ناچیز نیست). تمام این مفاهیم که ذهنیت انسان در مواقع رفع گرفتاری و رسیدن به امور مطلوب دنیایی را عوض میکند فقط در چند جمله کوتاه و در قالب دعایی زیبا بیان شده اند و دعای هجدهم از کوتاه ترین ادعیه صحیفه سجادیه است. قطعا این دعا نمونه مهمی از تفسیر آیه زیر است: "عسی ان تکرهوا شیا و هو خیر لکم و عسی ان تحبوا شیا و هو شر لکم" چه بسا امری را دوست ندارید و برایتان بهتر است و چه بسا چیزی را دوست دارید که برایتان بدتر است. @profrasoulian
بسمه تعالی درسهایی از صحیفه سجادیه (قسمت سوم) دعای پانزدهم (دعای حضرت در هنگام بیماری) این دعای کوتاه و بسیار آموزنده چنان زیباست که هیچ شرحی برای آن زیباتر از بارها و بارها خواندنش نیست! اولین نکته ای که روح شکرگزار امام در بیماری جسمش مورد عنایت قرار میدهد، ستایش خداوند بخاطر سلامت بدنش تا ایام قبل از بیماری است!! یعنی خودش را بابت همه لحظاتی که در سلامتی به سر برده بدهکار میداند و بابت آن زبان به ستایش پروردگار میگشاید. دومین نکته اینکه شبیه این حمد و ستایش را برای همین شرایط بیماری جسمی هم نثار خداوند میکند و به وضوح بیان میکند که: "ای پرودگارم، نميدانم که کدامیک از دو حال (تندرستی یا بیماری) ببشتر سزاوار شکرگزاری است و کدام یک از این دو هنگام برای ستایش و حمد پروردگار اولویت دارد!!" سپس توضیح داده میشود که تندرستی به سبب: گوارا بودن روزی حلال برای انسان نشاط برای جلب فضل و رضایت خداوند و قوت برای انجام آنچه از اطاعت پرودگار توفیقش میسر میشود شایسته شکر و ستایش است. نکته مهمی که از اینجا برداشت میشود این است که تندرستی که خدای ناکرده صرف کسب حرام شود یا در مسیر کسب رضایت خداوند و طاعت او نباشد از محل بحث خارج است و این نعمت بزرگ را برای انسان بی ارزش و بلکه مایه نقمت و عذاب خواهد کرد و اگر سلامتی ارزشی دارد ارزشش به این دلایل است. و اما امام دریچه دیگری از حقایق عالم را برای ما باز میکند و آن بیان علتهایی است که بیماری جسمی انسان مومن را برایش شایسته شکرگزاری و ستایش می کند که عبارت است از پاکی از آلودگی ها و جلب نعمتهایی که به سبب بیماری به انسان هدیه داده میشود اعم از: سبک کردن بار گناهانی که بر پشت انسان سنگینی میکند پاک کردن انسان از پلیدیهایی که در آن فرو رفته یادآوری و تذکری برای روی آوردن به توبه و محو کردن گناهان با چنین نعمت بزرگی (که از قدیم بابش باز ولی مورد غفلت بوده است) نوشتن اعمال شایسته ای در کارنامه انسان توسط فرشتگان کاتب که نه اندیشه ای تصورش را میتواند بکند و نه زبانی توانایی گفتارش را دارد!! درحالیکه انسان کاری نکرده و این فقط به سبب فضل و احسان پرودگار است! اکنون که امام بینش ما به سلامت و بیماری را اصلاح و دگرگون کرده، پس از صلوات بر محمد و آل او از خداوند میخواهیم که آنچه خودش برای ما میپسندد (مثلا تندرستی یا بیماری) را محبوب ما کند و تحمل مشکلات احتمالی را برای ما ساده گرداند و از پلیدیهای اعمال گذشته پاکمان کند و شر اعمال ناشایسته گذشته را از ما دور کند. پس از همه اینها، چنین انسان شکر گزار و با بصیرتی که در این فرهنگ زیبا پرورش و رشد پیدا کرده است نهایتا از خداوند میخواهد که شیرینی تندرستی و نسیم خنک سلامتی را دوباره به او بچشاند و خروج از این بیماری و اندوه و شدت و گرفتاری را برایش قرین با عفو و گذشت و فرج و گشایش و آسودگی گرداند. چرا که او خدایی است که بی استحقاق واقعی در ما، به ما احسان میکند و بی دریغ نعمت میبخشد و بسیار بخشنده و صاحب عظمت و بزرگی است... @profrasoulian eitaa.com/profrasoulian