🍃نشست ستاد راهبردی محیط زیست حوزههای علمیه به مناسبت هفته محیط زیست در قم برگزار شد
🆔 @QOMDOE
محیط زیست استان قم
🍃نشست ستاد راهبردی محیط زیست حوزههای علمیه به مناسبت هفته محیط زیست در قم برگزار شد 🆔 @QOMDOE
🍃به مناسبت هفته محیط زیست؛
ستاد راهبردی محیط زیست حوزه های علمیه در قم برگزار شد
🔸سیده مریم محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این نشست با بیان اینکه محیط زیست استان با چالشهای جدی مانند خشکسالی، گرد و غبار و آلودگی هوا مواجه است، اظهار داشت: برطرف کردن این معضلات، صرفاً با ابزارهای دولتی ممکن نیست و ما قطعا نیازمند همراهی و مشارکت آحاد جامعه هستیم.
🔸وی همچنین ضرورت توجه به «جهاد صرفه جویی» در این ایام را مورد توجه قرار داد و گفت: مبلغان دینی، بهویژه در ایام محرم و صفر که با مفاهیمی همچون ایثار و ازخودگذشتگی همراه میشود، بهترین سفیران برای نهادینهسازی نگاه امانتداری به طبیعت هستند و می توانند در سخنرانی های خود، حفظ آب و خاک را مصداق شکرگزاری نعمت و وفای به عهد الهی معرفی کنند.
🔸امیرعباس بقایی فرماندار قم نیز در این نشست با اشاره به جایگاه رفیع علمی و مذهبی شهر مقدس قم گفت: این شهر با توجه به وجود با برکت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، یک کانون بزرگ ارتباطات مردمی در مناسبتهای دینی است و حضور میلیونی زائران در محرم و صفر، هم یک فرصت استثنایی برای رساندن پیام حفاظت از محیط زیست است.
🔸وی از حمایت و همراهی فرمانداری قم با برنامه ها و سیاست های محیط زیستی استان خبر داد و گفت: شهر قم باید الگوی دیگر شهرها در صرفه جویی و دوری از اسراف در منابع آب و انرژی باشد و این مهم نیازمند یک حرکت فرهنگی تمامعیار است که روحانیون و مبلغان حوزه های علمیه باید پیشگام و پیشرو باشند.
🔸در این نشست همچنین محمد مدادی مدیرکل آموزش سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه آموزش و فرهنگسازی زیست محیطی در بستر ظرفیت های مردمی و دینی به عنوان یکی از اولویت های جدی در این سازمان مطرح است، گفت: مبلغان، شبکهای گسترده و مورد اعتماد در سراسر کشور هستند که میتوانند گفتمان حفاظت از محیط زیست را به یک تکلیف دینی و اخلاقی در جامعه تبدیل کنند.
🔸وی ماههای محرم و صفر را فرصتی کم نظیر برای جهاد تبیین در حوزه محیط زیست عنوان کرد و افزود: بر اساس منویات و فرمایشات رهبر شهیدمان و مقام معظم رهبری، باید سبک زندگی سبز و مصرف مسؤولانه در جامعه رواج پیدا کرده و برای این منظور می توانیم بسته های آموزشی مناسبی را تهیه و در اختیار روحانیون و مبلغان قرار دهیم.
🆔 @QOMDOE
🍃پیام دکتر عظیمی شهردار کلانشهر قم به مناسبت فرارسیدن هفته محیط زیست
🔸بسم الله الرحمن الرحیم
🔸محیط زیست زیربنای پایداری حیات و یکی از ارکان اساسی کیفیت زندگی در شهرها به شمار میآید. در زیستبومهای شهری حفاظت از منابع طبیعی، صیانت از هوا، خاک و فضای سبز و حرکت در مسیر توسعهای متوازن و پایدار، ضرورتی اجتنابناپذیر است؛ ضرورتی که تحقق آن مستلزم برنامهریزی علمی، مدیریت مسئولانه و توجه مستمر به ملاحظات زیستمحیطی در فرآیندهای توسعه شهری است.
🔸در این میان تعامل و همافزایی میان مدیریت شهری و ادارهکل حفاظت محیط زیست، نقشی مهم در ارتقای شاخصهای زیستمحیطی شهر ایفا میکند. همگرایی ظرفیتهای تخصصی، سیاستگذاریهای هماهنگ و اجرای برنامههای مشترک میتواند زمینهساز حفاظت مؤثر از محیط زیست شهری، بهبود کیفیت زیست شهروندان و صیانت از سرمایههای طبیعی برای نسلهای آینده باشد.
🔸اینجانب ضمن گرامیداشت هفته محیط زیست، این مناسبت ارزشمند را به تمامی فعالان، متخصصان و دوستداران محیط زیست تبریک عرض میکنم و از تلاشهای دلسوزانه آنان در پاسداری از طبیعت قدردانی مینمایم. مجموعه مدیریت شهری قم نیز آمادگی خود را برای توسعه همکاریها و تقویت تعاملات سازنده با ادارهکل حفاظت محیط زیست در راستای حفظ و ارتقای محیط زیست شهری اعلام میدارد.
🔹فرامرز عظیمی - شهردار کلانشهر قم
🆔 @QOMDOE
10.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حضرت آیت الله سعیدی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان قم و عضو مجلس خبرگان رهبری در دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان به مناسبت «هفته محیط زیست»:
امنیت جامعه ما وابسته به حفظ محیط زیست است
🆔 @QOMDOE
🍃همزمان با هفته محیط زیست؛
نیروگاه خورشیدی انبار نفت قم افتتاح شد
🔸به مناسبت هفته محیط زیست، نیروگاه 75 کیلوواتی برق خورشیدی انبار نفت قم با حضور معاون عمرانی استانداری و مدیران کل حفاظت محیط زیست، شرکت پخش فرآورده های نفتی و پدافند غیرعامل استان قم به بهره برداری رسید.
🔸خسرو سامری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در این مراسم با بیان اینکه از توسعه نیروگاههای خورشیدی کوچک و بزرگ مقیاس کاملا حمایت می کنیم، گفت: توسعه انرژیهای تجدیدپذیر در بخش دولتی، علاوه بر کاهش فشار بر شبکه برق، گامی مؤثر در مسیر پایداری انرژی و ارتقای تابآوری خدمات عمومی در استان قم به شمار میرود.
🔸سیده مریم محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در حاشیه این مراسم در سخنانی اظهار داشت: توسعه نیروگاههای برق تجدیدپذیر با توجه به عدم آلایندگی زیست محیطی و عدم استفاده از منابع پرارزش نفت و گاز و همچنین تأمین امنیت انرژی در کشورمان، یکی از اولویت های جدی سازمان محیط زیست بوده که بحمدالله تا کنون توسعه نسبتا خوبی در سراسر کشور و استان قم داشته است.
🆔 @QOMDOE