eitaa logo
هر روز یک صفحه از قرآن کریم
39.4هزار دنبال‌کننده
769 عکس
34 ویدیو
7 فایل
هر روز صبح 5 دقیقه وقت بگذاریم و یک صفحه از قرآن : 👈🏻 صوت زیبا 👈🏻ترجمه روان و رسا+نکته تفسیری کوتاه ارتباط با ادمین : @Msalehi_ejra ☎️ 09132348071 کانال دوم: #رادیو_انتظار👇👇👇 @Radio_Entezar313 شماره کارت نذورات قرآنی: 6037991943080576
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ☀️ به نام خدای مهربان السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ 🌺(اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم)🌺 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 ✅ سلام و ادب صبح یکشنبه زیبایتان به خیر ✅ ذکر روز یکشنبه :   ( یا ذوالجلال و الاکرام/ ای صاحب جلالت و کرامت ) 100 مرتبه. 🌹🌷🌼🌹🌷🌼🌹 💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن آیات صفحه🌹( ۸۲ )🌹 نیت: بر طرف کردن موانع ظهور امام زمان(عج) ☀️ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
82.mp3
804.9K
🔸ترتیل صفحه ۸۲ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : بیات 🛑 فایل بدون ترجمه 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
4_5893450962751719028.mp3
1.72M
🔸ترتیل صفحه 82 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام بیات 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
قرآن ترجمه المیزان سوره 4 سوره مبارکه النساء صفحه 82 ۞ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاءِ إِلَّا مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ ۖ كِتَابَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ ۚ وَأُحِلَّ لَكُمْ مَا وَرَاءَ ذَٰلِكُمْ أَنْ تَبْتَغُوا بِأَمْوَالِكُمْ مُحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ ۚ فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً ۚ وَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُمْ بِهِ مِنْ بَعْدِ الْفَرِيضَةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا (24) و زنان شوهردار نيز بر شما حرام اند مگر کنيزانى که مالک آنانيد; [اين احکام را ]خدا بر شما مقرّر کرده است; و غير از اين زنان [که نام برده شدند ]زنان ديگر بر شما حلال اند که [آنان را ]با پاکدامنى نه از راه زنابا اموال خود طلب کنيد، پس هرگاه از ايشان بهره برديد مهرشان را به عنوان فريضه به آنان بدهيد. و بعد از تعيين مهر، بر شما گناهى نيست [که درباره کم و زياد کردن يا بخشيدن آن ]با هم تراضى کنيد. همانا خدا بسيار دانا و حکيم است. (24) وَمَنْ لَمْ يَسْتَطِعْ مِنْكُمْ طَوْلًا أَنْ يَنْكِحَ الْمُحْصَنَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ فَمِنْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ مِنْ فَتَيَاتِكُمُ الْمُؤْمِنَاتِ ۚ وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِإِيمَانِكُمْ ۚ بَعْضُكُمْ مِنْ بَعْضٍ ۚ فَانْكِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ وَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ مُحْصَنَاتٍ غَيْرَ مُسَافِحَاتٍ وَلَا مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ ۚ فَإِذَا أُحْصِنَّ فَإِنْ أَتَيْنَ بِفَاحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ مَا عَلَى الْمُحْصَنَاتِ مِنَ الْعَذَابِ ۚ ذَٰلِكَ لِمَنْ خَشِيَ الْعَنَتَ مِنْكُمْ ۚ وَأَنْ تَصْبِرُوا خَيْرٌ لَكُمْ ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ (25) و هر کس از شما توانايى مالى ندارد که با زنان پاکدامن مؤمن ازدواج کند، با زنان برده مؤمن که مالکشان هستيد [ازدواج کند ]و خدا به ايمان شما داناتر است، بعضى از شما از بعضى ديگريد، پس با آنان به اذن صاحبانشان ازدواج کنيد و مهرشان را به طور پسنديده به ايشان بدهيد در حالى پاکدامن باشند، نه آن که آشکارا مرتکب زنا شوند و نه آن که محرمانه دوست بگيرند. پس وقتى شوهردار شدند، اگر فحشايى انجام دهند مجازاتشان نصف مجازات زنان آزاد است. اين [ازدواج با زنان برده ]براى کسانى از شماست که مى ترسند [يا فشار غريزه جنسى ]به مشقّت بيفتند، و خوددارى شما [از اين ازدواج ]برايتان بهتر است. و خدا بسيار آمرزنده و رحيم است. (25) يُرِيدُ اللَّهُ لِيُبَيِّنَ لَكُمْ وَيَهْدِيَكُمْ سُنَنَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَيَتُوبَ عَلَيْكُمْ ۗ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ (26) خدا مى خواهد [حقايق را ]براى شما روشن سازد و شما را به سنّت هاى کسانى که پيش از شما بودند هدايت کند و از شما بگذرد. و خدا دانا و حکيم است. (26) 💐💐💐💐 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکته تفسیری صفحه ۸۲: اسلام و برده­ داری: یکی از پدیده­ های اجتماعی که تا حدود 120 سال قبل، رسماً در جهان وجود داشته، مسأله ی «برده­ داری» است. به درستی روشن نیست که برده­ داری از چه زمانی آغاز شده؛ ولی دانشمندان می­ گویند که برده­ داری از زمانی آغاز شد که انسان­ها کم­ کم از شکار دست کشیدند و به راه­ های دیگری مانند کشاورزی رو کردند. پیش از آن، نگهداری اسیران جنگی و تأمین غذای آنان بسیار دشوار بود؛ ولی با پیشـرفت انسان­ها و امکان زنده نگه­داشتن اسیران جنگی، دیگر آنان را نمی­ کشتند و از آنان کار می­ کشیدند. پس از مدّتی، حالت برده­ داری گسترش یافت و گاه زنان و فرزندان یک ملّت نیز بردگان کسانی می­ شدند که آن سرزمین را فتح می­ کردند. برده­ داری در برخی از اقوام کهن مانند یونان و روم با خشونت زیادی همراه بود و با بردگان ماننـد حیوانات ـ بـلکه بدتـر ـ رفـتار می­ شد. برده­ داری تا قرون اخیر ادامه داشته است؛ به طوری که در اواخر قرن 18میلادی، دولت انگلستان هر سال دویست هزار برده را معامله می­ کرد و یکصدهزار انسان آزاد را از آفریقا می­ گرفت و برای بردگی به آمریکا می­ برد. سرانجام در سال 1890 میلادی، طی قطع­نامه­ ای در کنفرانس بروکسل، سنّت شوم برده­ داری برای همیشه و در همه جا لغو شد. در هنگام ظهور اسلام، برده­ داری، یکی از سنّت­های رایج سرزمین حجاز بود. هزاران برده در خانه­ های ارباب خود می­ زیستند و به آنان خدمت می­ کردند. در آن هنگام امکان نداشت که این رسم به کلی برچیده شود؛ زیرا اگر اسلام طی یک فرمان عمومی دستور آزادی همه ی بردگان را صادر می­ کرد، شاید بیشتر آنان تلف می­ شدند؛ چرا که گاهی نیمی از جامعه را بردگان تشکیل می­ دادند. آنان، نه کسب و کار مستقلی داشتند و نه جا و مکان مناسبی برای زندگی. اگر یکباره همه ی بردگان آزاد می­ شدند، گروه عظیم بیکاری پدید می­ آمد که هم زندگی خودشان با خطر مواجه می­ شد و هم ممکن بود نظم جامعه را بر هم زنند، و اگر محرومیت به آنان فشار می­آورد، ممکن بود به همه جا حمله­ ور شوند و درگیری و خون ریزی به راه اندازند. به همین سبب، اسلام برنامه­ ای دقیق و حساب شده برای آزادی تدریجی بردگان تنظیم کرد که اگر به درستی اجرا می­ شد، برده­ داری بسیار زودتر از قرن نوزدهم به پایان می­ رسید. اسلام هر نوع تجاوز و ستم را ممنوع شمرد، و بدین ترتیب، ریشه ی برده­ داری را خشک کرد؛ زیرا بیشترین نوع برده­ داری، نتیجه­ ی تجاوز ملّت­ های زورگو به ملّت­ های ضعیف بود. اسلام همچنین یکی از مصارف زکات را ـ که درآمدی پرفایده برای حکومت اسلامی­ است ـ آزاد کردن بردگان قرار داد. از نظر اسلام، آزاد کردن بردگان، پاداش بسیار زیادی دارد و زندگی پیشوایان ما نشان می­ دهد که آنان با کوچک­ ترین علّتی، یا حتّی بدون علّت، بردگان زیادی را آزاد کرده­ اند. از نظر دین اسلام، کفّاره ی بسیاری از گناهان، آزاد کردن برده است. همچنین، برنامه­ ها و دستورهای دینی دیگری وجود دارد که نتیجه ی همه ی آن ها، آزاد شدن بردگان از اسارت بردگی­ است. همچنین اسلام از همان ابتدا به بردگان شخصیت داد، آنان را مانند اربابشان انسان برشمرد و سهم ایشان از بیت­ المال را به اندازه ی صاحبانشان مشخّص کرد. به هر حال، تمام شواهد، گویای این مطلب است که برنامه ی اسلام، با رسم شوم برده­ داری مخالف، و با حذف کامل آن موافق بوده است.[1] [1] - اقتباس از تفسیر نمونه، ج 21، ص 412 و ترجمة تفسیر 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از رادیو انتظار 📻
هیچکس نگفت13.mp3
5.66M
📚 مجموعه 30 قسمتی "هیچکس به من نگفت...!" 📝 🎙 به کلام : مصطفی صالحی 🎼 تنظیم: بابک رحیمی 📕 برگرفته از کتاب ((هیچکس به من نگفت)) نوشته حسن محمودی = 👇👇👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2471231687Ca52bb40a84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا