eitaa logo
💥معارف،قرآن وجهاد تبیین💥
561 دنبال‌کننده
15.8هزار عکس
13.1هزار ویدیو
321 فایل
🖋نشر معارف و ارزشهای دینی, فرهنگی, قرانی در سطوح ملی و بین المللی و به اشتراک گذاری مطالب علمی, دینی, قرانی و فرهنگی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹نام مولايم حسين تصديق آيين من است تربت پاكش چه خوش داروي تسكين من است اهل عالم اين سخن بالاي قبرم بشنوييد نـام عـبـاس وحـســيـن هنـگام تــلقين من است.. اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ وعَلی العباس الحسُیْن... ارباب بي‌کفن ســــــــلام...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حدیث روز 💠 ❇️🔸نتایج عبرت گرفتن 🔻وَ قالَ رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم: اَلْعِبْرَةُ تُورِثُ ثَلاثَةَ اَشْياءَ، اَلْعِلْمَ بِما يَعْمَلُ، وَ الْعَمَلَ بِما يَعْلَمُ، وَ عِلْمَ مالَمْ يَعْلَمْ 🔰رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم مي فرمايند: عبرت گرفتن سه نتيجه دارد: 🔸1- علم به آنچه كه انجام مى دهد 🔸2- عمل كردن به آن چه كه مى داند 🔸3- و علم به آنچه كه نمى داند 🔰کتاب احادیث الطلاب ص 260 https://eitaa.com/QURAN110110
🌸🍃🌸 🍃🌸 🌸 💢: 🔹1) فعل: رباخوردن 🔹2) ترکِ فعل: زکات ‌ندادن 🔹3) نیّت و گمان بد (إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ) مانند: کسی که پول ندارد به نیازمند بدهد و در مورد نیازمندان هم بدگمان است و آنان را دروغگو و انسان‌های پستی که لایق فقر هستند تصوّر می‌کند. وعدۂ مجازات این گروه در سرای آخرت قطعی شده است. 🌸 يعْمَلُونَ السَّيِّئَاتِ: 🌸 أمْ حَسِبَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ السَّيِّئَاتِ أَنْ يَسْبِقُونَا ۚ سَاءَ مَا يَحْكُمُون ️آیا آنان که کار زشت و اعمال ناشایسته مرتکب می‌شوند پنداشتند که بر ما سبقت گیرند (و از عقاب ما خلاصی یابند)؟ بسیار بد حکم می‌کنند. 📖 سوره عنکبوت/آیه ۴ 👈 ️این گروه کسانی هستند که گناه را در فعل و عمل مرتکب می‌شوند و ارادۂ خدا بر مجازاتِ دنیوی این افراد هم در مواردی قطعی است. کسی که به پدر مادر خود خدمت نمی‌کند فرق دارد با کسی که والدین خود را هم خدمت نمی‌کند و هم آزار می‌دهد که شامل این آیه می‌گردد. این دسته از گناهان را خداوند وعدۂ عذاب در دنیا فرموده است، ولی شاید ببخشد یا به سرایِ دیگر موکول کند. 🌸 اجْتَرَحُوا السَّيِّئَاتِ: 🌸 أمْ حَسِبَ الَّذِينَ اجْتَرَحُوا السَّيِّئَاتِ أَنْ نَجْعَلَهُمْ كَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَوَاءً مَحْيَاهُمْ وَمَمَاتُهُمْ ۚ سَاءَ مَا يَحْكُمُونَ 🔹️آیا آنان که مرتکب اعمال زشت و تبه‌کاری شدند گمان کردند رتبهٔ آن‌ها را مانند کسانی که ایمان آورده و نیکوکار شدند قرار می‌دهیم تا در مرگ و زندگانی هم با مؤمنان یکسان باشند؟ حکم آن‌ها اندیشه بسیار باطل و جاهلانه‌ای است. 📖 سوره جاثیه/۲۱ 🔹 اجْتَرَحُوا از جراحت می‌آید، یعنی زخمی‌کردن انسان دیگر با گناه و روح خود گناه‌کننده که با این گناه مورد جراحت قرار می‌گیرد. 🌹 امام صادق (ع) می‌فرمایند: تأثیر کار بد در شخص از اثر کارد در گوشت سریع‌تر است. 🔸مثال: کسی که آبروی کسی را می‌بَرد با این گناه، هم او را و هم روح خویش را زخمی می‌کند. حضرت حق‌تعالی برای چنین گناهانی وعدۂ قطعی و بلاشک دنیوی و اخروی را داده است. (سَوَاءً مَحْيَاهُمْ وَمَمَاتُهُمْ) 🌹نبی مکرم اسلام (ص) می‌فرمایند: هرکس زیانی به کسی رساند، خدا زیانش رساند و هر کس سخت‌گیری کند، خداوند بر او سخت‌گیری‌ نماید. 🌹و نیز در حدیث دیگر فرمودند: خداوند دو چیز را در این جهان مجازات می‌کند: تجاوز به حقوق دیگران و دیگر عاقِ والدین 🔹 کسی که به سائلی اعتناء نمی‌کند سیئه کَسب می‌کند، ولی کسی که سائلی را با دست یا زخم زبان خویش می‌راند "اجْتَرَحُوا السَّيِّئَات" (هم او را زخمی و هم روح خویش را زخمی می‌کند) مرتکب می‌شود، و یا رباخواری از یک فرد ثروتمند "کَسَب السَّيِّئَات" ولی همین رباخواری از یک انسان نیازمند که باعث ویرانی زندگی او می‌شود "اجْتَرَحُوا السَّيِّئَات" است. ☝ بسیاری از والدین مؤمن به دنبال این هستند که با نذر و نماز و روزه، مشکلات فرزندان خویش را حل کنند ولی غافل از این هستند تا فرزندان از ظلم خود توبه نکنند، پیغمبر (نوح) هم که باشیم دعا در حق فرزند مستجاب نمی‌شود. 🌸 ولَا تُخَاطِبْنِي فِي الَّذِينَ ظَلَمُوا ۚ إِنَّهُمْ مُغْرَقُونَ ️و دربارۂ ستمکاران که البته باید غرق شوند دیگر با من سخن مگوی. 📖 سوره هود/ ۳۷ 🔥اگر ظالم باشیم شیطان به جای این‌که ما را هدایت کند تا به گناه خود آگاه شویم و توبه کنیم، ما را به فراموشی می‌اندازد و ما را در چشم خود مقدّس جلوه می‌دهد و می‌گوید: تو طلسم شده‌ای و باید برای رفعِ بلاء سراغ دعانویس و جادوگر بروی... (که از گناهان کبیره است) و می‌خواهد با همان ایادی خود و دعاها و طلسم هایی که برای تو می‌نویسند بیشتر گمراهت کند تا در راه خطا بروی.... ⚠ تذکر مهم: مثال‌هایی که در این تدبر آورده شده است قطعی نیستند، زیرا تفکیک گناهان بر صغیره و کبیره خود امری خطاست و انسان مؤمن باید همهٔ گناهان را، گناه کبیره پندارد. این مثال‌ها از روی ناچاری و برای تقریب ذهن به موضوع تدبر است چرا که این آیات، جزء آیات متشابه بوده و تفکیک گناهان در این سه دسته‌بندی امری سخت و محال است. 🌸https://eitaa.com/QURAN110110
⬅️فریب امانتداری ، ⬅️خوش رفتاری ، ⬅️افعال نیک دشمنان آل الله علیهم السلام را نخوریم .....‼️‼️‼️ 🔹عبد اللّه کیسان گفت: به حضرت صادق علیه السّلام عرض کردم: جانم به فدایت... 🔹من غلام شما عبد اللّه کیسان ام. فرمود: نسبت را می‌شناسم امّا تو را نه. من عرض کردم: ⬅️من در کوهستان به دنیا آمده، در پارس بزرگ شده‌ام و در تجارت‌ها و جز آن با مردم می‌آمیزم. ⬅️گاهی با مردی آشنا می‌شوم و او را نیک منش و خوب رفتار و امانتدار می‌یابم، سپس جستجو می‌کنم⬅️ و دشمنی اش با شما برایم روشن می‌شود.‼️ ⬅️ و گاهی با مردی می‌آمیزم و از او بدرفتاری و ناامانتداری و تندمزاجی می‌بینم، سپس جستجو می‌کنم و دوستی اش با شما برایم روشن می‌شود. ⬅️چرا چنین است؟ 💎حضرت به من فرمودند: 🔹 ای پسر کیسان ⬅️آیا نمی دانی که خداوند شکوهمند، گلی💐 از بهشت گرفت و گلی از 🔥دوزخ. آن گاه آن‌ها را درهم آمیخت.... ⬅️سپس آن را از این و این را از آن جدا کرد. پس امانت داری و خوب رفتاری و نیک منشی ای که از آنان(دشمنان ) می‌بینی، ⬅️به جهت چیزی است که از گل بهشت به آنان رسیده است. ⬅️ ولی آنان به آنچه از آن آفریده شده اند، باز می‌گردند. و آنچه از ناامانتداری و بدرفتاری و تندمزاجی از اینان(محبین) می‌بینی⬅️ به جهت چیزی است که از گل دوزخ به آنان رسیده است. ولی ایشان هم به چیزی باز می‌گردند که از آن آفریده شده اند. 📚اصول کافی ج ۳ ص ۱۵ گناه سهم من و گریه قسمت چشمت چقدر حضرت دل غصه جای ما خوردی😭😭😭 https://eitaa.com/QURAN110110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا