eitaa logo
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
9.8هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
5.6هزار ویدیو
50 فایل
روزانه #تفسیری کوتاه از آیات کلام‌الله مجید رو باهم مرور میکنیم (به ترتیب از اول قرآن😍) ‌ ‌🟢 مجموعه تبلیغات بعثت👇 eitaa.com/joinchat/304153330C2ebf875a87 تبلیغات ارزان و پربازده👆👆 ‌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♡🦋🌸🍃✨💎✨🍃🌸🦋♡ 💟 امام علی(علیه السلام):  ☘(به شخصي كه در ستايش امام افراط كرد، و آن چه در دل داشت نگفت) فرمود: من كمتر از آنم كه بر زبان آوردي، و برتر از آنم كه در دل داري. 📚 🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋 ⭕️دوگانگى و غلوّ⭕️ 🌷گرچه مدح و ثناى افراد به سبب كارهاى خوبى كه انجام داده اند باعث تشويق آنها مى شود; ولى به يقين افراط در مدح و ثنا افزون بر اينكه دروغ و گناه كبيره اى محسوب مى شود سبب اغفال طرف مقابل مى گردد و او را از كوشش و تلاش براى رسيدن به مقامات بالاتر باز مى دارد و آثار غرور و خودبرتربينى در او آشكار مى گردد. به همين دليل، امام در برابر كسى كه در ستايش او مبالغه مى كرد ولى در دل او را متهم مى دانست فرمود: 💫«من كمتر از آن هستم كه تو مى گويى و بالاتر از آنم كه در دل دارى»; (قال(عليه السلام): لِرَجُل أَفْرَطَ فِي الثَّنَاءِ عَلَيْهِ، وَكَانَ لَهُ مُتَّهِماً: أَنَا دُونَ مَا تَقُولُ، وَ فَوْقَ مَا فِي نَفْسِكَ). 🌾ممكن است آن شخص در مورد امام غلو كرده باشد و امام با اين سخن مى خواهد جلوى غلو او را بگيرد; ولى اين احتمال نيز داده شده است كه چه بسا او تنها بخشى از صفات واقعى امام را برشمرده ولى امام متواضعانه چنين سخنى را مى گويد. در هر حال جمله ذيل اين سخن كه مى فرمايد «برتر از آنم كه در دل دارى» در واقع كرامتى است از سوى امام(عليه السلام) كه باطن و درون مخاطب خود را مى خواند و مى داند او منافقانه تعريف و تمجيد مى كند و در دلش حتى صفات واقعى امام(عليه السلام) را نيز قبول ندارد. 🌼در روايات اسلامى نيز مذمت زيادى در مورد مداحان و مبالغه گران در مدح و ستايش آمده است. از جمله در حديثى از پيغمبر اكرم(صلى الله عليه وآله) مى خوانيم كه فرمود: ✨ «إذا لَقيتُمُ الْمَدّاحينَ فَاحْثُوا فى وُجُوهِهِمُ التُّرابَ; 🌱هنگامى كه مداحان را ملاقات كرديد خاك در صورتشان بپاشيد» كنايه از اين كه از كار آنها برائت و بيزارى جوييد و اجازه ادامه سخن به آنها ندهيد».(1) 🌺در حدیث دیگرى مى خوانیم که مردى ستایش مبالغه آمیزى درباره شخص دیگرى در محضر پیغمبر(صلى الله علیه وآله) کرد پیامبر(صلى الله علیه وآله) فرمود: ✨«لا تُسْمِعْهُ فَتُهْلِکُهُ لَوْ سَمِعَکَ لَمْ یُفْلَحْ; 🍃آنچه را گفتى به گوش او نرسان که سبب هلاکت او مى شود و اگر مدح مبالغه آمیز تو را بشنود هرگز رستگار نخواهد شد».(2) 🌻در فرمان مالک اشتر نیز همین مطلب به صورت جامع ترى آمده است آنگاه که امام(علیه السلام) فرمود: ✨«(ثُمَّ رُضْهُمْ عَلَى أَلاَّ یُطْرُوکَ وَلاَ یَبْجَحُوکَ بِبَاطِل لَمْ تَفْعَلْهُ فَإِنَّ کَثْرَةَ الاِْطْرَاءِ تُحْدِثُ الزَّهْوَ وَتُدْنِی مِنَ الْعِزَّةِ; 🍃سپس آنها را طورى تربیت کن که از تو ستایش بى جا نکنند (و از تملق و چاپلوسى بپرهیزند. نیز) تو را نسبت به اعمال نادرستى که انجام نداده اى تمجید ننمایند، زیرا مدح و ستایش فراوان عُجب و خودپسندى به بار مى آورد و انسان را به کبر و غرور نزدیک مى سازد». 💢 متأسفانه در هیچ یک از کتبى که ما دیده ایم سخنى در این باره که آن شخص در مقام افراط در ثنا چه گفت که امام برآشفت نیامده است و اگر عین آن کلام نقل مى شد مى توانستیم قضاوت کنیم که افراط در مدح بوده است یا تواضع امام.(3)   🔰پی نوشت: 📚(1). سنن ابن داود مطابق نقل میزان الحکمه، ج 9، ص 3785. شبیه همین معنا در منابع معروف پیروان اهل بیت از جمله من لا یحضره الفقیه، ج 4، ص 11 آمده است. 📚(2). کنزالعمال، ج 3، ص 652، ح 8339 . 📚(3). سند گفتار حکیمانه: مرحوم خطیب در کتاب مصادر تصریح مى کند که قبل از سیّد رضى این سخن حکمت آمیز را جاحظ در دو موضع از کتاب البیان والتبیین آورده و همچنین ابن قتیبه در عیون الاخبار و بلاذرى در انساب الاشراف و بعد از مرحوم رضى نیز جماعتى آن را در کتاب هاى خود آورده اند از جمله: راغب در محاضرات و میدانى در مجمع الامثال و سید مرتضى در کتاب امالى و رشید الدین وطواط در غرر و عرر ذکر کرده اند. (مصادر نهج البلاغه، ج 4، ص 80) ┄───┅┅═ ●♡● ═┅┅───┄ ●|| @QURAN_SOUND114 ||●
6.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 #فراز تصویری #کلیپ 🔸از سوره نساء 🔸با صدای استاد #متولی_عبدالعال 🔸زیبا و پرشور 🔸در نغمه بیات (ترکیب با صبا در برخی قطعه‌ها) 🔸اجرا شده در ایران - تهران - سال 1370 🔸حجم: 5:7 مگابایت 🔹قُلْ مَتَاعُ الدُّنْيَا قَلِيلٌ وَ الْآخِرَةُ خَيْرٌ لِمَنِ اتَّقَى وَ لاَ تُظْلَمُونَ فَتِيلاً ﴿77﴾ أَيْنَمَا تَكُونُوا يُدْرِكْكُمُ الْمَوْتُ وَ لَوْ كُنْتُمْ فِي بُرُوجٍ مُشَيَّدَةٍ وَ إِنْ تُصِبْهُمْ حَسَنَةٌ يَقُولُوا هٰذِهِ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ وَ إِنْ تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ يَقُولُوا هٰذِهِ مِنْ عِنْدِكَ قُلْ كُلٌّ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ فَمَا لِهٰؤُلاَءِ الْقَوْمِ لاَ يَكَادُونَ يَفْقَهُونَ حَدِيثاً ﴿78﴾ مَا أَصَابَكَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ وَ مَا أَصَابَكَ مِنْ سَيِّئَةٍ فَمِنْ نَفْسِكَ وَ أَرْسَلْنَاكَ لِلنَّاسِ رَسُولاً وَ كَفَى بِاللَّهِ شَهِيداً ﴿79﴾ ╔═ ✿❀🌸❀✿ ══════╗ 💞 @QURAN_SOUND114 ╚══════ ✿❀🌸❀✿ ═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☄معجزه‌ حیرت‌انگیز نهفته در قرآن که احتمالاً از آن بی‌خبر هستید! #کلیپ ╔═ ✿❀🌸❀✿ ══════╗ 💞 @QURAN_SOUND114 ╚══════ ✿❀🌸❀✿ ═╝
#هر_خیر_وشری_درآنجا_آشکاراست❗️ 💠حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ✨آن‌به‌آن [انسان] ترقی و رشد می‌کند. محال است که یک کار خیری برای خدا بکند مغفولٌ‌عنه باشد (نادیده گرفته شود)؛ 🌱«لَا يَعْزُبُ عَنْهُ مِثْقَالُ ذَرَّةٍ؛ 💫به اندازه سنگینی ذره‌ای از علم او دور نخواهد ماند»، 👈 [ممکن نیست] ملائکه خبردار نشوند، کسی ننویسد، ضبط نکند. باید ملتفت باشد! هر خیری و هر شری از هر کسی صادر شود، در آنجا آشکار است. 📚 به‌سوی محبوب، ص١١۴ ╔═ ✿❀🌸❀✿ ══════╗ 💞 @QURAN_SOUND114 ╚══════ ✿❀🌸❀✿ ═╝
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
💢 مروری کوتاه بر #نکات_تفسیری آیات سوره ال عمران ( آیات123 ) 🌺🍃✨🌸✨🌺🍃 🕋 وَ لَقَدْ نَصَرَكُمُ اللَّهُ
💢 مروری کوتاه بر آیات سوره ال عمران ( آیات 124 و 125 ) 🌺🍃✨🌸✨🌺🍃 🕋 إِذْ تَقُولُ لِلْمُؤْمِنِينَ أَ لَنْ يَكْفِيَكُمْ أَنْ يُمِدَّكُمْ رَبُّكُمْ بِثَلاثَةِ آلافٍ مِنَ الْمَلائِكَةِ مُنْزَلِينَ‌ «124» 💜🍃و (بياد آور) هنگامى كه به مؤمنان مى‌گفتى: آيا شما را كفايت نمى‌كند كه پروردگارتان شما را به سه هزار فرشته‌ى فرود آمده يارى كند؟ 📝پیام ها🔰 🔶1- يكى از وظايف رهبرى، اميدوار كردن و توجّه دادن مردم به امدادهاى غيبى است. «إِذْ تَقُولُ لِلْمُؤْمِنِينَ» 🔶2- اميد به لطف خداوند براى يك رزمنده ضرورى است. «أَ لَنْ يَكْفِيَكُمْ» 🔶3- ملائكه به فرمان خداوند در خدمت مؤمنان قرار مى‌گيرند. «يُمِدَّكُمْ رَبُّكُمْ بِثَلاثَةِ آلافٍ مِنَ الْمَلائِكَةِ» 🔶4- در جهان بينى الهى، زندگى انسان‌ها با جهان فرشتگان مرتبط است. «يُمِدَّكُمْ ...» 🔶5- امدادهاى الهى، براساس ربوبيّت اوست. «يُمِدَّكُمْ رَبُّكُمْ» 🔶6- يكى از اسباب امدادهاى الهى در جبهه‌ها، نزول فرشتگان است. «يُمِدَّكُمْ رَبُّكُمْ بِثَلاثَةِ آلافٍ مِنَ الْمَلائِكَةِ مُنْزَلِينَ» ●♡●♡●♡●♡●♡●♡●♡● 🕋 بَلى‌ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا وَ يَأْتُوكُمْ مِنْ فَوْرِهِمْ هذا يُمْدِدْكُمْ رَبُّكُمْ بِخَمْسَةِ آلافٍ مِنَ الْمَلائِكَةِ مُسَوِّمِينَ‌ «125» 💜🍃البتّه اگر صبر ومقاومت كنيد وپرهيزگارى نماييد (گرچه) دشمنان با خشم و خروش بر شما بتازند، پروردگارتان شما را با پنج هزار فرشته مخصوص مدد مى‌رساند. 📝نکته ها👇 🔷در آيه‌ى قبل، سخن از نزول سه هزار فرشته‌ى امدادرسان بود و در اين آيه، سخن از پنج هزار فرشته‌ى مخصوص، در صورتِ صبر و تقواى رزمندگان است. 📚جلد 1 - صفحه 601 🔷ذكر تعداد فرشتگان، نشان مى‌دهد كه قدرت آنان محدود است. همان گونه كه از كلمه‌ى «مُنزَلين» فهميده مى‌شود كه فرشتگان تحت امر خدا هستند و از پيش خود كارى انجام نمى‌دهند. و از كلمه «مُسَوّمِين» استفاده مى‌شود كه فرشتگان امدادى، نيروهاى ويژه‌اى هستند. چنانكه امام زين‌العابدين عليه السلام در سلام خود به فرشتگان، براى هر دسته از فرشتگان، مأموريّت خاصّى را بيان مى‌كند. «1» 📝پیام ها🔰 🔶1- استقامت وتقوا، عامل نزول فرشتگان وامدادهاى غيبى است. «إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا ... يُمْدِدْكُمْ رَبُّكُمْ» 🔶2- امدادهاى الهى، اختصاص به زمان پيامبر ندارد. «إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا ... يُمْدِدْكُمْ رَبُّكُمْ» 🔶3- مقاومت همراه با تقوا ارزش دارد وگرنه لجاجت و يكدندگى است. «إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا» 🔶4- از دشمن غافل نشويم كه هجوم او خشمگينانه و خروشان است. «يَأْتُوكُمْ مِنْ فَوْرِهِمْ» 🔶5- هرچه هجوم دشمن بر تقواپيشگان شديد باشد، خداوند نيز برامدادهاى خود مى‌افزايد. «يَأْتُوكُمْ مِنْ فَوْرِهِمْ ... بِخَمْسَةِ آلافٍ» ------------------------------------------------- 📚 برگرفته از تفسیرنور ╭━═━✨❀🌸❀✨━═━╮ @QURAN_SOUND114 ╰━═━✨❀🌸❀✨━═━╯
💢چهار طبع مختلف تا اعتدال ╔═ ✿❀🌸❀✿ ══════╗ 💞 @QURAN_SOUND114 ╚══════ ✿❀🌸❀✿ ═╝
بِسْمِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢ
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
#کنترل_ذهن برای #تقرب 25 🌺 پیامبر اکرم (ص) میفرماید: علم به دو نوع هست: یکی علم #دین یکی هم علم #بد
برای 26 🔷 در طب اسلامی دو تا موضوع رو اول از همه باید مشخص بشه یکی یکی ✅ طبع مربوط به ذات انسان هست و مزاج مربوط به حال انسان هست. 👈طبع انسان در زمان تشکیل نطفه مشخص میشه ولی مزاج انسان در شرایط و احوال مختلف فرق میکنه. در فصل های مختلف مزاج انسان میتونه فرق کنه. در سرزمین های مختلف و.... 🔹☢✴️☢✴️☢🔹
🔹در درس قبل در مورد طبع دموی یا گرم و تر صحبت کردیم. در این درس در مورد طلع صفرا یا گرم و خشک اطلاعات مختصری تقدیم میکنیم. 🌹طبیعتا انسان با این مطالب ابتدایی نمیتونه طبع و مزاج دقیق خودش رو تشخیص بده ولی یه حدودایی رو متوجه خواهد شد. و اینک برخی اطلاعات در مورد خصوصیات صفراوی ها:👇
افراد 🔥 هیکل : مزاج خشک موجب و گرما موجب عضله سازی در بدن می شود. ☀️ پس فرد صفراوی لاغر اندام، عضلانی و قدرتمند است. قد کوتاه و چهار شانه بوده، استخوان بندی درشت و مفاصل برجسته ای دارند. 👈لاغر استخوانی نیستند، ولی چاق هم نمی شوند و "استعداد چاقی ندارند". قفسه سینه پهن، کمر باریک، مچ دست پهن و اندامهای خشكی دارند. ساق پای باریکی داشته، اما اگر خلاف این بود می تواند نشان تجمع بلغم باشد. 💢صفرا چربیهای بدن رو می سوزاند. به دلیل این چربی سوزی صفراوی ها لاغر هستند و به اصطلاح هر چه می خورند چاق نمی شوند. ولی در صورت افزایش وزن از ناحیه بالاتنه (بازو، سینه و شکم) چاق می شوند. 
⭕️ ناخن : ناخنها بسیار خشک هستند تا حدی که باعث شکنندگی آنها می شود.  ⭕️تعریق : منافذ پوستی آنان درشت و باز بوده و زیاد عرق می کنند، خصوصا در فصول گرم و هنگام فعالیتهای بدنی. تعریق بیشتر در کشاله ران، زیر بغل، زیر گردن و گاهی در پشت گوش بروز می کند. کف دستها و پاهایشان نیز عرق می کند. خلط صفرا باعث بوی تیز یا تلخ عرق می شود.  ⭕️رگها : رگهای بدن آنها برجسته و بزرگ و واضح است که البته به هنگام سرما سریعا پنهان می شود.  ⭕️نبض : نبض پر، قوی، سریع و سفتی دارند و پمپاژ قلب در آنان راحت است.