eitaa logo
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
9.8هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
5.6هزار ویدیو
50 فایل
روزانه #تفسیری کوتاه از آیات کلام‌الله مجید رو باهم مرور میکنیم (به ترتیب از اول قرآن😍) ‌ ‌🟢 مجموعه تبلیغات بعثت👇 eitaa.com/joinchat/304153330C2ebf875a87 تبلیغات ارزان و پربازده👆👆 ‌
مشاهده در ایتا
دانلود
..♡ مِنَ الغَريب، إلي الحَبيب من‌برای‌توهمچو حبیب نمی‌شوم اما تویی حبیب دلِ تنهایم،حسین:) ❤️•~°
7.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 ویدئو #کلیپ زیبا مخصوص دلتنگای کربلا💔 دوباره مضطرم حرم....حرم...حرم 🎤 با نوای کربلایی حمید علیمی #پیشنهاد_دانلود👌 ┄───┅┅═ ═┅┅───┄ ⚫️ @QURAN_SOUND114 ⚫️
💐روزے یڪ صفحہ از قرآڹ ڪریم💐 🌟 #سوره_یوسف ☘ #صفحه_240
4_297669198144866802.MP3
748.1K
💠 هدیه نور برای ظهور 💠 🌹 #ترتیل_صفحه240🌹 🎤باصدای استاد #پرهیزگار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💔 ای تشنه ی فتاده به دشت بلا سلام شاه شهید حضرت خون خدا سلام ما که لیاقت حَرَمت را نداشتیم از دوردست ساکن کربُبَـلا سلام ┄───┅┅═ ═┅┅───┄ ⚫️ @QURAN_SOUND114 ⚫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢#فراز #سوره_حمد 🔸با صدای قاری ایرانی #سید_جواد_حسینی (با یک نفس خوانده شده که عکس العمل پرشور شنوندگان را به دنبال دارد) 🔸اجرا در کشور بنگلادش 🔸 حجم: 2:62 مگابایت ┄───┅┅═ ═┅┅───┄ ⚫️ @QURAN_SOUND114 ⚫️
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
🕊💎🕊💎🕊💎🕊💎🕊💎🕊 ❣ #آیات_اخلاقی_در_قرآن ❣ ✴️ قسمت دوازدهم ،،، {{ #امربه_معروف_ونهی_ازمنکر }} 🕋«و لت
🕊💎🕊💎🕊💎🕊💎🕊💎🕊 ❣ ❣ ✴️ قسمت سیزدهم ،،، {{ ، ، }} 🕋 «و الذین ینقضون عهد الله من بعد میثاقه و یقطعون ما امر الله به ان یوصل و یفسدون فی الارض اولئک لهم اللعنة»  🍃🌼 آنها که عهد الهی را پس از محکم کردن می‌شکنند، و پیوندهایی را که خدا دستور به برقراری آن داده قطع می‌کنند، و در روی زمین فساد می‌کنند، لعنت برای آنهاست. 📖سوره رعد آیه 25 اعضا🍃 ♡●°|| @QURAN_SOUND114 ||°●♡ 🕊💎🕊💎🕊💎🕊💎🕊💎🕊
❁قـ📖ـرآن کریـم(تفسیر نور)❁
💢 مروری کوتاه بر #نکات_تفسیری آیات سوره بقره ( آیات281 ) 🌺🍃✨🌸✨🌺🍃 🕋 وَ اتَّقُوا يَوْماً تُرْجَعُونَ
💢 مروری کوتاه بر آیات سوره بقره ( آیات 282) 🌺🍃✨🌸✨🌺🍃 🕋 يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذا تَدايَنْتُمْ بِدَيْنٍ إِلى‌ أَجَلٍ مُسَمًّى فَاكْتُبُوهُ وَ لْيَكْتُبْ بَيْنَكُمْ كاتِبٌ بِالْعَدْلِ وَ لا يَأْبَ كاتِبٌ أَنْ يَكْتُبَ كَما عَلَّمَهُ اللَّهُ فَلْيَكْتُبْ وَ لْيُمْلِلِ الَّذِي عَلَيْهِ الْحَقُّ وَ لْيَتَّقِ اللَّهَ رَبَّهُ وَ لا يَبْخَسْ مِنْهُ شَيْئاً فَإِنْ كانَ الَّذِي عَلَيْهِ الْحَقُّ سَفِيهاً أَوْ ضَعِيفاً أَوْ لا يَسْتَطِيعُ أَنْ يُمِلَّ هُوَ فَلْيُمْلِلْ وَلِيُّهُ بِالْعَدْلِ وَ اسْتَشْهِدُوا شَهِيدَيْنِ مِنْ رِجالِكُمْ فَإِنْ لَمْ يَكُونا رَجُلَيْنِ فَرَجُلٌ وَ امْرَأَتانِ مِمَّنْ تَرْضَوْنَ مِنَ الشُّهَداءِ أَنْ تَضِلَّ إِحْداهُما فَتُذَكِّرَ إِحْداهُمَا الْأُخْرى‌ وَ لا يَأْبَ الشُّهَداءُ إِذا ما دُعُوا وَ لا تَسْئَمُوا أَنْ تَكْتُبُوهُ صَغِيراً أَوْ كَبِيراً إِلى‌ أَجَلِهِ ذلِكُمْ أَقْسَطُ عِنْدَ اللَّهِ وَ أَقْوَمُ لِلشَّهادَةِ وَ أَدْنى‌ أَلَّا تَرْتابُوا إِلَّا أَنْ تَكُونَ تِجارَةً حاضِرَةً تُدِيرُونَها بَيْنَكُمْ فَلَيْسَ عَلَيْكُمْ جُناحٌ أَلَّا تَكْتُبُوها وَ أَشْهِدُوا إِذا تَبايَعْتُمْ وَ لا يُضَارَّ كاتِبٌ وَ لا شَهِيدٌ وَ إِنْ تَفْعَلُوا فَإِنَّهُ فُسُوقٌ بِكُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ يُعَلِّمُكُمُ اللَّهُ وَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْ‌ءٍ عَلِيمٌ‌«282» ❤️🌸اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! هنگامى كه بدهى مدّت دارى (بر أثر وام يا معامله) به يكديگر پيدا مى‌كنيد، آنرا بنويسيد. و بايد نويسنده‌اى در ميان شما به عدالت (سند را) بنويسد. كسى كه قدرت بر نويسندگى دارد، نبايد از نوشتن خوددارى كند، همانطور كه خدا به او تعليم داده است. پس بايد او بنويسد و آن كس كه حقّ بر ذمّه او (بدهكار) است املا كند و از خدايى كه پرورگار اوست بپرهيزد و چيزى از آن فروگذار ننمايد. و اگر كسى كه حقّ بر ذمّه اوست، سفيه يا (از نظر عقل) ضعيف و يا (به جهت لال بودن) توانايى بر املا كردن ندارد، بايد ولىّ او (بجاى او) با رعايت عدالت (مدّت و مقدار بدهى را) املا كند و دو نفر از مردان را (بر اين حقّ) شاهد بگيرد و اگر دو مرد نبودند، يك مرد و دو زن از گواهان، از كسانى كه مورد رضايت و اطمينان شما هستند (انتخاب كنيد) تا اگر يكى از آنان فراموش كرد، ديگرى به او يادآورى كند. و شهود نبايد به هنگامى كه آنها را (براى اداى شهادت) دعوت مى‌كنند خوددارى نمايند. و از نوشتن (بدهى‌هاى) كوچك يا بزرگِ مدّت‌دار، ملول نشويد (هر چه باشد بنويسيد،) اين در نزد خدا به عدالت نزديكتر و براى اداى شهادت استوارتر و براى جلوگيرى از شك و ترديد بهتر مى‌باشد، مگر اينكه تجارت و داد و ستد نقدى باشد كه در ميان خود دست به دست مى‌كنيد كه ايرادى بر شما نيست كه آنرا ننويسيد. و هنگامى كه خريد و فروش (نقدى) مى‌كنيد، (باز هم) شاهد بگيريد و نبايد به نويسنده و شاهد (به خاطر حقّگويى) زيانى برسد (و تحت فشار قرار گيرد) و اگر چنين كنيد از فرمان خداوند خارج شده‌ايد و از خدا بپرهيزيد و خداوند (راه درست زندگى را) به شما تعليم مى‌دهد و خداوند به هر چيزى داناست. 📚جلد 1 - صفحه 448 💠نکته ها💠 🔷بزرگترين آيه‌ى قرآن، اين آيه است كه درباره‌ى مسائل حقوقى ونحوه‌ى تنظيم اسناد تجارى مى‌باشد. اين آيه نشانه‌ى دقّت نظر وجامعيّت اسلام است كه در دوره جاهليّت و در ميان مردمى عقب افتاده، دقيق‌ترين مسائل حقوقى را طرح كرده است. 🔷كلمه «تداينتم» از «دَين» به معناى بدهى، شامل هرگونه معامله غير نقدى، وام و خريد سَلَف مى‌شود. 🔷در حديث آمده است: اگر كسى در معامله سند و شاهد نگيرد و مالش در معرض تلف قرار گيرد، هرچه دعا كند، خداوند مستجاب نمى‌كند و مى‌فرمايد: چرا به سفارشات من عمل نكردى؟! «1» 📚«1». كنزالدقائق، ج 2، ص 467. 📚جلد 1 - صفحه 449 🔷اگر دقّت در حفظ حقوق فردى ضرورى است، حفظ بيت‌المال بمراتب ضرورى‌تر است! تنظيم سند، حتّى در معاملات نقدى مفيد است، ولى ضرورت آن به اندازه‌ى معاملات نسيه نيست. چون در معاملات موعددار، ممكن است طرفهاى معامله ويا شاهدان از دنيا بروند يا فراموش كنند، بنابراين لازم است نوشته هم بشود. از فرمان نوشتن، معلوم مى‌شود كه اسناد تنظيم شده‌اى كه همراه با گواهى عادل باشد، قابل استشهاد است. 🔷از اين آيه استفاده مى‌شود كه جامعه اسلامى بايد يكديگر را در حفظ حقوق حمايت كنند. زيرا هر معامله‌اى، نياز به كاتب و چند شاهد دارد. در زمانى كه در تمام جزيرة العرب به گفته مورخان، 17 باسواد بيشتر نبوده، اين همه سخن از نوشتن، نشانه‌ى توجّه اسلام به علم وحفظ حقوق است. 👇👇
🔰پیامها🔰 🔶1-ايمان، بستر ومقدّمه عمل به احكام، وخطاب؛«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا» تشويقى براى عمل به احكام است. 🔶2-مدّت بدهكارى،بايد روشن باشد. «إِلى‌ أَجَلٍ مُسَمًّى» 🔶3-براى حفظ اعتماد وخوش‌بينى به همديگر و آرامش روحى طرفين و جلوگيرى از فراموشى، انكار و سوءظنّ، بايدبدهى‌ها نوشته شود. «فَاكْتُبُوهُ» 🔶4-براى اطمينان و حفظ قرارداد از دخل وتصرّف احتمالى طرفين،سند بايد با حضور طرفين وتوسط شخص سوّمى نوشته شود.«وَ لْيَكْتُبْ بَيْنَكُمْ كاتِبٌ» 🔶5-نويسنده‌ى قرار داد،حقّ را در نظر گرفته و عين واقع را بنويسد. «بِالْعَدْلِ» شرط گزينش نويسنده‌ى اسناد،داشتن عدالت در قلم است. 🔶6-به شكرانه سواد و علمى كه خداوندبه ماداده است،كارگشايى كنيم. «وَ لا يَأْبَ كاتِبٌ أَنْ يَكْتُبَ كَما عَلَّمَهُ اللَّهُ» 🔶7-اهل هر فن وحرفه‌اى مسئوليّت ويژه دارد،كسى كه قلم دارد بايد براى مردم بنويسد. «وَ لا يَأْبَ كاتِبٌ أَنْ يَكْتُبَ» 📚جلد 1 - صفحه 450 🔶8-بايد بدهكار كه حقّ بر ذمّه اوست، متن قرار داد را بگويد و كاتب بنويسد، نه آنچه را بستانكار ادعا نمايد. «وَ لْيُمْلِلِ الَّذِي عَلَيْهِ الْحَقُّ» 🔶9-اقرار انسان عليه خودش، قابل قبول است. «وَ لْيُمْلِلِ الَّذِي عَلَيْهِ الْحَقُّ» 🔶10-بدهكار، هنگام املاى قرارداد بايد خدا را در نظر بگيرد و چيزى را فروگذار نكند وتمام خصوصيّات بدهى را بگويد. «وَ لْيَتَّقِ اللَّهَ رَبَّهُ» 🔶11-تدوين قانون بايد به گونه‌اى باشد كه حقّ ناتوان ضايع نشود. اگر بدهكار، سفيه يا ضعيف و ناتوان و يا گنگ و لال بود، سرپرست و ولىّ او متن قرارداد را بگويد و كاتب بنويسد. «فَإِنْ كانَ الَّذِي عَلَيْهِ الْحَقُّ سَفِيهاً أَوْ ضَعِيفاً ... فَلْيُمْلِلْ وَلِيُّهُ» 🔶12-سفيهان وناتوانان در مناسبات اجتماعى، نيازمند ولىّ هستند. «فَلْيُمْلِلْ وَلِيُّهُ» 🔶13-توجّه به حقوق طبقه محروم و اقشار ضعيف، از سوى مسئولان وسرپرستان لازم است. «فَلْيُمْلِلْ» صيغه امر نشانه لزوم اين كار است. 🔶14-مردان، در گواه شدن وگواهى دادن بر زنان مقدّم مى‌باشند. «شَهِيدَيْنِ مِنْ رِجالِكُمْ» 🔶15-گواهان بايد عادل ومورد اطمينان و رضايت طرفين باشند. «مِمَّنْ تَرْضَوْنَ» 🔶16-هر كدام از مردها به تنهايى مى‌توانند شاهد باشند، ولى اگر شاهد يك مرد و دو زن بود، آن دو زن به اتفاق هم اداى شهادت كنند. تا اگر يكى لغزش يا اشتباه كرد، نفر دوّم يادآورى كند. «فَتُذَكِّرَ إِحْداهُمَا» دو زن به جاى يك مرد در گواهى، يا به خاطر روحيّه‌ى ظريف و عاطفى آنهاست و يا به جهت آن است كه معمولًا زنان در مسائل بازار و اقتصاد حضور فعّال ندارندو آشنايى آنها با نحوه‌ى معاملات كمتر است. 🔶17-اگر براى شاهد گرفتن از شما دعوت كردند،خوددارى نكنيد، گرچه گواه شدن بدون دعوت واجب نيست. «وَ لا يَأْبَ الشُّهَداءُ إِذا ما دُعُوا» 🔶18-مبلغ قرارداد مهم نيست، حفظ اطمينان و حقّ‌الناس مهم است. «وَ لا تَسْئَمُوا أَنْ تَكْتُبُوهُ صَغِيراً أَوْ كَبِيراً» 📚جلد 1 - صفحه 451 🔶19-ثبتِ سند به صورت دقيق و عادلانه سه فايده دارد: ➕الف: ضامن اجراى عدالت است. «أَقْسَطُ» ➕ب: موجب جرأت گواهان بر شهادت دادن است. «أَقْوَمُ» ➕ج: مانع ايجاد بدبينى در جامعه است. «أَدْنى‌ أَلَّا تَرْتابُوا» 🔶20-اگر فايده واسرار احكام براى مردم گفته شود، پذيرفتن آن آسان مى‌شود.«ذلِكُمْ أَقْسَطُ...» 🔶21-معطل شدن امروز براى نوشتن قرارداد، بهتر از فتنه و اختلاف فرداست. «أَدْنى‌ أَلَّا تَرْتابُوا» 🔶22-در معاملات نقدى، لزومى به نوشتن نيست. «إِلَّا أَنْ تَكُونَ تِجارَةً حاضِرَةً» 🔶23-در معاملات نقدى، اگرچه نوشتن لازم نيست، ولى شاهد بگيريد. «فَلَيْسَ عَلَيْكُمْ جُناحٌ أَلَّا تَكْتُبُوها وَ أَشْهِدُوا إِذا تَبايَعْتُمْ» 🔶24-كاتب و شاهد در امان هستند و نبايد به خاطر حقّ نوشتن و حقّ گفتن مورد آزار و اذيّت يكى از طرفين قرار گيرند. «لا يُضَارَّ كاتِبٌ وَ لا شَهِيدٌ» 🔶25-اگر اداى شهادت و يا نوشتن قرارداد، نيازمند زمان يا تحمّل زحمتى بود، بايد شاهد و كاتب به نحوى تأمين مالى شوند وگرنه هر دو ضرر خواهند كرد. «وَ لا يُضَارَّ كاتِبٌ وَ لا شَهِيدٌ» 🔶26-كاتب وشاهد حقّ ندارند سند را به گونه‌اى تنظيم كنند كه به يكى از طرفين ضررى وارد شود. «لا يُضَارَّ كاتِبٌ وَ لا شَهِيدٌ» 🔶27-هرگونه خدشه در سند،از هركس كه باشد، فسق و گناه است.«فَإِنَّهُ فُسُوقٌ» 🔶28-كاتب و شاهد،مرزبان حقوق مردم هستند وشكستن مرزها همان خروج از مرز وفسق است. «فَإِنَّهُ فُسُوقٌ» 🔶29-قلب پاك و با تقوا،همچون آينه علوم و حقايق رامى‌گيرد.«وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ يُعَلِّمُكُمُ اللَّهُ» 🔶30-خداوند تمام نيازهاى مادّى ومعنوى شما رامى‌داند وبر اساس آن، احكام وقوانين رابراى شمابيان مى‌كند. قانون گذاربايد آگاهى عميق وگسترده داشته باشد.«وَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْ‌ءٍ عَلِيمٌ» 📚جلد1صفحه 452 ⚫ @QURAN_SOUND114 ⚫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃خدا رحمت کنه مرحوم آقاسی رو، انگار همون روزها شهیدزدایی از کوچه های شهر رو میدید: گفت #فحشا در کجا آید پدید  گفتمش در کوچه های #بی_شهید💔 بی شهیدانند بی سوز و گداز  بر سر سجاده های بی نماز😏 بی شهیدان را #غم_لیلا کجاست ؟  سوز و اشک و آه و واویلا کجاست ؟😒 کوچه ی ما بوی مجنون میدهد ...💔🍂 +یهو دلشون خواست مختصر بنویسن اسم کسانی رو که دلیل ماندگاری نظام بودن... اللهم الجعل عواقب امورنا خیرا... #شهید #حذف_نام_شهید #خیانت_به_خون_شهید ┄───┅┅═ ♡ ═┅┅───┄ ⚫️ @QURAN_SOUND114 ⚫️