eitaa logo
قلم‌درد| مهدی پورمحمدی
598 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
312 ویدیو
6 فایل
﷽ قلم‌درد گرفته‌ام؛ گاهی از سفیدی کاغذ‌ها و گاهی از کثرت واژه‌های بعد تو... در اینجا، خوانای نویسنده‌ای باشید که هر روز و هر شب از شدت قلم‌درد، در آغوش واژه‌ها جان می‌دهد...✒🌱 و من: MAHDINAR_PM@
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام و نور مهدیناری های عزیزم. خب خب خب.‌..😍 بگین کجام الان😎 امروز صبح ساعت چهار صبح از خواب پا شدیم تا راه بیفتیم کجا؟! بَم... شهرستان بم. و من الان اومدم ارگ تاریخی بم‌. یعنی عظیم ترین سازه‌ی خشتی در کل جهان!... این عکس از برجک بازسازی شده‌ی ارگ بم هست. بریم جاهای دیگه رو ‌ببینیم عزیزان😍 ✒️👨‍🎓 | ازدحام عشق ⛓ | ╭┈┄ │⇲@ezdehameeshgh 🖇🔉 │⇲MAHDINAR ✒♣️ ••❥••• ╰───────
ورودی مجموعه. متأسفانه بلیت نداشتم و نتونستم وارد بشم. امااااااا😄 کاراگاه بازی در آوردم و ارگ رو دور زدم و ... الان می‌فهمید😎 ✒️👨‍🎓 | ازدحام عشق⛓ | ╭┈┄ │⇲@ezdehameeshgh 🖇🔉 │⇲MAHDINAR ✒♣️ ••❥••• ╰───────
ارگ رو با ماشین دور زدم و‌ اومدم اینجا تا بتونم از نمای اصلی ارگ که بازسازی شده عکس بگیرم‌. یعنی‌‌... ✒️👨‍🎓 | ازدحام عشق⛓ | ╭┈┄ │⇲@ezdehameeshgh 🖇🔉 │⇲MAHDINAR ✒♣️ ••❥••• ╰───────
یعنی اینجا‌. ارگ بم... بزرگ ترین و عظیم ترین سازه‌ی خشتی در کل جهان که بر اثر زلزله سال ۱۳۸۲ تخریب شد و خسارت زیادی دید☹️ خب... این از این. من‌انقد فضولم که می‌خواستم بدونم داخل ارگ چجوریه... پس... ✒️👨‍🎓 | ازدحام عشق⛓ | ╭┈┄ │⇲@ezdehameeshgh 🖇🔉 │⇲MAHDINAR ✒♣️ ••❥••• ╰───────
پس چیکار کردم؟! از اینجا که هنوز بازسازی نشده بالا رفتم. عین سارق🤦‍♂ و... ✒️👨‍🎓 | ازدحام عشق⛓ | ╭┈┄ │⇲@ezdehameeshgh 🖇🔉 │⇲MAHDINAR ✒♣️ ••❥••• ╰───────
و اومدم اینجا. دیوار و ‌برجک ارگ بم. برش زدم که...😂😎 ✒️👨‍🎓 | ازدحام عشق⛓ | ╭┈┄ │⇲@ezdehameeshgh 🖇🔉 │⇲MAHDINAR ✒♣️ ••❥••• ╰───────
این عکس کامل که نمایی از داخل ارگ هست. لامصب ارگ نیست که!!! شهره واسه خودش😂 یاد مختار نامه افتادم😐🙏 ✒️👨‍🎓 | ازدحام عشق⛓ | ╭┈┄ │⇲@ezdehameeshgh 🖇🔉 │⇲MAHDINAR ✒♣️ ••❥••• ╰───────
وای خداااا اومدم اینجا تا بتونم عکس بهتر بگیرم‌. نزدیک بود یه سگ بیاد و درسته قورتم بده😩 خداروشکر بیدار نشد...
و حالا... اصلی ترین بخش ارگ بم که متأسفانه بر اثر زلزله سال ۸۲ ویران شد... ✒️👨‍🎓 | ازدحام عشق⛓ | ╭┈┄ │⇲@ezdehameeshgh 🖇🔉 │⇲MAHDINAR ✒♣️ ••❥••• ╰───────
یکی از آرزوهام عکاسی از ارگ تاریخی بم بود. که برآورده شد😍🤙
خب... بم یکی از بزرگترین تولید کنندگان خرما در کشورمون هسته. مرغوب ترین خرما ها، خرمای بم هستن. اینجا کلیییییی نخلستان با صفا داره و من... کلی خاطره با نخلستان ها(دامادمون بمی هسته و من چند سال پیش اومده بم باهاشون🙏😄) آخ من این نخله رو بنازمممم😃 ✒️👨‍🎓 | ازدحام عشق⛓ | ╭┈┄ │⇲@ezdehameeshgh 🖇🔉 │⇲MAHDINAR ✒♣️ ••❥••• ╰───────
ارگ بم بزرگترین سازهٔ خشتی در جهان است که محل آن در شهر بم در استان کرمان در جنوب شرقی ایران قرار داشت. در تاریخ ۵ دی ۱۳۸۲، در اثر زلزله بم آسیب دید اما در بدو حادثه به دلیل اهمیت آن سریعاً در فهرست آثار میراث جهانی درخطر قرار گرفت و با همکاری یونسکو و بسیاری از کشورها پروژه نجات بخشی این اثر انجام شد. چند روز پس از زلزله، محمد خاتمی، رئیس‌جمهور وقت ایران، دستور بازسازی آن را صادر کرد. بم و فضای فرهنگی آن در فهرست میراث جهانی یونسکو (به عنوان بخشی از میراث جهانی "بم و چشم انداز فرهنگی آن") به ثبت رسیده‌است. این ارگ عظیم در قرن ششم تا چهارم قبل از میلاد (دوره امپراتوری هخامنشی) ساخته شده‌است و تا سال ۱۸۵۰ پس از میلاد نیز همچنان مورد استفاده بود. ارگ از قرن هفتم تا یازدهم به عنوان چهارراهی در امتداد جاده ابریشم و دیگر راه‌های تجاری مهم و به‌عنوان تولیدکننده لباس‌های ابریشمی و نخی اهمیت یافت. کل بنا دژ بزرگی بود که ارگ را در خود جای داده بود، اما از آنجا که ارگ بر خرابه‌ها تسلط دارد، اکنون کل قلعه را ارگ بم می‌نامند.